Aslında tabeladan sonra yol düz ve önünü ilerisini görebilir, sollayabilir. Ama birinci hatası zaten sollamaya çıkmış arabanın dibine girmesi, bu şekilde önündeki arabadan ileriyi net şekilde takip edemiyor. Önünde sollama yapan araba karşıdan geleni görüp sağa kaçtığında da iş işten zaten geçmiş durumda. İkinci hataları da şanslarını sonuna kadar zorlamış olmaları, öndeki vatandaş karşıdan gelen arabayla burun buruna gelene kadar sağa girmiyor. Arkasından geleni de riske atıyor. Biraz temkinli gidilir, duruma göre bir iki araba geçip sağ şeride geri kaçarsın. İleride arkasını göremediğin dönemeç varken sonuna kadar körlemesine gidilmez ki, bile bile lades olmuşlar. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Hatalı Sollama Sonucu Kaza Yapan 3008 (3. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: The Division Bell
Gökovacıysan o zaman bizim meşhur sakar geçidini de iyi biliyosundur. Bayilirim orayi tirmanmaya/inmeye.
Ha son benzin bükücüdür orasi ayri.. Depo delindi benzin yere dökülüyor zannediyorum bazen.
Alıntıları GösterSakar da güzel tabi. Akbük, Palamutbükü, Knidos, Turunç vs o bölgedeki tüm yollar güzel 😍 Örnekler çoğaltılabilir. Hastasıyım böyle yolların :
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 6 Ocak 2021; 21:35:22 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yaz aylarında devamlı gidip geldiğim yol akseki yolu tek iniş, çift çıkışlı yol buralar inenler öküz gibi geçilmemesi gereken yola geçiyorlar aşağıdan gelende nasıl olsa çıkış benim hakkım deyip yardırıyor , birçok kere kazaya şahit oldum bu yolda , hatta bir keresinde geçtiğimiz yaz motora çarpmış bir araç , motorcunun elleri kopmuş yerlerde geziyordu acayip olmuştum
-
quote:
Orijinalden alıntı: The Division Bell
1980 lerde tek serit gidis gelisti :) Tam 1,5 saat tomruk yuklu kamyonun arkasina takildigimi biliirm. Virajda 2 tır denk geldimi ayni anda donemezdi, biri digerini beklerdi...
Izdirap dolu senelerdi.
Alıntıları GösterDoğru söylüyorsunuz hocam.Lakin ben gerçekten bu yolllarda tedirgin oluyorum.Trafiği sakin yolda tek şeritli yol kesinlikle sıkıntı olmuyor ama yoğunsa aynen dediğiniz durum oluyor.Ben böyle 3 şeritli yolda tek şeritli yollarda yaşamadığım tehlikeli anlar yaşadım çok defa.
-
quote:
Orijinalden alıntı: nbacıshaquılleYa bu tarz videolar izleyince aklımda direkt şey canlanıyor. Hani 500bintl ya 3008. Bide bunun bizim gibi bi ülke için 300nm torklu bi motoru var. Görmemiş kesim için passat gibi bi araba oldu artık 3008. Bak şimdi nası yapıştırıyom beeh araba nası gidiyo beee(0-100 12sn) derken çarpmış gibi duruyor.
Doğru bir tespit yapmışsınız gerçekten.Peugeot önceden mütevazi orta halli insanların aracıyken şimdi ne zaman bir 3008 görsem içinde bir sonradan görme,emlakçı,cahil var çoğu zaman.Trafik kurallarını bilseler gam yemeyeceğim ama ne fayda.
-
Tekrar izledim
Videonun başlarında sürekli cizgi var sagda giden için. Transitin arkasına gelince rampa asagi kesikli çizgiye gecilmis. Dediğiniz gibi burada bir serit çizim hatası var .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Videonun başlarında cizgi dogru .
Sonra inişte sag şeritteki adama sol seride geçiş hakkı verilen kesikli çizgiye geçilmiş. Tabela ise bambaşka söylüyor
Yuzde yüz kusur
Adam dava açsa kazanir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu kadar körü körüne gidilmez, resmen çarpmak için bahane aramış.Yaptın sollamanı geçsene sağa daha ne on kilometre gidiyorsun.Neyin hırsı bu anlamadım yav.Sanki hayat memat meselesi 5 dk geç git ne olacak?
-
Buna kaza falan denmez. Kural bilmezlik/tanımazlıktan ötürü çarpışma denir.
-
Yok dava açsa da bir şey kazanamaz, şerit ortaya geçmesine izin verse dahi çizgilere göre karşının da orta şeridi kullanmaya hakkı var, bu durumda karşıdan araba geliyorsa o şeride girmemeli. Ya da girdiyse de zamanında terk etmeli. Dava açarsa hem suçlu hem güçlü olur :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 6 Ocak 2021; 22:21:10 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Buradaki bazı yorumları görünce geldi aklıma bir cümle : " hırsızın hiç mi suçu yok".
İnşallah karşıdan gelen arabada bulunanlara birşey olmamıştır.
Videoya bakarsak sollamaya çıkmış, öndeki Connecti zaten sollamışsın, ve gördüğüme göre connectle bi sonraki araba arasında bayaa bi mesafe var. Girse araya 10 saniye virajı beklese hiçbirşey olmayacak. Ama işte, böyleleri yüzünden kaç ailenin canı yanıyor.
-
Dikdörtgen ve kare mavi tabelalar : Yol ile alakalı bilgi veren ( kesinlikle bu noktadan itibaren başlayacak değil) tabelalardır fakat mavi renk tabelalar kuralın başlangıç noktasına konulmak zorunda değil. Örneğin yol çift şerit gidiş geliştir ve çok uzundur belli aralıklar ile bu mavi tabelalardan koyabilir karayolları. ( Burada tabela yolda sağdan giden araçlar için orta şeridin sollama şeridi olarak kullanılacağı bilgisini vermiş. İsteğe bağlı olarak bu tabelanın altına dikdörtgen şeklinde karayolları beyaz zemine siyah rakamlar ile şeridin kaç mt sonra başlayacağını yazabilirdi örn 200 mt gibi. Fakat burada karayolları bunu tercih etmemiş belki etti levha düşmüşte olabilir elbette)
Yol şeritleri: Pejo araç sollamaya çıktığı andan itibaren sollamasını yapıp yine kendi şeridine gitmesini söylüyor. Tabela göründüğünde de yol şeridi yine bu kural geçerli. Yol çizgileri mavi tabeladan üstündür bilgi verme amaçlı değil mecburi olarak sürücülerin uyması gereken kuralı gösterir.
Benim ilk mesajımda yazdığım "Aşırı güvenin sonucu. Bu arada çizgide hata yok, sağa dönüşlerde kırmızı ışığın yanıp sönmesi gibi bu çizgide, orta şerit senin değil ama karşıdan araç gelmiyorsa ve öndeki aracı geçeceğini hesap ediyorsan sollama yasağı yok anlamındadır o çizginin anlamı.
Sizin itiranızı ise "Şerit çizgileri hatalı. Tabela olmasa idi hatasız diyebilirdim. "idi. Hayır bu yanlış. Yol çizgisi ayrı mavi tabela ayrı mavi tabelanın altında olsa idi mesafeyi gösteren beyaz tabela ise apayrıdır. Sürücü burada mavi tabelayı bilgi amaçlı olarak dikkate almalıdır, kural olarak ise çizgilerini ( eğer beyaz zemine kırmızı levha varsa bu sefer öncelik bu levhada daha sonra yol çizgileridir fakat burada dikkat edilmesi gereken gidiş geliş türünde mavi levha varsa daha önce illa ki bunun kırmızı olanı da vardır bu sefer levha dikkate alınacaktır çizgi değil). Bilgi levhası olmayabilir, düşebilir, zarar görebilir zaten bu kadar çok levha,çizgi vs olması bu yüzden yani birisine birşey olursa sürücüler en azından diğerinden faydalansın önlemin önleminin önlemi. Ama kendi içlerinden levhalar, çizgilerin önceliği vardır zaten bunlar da mantıken düzenlenmiş. Kırmızı olanlar en öncelikli, beyaz olanlar sonra, daha sonra maviler geliyor en sonda da yeşil,kahverengi gibi tabelalar. Aşağıda aynı yol ile alakalı örnek bir video atıyorum. Örneğin
- 1.05 mavi ve altındaki bu levhadaki yolun ne kadar sonra başlayacağı ile alakalı tabela
- 1.13 tam çizgi ile uyumlu tabela mavi tabela ( sizin illa böyle olmak zorunda dediğiniz ama bu zorunlu değil)
- 1.53 mavi tabela yine şerit hakkında zorunlu bilgi veriyor 1.05'teki gibi altında mesafeyi belirtmiş ama 2.07'de yine aynı mavi tabela yol bu arada gidiş gelişe düştü mavi tabelanın altında bu sefer kaç km boyunca böyle olacağı bilgisi mavi tabelanın altında veriliyor. Dikkat edin mavi tabela tam çift şeridin başlangıcına değil daha öncesine konmuş.
- 2.59 belki sürücüler sürücüler 1.53 ve 2.07 de gösterilen tabelayı unutmuştur diye yol aynı şekilde devam ettiği halde tekrar aynı tabelayı buraya da koymuşlar. Yani mavi tabela yol boyunca kullanılabilir
- 3.57 de kavşağa geldiği için yol çizgileri kesik kesikten düz çizgiye dönmüş ayrıca mavi tabela altında mesafeyi belirten ayrı bir tabela ile konulmuş 4.05 te aynen çift şeridin başladığı yere hem mavi tabelayı, hem altına bu yolun bu şekilde kaç km gideceği hem de tabelanın üstüne sollama yasağının sağ şeritte gidenler için kalktığını belirten tabelayı koymuş. Dikkat ederseniz 3.57 de sollama yasağı tabelası yok bunun için 3.52 de kavşak uyar levhasını beyaz üzerine kırmız ile şeridi aynı anda koymayı tercih etmiş karayolları.
- 5.01 de gidiş geliş başlangıcı için beyaz zemine kırmızı uyarı levhasını koymuş yani zorunlu alan kesinlikle buradan başlıyor tabi yerdeki çizgiler de ama karayolları bunu yeterli görmemiş ki 5.07 de bu sefer mavi zemine beyaz tekrar gidiş geliş levhası koymuş. Bu mavi levhayı 5.01'de levha ile yer değiştiremezsiniz. 5.07 deki mavi levha bilgilendirme levhasıdır, koyulmak zorunda değil görüleceği üzerine bu levhanın başladığı yerden itibaren de yol gidiş gelişe dönmüyor. Burada 5.01 T-19 yani grubu levhadır yani uyarı yapan levhadır. 5.07 deki levha ise B-52 yani yoldan yararlananlara bilgi veren levhadır sürücüler yine uymak zorundadır ama karayolları bu levhayı koymak zorunda değildir sadece yol hakkında bilgi verir. T grubu levhalar B grubu levhalardan üstündür, yol çizgileri de T grubu levhalar hükmündedir yani yol çizgisi de B grubu levhadan yine üstündür.
Özet ile burada yol çizgisi esastır ve doğrudur, yol levhası yani B grubu levha yol hakkında bilgi verir, bu videodaki tabelanın B-51b'dir ve konulduğu yer doğrudur. Burada karayolları bu levhayı o altta mesafeyi belirten beyaz zemin üzerine siyah harfler ile B-51b de belirtilen şeritlerin ne zaman başlayacağını gösteren PL-2 ilave paneli ile kullanılır ( fakat bilgi levhası gidiş geliş yollarda tehlikenin 150-200 mt önüne konmuş ise PL-2 levhası kullanılması zorunlu değildir). Fakat diyelim ki bu tabela 300 mt önde ve PL-2 levhası yok, önemli değil yol çizgileri yani karayollarında sürücülerin uymaları gerekli levha ve çizgiler her zaman önceliklidir, sürücüler bunları dikkate almalıdır. ( fakat tekrar hatırlatayım TT ve T grubu yani trafiğin akışını tanzim eden levhalarda değil o durumda levha öncelikli yani şu gidiş geliş, daralan yol, dikkat kavşak, yol çalışması vs türünde olanlar). Buradaki orta şerit sollama şerididir ve bunu belirleyen yol çizgileri o yüzden zaten mavi levha kullanılmış. Eğer orta şerit sollama değil sağdan giden araçlar için çift yönlü olsa idi mavi değil kırmızı üzerine siyah yani şu klasik gidiş geliş türün levhadan kullanılırdı. Burada trafiğin akışını belirleyen yol çizgileridir.
Neyse uzun oldu ama akşam akşam yazayım dedim. Kaynaklar Trafik İşaretleri Hakkındaki Yönetmelik ve Karayolları Trafik İşaretleri El Kitabı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 6 Ocak 2021; 23:30:57 >
-
Sonuna kadar haklısın, bende şuraya iki kelam yazayım, yıllardır avrupaya vs. çalışırım yani işim tır şoförlüğü bu işi profesyonel olarak yapmaktayım işimiz bu gitmediğimiz yol görmediğimiz trafik işaret ve işaretçi kalmadı, bazı mesajlarda yol çizgileri hatalı diyenler olmuş, tabela işaretlemesinin olduğu yerde yol çizgileri ikinci plandadır ve bütün dünyada kural budur ve tabelada yolun iki şeridi karşıdan gelene öncelik veriyor, ama maalesef burada kural bilmeden araç kullanan pejo sürücüsü 100/1500 suçludur. Önce emniyet önce can güvenliği o tabelalar yol kenarına süs olsun diye konmuyor.quote:
Orijinalden alıntı: tenekekutuBurada şerit hatalı diyenleri polis evinde tek tek alıp tekrar ehliyet kursundan geçinceye kadar araçları ile trafikten men etmeli. Sonra ülkemizde niye kazalar oluyor olur tabi kuralları bilmediğini bile bilmiyor bazı kişiler.
Videonun başında tabela ve yol işaretleri sağ şeritteki araç için sollama yasağı olduğunu söylüyor yani yolun çift şeridi soldan gelen araçlara ait, video ilerlediğin artık yer çizgileri hem sağdan giden hem de karşı şeritten gelen araçlar için ortadaki şeridin müsait ise sollama için kullanılacağını belirtiyor, sonra videonun 27. saniyesinde sağdan yani Pejonun gittiği şeritte araçlara diyor ki ilerde tekrar sizin için sollama yasağı gelecek bu tabeladan sonra sollamaya çıkmayın artık yol karşı şeridin, işte kaza da bu tabeladan sonra oluyor videonun 50. saniyesindeki yol çizgilerine bakarsanız tekrar videonun başındaki gibi sağdan giden araçlar için yol tek şerit yani sollama yasağı mevcut, karşıdan gelen araçlar için yol çift şeritli.
Bunun ile bitiyor Pejo sürücüsünün yaptığı hatalar bitmiyor tabi videonun 2.dakikasından itibaren net şekilde görülüyor ki Pejo sürücüsü orta yani sollama şeridinde araç olduğu halde bu şeride girmiş yani o şeridi işgal eden bir araç varken siz bu şeride giremezsiniz burası sollama şerididir, üstüne önündeki araça aşırı yaklaştığı için trafiğin ilerisini de görme imkanı olmadığı için trafiği okuyamıyor ve karşıdan gelen araç ile karşı karşıya gelinde en soldaki şeride aracı kırıyor yani bir de karşı şeridinde şeridine geçiyor, azıcık sola kırsa yani kendi şeridine geçse zaten kaza olmaz.
Yani Pejo sürücüsü sollama kurallarını ihlal etmek, hatalı sollamak, yol ve trafik sartlarına göre araç kullanmamak yani 3 farklı hatadan suçlu.
Yazdıklarımı hala anlamayan varsa trafik kuralları kitapçığı okumaya gitsin bir zahmet. Şuraya gelip yok şerit hatalı, yok yol hakkı Pejonun da yazmayın bi zahmet.
Ek
Tabela bambaşka birşey söylemiyor adı üzerinde zank diye şerit uyarısı tabelası mı koyulur trafikte ? Tam o noktada yasak mı başlar. Sürücüyü uyarıyor yol ileride artık senin değil sollamaya çıkacak isen çıkma diyor o tabela. Yani konumu da işlevi de doğru.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Adam tabelayı okuyamıyor. Çizgiyi mi okuyacak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Avrupaya gitmedim ama ülkemizde kavşaklarda geçiş önceliği ve bu videoda olduğu gibi bu tür yol işaretlemelerinin olduğu orta şeritlerin kullanımını kimse bilmiyor. Sonra kaza yapıyor bir de ben niye haksızım diye serzenişte bulunuyor yapanlar sonra sanayiye geldiklerinde. Kurslarda öğretilmiyor diyeceğim youtube videolarında bile var. Bu tür yollarda bildiğiniz üzere orta şerit sadece sollama amaçlı, yani bu şerit çift olarak size ait değil. Levha size sadece kullanma izini veriyor karşıdan gelene ise kullanma izni vermiyor. Ama sollama biter bitmez kendi şeridinize geçmek zorundasınız. Bu tür yollar ülkemizde pek yok ama Manavgat-Seydişehir arasında en büyük örneği mevcut. Biraz istisnai bir yol açıkçası Avrupa'da nasıl? Bu şekilde orta şeridin sollama şeridi olduğu yollar çok mu? Veya var mı diye sorayım?
Bu arada levhalar esastır ama buradaki 3 şeridi belirten mavi levhalar istisna, burada tür yollarda şeritler esastır. Eğer karayolları düzenleme yapacaksa mavi levhayı kırmızı-beyaz olana çeviriyor yani yol kenarına dikiyor diyelim haliyle tabela esas oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 6 Ocak 2021; 23:18:10 >
-
Tabela çizgi vs. bunları anlayacak beyni olsaydı sollama yapan aracın arkasına girmezdi. Klasik görgüsüz öküz tipi. Bunlar her yerde aynılar gelir arkana yapışır. Amaçları egolarını altındaki arabayla tatmin etmek.
Akseki yolu azıcık kafası olan adam bilir bu orta şerit tırmanma şeridi sadece rampa çıkarken kullanabilirim diye.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
en soldaki serite geçmiş... trafik teröristi bunlar
-
Resmen bilerek çarpmış sonda üzerine gitmiş 3008dekiler değilde karşıdan gelen suçsuz yere canından malından oldu korku zamanı gitti
sollama yaparsan da gelen trafiğe bakarsın önün açık olur hızlıca geçersin aracı dönersin şeridine burda trafiği görmüyor yol onunmuş gibi gidiyor sollamaya değil orta şeritten seyir halinde çapmış böyleleri bidaha ehliyet almamalı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berk70 -- 6 Ocak 2021; 23:38:48 > -
sen bilmiyosun asıl rampada yukarı çıkan kullanır trafik tabelasındada bir iniş 2 çıkış oku var zaten bazı yerlerde 3 şerit olunca ortada çift ok olur o sollama şeridi gibi burda ortası rampa çıkanın
-
Eeee kullandı öndeki aracı solladı babasının şeridi gibi o yolu işgal mi edecek? Rampa çıkanın değil diyen mi var burada. O şerit rampa çıkanında, orta şeritte kafasına göre kural tanımadan istediği gibi mi kullanacak? Yazdıklarımı okumayacaksanız cevap yazmayın bari.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X