Arkadaşlar merhaba, Sizce aşağıdaki şanzıman ve otomatik vitesler tiplerinden hangisi? Tek Kavramalı Otomatik Şanzıman. Çift Kavramalı Otomatik Şanzıman. CVT Şanzıman. Tork konventörlü şanzıman. |
Hangi otomatik vites?
-
-
Cvt şanzımanın her zaman bir adım önde olduğuna dair yorumları sıkça okuyorum. Daha sağlam oluyorlar. Ama kullanan arkadaşlar daha sağlıklı yorumlar yapar.
-
Ford sorunlu CVT şanzımanı yüzünden dizel otomatik focusları toplattı piyasadan 2006-2007'de (Bir ara 2006 Focus'um vardı CVT şanzımanlı, garantiden şanzıman bir kere değişmiş, satarken eksperde şanzımanda sorun var demişlerdi, indirim yaparak satmıştım)
Genelleme yapmak doğru değil ama en yaygın bilinen sorunsuz şanzımanlar tork konvertörlüdür. (Opel Astra, Peugeot 3008, Peugeot 408 kullandım)
En sorunlu olarak bilinen çift kavramalı yarı otomatikler (Megane, Octavia, Golf, Jetta, focus pws kullandım)
En konforsuz bilinen tek kavrama yarı otomatikler (Citroen C4, Toyota Corolla kullandım)
Son 3 yazdığım tipte ben hiç sorun yaşamadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 12 Şubat 2025; 12:14:10 > -
Çift kavramalı Islak tip EDC ler de mi sorunlu genelde?
-
Bunlara hep sorunlu denilir, powershift focus da kullandım ama ben hiç sorun yaşamadım. Megane benden çıktığında dizel edc’li140.000’di mesela. Şimdi de benzinli edc megane var 23.000km oldu.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Teşekkürler ben de bilgilenmiş oldum.
-
Sorunsuzluk açısından Tork konvertör > cvt > çift kavrama > tek kavrama.
Ama kullanıma göre ve düzenli bakımları yapılmış ise çok sorun yaşamazsınız.
Hyundia 1.6 crdi 6 ileri tam otomatik şanzumanı bana göre en sağlamı. Tecrübeyle sabit. Burada ücret olarak gucunuzde önemli.
Sıfır veya çok az yaşı olan bir araçta alsanız bir çoğu size problem çıkarmaz kısa vadede.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kikiemre61 -- 12 Şubat 2025; 13:18:3 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tork Konventörlü
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
90bine geldim dsg'de. tık yok daha. 60binde biter falan diyorlardı. normalde bu kmlerde manuel şanzıman da olsa kavrama biterdi ya da bitmesine yakındı ama hala bir işaret yok. gerçi manuelde bittiğini hissediyorsun, bunda hissettirecek bir şey var mı bilmem.
sonuç olarak çift kavrama beni üzmedi. klasik otomatik hem daha çok yakıt sarfiyatına sebep oluyor hem de -söylendiği üzere daha dayanıklı olsa da- bozulduğu zaman ocağına incir ağacı dikiyor.
-
84.000 Km 8 yıl CVT şanzıman kullandım ve kullanmaya devam ediyorum. Kendi düşüncem bir daha cvt kullanan araç almamak yönündedir. Bir sorun yaşamadım. Cvt bana masraf yaptırmadı ama bunun bir garantisi de yok.
Cvt ve kayışlı sistemlerin riskleri olduğu gerçeği sabit. Tam otomatikler kadar sorunsuz değiller. Çift kavramalar kadar verimli değiller. Özellikle yüksek km ve yaşlı bir cvt almak istemem bunun temel nedeni yağ değişiminin çok önemli olması Türkiye için şanzıman yağ değişiminin önemsenmemesi ben filtreler dahil değiştirmeme rağmen pek güvenilir bulmuyorum. Tamir ettirme yenileme işlemleri için parça ve usta da kolay bulunmuyor. Arıza olunca da astronomik rakamlar telaffuz ediliyor. Arızanın farkedilip üstüne gidilmemesi zamanında yenilenmeyen parçanın şanzımana ekstra hasar vermesi de bir sebep tabi...
Alternatif olarak benim önceliğim artık şanzımansız diyebileceğimiz basit elektrikli motordan aldığı gücü redüktör dişlisi ile tekerleklere aktaran saçma sapan bakımlar gerektirmeyen sistemler. Tam otomatikmiş kayışmış kavramaymış artık bomboş işler...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 12 Şubat 2025; 14:23:1 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
cvt corollada iyidir,
güçlü motor+civic kombininde ise sıkıntılı,
aracın tork değeri yüksek olmamalı,
yada söför ona göre kullanmalı.
-
İşaret yok demişsin ama işaret oldugu vakit iş işten geçmiş olucaktir.Sorunsuz diye birşey de yok youtube de ramazan usta var dsg olarak güzel ve temiz tamirat yapiyor arada izlemeni tavsiye ederim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
iş işten geçmiş? kavrama bitince değiştirecez. bunun için yapacak bir şey yok ki zaten. bitmeden değiştirmenin ne anlamı var?
dsg ustası var tanıdık. eski vw ustası. bitti mi kavrama ona götürücem. mekatronik arızası diye bişey kalmadı zaten artık.
-
Stronic
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
En iyi sanziman zf dir bmwlerde var
En sorunsuz cvt ama zevk vermez elektrik süpürgesi gibi bağırıp durur son kasa corolladan biliyorum 4 yıl cektim
Dsg hızlıdır arızaya masrafa yatkindir
Tork konvertorluler sağlamdır ama biraz fazla yakar
Islak çift kavrama hyundai chery iyidir 4×4 olmadığı sürece ısınma sorun olmaz severim hala kullanıyorum tiggo 7 de memnunum
Eat8 vardır bir de PSA grubunda aisin Japon üretimi harikadır tavsiye ederim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Honda civic in sondan bi alt kasa dizel otomatigi zf idi sanirim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanimforumuser -- 12 Şubat 2025; 21:56:53 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çift kavrama candır manuel vites gibi hem az yakar hem de seridir performansı törpülemez.
A noktasından B noktasına gideyim gerekirse çok yaksın başıma iş açmasın diyenlerin alacağı vites tipi cvt veya tork konvertörlü otomatiktir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konu uzun ömür ve sorunsuzluk ise tork konvertörlü yağ ile çalışan şanzıman en uygun seçimdir
Diğerlerinden temel farkı şurasıdır .
Diğer belirttiğiniz şanzımanlarda hep bir baskı balata söz konusudır ve vites atma işlemi elektromekanik olarak yapılmaktadır .Yani debriyaj işlevi elektromekanik olarak yapılır veriler gaz pedalı ,yakıt karışım oranları gibi birçok npkradan toplanır ve ECU tarafından emir komuta sistemi uygulanır .
Tork konvertörlü sistemde ise yağ basıncı ve fiziksel temas olmadan vites geçişleri gerçekleşir .
Evet çok karmaşık ve tamiri oldukça zordur ,bozulursa aracı sattırabilecek kadar başa bela olabilir .Ancak yağı zamanında değiştirilirse bakım için yüzbin katları sorunsuz kullanılır .Hele ki iyi isim yapmış bir marka ise motor biter ,rektifiye olur ama Tork konvertörlü şanzıman km devirmeye devam eder .Yanlış kullanım olmadığında, bakımkarı ve şanzıman yağı zamanında değiştirildiğinde araç için sıkıntı çıkarmayacağına güvenebilirsiniz .
Diğer şanzımanlar hep sorunlu mühendislik geliştirmeleri devam eden ve sizi nerede bırakacağı konusunda hep sizi rahatsız eden ,muzdarip hasta gibi arızasını ya duyduğunuz yada başınıza gelip de öğrendiğiniz bir şanzıman türüdür .
içlerinde sıralama yapılabilir yukarıda yapılan sıralamaya katılıyorum ama birinci olacak aday Tork Konventörlü olan seçenektir .
Gelelim eksi noktasına ,yağ basıncı ile çalıştığı için güç iletiminde verim kaybı nedeniyle fazla yakıt yaktırır ancak çok ciddi bir fark yoktur çünkü vites sayıları oldukça artmıştır.
Kendi içinde de çok vitesli olanlar az vitesliye göre daha az yakıt tüketimini sunarlar ama sık vites değişimi de uzun vadede arıza yapma şansını artırmaktadır .
Arıza eğer başta yakalanabilir ise arıza masrafı görece olarak az olacaktor ancak hiçbir mekanizma sonsuz bir ömür sunamaz .
Km vermek çok çok güç ama 3 baskı balata değişimi yapan araç kadar sorunsuz gidebilir ,sonra küçük küçük vites karıştırmalar ,geç vites geçişi gibi sorunlar baş göstermeye başlayabilir ,uzman şanzıman tamiri yapan servisler size arıza nedenini ve tahmini masrafını iletecektir .
umarım açıklamam yeterli olabilmiştir .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
tork konvertörün çalışma sistemini anlatmak animasyon olmadan zihinde canlandırmak güçtür.
Bu nedenle bir animasyon vermem sistemin çalışma mantığını kavramada daha pekiştirici olacaktır.
Sabin Civil EngineeringyoutubeTorque Converter, How does it work?https://www.youtube.com/watch?si=brL2BlTLnVwCWrXA&v=bRcDvCj_JPs&feature=youtu.be
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
E-cvt bu denklemin neresinde
ondaki sistem tork konvertöründen daha da basit
yanlışmıyım..?
bir planet dişli grubu ve güneş dişlisini nasıl bozabilirsiniz.
Benzer içerikler
- 91t lastik ne demek
- arabanın taksi çıkması olduğu nasıl anlaşılır
- arabamı nasıl satarım
- akülü araba tavsiye
- audi a4 2.0 tfsi quattro yorum
- lexus gx
- kia ev5
- 1.3 tce motor
- tesla şarj ücreti
- rezvani tank fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X