Şimdi Ara

Hararet sorunu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
3.877
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Radyatör tıkalı olabilir , devirdaim yetersiz kalıyor olabilir ( devirdaim motorunun kollarından biri/birkaçı kırılmış olabilir ) sistemde hava kalmış olabilir , düz yolda ve hızlı bir şekilde giderken fan açılıp kapanıyorsa kesinlikle radyatör tıkalıdır diyebilirim.
  • burakkk.bp B kullanıcısına yanıt
    Evet hocam tamamen aynı sorun. Benim sorunun temeli bulundu, hava vardı ama hava nasıl yaptığını bulamamıştık. 😀 bir iki kez kapak değiştirdim baktım yine tekrarlıyor, benzinlikte pompacı bir akşam havasını alıvereyim dedi, su kaçağını görünce depoyu değiştir abi dedi. depo aldım. O gün bugündür sorun yok. Hararet yapınca deponun ağzı eğilmiş kapak boşluk bırakıyormuş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yinede bence radyatörü bi şişletin farkı görün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: By Efendy

    Hocam eger hava almak icin ozel bir yer yoksa veya bulamadiysaniz, motor sogukken radyator suyu kapagini acin, araci calistirin. Motor isininca kaloriferi acin bir sure calissin. Bu sekilde de hava alma islemi yapiliyor bazi araclarda

    Çok teşekkürler. Deniycem bunu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick8141

    Hocam anlattıklarınızdan yola çıkarak başka bir seçenek kalmıyor. Conta sağlam, tüm sistem faal ama fan devreye girmediği için araç hararet yapıyor. Araçta hava varsa fan devreye girmez. Hava alma yeri yoksa (muhtemelen sabit vida ile kapatılmıştır) lpg beynine giden su hortumunu çıkartın. (Araç soğuk olsun) o hortumdan su şarıl şarıl akana kadar su genleşme kabından su koyun. Havalı gelmediği anda hortumu yerine güzelce takın ve su kabındaki eksiği tamamlayın

    Yapiyim bunu bi hocam. Bahsettiğiniz hortum genleşme su kabı tarafında mı olur lpg beynine yakın yerde mi acaba ? Bide araç çalışırken mi yapılmalı stop halindeyken mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LENCER

    Aracınız lpg mi? Geç calisiyormu ilk startta?

    Valla bi ara kontağa bastıktan sonra baya bi geç çalışıyodu ve patırtılı çalışıyodu. Bikaç saniye sonra normale biniyodu çalışması. Bu aralar sorun yok ama şimdide tüpe geç geçiyo biraz. Gaz ayarı diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    1.6 hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: h4rml3ss

    Radyatör tıkalı olabilir , devirdaim yetersiz kalıyor olabilir ( devirdaim motorunun kollarından biri/birkaçı kırılmış olabilir ) sistemde hava kalmış olabilir , düz yolda ve hızlı bir şekilde giderken fan açılıp kapanıyorsa kesinlikle radyatör tıkalıdır diyebilirim.

    valla yol filan farketmiyo be hocam 1 dakikada bi fan açıyo abartısız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soulstriper

    Evet hocam tamamen aynı sorun. Benim sorunun temeli bulundu, hava vardı ama hava nasıl yaptığını bulamamıştık. 😀 bir iki kez kapak değiştirdim baktım yine tekrarlıyor, benzinlikte pompacı bir akşam havasını alıvereyim dedi, su kaçağını görünce depoyu değiştir abi dedi. depo aldım. O gün bugündür sorun yok. Hararet yapınca deponun ağzı eğilmiş kapak boşluk bırakıyormuş.

    Sadece o su genleşme kabı deposunu mu değiştirdiniz acaba? Benim arabada biraz değişik o kap biraz.

    https://unluoto.com.tr/urunler/2877/radyator-ek-su-deposu-fiat-marea-bravo-16-16v

    Linkteki gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    Yinede bence radyatörü bi şişletin farkı görün.

    Valla benim aklımda da o var da hocam 80-100 lira para istiyolar şişletmeyede :) Hani olmazsada boşa para harcamak istemiyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: maverick8141

    Hocam anlattıklarınızdan yola çıkarak başka bir seçenek kalmıyor. Conta sağlam, tüm sistem faal ama fan devreye girmediği için araç hararet yapıyor. Araçta hava varsa fan devreye girmez. Hava alma yeri yoksa (muhtemelen sabit vida ile kapatılmıştır) lpg beynine giden su hortumunu çıkartın. (Araç soğuk olsun) o hortumdan su şarıl şarıl akana kadar su genleşme kabından su koyun. Havalı gelmediği anda hortumu yerine güzelce takın ve su kabındaki eksiği tamamlayın

    Yapiyim bunu bi hocam. Bahsettiğiniz hortum genleşme su kabı tarafında mı olur lpg beynine yakın yerde mi acaba ? Bide araç çalışırken mi yapılmalı stop halindeyken mi?

    Tüp beynine giriş hortumu. Mavi renkli olur. Araç elbette buz gibiyken ve stop halindeyken yap yoksa kendini yakabilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence önce güzelce bir içindeki suyu ve radyatörün içini temizleyin yapabiliyorsanız yada temizleyin içinde temiz su dolaşsın, birde antifiriz kullanın yarı yarıya ve temiz su ile şebeke suyunda kireç varsa kullanmayın başka bir su kulanım, normalde belli aıcaklığın üstünde fan açar, ama sizin elektrik ile alakalıda sorun olabilir, çünkü fan açmaması elektronik bir sorunu gösterir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick8141


    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: maverick8141

    Hocam anlattıklarınızdan yola çıkarak başka bir seçenek kalmıyor. Conta sağlam, tüm sistem faal ama fan devreye girmediği için araç hararet yapıyor. Araçta hava varsa fan devreye girmez. Hava alma yeri yoksa (muhtemelen sabit vida ile kapatılmıştır) lpg beynine giden su hortumunu çıkartın. (Araç soğuk olsun) o hortumdan su şarıl şarıl akana kadar su genleşme kabından su koyun. Havalı gelmediği anda hortumu yerine güzelce takın ve su kabındaki eksiği tamamlayın

    Yapiyim bunu bi hocam. Bahsettiğiniz hortum genleşme su kabı tarafında mı olur lpg beynine yakın yerde mi acaba ? Bide araç çalışırken mi yapılmalı stop halindeyken mi?

    Tüp beynine giriş hortumu. Mavi renkli olur. Araç elbette buz gibiyken ve stop halindeyken yap yoksa kendini yakabilirsin

    Tamamdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Bence önce güzelce bir içindeki suyu ve radyatörün içini temizleyin yapabiliyorsanız yada temizleyin içinde temiz su dolaşsın, birde antifiriz kullanın yarı yarıya ve temiz su ile şebeke suyunda kireç varsa kullanmayın başka bir su kulanım, normalde belli aıcaklığın üstünde fan açar, ama sizin elektrik ile alakalıda sorun olabilir, çünkü fan açmaması elektronik bir sorunu gösterir

    Fani acmaya ihtiyac duymamasi lazim ama sogutmada yolunda gitmeyeb biseyler varki fan aciyo sogutmak icin surekli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    1.6 hocam

    1.6'larda var mı bilmiyorum ama HGT'de kesinlikle olduğundan mütevellit, eğer araç fan açmıyorsa ya da direk fan sesli(2.kademe) çalışıyor ise; radyatörün hemen altında bulunan FAN REZİSTÖRÜ ya da FAN REZİSTANSI denilen parçanın işlevsizliği yüzünden oluyor.

    Bende de Marea HLX var, özellikle yazın ve şehir içinde hararet 1 tık yukarıda seyir ediyor ve fan sesli olarak çalışıyor sonra hararet normale düşüyordu her 6-7 dakika bir. Oto elektrikçiye gidip yaptırdım 5 dakikada, hemen ardından beyne yollanan yanlış bilgileri de sildirdim şu an sabit duruyor. Elektrikçiler için çok basit bir işlem eğer kablolarda temassızlık varsa, bozuksa da parça 20-40 TL arası bir şey olması lazım.

    Edit: Ayrıca hararet yapmıyorsa sorun olmaz diyen ustalardan yardım almayın, hararetiniz mutlaka 90'da çakılı kalmalı...Uzun yolda 100-120 km hızla giderken de sabit kalmalı,şehir içinde trafikteyken de...Yokuşta çıkarken de yükselmemeli, inerken de düşmemeli. Eğer bu tip oynamalar da oluyorsa o zaman TERMOSTAT'dan şüphelenilmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahinksk -- 7 Haziran 2016; 0:26:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    1.6 hocam

    1.6'larda var mı bilmiyorum ama HGT'de kesinlikle olduğundan mütevellit, eğer araç fan açmıyorsa ya da direk fan sesli(2.kademe) çalışıyor ise; radyatörün hemen altında bulunan FAN REZİSTÖRÜ ya da FAN REZİSTANSI denilen parçanın işlevsizliği yüzünden oluyor.

    Bende de Marea HLX var, özellikle yazın ve şehir içinde hararet 1 tık yukarıda seyir ediyor ve fan sesli olarak çalışıyor sonra hararet normale düşüyordu her 6-7 dakika bir. Oto elektrikçiye gidip yaptırdım 5 dakikada, hemen ardından beyne yollanan yanlış bilgileri de sildirdim şu an sabit duruyor. Elektrikçiler için çok basit bir işlem eğer kablolarda temassızlık varsa, bozuksa da parça 20-40 TL arası bir şey olması lazım.

    Edit: Ayrıca hararet yapmıyorsa sorun olmaz diyen ustalardan yardım almayın, hararetiniz mutlaka 90'da çakılı kalmalı...Uzun yolda 100-120 km hızla giderken de sabit kalmalı,şehir içinde trafikteyken de...Yokuşta çıkarken de yükselmemeli, inerken de düşmemeli. Eğer bu tip oynamalar da oluyorsa o zaman TERMOSTAT'dan şüphelenilmeli.

    peki sorun halledildikten sonra yine bikaç dakikada bir fan açıyo mu acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    1.6 hocam

    1.6'larda var mı bilmiyorum ama HGT'de kesinlikle olduğundan mütevellit, eğer araç fan açmıyorsa ya da direk fan sesli(2.kademe) çalışıyor ise; radyatörün hemen altında bulunan FAN REZİSTÖRÜ ya da FAN REZİSTANSI denilen parçanın işlevsizliği yüzünden oluyor.

    Bende de Marea HLX var, özellikle yazın ve şehir içinde hararet 1 tık yukarıda seyir ediyor ve fan sesli olarak çalışıyor sonra hararet normale düşüyordu her 6-7 dakika bir. Oto elektrikçiye gidip yaptırdım 5 dakikada, hemen ardından beyne yollanan yanlış bilgileri de sildirdim şu an sabit duruyor. Elektrikçiler için çok basit bir işlem eğer kablolarda temassızlık varsa, bozuksa da parça 20-40 TL arası bir şey olması lazım.

    Edit: Ayrıca hararet yapmıyorsa sorun olmaz diyen ustalardan yardım almayın, hararetiniz mutlaka 90'da çakılı kalmalı...Uzun yolda 100-120 km hızla giderken de sabit kalmalı,şehir içinde trafikteyken de...Yokuşta çıkarken de yükselmemeli, inerken de düşmemeli. Eğer bu tip oynamalar da oluyorsa o zaman TERMOSTAT'dan şüphelenilmeli.

    peki sorun halledildikten sonra yine bikaç dakikada bir fan açıyo mu acaba ?

    Hayır, artık fan 1.kademede hava sıcaksa hafif klima açarsam olarak çalışıyor, hava çok sıcak olursa ya da klima açarsam 2.kademede açmaya başlıyor, ama eskisi gibi "sürekli hararet göstergesi yükselmeye başlayıp, fan 2. kademe sesli olarak çalışıp tekrar kapanıp hararetin düşmesi ve bunu 5-6 dakikada bir yapması" sorunu kesinlikle bitti.




  • Takip.
    Bizim Kartal'da çok çektirdi bu hararetten. Geçen arkadaşlarla gezerken fanın kablosu yanmış devre dışı kalmış hararete bir baktım 110 daydı. Sonra pazar günü sanayiye gittim bir açık kaportacı vardı sağolsun baktı aküden direk kablo çekti çalıştırdı fanı ancak yine düşmedi hararet. Sonra eve geldim sabah babamla elektirikçiye gittik. Fanın kablosunu sigorta kutusundan söküp direk bağlamışlar kabloda zamanla oksiklenme yapınca elektriği geçirmeyip yanmış. 5 Tl ye halletti sigorta da taktı.

    Ancak sormak istediğim mesela geçen birinin mazda 3'üne bindim. Araç 97 model olması lazım LPG'li. Hararet ortada sabit kalıyordu ne yukarı ne de aşağı. Fan açtığını dahi duymadım o kadar da gezdik zorladık vs. Ama bizim Kartal'a gelince hararet 90'a gelse bile düz yolda sakin sakin giderken dahi 5-6 dk da bir fan açıyor. Hatta yokuş yukarı çıkıyorsak 95-100 arası geziyor hararet fan sürekli açık. Sorun nerede acaba? Babam daha önceden radyatörü şişletti, kaçak varmış kaynattırdı. Soğutma suyunda eksilme yok, araçta tekleme beyaz duman vs. yok. Saat gibi çalışıyor aslında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakkk.bp

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Fiat Bravo 1.6 mı? HGT mi ?

    1.6 hocam

    1.6'larda var mı bilmiyorum ama HGT'de kesinlikle olduğundan mütevellit, eğer araç fan açmıyorsa ya da direk fan sesli(2.kademe) çalışıyor ise; radyatörün hemen altında bulunan FAN REZİSTÖRÜ ya da FAN REZİSTANSI denilen parçanın işlevsizliği yüzünden oluyor.

    Bende de Marea HLX var, özellikle yazın ve şehir içinde hararet 1 tık yukarıda seyir ediyor ve fan sesli olarak çalışıyor sonra hararet normale düşüyordu her 6-7 dakika bir. Oto elektrikçiye gidip yaptırdım 5 dakikada, hemen ardından beyne yollanan yanlış bilgileri de sildirdim şu an sabit duruyor. Elektrikçiler için çok basit bir işlem eğer kablolarda temassızlık varsa, bozuksa da parça 20-40 TL arası bir şey olması lazım.

    Edit: Ayrıca hararet yapmıyorsa sorun olmaz diyen ustalardan yardım almayın, hararetiniz mutlaka 90'da çakılı kalmalı...Uzun yolda 100-120 km hızla giderken de sabit kalmalı,şehir içinde trafikteyken de...Yokuşta çıkarken de yükselmemeli, inerken de düşmemeli. Eğer bu tip oynamalar da oluyorsa o zaman TERMOSTAT'dan şüphelenilmeli.

    peki sorun halledildikten sonra yine bikaç dakikada bir fan açıyo mu acaba ?

    Hayır, artık fan 1.kademede hava sıcaksa hafif klima açarsam olarak çalışıyor, hava çok sıcak olursa ya da klima açarsam 2.kademede açmaya başlıyor, ama eskisi gibi "sürekli hararet göstergesi yükselmeye başlayıp, fan 2. kademe sesli olarak çalışıp tekrar kapanıp hararetin düşmesi ve bunu 5-6 dakikada bir yapması" sorunu kesinlikle bitti.

    Yarın gidicem bakalım söyliyeyim hocam fan rezistörü denen parçayı. Bizim arabalarda sorunu pat diye çözebilen bi usta görmedimki zaten.




  • Fan bazen açıp bazen acmıyorsa sistemde hava var muhtemelen. Yada termostat düzgün çalışmayıp bazen kapalı kalıyor olabilir.Boruların isindigina bakmayın.
    Motor sıcakken kaloriferi sıcak konuma alip radyatörun sol üst kısmında prjorü gevşetip gaz vererek havasını alın yalnız biraz su aksın. Suyunu sonra tamamlarsiniz. Prujor den su çesmeden akar gibi akması lazım bu sebeple devir daimi de kontol etmiş olursunuz. Akan su çok koyu camurgibiyse termostatin düzgün çalışmamasina ve radyatörun tıkanmasına sebep olur.

    Birde genleşme kabinin kapağını actiginizda gaz kokusu hissediyormusunuz. Lpg regülatörü arizalı ise soğutma suyuna gaz basar. Soğutma suyuna basılan gaz hararet yükselmesine ve sistemin hava yapmasına sebep olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.