Şimdi Ara

HARARETİ ÇÖZEMEDİM...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
7.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracım hararet yapıyor su kaynatıyor araca yapılan işlemler şöyle.
    1- termostat değişti hala hararet var.
    2- radyatör değişti hala hararet devam ediyor.
    3- devirdaim pompası kontrol edildi sorunsuz çalışıyor.
    4-üst kapak contası değişti hala hararet devam ediyor.

    harcadığım paraya mı zamana mı yanayım bilemiyorum hala sorunum devam ediyor motordan önce ben sıyırmak üzereyim. araç servise de gitti ustayada gitti hala sorunum çözülmedi. böyle inatçı bir hararet sorunu yaşayan ve bunu çözen var mı acaba? bu arada aracım 2009 model fiat bravo..



  • efelerr E kullanıcısına yanıt
    hocam konuyu bide otomobil genelde paylas belki bolen birileri vardir fana bakittinizmi.. fan derken fan musiri ve ekipmanlari,zamaninda devreye girmiyor olabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paco-De Lucia -- 26 Temmuz 2014; 0:33:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huso0655

    hocam konuyu bide otomobil genelde paylas belki bolen birileri vardir fana bakittinizmi.. fan derken fan musiri ve ekipmanlari,zamaninda devreye girmiyor olabilir..

    +1
    Eski aracımdaki hararet sorunu fan müşiri kaynaklıydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperen.md

    quote:

    Orijinalden alıntı: huso0655

    hocam konuyu bide otomobil genelde paylas belki bolen birileri vardir fana bakittinizmi.. fan derken fan musiri ve ekipmanlari,zamaninda devreye girmiyor olabilir..

    +1
    Eski aracımdaki hararet sorunu fan müşiri kaynaklıydı.

    Alıntıları Göster
    benim araçta fan müşürü yok termostatın içindeymiş... termostat da zaten yeni değişti...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    benim araçta fan müşürü yok termostatın içindeymiş... termostat da zaten yeni değişti...

    Alıntıları Göster
    Hararet sorununun birçok nedeni olabilir.

    Soğutma suyu sisteminde yaşanan sorunlar (gerçi bakmışsınız ama)
    Soğutma suyu sisteminde hava olması.
    LPG gibi uygulamalarda LPG regülatörüne su giriş çıkışlarının yanlış bağlanması. Aracın su dolaşım sistemine yapılan hatalı müdahaleler.
    Silindir kapağında veya motor bloğunda çatlak olması.
    Silindir kapak contasının yanmış olması.
    Yüksek devirlerde ateşleme avansının retard edilememesi.

    Şimdilik aklıma gelen bunlar. Kafası çalışan bir ustanın çözemeyeceği bir sorun değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *President* -- 26 Temmuz 2014; 1:14:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Hararet sorununun birçok nedeni olabilir.

    Soğutma suyu sisteminde yaşanan sorunlar (gerçi bakmışsınız ama)
    Soğutma suyu sisteminde hava olması.
    LPG gibi uygulamalarda LPG regülatörüne su giriş çıkışlarının yanlış bağlanması. Aracın su dolaşım sistemine yapılan hatalı müdahaleler.
    Silindir kapağında veya motor bloğunda çatlak olması.
    Silindir kapak contasının yanmış olması.
    Yüksek devirlerde ateşleme avansının retard edilememesi.

    Şimdilik aklıma gelen bunlar. Kafası çalışan bir ustanın çözemeyeceği bir sorun değil.

    Alıntıları Göster
    peki kalorifer peteği tıkalıysa bu durum hararete neden olur mu acaba? sizin yukarıda saydıklarınızı kontrol ettirdim. üst kapak contası bile değişti. aracı servisteki ustalar da gördü her dediklerini değiştirdik ama olmuyor işte. baktırmadığım bi kalorifer peteği kaldı o da şimdi benim aklıma geldi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efelerr -- 26 Temmuz 2014; 1:33:39 >




  • efelerr E kullanıcısına yanıt
    Kalorifer peteği tıkalı olsa bile ana dolaşımı etkilememesi lazım. En fazla kalorifer ısıtmaz o kadar. Yani aracın konsolundaki sıcak soğuk ayarını soğuk konuma aldığınızda da peteğe su girişini kapatıyorsunuz zaten bir nevi petek iptal oluyor yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Kalorifer peteği tıkalı olsa bile ana dolaşımı etkilememesi lazım. En fazla kalorifer ısıtmaz o kadar. Yani aracın konsolundaki sıcak soğuk ayarını soğuk konuma aldığınızda da peteğe su girişini kapatıyorsunuz zaten bir nevi petek iptal oluyor yani.
    o zaman o ihtimal de ortadan kalkıyor demektir. bilmiyorum hocam şu arızayı bulayım paylaşırım buradan başkalarına da yardımı olur. ama arkadaşlardan ve ustalardan ricam bilgilerinizi lütfen paylaşın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    o zaman o ihtimal de ortadan kalkıyor demektir. bilmiyorum hocam şu arızayı bulayım paylaşırım buradan başkalarına da yardımı olur. ama arkadaşlardan ve ustalardan ricam bilgilerinizi lütfen paylaşın..

    Alıntıları Göster
    Eski conta duruyor mu fikir verebiliyor bazen nereden kaynaklandığıyla ilgili.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    aracım hararet yapıyor su kaynatıyor araca yapılan işlemler şöyle.
    1- termostat değişti hala hararet var.
    2- radyatör değişti hala hararet devam ediyor.
    3- devirdaim pompası kontrol edildi sorunsuz çalışıyor.
    4-üst kapak contası değişti hala hararet devam ediyor.

    harcadığım paraya mı zamana mı yanayım bilemiyorum hala sorunum devam ediyor motordan önce ben sıyırmak üzereyim. araç servise de gitti ustayada gitti hala sorunum çözülmedi. böyle inatçı bir hararet sorunu yaşayan ve bunu çözen var mı acaba? bu arada aracım 2009 model fiat bravo..

    Klimayı sürekli açık tutarak kullanın bir gün üşürseniz camı açın sıcak hava gelsin ama klimayı kapatmayın.(En düşük fan ayarında) Harareti takip edin normal seviyede devam ederse hararet veya fan müşürü arızasıdır. Daha sonra buraya sonucu yazın çözümü bulmaya çalışalım.

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 26 Temmuz 2014; 2:28:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    aracım hararet yapıyor su kaynatıyor araca yapılan işlemler şöyle.
    1- termostat değişti hala hararet var.
    2- radyatör değişti hala hararet devam ediyor.
    3- devirdaim pompası kontrol edildi sorunsuz çalışıyor.
    4-üst kapak contası değişti hala hararet devam ediyor.

    harcadığım paraya mı zamana mı yanayım bilemiyorum hala sorunum devam ediyor motordan önce ben sıyırmak üzereyim. araç servise de gitti ustayada gitti hala sorunum çözülmedi. böyle inatçı bir hararet sorunu yaşayan ve bunu çözen var mı acaba? bu arada aracım 2009 model fiat bravo..

    Klimayı sürekli açık tutarak kullanın bir gün üşürseniz camı açın sıcak hava gelsin ama klimayı kapatmayın.(En düşük fan ayarında) Harareti takip edin normal seviyede devam ederse hararet veya fan müşürü arızasıdır. Daha sonra buraya sonucu yazın çözümü bulmaya çalışalım.

    Saygılar...
    benim araçta fan müşürü yok termostatın içinde otomatik yani.onu da yeni değiştirdik zaten...contayı ustayla inceledik hemen hemen yıpranma yok gibi. boşa değişmiş yani..klima açıkken hararet oluyor ayrıca..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    benim araçta fan müşürü yok termostatın içinde otomatik yani.onu da yeni değiştirdik zaten...contayı ustayla inceledik hemen hemen yıpranma yok gibi. boşa değişmiş yani..klima açıkken hararet oluyor ayrıca..

    Alıntıları Göster
    motor bloğu içinde çamurlaşma olabilir mi?..

    zamanında benim skoda formanda hararet oluyordu, conta yanık dedi usta ama contada sorun görülmedi ama açmışken değiştirdik, conta değişimi sırasında bloğun içine dikkat ettim çamur birikintisi vardı ama ustanın umrunda değildi, adam o şekilde contayı takıp kapatacaktı ama ben ısrar edince temizledik (aslında çoğunu ben yaptım ulaşabildiğim kadar yapabildim, imkan olsa tüm kanalları kontrol ettirmek isterdim)...

    sizin conta değişirken ustanın başında durdunuz mu, ustalar sadece değiştirmeyi ve montajı seviyor, temizlik konularına uzaklar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    motor bloğu içinde çamurlaşma olabilir mi?..

    zamanında benim skoda formanda hararet oluyordu, conta yanık dedi usta ama contada sorun görülmedi ama açmışken değiştirdik, conta değişimi sırasında bloğun içine dikkat ettim çamur birikintisi vardı ama ustanın umrunda değildi, adam o şekilde contayı takıp kapatacaktı ama ben ısrar edince temizledik (aslında çoğunu ben yaptım ulaşabildiğim kadar yapabildim, imkan olsa tüm kanalları kontrol ettirmek isterdim)...

    sizin conta değişirken ustanın başında durdunuz mu, ustalar sadece değiştirmeyi ve montajı seviyor, temizlik konularına uzaklar...

    Alıntıları Göster
    Aynı sorunu renault 9 la yaşamıştık...En sonunda gaz kafasının suya lpg karıştırdığı ortaya çıktı...




  • hocam birde oto elektrikçiye gösterin bence kablolarda sorun vardır belki temassızlık felan
  • Ustam gerekli temizligi yapti ben de yanindaydim ugrasti bayagi temizlemek icin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    Ustam gerekli temizligi yapti ben de yanindaydim ugrasti bayagi temizlemek icin
    Ustanızı değiştirin benim aracımda sorun vardı motor suyu ile ilgili usta 5 dakikada çözdü olayı işini iyi bilen bi kişi bulmaya çalışın
  • Araci stop edince yedek su deposundaki su seviyesi fokurdayarak yukseliyor hortumlardan hisir hisir ses geliyor arabayi o an tekrar hemen calistiriyorum fokurdama geciyor ve su seviyesi normal seviyeye donuyor.bu durum hararet midir yoksa su havadan dolayi fokurduyor mudur ayrica bu durumu yasarken hararet gostergem normal.hararet olsa arabayi tekrar calistirinca hararet devam etmez mi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    Araci stop edince yedek su deposundaki su seviyesi fokurdayarak yukseliyor hortumlardan hisir hisir ses geliyor arabayi o an tekrar hemen calistiriyorum fokurdama geciyor ve su seviyesi normal seviyeye donuyor.bu durum hararet midir yoksa su havadan dolayi fokurduyor mudur ayrica bu durumu yasarken hararet gostergem normal.hararet olsa arabayi tekrar calistirinca hararet devam etmez mi.

    Tesisatta hava olabilir. Birde radyatör kapağını değiştirip deneyin, kapakta paslanma varsa oda yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: efelerr

    Araci stop edince yedek su deposundaki su seviyesi fokurdayarak yukseliyor hortumlardan hisir hisir ses geliyor arabayi o an tekrar hemen calistiriyorum fokurdama geciyor ve su seviyesi normal seviyeye donuyor.bu durum hararet midir yoksa su havadan dolayi fokurduyor mudur ayrica bu durumu yasarken hararet gostergem normal.hararet olsa arabayi tekrar calistirinca hararet devam etmez mi.

    Tesisatta hava olabilir. Birde radyatör kapağını değiştirip deneyin, kapakta paslanma varsa oda yapar.

    Alıntıları Göster
    son 1 şey kalmış ustanı değiştir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarx

    son 1 şey kalmış ustanı değiştir.

    Alıntıları Göster
    radyatörde kapak yok bu arabalarda.. dostum ustanı değiştir demişsin de servise de gittim.. hangi ustaya göstereceğim başka... bayramdan sonra ilgileneceğim tekrar...tşk.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.