Ne güzel özetlemişsiniz... Sonuçta her zaman yasaları kötüye kullananlar da vardır iyiye kullananlar da vardır. Ama yasa yasadır ve kimsenin ben bunu uygulamıyorum deme hakkı yoktur. Benim tepkim buna. Yoksa neden bu kadar konu açıp insanları uyarmaya çalışayım. Hiç bir şekilde konu açmadan gidip THH'ye başvurabilirdim. Ama yapmadım. Burada insanların bir şeylerin farkında olması için hep birlikte çaba gösterdik. Mutlaka bir yerlerde kötü niyet aramak zorundaysak, bence bu çabadan rahatsız olan kişileri irdelemek gerek. Kanunların doğru şekilde uygulanmasını çalışan ve tüketici haklarını savunan bizim gibi insanların çabasını değil. |
Hepsiburada.com TELEFON ve TABLETLERİ iade almıyor. Dikkat edin . Alışveriş yapmadan önce düşünün!! (16. sayfa)
-
-
senin ayakkabı ile ilgili belirttiğin durum ayıplı mal ile ilgili bir durum.. yasalar tarafları korumak için var suistimal için yok...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de şunu anlamıyorum. Bu işin oranı nedir? 83 milyonluk Türkiye'de atıyorum bu şekilde suistimal eden sayısı 10 bin ise geri kalan kişilerin haklarının elinden alınması mantıklı geliyor mu size?
Niye o 10 bin kişiyi tespit edip başka bir çözüm bulmak varken diğer suçsuz insanların haklarının elinden alınmasını savunuyorsunuz?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Etraf hırsızdan, dolandırıcıdan geçilmiyor. Türkiye'de keyfi iadelerin oldukça yüksek olduğunu düşünüyorum. Zaten forumdaki yorumlarda da görüyoruz. Ben iade hakkı olmasın demiyorum. Bir üründe sıkıntı varsa ilk gün zaten farkedersin. 3 4 gün iade süresi gayet yeterli olur. Nede olsa iade hakkım var diyerek 12 gün ürünü kullananlar var. Bunları savunuyorsanizda ürün fiyatlarından şikayet etmeyin. 500 liralık ürün 520lira olur. Iade etme oranı hala artıyorsa fiyat 550liraya çıkar sizde gidip pasa pasa alırsınız.quote:
Orijinalden alıntı: ZENTURK
Ben de şunu anlamıyorum. Bu işin oranı nedir? 83 milyonluk Türkiye'de atıyorum bu şekilde suistimal eden sayısı 10 bin ise geri kalan kişilerin haklarının elinden alınması mantıklı geliyor mu size?
Niye o 10 bin kişiyi tespit edip başka bir çözüm bulmak varken diğer suçsuz insanların haklarının elinden alınmasını savunuyorsunuz?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
bu tarz yüksek fiyatlı ürünleri alırken hem satıcı konusunda hemde site konusunda aşırı titiz davranıyorum genelde n11den alışveriş yaparım çünkü müşteri memnuniyetine en özen gösteren şirket orası. umarım sorununuz çözülür
-
Çok teşekkür ederim.
-
Bekliyorum hala bir yanıt. Daha bir şey gelmedi. Müşteri hizmetlerine not bıraktırdım tekrar bir yanıt verilsin diye. Bakalım nasıl bir yanıt gelecek, tabi gelirse...
-
Hakem heyetine başvuru yapıp, hakem heyeti takip nosunu at ancak ondan anlarlar.
-
Başvuruyu zaten yaptım. Olumsuz dönüş olursa ya da hiç dönüş olmazsa takip noyu yazıp tekrar mesaj atarım.
bu arada çok komik bir şey oldu. Az önce müşteri hizmetleri beni arıyor. iPad size 23 kasımda almanıza rağmen 2 aralıkta ulaşmış özür dileriz gecikme için diyor. Halbuki ben 30 kasımda iade ettim 2 aralıkta onlara ulaştı. Daha 2 kasım tarihinin neyle ilgili olduğundan bile haberleri yok. Fıkra gibiler cidden. Müthiş bir müşteri hizmetleri var :)
-
Yanıt geldi:
Şimdi de eğer servis raporu alırsanız iadenizi yaparız diyorlar ? Hani iade olmuyordu ?
Bilgi almak için daha önce de gittiğim İzmir'deki yetkili servisi aradım. İsterseniz bir rapor veririz dediler. Raporda ürünün herhangi bir arızası bulunmadığı yazar zaten o şekilde bir rapor veririz en fazla 5 gün sürer dedi.
Nasıl oldu da işler değişti diye sorarsanız tahmin ettiğim şeyi çok net söyleyebilirim. Aşağıda THH ye yaptığım başvuru kaydının dökümü var. Aynı gün (hatta 8 dk sonra) savunma istendi:
Bugün ayın 15'i ve sanırım malum sitenin yetkililerinin eline 5 günde tebligat ulaştı (ki zaten bu bir posta gönderisinin ulaşması için yeterli bir süre) ve bana böyle bambaşka bir mesaj attılar.
Bu arada istedikleri servis raporu özel bir şey değil....Size hemen onun da bilgisini vereyim. Buna DOA servis raporu deniyor. İade ve değişim işleminden önce rutin olarak düzenleniyor. Apple'da daha önce görev yapmış bir arkadaşıma sordum. İade durumlarında satıcının kendi imkanları ile yetkili servise DOA servis raporu düzenletme olanağı (servisle direkt bağlantısı) varsa yetkili servislere kendisi başvurup bu raporu alıp müşteriyi hiç uğraştırmadan iade işlemlerini tamamlıyormuş. Zaten 2-3 günlük iade değerlendirme süresinde firmalar o raporun gelmesini bekliyorlarmış.
Bazı firmalar da DOA raporu ile kendileri uğraşmak istemediği için (hepsiburada gibi) servislerle direkt bağlantı kurmayıp bu raporu müşterinin almasını isteyebiliyorlarmış. Yani şu an itibari ile hepsiburada'nın verdiği yanıt , müşteriyi kısmen yoran bir yanıt olsa da prosedür gereği açıklanabilir bir durum. En fazla bir servise gider birkaç gün sonra raporunuzu alırsınız.
En önemli kısım firmanın artık GERİ ALMAM dememesi. Doğru olan buydu ve gerçekleşti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi surfer -- 16 Aralık 2020; 9:10:19 >
-
Hocam işte sen uğraşıp hakkını aradın ve firma yapması gerekeni yaptı, bilgisiz olan ya da uğraşmak istemeyen kaç insanın hakkını böyle gasp ediyorlar işte.. Yazık
-
Çok sevindim adına bilinçli tüketici olmak bu çakallara meydanı bırakmamk lazım -
Çok teşekkür ederim arkadaşlar. Sizler de bu süreçte konuyu takip ederek , destek yorumlarınızla bana yardımcı oldunuz.
Umarım bu konu hem hakkımızı aramak adına hem de iade süreci / iade sonra süreçler hakkında bilgilendirici olması adına faydalı bir konu olmuştur.
-
Az önce şans eseri bir arkadaşla konuşurken konusu geçti
Arkadaşın da kuzeni efsane indirim den televizyon almış, bikaç özelliğinden memnun kalmamışlar sanırım ya da bir sorun olmuş o da tam bilmiyor. İade süreci başlatmışlar . Yanıt olarak " televizyonun kutusunu açıp çalıştırdığınız için iade alamayız " demişler. Şimdi onlar da uğraşacak mecburen...
Sanırım firmanın yeni politikası bu.
-
Benim kendini sürekli yeniden başlatan iPhone11imi bana geri gönderdiler ancak heyette savunması istendi olarak gözüküyor sonucun çıkmasını bekliyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Belli ki artık hiç bakmıyorlar bile. Direk geri gönderiyorlar her şeyi. Benim yolladığım iPad in kutusunu dahi açmadan geri göndermişler. Düşün yani. İçinde ipad yerine başka bir şey olsa onu bile fark etmeyecekler. Zaten şikayetlerin sayısı artmaya başlayınca olay belki basına kadar yansır. Belli ki bunlar kanunları yok sayıyoruz diye kendilerince bir takım kararlar almışlar.
Hayırlısı diyelim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Başımdan geçen bir olayı anlatayım. Geçen sene hepsiburada'dan meizu marka akıllı telefon almıştım ve cihazın dokunmatik paneli pek tepkisel değildi. Arayüzü bug ve hatalarla beni çileden çıkarmıştı iki günde ve iade talebi oluşturdum. Neyse on gün falan sürdü cihaz gitti inceleme şu bu geçti zaman. Sonra "iade reddedildi" durumuna düştü. Nasıl olur diye düşündüm çünkü telefonu bırakın çizmeyi elime hepi topu iki saat anca almışımdır ve sim kart bile takmadım. Red sebebine gelen mailde "cihaz çizik" diye not düşmüşler. Mh aradım nasıl olur vesaire derken cihaz geldi kargodan bir baktım kutuyu boydan boya maket bıçak tarzı biseyle çizmişler. Düşünün ikinci günü veriyorsunuz 14. gün cihaz geri dönüyor ve bir yerlere başvurup sonuç almamam için cihazın kutusunu çizip geri yollamışlar. İlk alışverişim değildi belki nerden baksaniz bir senede 10bin tl alışveriş yapmışımdır ama hepsiburadadan değil teknolojik alet, toplu iğne bile almadım o günden sonra. Uzak durun ve müşteriyi önemseyen yerlerden alın amazon, gittigidiyor gibi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: TulparHANTR de iade ürün veya kullanılmış ürün satışı mağazaların yapması yasak
Var mi bunla ilgili kanun veya yönetmelik maddesi? GGidiyor da yüzlerce teşhir ürün satis ilanı var mesela. Yasaksa nasıl satıyorlar?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
GG,N11 dekiler esnaf arkadaşım kurumsal mağaza değil. Bu adamları icraya versen paranı yine kurtaramayabilirsin.
Esnaf her haltı yer onlar için çok sıkıntı değil.
Kurumsal Büyük firmalara büyük cezalar kesiliyor. Kanun maddesini arayamak ile vakit kaybetmeyi düşünmüyorum fakat siz merak ediyorsanız arama yapabilirsiniz.
Apple,Vatan,Teknosa sıfır diye ikinci el ürün satamaz.
-
Nereden alışveriş yapacağımızı şaşırdık. Sanırım ülkenin ekonomisi kötüye gittikçe ve kuralsızlık arttıkça firmalar da tüketici yasalarını daha kolay hiçe sayıyorlar. Ama ben de yine de hukuk sistemine güveniyorum. Zaten güvenmekten başka çaremiz yok. Amazon.com ile şu ana kadar yoğun bir alışverişim olmadı ama forumdan da okuduğum kadarıyla herkes daha memnun sanki...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X