Şimdi Ara

Hayatı F/P Seviyesinde Yaşayanın Arabası Ne Olmalı ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
6.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok teşekkürler hocam. Beni en iyi anlayan siz oldunuz. Sanırım burada benim anlatmakta da sıkıntım vardı konuyu açarken. Aslında farklı fiyat aralıklarındaki f/p araçlarını da merak ediyorum ancak bu kadar rasyonel, mantık işi bi konu açmış isem hedef bütçem de bi o kadar mantıklı olan. Düşük bütçe olmalı :). Siz de tam o noktaya değindiniz. Bahsettiğiniz swift modelleri eskinin eskisi kasası mı ? Yani şu 10-15 senedir piyasada olan yuvarlak hatlı güzellik değil sanırım dimi ? Bir de benim aklıma (kasa kodunu bilmiyorum) 90 ların mazda 3 ü geliyor. Liftback gibi duran. Farları açılıp kapanan. O kadar eski modellere kaymak güvenlik açısından riskli mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bütçeye göre değişir.

    50.000 TL'ye de, 250.000 TL'ye de F/P arabası olur.
  • K@sToR kullanıcısına yanıt
    Hocam mantığinız , işleyişiniz hayran olunccak kadar güzel. Ancak sanırım düzenli olarak piyasayı takip etmek gerekiyor. Biz de sizin gibi yapmak istersek firsatları yakalayabilir miyiz ?

    Bu bahsettiğıniz isteklere uygun fırsatları yakalamak için büyük şehirde olmak biraz şart gibi. Nu bütçelere çok uzun müddet sonrasında sahip olacağimdır hayatımda. İkinci el arabaya "param enflasyonda değer kaybetmesin" mantığı ile yatırılıp zarar ettirmeden ihtiyaç dahilinde zararsız bir şekilde tekrar nakit elde edilebilir mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt
    Aklınızdaki is5ediğiniz fiyat aralığını söyleyebilirsiniz hocam. Şüan otomobil alamasam da realist olarak bana 30 bin₺ altı araçlar hitap eder sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Symbol, 301, c elysee dizel olmak şartıyla aracın arka koltuklarını bagajdaki stepne alet edevati topridoyu vs boşaltıp sokerseniz daha az yakacak ve 120km üzeri hizlarda havaya ucacaktir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Süleyman Çakır. -- 16 Mart 2020; 10:33:53 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Fiat Fiorino 1.3 Multijet. Bu araç kadar yürüyeni dayanıklı, kendisi sorunsuz ve bozulduğunda da tamiratı ucuz bir araç yok gibi birşey.

    2017'de 0 km olarak 3 bin peşinatla 48 ay taksitle aldım. Her ay kiralar gibi ödüyorum.2 periyodik bakımı yetkili serviste toplam 950 TL tuttu. Kasko sigorta tüv hariç arabaya 2 senede sadece 950tl bakım masrafı yaptım.

    Yürütme maliyetinin yanı sıra ticari bir araç olduğu için servis süresi de çok kısa sürüyor. Servis işlemleri randevusuz bile maksimum 1 saat.

    Bu arada Fiat'ın yürüyeni sağlamdır. Diğer Fiat'ım 20 yaşında sayılır ve 20 yıldır pick-up niyetine kullanıyorum. Arabanın tırmanmadığı dağ, geçmediği dere girmediği tarla kalmadı hala yürüyeni fabrikasyon. Sadece bi rotil değişti onda da stabilize yolda giden bir land cruiser'ı tarladan sağladım. Muhtemelen orda kırıldı zira 6 ay sonra tüvde çıktı

    Toyota da bu kadar dayanıklı belki daha da dayanıklı ama Toyota'nın parçası pahalı, Fiat'ın ucuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ..Raptor.. kullanıcısına yanıt
    Toyota nın parçası mı pahalı ?? Hadi diyelim ki pahalı Fiat ta bir parçayı 3 kere değiştirirken Toyota da 1 kere değiştiriyorsun.Pahalı olsa bile ucuz oluyor.

    Edit:Bu arada ben yıllardır sadece Toyota kullanırım (Şuan Mercedes kullanıyorum).Ki bunların içinde Toyota'nın vvtli celica ları,mr2 spyderları vs. Hepsine sahip oldum bindim(Supra hariç).Yıllardır bakım harici sanayiye gittiğimi hatırlamam.Ha yalan olmasın bir Mr2Spyder'ımın marş motorunu değiştirmiştim bir kere.Her zaman da söylerim Mercedes'i yürütmeye parası olmayanın adresi belli Toyota ve Mazda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 17 Mart 2020; 11:9:36 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bagaj ihtiyacınızı karşılayan en küçük araba. İlkin bisiklet selesinden pick-up kasası/karavan hacmine ulaşan geniş yelpazede ne kadar hacme ihtiyacınız olduğunu kesin bir biçimde bilmeniz gerekiyor.

    Ne kadar bagaja ihtiyacı olduğunu bilince insan, o bagaj hacmine sahip en küçük aracı artık bütçesi ölçüsünce alıp geçebilir.

    Türkiye'de moda sürekli en büyüğünü, daha da büyüğünü almak.. Halbuki ihtiyaca yönelik en küçük araç demek, "daha hafif" doğal olarak daha az yakan, "daha ufak" doğal olarak daha kolay park edilen/dış etkenlerden korunabilen araç demek.

    Düşünülmesi gereken bir handikap var: arabalar büyüdükçe, hacimleri/ağırlıkları arttıkça doğal olarak fiyatları artıyor; fiyat arttıkça da bazı oyuncakları fazla oluyor. Bence ihtiyacı karşılamada "en küçük aracı seçme" yoluna gitmenin tek handikaplı yanı güvenlik unsurları oluyor.

    Kısa yoldan "şehir içi" düşük hızlar için "a" sınıfı; şehirler arası nispeten yüksek hızlar için ise yeni nesil "b", maksimum "c" sınıfı araçlar tercih edilmeli. Bütçeniz ölçüsünce satın alabildiğiniz en fazla güvenlik unsuruna sahip aracı seçmelisiniz diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftymc -- 17 Mart 2020; 12:1:48 >




  • 1.5 DCI sümbül

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault 9

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Xiaomi ehuehuehu şaka...
    Dacia Duster

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Elsa kullanıcısına yanıt
    Sümbül eski kasa abicim bunlar 900 kg
    O ne öyle la, benim Clio 3 2012 bile 1170 kg sümbül ilk virajda sümbül çiçeği gibi uçar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K1X

    Toyota nın parçası mı pahalı ?? Hadi diyelim ki pahalı Fiat ta bir parçayı 3 kere değiştirirken Toyota da 1 kere değiştiriyorsun.Pahalı olsa bile ucuz oluyor.

    Edit:Bu arada ben yıllardır sadece Toyota kullanırım (Şuan Mercedes kullanıyorum).Ki bunların içinde Toyota'nın vvtli celica ları,mr2 spyderları vs. Hepsine sahip oldum bindim(Supra hariç).Yıllardır bakım harici sanayiye gittiğimi hatırlamam.Ha yalan olmasın bir Mr2Spyder'ımın marş motorunu değiştirmiştim bir kere.Her zaman da söylerim Mercedes'i yürütmeye parası olmayanın adresi belli Toyota ve Mazda.
    Bizzat Corollası olan arkadaşımla Toyota Yetkili servisinde jant kapağına 256 lira dediler. Takım değil, tanesi. Aynı tarihte Fiat elmas kesim alaşım jantı 300 liraya bırakıyordu.

    Tek birşey soracağım hocam bu kadar arabayı kaç yaşına kadar kullandın? Ben 0 aldığım Fiat'ı 19 yıldır kullanıyorum.

    Ömür konusunda Fiat'ın eski araçları oldukça sağlam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ..Raptor.. kullanıcısına yanıt
    Aldığım Mr2Spyder ların birisi 2000 birisi 2001 di ikiside 200 bin km üstüydü,birini 2016 birini 2017 de aldım celicayı 2018 de aldım keza oda 2000 modeldi,aldığımda 280 bin kilometrede idi ve her birini 1 er sene kullandım bu süre boyunca da 2016 da aldığım Auris'i yine 2019 Eylül e kadar kullandım.Ayrıca dediğim gibi çevremde de bir çok Toyota kullanıcısı vardı ve hiç büyük sorun yaşayan birisine şahit olmadım(Tabi bu Mr2Spyder lar ve celica Avrupa üretimi değil Japon üretimi idi onunda etkisi olabilir.).Şuan 24 yaşındayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 18 Mart 2020; 0:36:13 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K1X

    Aldığım Mr2Spyder ların birisi 2000 birisi 2001 di ikiside 200 bin km üstüydü,birini 2016 birini 2017 de aldım celicayı 2018 de aldım keza oda 2000 modeldi,aldığımda 280 bin kilometrede idi ve her birini 1 er sene kullandım bu süre boyunca da 2016 da aldığım Auris'i yine 2019 Eylül e kadar kullandım.Ayrıca dediğim gibi çevremde de bir çok Toyota kullanıcısı vardı ve hiç büyük sorun yaşayan birisine şahit olmadım(Tabi bu Mr2Spyder lar ve celica Avrupa üretimi değil Japon üretimi idi onunda etkisi olabilir.).Şuan 24 yaşındayım.
    Bu yaşta bu kadar araba değiştirmek.. Valla tebrik ediyorum hocam.

    En son geçen yıl karadeniz sahilinde deniz çok dalgalı olunca denize direk Hilux ile girmiştik Toyota'nın sağlamlığını baya zorlu şartlarda ben gördüm ikna oldum zaten. Şnorkel bile yoktu arabada.

    Ama aynı hilux'un daha önce klima kompresörü arızalandı. Yanlış hatırlamıyorsam 1-2 sene önce 10-15 bin arası bir fatura çıkardı Toyota önce. Sonra garantiden değiştirdiler.

    Fiat'ta daha önce de yazdığım gibi sadece 1.3 Multijet motorlu araçları yürütmek aşırı ucuz. Cidden f/p anlamında Toyota'nın bile önünde zira hem Toyota kadar sağlam hemde bir arıza durumunda parçası çok ucuz.

    Birde ilk alımdaki maliyet farkı var tabi. (0 araç için diyorum)

    Yetkili serviste de Fiat 1.3 multijet için sanayiden bile ucuz. Corolla'nın 1 bakımıyla 3 senelik bakımı yaptırıyorum. Toplam maliyet farkında 1.3 arayı baya açıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.5dci Duster.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • klimalı 2 2 2 en az 4 hava yastıklı esp li dizel ncaptan 5 yıldız almış 100/km de 6.5 dan fazla yakmayan

    0-100 ü en az 11 saniye den yukarı olmayan. kmsi max 100 bine kadar istediğin arabayı alabilirsin.
  • cesur_0342 kullanıcısına yanıt
    55 e sümbül almak aynı hatayı ilk başlarda ben yapmıştım modeli yüksek diye smbül tarzındaki hundy marka araba almıştım.

    lanet ettim keşke modeli düşük ama kaliteli bi araba alsaydım diye.

    modelin pek önemi yok sorunsuz olsun yeter
  • ..Raptor.. kullanıcısına yanıt
    Erken başladık çalışmaya.Tabi çalışmaya başlayınca okul bitmedi.İkisini birden yürütmeye çalışıyoruz.
    Sizin aracınızı ayrı bir kefeye koyalım çünkü sıfır alıp bakmışsınız oda haliyle sizi üzmez (bakarsan bağ,bakmazsan dağ misali).Tabi Fiat gerek parça gerek servis olarak yürütme maaliyeti daha uygun bir marka fakat benim bahsetmek istediğim durum özellikle 10 yaş üstü veya çok el gezmiş,bakımsız araçlar için geçerli.Hor veya çok uzun kullanımda Toyota dünyanın en sağlam markası(Mazda ile birlikte).Kendi premium markası olan Lexus dan bile daha sağlam.Ben bizzat 1.8 milyon km de rektefiye görmemiş 1993 model Corolla sahibiyle tanışıp,aracını görme fırsatı yakaladım.Aracı görseniz inanamazsınız.Hala dipdiri duruyordu.Zaten onun haricinde Fiat yürütme maaliyeti en düşük markalardan biri ona söylenecek pek bir şey yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    55 e sümbül almak aynı hatayı ilk başlarda ben yapmıştım modeli yüksek diye smbül tarzındaki hundy marka araba almıştım.

    lanet ettim keşke modeli düşük ama kaliteli bi araba alsaydım diye.

    modelin pek önemi yok sorunsuz olsun yeter
    Zaten model yukseldikce sorunsuzluk orani artiyor.
    Asil mesele zaten burda.
    Yoksa 2001 model merso alirdi herkes.
    Ama 2001 model merso sanayide sahibine ne yapar
    Ayni paraya 2015 symbol veya c elysee 301 falan aliyor millet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.