< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 15 Kasım 2024; 19:1:43 > |
Hani Çinliler vergi kalkınca ucuza gelecekti?
Hani Çinliler vergi kalkınca ucuza gelecekti?
(En Son Oy Tarihi: 13.12.2024)
-
-
Benim anlamadığım ne kadar ucuza gelebilirdi ki insanlar anlamsız beklentiye girdi. Bence çinlilerin kar marjından ziyade zaten güncel vergisi algısıyla olacağı fiyat bunlardı.
Bunun yanı sıra çinliler gelsin iyi hoş güzel de. TOGG var gelecek olan bir markanın TOGG’a zarar vermemesi gerektiğini ve bu düzlemde vergi ile korunması ya da togg’un finansmanla korunması gerekiyor. Gel yatırım yap iyi hoş güzelde. Yerli malın da korunması gerekmekte.
Bunun dışında çin bir çok sektörde dumping yapıyor. İçinde bulunduğum sektörde de çinlilerden oldukça muzdaribiz. Rekabeti sağlayamıyoruz, fiyatlar ve maliyetler tutmuyor. Avrupa ve Türkiyede buna bir engel konulmalı. ABD vurdu geçti vergiyi.
Çinliler de babasının hayrına satmıyor bu araçları sonuçta.
Edit:
Bunun dışında vergi kalkacak ise ötv azaltılmalı her araçtan vergi daha insani hale gelmeli. Bence araca göre yıllık vergiler düzensin. Alımı daha rahat olsun ama yıl içindeki vergiler artırılsın. Neyse bu ülkede ne bizim lehimize yapılıyor ki. Berbat bir vergi sistemimiz var.
Edit2: Çinli araçlara karşı değilim oldukça güzel ve sağlam duruyor açıkcası. Lakin yerelin desteklenmesi gerektiğine inanıyorum. (Toyota, fiat,hyunda,togg)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 15 Kasım 2024; 21:54:5 >
-
Buradaki sorun vergi değil ki, Türkiye de vergi koydu, fabrika açma şartı getirdi
O vergi geldiğinde ağzına geleni sayan ,kimse bu ülkeye gelmez çin içimizden geçecek ABD AB ne isterse yapıyorsunuz kukla su bu yazan arkadaşlar byd yatırım açıklayınca rezil oldu,
yahu rezil oldunuz bari sesinizi kesin yok devam ediyorlar
Vergiyi kaldirin ucuz Çinli alalım diyenlerin Araba pahalı gelince yazdıklarına bak
bu paralar rüşvet parası
togg vergisi
hükümet byd ye pahalı sat demiş
byd yerel firmaları üzmemek için yapmış
Utanç verici ya
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 15 Kasım 2024; 21:58:36 > -
Bu arada fiyat o karar pahalı değil. İnsanlar tam olarak ne bekliyordu ki -
https://x.com/eozpeynirci/status/1857459392901165347?t=Ye5T_1JQKm-y8481Sd0gPg&s=19
Şuan bunu iddia eden şahsı bildiğin hesap makinesiyle dövüyorlar Twitter'da
-
Ülkemizde üretim başlasın o zaman mekanın sahipleri ne yapacak merak ediyorum.
-
Aracın başka ülkelerdeki satış fiyatına göre pahalı değil, kazık.
-
Bahşişi içinde fiyatların. 150-200bin bahşiş istiyorlar
-
quote:
Orijinalden alıntı: fractal designBahşişi içinde fiyatların. 150-200bin bahşiş istiyorlar
Demek ki kaldıralım vergiyi ucuz ucuz binelimle olmuyormuş değil mi,ama onu iddia eden arkadaşlar nedense pek bir sessiz.
-
çinli bunlar yaş yere yatar mı?
-
Eski mesajları aratsam bulurum da boş adam olmadığım için uğraşmayacağım. Demiştim ki hükümet öyle bir düzenleme yapar ki burada üretilen araca vergiler düşsen bile Avrupa'dan pahalıya binersin.
Forumdaki çok bilgili, piyasa uleması arkadaşlardan biri gelip mesajını not aldım günü gelince göreceğiz demişti. Buyursun gelsin ben buradayım.
Bazıları Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olduğunu unutuyor. Burada adamı ucuza arabaya bindirmezler kardeşim. Bunu bilin ve ekonomik hamlelerinizi buna göre yapın. Ben kendi adıma söylüyorum bu sistemin çarkına su taşımam. Düzen değişmediği sürece asla sıfır araç almayacağım.
-
Hükümet düzenleme yaparken distribütöre vergi indiriminden gelen parayı cebine at hiç araba satma demiş anladığım kadarıyla. Zira bu rakamlarla kimse byd nin kapısından geçmez.
Ucuza arabaya bindirmez diyorsunuz da adamlar b segment araba parasına full dolu suv satmadı mı, satış rekorları kırmadı mı
Düne kadar arabaları otoparkta stoklayan firmalar araba satmak için yirtinmadi mi
Byd gelince mi pahalı oldu bu arabalar:)
-
Eeee peki bu durumda kim çinli alirki, satışları iyice düşecek malesef, cheryden umudum var ama teşvik belgesi alirsa onlar uygundan araç verir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murattekno -- 16 Kasım 2024; 13:15:39 > -
quote:
Orijinalden alıntı: en1gmaHükümet düzenleme yaparken distribütöre vergi indiriminden gelen parayı cebine at hiç araba satma demiş anladığım kadarıyla. Zira bu rakamlarla kimse byd nin kapısından geçmez.
Ucuza arabaya bindirmez diyorsunuz da adamlar b segment araba parasına full dolu suv satmadı mı, satış rekorları kırmadı mı
Düne kadar arabaları otoparkta stoklayan firmalar araba satmak için yirtinmadi mi
Byd gelince mi pahalı oldu bu arabalar:)
Millet 1 milyon 250 bine Bayon alırken bu adamlar (Çinli firmalar) 900 bin liraya C suv sattı evet. Peki sonra ne oldu? Zart diye geçirdiler vergiyi.
Yine söylüyorum bu ülkede adamı ucuza arabaya bindirmezler çünkü nasıl olsa satılıyor. Otomotiv sektöründeki mafyalar yüzünden ucuz fiyatlı araç alamazsınız. Bir şekilde engeli koyarlar veya BYD olayındaki gibi arka planda başka işler döner.
Bu ülkede serbest piyasanın sadece adı var. Sıfır araç alıp bu değirmene su taşımayacağım ben.
-
İyi hoş da,zart diye vergiyi dünya çapında geçirdiler Çinli üreticilere
Şuan o vergi de yok byd teşvik aldı
E nerede ucuz otomobil?
Kur aynı vergiler ona keza
Byd araba satamayacak görünüşe göre bu fiyatlarla.
Hangi arka plan bu?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 16 Kasım 2024; 13:35:47 > -
Tamam işte nerede ucuz otomobil ben de aynı şeyi soruyorum.
Burada ve Ekşi'de tenekelere para vermeyin 900 bine sıfır SUV alacaksınız diyenler neye dayanarak söyledi bunu?
Bu ülkede ucuza arabaya binemeyeceksiniz diyorum ve bu dediğimin de arkasındayım.
-
Eksiyi bilemem de burada kimse tenekelere para vermeyin falan demedi
Burada alenen denildi ki
Çinlilere vergiyi kaldirin ucuz ucuz binelim.
Bırakın piyasanın içinden geçsinler
Gümrük birliğinden çıkalım çin bize bakar
Bunlar nerede?:)
-
Naiflik bu hayal kırıklığının sebebi.
Geliyor burada dümdüz bakkal hesabı yapıyor. önceden %40 yükümlülük vardı, yatırım teşvik geldi o toplam ötv'den iptal, araç %30'a giriyor onu ekle, toplama Kdv'yi ekle, bir rakam buluyor onu oturuyor bekliyor. bu rakam gelmeyince de deliriyor, dağ fare doğuruyor oluyor.
Yahu. nerede bu adamın yapacağı milyar euroluk yatırımın karşılığı? buraya geliyor fabrika açıyor adam nasıl çıkacak bu yatırım? Adamın piyasa araştırmalarından, fiyat belirleme analizlerinden haberi yok, nasıl bir alokasyon işi dönüyor arka planda. üretimler nasıl dağıtılacak, acaba ilk aşamada aşırı bir adet hedefleniyor mu ki? devlet ile görüşmeler ne durumda, bu devletin bir kendi yerli otomobil teşebbüsü var, kendi yabancı yatırımcıları var, nasıl bir pazar dengesi hedefleniyor vs vs hiç birşeyi umursama, otur topla çıkar çarp böl, bedava Çinli araba alacaz?
Oldu mu? olmadı :)
Ayrıca şunu asla otomotiv olsun başka sektör olsun unutmayın.. Çin'in uzun yıllardır asıl fiyata avantajı kendi anakara'sına yaptığı üretimlerde ve ithalatlarındadır. oraya buraya fabrika açtılar mı o avantaj yok olur. bunu stok yönetiminde olan, envanter takip eden, alım satımcı, ticaretin içinde olan herkes çok iyi bilir. kendi istediği regülasyonlarla, kendi bünyesinde, müthiş üretim gücünü, esnekliğini kullanmak ister, bunu başka ülkelerde çoğunlukla kaybederler.
-
Çinliye binmekten değil de diğer markalara ayar niteliğinde olabilirdi. Olmadı. Olmayacağı da belliydi zaten. -
Olur niye olmasın. 1 milyona ülkeye giren 1.6 motor araç 2 milyona satılıyor. Vergiyi kaldırırsan ucuza binersin, bunu idrak edebilmek için Einstein olmaya gerek yok.
Benzer içerikler
- aracıma vurup kaçtılar plakasını aldım
- 1.3 egea yakıt tüketimi
- opel astra k 1.6 cdti 136 hp kullanıcı yorumları
- jeep compass 1.5 e-hybrid yorum
- dot 3 dot 4 farkı
- m4 csl
- bmw 120 fiyat listesi
- citroen c4x shine bold fiyat
- togg sipariş
- byd han
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X