Şimdi Ara

Her Prins Yetkili Servisine Güvenmemek Lazım. 10000 km de 1 sübap yandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.694
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2011 ocak ayında 54000 kmde 2006 model otomatik ford focus station aldım ve Ankara Ford Başer'de prins marka tüp taktırdım ve devamlı Opet'ten gaz aldım. Çok devirli de kullanmadım. 10.000 km sonra sübap yandı, hadi dedik olabilir. Serviste pahalı olduğu için kendi ustamda yaptırdım. Bir sene sonra 17.000 km de YİNE SÜBAP YANDI. Ford Başer'e gittim. Hiç üzerlerine alınmadılar, orada yaptırırsam garantisinin olmayacağını, mesela 3 ay sonra yine olsa yine aynı parayı vermem gerekeceği söylendi. (1500 civarı)

    Lpg'yi taktırdığım tarihte Başer'in LPG işine daha yeni başladığını öğrendim. (6 ay)

    Yanlışım var mı bilmiyorum...

    Araba 54.000'de idi ve hiç tüp takılmadı
    Önemli bir kısmın tercih ettiği Opet'ten gaz aldım
    Prins gibi pahalı bir kit taktırdım

    Belki Ford'un bu konuda sabıkası diğer arabalara göre fazla olabilir, belki opet'in katkılı gazı fazla enerjili olabilir. Ama hem bu kadar erken hem de üstüste olması ve duyduğum tecrübeler bu işin sadece montaj hatasını olduğunu gösteriyor.

    Korkuyorum ki yine olacak bir sene içinde...

    Yine olursa söktüreceğim Prinsi, taktıracağım BRC'yi en çok tavsiye edilen yerden...

    Bir de montajın incelenip hatalı olup olmadığını anlayabilecek bir servis ya da Prins Türkiye Distribütörlüğü teknik yetkilisi olsa da kökten çözüm olsa...

    Yorumlarınızı, tavsiyelerinizi bekliyorum...







  • Montaj resimlerini koyarsanız ya da Ankara'da Memduh Usta veya Kayra otogaz Tufan usta var ve ayrıca Prins Ankara Bölge distribütörü ufuk taşkesen var. Ustalarla görüşün baktırın sıkıntı varsa montajda size iletirler Bölge sorumlusu Ufuk Taşkesen de Ankara'da işin kaynağındasınız yani...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmettt06

    Montaj resimlerini koyarsanız ya da Ankara'da Memduh Usta veya Kayra otogaz Tufan usta var ve ayrıca Prins Ankara Bölge distribütörü ufuk taşkesen var. Ustalarla görüşün baktırın sıkıntı varsa montajda size iletirler Bölge sorumlusu Ufuk Taşkesen de Ankara'da işin kaynağındasınız yani...
    öncelikle geçmiş olsun dileklerimi sunarım.. talihsiz bir durum tabikji. 2010 ve üstü tüm fordlar malesef çok hassas araçlar ve bugün opelin araçları kadar gevşek süpaplı üretilmişler. öncelikle aracınıza valve care süpap koruyucusunu taktınızmı bilmiyorum ama ilk defa süpap yakan aracın neden çelik süpapla değişmediğini merak ediyorum açıkcası.. belki sizin talebiniz olmadı ama servisin bunu demesi lazımdı.

    aracınızın erken zamanda süpap eritmesinin bir çok nedeni olabilir ama en belirgin özelleiği tabiki lpg den kaynaklanması. buna montaj hatası ve ayar ve yanlış kit seçimi etken olabilir. tabi bu tür araçlara valve care şiddetle tavsiye edilmeliydi muhtemelen valve carede yok..

    bir diğer hususta süpap eritme sorunu markaya bağlı bir durum değil burda prisni suçlamak yanlış sizin dediğiniz gibi. mehmet arkadaşımızn dediği gibi ufuk beyin bayisi başer. onunla irtibata geçip şikayetinizi dile getirebilirsini,z .. tekrar geçmiş olsun hayırlı günler dilerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta


    öncelikle geçmiş olsun dileklerimi sunarım.. talihsiz bir durum tabikji. 2010 ve üstü tüm fordlar malesef çok hassas araçlar ve bugün opelin araçları kadar gevşek süpaplı üretilmişler. öncelikle aracınıza valve care süpap koruyucusunu taktınızmı bilmiyorum ama ilk defa süpap yakan aracın neden çelik süpapla değişmediğini merak ediyorum açıkcası.. belki sizin talebiniz olmadı ama servisin bunu demesi lazımdı.

    aracınızın erken zamanda süpap eritmesinin bir çok nedeni olabilir ama en belirgin özelleiği tabiki lpg den kaynaklanması. buna montaj hatası ve ayar ve yanlış kit seçimi etken olabilir. tabi bu tür araçlara valve care şiddetle tavsiye edilmeliydi muhtemelen valve carede yok..

    bir diğer hususta süpap eritme sorunu markaya bağlı bir durum değil burda prisni suçlamak yanlış sizin dediğiniz gibi. mehmet arkadaşımızn dediği gibi ufuk beyin bayisi başer. onunla irtibata geçip şikayetinizi dile getirebilirsini,z .. tekrar geçmiş olsun hayırlı günler dilerim

    Vay be biz lovato da ayar tutturamadılar diye ortalığı velveleye verirken, en pahalı kitlerden biri olan Prinsi taktıran arkadaş motor arızalarıyla uğraşıyormuş.

    Hocam sorun açıkça belli.. Hangi yerden LPG alırsan al 10binde bir sübap erimez, Araçlara takılacak LPG kit tipi zaten bellidir, onda da hata yapılmayacağı aşikar. eğer gaz ayarında problem olsaydı motor arıza lambası yanardı (eğer montaj sırasında oksijen sensörünün bağlantılarını koparmadılarsa tabi) yada bunu mutlaka kullanımda hissederdin..

    Açık ve net: MONTAJ HATASI.

    Yapman gereken öncelikle yukarıda bahsedilen Bölge sorumlusu Ufuk Taşkesen ile iletişime geçmek. Zararının karşılanması ve montajın incelenmesi için talepte bulunmalısın. Eminim yaklaşımı olumlu olacaktır. Eğer yaklaşımı olumlu olmazsa; Arızaların LPG den kaynaklandığı raporunu Başer dışındaki bir yetkili servisten almalı ve bu raporla önce tüketici hakları hakem heyetine başvurmalısın gelen cevaba göre de Başere dava açabilirsin. Paralelde şikayetvar.com ve bazı popüler sitelerde şikayetini bağıra bağıra yaparsan sana yaptıkları haksızlığı fazlasıyla ödemiş olacaklardır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    öncelikle geçmiş olsun dileklerimi sunarım.. talihsiz bir durum tabikji. 2010 ve üstü tüm fordlar malesef çok hassas araçlar ve bugün opelin araçları kadar gevşek süpaplı üretilmişler. öncelikle aracınıza valve care süpap koruyucusunu taktınızmı bilmiyorum ama ilk defa süpap yakan aracın neden çelik süpapla değişmediğini merak ediyorum açıkcası.. belki sizin talebiniz olmadı ama servisin bunu demesi lazımdı.

    aracınızın erken zamanda süpap eritmesinin bir çok nedeni olabilir ama en belirgin özelleiği tabiki lpg den kaynaklanması. buna montaj hatası ve ayar ve yanlış kit seçimi etken olabilir. tabi bu tür araçlara valve care şiddetle tavsiye edilmeliydi muhtemelen valve carede yok..

    bir diğer hususta süpap eritme sorunu markaya bağlı bir durum değil burda prisni suçlamak yanlış sizin dediğiniz gibi. mehmet arkadaşımızn dediği gibi ufuk beyin bayisi başer. onunla irtibata geçip şikayetinizi dile getirebilirsini,z .. tekrar geçmiş olsun hayırlı günler dilerim

    Alıntıları Göster
    Montaj resminden anlaşılabilir mi bilmiyorum götürmek daha iyi olabilir ama başka servislerin yaptığı işleri beğenmeyip kötülemek şeklinde yanlış eleştiri de almak istiyorum, tavsiye ettiğiniz yerlere ya da Prins bölge distribütörlüğü ile irtibata geçmeyi düşünüyorum.

    Mehmet usta aracım 2006 model, 2011 yılında ben 2.el olarak aldım, serviste valve care takılmadı ve ayrıca bu 2. oldu deyip Başer'e gittiğim halde yine bir şey söylemediler.

    Ford'un Yetkili Servisi diye Başer'de taktırdım, Prins'in motor garantisi falan var diye, hiç faydasını görmedim Başer'e taktırdığım için ve belki tecrübesizliklerinden bana zararı oldu.

    Ayrıca Başer'de çelik sübap diye bir şeyin olmadığını, sadece söylenti olduğu söylendi veya "şu modeller için var, ford için yok" gibi de demediler. Sadece yuvaları çelik olurmuş.

    Ayar hatası olduğunda motor arıza lambasını yaktığı söyleniyor, benim aracın motor arıza lambası yanmıyordu ve ayar hatasını hissettirecek bir sürüş ve ses farklılığı olmuyordu. Motor arıza lambası yandığında ise zaten iş işten geçmiş ve ilkinde silindir 4'den, 2.sinde silindir 2'den hata vermişti bilgisayar.

    Yanlış kit seçimi konusunda taktırdığım servise güvendim, kit yanlışsa yine kendi hataları.

    Benim tek isteğim yapılan haksızlığın giderilmesi. Taktırdığım tüp parası ve 2 sübap yanması ile 4500 tl masrafım oldu, ben nasıl benzin-lpg tasarrufu yapacaksam artık...

    Montaj hatası olduğunu bir ispat edebileyim, sonra gerekli yerlere şikayet etmeyi düşünüyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FhrFord

    Montaj resminden anlaşılabilir mi bilmiyorum götürmek daha iyi olabilir ama başka servislerin yaptığı işleri beğenmeyip kötülemek şeklinde yanlış eleştiri de almak istiyorum, tavsiye ettiğiniz yerlere ya da Prins bölge distribütörlüğü ile irtibata geçmeyi düşünüyorum.

    Mehmet usta aracım 2006 model, 2011 yılında ben 2.el olarak aldım, serviste valve care takılmadı ve ayrıca bu 2. oldu deyip Başer'e gittiğim halde yine bir şey söylemediler.

    Ford'un Yetkili Servisi diye Başer'de taktırdım, Prins'in motor garantisi falan var diye, hiç faydasını görmedim Başer'e taktırdığım için ve belki tecrübesizliklerinden bana zararı oldu.

    Ayrıca Başer'de çelik sübap diye bir şeyin olmadığını, sadece söylenti olduğu söylendi veya "şu modeller için var, ford için yok" gibi de demediler. Sadece yuvaları çelik olurmuş.

    Ayar hatası olduğunda motor arıza lambasını yaktığı söyleniyor, benim aracın motor arıza lambası yanmıyordu ve ayar hatasını hissettirecek bir sürüş ve ses farklılığı olmuyordu. Motor arıza lambası yandığında ise zaten iş işten geçmiş ve ilkinde silindir 4'den, 2.sinde silindir 2'den hata vermişti bilgisayar.

    Yanlış kit seçimi konusunda taktırdığım servise güvendim, kit yanlışsa yine kendi hataları.

    Benim tek isteğim yapılan haksızlığın giderilmesi. Taktırdığım tüp parası ve 2 sübap yanması ile 4500 tl masrafım oldu, ben nasıl benzin-lpg tasarrufu yapacaksam artık...

    Montaj hatası olduğunu bir ispat edebileyim, sonra gerekli yerlere şikayet etmeyi düşünüyorum...

    Alıntıları Göster
    Bazı motorlarda supap ve supap yatakları LPG ile çalışırken yıpranmaya karşı daha duyarlıdır. ValveCare dozlama sistemi sayesinde LPG ile birlikte ihtiyaç duyulan katkı, basınç altında motora enjekte edilir. Böylece supaplar ve supap yataklarında aşınmanın önemli ölçüde önlenmesi sağlanır.
    Sizin başnıza gelen olay kesinlikle proğrsm ve montsj hatasından kaynaklanıyor.Bu yaşanan durumda da sizin montaj hatasını ispat etmeme gibi bir durumunuz söz konusu değil.Önemli olan bu konuda kendinize firma olarak muaatap bulmanızdır.
    kullanıcı hatası diye bir durum söz konusu bile değildir.Prins de eminim cihazın ve bayinin yaptığı yanlışlığın arkasında duracağından eminim geçmiş olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FhrFord
    ...........
    Ayrıca Başer'de çelik sübap diye bir şeyin olmadığını, sadece söylenti olduğu söylendi veya "şu modeller için var, ford için yok" gibi de demediler. Sadece yuvaları çelik olurmuş.

    Ayar hatası olduğunda motor arıza lambasını yaktığı söyleniyor, benim aracın motor arıza lambası yanmıyordu ve ayar hatasını hissettirecek bir sürüş ve ses farklılığı olmuyordu. Motor arıza lambası yandığında ise zaten iş işten geçmiş ve ilkinde silindir 4'den, 2.sinde silindir 2'den hata vermişti bilgisayar.
    ...........


    Focus için çelik sübap yok öyle mi? Bunu FORD BAŞER mi söyledi?

    Daha 1,5-2 yıl önce arkadaşın 2002 Focus GHIA aracına (100hp) çelik sübap taktırdık. Bildiğim kadarıyla aynı motor eski kasa Focus'larda 2005 ve 2006 ilk yarısına kadar kullanıldı. Sizin aracınız 124-125HP olan yeni kasalardansa onu bilemem. Ancak hemen her araca çelik sübap üretiliyor.

    Hele hele Focus gibi çok satan bir araç için çelik sübap kesinlikle vardır diye düşünüyorum. Opel Astra 2011 için opsiyonel çilik sübap ve sübap yatağı varsa Focus için de olması lazım.
    Örneğin; Şaşmaz Oto Sanayiinde motor yenilemeci olan komşum OPEL-CHEVY grubu için çelik sübapları ve sübap yataklarını Konya'dan aldıklarını söylemişti. Hatta çelik sübap yataklarının maliyeti çok komikti, Opel Astra için set olarak 60-70 TL arası mıydı neydi... Konya Sanayii bunları üretebiliyorsa Ankara-İstanbul ve İzmir kesin üretiyordur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: FhrFord
    ...........
    Ayrıca Başer'de çelik sübap diye bir şeyin olmadığını, sadece söylenti olduğu söylendi veya "şu modeller için var, ford için yok" gibi de demediler. Sadece yuvaları çelik olurmuş.

    Ayar hatası olduğunda motor arıza lambasını yaktığı söyleniyor, benim aracın motor arıza lambası yanmıyordu ve ayar hatasını hissettirecek bir sürüş ve ses farklılığı olmuyordu. Motor arıza lambası yandığında ise zaten iş işten geçmiş ve ilkinde silindir 4'den, 2.sinde silindir 2'den hata vermişti bilgisayar.
    ...........


    Focus için çelik sübap yok öyle mi? Bunu FORD BAŞER mi söyledi?

    Daha 1,5-2 yıl önce arkadaşın 2002 Focus GHIA aracına (100hp) çelik sübap taktırdık. Bildiğim kadarıyla aynı motor eski kasa Focus'larda 2005 ve 2006 ilk yarısına kadar kullanıldı. Sizin aracınız 124-125HP olan yeni kasalardansa onu bilemem. Ancak hemen her araca çelik sübap üretiliyor.

    Hele hele Focus gibi çok satan bir araç için çelik sübap kesinlikle vardır diye düşünüyorum. Opel Astra 2011 için opsiyonel çilik sübap ve sübap yatağı varsa Focus için de olması lazım.
    Örneğin; Şaşmaz Oto Sanayiinde motor yenilemeci olan komşum OPEL-CHEVY grubu için çelik sübapları ve sübap yataklarını Konya'dan aldıklarını söylemişti. Hatta çelik sübap yataklarının maliyeti çok komikti, Opel Astra için set olarak 60-70 TL arası mıydı neydi... Konya Sanayii bunları üretebiliyorsa Ankara-İstanbul ve İzmir kesin üretiyordur.

    Alıntıları Göster
    Evet Başer söyledi. Ne çelik sübap ne de valve care ile ilgili çözüm sunmadılar, standart sübapla değiştireceklerdi. Ne montajı inceleyelim ne de prins yetkilisine bilgi verelim gibisinden yaklaşımda bulunmadılar.

    Benim araç da eski kasadan 100 HP'lik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: FhrFord
    ...........
    Ayrıca Başer'de çelik sübap diye bir şeyin olmadığını, sadece söylenti olduğu söylendi veya "şu modeller için var, ford için yok" gibi de demediler. Sadece yuvaları çelik olurmuş.

    Ayar hatası olduğunda motor arıza lambasını yaktığı söyleniyor, benim aracın motor arıza lambası yanmıyordu ve ayar hatasını hissettirecek bir sürüş ve ses farklılığı olmuyordu. Motor arıza lambası yandığında ise zaten iş işten geçmiş ve ilkinde silindir 4'den, 2.sinde silindir 2'den hata vermişti bilgisayar.
    ...........


    Focus için çelik sübap yok öyle mi? Bunu FORD BAŞER mi söyledi?

    Daha 1,5-2 yıl önce arkadaşın 2002 Focus GHIA aracına (100hp) çelik sübap taktırdık. Bildiğim kadarıyla aynı motor eski kasa Focus'larda 2005 ve 2006 ilk yarısına kadar kullanıldı. Sizin aracınız 124-125HP olan yeni kasalardansa onu bilemem. Ancak hemen her araca çelik sübap üretiliyor.

    Hele hele Focus gibi çok satan bir araç için çelik sübap kesinlikle vardır diye düşünüyorum. Opel Astra 2011 için opsiyonel çilik sübap ve sübap yatağı varsa Focus için de olması lazım.
    Örneğin; Şaşmaz Oto Sanayiinde motor yenilemeci olan komşum OPEL-CHEVY grubu için çelik sübapları ve sübap yataklarını Konya'dan aldıklarını söylemişti. Hatta çelik sübap yataklarının maliyeti çok komikti, Opel Astra için set olarak 60-70 TL arası mıydı neydi... Konya Sanayii bunları üretebiliyorsa Ankara-İstanbul ve İzmir kesin üretiyordur.

    Alıntıları Göster
    değerli arkadaşlar kesin bir dille söylüyorum sorun PİRNS ten değil..

    yanlış montaj olabilir. servisin bilgisizliği olabilir. yanlış ayar olabilir.. araç fakirde kalmışsa çok bile gitmiş örnek. bunda prinsin suçu yok. tabi marka olarak kit olarak suçu yok.

    ama inanıyorum bölge servisi sayın ufuk taşkesen konuya vakıf olduğu gibi sorunun çözümü için girişimde bulunacaktır..

    çelik süpap konusunda ise başerler böyle bir tutum yapmışsa çok ayıp etmiş bence iş burda sıkıntı doğruyor. gönül isterdiki ilk sıkıntıda kullanıcı çelikle değişip bu gün ikinci bir süpap sorunuyla karşılaşmamış olması.. tekrar tekrar geçmiş olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FhrFord

    Evet Başer söyledi. Ne çelik sübap ne de valve care ile ilgili çözüm sunmadılar, standart sübapla değiştireceklerdi. Ne montajı inceleyelim ne de prins yetkilisine bilgi verelim gibisinden yaklaşımda bulunmadılar.

    Benim araç da eski kasadan 100 HP'lik


    Eski 100HP motorlu kasalardansa gerçekten de ortada çok ama çok ciddi bir hata var!

    Çok ölümcül bir hata yapmış olmalılar ki motor o kadarcık kilometrede sübap yaksın! Arkadaşımın 2002 Focus GHIA bile berbat bir montaja rağmen LPG ile 90-95 bin kilometreye yakın gitti. Araç elimize geçtiğinde LPG ile sürekli problemler yaşıyorduk. O araca Stefanelli sıralı sistem LPG iti takan insan ziyanı usta sonradan götürdüğümüz ustaların dediğine göre çok ciddi hatalar yapmıştı. Radyatörden gelen suyun regülatöre girdiği yerde T boru falan olması mı ne gerekiyormuş, o T boru parçası konmamış onu düzelttirdik, elektrik bağlantısı yanlış yerden mi ne alınmış onun için bile zamanında 2-3 kez gidip gelmiştik ve tam 2 kez beyin elektronik tamirden geçmişti. Ayarlarda problem vardı onlar düzeltildi...

    Bu kadar hataya ve cahilce montaja rağmen 65-70 bin km civarında Stefanelli sıralı sistem LPG takılan o araç 163 bindeyken sübapları yedi. LPG ile 100 bin km'ye yakın gittikten sonra sübapları yedi...

    Sizin araçta ya da LPG moıntajında kesinlikle bir problem var. Gerçi araçta proble olsa ilk sübap değişiminden sonra giderdi. Demekki sizin LPG sisteminde ciddi bir sıkıntı var!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FhrFord

    Bir de montajın incelenip hatalı olup olmadığını anlayabilecek bir servis ya da Prins Türkiye Distribütörlüğü teknik yetkilisi olsa da kökten çözüm olsa...

    Yorumlarınızı, tavsiyelerinizi bekliyorum...


    Size tavsiyem:
    PRİNS BÖLGE DİSTRÜBÜTÖRÜ
    Şu firmayla iletişime geçip montajınızı inceletin... Tahminimce bu hizmeti verirler.
    http://www.prins-tr.com/iletisim.htm

    Çelik sübap değişimi için de eğer isterseniz sağlam bir usta önerisinde bulunabilirim. Bunun için özelden mesaj atmanız yeterli...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 2 Kasım 2012; 14:17:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FhrFord

    Montaj resminden anlaşılabilir mi bilmiyorum götürmek daha iyi olabilir ama başka servislerin yaptığı işleri beğenmeyip kötülemek şeklinde yanlış eleştiri de almak istiyorum, tavsiye ettiğiniz yerlere ya da Prins bölge distribütörlüğü ile irtibata geçmeyi düşünüyorum.

    Mehmet usta aracım 2006 model, 2011 yılında ben 2.el olarak aldım, serviste valve care takılmadı ve ayrıca bu 2. oldu deyip Başer'e gittiğim halde yine bir şey söylemediler.

    Ford'un Yetkili Servisi diye Başer'de taktırdım, Prins'in motor garantisi falan var diye, hiç faydasını görmedim Başer'e taktırdığım için ve belki tecrübesizliklerinden bana zararı oldu.

    Ayrıca Başer'de çelik sübap diye bir şeyin olmadığını, sadece söylenti olduğu söylendi veya "şu modeller için var, ford için yok" gibi de demediler. Sadece yuvaları çelik olurmuş.

    Ayar hatası olduğunda motor arıza lambasını yaktığı söyleniyor, benim aracın motor arıza lambası yanmıyordu ve ayar hatasını hissettirecek bir sürüş ve ses farklılığı olmuyordu. Motor arıza lambası yandığında ise zaten iş işten geçmiş ve ilkinde silindir 4'den, 2.sinde silindir 2'den hata vermişti bilgisayar.

    Yanlış kit seçimi konusunda taktırdığım servise güvendim, kit yanlışsa yine kendi hataları.

    Benim tek isteğim yapılan haksızlığın giderilmesi. Taktırdığım tüp parası ve 2 sübap yanması ile 4500 tl masrafım oldu, ben nasıl benzin-lpg tasarrufu yapacaksam artık...

    Montaj hatası olduğunu bir ispat edebileyim, sonra gerekli yerlere şikayet etmeyi düşünüyorum...



    inanın talihsizlik olarak görüyorum söyleyecek söz bulamıyorum.. çünkü gerçekten çok az sürede süpap yakmış araç.

    akıl alır gibi değil montaj hatası diyorum kendime ama illaki bu hata araca yansımış olması lazımdı, ilk kalkışında, gidişinde, duruşunda, vites değişiminde, dengesiz yakıt yakmasında illaki bir yerde tepki verirdi. vermediği halde montaj hatası da olabilir tabiki ama illaki kendini belli edebilirdi. alınan yakıtı herkes kullanıyor ona bağlı değil diye düşünüyorum.

    bence burda tek suçlu başerin .. neticede talihsiz bir durum olmuş neden çelik süpapla değişmedler hala anlamış değilim.

    umarım en yakın zamanda sorun çözülür




  • Bir aracın bu kadar kısa sürede sübap yakması mümkün değil. Acaba yanma odasına LPG stabil olarak gitmiyor mu? Hani regülatör (depodan gelen yüksek basınçlı LPG'yi atmosferik basınca getiren yuvarlak/tambur parça) radyatör seviyesinden daha yukarıya veya aynı hizada bir yere monte edilse, bunun sonucunda motorda dolaşan kapalı sistem suyun içerisindeki hava regülatörde birikse ancak bu sorun ortaya çıkar. Sorununuz belki budur. Aklıma başka da bir şey gelmiyor. Açıkçası Başer'in böyle bir acemilik yapmış olabileceğini de düşünmem ama yaptılarsa vay halerine...

    Demekki bir firmadan birilerinin memnun olması birilerine yanlış yapılmayacağı anlamına gelmiyor. Çalıştığım kurumdaki müdürümüzün BMW 5.20 aracına da sizinle yaklaşık olarak aynı tarihlerde (2011 ocak ya da şubat) Prins VSI sıralı sistem kit taktırdık. O gün için 2500 TL civarı (6 silindir) bir ücret ödediğimizi hatırlıyorum. O günden beri hiç sorun yaşamadık. O günlerde montaj işlerini kontrol eden bir mühendis arkadaşta vardı diye hatırlıyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    Bir aracın bu kadar kısa sürede sübap yakması mümkün değil. Acaba yanma odasına LPG stabil olarak gitmiyor mu? Hani regülatör (depodan gelen yüksek basınçlı LPG'yi atmosferik basınca getiren yuvarlak/tambur parça) radyatör seviyesinden daha yukarıya veya aynı hizada bir yere monte edilse, bunun sonucunda motorda dolaşan kapalı sistem suyun içerisindeki hava regülatörde birikse ancak bu sorun ortaya çıkar. Sorununuz belki budur. Aklıma başka da bir şey gelmiyor. Açıkçası Başer'in böyle bir acemilik yapmış olabileceğini de düşünmem ama yaptılarsa vay halerine...

    Demekki bir firmadan birilerinin memnun olması birilerine yanlış yapılmayacağı anlamına gelmiyor. Çalıştığım kurumdaki müdürümüzün BMW 5.20 aracına da sizinle yaklaşık olarak aynı tarihlerde (2011 ocak ya da şubat) Prins VSI sıralı sistem kit taktırdık. O gün için 2500 TL civarı (6 silindir) bir ücret ödediğimizi hatırlıyorum. O günden beri hiç sorun yaşamadık. O günlerde montaj işlerini kontrol eden bir mühendis arkadaşta vardı diye hatırlıyorum...
    Ufuk Bey ile görüştüm, durumu anlattım. Enjektörlerin Keihin olduğunu duyunca daha çok şaşırdı, Silverline olsa belki ama Keihin'de mümkün değil dedi. Başka bir teknik personelin numarasını verdi randevu almam için. Kendilerinin çelik sübap çözümü önermediklerini, gerek kalmaması gerektiğini söylediler.

    Aracın T borusu veya diğer aksamları yerinde gibi ama detaylı bilemiyorum.

    Arabanın sürüşünde, vites geçişlerinde, yakıt tüketiminde bir sorun görmedim 2 sene boyunca. Özellikle şanzımandan çok memnunum. Yakıt tasarrufu ise söylendiği gibi %40 oranında.

    Bugün-yarın prins yetkilisi arabayı inceleyecek bilmiyorum detaylı inceleme için daha fazla zaman gerekir mi? Umarım objektif bir inceleme olur. Gelişmeleri an be an paylaşırım.

    Yorumlarınız ve dilekleriniz için teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FhrFord

    Ufuk Bey ile görüştüm, durumu anlattım. Enjektörlerin Keihin olduğunu duyunca daha çok şaşırdı, Silverline olsa belki ama Keihin'de mümkün değil dedi. Başka bir teknik personelin numarasını verdi randevu almam için. Kendilerinin çelik sübap çözümü önermediklerini, gerek kalmaması gerektiğini söylediler.

    Aracın T borusu veya diğer aksamları yerinde gibi ama detaylı bilemiyorum.

    Arabanın sürüşünde, vites geçişlerinde, yakıt tüketiminde bir sorun görmedim 2 sene boyunca. Özellikle şanzımandan çok memnunum. Yakıt tasarrufu ise söylendiği gibi %40 oranında.

    Bugün-yarın prins yetkilisi arabayı inceleyecek bilmiyorum detaylı inceleme için daha fazla zaman gerekir mi? Umarım objektif bir inceleme olur. Gelişmeleri an be an paylaşırım.

    Yorumlarınız ve dilekleriniz için teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Enjektörle sübap yakma arasında nasıl bir bağlantı varmış acaba ? Çok merak ettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FhrFord

    Ufuk Bey ile görüştüm, durumu anlattım. Enjektörlerin Keihin olduğunu duyunca daha çok şaşırdı, Silverline olsa belki ama Keihin'de mümkün değil dedi. Başka bir teknik personelin numarasını verdi randevu almam için. Kendilerinin çelik sübap çözümü önermediklerini, gerek kalmaması gerektiğini söylediler.

    Aracın T borusu veya diğer aksamları yerinde gibi ama detaylı bilemiyorum.

    Arabanın sürüşünde, vites geçişlerinde, yakıt tüketiminde bir sorun görmedim 2 sene boyunca. Özellikle şanzımandan çok memnunum. Yakıt tasarrufu ise söylendiği gibi %40 oranında.

    Bugün-yarın prins yetkilisi arabayı inceleyecek bilmiyorum detaylı inceleme için daha fazla zaman gerekir mi? Umarım objektif bir inceleme olur. Gelişmeleri an be an paylaşırım.

    Yorumlarınız ve dilekleriniz için teşekkürler




    dediğğim gibi prins bambaşşka bi cihaz. heleki keihin enjektör asla görevinden sapma yapmaz. montaj hatasıı olsaydıı illaki kendini belli ederdi. 2 sene boyunca sorunsuz işşleyen araç kıısa sürede aynıı arıızayıı nüksetmesi acıı verici açııukcasıı.. birde şşöyle bir durum var acaba aracıın ilk süpap eriminde aracıın motorunnu toplayan kişşi usta veya herhangi biri eksik bişşeymi yaptıı yanlıışş yağğmıı kullandıı yada ne bilim aklııma başşka bişşey gelmiyor. doğğru karıışşıımda olan bir araç bu kadar kıısa sürede süpap eritmez..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: FhrFord

    Ufuk Bey ile görüştüm, durumu anlattım. Enjektörlerin Keihin olduğunu duyunca daha çok şaşırdı, Silverline olsa belki ama Keihin'de mümkün değil dedi. Başka bir teknik personelin numarasını verdi randevu almam için. Kendilerinin çelik sübap çözümü önermediklerini, gerek kalmaması gerektiğini söylediler.

    Aracın T borusu veya diğer aksamları yerinde gibi ama detaylı bilemiyorum.

    Arabanın sürüşünde, vites geçişlerinde, yakıt tüketiminde bir sorun görmedim 2 sene boyunca. Özellikle şanzımandan çok memnunum. Yakıt tasarrufu ise söylendiği gibi %40 oranında.

    Bugün-yarın prins yetkilisi arabayı inceleyecek bilmiyorum detaylı inceleme için daha fazla zaman gerekir mi? Umarım objektif bir inceleme olur. Gelişmeleri an be an paylaşırım.

    Yorumlarınız ve dilekleriniz için teşekkürler




    dediğğim gibi prins bambaşşka bi cihaz. heleki keihin enjektör asla görevinden sapma yapmaz. montaj hatasıı olsaydıı illaki kendini belli ederdi. 2 sene boyunca sorunsuz işşleyen araç kıısa sürede aynıı arıızayıı nüksetmesi acıı verici açııukcasıı.. birde şşöyle bir durum var acaba aracıın ilk süpap eriminde aracıın motorunnu toplayan kişşi usta veya herhangi biri eksik bişşeymi yaptıı yanlıışş yağğmıı kullandıı yada ne bilim aklııma başşka bişşey gelmiyor. doğğru karıışşıımda olan bir araç bu kadar kıısa sürede süpap eritmez..

    Alıntıları Göster
    Sapultra; Keihin Enjektörler Prins'in sayfasında da var, LPG enjektörü. http://www.prins.com.tr/keihin-enjektorleri

    Montaj hatası ise belki düzgün bir montajla daha performanslı hale gelecek veya daha tasarruflu. Başından beri olduğu için performansı aynı gördüğüm için farketmemiş olabilirim, sonuçta benzine geçince illaki performans farkediyor.

    Bir de ilk sübap erimesinde iş hatalı bile yapılmış olsa niye o ilk sübap erimesi 10.000 de yaptı, o da garip bir durum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Enjektörle sübap yakma arasında nasıl bir bağlantı varmış acaba ? Çok merak ettim.


    elektronik enjektörler çok hızlıdır ki burda dünyanın en hızlı elektronik enjektörü KEİHİN enjektörden bahsediyoruz. benzin ms lerini yakalayıp süpap açma zamanlamasına göre yakıtı püskürten sistem aracı fakirde yada zenginde bırakmaz. topuklamada ani hzılanmada rampalarda bile aracın istediği yaktı gönderir. 0-8000 rpm de bile çok kolay açıp kapama görevini yapar. dolayısıyla iyi bir ayarda elektronik enjektröler görevinden sapmaz. heleki keihin hiç sapmaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Enjektörle sübap yakma arasında nasıl bir bağlantı varmış acaba ? Çok merak ettim.


    elektronik enjektörler çok hızlıdır ki burda dünyanın en hızlı elektronik enjektörü KEİHİN enjektörden bahsediyoruz. benzin ms lerini yakalayıp süpap açma zamanlamasına göre yakıtı püskürten sistem aracı fakirde yada zenginde bırakmaz. topuklamada ani hzılanmada rampalarda bile aracın istediği yaktı gönderir. 0-8000 rpm de bile çok kolay açıp kapama görevini yapar. dolayısıyla iyi bir ayarda elektronik enjektröler görevinden sapmaz. heleki keihin hiç sapmaz...

    Alıntıları Göster
    Anlıyorum da,performanslı kullanılmayan bir araçtan bahsediyor arkadaşımız.
    Daha önce hassas sübaplı araçlara silverline+valve care öneren ustalarımız da olduğu için şaşırdım.
    2-3-4 bin devirde kullanılan araç ,enjektöre bağlı olarak ne kadar fakir kalacak da sübap yakacak..Buradaki sorun bambaşka.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Anlıyorum da,performanslı kullanılmayan bir araçtan bahsediyor arkadaşımız.
    Daha önce hassas sübaplı araçlara silverline+valve care öneren ustalarımız da olduğu için şaşırdım.
    2-3-4 bin devirde kullanılan araç ,enjektöre bağlı olarak ne kadar fakir kalacak da sübap yakacak..Buradaki sorun bambaşka.



    silverline hız açısından açma kapama süresi açısından keihin enjektö kadar hızlı değil. zaten ufuk beyde şaşırmış ilk akla gelen silverline mı diye sormuştur büyük ihtimalle. ama silverlinede 1,5 hızında ondada sıkıntı oluşmaz.. bu işte başka biş var.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.