Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
51
Favori
516.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Evet arkadaşlar, iki arkadaşımla birlikte bu akşam yol testini yaptık.
    Pet şişeye cihazlı ve cihazsız aynı miktarda (1 Litre) benzin koyarak, yol durumunda herhangi bir fark olmasın diye aynı noktadan teste başladık. Önce cihazsız olarak 1 Litre benzinle 18,9km. de araç stop etti. Her iki testte de başlangıçta vites geçişlerini 2000 devirde yumuşak bir şekilde yaptım ve aracı 5. vitesten hiç düşmeden yumuşak bir şekilde 3000 devirde tutmaya çalıştım, yokuş çıkışlarında gazı sabit tutarak devir düşmesine izin verdim.
    Cihazlı olarak yaptığımız testte 20 A. de sistem çalışmaya başladı ve test sonunda 25,6A. çekti. Ortalama 24 Amper diyebiliriz. Akımda ani değişiklik olmaması ve sıcaklığa bağlı olarak zamanla artması sistemde elektrolit dolaşımının normal olduğunu gösteriyor.
    Sonuç;
    Cihazlı olarak yaptığımız test sonunda da araç neredeyse metre şaşmadan aynı noktada stop etti. 18,9km yani hiçbir şey fark etmedi. Sisteme inanan biri olarak biraz olsun fark etmesini bekliyordum.
    Test sırasında karbüratör ayarları ile oynanmamıştır.
    Sistem çalıştırıldığında rölanti devrinin 1000 den 800'e düştüğü görülmüştür. Alternatöre epey yüklendiği açıktır.
    Çok sağlıklı video görüntüsü maalesef alınamamıştır.
    Sistemin verimi ve geliştirilmesi ile ilgili düşünceleri daha sonra ayrıntılı olarak inceleriz.



    jümel aklıma bişey takıldı şimdi sistem çalıştığından devir 1000den 800e düştü yani %20 düştü tesbitiniz var acaba %20 daha az çalışarak aynı yolu gitmesi %20 tasarruf anlamına gelirmi




  • kho yu sistanbulda sirkecide kimyasal madde satan dükkanlardan alabilirsin kilosu 8 tl
  • sayın jumel deneme yaparken mutlaka üçünçü tüpün arkasına motora giden suyu tutmak için koprosörlerde kullanılan su tutucu filtre kullanın bulamassanız T şeklinde benzin filtresi kullanmanızı tavsiye ederim bayramda uzun yola gittiğimi söylemiştim aracımda şimdiye kadar hiç olmayan anormal bir yağ eksiltme ve rampalarda hararet sorunları başladı motora giden su ve asitle motoru yedik heralde motora sadece calışırken su gitmiyor beklediği yerde deponun içindekisu eksilyor gide bileceği tekyer motorun içi filitreyi mutlakatak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay


    quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Evet arkadaşlar, iki arkadaşımla birlikte bu akşam yol testini yaptık.
    Pet şişeye cihazlı ve cihazsız aynı miktarda (1 Litre) benzin koyarak, yol durumunda herhangi bir fark olmasın diye aynı noktadan teste başladık. Önce cihazsız olarak 1 Litre benzinle 18,9km. de araç stop etti. Her iki testte de başlangıçta vites geçişlerini 2000 devirde yumuşak bir şekilde yaptım ve aracı 5. vitesten hiç düşmeden yumuşak bir şekilde 3000 devirde tutmaya çalıştım, yokuş çıkışlarında gazı sabit tutarak devir düşmesine izin verdim.
    Cihazlı olarak yaptığımız testte 20 A. de sistem çalışmaya başladı ve test sonunda 25,6A. çekti. Ortalama 24 Amper diyebiliriz. Akımda ani değişiklik olmaması ve sıcaklığa bağlı olarak zamanla artması sistemde elektrolit dolaşımının normal olduğunu gösteriyor.
    Sonuç;
    Cihazlı olarak yaptığımız test sonunda da araç neredeyse metre şaşmadan aynı noktada stop etti. 18,9km yani hiçbir şey fark etmedi. Sisteme inanan biri olarak biraz olsun fark etmesini bekliyordum.
    Test sırasında karbüratör ayarları ile oynanmamıştır.
    Sistem çalıştırıldığında rölanti devrinin 1000 den 800'e düştüğü görülmüştür. Alternatöre epey yüklendiği açıktır.
    Çok sağlıklı video görüntüsü maalesef alınamamıştır.
    Sistemin verimi ve geliştirilmesi ile ilgili düşünceleri daha sonra ayrıntılı olarak inceleriz.



    jümel aklıma bişey takıldı şimdi sistem çalıştığından devir 1000den 800e düştü yani %20 düştü tesbitiniz var acaba %20 daha az çalışarak aynı yolu gitmesi %20 tasarruf anlamına gelirmi


    Hayır bu tasarruf anlamına gelmez, normalde motor 1000 devirde çalışırken sistemi çalıştırdığımızda, sistemin harcadığı güç alternatörden dolayısı ile aracın motorundan sağlandığı için motora ek yük bindirmekte ve devir 800'e düşmektedir. Her iki durumda da araç rölantide çalışırken motora gönderilen yakıt eşittir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Hayır bu tasarruf anlamına gelmez, normalde motor 1000 devirde çalışırken sistemi çalıştırdığımızda, sistemin harcadığı güç alternatörden dolayısı ile aracın motorundan sağlandığı için motora ek yük bindirmekte ve devir 800'e düşmektedir. Her iki durumda da araç rölantide çalışırken motora gönderilen yakıt eşittir.


    sistem motora %20 ek yük olduğu halde aynı yakıtla aynı yol gidiyor o zaman sistem kendi kendini ancak amorti etti yani yok dan var edilemedi desek doğru ifade olurmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ggner34

    sayın jumel deneme yaparken mutlaka üçünçü tüpün arkasına motora giden suyu tutmak için koprosörlerde kullanılan su tutucu filtre kullanın bulamassanız T şeklinde benzin filtresi kullanmanızı tavsiye ederim bayramda uzun yola gittiğimi söylemiştim aracımda şimdiye kadar hiç olmayan anormal bir yağ eksiltme ve rampalarda hararet sorunları başladı motora giden su ve asitle motoru yedik heralde motora sadece calışırken su gitmiyor beklediği yerde deponun içindekisu eksilyor gide bileceği tekyer motorun içi filitreyi mutlakatak


    Sayın ggner34, yaşadığınız sorunlar için sizin adınıza üzüldüm, keşke sistemi kullanmadan önce biraz araştırma yapsaydınız. Daha önce de yazdığım gibi, ben kendi yaptığım sistemi 5 yıldır kullanıyorum ve bundan en az iki- üç sene öncesine dayanan araştırma ve denemelerim oldu. İlk yapmanız gereken kullandığınız tüm bileşenleri iyi araştırıp uygun yerde kullanmak ve gerekli güvenlik önlemlerini almaktır. Ben kullandığım sistemi araca bağlarken ilave çekvalfler, filtre ve geri yanmayı önleyici aparat da kullanıyorum. Daha iyi olacağını düşündüğüm yeni ilaveler de yapmaya çalışıyorum, acelem yok. Benim için hem güzel bir hobi hem boş zamanımı değerlendirmek için bir araç, buna bir nevi terapi de diyebiliriz. Saçma sapan tv programları ve diziler, insanın ruhunu sıkan haberleri izlemektense bu tür uğraşları herkese tavsiye ederim. Bu konu çok yönlü olması sebebiyle bir çok şey öğretiyor insana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay


    quote:

    Orijinalden alıntı: jumel

    Hayır bu tasarruf anlamına gelmez, normalde motor 1000 devirde çalışırken sistemi çalıştırdığımızda, sistemin harcadığı güç alternatörden dolayısı ile aracın motorundan sağlandığı için motora ek yük bindirmekte ve devir 800'e düşmektedir. Her iki durumda da araç rölantide çalışırken motora gönderilen yakıt eşittir.


    sistem motora %20 ek yük olduğu halde aynı yakıtla aynı yol gidiyor o zaman sistem kendi kendini ancak amorti etti yani yok dan var edilemedi desek doğru ifade olurmu



    Burada incelediğimiz sistem Sayın Betelguz'un sattığı sistemdir. Son olarak akıllarda soru işareti kalmasını istemediğimden emme manifoltundan uygulayarak sonucu göreceğiz. Amacımız yoktan var etmek değil, esas olarak kullandığımız yakıtın daha verimli yanmasına yardımcı olarak tasarruf sağlamaya çalışmaktır. Bazı değerlendirmeleri test sonunda ele almak daha uygun olacaktır.




  • sayın jumel araca verdiği zararlardan sonra sistemi kullanmaktan şu an vazgeçtim artı alternotöre giden kablom oksitlenip kopma yapmış sigortalarımın yarısındada oksitlenip yapışma sorunu oluşmuş elle rahat çıkan sigortalar pense ile zor söküldü betülgaz yada hobi dünyamın yalanlarından başka böyle bir sistem kullanıpta en küçük bir tasarruf sağlayan oldumu çok merak ettim
  • Sayın jumel,
    son bubler içinde bir arkadaşın önerdiği gibi sirke kullanmak hem nötürleşmeyi sağlayıp hemde motora su veya su buharı gitmesini önler mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ggner34

    sayın jumel araca verdiği zararlardan sonra sistemi kullanmaktan şu an vazgeçtim artı alternotöre giden kablom oksitlenip kopma yapmış sigortalarımın yarısındada oksitlenip yapışma sorunu oluşmuş elle rahat çıkan sigortalar pense ile zor söküldü betülgaz yada hobi dünyamın yalanlarından başka böyle bir sistem kullanıpta en küçük bir tasarruf sağlayan oldumu çok merak ettim


    Kablonun oksitlenip kopması ve sigortalarınızın paslanması bu sistem nedeniyle asla olamaz. Tabii elektroliti sigortaların üzerine dökmediyseniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: substation

    Sayın jumel,
    son bubler içinde bir arkadaşın önerdiği gibi sirke kullanmak hem nötürleşmeyi sağlayıp hemde motora su veya su buharı gitmesini önler mi?


    Sayın Substation;
    Son bublerda sirke kullanılması olası potasyum hidroksit kaçağını nötrleştirmesi açısından faydalı olacaktır. Ancak su bidiğiniz gibi her sıcaklıkta buharlaşabildiğinden bublerdan sonra bi çekvalf kullanmak faydalı olacaktır. Ben sistemi kullanırken her ihtimale karşı aracı stop etmeden 30 sn.-1Dk. önceden sistemi kapatıyorum ki, motorda herhangi bir su buharı kalmasın. Aynı zamanda aracı uzun süre kullanmayacaksam manifolta yakın çekvalfi çıkarıp ters takıyorum, yani sistemle irtibatını kesiyorum. Daha farklı çözümler üretilebilir, elektrikli valf gibi. Bu çözümler tamamen sizin bilgi birikiminize bağlıdır. Konunun çok yönlü olması ve farklı branşları içermesi nedeniyle buradaki paylaşımlar önemlidir.
    Ayrıca gerçekten verimli bir sistem düşük sıcaklıkta çalıştığı için önemsiz miktarda buhar üretecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    yani şimdi bu sistemin yakıt ekonomisi tamamen bir hayal kırıklığı öylemi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bountr

    Çarşamba günü tekirdağa gittim. Sistem takılı iken kullandım ve dönüşte de sistemi kapatarak kullandım. Aynı kullanış tarzı ile gidiş dönüş %20-25 gibi bir fark oldu. Sistem düşük devir yüksek viteste etkisini daha fazla gösteriyor, çekişten düşmüyor ama devir yükseldikçe etkisi azalıyor. Benim aracımda fazla yer olmadığı için radyatörünü doğru şekilde takamadık ve sistem ısınma yaptı, bu da sistemin verimini düşürmüştür. Benim aracım için daha az yer kaplayan bir sistem lazım, mesela daha geniş ama daha az plaka sayısı ile radyatörün ön tarafına sistemi monte edip bir de pwm devresi ile kullanırsam daha etkili olur diye düşünüyorum. Sayın Betelguze teşekkür ederim. Sistemi en yakın zamanda Güven Bey'e teslim ederim.
    "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi betelguz -- 12 Mart 2012; 14:12:46 >




  • Jumel son belirtildiği şekildeki denemenizi bekliyorum. Bu mesajımı alıntılıyarak cevap verirseniz gözümden kaçmaz. Saygılar.
  • Merhaba arkadaşlar ben Ankaradan katılıyorum. Bu forumdan birçok şey ögreniyorum. Sadece hho degil hemen heme her konuda.Burdaki arkadaşların hho sistemlerindeki çalışmalarını merakla izleyip ögreniyorum.Benimde birkaç denemem oldu kendi aracımda,fakat konu hakkında ögrenecegim çok şey oldugunu gördüm . Mesela 1.9 turbo dizel passatıma bu sistemi ( dry cell) amatörce yapıp kurdum. Çalıştırdım,önceleri röle kaldırmadı çok amper çekiyordu, özel bi röle buldum yaklaşık 45-50 ampere dayandı, ama cihaz çok ısındıgı için contalar uzayıp şekil degiştirdi, ve cihaz 100 derecelere geldi ısısı sonra daha az amper çekmek için koh çözeltisinin yogunlugunu düşürdüm 10-15 amp arasına aracımda ilk anlarda çekiş % 20-%30 arttı yakıtı hiç ölçemedim.Sanayideki arkadaşlarımdan yardım aldım.Bu arada sistem durmadan kahverengi pas oluşturuyordu. Radyatör denedik, aliminyum kalörifer radyatörünü deldik söktük,bakır olanıda güvenip takmadım.Plastik 3/4 lük borudan yaptık.Oldu gibi ama pas korozyon beni vazgeçirtti.Ben çelik plakaları elimdeki hurda çeliklerden kullanmıştım.316 L kullanmam gerektigini tesbit ettim.Bu arada bayagı para harcadım, bayagı masraflı olan denemelerime birde aracımın turbosunu bozarak diyet ödedim.Turboyuda arkadaşım hortumun hepsini soktugu için turboya degen silikon yumuşak hortum sayesinde yedim.Bende sistemi söktüm,maddi olarak düzelene ve arabayı sattıktan sonra 3-4 veya 5-6 milyarlık benzinl+lpg li araç üstünde denemek istiyorum.316 L ankarda ostimde 1*2 ölçülerinde 240 tl ye buldum ama almadım hem bana fazla hemde durumlarım yok.Youtubeden de bayagı bilglendim,ama türçe olmadıgı için adamları tam anlayamıyorum.Hergün acaba bu sitede başka ne ögrenebilirim diye bakıyorum.Herkeze kolay gelsin,seviyeli muhabbet eden arkadaşlara ve olumlu çalışmalar dilegiyle....




  • Ufaktan sessizliğimi bozayım araştırmalarına devam eden arkadaşlara bir bakış açısı daha kazandırabilirsem niyetiyle;

    Oksijen / Lambda sensörünü (tabiki bulunan araçlarda ve katalitik konvertör öncesinde bulunan için) bir şekilde uygun değerlerde çalıştığına ikna etmeniz durumunda gerçek yakıt tasarrufuna ulaşabilirsiniz.

    HHO takviyesiyle daha çok oksijen girişine bağlı olarak egzost manifoldundan oksijen sensörü daha çok oksijen okuyup arabanın standart ECU'sunun daha çok yakıt enjekte etmesini beraberinde tetikleyecektir. Oksijen sensörünün değerlerini farklı yöntemlerle dizginlemek yeni nesil araçlarda gerekli olabilir (olabilir diyorum eğer adaptif üretim yapmıyorsanız bu gerekir zaten adaptif üretimde oksijen sensörünün tadını çok da kaçırmış olmazsınız ama yine de uygun müdahale olumlu sonuçları garantileyecektir).

    Bknz. google EFIE arama sonuçları.


    Edit : Yazım hataları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi THeRioN -- 10 Eylül 2011; 22:56:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terbiyesüzcanavar

    Jumel son belirtildiği şekildeki denemenizi bekliyorum. Bu mesajımı alıntılıyarak cevap verirseniz gözümden kaçmaz. Saygılar.


    Terbiyesüz, mesajına alıntı yaparak sonucu açıklıyorum.
    HHO kullanılmadan yapılan ölçüm, fotoğraflardan da anlaşılacağı gibi 1 Litre benzinle 19,25km.dir. Test daha önceki mesajlarda paylaştığım gibi aynı noktadan başlayarak 1L. benzin ayrı bir pet şişeye konmuş ve karbüratörün geri dönüşü de şişeye verilerek gerçekleştirilmiştir. Teste başlamadan önce emme manifoltundan uygulayacağımız için, açıkçası olası hava kaçakları beni endişelendirmişti. Sadece depo olarak kullanılan haznenin emniyetli kapağı sızıntı yaptığı için tek kat poşetle kapattım, fakat emişten kaynaklanan vakum tek kat poşeti delecek kadar kuvvetliydi. 4 kat poşet kullanarak kapağı sıkıştırdım. Bunun dışında herhangi bir hava sızıntısı olmamasına sevindim. Bağlantılar düşündüğümden sağlamdı. En ufak bir hava sızıntısı motorun düzensiz çalışmasına ve rölantinin bozulmasına yol açar.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jumel


    quote:

    Orijinalden alıntı: terbiyesüzcanavar

    Jumel son belirtildiği şekildeki denemenizi bekliyorum. Bu mesajımı alıntılıyarak cevap verirseniz gözümden kaçmaz. Saygılar.


    Terbiyesüz, mesajına alıntı yaparak sonucu açıklıyorum.
    HHO kullanılmadan yapılan ölçüm, fotoğraflardan da anlaşılacağı gibi 1 Litre benzinle 19,25km.dir. Test daha önceki mesajlarda paylaştığım gibi aynı noktadan başlayarak 1L. benzin ayrı bir pet şişeye konmuş ve karbüratörün geri dönüşü de şişeye verilerek gerçekleştirilmiştir. Teste başlamadan önce emme manifoltundan uygulayacağımız için, açıkçası olası hava kaçakları beni endişelendirmişti. Sadece depo olarak kullanılan haznenin emniyetli kapağı sızıntı yaptığı için tek kat poşetle kapattım, fakat emişten kaynaklanan vakum tek kat poşeti delecek kadar kuvvetliydi. 4 kat poşet kullanarak kapağı sıkıştırdım. Bunun dışında herhangi bir hava sızıntısı olmamasına sevindim. Bağlantılar düşündüğümden sağlamdı. En ufak bir hava sızıntısı motorun düzensiz çalışmasına ve rölantinin bozulmasına yol açar.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi



    hocam hho kullanılmadan 1 litrede 19,25 demişsiniz peki daha önce söylediğiniz gibi emme manifoltundan takıp deneyeceğim demişsiniz onun sonucu nedir onu merak ediyorum yani ne kadar km arttırdı hidrojenli olarak? onu yazmamışsınız.


    bir önceki mesajınız:

    quote:


    Burada incelediğimiz sistem Sayın Betelguz'un sattığı sistemdir. Son olarak akıllarda soru işareti kalmasını istemediğimden emme manifoltundan uygulayarak sonucu göreceğiz. Amacımız yoktan var etmek değil, esas olarak kullandığımız yakıtın daha verimli yanmasına yardımcı olarak tasarruf sağlamaya çalışmaktır. Bazı değerlendirmeleri test sonunda ele almak daha uygun olacaktır.




  • Sayın Betelguz'un HHO cihazı kullanılarak yapılan testte de maalesef beklediğim sonuç alınamamıştır. Teste aynı noktadan başlanılmış. Sürüş koşulları mümkün olduğunca değiştirilmemiş ve buna neden olacak bir durumla da karşılaşılmamış olmasına rağmen, sonuçta; 1L. benzinle 19.55km. yol yapılabilmiştir. Sistem ortalama 20Amper ile çalışmıştır.

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


     hidrojen yakıt tasarruf sistemi




  • Arkadaşlar önceki mesajlarda , giderken şu kadar yaktı, gelirken %20 az yaktı gibi mesajlar yanıltıcı olabilir. Ben her sene Antalya civarına giderim. Giderken de gelirken de ölçerim. Gittiğimde pompa atana kadar doldurduğum, ki her zaman öyle doldururum, depomda 1 çeyrek benzin kalır. Gelirken de aynı şekilde dolduğum depomda yarım çeyrek benzinim kalır. Bu genelde böyle olur. Yol koşulları özellikle de ağırlık, eğim ve rüzgar yakıt oranını etkileyen en büyük etkenlerdir. Bu yüzden bu tür testler, benim yaptığım gibi aynı noktadan başlanılarak yapılmalıdır.
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.