Keşke herkes sizin gibi hem eleştirilerini yapıp hem de yapıcı olmayı başarabilse. Hem eleştiriniz hem de güzel dilekleriniz için teşekkür ederim öncelikle. Ancak gördüğüm kadarıyla forumda değişime veya iadeye gönderilmiş ürünlerin akibeti ile ilgili yanlış yorum ve tahminler söz konusu. Bu yüzden bu konulara açıklık getirme gereği görüyorum. Bu tür ürünlerin iadeleri sonucunda firmalar da bu ürünleri satın alan diğer tüketiciler de zarar görmüyorlar.. Nasıl mı? Şöyle: Diyelim ki siz apple.com.tr, hepsiburada.com veya amazon.com.tr gibi bir siteden yeni bir telefon aldınız. Şirketlerin satış politikaları gereği size kesinlikle kapalı kutu ve daha önce hiç kullanılmamış ürün gönderiyorlar. Zaten bu aynı zamanda bir zorunluluk , sadece bir satış politikası değil. Peki 14 güne kadar kullanılan sıfır olma özelliğini yitirmiş ama yine de "yepyeni sayılabilecek " bu ürünlere ne oluyor? Hemen ikinci ele düşüp çöp mü oluyor? Hayır. Bu ürünler swap ürün olarak değerlendiriliyor. Yepyeni olsa bile servis tarafından tekrar tüm kontrolleri yapılıyor. Peki swap ürün ne demek ? Diyelim siz X marka bir cep telefonu aldınız ve 15 ay kullandınız diyelim. Sonra da bu telefon bozulsun , garanti kapsamında servise verdiniz.. Servis bu telefonu 30 gün içerisinde onaramadı ve size telefonun onarılamayacağını belirtti. İşte tam bu noktada SWAP ürünler devreye giriyor. Servis diyor ki ben sizin telefonunuzu onaramadım ama size yeni bir telefon veriyorum. Düşünsenize 15 ay kullandığınız telefonu verip , en fazla 14 gün kullanılmış ve tüm kontrolleri yapılmış bir telefon sahibi oluyorsunuz. Hatta şöyle de bir şey var. Eğer sizin servise verdiğiniz telefondan SWAP olarak ellerinde yoksa bile bir üst modelin SWAP telefonunu size veriyorlar. Yani SWAP cihaz demek kapalı sıfır kutu olmayan ancak yepyeni sayılabilecek bir cihaz demek ve yalnızca servis / garanti kapsamında ürün değişimlerinde kullanılıyor. Yani bu ürünler ne yeni telefon siparişi vermiş müşterilere kutulanıp tekrar satılıyor ne de çöp olup firmaları zarara sokuyor. İade ettiğimiz telefonlar bu nedenle 2.ele düşmüş garantisi başlamış ve çöp olmuş cihaz olmuyor arkadaşlar. Dolayısıyla bu uygulamanın kimseye bir zararı yok. Gelelim diğer konuya.. Ben veya arkadaşım bu durumu kötüye kullanmadık. Pandemi sürecinde mağazalara gidip onlarca kişinin dokunduğu teşhir ürünlerine dokunup dakikalarca denemek istemedik. Ayrıca AVM lerin riskli ortamlarında bulunmak istemedik. Ki bence sizler de pandeminin tavan yaptığı bu dönemde kendi sağlığınız için sizler de AVM lere gidip ürünlere dokunmayın. Dediğim gibi en azından benden yana kötü niyetli bir kullanım veya suistimal yok. Ancak tekrar belirtiyorum ki bu yasal hakkı kötüye kullananlar olsa bile sonuç olarak SWAP ürün uygulaması nedeniyle tüketicileri veya firmaları zor durumda bırakan bir tablo oluşmuyor. Aksine müşteriler aylarca kullandıkları eski cihazlarını aynı model cihaz ya da üst modeliyle yenilemiş oluyorlar. Firmalar da sıfır kapalı kutu ürün vermedikleri için uzun süre kullanılmış ve arızalı telefonlar için garanti kapsamında verdikleri hizmetlerde zararlarını minimize ediyor. Yani üzülen bir taraf olmuyor. Umarım bu mesajım endişeli ve tepkili arkadaşlar için bilgilendirici ve rahatlatıcı olmuştur. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi surfer -- 12 Aralık 2020; 3:16:54 > |
Hepsiburada.com TELEFON ve TABLETLERİ iade almıyor. Dikkat edin . Alışveriş yapmadan önce düşünün!! (3. sayfa)
-
-
100 liralık Powerbank için bile 30 trene inceleme, yorum, kullanıcı deneyimi videosu varken internette siz gidip 3000 bin liralık tableti hiç mi araştırmadınız? Forumun çoğunluğu fiziksel olarak hiç görmeden alıyor telefonlarını, inceleme, test, yorumlarına, resimlerine vs. bakarak. Ki ben de kendi cihazlarımı böyle yaptım, hiç de sizinki gibi bir durum olmadı. Olay ile ilgili yorum yapmayacağım haklısınızdır haksızsınızdır bilemem, ben sadece bütün bu uğraşa zahmete girmemek için yapılabilecek ve yapılan şeyleri söyledim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mağazalarda telefonların tabletlerin teşhiri var.
Ekranı mi kötü geldi alma.
Telefon mu büyük alma.
Yarım saat 1 saat kurcalayabiliyorsun ürünü.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Amerikadaki Avrupadaki satıcılar eşşek bunlar ağa paşa zaten. Kanun var kanun almak zorunda iade aldığı gibi de sana kullanılmamış ürün yollamak zorunda. Bir de bahane uyduruyolar yok sim kart taktın şunu yaptın diye. He acın mı var derseniz yok önlemimi alıyorum önceden böyle yerlerden alışveriş yapmayarak.
Zaten kimse beğenmediği bir şeyi almıyor mesela ben gittim gördüm beğendim ucuz diye internetten note 20 aldım mesela bunu iade edebileceğim bir yerden alma sebebim bu telefonda ölü piksel zart zurt bir şey çıkarsa şak diye iade edip Allahın belası servisle bilmemneyle uğraşmamak için. Ben hmm güzel de biraz da xiomi biraz da iphone kullanıyım diye iade etsem ahlaksızlıktır bu bir gerçek ama bunu yapan kaç kişi var iade politikalarında saçmalık yüzünden mağdur olan kaç kişi var?
2.5 kağıt için bir ay çalışılan bu ülkede milletin zar zor aldığı sorun yaşadığı ürünü geri almamak zırlamak milyonluk firmaların rezilliğidir. Beğenmeyip iade eden 3 5 10 hatta 100 200 adamın zararı dokunmaz böyle firmalara hiç merak etmeyin. Mağdur eden taraf eğer oranlarsanız her zaman firmadır tüketici değil.
-
Sizin dediğiniz swap yurtdışında geçerli. Türkiye'de yasalar gereği onarılmış telefonlar garantiden verilemez. Ne kadar ismi swapta olsa telefonlar sıfır olarak veriliyor. Bu durumu Apple servise sorabilirsiniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu yasaya karşıyım.
1- bu süre en fazla kargo tesliminden sonra en fazla 2 3 gün olmalı.
2- ben internetten sipariş verdiğimde çok şanssız birisiyim. Bu iade edilen ürünler tekrar paketlenip bana denk geliyor.
3- herkes bu yasa var diye hakkını sonuna kadar kullanıyor. Yani 14. Güne kadar telefonu kullanıp iade etmek istiyor. Forumda bunun yorumları çok var. İyiki iade var diye adam bilerek amazondan alıp. Bilerek 14. Günün sonunda iade ediyor. Bu telefonları hiç bir firma çöpe atmaz. Bunu geçiniz.
4- gidip mağazada ya da internette inceleyebilirsin ürünü.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
TR de iade ürün veya kullanılmış ürün satışı mağazaların yapması yasak
-
Dostum senin ilacın ve kesin çözümün tüketici hakem heyetidir. Yasa belli 14 gün içinde iade edebilme hakkın zaten var. Yasa üstüne de hepsiburada olsun n11 gittigidiyor vs istedikleri kadar satın alırken vs. sözleşme yapsınlar o sözleşmeler tüketici alehine ise geçersizdir. Yasa üstünde tüketici alehin bir kural sözleşme OLMAZ. Lehine ise tüketiciyi koruyorsa olur.
Şimdi adım adım yapacaklarını yazıyorum. https://teknoseyir.com/blog/tuketici-hakem-heyetine-nasil-basvurulur gerçi ben teknoseyirde rehberini yazmıştım ama gene de tek tek anlatayım. Edevlet üstünden tüketici hakem heyetine başvuruyorsun. Kargoyu karşı tarafın teslim aldığına dair çıktıyı da alıp bunları tek tek fotoğraflarını pdf'e çevirip edevletten başvuru yaparken belgeler kısmına döküman olarak yüklüyorsun.
Derdini de çok uzatmadan ben malı aldım 14 günlük yasal iade hakkımı kullanıp cihazı beğenmeyip iade ettim. Firma iademi kabul etmeyip bedelini tarafıma iade vermiyor. Ürün zaten kargo da görüleceği üzeri teslim almışlar o yüzden iademin onaylanmasını ve ücretimin tarafıma geri iade edilmesini talep ediyorum dersin bitti gitti. Detayları linkte yazmıştım resimli anlatmıştım 2 sene önceki rehber ama hala aynı sistem.
Ha bu arada ürünü sana geri yollarlarsa SAKIN GERİ ALMA, geri alırsan işler değişir bırak istedikleri kadar yollasınlar. Bunun yanı sıra bankan neyse ödeme yöntemin vs kredi kartı banka kartı farketmez harcama itiraz dilekçesi dolduruyorsun. Mastercard veya visa kartın bu konuda ilgili dökümanı da vardır bankaya onu ibraz ediyorsun. Yani yasa belli ama işte firmalar o yasaya uymuyorlar sorun burada hakkını o yüzden thh ile alabilme şansın var. Hani bir dene benim tahminimce %99.99 kazanırsın. @surfer
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OrcunFix -- 12 Aralık 2020; 10:42:39 >
-
Dümdüz aldın sonra hiç bir sorun görmeden sırf keyif için iade ettiysen konunu öne çıkarmıyacağım. -
Satıcısı büyük firma olan yerler küçük firmalar gibi ürünü alıp satmıyor (mesela hb indiriminden 5000e alıp 5100e satan küçük işletmeler gibi) iade ürün geldiğinde DOĞRUDAN ÜRETİCİ/SATICI/YETKİLİ DİSTRİBÜTÖRE göndermesi gerekir. Bu ürünler firmada gerekli hijyen ve kontroller yapıldıktan sonra da son kullanıcıya YENİLENMİŞ ürün olarak satılır (İade sadece beğenmemekten dolayı değil hasarlı üründen dolayı de olabilir misal amazon 30gün süre verir beğenmedim veya hasarlı diyip iade edebilir tüketici) ve normalden ucuz olur. Genelde ürünün kendi kutusu yerine düz bir kutuyla satılır. Girin bakın yurtdışı amazon sitelerine hepsi aynı şekilde satar ürünleri.
Kısaca olması gereken budur. Yurtdışında ürünü kendim tamir ettiğimde garanti dışı neden kalıyor diye bile millet ses çıkarıyor bizim burada servisler kabul etmeyecek diye herhangi bir şey bile yapamıyoruz.
14 günde isteğe bağlı iade edenleri eleştirmek yerine iadeleri sıfır gibi satan yerleri eleştirmeniz daha doğru olur.
-
Bir markete girip bir şey alıp onun yarisini yesen geri iade edebilir misin ? -
quote:
Orijinalden alıntı: Frank Lapidusasgari ücretten daha pahalıya bir ürün alırken hiç mi araştırmadınız ekranını? Aldım ekranı beğenmedim iade ettim pek akla yatkın bir açıklama değil bence. İyi niyeti suistimale giriyor bu. Arkadaşınız alıp telefona alışamayıp iade etmek istediği iphone 11 gibi. Teknoloji mağazasında incelersiniz ebatını ekranını öyle alırsınız.
Bu iade olayını sizler gibi tüketiciler suistimal ettiği için bu uygulamayı da kaldıracaklar yakında. Sırf 1-2 hafta apple kullanıp çevreme hava atıyım nasıl olsa iade edebiliyorum diyen insan doldu ortalık.
En azından 1 defa başınız yanarsa bundan sonra pahalı teknolojik ürün almadan önce daha çok araştırırsınız.
çok denedim ama iyi niyetli yaklaşamadım konuya
güzel forumlar
Yani Türk insaninda ahlaken düşük çok insan var bu ayri bir mevzu ama, hepsiburadanin bu kadar buyumesini sağlayan, n11 in dev olmasini saglayan, insanlarin internete guvenmesini sağlayan şry bu yasa.
Insanlarin verileri analiz edememe kabiliyetsizligine şaşırıyorum.
Kaldırsinlar görelim bakalım, iade güvencesi olmayan bir ortamda 10 bin liraya televizyon almaya kaç kişi cesaret emeye devam edecek.
Yahu turkiyede milyonlarca yeni kobi e-ticarete girdi , demekki kazaniyorlar ki bu pazar büyüyebiliyor bu kadar hormonsuz hayvan gibi buyuyen sektor.
Hepsiburadanin da yaptigi terbiyesizlik, yasa kanun tanimama, vatandaşi pes ettirme bu kadar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Adam hakkını savunmuş. Millet iade mal almak istemiyoruz sen haksızsın diyor. Ya önce gidin iade malları sıfır gibi müşteriye satan firmaya tepki gösterin. Ayrıca hepsiburada bu telefonları tabletleri satarken wifi ile etkinleştirirseniz böyle böyle olur şeklinde bir uyarı yapıyor mu? Hayır. Gerçi uyarı yapsa bile yasaya göre iade almama hakkı yok. Firmalar bu yasayı göz önüne alarak satış yapıyor ve bu yasaya uymak zorunda. Bakın bu 14 gün koşulsuz cayma hakkı, mağazadan satışlarda geçerli değil. Eğer firmalar dükkan açmadan, fiziksel olarak ürünü sergilemeden internetten satmayı tercih ediyorsa tüketicinin 14 gün içinde cayma hakkını sonuna kadar teslim edecek. Ya da satarken diyecek ki “Ben T.C yasalarını tanımıyorum. Devletten de korkmuyorum. Alıyorsan ona göre al”
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gençler böyle bir durum varsa sıkıntı var aynısı başına gelse edebiyatı yapmayın Apple 14 gün içinde cihaza ne yaparsan yap iade alıcam diye garanti veriyor, hepsiburada çıkıp biz Apple ne diyorsa aynen uyguluyoruz Apple resmî satıcısıyız her şey bizde aynı diye reklam yapıyordu ama sdn ile? Böyle reklam yapmasını biliyorsa o cihazı almak zorunda -
Telefonun ebati büyük geldi diye geri göndermek... Arkadaşın telefonun boyutlarına bakmamış mi alirken?
Bu işler biraz etki tepki meselesi. Tamam hakkın olabilir ama o hakkı illa kullanacaksin diye bir şey yok. Adamlar oraya kocaman yazıyor boyutlarını. Sen bunu okuyarak telefonu alıyorsun, sonra alışamadım yaa deyip gönderiyorsun. Şimdi bir üretici olduğumuzu düşünün, empati yapın. Bu tüketiciye iyi niyetiniz kalır mı?
Bir telefon markası çıksa dese ki: 2 yıl içinde bozulursa direkt değişim hakkı. Sırf bu hakkı kullanmak için 2 yılin bitmesine 1 ay kala telefonu bozanlar mi dersin, bozulsun nasıl olsa değişim var diye hor kullanan mi dersin. Bu her şeyde böyle. Sadece telefon konusunda değil. Ortada bir hak varsa onu kesin kullanmaliyiz. İster bunu yaparken etik olalım, ister olmayalım. Hak var mı? Var. E tamam işte. Ee işte öyle olmuyor o işler. Firmalar mal değil. Bakıyor ortada suistimal edilen bir hak var, o da işi oyununa göre oynuyor. Direkt kullanıcı hatası deyip geçiyor mesela ya da o hakkı ortadan kaldırıyor.
-
Kanka , bırak Wi-Fi kullanımından dolayı almamazlık yapmayı, ABD,de adam iphone alıyor kullanıyor. Hoşuna gitmezse gidip iade ediyor ve onlar da ürünü alıyor. ( Fiyat muhabbeti başka bir konu fakat üsttelik bizden çok çok çok daha ucuza hallediyorlar bu işi). Millet uyusun daha. -
Yönlendirmen için çok teşekkür ederim. Ben de benzer şekilde tüketici hakem heyetine başvurumu yapmıştım. Ancak tek fark geri gönderdiklerinde paketi teslim aldım açtım kontrol ettim. Sonucta başka bir ürün de göndermiş veya ürünü geri gönderebilmek için zarar vermiş olabilirler. Artık her şeyi bekliyorum maalesef güvenim kalmadı. Bu nedenle aldım paketi kenarda duruyor. THH'den gelecek sonucu bekliyorum.
Sonuçta mağduriyet belli. Ben 14 gün içerisinde iade hakkımı kullanmak istedim ama kullanmamama müsade etmediler. Sonra da geri yolladılar ürünü. Ben süresi içerisinde gerekenleri yapmışım. Sonra tekrardan yok işte neden geri gönderince aldın vs. diyeceklerse de kontrol amaçlı alıyoruz sonucta. Bilmiyorum bekliyoruz bakalım ne olacak.
Ben burada sadece kendi hakkımı aramak ve ürünü iade edebilmek için değil, çok sayıda insanı uyarmak ve dikkatli olmalarını sağlamak için bu konuyu açtım. Ama ne yazık ki hala bazı arkadaşlar tüketici haklarını savunmak yerine insanları mağdur etmeye çalışan firmaları savunmayı ve kendi haklarının ellerinden alınmasını istercesine haklarından vazgeçmeyi tercih ediyorlar. Bu gerçekten akıl tutulması gibi geliyor bana. İnsanların böyle davranmasının nedenini anlamaya çalışıyorum ama bulamıyorum..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi surfer -- 12 Aralık 2020; 12:24:55 >
-
Apple sitesine girip ürün kaydı oluşturdunuz mu? Kişiselleştirme dedikleri bu olabilir. Ürünün seri numarası ile ürün kaydı yaptığınızda garantisi başlıyor ürünün. En azından iPhone 7 için böyleydi 4 sene önce -
ben bu kadarına karşıyım yani kusura bakmayın alıcan kullanıcan kullanıcan ee beğenmedim iade neyini beğenmedin ekranını öyle iş mi var sen bunun özelliklerini araştırmadan mı alıyorsun ekranı bellidir ya FHD dir ya QHD dir anlatabiliyormuyum ppi vs herşeyi yazar özelliklerde yazanlar cihazda mevcut değilse değiştirir yada iade edersin ama aldım 10 gün kullandım ee cayma hakkım var :D ekranını beğenmedim sizin gibiler yüzünden normal insanlarda mağdur oluyor benim görüşüm bu
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X