Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
516.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ggner34

    sayın jumel söylediğinizgibi 2artı 2eksi olucak biçimde tekrar dizdip tekrar araca bağladım çektiği amper 10 ampere düştü aşırı ısınma olayı ortadan kalktı fakat üretim miktarı azaldı asit azaldığı için asiti arttırarak yükseltme yoluna gidemedim söktüğüm pilakalarda + olarak kullanılan 2 tanesi temiz - olarak kullanılan 3 tanesinde aşırı ısınmadan yanıp sararma ve conta dip kısmına yakın onda 2 derinliğinde erime ve aşınma meydana gelmiş


    Sayın ggner34; daha önce kullandığınız iletkenlik artırıcı madde aşırı kullanılmış ve suya tam olarak karışmamış yada az miktarda oluşan tortu yada korozyon, plakaların altında birikerek kısa devreye yol açmış. Plakaların alt kısmı, oluşan kısa devre nedeniyle aşınmış. Bu durum sisteminizin olması gerekenden fazla ısınmasına da neden olmuş. KOH tam olarak eritildikten sonra sisteme dahil edilmeli. Benim tecrübelerime göre; her ne kadar kaliteli çelik plaka kullansak da, sistemin kullanılma durumuna göre belirli zaman aralıkları ile temizlenmesi gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 22 Ağustos 2011; 2:24:29 >




  • çok güzel devam devam nasip olupta bir plexi vb almaya gidemedim .plakalar atası delik için 5 mm den fazla delmeyin demiştiniz bir önceki mesajda ben 20 mm düşünüyordom önce 5 mm deneyim daha sonra büyütürüm
  • sayın jumel betülgazın sana göndereceği sistemi görünce pilakaların aşınma ve devirdaim sorununun nedenini anladım onunda benim gibi sistem hakkında hiç bir bilgisi olmadığı için bana sattığı sistemi giriş çıkış düz karşınan karşıya yaptığı için asit plakalar arasında devir daim yapmadığından yüzey alan çok az kullanıldığı için yüksek amper ve aşırı asit kullanmak zorunda kalınılıyor bunlarda kullanılan deliğin aşınıp korozyona uğramasına sebeb oluyor gene yaptığı büyük bir hata sebebi ile sistemde sebebi bende kalsın aşırı asit ve yüksek amper kullanılmak zorunda kalınılıyor sistemide kimsenin alıp gözünün görmüğce motor kısmına kurmasını tavsiye etmem kontak çevrildiğ anda sistem akülerinizdeki enerjiyi çekip hidrojen ürettiğinden motorun içine dolacak olan kulanılmayan hidrojenin patlayıp aracanızı yakma riski bulunmaktadır yada akünüzü boşaltır yolda kalırsınız eğer tasarruf sağlarsam bunun çözümünü arıycam motor çalışmadan kesinlikle sistme elektirik verilmemeli sistemle göndermediği amama takmadan kesinlikle çalıştırmayın dediği rölenin fiyatı 8 tl 10luk kablonun metresi 2 tl dördüncü sayfadaki sistemi inceledim betül gazınkiye göre 5 misli işçilik ve emek harcanmış betülgaz paramı iade etmezse bana attığı 1000 tllik kazığı çıkara bilmek için sistemi verimli hale getirebilirsem sorunlarını çöze bilirsem çok ucuza yapıp sata bilirim buhaliyle çok risli ve tehlikeli bir sistem




  • Bu konuda deneysel olarak çalışmalarınıza küçük bir etki sağlamak istiyorum.

    Sabit veya elektronik olarak manyetik alanın gaz üretimi üzerine etkilerini hiç düşünmüş müydünüz?

    Düşük sıcaklıklarda çalışan sistemler için neodymium sabit mıknatıslar kullanılabilir ancak Curie sıcaklıklarına dikkat etmenizi öneririm. (Cruie sıcaklığı mıknatısınızın ölüm sıcaklığıdır.)

    Yüksek sıcaklıklarda çalışabilecek sistemler için elektromanyetik sarımlar önerebilirim.

    Kabaca teoriyi açıklayacak olursak;

    Manyetik alanı düzgün bir şekilde kullandığınızda hidrojeni (ki manyetik alandan fazlaca etkilenir) ve oksijeni (paramagnetiktir) çözeltinizden daha rahat ayıklayabilirsiniz. Kuru hücre içinde pompa gibi davranan bir tasarımla iç direnç düşürülüp verim arttırılabilir.

    manyetik alanı titreşim yaratacak şekilde Pulse DC beslemeyle kullanmak daha etkili olacaktır. PWM i baya dile getirdik diye çok o konuya girmeden sadece araştırılabilecek örnek patentli çalışmalar önerebilirim.

    Stephen Horvath system, Patents # 3954592, # 3980053, # 4107008, magnetism applied with pulsed positive half wave DC to water cell at 10khz, .42 duty cycle


    Sabit mıknatısların elektroliz üzerine etkisi üzerine bir yazı.

    http://www.scribd.com/doc/7149775/The-Effects-of-Permanent-Magnets


    Edit : Yazım hatası düzeltildi (verim yerine verip yazmışım.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi THeRioN -- 22 Ağustos 2011; 22:49:22 >




  • Hidrojenin %20 oranda veya HHO nun %10 oranında dizel veya benzinli motorlara hava girişiyle takviye edildiğinde yakıt tüketimine ve emisyon azalımına olumlu katkı sağladığını anlatan bir derleme.

    (Biraz motivasyona ihtiyaç duyanlar okuyabilir )

    Kocaeli Üniversitesi'nin 2000 yılında gerçekleştirdiği çalışmalara da yer verilmiş

    http://www.panaceauniversity.org/Hydrogen%20Enriched%20Hydrocarbon%20Combustion.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi THeRioN -- 22 Ağustos 2011; 16:38:57 >




  • şimdi birşey sormak istiyorum.
    3 tane buble tüplü sistemde , 1nci tüpün altındaki gider ile oluşan su tanka geri gönderiliyor, peki 2nci ve 3ncü bubler içinde kalan su ne olacak?
    Buharlaşıp motora gitmesini mi bekleyeceğiz? nedir bunun mantığı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ggner34

    sayın jumel betülgazın sana göndereceği sistemi görünce pilakaların aşınma ve devirdaim sorununun nedenini anladım onunda benim gibi sistem hakkında hiç bir bilgisi olmadığı için bana sattığı sistemi giriş çıkış düz karşınan karşıya yaptığı için asit plakalar arasında devir daim yapmadığından yüzey alan çok az kullanıldığı için yüksek amper ve aşırı asit kullanmak zorunda kalınılıyor bunlarda kullanılan deliğin aşınıp korozyona uğramasına sebeb oluyor gene yaptığı büyük bir hata sebebi ile sistemde sebebi bende kalsın aşırı asit ve yüksek amper kullanılmak zorunda kalınılıyor sistemide kimsenin alıp gözünün görmüğce motor kısmına kurmasını tavsiye etmem kontak çevrildiğ anda sistem akülerinizdeki enerjiyi çekip hidrojen ürettiğinden motorun içine dolacak olan kulanılmayan hidrojenin patlayıp aracanızı yakma riski bulunmaktadır yada akünüzü boşaltır yolda kalırsınız eğer tasarruf sağlarsam bunun çözümünü arıycam motor çalışmadan kesinlikle sistme elektirik verilmemeli sistemle göndermediği amama takmadan kesinlikle çalıştırmayın dediği rölenin fiyatı 8 tl 10luk kablonun metresi 2 tl dördüncü sayfadaki sistemi inceledim betül gazınkiye göre 5 misli işçilik ve emek harcanmış betülgaz paramı iade etmezse bana attığı 1000 tllik kazığı çıkara bilmek için sistemi verimli hale getirebilirsem sorunlarını çöze bilirsem çok ucuza yapıp sata bilirim buhaliyle çok risli ve tehlikeli bir sistem


    sayın ggner34 bu sistemlerde fazla akım kullanımı sağlıklı değildir yani yaklaşık 10 amper üzerinde akım kullanılırsa enerjinin önemli bir kısmı ısıya dönüşüp sıcaklığı artırmaktan başka işe yaramaz ve eletrolitin (sıvının) sıcaklığı artınca daha fazla akım geçirmeye başlar böylece birbirini tetikleyen bir kısır döngü oluşur ve sistemden verim alamazsınız.Genelde ortalama olarak (ağırlık ölçülerek) yüzde 10-20 arasında KOH kullanılıyor diyelim ki 1 litre su= 1000 gram içerisine 80-100 gram KOH koyarak başlıyorsunuz.Bu arada unutulmaması gerekir ki, KOH kuvvetli bazdır kesinlikle temastan kaçınmalısınız, elbiselerinize dahi zarar verir. Saf su üzerine azar azar KOH eklenir ve gözle görülemeyecek hale gelinceye kadar (iyice çözülünceye kadar) karıştırılır bu esnada ekzotermik reaksiyon ile sistem dışarıya ısı verecek ve sıcaklığı artacaktır, KOH ilave edilirken arada bir soğusun diye biraz beklemek faydalı olur. Daha sonra bu karışım sisteme konulur ve çalıştırılır, 15-20 dakika sonra sistem kendi çalışma sıcaklığına ulaşır işte o zaman dvreden geçen akım ölçülmelidir eğer 10 amper civarı ise tamamdır, düşük ise karıştırma kabına bir miktar su konulup üzerine KOH eklenerek tamamen çözündükten sonra bu karışım sisteme azar azar ilave edilir ve akım şiddeti gözlenir ve istenilen değere ulaşınca derişik KOH çözeltisi ekleme işi bırakılır.
    Diğer bir husus elektrik bağlantıları yapılırken rölenin bağlantısını kontaktan almak pek güvenilir değildir bunun yerine röle bağlantısı yağ müşürü veya şarj gösterge lambası ile irtibatlandırılırsa motor çalışmadığı zamanlarda kontak açık dahi olsa sistem çalışmaz.Hatta daha güvenli bir düzenek olarak LPG montajında kullanılan zamanlayıcı röle de bağlattırılabilir, kontak çevrildiğinde HHO üretimine başlar ama yaklaşık 1 dakika içerisinde motor çalışmaz ise eletrik otomatik kesilir ve gaz üretimi kesilir.




  • sayın mhmtabi çok önemli bilgiler vermişsiniz çok teşekkür ederim.
    üretilen gazın hava filtresi öncesinde yada sonrasına bağlanmasının farkı varmıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: substation

    şimdi birşey sormak istiyorum.
    3 tane buble tüplü sistemde , 1nci tüpün altındaki gider ile oluşan su tanka geri gönderiliyor, peki 2nci ve 3ncü bubler içinde kalan su ne olacak?
    Buharlaşıp motora gitmesini mi bekleyeceğiz? nedir bunun mantığı?


    güzel soru, bence hiç bir mantığı yok, aslında bubler sistemden HHO gazı ile birlikte glebilecek olan (ki bir miktar geliyor) su buharının motora geçişini önlemek için kullanılıyor yani HHO gazını temizlemek için diyelim ama 2-3...+ bubler kullanılması gerçekten de gereklimi tartışılır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: substation

    sayın mhmtabi çok önemli bilgiler vermişsiniz çok teşekkür ederim.
    üretilen gazın hava filtresi öncesinde yada sonrasına bağlanmasının farkı varmıdır?


    vallahi maşallahınız var güzel sorular geliyor, bu konuyu pek araştırmadım açıkçası ama LPG deneyimine benzetirsek emme bölümüne ne kadar yakından besleme yapılırsa o kadar verimli olabilir diye düşünüyorum yani filtreden sonrası sanki daha iyi olur gibi geliyor ama geri ateşleme denilen durum göz önüne alındığında ise filtreden önce verilirse filtre arada bir eleman olarak kalacağı için güvenlik açısından daha iyi olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: THeRioN

    Bu konuda deneysel olarak çalışmalarınıza küçük bir etki sağlamak istiyorum.

    Sabit veya elektronik olarak manyetik alanın gaz üretimi üzerine etkilerini hiç düşünmüş müydünüz?

    Düşük sıcaklıklarda çalışan sistemler için neodymium sabit mıknatıslar kullanılabilir ancak Curie sıcaklıklarına dikkat etmenizi öneririm. (Cruie sıcaklığı mıknatısınızın ölüm sıcaklığıdır.)

    Yüksek sıcaklıklarda çalışabilecek sistemler için elektromanyetik sarımlar önerebilirim.

    Kabaca teoriyi açıklayacak olursak;

    Manyetik alanı düzgün bir şekilde kullandığınızda hidrojeni (ki manyetik alandan fazlaca etkilenir) ve oksijeni (paramagnetiktir) çözeltinizden daha rahat ayıklayabilirsiniz. Kuru hücre içinde pompa gibi davranan bir tasarımla iç direnç düşürülüp verip arttırılabilir.

    manyetik alanı titreşim yaratacak şekilde Pulse DC beslemeyle kullanmak daha etkili olacaktır. PWM i baya dile getirdik diye çok o konuya girmeden sadece araştırılabilecek örnek patentli çalışmalar önerebilirim.

    Stephen Horvath system, Patents # 3954592, # 3980053, # 4107008, magnetism applied with pulsed positive half wave DC to water cell at 10khz, .42 duty cycle


    Sabit mıknatısların elektroliz üzerine etkisi üzerine bir yazı.

    http://www.scribd.com/doc/7149775/The-Effects-of-Permanent-Magnets




    sayın THeRioN bildiğim ama konu ile irtibatlandıramadığım bir hususu dile getirmişsiniz,teşekkür ederim, çok faydası olacak.bu konu üzerine yoğunlaşacağım. kesinlikle verim artıyor. yani aynı miktar enerji ile klasik Faraday yöntemine göre 10 ile 20 kat fazla gaz üretimi yapılabiliyormuş, harika işte hemen gözüme çarpan bir örnek;
    http://www.free-energy-info.com/PatE14.pdf

    düzeltme yapıldı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhmtabi -- 22 Ağustos 2011; 22:21:56 >




  • Hocam çok değişik yaklaşımlar var ancak burada uygulanabilirlik esas olduğu için herşeyi de ortaya koymak mantık dışı oluyor.

    Şimdi desek ki elektrolizi boşverin verimsiz: Radyoliz kullanın veya Flash fotoliz şimdi kim onların radyo aktif ışımlarını kalkanlayacak vs.

    Konuya dönecek olursak bu yöntem sizin paylaştığınız patent özetindeki gibi 10 ~ 20 kat verim artışı yapıp yapmayacağı geliştirilen tasarımla orantılı olacaktır en nihayetinde.

    Ben sadece konuya azcık baharat eklemek istedim. Bilgiyi değerlendirebilenlere ne mutlu.
  • Şimdi kendimi biraz kötü hissettim, yazmasam olmayacak.

    Bazı bildiklerimi buraya doğrudan yazsam birileri çıkacak sinirimi bozacak diye hep çekinerek yazıyorum yanlış anlaşılmasın lütfen.

    Manyetik alan konusunda PWM ile kullanılmasının daha verimli olacağını yazmıştım. Biraz açıklama getireyim istedim.

    Elektrik enerjisi vermeden de elektroliz manyetik alan ve elektolitin mevcut kapasitelediği yük ile devam edebilir.

    (Görmeden inanmam diyebilecekler için video)

    http://www.youtube.com/watch?v=2tvieDNxinE

    veya

    http://www.youtube.com/watch?v=heFjgzAOs-U

    bu video sıkıcı (analog olarak rezonans elde ediliyor ve çoğu yerde gereksiz konuşuyor) ama rezonansın etkilerini gösteriyor ve en önemlisi sistem kapatıldığında bile hücrede gerilim kaldığını multimetrede görebiliyorsunuz.

    http://www.youtube.com/watch?v=UaVHmjb9jMo


    PWM ile üretilecek (rezonans amaçlı) dalgaların nasıl oluşturulacağı ve gazlara ayrışmadaki rezonansa göre nasıl şekillenmesi gerektiğine de (2 farklı ayrışma frekansı tetiklenmesi gerekiyor) dikkat edilirse en iyi verimlere (%90) sürdürülebilir olmasa da (hobi düzeyinde) ulaşılması mümkün olabilir.

    Rezonans konusunda ise Andriah Puharich system US Patent # 4394230 incelemenizi öneririm.

    bu video da PWM ve rezonans konusunda biraz itici de olsa bilgi verebilir diye ekleyeyim (sayısal olarak PWM kullanılmış)

    http://www.youtube.com/watch?v=8IU84VwwRgI


    Son not : Azcık da olsa daha yüksek sıcaklıklara çıkmak isteyen arkadaşlar belki plexi yerine lexan 9030 tercih etmek isteyebilirler.

    Edit : açıklayıcı videolar eklendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi THeRioN -- 23 Ağustos 2011; 0:18:43 >




  • "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 14:06:45 >
  • betülgazın sattığı sistemdeki hatalar sebebi ile 10 amper yerine 30 amper 20 gram asit yerine 100 gram asit kullanıldığı için su aşırı ısınıp buhar olarak motorun içine gittiğinden iki telliden avcılara gidene kadar ikinci tüpteki yarım olansu dolup motara gittiğinden üçüncü tüpü ilave ederek engellemeye çalışmıştım buharın nekadarı üçüncü tüpte kalıyor oda tartışılır radyötörün kalitesini arttırarak suyu soğutmaya çalışıyor suyun nekadar kaynadığını sen tahminet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz

    sayın jumel yani mustafa bey sistem adresinize kargolandı salı günü elinizde olur.Testlerde başarılar...


    Sayın Betelguz; sistemi teslim aldım, en kısa zamanda değerlendirmelerimi yazmaya başlayacağım. Arabaya montajını yapıp test etmek için biraz zamana ihtiyacım var. Bir aksilik olmadığı taktirde hafta sonuna yetiştirmeye çalışacağım.
  • Arkadaşlar bugün sistemi ve elektrik sistemini araca montajını yaptırdım.
    Sistem çalışıyor fakat şöyle bir sorun var. Önceden elektroliz tepkimesi sonucu kuru tip jeneratöre su deposundan su takviyesi çok güzel şekilde olurken;
    şu an çıkan su giren sudan çok fazla, hızlı şekilde dolamıyor ve yedek su deposunda su artışı ve beyaz köpük oluşuyor.

    Jumel sence neden kaynaklanabilir, senin yorumun nedir?
    Sistemi denediğimden montajına kadar olan süre sanırım 3-4 hafta geçmiştir ve çözelti içeride beklemiştir.
    Sistemi 5-10 dakika bekletince jeneratördeki su seviyesi yine en üst seviyeye kadar doluyor.
    Ayrıca sistemi ilk çalıştırdığımda 35 ampere kadar çekerken 1-2 dakika içerisinde 15 ampere düşüyor.
    Acaba diyorum içeride potasyum hidroksit birikinti yaptıysa zamanla çalıştıkça tekrar suda çözünürerek çözelti homojen şekle döner mi?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim. Saygılarımla.




  • akustika; Potasyum hidroksit aslında suda tamamen çözünebilir. Ancak KOH ya da kullanılan su içinde çok az da olsa yabancı maddeler, ya da oluşabilecek korozyon, plakaların dibinde birikerek ilk anda aşırı akım çekilmesine (bir nevi kısa devre gibi) neden olabilir. Elektrolizle birlikte bu yabancı maddeler çözeltiye karışarak, aşırı akım çekilmesini ortadan kaldıracaktır. Size elektroliti bir kaba koyup filtre ederek tekrar kullanmayı ve sistemi bir kaç defa yıkayarak kullanmayı öneririm. Ayrıca çözelti genelde ilk çalıştırmada soğuk iken daha fazla köpük üretir. Bu yüzden bubler bu hacim artışını karşılayacak şekilde seçilmelidir. Bubler ya da kullandığınız hazne konvansiyonel olarak devir daim yapacağından cihaz ile arasındaki yükseklik farkı da yeterince açık olmalıdır. Kolay gelsin.
  • Sistem gayet güzel paketlenmiş bir şekilde gönderilmiş. Kullanım talimatı, ayrıntılı ve anlaşılır şekilde bir şekilde hazırlanmış. Sistemin ölçüleri hakkında fikir edinmeniz için bir kaç resim ekliyorum.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 24 Ağustos 2011; 0:36:04 >
  • Bazı araçlarda uygun yer bulmak zor olabilir.

  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.