< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 27 Aralık 2020; 21:25:2 > |
Hat değerleri nasıl görüntülenir? Hat değerleri nedir? (7. sayfa)
-
-
Ulaşılabilir hız kısmını ekler misiniz hocam? -
quote:
Orijinalden alıntı: osamanosarkadaşlar merhaba. ttnette taahhütüm bitmek üzereyken türknete geçtim. vdsl 24 mbit tarifesindeydim. modemden baktığımda ulaşılabilir hız 50bin küsür Kb/s gösteriyordu. türknet 50 mbit tarifeye geçtim. aynı altyapı olmasına rağmen modemde baktığımda ulaşılabilir hız 50binleri hiç göremedim. 47-49 arası değişiyor. SNR genelde 7.9-8.4 arası değişiyor. kablo ile bilgisayardan test yaptığımda 47 mbit civarı hız alıyorum. sizce durum nasıl. hattın kalitesini daha nasıl artırabilirim.
Gelen Giden
DSL Hızı(Kb/s): 49798 8191
Ulaşılabilir Hız(Kb/s): 49152 19753
SNR Sınırı (dB): 7.9 17.1
Hat Zayıflaması(dB): 0.0 0.0
Güç (dB): 14.5 9.3
kendi soruma kendim yanıt vereyim. yukardaki iletimi yazdıktan sonra eve gelen telefon kablosunu buldum. tesisasıtı yapan elektirikçi ana kablo ve odalara dağılan kabloları eliyle kıvırarak bağlamış, böyle olunca kalite bir miktar düşük oluyor. kabloların hepsini ayırdım, eve gelen ana kabloyu buldum ve modeme direk bağladım. hat değerlerinin anında iyileştiğini gördüm. daha sonra modemi bağladığım odanın kablosunu buldum ve ana kabloya bağladım. bu şekilde sorunu halletmiş oldum. aşağıdaki yeni hat değerleri.
Gelen Giden
DSL Hızı(Kb/s): 51185 8191
Ulaşılabilir Hız(Kb/s): 55500 33419
SNR Sınırı (dB): 16.4 26.6
Hat Zayıflaması(dB): 0.0 0.0
Güç (dB): 14.5 9.4
-
Güzel olmuş hocam. -
quote:
Orijinalden alıntı: XpressMusic34
Merhaba. Değerlerinizde dalgalanma yok ise iyi duruyor. Diğer bir alternatif olarak kablo yenileme yapabilirsiniz ama garantisi yoktur düzelme için.
İlave: Hali hazırdaki kablolarda bir problem yok diye varsayarsak.cevap için teşekkürler. yukarda yaptığım işlemi yaptıktan sonra hat değerlerim iyileşti..
edit: önceki haliyle de hatta kopma vs olmuyordu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osamanos -- 27 Aralık 2020; 21:23:24 > -
Rica ederim hocam. Tecrübe oluyor bu gibi durumlar. -
Hocam, geçtiğimiz Cuma günü TürkTelekom ile görüştüm durumu anlattım, benden bilgilerimi alıp kontrol edeceklerini söylediler. Az önce netspeed sitesinden baktım hattıma değerleri göstermeye başladı. Sanırım birşey yaptılar galiba
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tenda modem kullanıyorum. Arayüzde yok maalesef.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Merhaba hocam,
Ben de sorunuzun doğru cevabını bilmiyorum maalesef ancak dikkate almamız gereken 1'inci değerler. Hatta Tp'link hesabına soralım, belki cevabı verrirler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 28 Aralık 2020; 2:8:57 > -
quote:
Orijinalden alıntı: XpressMusic34
Güzel olmuş hocam.Hocam benim değerlere bakarmısın bi zahmet..
Ulaşılabilir hız 47 mb görünüyor ama bu durumda snr daha yüksek olması gerekmiyormu?
Hangisi doğru snr rakamı mı max alacağım hız mı?
Saygılar...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chaplinn -- 28 Aralık 2020; 10:38:37 >
-
Hayırlı olsun hocam :)
-
İlgili modemi kullanan kullanıcılara danışmak lazım hocam, illaki bir yerinde gösteriyordur.
-
Merhaba. @TP-Link Türkiye desteğe soralım hocam.
-
Hocam merhaba. Estağfurullah tabiki yardımcı olalım.
Hat zayıflama değeriniz biraz fazla yüksek. Öncelikle iki adımda hattı kontrol etmek gerekir.
https://netspeed.com.tr/altyapi-sorgula//
Üstteki linkte hız bilgisi olarak ne gösteriyor?
İkinci adım ise, hattınıza 16 hız tanımlanmış vaziyette. Maksimum oranı ise 47 gösteriyor. Bina içi tesisatınızda bir problem yok ise (kablo eki, deforme olmuş bağlantı noktaları, eski kablo vb) değerlerinizin daha iyi olması gerekir. Eğer bina içi kablolamada bir problem var ise, bu problemleri hallettikten sonra daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz ama unutmayınız ki hiçbir yöntem garantili değildir. En nihayetinde bu işlemlerin tamamı belirli noktalar arasındaki kablolama ile de ilgilidir. Yani bina içindeki problemlerimizi giderdikten sonra hattımızda hatrı sayılır bir iyileşme sağlayamıyorsak bu durumda problemi işletmecimize iletmemiz gerekiyor.
-
Merhaba. Bu tablodaki yeniden bağlantı sayısı neyi ifade ediyor? 4 günlük bir süre içinde 25 yeniden bağlantı bir sorun oluğu anlamına gelir mi? Hat değerlerimi de ekliyorum aşağıya.
-
Merhaba. Hat değerleriniz çok çok iyi hocam. Hiçbir sorun yok maşallah deyin nazar değmesin. Modem arayüzündeki yeniden bağlanma ne demek bilmiyorum ama modem Tp link sanırım, Tp link desteğe soralım. @TP-Link Türkiye
-
Merhabalar,
Bahsettiğiniz "Yeniden Bağlantı Sayısı" cihazın kaç kez internet IP adresi aldığını gösterir. Örneğin, hat kopar ve yeniden bağlanırsa 26 olacaktır. SNR Margin değerlerinizin 15db üzerinde olması gerekmektedir. Hat zayıflama değerleri 15db altında olması gerekmektedir. Bu tabloda gösterilen tamamen servis sağlayıcıdan ölçülen sayaç değerleridir. Ayrıca DSL ışıklarında sönme oluyorsa konuyla ilgili servis sağlayıcınızdan hat kontrolü yaptırmanızı rica ederiz.
Saygılarımızla,
TP-Link Türkiye -
Teşekkürler hocam yorumunuz için. -
DSL kullanmayalı bir beş yıl oldu hocam, gelişmeleri kaçırmışım ben. Pek anlamadım nedir o 0, 1,2,3. Bir taraf 0 - 2 arası ise diğer taraf neden 1 - 3 arası vs...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X