|
Hepsiburada.com TELEFON ve TABLETLERİ iade almıyor. Dikkat edin . Alışveriş yapmadan önce düşünün!! (15. sayfa)
-
-
sizin keyfi oalrak iade ettiğiniz ürünü birisi alarak mağdur olacaksa, sizde iade ederken biraz mağdur olun... keyfi iade demek 2.el ürünün sıfır diye satışı demek...
mesela aldığınız telefın daha önce kullanılmış olsa bunu farketseniz ne yaparsınız, samimi olarak cevabı kendinize verin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dediğiniz çok muhtemel...
-
fiziki mağazadan almadıysan cayma hakkını kullandırmak zorunda, yönetmelik böyle diyor.
MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Cayma Hakkının Kullanımı ve Tarafların Yükümlülükleri
Cayma hakkı
MADDE 9 – (1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
(3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün
esas alınır.
(4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.
(5) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
Eksik bilgilendirme
MADDE 10 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Bu süre her halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer.
(2) Cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirmenin bir yıllık süre içinde yapılması halinde, on dört günlük cayma hakkı süresi, bu bilgilendirmenin gereği gibi yapıldığı günden itibaren işlemeye başlar.
Cayma hakkının kullanımı
MADDE 11 – (1) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir.
(2) Cayma hakkının kullanılmasında tüketici, EK’te yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir. Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin bu formu doldurabilmesi veya cayma beyanını gönderebilmesi için internet sitesi üzerinden seçenek de sunabilir. İnternet sitesi üzerinden tüketicilere cayma hakkı sunulması durumunda satıcı veya sağlayıcı, tüketicilerin iletmiş olduğu cayma taleplerinin kendilerine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini tüketiciye derhal iletmek zorundadır.
(3) Sesli iletişim yoluyla yapılan satışlarda, satıcı veya sağlayıcı, EK’te yer alan formu en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar tüketiciye göndermek zorundadır. Tüketici bu tür satışlarda da cayma hakkını kullanmak için bu formu kullanabileceği gibi, ikinci fıkradaki yöntemleri de kullanabilir.
(4) Bu maddede geçen cayma hakkının kullanımına ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.
Satıcı veya sağlayıcının yükümlülükleri
MADDE 12 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.
(2) Satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.
(3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.
Tüketicinin yükümlülükleri
MADDE 13 – (1) Satıcı veya sağlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır.
(2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
Cayma hakkının kullanımının yan sözleşmelere etkisi
MADDE 14 – (1) Kanunun 30 uncu maddesi hükümleri saklı kalmak koşuluyla, tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda yan sözleşmeler de kendiliğinden sona erer. Bu durumda tüketici, 13 üncü maddenin ikinci fıkrasında belirtilen haller dışında herhangi bir masraf, tazminat veya cezai şart ödemekle yükümlü değildir.
(2) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığını yan sözleşmenin tarafı olan üçüncü kişiye derhal bildirmelidir.
Cayma hakkının istisnaları
MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=20237&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
şeklinde geçiyor, bu çok net bir kural Hb nin n11 in esnetebileceği bir hak değil.
-
Apple hepsiburadayı boyunduruğu altına almış. Hepsiburada apple iadede sorun yaşadığı için bıkmış sorunu müşteriye yıkıyor. Olay budur. Apple kimbilir hepsiburadaya ne sıkıntılar çıkarıyordur. Daha öncede yazdım apple hepsiburadayı sıkıştırsa hepsiburada on kere geri alır o ürünü. Adamın paket açılmış veya açılmamış ürünü kullanmış veya kullanmamış 14 gün iade hakkı var. Kanun bu kanun. Sen o işletmeyi açarken bu kanunlara imzayı attın mı attın. O imzayı müşteri atmadı hepsiburadayı kim kurduysa o imzayı o attı. https://www.hepsiburada.com/kolay-iade diye link vermeyi biliyorsun. https://www.bitenekadar.com/cayma-hakkinin-gecersiz-oldugu-urunler-21-383-yardim cayma hakkı olan hiçbir ürün gurubunada girmiyor bu ürün. içindeki şey yazılım fiziksel bir şey değil sadece bilgi. ürün zarar görmediyse apple ürünü sıfırlayıp satar. çok dürüstse ben dünyanin en kaliteli(!) firmasıyım diyosa refubishede düşürsün öyle satsın. onuda müşteri mi düşünücek onun problemi mi ? zaten 500 liraya bilemedin 1000 liraya malettiği ürünü 10 bin liraya hallediyor. kardan zarar eder hepsi bu. Hala hepsiburadayı savunmaya aslında gerçekte apple'ı savunmaya çalışıyorlar. Apple'ın kazandığı para okyanus hepsiburadanın kazandığı para deniz yada göl. Hepsininde fazlasıyla bu kanunu uygulayacak gücü var. Bide şu var hepsiburada ya cezayı kesersin ama apple'a ceza kesmek her yiğidin harcı değil. bir insan parayı nereye harcıcanı bilemicek kadar zengin değilse pek çok apple ürünü almak statü değil hata belirtisidir. Güzel kardeşim alma. Çevremde aklı başında çok zenginler bile bu fiyatlarla apple alınmaz diyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eskibirkurt -- 13 Aralık 2020; 16:46:25 >
-
Hocam Apple tr yapıyorsa bunu, yiyorsa gitsin amerika'da aynı tutumu göstersin de görelim.
-
neyazıkki birçok global firma kendi ülkesinde gösterdiği ilgi alakayı Türkiye'de göstermiyor. ondan sonra kabak aracının başına patlıyor. e biraz hepsiburadayı savunmuş gibi oldum ama durum bu. bigün umarım bu büyük firmalara benim ülkemi umursamıyorsan takmıyorsan nereye istiyosan oraya git diyebilecek bir babayiğit çıkar. ondan sonra adam gibi hizmet verecek globaller kalır diğerleride geldiği gibi gider.
-
Ne garip insanlar var su hayatta. Adam yazmis senin kullandigin ürünü adam alip napacak? Naparsa yapsın banane? Istiyosa tencerede kaynatip icsin. Burasi Türkiye. Yasada kosulsuz 14 gun icinde iade hakki var mi? Var. Adamda iade hakkını kullanmis. Eger bu kural zorlarina gidiyorsa kapatsinlar dukkani. Adam mesafeli satışta 14 gun icinde kosulsuz iade hakkini istiyor. Yok marketten bisi yiyip yarisini iade edebiliyon mu demis birisi? Bu adam kesin dukkan sahibi. Eger bu kuralla ilgili sıkıntıniz varsa gidin yasanin iptalini isteyin. Iptal ettiremiyorsaniz ticaret yapmayin. Yapiyorsaniz da essek gibi iade alacaksiniz. Konu sahibi tuketici hakem heyetine git. Ipe ipe parani verecekler. 5-6 ay surece ama iade edecekler. Zoruna giden gidip başka ülkede ticaret yapsin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kesinlikle Dükkan sahipleri kafa bulanıklığı için yapıyorlar bu tarz insanlara Hiç kimse itimat etmesin bunlar yüzünden Teknoloji devi Apple in türkiyeye tutumu değişti Kanun var tüketici hakem heyeti muhattap olmadan alıyor paranı veriyor sana kanmayın bu zihniyette insanlara bu konuda çok ama çok hassasım dayanamıyorum -
Kişiselleştirdiğini nereden biliyorlar fabrika ayarlarına sıfırlayıp göndermedin mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tabi ki sıfırlarlayıp gönderdim. Zaten kutuyu açmamışlar bile her şeyi benim koyduğum gibi geri geldi milim kaymamış yerinden
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi surfer -- 13 Aralık 2020; 18:12:34 > -
bir ürün alınmadan önce gerek nette gerekse fiziksel olarak magazalarda ıncelenır kafana yatar sa oyle alınır herhangı bır problemı yoksa da keyfı begenmedım dıyerek ıade alınmamalı zaten ıyı o zman herkes kullansın 13. gun ıade etsın ne oacak o kıadar mal kıme satılacak alana da yazık satıcıya da ıyı yapmıslar almayarak gelıp burda bır de konu acmıssın ne demek ekran ozellıgını begenmedım yok öyle
-
Bakıyorum herkes satıcı gibi konuşuyor arkadaşlar kanuni hakkınızdan vaz geçiyorsanız siz bilirsiniz. Arkadaşım tüketici hakem heyetinde işin hallolur merak etme
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hangi yer alıyor mağazadan bile alıyosun almıyor yasa yokki adam akıllı
-
Arkadaşım tüketicinin korunması kanununda internetten (mesafeli) alımlarda böyle bir hak var
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi usermm1 -- 13 Aralık 2020; 20:7:1 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Defalarca anlatıldı. Her açıdan ama ne yazık ki bazı arkadaşlar nedense bazı şeyleri anlamamakta ısrar ediyor. Çok garip gerçekten.
-
Ben artık bu arkadaşların ciddi ciddi n11 de hepsiburadada vs gibi yerlerde dükkan sahibi olduğunu düşünmeye başladım. Başka türlü bir insan tüketici haklarından neden şikayet etsin ki ? Çok enteresan.
-
Satıcı bir çoğu. Ağlamaları bir şeyi değiştirmiyor, 6-7 ay sonra THH kararı ile geri alıyorlar.
-
satıcı falan değilim, sadece kendimi satıcı yerine koyuyorum.. kaldı ki şurada iade edilmiş telefon yada ürünü alırım sorun olmaz diyen bir kişi dahi çıkar mı emin değilim.. telefonda bir toz gördüğü için yada kutuda mikroskobik tahriş gördüğü için iade başlatan arkadaşlarla dolu bu konu. şimid hepsi yasa kanun diye tutturmuş.. yasa yada kanunlar sizin kişisel tatminleriniz için yok. sizin keyfiniz için başka mağduriyetler yaratan yasa olsa bile bu hak olmaz...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Pardon yasa ne için var ? Yada kanun ? Almam diyenler nerden bilecek ürün iade ? Swap cihazın bile anlamını bu konuda öğrenenler var bu alım satım işinde müşterininde çakalı var satıcınında sütten ağzı yanan yoğurdu üfler yasalar insanları koruyor bak 2 gün önce 1200 liraya ayakkabı aldım internetten adidas şubesine gidip karşılaştırdım üründe ufak kimini rahatsız edicek kimini etmeyecek cizikler var ama iade etmiyorum ama bu satıcının ayıbı değil mi belki kaçkere iade edildi bu ayakkabı ? bilgisiz insan çok kakala gitsin kafası herkes bu kardeşimizde corona var zaten herkesin ellediği ekranı niye ellesin almış bakmış beğenmemiş iadesi gerçekleşecek bu paraları kolay kazanmıyoruz ki biz hak olmaz diyosun bilemedim hocam
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X