Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
516.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Bazı araçlarda uygun yer bulmak zor olabilir.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    Alıntıları Göster
    Plakaların yüzey alanı oldukça küçük.


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Plakaların yüzey alanı oldukça küçük.


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    Alıntıları Göster
    1mm kalınlığında 90*90mm plaka kullanılmış, contaların kalınlığı 1,8 (+-1 )mm, çapı 77mm. Elektrolit ile temas alanı 46.5 cm2. Dış kabuklar; kalınlık 12mm, en ve boy 10,2mm*10,2mm. Dikkatli ve yeterince sıkılmalı, fazla sıkıldığında içeri doğru eğilebilir. Hortum sağlam, kalın ve sert. Hortumu rakorlara geçirirken çok dikkat edilmeli, zorlamadan ucu ısıtılarak geçirilmeli, aksi taktirde rakorlara zarar verilebilir.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    1mm kalınlığında 90*90mm plaka kullanılmış, contaların kalınlığı 1,8 (+-1 )mm, çapı 77mm. Elektrolit ile temas alanı 46.5 cm2. Dış kabuklar; kalınlık 12mm, en ve boy 10,2mm*10,2mm. Dikkatli ve yeterince sıkılmalı, fazla sıkıldığında içeri doğru eğilebilir. Hortum sağlam, kalın ve sert. Hortumu rakorlara geçirirken çok dikkat edilmeli, zorlamadan ucu ısıtılarak geçirilmeli, aksi taktirde rakorlara zarar verilebilir.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    Alıntıları Göster
    Yarım küçük çay bardağı, yaklaşık 40gr KOH'i saf su ile karıştırarak, sistemi doldurdum. 1200ml. civarında su aldı. Ayrıca bubler'a 120ml. saf su koydum.


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Yarım küçük çay bardağı, yaklaşık 40gr KOH'i saf su ile karıştırarak, sistemi doldurdum. 1200ml. civarında su aldı. Ayrıca bubler'a 120ml. saf su koydum.


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    Alıntıları Göster
    Sistemi geçici olarak bu şekilde kurdum.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Sistemi geçici olarak bu şekilde kurdum.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    Alıntıları Göster
    http://www.youtube.com/watch?v=dW98uO3xmXY

    İlk çalıştırma ile ilgili görüntüyü yükledim. Yüksek güç almak için 2 power suplayı birleştirdim. Bunun için kullandığım diyotlar aşırı ısınarak problem oluşturuyor. Yarın elektroliti 5A civarına ayarlayıp devam edeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    http://www.youtube.com/watch?v=dW98uO3xmXY

    İlk çalıştırma ile ilgili görüntüyü yükledim. Yüksek güç almak için 2 power suplayı birleştirdim. Bunun için kullandığım diyotlar aşırı ısınarak problem oluşturuyor. Yarın elektroliti 5A civarına ayarlayıp devam edeceğim.

    Alıntıları Göster
    Dün gece sanırım problem vardı siteye giremedim.
    Dün akşam sistem 5 saat çalıştırıldıktan sonra haznenin üstündeki hortumda oluşan buhar kabarcıkları ve bubler'daki buhar görüntüsü.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Dün gece sanırım problem vardı siteye giremedim.
    Dün akşam sistem 5 saat çalıştırıldıktan sonra haznenin üstündeki hortumda oluşan buhar kabarcıkları ve bubler'daki buhar görüntüsü.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    Alıntıları Göster
    Ortam sıcaklığı 26 derece, radyatör sıcaklığı 35 derece. Sistem 10,44 Volttta 5,7 Amper çekerek 5 saat çalıştırılmıştır. Çalışma sonunda haznedeki su seviyesi 6mm azalmıştır. 300ml.lik bir bardakta, saf suyla karıştırtırdığım 40 gr. KOH'u hazneye dökerek üzerine iki bardak daha saf su ilave etmiştim. Bu yüzden ilk çalıştırmada sistem fazla akım çekmişti. Tamamen homojen bir karışım oluştuktan sonra akım 5,7 Amper'de stabil hale geldi. Suyun renginde bir değişme gözlemlemedim.

    5 saatlik çalışmadan sonra sistemin görüntüsü.
    http://www.youtube.com/watch?v=i0kMuA4xolI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Ortam sıcaklığı 26 derece, radyatör sıcaklığı 35 derece. Sistem 10,44 Volttta 5,7 Amper çekerek 5 saat çalıştırılmıştır. Çalışma sonunda haznedeki su seviyesi 6mm azalmıştır. 300ml.lik bir bardakta, saf suyla karıştırtırdığım 40 gr. KOH'u hazneye dökerek üzerine iki bardak daha saf su ilave etmiştim. Bu yüzden ilk çalıştırmada sistem fazla akım çekmişti. Tamamen homojen bir karışım oluştuktan sonra akım 5,7 Amper'de stabil hale geldi. Suyun renginde bir değişme gözlemlemedim.

    5 saatlik çalışmadan sonra sistemin görüntüsü.
    http://www.youtube.com/watch?v=i0kMuA4xolI

    Alıntıları Göster
    sayın jumel çalışma ve bilgilendirme için teşekkürler. müsait olduğunuz zaman ve eğer imkan var ise kırmızı turnusol kağıdı ile en son çıkışta koh buharı varmı kontrol edebilirmisiniz lütfen, kırmısı turnusol kağıdını bir süre ( 4-5 dak) çıkışa tuttuğunuzda renk değiştirip maviye dönmeye başlar ise kaçak var demektir ve koh veya naoh buharı motorun bilhassa aluminyum aksamı için oldukça zararlıdır.
    bir de bu şartlarda gaz üretimi ne kadar acaba?
    tekrar teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: THeRioN

    Şimdi kendimi biraz kötü hissettim, yazmasam olmayacak.

    Bazı bildiklerimi buraya doğrudan yazsam birileri çıkacak sinirimi bozacak diye hep çekinerek yazıyorum yanlış anlaşılmasın lütfen.

    Manyetik alan konusunda PWM ile kullanılmasının daha verimli olacağını yazmıştım. Biraz açıklama getireyim istedim.

    Elektrik enerjisi vermeden de elektroliz manyetik alan ve elektolitin mevcut kapasitelediği yük ile devam edebilir.

    (Görmeden inanmam diyebilecekler için video)

    http://www.youtube.com/watch?v=2tvieDNxinE

    veya

    http://www.youtube.com/watch?v=heFjgzAOs-U

    bu video sıkıcı (analog olarak rezonans elde ediliyor ve çoğu yerde gereksiz konuşuyor) ama rezonansın etkilerini gösteriyor ve en önemlisi sistem kapatıldığında bile hücrede gerilim kaldığını multimetrede görebiliyorsunuz.

    http://www.youtube.com/watch?v=UaVHmjb9jMo


    PWM ile üretilecek (rezonans amaçlı) dalgaların nasıl oluşturulacağı ve gazlara ayrışmadaki rezonansa göre nasıl şekillenmesi gerektiğine de (2 farklı ayrışma frekansı tetiklenmesi gerekiyor) dikkat edilirse en iyi verimlere (%90) sürdürülebilir olmasa da (hobi düzeyinde) ulaşılması mümkün olabilir.

    Rezonans konusunda ise Andriah Puharich system US Patent # 4394230 incelemenizi öneririm.

    bu video da PWM ve rezonans konusunda biraz itici de olsa bilgi verebilir diye ekleyeyim (sayısal olarak PWM kullanılmış)

    http://www.youtube.com/watch?v=8IU84VwwRgI


    Son not : Azcık da olsa daha yüksek sıcaklıklara çıkmak isteyen arkadaşlar belki plexi yerine lexan 9030 tercih etmek isteyebilirler.

    Edit : açıklayıcı videolar eklendi.



    sayın therion vermiş olduğunuz linklerde gezerken şöyle bişey buldum bu bildiğimiz hoparlor mıknatısı değil mi?

    http://www.youtube.com/watch?v=GRz0a2qiCtc


    birde bu buzdolabına yapıştırılan reklam amaçlı mıknatıslı kartvizitler var bu tip ürünleri kullanmak olabilirmi sizce ısıya dayanımı hakkında fikrim yok ama biz plakalara elektrik vererek bir kutuplaştırma yapıyoruz bu sistem için zaten hazır halde kutuplanmış olan mıknatısı kullanmamak akılsızlık olur hem daha az elektrik hemde daha çok üretim daha önceden bu neodyum tipi yüksek kalite n42 gibi mıknatıslarla uğraşmıştım bunları plaka gibi olanından bulabilirmiyiz yada forumda diğer arkadaşların bu konu hakkında (mıknatıs) bir bilgisi varsa memnun olurum saygılar .....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Ortam sıcaklığı 26 derece, radyatör sıcaklığı 35 derece. Sistem 10,44 Volttta 5,7 Amper çekerek 5 saat çalıştırılmıştır. Çalışma sonunda haznedeki su seviyesi 6mm azalmıştır. 300ml.lik bir bardakta, saf suyla karıştırtırdığım 40 gr. KOH'u hazneye dökerek üzerine iki bardak daha saf su ilave etmiştim. Bu yüzden ilk çalıştırmada sistem fazla akım çekmişti. Tamamen homojen bir karışım oluştuktan sonra akım 5,7 Amper'de stabil hale geldi. Suyun renginde bir değişme gözlemlemedim.

    5 saatlik çalışmadan sonra sistemin görüntüsü.
    http://www.youtube.com/watch?v=i0kMuA4xolI

    Alıntıları Göster
    Verimli bir elektroliz sistemi için hücre başına 2V düşmesi gerekir. Fazladan uygulanan voltaj elektrolizi hızlandırmakla birlikte ısınmaya da sebep olur demiştik. Plakalarla ilgili bir hesaplama yapalım.
    Kullanılan plakaların yüzeyi 46cm2. Sistem 2 adet 4 hücreden oluşuyor.
    2*4*46cm2=368cm2
    cm2'ye max. 75mA uygulamamız gerekiyor. Fazlası ısınmaya yol açar.
    368cm2 * 75mA=27.6Amper.
    27.6A*2V=55.2Watt Sisteme uygulanması gereken max güç. ( Hücre başına 2V olarak hesapladığımızda).
    55,2W/8V= 6,9A max. uygulanması gereken akım .
    Bu sistem için (4 hücre*2) uygulanması gereken voltaj 8V. ve akım max.6,9Amper'dir.

    Bu şekilde araçta kullandığımızda 13.8V /4hücre=3,45V hücre başına düşüyor. 20 Amper civarında kullanılması öneriliyor.
    Sistem bu yüzden fazlaca ısınıyor ve soğutucu radyatör kullanılması çözüm olarak düşünülmüş.
    Isınmanın önüne geçmek ve verimi artırmak için yüzey alanının artırılması ve araçta kullanılacak voltaja uygun sayıda hücre oluşturmak gerekiyor.
    Hücre sayısının artırılması sisteme katılacak olan KOH miktarının büyük oranda artıracaktır. Aynı zamanda bu şekilde kullanıldığında sisteme daha kısa aralıklarla KOH ilave etmek gerekebilir. Çünkü elektrolizle birlikte bir miktar KOH da sistemden uzaklaşmaktadır. Bazı araçlarda uygun yer bulmak da sorun olabilir.
    Plaka sayısı ve yüzey alanı artırıldığında sisteme ek maliyet binecek ve bu tüketiciye yansıyacaktır. Yukarıda yaptığımız hesaba göre plaka maliyeti 3'e katlayacaktır. Amacım verimli ve ekonomik bir sistem oluşturmaya katkıda bulunmaktır. Buradaki tespitleri Sayın Betelguz da değerlendirip, daha uygun bir sistem oluşturarak tüketicilere sunabilir. Daha önce de söylediğimiz gibi bireysel çalışmalar daha pahalıya gelmektedir.
    Ayrıca sistemin şu anki şekliyle ne kadar tasarruf yaptığını henüz hesaplamadık. Tasarruf miktarına göre bazı tüketiciler sistemi bu şekilde kullanmayı tercih edebilir.
    Test çalışmalarına vakit buldukça devam ederek, sizlere aktarmaya çalışacağım. Lütfen görüşlerinizi iletin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 22 Aralık 2011; 15:16:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmtabi

    sayın jumel çalışma ve bilgilendirme için teşekkürler. müsait olduğunuz zaman ve eğer imkan var ise kırmızı turnusol kağıdı ile en son çıkışta koh buharı varmı kontrol edebilirmisiniz lütfen, kırmısı turnusol kağıdını bir süre ( 4-5 dak) çıkışa tuttuğunuzda renk değiştirip maviye dönmeye başlar ise kaçak var demektir ve koh veya naoh buharı motorun bilhassa aluminyum aksamı için oldukça zararlıdır.
    bir de bu şartlarda gaz üretimi ne kadar acaba?
    tekrar teşekkürler.


    Sayın mhmtabi, Fazladan bubler'lar su buharı ile birlikte KOH kaçağını da tutmak için yapılmış sanırım ama, haklısınız KOH kaçağını kontrol etmek lazım.
    Gaz ölçümü ile ilgili bir kaç ölçüm yaptım fakat yarın akşam birkaç tekrar daha yaparak görüntüleyeceğim. 3,5mmw civarında olduğunu söyleyebilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    quote:

    Orijinalden alıntı: mhmtabi

    sayın jumel çalışma ve bilgilendirme için teşekkürler. müsait olduğunuz zaman ve eğer imkan var ise kırmızı turnusol kağıdı ile en son çıkışta koh buharı varmı kontrol edebilirmisiniz lütfen, kırmısı turnusol kağıdını bir süre ( 4-5 dak) çıkışa tuttuğunuzda renk değiştirip maviye dönmeye başlar ise kaçak var demektir ve koh veya naoh buharı motorun bilhassa aluminyum aksamı için oldukça zararlıdır.
    bir de bu şartlarda gaz üretimi ne kadar acaba?
    tekrar teşekkürler.


    Sayın mhmtabi, Fazladan bubler'lar su buharı ile birlikte KOH kaçağını da tutmak için yapılmış sanırım ama, haklısınız KOH kaçağını kontrol etmek lazım.
    Gaz ölçümü ile ilgili bir kaç ölçüm yaptım fakat yarın akşam birkaç tekrar daha yaparak görüntüleyeceğim. 3,5mmw civarında olduğunu söyleyebilirim.

    Alıntıları Göster
    Sayın hukukcu076 gözlemlediğim kadarıyla kullanılan ferrite bir simit formda mıknatıs yani kısaca hoparlör mıknatısı

    Basit mıknatısların istediğiniz verimi verebileceğini düşünmüyorum. Ferrite mıknatıslar neodymium mıknatıslara göre daha yüksek sıcaklıklarda çalışabilirler. Ancak manyetik güç noktasında neodymiumlar daha yüksek değerlere sahiptir.

    Bu noktada akımın yönünün elektrolitin dönüş yönünü de etkilediğini ispatlıyor.

    Elektrolitteki çözünmüş olan anyon ve katyonlar, elektrolitten ne kadar çabuk uzaklaştırılabilirse sistemin verimi o oranda yükseliyor.

    Burada elektrolitin içindeki iyonlar zaten bir akış içindeler ve elektrik yüklülüler. Sabit mıknatıslar bunların daha hızlı hareket etmelerini sağlıyor. İstenilen bölgelerde istedğiniz kutuptaki iyonu yoğunlaştırabiliyorsunuz vs.

    Bu ilkeleri farklı hücre tasarımlarıyla bir araya getirmek mümkün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi THeRioN -- 26 Ağustos 2011; 9:13:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz

    Sayın jumel özelden mesaj gönderdim test için sanırım henüz görmediniz.

    ggner34 isimli kişinin yazdıkları kısmen doğrudur ancak anlatılmayan birçok şey var.Tasarruf sağlanamamasının nedenleri tamamen sistemin doğru şekilde montajlanmamış ve sistemde birçok değişiklik yapılmasından dolayıdır.Durum şöyledir.ggner34 arkadaşımız sistemin 5. ayda satın aldı.yaklaşık 15 gün sonra hücrenin su kaçırdığını söyledi bizde bunun imkansız olduğnu kontrol için göndermesini söyledik.Hücre geldi baktığımızda hücrede bulunan plakaların bir şekilde söküldüğü yada aralarına birşey sokularak aradaki contalara zarar verildiği yerlerinden kaydırıldığını gördük.Bu tamamen kullanıcıdan kaynaklı bir sorun olduğu halde kendisinden hiçbir ücret talep etmeksizin hücreyi yenisi ile değiştirip gönderdik.Bir süre sonra bu defa radyatörde sorun olduğunu söyledi arkadaş.Radyatörü gönder dedik geldiğinde radyatörü görünce şok oldum.İçerisi tamamen kimyasal madde dolmuş tamamen tıkanmış bir halde idi.25 gram katılması gereken kimyasal yaklaşık yarım kilo katılmış.Neyse sırf müşteri memnuniyeti için yeni bir radyatör gönderdik.Aradan bir ay geçti.Siteden mesaj attım sonuç ne oldu diye cevap gelmedi.Telefonla arayıp sorduğumda tasarruf sağlayamadığını cihazın 5 amper akım çektiğini söyledi.Normalde cihazın 30 amper çekmesi gerekiyordu.Bizde bir sorun olduğunu biz montaj yapmadığımız halde aracı getirirse kontrol edebileceğimizi söyledim.O tarihe kadar kendisi hiç arayıp birşey söylememişti bize.Bir hafta sonra kendisi aracı getirdi.Aracı gördüğümde yeni bir şok yaşadım.Sistem hiçbir montaj talimatına uyulmadan montajlanmıştı.motor kısmına montajlı olması gereken sistem araç içinde kotuğıun arkasına bir bez paçavrasıyla asılmış bir tahta üzerine kısmen montajlanmıştı.ana tank ve bubler tahta üzerinde radyatör koltukla tahta arasına sıkışmış hava alamaz bir halde , elektroliz hücresi ise dik konumda olması gerekirken yan yatık şekilde montajlıydı.Araç hareket halindeyken sürekli sallantı halindeydi parçalar.Hücre yan yatık olduğundan hücre normal çalışamıyordu.Sistemdeki tüm giriş çıkış bağlantı parçaları plastik olması gerekirken bunlar demir parçalarla değiştirilömişti.Bu nedenele demir kimyasallı su ile tepkimeye giriyor ve elektroliz suyunu bir günde kirlenmesine neden oluyordu.Kirlenen su fazla miktarda köpüklenmeye neden olmakta ve bu nedenle ana depodan bubler sistemine su gitmesine sebep olmaktaydı.Arkadaşa bu durumu anlattığımda ise hiçbir şekilde bunu kabul etmiyordu.Elektroliz hücresini düzelttim sistem normal gaz üretimine başladı.Elektrik bağlantıları hoparlör sistemlerinde kullanılan kablodan kullanılarak yapılmıştı bu nedenle kablo yetersiz olduğundan ısınma yapıyordu.Kabloları değişmesini eski plastik parçalrı takmasını söyledim.bu şekilde sistemden verim almasının zor olduğunu belirttim.Ama arkadaş bunları yapmak yerine 4-6 lık kablo kullanılacak yere 10 luk kablo bağlayıp geldi.Kendisinin aldığı elektronik kontrol devresi L2 sistem olan içindi:yani 60 amperlik bir cihaz.İlandada zaten bu belirtiliyordu.Sistem iade süresi satın almadan itibaren 15 gündür.Bu süre içinde iade edilebilir tabi sisteme herjhangibir zarar vermeden.Bu sistemde ise aradan 2 ay geçmiş, sistemdeki tüm elemanlar üzerindeki bağlantı parçaları değiştirilmiş olduğundan iade sözkonusu olamaz.Düşünün bir televizyon alıyorsunuz içinden parçalarını değişiyorsunuz televizyonu kullanılamaz hale getiriyorsunuz aylar sonra satıcıya ben bundan memnun değilim iade alın diyorsunuz.Hangi firma böyle birşeyi kabul ederki?

    Aynı sistemi aracına düzgün montajlayan araç sahipleri %30 ortalama tasarruf sağlıyor.En son Ford transpotere takan müşterimiz %25 tasarruf sağladığını bildirdi.


    gitti gidiyorda @hobidunyam kullanıcı adı ile satış yapıyorsunuz değilmi?

    ford transporter ??

    ayrıca bağlantı ürün montajını yapmıyor yapacak olanıda tavsiye etmiyorsunuz bu kısımda hatalı olan %100 sizsiniz sonuçta kişi yakıt tüketimi konusunda kendisine ekonomik bir fayda sağlayacagı vaadiniz için size ödeme yapıyor. yani ürüne değil vaadiniz dolayısı ile üründen faydalanmak için size para ödüyor sattığınız ürün eğer amacına uygun hizmet etmiyorsa ve kullanıcı bunu isbatlıyor ise iade almaya mecbusunuz xxx müşterinizin memnun olması kaideyi değiştirmez. montaj konusunu müşteriye bıraktığınız ve kişinin şikayetinden hemen sonra satıştaki ürününüzü arkadaşın şikayet ettiği sistem aksaklıklarını giderecek şekilde modifiye etmenizde ggner34 in haklılığını gösteriyor malesef

    hobidunyam yine sistemdeki sıkıntılar sizinde değiminiz ile yaklaşık 15 gün sonra başlamiş yani arkadaşın iade al demesine gerek yok garanti verdiğiniz süre içinde sistem zaten sorunluymuş ve değişim yapmışsınız radyatör sorunu yine. kısacası yaklaşık 15 gün içinde sorunlar başlamış yani arkadaşın iade edeceği ürün sağlam hücreli sağlam radyatörlü sattığınız ürünle bir farkı yok bozulan parçaları değiştirmişsiniz zaten. parça değişimi yaptığınız bizzat muayene dahi ettiğiniz müşteriye fayda sağlamayan amacına uygun hizmet etmeyen ürünü iade almamanız düşündürücü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazır

    quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz

    Sayın jumel özelden mesaj gönderdim test için sanırım henüz görmediniz.

    ggner34 isimli kişinin yazdıkları kısmen doğrudur ancak anlatılmayan birçok şey var.Tasarruf sağlanamamasının nedenleri tamamen sistemin doğru şekilde montajlanmamış ve sistemde birçok değişiklik yapılmasından dolayıdır.Durum şöyledir.ggner34 arkadaşımız sistemin 5. ayda satın aldı.yaklaşık 15 gün sonra hücrenin su kaçırdığını söyledi bizde bunun imkansız olduğnu kontrol için göndermesini söyledik.Hücre geldi baktığımızda hücrede bulunan plakaların bir şekilde söküldüğü yada aralarına birşey sokularak aradaki contalara zarar verildiği yerlerinden kaydırıldığını gördük.Bu tamamen kullanıcıdan kaynaklı bir sorun olduğu halde kendisinden hiçbir ücret talep etmeksizin hücreyi yenisi ile değiştirip gönderdik.Bir süre sonra bu defa radyatörde sorun olduğunu söyledi arkadaş.Radyatörü gönder dedik geldiğinde radyatörü görünce şok oldum.İçerisi tamamen kimyasal madde dolmuş tamamen tıkanmış bir halde idi.25 gram katılması gereken kimyasal yaklaşık yarım kilo katılmış.Neyse sırf müşteri memnuniyeti için yeni bir radyatör gönderdik.Aradan bir ay geçti.Siteden mesaj attım sonuç ne oldu diye cevap gelmedi.Telefonla arayıp sorduğumda tasarruf sağlayamadığını cihazın 5 amper akım çektiğini söyledi.Normalde cihazın 30 amper çekmesi gerekiyordu.Bizde bir sorun olduğunu biz montaj yapmadığımız halde aracı getirirse kontrol edebileceğimizi söyledim.O tarihe kadar kendisi hiç arayıp birşey söylememişti bize.Bir hafta sonra kendisi aracı getirdi.Aracı gördüğümde yeni bir şok yaşadım.Sistem hiçbir montaj talimatına uyulmadan montajlanmıştı.motor kısmına montajlı olması gereken sistem araç içinde kotuğıun arkasına bir bez paçavrasıyla asılmış bir tahta üzerine kısmen montajlanmıştı.ana tank ve bubler tahta üzerinde radyatör koltukla tahta arasına sıkışmış hava alamaz bir halde , elektroliz hücresi ise dik konumda olması gerekirken yan yatık şekilde montajlıydı.Araç hareket halindeyken sürekli sallantı halindeydi parçalar.Hücre yan yatık olduğundan hücre normal çalışamıyordu.Sistemdeki tüm giriş çıkış bağlantı parçaları plastik olması gerekirken bunlar demir parçalarla değiştirilömişti.Bu nedenele demir kimyasallı su ile tepkimeye giriyor ve elektroliz suyunu bir günde kirlenmesine neden oluyordu.Kirlenen su fazla miktarda köpüklenmeye neden olmakta ve bu nedenle ana depodan bubler sistemine su gitmesine sebep olmaktaydı.Arkadaşa bu durumu anlattığımda ise hiçbir şekilde bunu kabul etmiyordu.Elektroliz hücresini düzelttim sistem normal gaz üretimine başladı.Elektrik bağlantıları hoparlör sistemlerinde kullanılan kablodan kullanılarak yapılmıştı bu nedenle kablo yetersiz olduğundan ısınma yapıyordu.Kabloları değişmesini eski plastik parçalrı takmasını söyledim.bu şekilde sistemden verim almasının zor olduğunu belirttim.Ama arkadaş bunları yapmak yerine 4-6 lık kablo kullanılacak yere 10 luk kablo bağlayıp geldi.Kendisinin aldığı elektronik kontrol devresi L2 sistem olan içindi:yani 60 amperlik bir cihaz.İlandada zaten bu belirtiliyordu.Sistem iade süresi satın almadan itibaren 15 gündür.Bu süre içinde iade edilebilir tabi sisteme herjhangibir zarar vermeden.Bu sistemde ise aradan 2 ay geçmiş, sistemdeki tüm elemanlar üzerindeki bağlantı parçaları değiştirilmiş olduğundan iade sözkonusu olamaz.Düşünün bir televizyon alıyorsunuz içinden parçalarını değişiyorsunuz televizyonu kullanılamaz hale getiriyorsunuz aylar sonra satıcıya ben bundan memnun değilim iade alın diyorsunuz.Hangi firma böyle birşeyi kabul ederki?

    Aynı sistemi aracına düzgün montajlayan araç sahipleri %30 ortalama tasarruf sağlıyor.En son Ford transpotere takan müşterimiz %25 tasarruf sağladığını bildirdi.


    gitti gidiyorda @hobidunyam kullanıcı adı ile satış yapıyorsunuz değilmi?

    ford transporter ??

    ayrıca bağlantı ürün montajını yapmıyor yapacak olanıda tavsiye etmiyorsunuz bu kısımda hatalı olan %100 sizsiniz sonuçta kişi yakıt tüketimi konusunda kendisine ekonomik bir fayda sağlayacagı vaadiniz için size ödeme yapıyor. yani ürüne değil vaadiniz dolayısı ile üründen faydalanmak için size para ödüyor sattığınız ürün eğer amacına uygun hizmet etmiyorsa ve kullanıcı bunu isbatlıyor ise iade almaya mecbusunuz xxx müşterinizin memnun olması kaideyi değiştirmez. montaj konusunu müşteriye bıraktığınız ve kişinin şikayetinden hemen sonra satıştaki ürününüzü arkadaşın şikayet ettiği sistem aksaklıklarını giderecek şekilde modifiye etmenizde ggner34 in haklılığını gösteriyor malesef

    hobidunyam yine sistemdeki sıkıntılar sizinde değiminiz ile yaklaşık 15 gün sonra başlamiş yani arkadaşın iade al demesine gerek yok garanti verdiğiniz süre içinde sistem zaten sorunluymuş ve değişim yapmışsınız radyatör sorunu yine. kısacası yaklaşık 15 gün içinde sorunlar başlamış yani arkadaşın iade edeceği ürün sağlam hücreli sağlam radyatörlü sattığınız ürünle bir farkı yok bozulan parçaları değiştirmişsiniz zaten. parça değişimi yaptığınız bizzat muayene dahi ettiğiniz müşteriye fayda sağlamayan amacına uygun hizmet etmeyen ürünü iade almamanız düşündürücü

    Alıntıları Göster
    http://www.youtube.com/watch?v=TH0DupU9v0Y

    Sistemin orijinal şekli ile (4 hücre*2) gaz ölçüm testi videoda gördüğünüz şekilde yapılmıştır.
    Videonun 10. saniyesinde sistem çalıştırılmış ve 250ml.lik hacim 1,12. saniyede hho gazı ile dolmuştur. Sistem 10,48V ve 5,6 Amper'de çalışmıştır. (Ampermetre 300mA eksik gösterdiğinden 5,9A. hesaplayacağım).

    250ml/1.03dk/(10.48V*5,9A)=3.925 MMW (Watt başına dakikada üretilen hho gazı)

    Dakikada 1L. HHO üretmesi için gereken güç 239 Watt'tır.
    Yaptığımız ölçüm laboratuvar ortamında çok hassas cihazlarla yapılmadığı için + - yanılma payımız olabileceğini düşünelim lütfen.
    Olası etkileri düşünerek ve birçok defa test yaparak, mümkün olduğunca hassas ölçüm yapmaya çalıştım.

    Yabancı kaynaklardan edindiğimiz bilgilere dayanarak, kuramsal olarak Faraday amcamıza göre %100 verimli elektroliz için harcamamız gereken güç 107Watt, MMW ise 9,3 olmalı. Bu hesap elektroliz işleminin 1,23V'ta başlayacağı varsayılarak (teorik olarak) yapılmış. Biliyoruz ki; deneysel olarak aslında elektroliz işlemi platin ve KOH için 1,67V'ta başlamaktadır. Elektroliz işleminin hızlandırılması için potansiyeli (voltajı) biraz artırmamız gerekecektir. Voltajı artırmak verimi düşürerek sistemin ısınmasına yani elektroliz dışında enerji harcamamıza neden olacaktır. Bu yüzden sınırlı tutulması gerekmektedir. Önerilen 2V. tur. Bu durumda çok verimli bir elektroliz işlemi, şimdiye kadar yaptığım araştırmalara göre 6 ile 6,5MMW civarında olmaktadır. Ortalamadan iyi bir cihaz için MMW değerini 5 olarak verebiliriz.

    Yazdığım bilgiler, yaptığım araştırmalardan edinilmiş bilgilerdir. Hatam varsa lütfen düzeltilsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 27 Ağustos 2011; 1:00:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    http://www.youtube.com/watch?v=TH0DupU9v0Y

    Sistemin orijinal şekli ile (4 hücre*2) gaz ölçüm testi videoda gördüğünüz şekilde yapılmıştır.
    Videonun 10. saniyesinde sistem çalıştırılmış ve 250ml.lik hacim 1,12. saniyede hho gazı ile dolmuştur. Sistem 10,48V ve 5,6 Amper'de çalışmıştır. (Ampermetre 300mA eksik gösterdiğinden 5,9A. hesaplayacağım).

    250ml/1.03dk/(10.48V*5,9A)=3.925 MMW (Watt başına dakikada üretilen hho gazı)

    Dakikada 1L. HHO üretmesi için gereken güç 239 Watt'tır.
    Yaptığımız ölçüm laboratuvar ortamında çok hassas cihazlarla yapılmadığı için + - yanılma payımız olabileceğini düşünelim lütfen.
    Olası etkileri düşünerek ve birçok defa test yaparak, mümkün olduğunca hassas ölçüm yapmaya çalıştım.

    Yabancı kaynaklardan edindiğimiz bilgilere dayanarak, kuramsal olarak Faraday amcamıza göre %100 verimli elektroliz için harcamamız gereken güç 107Watt, MMW ise 9,3 olmalı. Bu hesap elektroliz işleminin 1,23V'ta başlayacağı varsayılarak (teorik olarak) yapılmış. Biliyoruz ki; deneysel olarak aslında elektroliz işlemi platin ve KOH için 1,67V'ta başlamaktadır. Elektroliz işleminin hızlandırılması için potansiyeli (voltajı) biraz artırmamız gerekecektir. Voltajı artırmak verimi düşürerek sistemin ısınmasına yani elektroliz dışında enerji harcamamıza neden olacaktır. Bu yüzden sınırlı tutulması gerekmektedir. Önerilen 2V. tur. Bu durumda çok verimli bir elektroliz işlemi, şimdiye kadar yaptığım araştırmalara göre 6 ile 6,5MMW civarında olmaktadır. Ortalamadan iyi bir cihaz için MMW değerini 5 olarak verebiliriz.

    Yazdığım bilgiler, yaptığım araştırmalardan edinilmiş bilgilerdir. Hatam varsa lütfen düzeltilsin.

    Alıntıları Göster
    sevgili jumel, emeklerine sağlık tüm çalışmaların ve yorumların için.
    ürünü araç üzerinde deneyecek misiniz?
    deneyecekseniz eğer hangi marka ve model araç üzerinde deneyeceksiniz?
    teşekkür ederim tekrar. iyi çalışmalar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalamba

    sevgili jumel, emeklerine sağlık tüm çalışmaların ve yorumların için.
    ürünü araç üzerinde deneyecek misiniz?
    deneyecekseniz eğer hangi marka ve model araç üzerinde deneyeceksiniz?
    teşekkür ederim tekrar. iyi çalışmalar...

    Alıntıları Göster
    Merak la araç sonuçları üzerindeki sonuçları da bekliyoruz....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hellomoto

    Merak la araç sonuçları üzerindeki sonuçları da bekliyoruz....

    Alıntıları Göster
    sayın jumelin yardımları ile sistemi modifiye edip düzelttikten sonra kablolardaki ısınma sorunu tamamen ortadan kalktı artık 3 lük kablo ile sorunsuz çalışır hale geldi elektırolizin verimini çok yükselttiğim için yarım litresuya suya on gram asit koyarak sistemi on amperde çalıştırıyorum 30 amper ve 100 gram asit kullanarak elde ettiğimden daha fazla hidrojen elde ediyorum suyu kirleten asitmiş asit miktarı düşünce suyun kirlenme sorunu bitti rodyötörü çıkardım ısınma sadece saclarda oluyor bağlantılarda enküçük bir ısınma yok depoyu doldurdum yaklaşık 150 km yolyaptım ibreye göre şehir içinde tasarrufyok üçüncü tüp motora giden suyun birkısmını tutuyor fakat su eksiliyor yani ısınma ve köpürme azaldığı halde motora su gitmeye devam ediyor dördüncü bir su tutucu filtre koymak şart bayramda uzunyola gidicem uzun yolda bir miktar tasarruf yapa bilirsem saçları büyüterek sistemi geliştir meye çalışıcam gelince izlenimlerimi aktarırım hepinize hayırlı bayramlar dilerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ggner34

    sayın jumelin yardımları ile sistemi modifiye edip düzelttikten sonra kablolardaki ısınma sorunu tamamen ortadan kalktı artık 3 lük kablo ile sorunsuz çalışır hale geldi elektırolizin verimini çok yükselttiğim için yarım litresuya suya on gram asit koyarak sistemi on amperde çalıştırıyorum 30 amper ve 100 gram asit kullanarak elde ettiğimden daha fazla hidrojen elde ediyorum suyu kirleten asitmiş asit miktarı düşünce suyun kirlenme sorunu bitti rodyötörü çıkardım ısınma sadece saclarda oluyor bağlantılarda enküçük bir ısınma yok depoyu doldurdum yaklaşık 150 km yolyaptım ibreye göre şehir içinde tasarrufyok üçüncü tüp motora giden suyun birkısmını tutuyor fakat su eksiliyor yani ısınma ve köpürme azaldığı halde motora su gitmeye devam ediyor dördüncü bir su tutucu filtre koymak şart bayramda uzunyola gidicem uzun yolda bir miktar tasarruf yapa bilirsem saçları büyüterek sistemi geliştir meye çalışıcam gelince izlenimlerimi aktarırım hepinize hayırlı bayramlar dilerim

    Alıntıları Göster
    "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 14:06:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz

    "

    Alıntıları Göster
    verdiğim parayı geriye verceğini tahütet yarım litresu ongram asit ile sana hidrojeni üreticem şahitler huzurunda arabada şu anda çalışıyor bayramdan sonra görüşmek üzere
  • quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz

    "

    Alıntıları Göster
    "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 14:06:54 >
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.