Şimdi Ara

Hararet sorunu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
0
Favori
3.886
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    1.6 hocam

    1.6'larda var mı bilmiyorum ama HGT'de kesinlikle olduğundan mütevellit, eğer araç fan açmıyorsa ya da direk fan sesli(2.kademe) çalışıyor ise; radyatörün hemen altında bulunan FAN REZİSTÖRÜ ya da FAN REZİSTANSI denilen parçanın işlevsizliği yüzünden oluyor.

    Bende de Marea HLX var, özellikle yazın ve şehir içinde hararet 1 tık yukarıda seyir ediyor ve fan sesli olarak çalışıyor sonra hararet normale düşüyordu her 6-7 dakika bir. Oto elektrikçiye gidip yaptırdım 5 dakikada, hemen ardından beyne yollanan yanlış bilgileri de sildirdim şu an sabit duruyor. Elektrikçiler için çok basit bir işlem eğer kablolarda temassızlık varsa, bozuksa da parça 20-40 TL arası bir şey olması lazım.

    Edit: Ayrıca hararet yapmıyorsa sorun olmaz diyen ustalardan yardım almayın, hararetiniz mutlaka 90'da çakılı kalmalı...Uzun yolda 100-120 km hızla giderken de sabit kalmalı,şehir içinde trafikteyken de...Yokuşta çıkarken de yükselmemeli, inerken de düşmemeli. Eğer bu tip oynamalar da oluyorsa o zaman TERMOSTAT'dan şüphelenilmeli.

    peki sorun halledildikten sonra yine bikaç dakikada bir fan açıyo mu acaba ?

    Hayır, artık fan 1.kademede hava sıcaksa hafif klima açarsam olarak çalışıyor, hava çok sıcak olursa ya da klima açarsam 2.kademede açmaya başlıyor, ama eskisi gibi "sürekli hararet göstergesi yükselmeye başlayıp, fan 2. kademe sesli olarak çalışıp tekrar kapanıp hararetin düşmesi ve bunu 5-6 dakikada bir yapması" sorunu kesinlikle bitti.

    Yarın gidicem bakalım söyliyeyim hocam fan rezistörü denen parçayı. Bizim arabalarda sorunu pat diye çözebilen bi usta görmedimki zaten.

    Malesef biraz öyle, benimkinden anlayan hiç yok servis bile neredeyse azarlayacak seviyede :) Nerede yaşıyorsunuz ? Bir de daha önce akü bitti mi ya da takviye yapıldı mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahinksk -- 8 Haziran 2016; 1:23:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    1.6 hocam

    1.6'larda var mı bilmiyorum ama HGT'de kesinlikle olduğundan mütevellit, eğer araç fan açmıyorsa ya da direk fan sesli(2.kademe) çalışıyor ise; radyatörün hemen altında bulunan FAN REZİSTÖRÜ ya da FAN REZİSTANSI denilen parçanın işlevsizliği yüzünden oluyor.

    Bende de Marea HLX var, özellikle yazın ve şehir içinde hararet 1 tık yukarıda seyir ediyor ve fan sesli olarak çalışıyor sonra hararet normale düşüyordu her 6-7 dakika bir. Oto elektrikçiye gidip yaptırdım 5 dakikada, hemen ardından beyne yollanan yanlış bilgileri de sildirdim şu an sabit duruyor. Elektrikçiler için çok basit bir işlem eğer kablolarda temassızlık varsa, bozuksa da parça 20-40 TL arası bir şey olması lazım.

    Edit: Ayrıca hararet yapmıyorsa sorun olmaz diyen ustalardan yardım almayın, hararetiniz mutlaka 90'da çakılı kalmalı...Uzun yolda 100-120 km hızla giderken de sabit kalmalı,şehir içinde trafikteyken de...Yokuşta çıkarken de yükselmemeli, inerken de düşmemeli. Eğer bu tip oynamalar da oluyorsa o zaman TERMOSTAT'dan şüphelenilmeli.

    peki sorun halledildikten sonra yine bikaç dakikada bir fan açıyo mu acaba ?

    Hayır, artık fan 1.kademede hava sıcaksa hafif klima açarsam olarak çalışıyor, hava çok sıcak olursa ya da klima açarsam 2.kademede açmaya başlıyor, ama eskisi gibi "sürekli hararet göstergesi yükselmeye başlayıp, fan 2. kademe sesli olarak çalışıp tekrar kapanıp hararetin düşmesi ve bunu 5-6 dakikada bir yapması" sorunu kesinlikle bitti.

    Yarın gidicem bakalım söyliyeyim hocam fan rezistörü denen parçayı. Bizim arabalarda sorunu pat diye çözebilen bi usta görmedimki zaten.

    Malesef biraz öyle, benimkinden anlayan hiç yok servis bile neredeyse azarlayacak seviyede :) Nerede yaşıyorsunuz ? Bir de daha önce akü bitti mi ya da takviye yapıldı mı ?

    Ankaradayım ben. Arabayı kaporta boyaya verdim ben ordan çıktıktan sonra akü bitti dediler marş basmıyodu filan aküyü değiştirdim. Ondan sonra fan açtıktan sonra böyle ara sıra açmamaya başladı. Ama hararetin 90ın üzerine çıkıp fan açtıktan sonra inmesi hep vardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Fan bazen açıp bazen acmıyorsa sistemde hava var muhtemelen. Yada termostat düzgün çalışmayıp bazen kapalı kalıyor olabilir.Boruların isindigina bakmayın.
    Motor sıcakken kaloriferi sıcak konuma alip radyatörun sol üst kısmında prjorü gevşetip gaz vererek havasını alın yalnız biraz su aksın. Suyunu sonra tamamlarsiniz. Prujor den su çesmeden akar gibi akması lazım bu sebeple devir daimi de kontol etmiş olursunuz. Akan su çok koyu camurgibiyse termostatin düzgün çalışmamasina ve radyatörun tıkanmasına sebep olur.

    Birde genleşme kabinin kapağını actiginizda gaz kokusu hissediyormusunuz. Lpg regülatörü arizalı ise soğutma suyuna gaz basar. Soğutma suyuna basılan gaz hararet yükselmesine ve sistemin hava yapmasına sebep olur.

    Yok hocam regülatör değil. O özellikle kontrol edildide sebep halen bulunamadı.




  • Hocam hava olayına baktın mı? Hala cevap bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick8141

    Hocam hava olayına baktın mı? Hala cevap bekliyorum


    Isten gucten bi turlu vakit bulamadim valla ya. Isyerinde yatip yatiyo araba. Yarin sanayiye gidicem bakalim gitmeden once veya orda sizin dediginizi yapicam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    1.6 hocam

    1.6'larda var mı bilmiyorum ama HGT'de kesinlikle olduğundan mütevellit, eğer araç fan açmıyorsa ya da direk fan sesli(2.kademe) çalışıyor ise; radyatörün hemen altında bulunan FAN REZİSTÖRÜ ya da FAN REZİSTANSI denilen parçanın işlevsizliği yüzünden oluyor.

    Bende de Marea HLX var, özellikle yazın ve şehir içinde hararet 1 tık yukarıda seyir ediyor ve fan sesli olarak çalışıyor sonra hararet normale düşüyordu her 6-7 dakika bir. Oto elektrikçiye gidip yaptırdım 5 dakikada, hemen ardından beyne yollanan yanlış bilgileri de sildirdim şu an sabit duruyor. Elektrikçiler için çok basit bir işlem eğer kablolarda temassızlık varsa, bozuksa da parça 20-40 TL arası bir şey olması lazım.

    Edit: Ayrıca hararet yapmıyorsa sorun olmaz diyen ustalardan yardım almayın, hararetiniz mutlaka 90'da çakılı kalmalı...Uzun yolda 100-120 km hızla giderken de sabit kalmalı,şehir içinde trafikteyken de...Yokuşta çıkarken de yükselmemeli, inerken de düşmemeli. Eğer bu tip oynamalar da oluyorsa o zaman TERMOSTAT'dan şüphelenilmeli.

    peki sorun halledildikten sonra yine bikaç dakikada bir fan açıyo mu acaba ?

    Hayır, artık fan 1.kademede hava sıcaksa hafif klima açarsam olarak çalışıyor, hava çok sıcak olursa ya da klima açarsam 2.kademede açmaya başlıyor, ama eskisi gibi "sürekli hararet göstergesi yükselmeye başlayıp, fan 2. kademe sesli olarak çalışıp tekrar kapanıp hararetin düşmesi ve bunu 5-6 dakikada bir yapması" sorunu kesinlikle bitti.

    Yarın gidicem bakalım söyliyeyim hocam fan rezistörü denen parçayı. Bizim arabalarda sorunu pat diye çözebilen bi usta görmedimki zaten.

    Malesef biraz öyle, benimkinden anlayan hiç yok servis bile neredeyse azarlayacak seviyede :) Nerede yaşıyorsunuz ? Bir de daha önce akü bitti mi ya da takviye yapıldı mı ?

    Ankaradayım ben. Arabayı kaporta boyaya verdim ben ordan çıktıktan sonra akü bitti dediler marş basmıyodu filan aküyü değiştirdim. Ondan sonra fan açtıktan sonra böyle ara sıra açmamaya başladı. Ama hararetin 90ın üzerine çıkıp fan açtıktan sonra inmesi hep vardı.

    Tamamdır sormamın nedeni benim de akü bittikten ve takviye yapıldıktan sonra açmamıştı fan az daha dikkat etmesem hararet yapıyordu, sebebi ustanın dediğine göre beynin resetlenmesi ve bilgileri toplama sürecine girmesi...şeklindeydi. Şimdi sizin aklınızda bulunması gerekenler;

    1- Ustaya fanın 1.kademesinin çalışmadığını söylemek, ustanın fanı klima açtırıp gaz verdirerek kontrol etmesi

    2- Aracın kesinlikle bilgisayara bağlanıp kaç derecede fan açtığına normal değerlerde olup olmadığına bakılması, hata var ise silinmesi.

    Bence fan rezistöründen çıkacak problem, varsa bu parça tabi yoksa "FAN MÜŞÜRÜ" arızalı olduğu için sıcaklığı algılayamayıp fanın devreye girmesini engelliyor yüksek ihtimalle.

    Zaten bunların görevi aynı, 2.0 motorlarda fan müşürü yok, fan rezistörü var; 1.6 motorlarda hangisi var bilemediğim içim tam yardımcı olamıyorum zaten, ama görevleri işlevleri aynı bu iki parçanın. Bu işlemler sonunda mutlaka yukarıda bir arkadaş da demiş, sistemin havasını aldırın ve daha önce antifreeze konulmamışsa koydurmayın.

    Sorununuza daha iyi katkı yapabilecek "mareaturkiye" forumuna da yazarsanız, mutlaka bilen 1.6 sahipleri çıkacaktır, hele Ankara'yı, Ostim'i bilen çok kişi var, yönlendirme de yapabilirler.

    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahinksk -- 9 Haziran 2016; 1:26:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    1.6 hocam

    1.6'larda var mı bilmiyorum ama HGT'de kesinlikle olduğundan mütevellit, eğer araç fan açmıyorsa ya da direk fan sesli(2.kademe) çalışıyor ise; radyatörün hemen altında bulunan FAN REZİSTÖRÜ ya da FAN REZİSTANSI denilen parçanın işlevsizliği yüzünden oluyor.

    Bende de Marea HLX var, özellikle yazın ve şehir içinde hararet 1 tık yukarıda seyir ediyor ve fan sesli olarak çalışıyor sonra hararet normale düşüyordu her 6-7 dakika bir. Oto elektrikçiye gidip yaptırdım 5 dakikada, hemen ardından beyne yollanan yanlış bilgileri de sildirdim şu an sabit duruyor. Elektrikçiler için çok basit bir işlem eğer kablolarda temassızlık varsa, bozuksa da parça 20-40 TL arası bir şey olması lazım.

    Edit: Ayrıca hararet yapmıyorsa sorun olmaz diyen ustalardan yardım almayın, hararetiniz mutlaka 90'da çakılı kalmalı...Uzun yolda 100-120 km hızla giderken de sabit kalmalı,şehir içinde trafikteyken de...Yokuşta çıkarken de yükselmemeli, inerken de düşmemeli. Eğer bu tip oynamalar da oluyorsa o zaman TERMOSTAT'dan şüphelenilmeli.

    peki sorun halledildikten sonra yine bikaç dakikada bir fan açıyo mu acaba ?

    Hayır, artık fan 1.kademede hava sıcaksa hafif klima açarsam olarak çalışıyor, hava çok sıcak olursa ya da klima açarsam 2.kademede açmaya başlıyor, ama eskisi gibi "sürekli hararet göstergesi yükselmeye başlayıp, fan 2. kademe sesli olarak çalışıp tekrar kapanıp hararetin düşmesi ve bunu 5-6 dakikada bir yapması" sorunu kesinlikle bitti.

    Yarın gidicem bakalım söyliyeyim hocam fan rezistörü denen parçayı. Bizim arabalarda sorunu pat diye çözebilen bi usta görmedimki zaten.

    Malesef biraz öyle, benimkinden anlayan hiç yok servis bile neredeyse azarlayacak seviyede :) Nerede yaşıyorsunuz ? Bir de daha önce akü bitti mi ya da takviye yapıldı mı ?

    Ankaradayım ben. Arabayı kaporta boyaya verdim ben ordan çıktıktan sonra akü bitti dediler marş basmıyodu filan aküyü değiştirdim. Ondan sonra fan açtıktan sonra böyle ara sıra açmamaya başladı. Ama hararetin 90ın üzerine çıkıp fan açtıktan sonra inmesi hep vardı.

    Tamamdır sormamın nedeni benim de akü bittikten ve takviye yapıldıktan sonra açmamıştı fan az daha dikkat etmesem hararet yapıyordu, sebebi ustanın dediğine göre beynin resetlenmesi ve bilgileri toplama sürecine girmesi...şeklindeydi. Şimdi sizin aklınızda bulunması gerekenler;

    1- Ustaya fanın 1.kademesinin çalışmadığını söylemek, ustanın fanı klima açtırıp gaz verdirerek kontrol etmesi

    2- Aracın kesinlikle bilgisayara bağlanıp kaç derecede fan açtığına normal değerlerde olup olmadığına bakılması, hata var ise silinmesi.

    Bence fan rezistöründen çıkacak problem, varsa bu parça tabi yoksa "FAN MÜŞÜRÜ" arızalı olduğu için sıcaklığı algılayamayıp fanın devreye girmesini engelliyor yüksek ihtimalle.

    Zaten bunların görevi aynı, 2.0 motorlarda fan müşürü yok, fan rezistörü var; 1.6 motorlarda hangisi var bilemediğim içim tam yardımcı olamıyorum zaten, ama görevleri işlevleri aynı bu iki parçanın. Bu işlemler sonunda mutlaka yukarıda bir arkadaş da demiş, sistemin havasını aldırın ve daha önce antifreeze konulmamışsa koydurmayın.

    Sorununuza daha iyi katkı yapabilecek "mareaturkiye" forumuna da yazarsanız, mutlaka bilen 1.6 sahipleri çıkacaktır, hele Ankara'yı, Ostim'i bilen çok kişi var, yönlendirme de yapabilirler.

    Kolay gelsin.

    Çok teşekkürler hocam. bugün gittim sanayiye sürekli bravo 1.6 ve hgt yapan biyer var. bizim arabaları biliyolar yani. fanın sigortalarının birinde bi kesiklik vardı ona artı kablo çekti fan açıyo şuan sıkıntı yok. ama benim kafama takılan hararet niye 90'ın üzerine çıkıyo ve fan açınca normal ısısına dönüyo 1-2 dakikada bir. Bugüne kadar 20-30 farklı arabaya bindim hiçbirinde böyle bişey görmedim. Lakin ne kadar yere götürdüysem normal diyolar. Benim cahil kafama göre bu işin normali araba ısındıktan sonra hararet 90'da takılı kalmalı hiç kımıldamamalı. Motor gereğinden fazla ısınıyoki hararet artıyo fanda bu extra durumda çalışıp soğutmaya çalışıyo diye düşünüyorum ben. Bigün motoru kucağıma almaktan korkuyorum. Gözüm sürekli hararet göstergesinde olmasın istiyorum. Arabada şuan sorun yok fan açıyo ama kafam berrak değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    1.6 hocam

    1.6'larda var mı bilmiyorum ama HGT'de kesinlikle olduğundan mütevellit, eğer araç fan açmıyorsa ya da direk fan sesli(2.kademe) çalışıyor ise; radyatörün hemen altında bulunan FAN REZİSTÖRÜ ya da FAN REZİSTANSI denilen parçanın işlevsizliği yüzünden oluyor.

    Bende de Marea HLX var, özellikle yazın ve şehir içinde hararet 1 tık yukarıda seyir ediyor ve fan sesli olarak çalışıyor sonra hararet normale düşüyordu her 6-7 dakika bir. Oto elektrikçiye gidip yaptırdım 5 dakikada, hemen ardından beyne yollanan yanlış bilgileri de sildirdim şu an sabit duruyor. Elektrikçiler için çok basit bir işlem eğer kablolarda temassızlık varsa, bozuksa da parça 20-40 TL arası bir şey olması lazım.

    Edit: Ayrıca hararet yapmıyorsa sorun olmaz diyen ustalardan yardım almayın, hararetiniz mutlaka 90'da çakılı kalmalı...Uzun yolda 100-120 km hızla giderken de sabit kalmalı,şehir içinde trafikteyken de...Yokuşta çıkarken de yükselmemeli, inerken de düşmemeli. Eğer bu tip oynamalar da oluyorsa o zaman TERMOSTAT'dan şüphelenilmeli.

    peki sorun halledildikten sonra yine bikaç dakikada bir fan açıyo mu acaba ?

    Hayır, artık fan 1.kademede hava sıcaksa hafif klima açarsam olarak çalışıyor, hava çok sıcak olursa ya da klima açarsam 2.kademede açmaya başlıyor, ama eskisi gibi "sürekli hararet göstergesi yükselmeye başlayıp, fan 2. kademe sesli olarak çalışıp tekrar kapanıp hararetin düşmesi ve bunu 5-6 dakikada bir yapması" sorunu kesinlikle bitti.

    Yarın gidicem bakalım söyliyeyim hocam fan rezistörü denen parçayı. Bizim arabalarda sorunu pat diye çözebilen bi usta görmedimki zaten.

    Malesef biraz öyle, benimkinden anlayan hiç yok servis bile neredeyse azarlayacak seviyede :) Nerede yaşıyorsunuz ? Bir de daha önce akü bitti mi ya da takviye yapıldı mı ?

    Ankaradayım ben. Arabayı kaporta boyaya verdim ben ordan çıktıktan sonra akü bitti dediler marş basmıyodu filan aküyü değiştirdim. Ondan sonra fan açtıktan sonra böyle ara sıra açmamaya başladı. Ama hararetin 90ın üzerine çıkıp fan açtıktan sonra inmesi hep vardı.

    Tamamdır sormamın nedeni benim de akü bittikten ve takviye yapıldıktan sonra açmamıştı fan az daha dikkat etmesem hararet yapıyordu, sebebi ustanın dediğine göre beynin resetlenmesi ve bilgileri toplama sürecine girmesi...şeklindeydi. Şimdi sizin aklınızda bulunması gerekenler;

    1- Ustaya fanın 1.kademesinin çalışmadığını söylemek, ustanın fanı klima açtırıp gaz verdirerek kontrol etmesi

    2- Aracın kesinlikle bilgisayara bağlanıp kaç derecede fan açtığına normal değerlerde olup olmadığına bakılması, hata var ise silinmesi.

    Bence fan rezistöründen çıkacak problem, varsa bu parça tabi yoksa "FAN MÜŞÜRÜ" arızalı olduğu için sıcaklığı algılayamayıp fanın devreye girmesini engelliyor yüksek ihtimalle.

    Zaten bunların görevi aynı, 2.0 motorlarda fan müşürü yok, fan rezistörü var; 1.6 motorlarda hangisi var bilemediğim içim tam yardımcı olamıyorum zaten, ama görevleri işlevleri aynı bu iki parçanın. Bu işlemler sonunda mutlaka yukarıda bir arkadaş da demiş, sistemin havasını aldırın ve daha önce antifreeze konulmamışsa koydurmayın.

    Sorununuza daha iyi katkı yapabilecek "mareaturkiye" forumuna da yazarsanız, mutlaka bilen 1.6 sahipleri çıkacaktır, hele Ankara'yı, Ostim'i bilen çok kişi var, yönlendirme de yapabilirler.

    Kolay gelsin.

    Çok teşekkürler hocam. bugün gittim sanayiye sürekli bravo 1.6 ve hgt yapan biyer var. bizim arabaları biliyolar yani. fanın sigortalarının birinde bi kesiklik vardı ona artı kablo çekti fan açıyo şuan sıkıntı yok. ama benim kafama takılan hararet niye 90'ın üzerine çıkıyo ve fan açınca normal ısısına dönüyo 1-2 dakikada bir. Bugüne kadar 20-30 farklı arabaya bindim hiçbirinde böyle bişey görmedim. Lakin ne kadar yere götürdüysem normal diyolar. Benim cahil kafama göre bu işin normali araba ısındıktan sonra hararet 90'da takılı kalmalı hiç kımıldamamalı. Motor gereğinden fazla ısınıyoki hararet artıyo fanda bu extra durumda çalışıp soğutmaya çalışıyo diye düşünüyorum ben. Bigün motoru kucağıma almaktan korkuyorum. Gözüm sürekli hararet göstergesinde olmasın istiyorum. Arabada şuan sorun yok fan açıyo ama kafam berrak değil...

    Hocam, kısaca otomobillerde motor sıcaklığının uygun derecelerde sabit kalabilmesinin sağlanması için; su, termostat, devirdaim, radyatör, fan ve yedek su deposu vazife üstlenir.

    Arabayı çalıştırdığınız anda motor sıcaklığı 0'a yakın olacağından dolayı sistemin hemen motorun en stabil çalıştığı sıcaklığa ulaşması gereklidir. Bunu yapması için devirdaimin yani suyun dolaşımının bir süre durdurulması ve motor bloğunda bulunan suyun hemen ısıtılması gerekli. Zaten motordan aldığı ısıyla ısınacak olan suyun devir daim edilmemesi için devreye TERMOSTAT girer. Termostat bu vaziyette kapalıdır. Yani bir evi vana gibi düşünülebilir. Sonunda su istenen sıcaklığa ulaşır ve artık başka bir sorun ortaya çıkar. Motor bloğunda bulunan su motordaki yüksek ısı nedeniyle bu sefer fazla ısınmaya başlar ve bu sorunun sonucunda müdahale edilmez ise HARARET denilen yani suyun kaynama noktasına ulaşıp kaynayıp onu geçmesi durumu oluşur. Bunu engellemek için, kapalı durumda bulunan termostat açılarak suyun sistem içerisinde dolaşmasına sıcak-soğuk suyun yer değiştirmesine olanak tanır. Suyun hareket etmesi için gerekli olan parça da devir daim pompasıdır. Böylelikle suyun derecesinin stabil kalması sağlanır. Ancak bunların dışında yine sistem içinden (Motorun yüksek devirde kullanılması, dur-kalk yapılması) ya da sistem dışarısından gelen etkiler nedeniyle (Dış hava sıcaklığı) su sistem içerisinde devirdaim edilmesine rağmen hararet yine yükselmeye devam eder ise, bu sefer fan radyatör aracalığı ile suyu çabucak soğutarak daha fazla yükselmesini engeller ve stabil tutulmasına yardımcı olur. Bu son durum uzun yolda araç önden aşırı hava alacağı için fana gerek duyulmaz, doğal yoldan motor suyu soğutulur.

    Kısaca sistem böyle çalışır. Siz bilmiyorsunuz diye yazmadım yanlış anlamayın,iyi bir ustanın bu aslında basit olan sistemin sorununu çözmesi lazımdı.

    Şu an fan yine 90'ı geçince mi çalışıyor ? ve sonra yine düşüyor ?
    Fan sesli mi sessiz mi çalışıyor ? Yani hala 2.kademe mi çalışıyor ?
    Usta iyice kontrol etti mi ? Bilgisayara bağlandı mı ?

    Bazı 1.6'larda hararet göstergesi kendine kendine yükselir, dolanır, tepesine vurunca düzelir. Usta büyük ihtimal sizinkine de o muameleyi yaptı. Bence sizin dediğinize göre aracın harareti tam yükselirken açması böyle bir soruna işaret etmiyor. Çünkü yükselmeye başlıyor, fan devreye giriyor fan görevini yapıyor ve sıcaklık düşmeye başlıyor. Bu gösterge arızası olamaz.

    Son olarak uzun yolda hararet düşüyor mu ? Yani 100-120 km hızla en az 15-20 dakika yol alırken.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    1.6 hocam

    1.6'larda var mı bilmiyorum ama HGT'de kesinlikle olduğundan mütevellit, eğer araç fan açmıyorsa ya da direk fan sesli(2.kademe) çalışıyor ise; radyatörün hemen altında bulunan FAN REZİSTÖRÜ ya da FAN REZİSTANSI denilen parçanın işlevsizliği yüzünden oluyor.

    Bende de Marea HLX var, özellikle yazın ve şehir içinde hararet 1 tık yukarıda seyir ediyor ve fan sesli olarak çalışıyor sonra hararet normale düşüyordu her 6-7 dakika bir. Oto elektrikçiye gidip yaptırdım 5 dakikada, hemen ardından beyne yollanan yanlış bilgileri de sildirdim şu an sabit duruyor. Elektrikçiler için çok basit bir işlem eğer kablolarda temassızlık varsa, bozuksa da parça 20-40 TL arası bir şey olması lazım.

    Edit: Ayrıca hararet yapmıyorsa sorun olmaz diyen ustalardan yardım almayın, hararetiniz mutlaka 90'da çakılı kalmalı...Uzun yolda 100-120 km hızla giderken de sabit kalmalı,şehir içinde trafikteyken de...Yokuşta çıkarken de yükselmemeli, inerken de düşmemeli. Eğer bu tip oynamalar da oluyorsa o zaman TERMOSTAT'dan şüphelenilmeli.

    peki sorun halledildikten sonra yine bikaç dakikada bir fan açıyo mu acaba ?

    Hayır, artık fan 1.kademede hava sıcaksa hafif klima açarsam olarak çalışıyor, hava çok sıcak olursa ya da klima açarsam 2.kademede açmaya başlıyor, ama eskisi gibi "sürekli hararet göstergesi yükselmeye başlayıp, fan 2. kademe sesli olarak çalışıp tekrar kapanıp hararetin düşmesi ve bunu 5-6 dakikada bir yapması" sorunu kesinlikle bitti.

    Yarın gidicem bakalım söyliyeyim hocam fan rezistörü denen parçayı. Bizim arabalarda sorunu pat diye çözebilen bi usta görmedimki zaten.

    Malesef biraz öyle, benimkinden anlayan hiç yok servis bile neredeyse azarlayacak seviyede :) Nerede yaşıyorsunuz ? Bir de daha önce akü bitti mi ya da takviye yapıldı mı ?

    Ankaradayım ben. Arabayı kaporta boyaya verdim ben ordan çıktıktan sonra akü bitti dediler marş basmıyodu filan aküyü değiştirdim. Ondan sonra fan açtıktan sonra böyle ara sıra açmamaya başladı. Ama hararetin 90ın üzerine çıkıp fan açtıktan sonra inmesi hep vardı.

    Tamamdır sormamın nedeni benim de akü bittikten ve takviye yapıldıktan sonra açmamıştı fan az daha dikkat etmesem hararet yapıyordu, sebebi ustanın dediğine göre beynin resetlenmesi ve bilgileri toplama sürecine girmesi...şeklindeydi. Şimdi sizin aklınızda bulunması gerekenler;

    1- Ustaya fanın 1.kademesinin çalışmadığını söylemek, ustanın fanı klima açtırıp gaz verdirerek kontrol etmesi

    2- Aracın kesinlikle bilgisayara bağlanıp kaç derecede fan açtığına normal değerlerde olup olmadığına bakılması, hata var ise silinmesi.

    Bence fan rezistöründen çıkacak problem, varsa bu parça tabi yoksa "FAN MÜŞÜRÜ" arızalı olduğu için sıcaklığı algılayamayıp fanın devreye girmesini engelliyor yüksek ihtimalle.

    Zaten bunların görevi aynı, 2.0 motorlarda fan müşürü yok, fan rezistörü var; 1.6 motorlarda hangisi var bilemediğim içim tam yardımcı olamıyorum zaten, ama görevleri işlevleri aynı bu iki parçanın. Bu işlemler sonunda mutlaka yukarıda bir arkadaş da demiş, sistemin havasını aldırın ve daha önce antifreeze konulmamışsa koydurmayın.

    Sorununuza daha iyi katkı yapabilecek "mareaturkiye" forumuna da yazarsanız, mutlaka bilen 1.6 sahipleri çıkacaktır, hele Ankara'yı, Ostim'i bilen çok kişi var, yönlendirme de yapabilirler.

    Kolay gelsin.

    Çok teşekkürler hocam. bugün gittim sanayiye sürekli bravo 1.6 ve hgt yapan biyer var. bizim arabaları biliyolar yani. fanın sigortalarının birinde bi kesiklik vardı ona artı kablo çekti fan açıyo şuan sıkıntı yok. ama benim kafama takılan hararet niye 90'ın üzerine çıkıyo ve fan açınca normal ısısına dönüyo 1-2 dakikada bir. Bugüne kadar 20-30 farklı arabaya bindim hiçbirinde böyle bişey görmedim. Lakin ne kadar yere götürdüysem normal diyolar. Benim cahil kafama göre bu işin normali araba ısındıktan sonra hararet 90'da takılı kalmalı hiç kımıldamamalı. Motor gereğinden fazla ısınıyoki hararet artıyo fanda bu extra durumda çalışıp soğutmaya çalışıyo diye düşünüyorum ben. Bigün motoru kucağıma almaktan korkuyorum. Gözüm sürekli hararet göstergesinde olmasın istiyorum. Arabada şuan sorun yok fan açıyo ama kafam berrak değil...

    Hocam, kısaca otomobillerde motor sıcaklığının uygun derecelerde sabit kalabilmesinin sağlanması için; su, termostat, devirdaim, radyatör, fan ve yedek su deposu vazife üstlenir.

    Arabayı çalıştırdığınız anda motor sıcaklığı 0'a yakın olacağından dolayı sistemin hemen motorun en stabil çalıştığı sıcaklığa ulaşması gereklidir. Bunu yapması için devirdaimin yani suyun dolaşımının bir süre durdurulması ve motor bloğunda bulunan suyun hemen ısıtılması gerekli. Zaten motordan aldığı ısıyla ısınacak olan suyun devir daim edilmemesi için devreye TERMOSTAT girer. Termostat bu vaziyette kapalıdır. Yani bir evi vana gibi düşünülebilir. Sonunda su istenen sıcaklığa ulaşır ve artık başka bir sorun ortaya çıkar. Motor bloğunda bulunan su motordaki yüksek ısı nedeniyle bu sefer fazla ısınmaya başlar ve bu sorunun sonucunda müdahale edilmez ise HARARET denilen yani suyun kaynama noktasına ulaşıp kaynayıp onu geçmesi durumu oluşur. Bunu engellemek için, kapalı durumda bulunan termostat açılarak suyun sistem içerisinde dolaşmasına sıcak-soğuk suyun yer değiştirmesine olanak tanır. Suyun hareket etmesi için gerekli olan parça da devir daim pompasıdır. Böylelikle suyun derecesinin stabil kalması sağlanır. Ancak bunların dışında yine sistem içinden (Motorun yüksek devirde kullanılması, dur-kalk yapılması) ya da sistem dışarısından gelen etkiler nedeniyle (Dış hava sıcaklığı) su sistem içerisinde devirdaim edilmesine rağmen hararet yine yükselmeye devam eder ise, bu sefer fan radyatör aracalığı ile suyu çabucak soğutarak daha fazla yükselmesini engeller ve stabil tutulmasına yardımcı olur. Bu son durum uzun yolda araç önden aşırı hava alacağı için fana gerek duyulmaz, doğal yoldan motor suyu soğutulur.

    Kısaca sistem böyle çalışır. Siz bilmiyorsunuz diye yazmadım yanlış anlamayın,iyi bir ustanın bu aslında basit olan sistemin sorununu çözmesi lazımdı.

    Şu an fan yine 90'ı geçince mi çalışıyor ? ve sonra yine düşüyor ?
    Fan sesli mi sessiz mi çalışıyor ? Yani hala 2.kademe mi çalışıyor ?
    Usta iyice kontrol etti mi ? Bilgisayara bağlandı mı ?

    Bazı 1.6'larda hararet göstergesi kendine kendine yükselir, dolanır, tepesine vurunca düzelir. Usta büyük ihtimal sizinkine de o muameleyi yaptı. Bence sizin dediğinize göre aracın harareti tam yükselirken açması böyle bir soruna işaret etmiyor. Çünkü yükselmeye başlıyor, fan devreye giriyor fan görevini yapıyor ve sıcaklık düşmeye başlıyor. Bu gösterge arızası olamaz.

    Son olarak uzun yolda hararet düşüyor mu ? Yani 100-120 km hızla en az 15-20 dakika yol alırken.

    Hocam olayin mekanigini sistematigini cok iyi anlatmissiniz cok tesekkur ederim. Diger taraflara gelicek olursak arac bilgisayara baglanmadi. Fan harareti 2 dis gecince calisiyor ve fan calisinca hararet ortanin bi dis altina iniyo. Fan sessiz calisiyo ama calisinca goguste biraz ugultu yapiyo ustaya sordum 1. Kademe suan dedi 2. Kademeyi cok cok zorlandiginda acar dedi. Usta baya baya kontrol etti radyator havasini aldi. Borular tikali mi diye kontrol etti filan. Gosterge arizasi olucagini sanmiyorum cunku hararet cogaldikca fan aciyo tekrar iniyo. Ustanin yaptigi muamele sistemi sogutmak icin fan acmasinin gayet normal oldugu. Uzun yolda hic deneme sansim olmadi ama hararet 90i gecmedi 3-4 dakika 100 km civarinda gittigimde. Arac rolantideykende 90i gecmiyo fan aciyo yine 1bucuk dakikada bir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eger 90i bulmasin diyosaniz, termostadi 82 derecelikle degistirin. Su daha sogukken acacaktir. İstenilen isiya ulasmayacaktir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: By Efendy

    Eger 90i bulmasin diyosaniz, termostadi 82 derecelikle degistirin. Su daha sogukken acacaktir. İstenilen isiya ulasmayacaktir

    Ama fan açması gayet doğal diyosunuz sizde doğru muyum? Şimdi evin önüne parkettim arabayı kırmızının bi iki diş altına kadar geldi hararet yine hararet yaptı diye kendi kendimi yedim fan açtı ortalara indirdi. Halen korkuyorum ben bu arabadan yani bigün yine fan açmayip bişey olacakta hararet yapacak diye. Gözüm yoldan çok hararette ve ben bu durumdan çok sıkıldım. Termostat değişimi çare olur mu peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp


    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    1.6 hocam

    1.6'larda var mı bilmiyorum ama HGT'de kesinlikle olduğundan mütevellit, eğer araç fan açmıyorsa ya da direk fan sesli(2.kademe) çalışıyor ise; radyatörün hemen altında bulunan FAN REZİSTÖRÜ ya da FAN REZİSTANSI denilen parçanın işlevsizliği yüzünden oluyor.

    Bende de Marea HLX var, özellikle yazın ve şehir içinde hararet 1 tık yukarıda seyir ediyor ve fan sesli olarak çalışıyor sonra hararet normale düşüyordu her 6-7 dakika bir. Oto elektrikçiye gidip yaptırdım 5 dakikada, hemen ardından beyne yollanan yanlış bilgileri de sildirdim şu an sabit duruyor. Elektrikçiler için çok basit bir işlem eğer kablolarda temassızlık varsa, bozuksa da parça 20-40 TL arası bir şey olması lazım.

    Edit: Ayrıca hararet yapmıyorsa sorun olmaz diyen ustalardan yardım almayın, hararetiniz mutlaka 90'da çakılı kalmalı...Uzun yolda 100-120 km hızla giderken de sabit kalmalı,şehir içinde trafikteyken de...Yokuşta çıkarken de yükselmemeli, inerken de düşmemeli. Eğer bu tip oynamalar da oluyorsa o zaman TERMOSTAT'dan şüphelenilmeli.

    peki sorun halledildikten sonra yine bikaç dakikada bir fan açıyo mu acaba ?

    Hayır, artık fan 1.kademede hava sıcaksa hafif klima açarsam olarak çalışıyor, hava çok sıcak olursa ya da klima açarsam 2.kademede açmaya başlıyor, ama eskisi gibi "sürekli hararet göstergesi yükselmeye başlayıp, fan 2. kademe sesli olarak çalışıp tekrar kapanıp hararetin düşmesi ve bunu 5-6 dakikada bir yapması" sorunu kesinlikle bitti.

    Yarın gidicem bakalım söyliyeyim hocam fan rezistörü denen parçayı. Bizim arabalarda sorunu pat diye çözebilen bi usta görmedimki zaten.

    Malesef biraz öyle, benimkinden anlayan hiç yok servis bile neredeyse azarlayacak seviyede :) Nerede yaşıyorsunuz ? Bir de daha önce akü bitti mi ya da takviye yapıldı mı ?

    Ankaradayım ben. Arabayı kaporta boyaya verdim ben ordan çıktıktan sonra akü bitti dediler marş basmıyodu filan aküyü değiştirdim. Ondan sonra fan açtıktan sonra böyle ara sıra açmamaya başladı. Ama hararetin 90ın üzerine çıkıp fan açtıktan sonra inmesi hep vardı.

    Tamamdır sormamın nedeni benim de akü bittikten ve takviye yapıldıktan sonra açmamıştı fan az daha dikkat etmesem hararet yapıyordu, sebebi ustanın dediğine göre beynin resetlenmesi ve bilgileri toplama sürecine girmesi...şeklindeydi. Şimdi sizin aklınızda bulunması gerekenler;

    1- Ustaya fanın 1.kademesinin çalışmadığını söylemek, ustanın fanı klima açtırıp gaz verdirerek kontrol etmesi

    2- Aracın kesinlikle bilgisayara bağlanıp kaç derecede fan açtığına normal değerlerde olup olmadığına bakılması, hata var ise silinmesi.

    Bence fan rezistöründen çıkacak problem, varsa bu parça tabi yoksa "FAN MÜŞÜRÜ" arızalı olduğu için sıcaklığı algılayamayıp fanın devreye girmesini engelliyor yüksek ihtimalle.

    Zaten bunların görevi aynı, 2.0 motorlarda fan müşürü yok, fan rezistörü var; 1.6 motorlarda hangisi var bilemediğim içim tam yardımcı olamıyorum zaten, ama görevleri işlevleri aynı bu iki parçanın. Bu işlemler sonunda mutlaka yukarıda bir arkadaş da demiş, sistemin havasını aldırın ve daha önce antifreeze konulmamışsa koydurmayın.

    Sorununuza daha iyi katkı yapabilecek "mareaturkiye" forumuna da yazarsanız, mutlaka bilen 1.6 sahipleri çıkacaktır, hele Ankara'yı, Ostim'i bilen çok kişi var, yönlendirme de yapabilirler.

    Kolay gelsin.

    Çok teşekkürler hocam. bugün gittim sanayiye sürekli bravo 1.6 ve hgt yapan biyer var. bizim arabaları biliyolar yani. fanın sigortalarının birinde bi kesiklik vardı ona artı kablo çekti fan açıyo şuan sıkıntı yok. ama benim kafama takılan hararet niye 90'ın üzerine çıkıyo ve fan açınca normal ısısına dönüyo 1-2 dakikada bir. Bugüne kadar 20-30 farklı arabaya bindim hiçbirinde böyle bişey görmedim. Lakin ne kadar yere götürdüysem normal diyolar. Benim cahil kafama göre bu işin normali araba ısındıktan sonra hararet 90'da takılı kalmalı hiç kımıldamamalı. Motor gereğinden fazla ısınıyoki hararet artıyo fanda bu extra durumda çalışıp soğutmaya çalışıyo diye düşünüyorum ben. Bigün motoru kucağıma almaktan korkuyorum. Gözüm sürekli hararet göstergesinde olmasın istiyorum. Arabada şuan sorun yok fan açıyo ama kafam berrak değil...

    Hocam, kısaca otomobillerde motor sıcaklığının uygun derecelerde sabit kalabilmesinin sağlanması için; su, termostat, devirdaim, radyatör, fan ve yedek su deposu vazife üstlenir.

    Arabayı çalıştırdığınız anda motor sıcaklığı 0'a yakın olacağından dolayı sistemin hemen motorun en stabil çalıştığı sıcaklığa ulaşması gereklidir. Bunu yapması için devirdaimin yani suyun dolaşımının bir süre durdurulması ve motor bloğunda bulunan suyun hemen ısıtılması gerekli. Zaten motordan aldığı ısıyla ısınacak olan suyun devir daim edilmemesi için devreye TERMOSTAT girer. Termostat bu vaziyette kapalıdır. Yani bir evi vana gibi düşünülebilir. Sonunda su istenen sıcaklığa ulaşır ve artık başka bir sorun ortaya çıkar. Motor bloğunda bulunan su motordaki yüksek ısı nedeniyle bu sefer fazla ısınmaya başlar ve bu sorunun sonucunda müdahale edilmez ise HARARET denilen yani suyun kaynama noktasına ulaşıp kaynayıp onu geçmesi durumu oluşur. Bunu engellemek için, kapalı durumda bulunan termostat açılarak suyun sistem içerisinde dolaşmasına sıcak-soğuk suyun yer değiştirmesine olanak tanır. Suyun hareket etmesi için gerekli olan parça da devir daim pompasıdır. Böylelikle suyun derecesinin stabil kalması sağlanır. Ancak bunların dışında yine sistem içinden (Motorun yüksek devirde kullanılması, dur-kalk yapılması) ya da sistem dışarısından gelen etkiler nedeniyle (Dış hava sıcaklığı) su sistem içerisinde devirdaim edilmesine rağmen hararet yine yükselmeye devam eder ise, bu sefer fan radyatör aracalığı ile suyu çabucak soğutarak daha fazla yükselmesini engeller ve stabil tutulmasına yardımcı olur. Bu son durum uzun yolda araç önden aşırı hava alacağı için fana gerek duyulmaz, doğal yoldan motor suyu soğutulur.

    Kısaca sistem böyle çalışır. Siz bilmiyorsunuz diye yazmadım yanlış anlamayın,iyi bir ustanın bu aslında basit olan sistemin sorununu çözmesi lazımdı.

    Şu an fan yine 90'ı geçince mi çalışıyor ? ve sonra yine düşüyor ?
    Fan sesli mi sessiz mi çalışıyor ? Yani hala 2.kademe mi çalışıyor ?
    Usta iyice kontrol etti mi ? Bilgisayara bağlandı mı ?

    Bazı 1.6'larda hararet göstergesi kendine kendine yükselir, dolanır, tepesine vurunca düzelir. Usta büyük ihtimal sizinkine de o muameleyi yaptı. Bence sizin dediğinize göre aracın harareti tam yükselirken açması böyle bir soruna işaret etmiyor. Çünkü yükselmeye başlıyor, fan devreye giriyor fan görevini yapıyor ve sıcaklık düşmeye başlıyor. Bu gösterge arızası olamaz.

    Son olarak uzun yolda hararet düşüyor mu ? Yani 100-120 km hızla en az 15-20 dakika yol alırken.

    Hocam olayin mekanigini sistematigini cok iyi anlatmissiniz cok tesekkur ederim. Diger taraflara gelicek olursak arac bilgisayara baglanmadi. Fan harareti 2 dis gecince calisiyor ve fan calisinca hararet ortanin bi dis altina iniyo. Fan sessiz calisiyo ama calisinca goguste biraz ugultu yapiyo ustaya sordum 1. Kademe suan dedi 2. Kademeyi cok cok zorlandiginda acar dedi. Usta baya baya kontrol etti radyator havasini aldi. Borular tikali mi diye kontrol etti filan. Gosterge arizasi olucagini sanmiyorum cunku hararet cogaldikca fan aciyo tekrar iniyo. Ustanin yaptigi muamele sistemi sogutmak icin fan acmasinin gayet normal oldugu. Uzun yolda hic deneme sansim olmadi ama hararet 90i gecmedi 3-4 dakika 100 km civarinda gittigimde. Arac rolantideykende 90i gecmiyo fan aciyo yine 1bucuk dakikada bir.

    Bence siz bir 10-15 km.'lik otoban yolculuğu yapın hızı sabit tutmaya çalışarak 80-90-100-110 km. kadar ve gözünüzle harareti gözlemleyin fan açılıyor mu duymaya çalışın, büyük ihtimal ya hararet müşürü ya termostat da sıkıntı var, sıkıntı olduğu kesin, bulmak için denemelisiniz.




  • burakkk.bp B kullanıcısına yanıt
    Benimki sadece bir oneri. 90i bulmasin soguk olsun derseniz, termostatlarin dereceleri var 87-89 arasi genellikle. 82 derece bulup deneyebilirsiniz. Unutmayin soguk olmasi yakit sarfiyatini arttirabilir..
    Ayrica termostati yeni degistirdim demistiniz, kac derece takildigini biliyo musunuz? Bilmiyosaniz aynisini parcaciniza sorun kontrol edin. 89 derecelik termostat olabilir, bazi termostatlar az da olsa 91 derece de acabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi By Efendy -- 10 Haziran 2016; 21:07:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: By Efendy

    Benimki sadece bir oneri. 90i bulmasin soguk olsun derseniz, termostatlarin dereceleri var 87-89 arasi genellikle. 82 derece bulup deneyebilirsiniz. Unutmayin soguk olmasi yakit sarfiyatini arttirabilir..
    Ayrica termostati yeni degistirdim demistiniz, kac derece takildigini biliyo musunuz? Bilmiyosaniz aynisini parcaciniza sorun kontrol edin. 89 derecelik termostat olabilir, bazi termostatlar az da olsa 91 derece de acabiliyor.

    Yok hocam termostat degismedi hararet musuru degisti. Bi deniycem otobanda benimde aklimda o

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burakkk.bp B kullanıcısına yanıt
    Anladim hocam. Akliniz da bulunsun bazi modellerde 91lik termostat var yani ortayi cok az gecince termostat aciyo, sonra isi dusuyo. Farkli seyler deneyebilirsiniz, aklinizda bulunsun illa cozecegim derseniz dusuk dereceli termostat cozum olabilir. Sonuctan haberdar edin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bende siena 1.2s var araba ısınınca radyatör üzerindeki fan çalışınca sıcak hava üflüyor. Soğuk üflemesi lazım değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: By Efendy

    Anladim hocam. Akliniz da bulunsun bazi modellerde 91lik termostat var yani ortayi cok az gecince termostat aciyo, sonra isi dusuyo. Farkli seyler deneyebilirsiniz, aklinizda bulunsun illa cozecegim derseniz dusuk dereceli termostat cozum olabilir. Sonuctan haberdar edin

    peki hocam aklımda bi gelişme olursa burdayım zaten teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.