Merhabalar acaba modem değerlerimi yorumlamamda yardımcı olabilir misiniz ? Şimdiden çok teşekkürler :) Türknet kullanıcısıyım santrale uzaklığım yaklaşık 1.8km üstü ve netspeed üzerinden baktığımda da 1344m ve port mesafesi fazla olarak gösteriyor. |
Hat değerleri nasıl görüntülenir? Hat değerleri nedir? (8. sayfa)
-
-
Merhaba hocam. Hattınıza 100 hız tanımlı. Kopma yaşıyor musunuz? SNR düşük biraz. -
yaşamaz mıyım hocam :/ bazen hiç kesilme olmuyor bazen günde 1 defa oluyor bazen iyice gidiyor... Yani ev/bina içi tesisatla ilgili bir sıkıntı var diyeceğim de bina 3 senelik. Binaya gelen telekom altyapısı 18 sene ya da üstünde galiba
-
Hocam esasen hattınız 125 destekliyor gözüküyor. Daireniz içerisinde kablo duvardan direkt mi geliyor yoksa orada bir telefon prizi mi var?
-
quote:
Orijinalden alıntı: XpressMusic34Hocam esasen hattınız 125 destekliyor gözüküyor. Daireniz içerisinde kablo duvardan direkt mi geliyor yoksa orada bir telefon prizi mi var?
Telefon prizi var hocam 5. kat bi de bulunduğum daire
-
Hocam selamlar.
Binanızdaki telekom kutusundan dairenize kadar gelen kabloda bir problem olmadığını varsayarsak, telefon prizini devre dışı bırakarak deneme yapabilirsiniz. O da şöyle oluyor, telefon prizini duvardan söküyorsunuz. Bağlantı kablonuz arkasından prize monte haldedir. Bu bağlantıyı sökerek modeminize gelen kabloyu bu kabloya ek yaparak bağlantı sağlayabilirsiniz. Prizde bir sorun var ise böylelikle tespit etmiş olursunuz. Değerlerde bir iyileşme olmaz ise, anlaşılır ki prizde veya bağlantıda bir sorun yoktur.
Prizdeki bağlantıyı söküp ek yaptıktan sonra bağlantınız daha kötü olur ise eski haline getirebilirsiniz.
Bu tarz konulara el yatkınlığınız yok ise bir bilenden yardım alabilirsiniz.
Bir diğer alternatif önerim ise şu olacaktır hocam. İşletmecinizin çağrı merkezine ulaşın. Daha sonrasında hattınıza tanımlı hızı 95e düşürün. Beş megabit hız düşüşü sonrası SNR değerleriniz artacaktır. Böylelikle hiçbir şey yapmadan kopma sorununu çözebilirsiniz. Yine kopmaya devam ederse sırasıyla telekom kutusundan dairenize kadar olan kabloyu kontrol etmek, bağlantı elemanlarını gözden geçirmek gerekir.
Ben 100 hızımdan vazgeçmek istemiyorum, 95 veya 90a düşmek istemem diyorsanız kablonuzu ve bağlantı elemanlarını kontrol etmek gerekir. Bir sorun bulunamaz ise maalesef ki hızınızı birkaç kademe düşürmeniz gerekir kopmaması adına. SNR değeri 10 üzerine çıktığında ve dalgalanma yaşanmıyor ise bağlantınız tekrar kopmayacaktır.
-
quote:
Orijinalden alıntı: XpressMusic34Hocam selamlar.
Binanızdaki telekom kutusundan dairenize kadar gelen kabloda bir problem olmadığını varsayarsak, telefon prizini devre dışı bırakarak deneme yapabilirsiniz. O da şöyle oluyor, telefon prizini duvardan söküyorsunuz. Bağlantı kablonuz arkasından prize monte haldedir. Bu bağlantıyı sökerek modeminize gelen kabloyu bu kabloya ek yaparak bağlantı sağlayabilirsiniz. Prizde bir sorun var ise böylelikle tespit etmiş olursunuz. Değerlerde bir iyileşme olmaz ise, anlaşılır ki prizde veya bağlantıda bir sorun yoktur.
Prizdeki bağlantıyı söküp ek yaptıktan sonra bağlantınız daha kötü olur ise eski haline getirebilirsiniz.
Bu tarz konulara el yatkınlığınız yok ise bir bilenden yardım alabilirsiniz.
Bir diğer alternatif önerim ise şu olacaktır hocam. İşletmecinizin çağrı merkezine ulaşın. Daha sonrasında hattınıza tanımlı hızı 95e düşürün. Beş megabit hız düşüşü sonrası SNR değerleriniz artacaktır. Böylelikle hiçbir şey yapmadan kopma sorununu çözebilirsiniz. Yine kopmaya devam ederse sırasıyla telekom kutusundan dairenize kadar olan kabloyu kontrol etmek, bağlantı elemanlarını gözden geçirmek gerekir.
Ben 100 hızımdan vazgeçmek istemiyorum, 95 veya 90a düşmek istemem diyorsanız kablonuzu ve bağlantı elemanlarını kontrol etmek gerekir. Bir sorun bulunamaz ise maalesef ki hızınızı birkaç kademe düşürmeniz gerekir kopmaması adına. SNR değeri 10 üzerine çıktığında ve dalgalanma yaşanmıyor ise bağlantınız tekrar kopmayacaktır.
Çok teşekkürler hocam yardımlarınız için
-
Estağfurullah hocam rica ederim. Aklınıza takılan sorular olursa iletin lütfen.
-
-
-
Netspeed 85mbit;quote:
Orijinalden alıntı: XpressMusic34
Comnet ise 100mbit gösteriyor hocam. Hat 100 alır mı almaz mı bilemedim ona göre alternatif iss'ye geçeceğim çünkü.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yüz hız almasa bile 90-95 alacaktır hocam. Ekran görüntüsüne göre konuşuyorum tabi.
-
-
Merhaba. Kablonet kendi altyapısını kullanıyor. Ekran görüntüsü göndermişsiniz, bu telekom sonucunu gösteriyor hocam.
Kablonet kesintiniz modem kaynaklı mı hat kaynaklı mı bunu tespit etmek lazım hocam. -
Hocam benim değerlerimide yorumlayabilir misin? Türknet kullanıyorum 35mbps ve santrale 134 metre uzaklıktayım. İnternetimden hiç memnun değilim bu arada çünkü hiç kimse girmemesine rağmen bir oyuna girdiğimde aşırı ping dalgalanması oluyor ve bir anda düzeliyor. Yani bir oyunu 1-2 dakika normal pingte oynarken bir anda pingim 500-600 ü görüyor 4-5 saniye sürüyor ve düşüyor. Bu durumu yaşamaktan sıkıldım ve oyunlardan soğudum açıkcası. Acaba binadaki kablolardan dolayı mıdır bu durum ve bu durumu nasıl düzeltebilirim hocam? Şimdiden teşekkür ederim.(Bina 23 senelik)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xb455 -- 24 Ocak 2021; 22:9:58 >
-
Merhaba. Değerleriniz açısından bir problem yoktur. Alternatif modemle deneyebilirsiniz. İşletmeciniz ile de irtibata geçmenizi tavsiye ederim bu konu ile ilgili. @TurkNetDestek
-
Bunun için neler yapabilirim. Hatta ara sıra kopmalar oluyorsa bunu görebilirmiyim. Nasıl görebilirim? Yani sırasıyla neler önerirsiniz? Modem için hangi kontrolleri yapmalı hat için neler yapmalıyım -
Merhaba. Öncelikle alternatif bir modem ile deneme yapınız bir süre. Daha sonrasında modem arayüzünde rapor kısmında kesilme ve bağlanma saatlerini yazar. Kesintileri de oradan görebilirsiniz. Işletmeci ile irtibata geçerek kopmaların onların sisteminde de olup olmadığına bakmanızı tavsiye ediyorum. Nihayetinde problemi işletmeciniz çözecek ama şebekeden kaynaklı bir sıkıntı var ise. -
quote:
Orijinalden alıntı: XpressMusic34
Merhaba. Öncelikle alternatif bir modem ile deneme yapınız bir süre. Daha sonrasında modem arayüzünde rapor kısmında kesilme ve bağlanma saatlerini yazar. Kesintileri de oradan görebilirsiniz. Işletmeci ile irtibata geçerek kopmaların onların sisteminde de olup olmadığına bakmanızı tavsiye ediyorum. Nihayetinde problemi işletmeciniz çözecek ama şebekeden kaynaklı bir sıkıntı var ise.kardeş turktelekomdan sms geldi sabah kurulum yapacağız diye ben telefonda fiyata ve sözleşmeye onay vermiştim gündüz iişte olcağım eşim sözleşmeyi yazılı olanı imzalayabilirmi birde adsl mi vdsl bana tanımladılar bunu nerden görürüm
https://netspeed.com.tr/altyapi-sorgula// burdan adresimi sorguladım boyle çıkıyor modem gelen ttnet personeli kullancı adı ve parolayı verirlermi alacağım modeme kendim girebilirim
-
Merhaba, yaşadığınız sorunu teknik uzmanlarımızın kontrol edebilmesi için www.turk.net/oim sayfamızdan destek kaydı oluşturabilir misiniz?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X