Şimdi Ara

Hız,hızlanma(ivme),güç,tork,kuvvet v.s. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
127
Cevap
6
Favori
38.869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eskiden çok iyi bir çocuktu, bilirim ben onu.

    Yanlız birileri araya girip kaos yaratmasın.
    Lütfen hariçten gazel okumayalım.
  • benim icin dediysen racapitolle aram iyidir sakalisiriz ara sira
    quote:

    Orjinalden alıntı: hsj57

    Eskiden çok iyi bir çocuktu, bilirim ben onu.

    Yanlız birileri araya girip kaos yaratmasın.
    Lütfen hariçten gazel okumayalım.










  • Hımmm dersi kaynatmayın bakıyim kızarım haaaa
  • hoj geldin sen nezaman gelion izmire bakiim hep kaytariyorsun sorumu???????

    quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    Hımmm dersi kaynatmayın bakıyim kızarım haaaa
  • YA ARKADAŞLAR FORMÜLLERİN İÇİNDE İNSANI BOĞDUNUZ. LÜTFEN BİRİSİ KISACA BEYGİR GÜCÜ İLE TORKU AÇIKLARMI.
    BEN ARABA ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM
    ARAÇ ALIRKEN NEYE DİKKAT EDEYİM
    DİZEL ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM
  • cok kisaca beygir gücü aracin son hizini etkiler
    yüksek tork ise ara hizlanmalarin daha iyi olmasini yada aracta yük durumunda veya yokusta cekisinin artmasini sağlar.
    eğer yilda 15.000 civari km yapmayacaksan benzinli az yakan yaris, colt , jazz gibi araclari tercih edebilirsin...

    quote:

    Orjinalden alıntı: sonfilika

    YA ARKADAŞLAR FORMÜLLERİN İÇİNDE İNSANI BOĞDUNUZ. LÜTFEN BİRİSİ KISACA BEYGİR GÜCÜ İLE TORKU AÇIKLARMI.
    BEN ARABA ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM
    ARAÇ ALIRKEN NEYE DİKKAT EDEYİM
    DİZEL ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM

  • Ohoo bu kadar basit değil o iş... Kahve muhabbeti yapmıyoruz burda..

    Bundan sonraki konumuz güç... ancak güç konusundan önce ağırlık -kütle konusuna değineceğim... biraz sabır... şu aralar işlerden vakit bulup yazıya son halini verip gönderecek vakit bulamıyorum... .

    Ancak yinede şuana kadar işlediğimiz konulardan sorun varsa cevaplarım... Bu arada internet ortamında beygir gücü -tork ilişkisiyle ilgili formül var bu formül ingiliz birimiyle yazılıdır... ben bu formülün Nm birimiyle ifadesini sizlere açıklayacağım... Döküman hazır ama son şeklini vermem lazım... Bu dökümanda aynı beygir gücüne sahip 2 motorun nasıl birbirine tork üstünlüğü sağladığını görebileceğin bir flash da var..


    Ceyhun İzmire bu aralar geliş gidiş yok gelceğim zaman sana söyliyeceğim.. Bi yokuş yarışı yaparız seninle::))

    quote:

    Orjinalden alıntı: sonfilika

    YA ARKADAŞLAR FORMÜLLERİN İÇİNDE İNSANI BOĞDUNUZ. LÜTFEN BİRİSİ KISACA BEYGİR GÜCÜ İLE TORKU AÇIKLARMI.
    BEN ARABA ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM
    ARAÇ ALIRKEN NEYE DİKKAT EDEYİM
    DİZEL ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM





  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    Ohoo bu kadar basit değil o iş... Kahve muhabbeti yapmıyoruz burda..

    Bundan sonraki konumuz güç... ancak güç konusundan önce ağırlık -kütle konusuna değineceğim... biraz sabır... şu aralar işlerden vakit bulup yazıya son halini verip gönderecek vakit bulamıyorum... .

    Ancak yinede şuana kadar işlediğimiz konulardan sorun varsa cevaplarım... Bu arada internet ortamında beygir gücü -tork ilişkisiyle ilgili formül var bu formül ingiliz birimiyle yazılıdır... ben bu formülün Nm birimiyle ifadesini sizlere açıklayacağım... Döküman hazır ama son şeklini vermem lazım... Bu dökümanda aynı beygir gücüne sahip 2 motorun nasıl birbirine tork üstünlüğü sağladığını görebileceğin bir flash da var..


    Ceyhun İzmire bu aralar geliş gidiş yok gelceğim zaman sana söyliyeceğim.. Bi yokuş yarışı yaparız seninle::))

    quote:

    Orjinalden alıntı: sonfilika

    YA ARKADAŞLAR FORMÜLLERİN İÇİNDE İNSANI BOĞDUNUZ. LÜTFEN BİRİSİ KISACA BEYGİR GÜCÜ İLE TORKU AÇIKLARMI.
    BEN ARABA ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM
    ARAÇ ALIRKEN NEYE DİKKAT EDEYİM
    DİZEL ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM




    dun otobanda iyi bir yokusta benzinli eski kasa bir polo ile yaptik yazik acidim haline 160 ciktim aynada yoktu




  • Rampada benzili polo yu geçmen çok doğal. Dizel motorun tork üstün lüğü yokuşta zirveye çıkar.Darısı dizel polo nun başına. 207 1.6hdi şu an sınıfının tork lideri.
  • onuda denicez 207 hdi da kuzende var motor biraz acilsin aradaki farki göreceğiz
    quote:

    Orjinalden alıntı: Mustafa_16

    Rampada benzili polo yu geçmen çok doğal. Dizel motorun tork üstün lüğü yokuşta zirveye çıkar.Darısı dizel polo nun başına. 207 1.6hdi şu an sınıfının tork lideri.
  • hakketen tam bir SUSAM SOKAĞI şov olmuş bu


    quote:

    Orjinalden alıntı: djarume black

    abi bunlar ortaokul problemi seviyesindemi , yoksa benim kafamı matematiğe fazla çalışıyor, gece yatarken kafadan yapıyorum bende bu hesapları, hatta km saatindeki yanılmayı fln da katıyorum , abi bunlar biraz beginner seviyo olmuş , sen 0-100kalkışların eğrilerini zamanlarını fln da koyda, biraz eğlenceli olsun
  • çok gerekli bilgiler tamamını okumadım ama lisedeki fizik konusu gibi duruyor otomobillerle pek bağdaştıramadım ama helal olsun yani o kadar uğraşmışsın güzel..
  • Bilgiler gerçekten güzel, fakat 20.000 nm tork üreten aracın son hızı ne olacaktı? ( Tekerlekte )
  • Vay ik defa konuyla ilgili teknik bir soru gördüm. güzel

    Burda torkla hızı ilişkilendirmemiz pek mantıklı değil.. Çünkü 20000N luk bu tork bir kamyonada ait olabilirdi bir porshce'ada ... Düşünsenize birinin max hızı 130 diğerininki 250-300 arası..

    ozaman torkdan hız nasıl bulunur sorusunun cevabı şu olmalı..

    Torkla hızın alakası yoktur... Hız motorun devriyle ilişkilidir... Dolayısıyla bu arabanın bu torku hangi devirde yaptığını bilmeden hızını bulamayız... aslında bu cümlede doğru değil çünkü bize verilen tork motor torku olarak verilir tekerlek kuvveti olarak değil.....

    motor torkundan tekerlek tahrik kuvvetini şöyle buluruz..

    torku alırız ovitesteki şanzıman oranıyla çarparız sonra diferensiyel oranıyla çarparız sonrada tekerlek yarıçapına bölersek tekerlek kuvvetini buluruz...


    eğer tekerlek kuvvetini biliyorsak(burda biliyoruz-20000N ) bunu tekerlek yarıçapıyla çarparsak ve o vitesteki şanzıman oranı ve diferansiyel oranına bölersek motorun torkuna ulaşırız...

    Motorun o torku hangi devirde yaptığına bakarız.. sonra burdan hız hesabına geçeriz.. Hız hesabını yukarıda vermişdim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 26 Ocak 2007; 14:14:22 >




  • Uçtan merkeze uygulanan kuvvete ve merkezde oluşan kuvvete örnek verdik peki son olarak merkezden(tekerleğin ortasından) uca(tekerleğin yola temas ettiği yüzeye) uygulanan kuvvete örnek verelim…


     Hız,hızlanma(ivme),güç,tork,kuvvet v.s.


    bu örneğimizde diferansiyel her bir tekerleğe 3000 N luk kuvvet-(tork) yolluyor peki tekerleğin yola temas yüzeyinde ne kadarlık bir kuvvet oluşur..?
    Burda aks aracılığıyla tekerleğin merkezine gelen kuvvet 3000 N imiş ancak tekerleğimizin
    Yarıçapından dolayı tekerleğin yolla temas noktasındaki kuvvet değişecektir..

    Hemen formüle girelim..

    Tork=Kuvvet * mesafe… (Tork neydi dönen merkezdeki kuvvetdi değilmi? Mesela motorun kuvveti 200 Nm dediğimizde aslında bu tork krank milinde meydana çıkan torkdu..)

    Burda difernasiyelden tekerleğin merkezine gelen kuvvet= 3000N imiş tekerleğin yarı çapı yani boyunun yarısı =0,30 m imiş….

    Tork=Kuvvet * mesafe…
    Tork
    --------=Kuvvet
    mesafe

    3000
    -------=10.000 N imiş diğer tekerleğe de aynı güç gider onun da tekerlek kuvveti 10.000 N olur toplam
    0,3
    tekerlek çekiş kuvveti 10000+10000=20.000 N olurki bu çok yüksek bir rakam…Yani arabamız bir porsche olabilir..
    Peki önceki öğrendiklerimizden bu 20.000N yi yorumlayacak olursak …..şunu söyleyebilirmiyiz?

     Hız,hızlanma(ivme),güç,tork,kuvvet v.s.


    demekki şu durumda tekerleklerimiz sanki bir motor gibi olsaydı,yada bir başka deyişle bu 2 tekerleğe ip bağlasaydık ve bu 2 ipi bir ağırlığa bağlasaydık bu tekerleklerin 20000N luk kuvvet üretirken kaldırabileceği ağırlık 2040 kg olurmuş… Bu kadar tekrar yeter






    ----------------------------------------
    Dostum senin buradaki hesaplarında bence bir yanlışlık var.
    Tekerleğin merkezine uyguladığın güç 300N ise, Tekerleğin çapı merkezin çapından 10 misli büyük ise güç 30N ye güşer. Sen diyorsun ki 20.000N.

    Herhangi bir kapıyı açmak istiyoruz kulbundan tutarak açarsak mı, yoksa menteşelerinin dibinden tutarak açarsak mı daha fazla güç harcarız.

    Belki ben tam anlayamadım, yanlışsam düzelt lütfen saygılar.









  • ----------------------------------------
    Dostum senin buradaki hesaplarında bence bir yanlışlık var.
    Tekerleğin merkezine uyguladığın güç 300N ise, Tekerleğin çapı merkezin çapından 10 misli büyük ise güç 30N ye güşer. Sen diyorsun ki 20.000N.

    Herhangi bir kapıyı açmak istiyoruz kulbundan tutarak açarsak mı, yoksa menteşelerinin dibinden tutarak açarsak mı daha fazla güç harcarız.

    Belki ben tam anlayamadım, yanlışsam düzelt lütfen saygılar.



    Aslında doğru anladın ama hesabı yaparken yanlış yaptın...


    Şimdi torku sabit tutalım ve değişik mesafelerde bu torkun yaratacağı kuvvete bakalım..

    önce formül..

    Tork= Kuvvet* mesafe(yarıçap)

    yada

    Tork
    -------------------= Kuvvet
    mesafe(yarı çap)


    Tork(birimi Nm)--------------- yarıçap(mesafe birimi m )--------o mesafede doğan Kuvvet birimi N
    3000------------------------------1------------------------------------------3000
    3000------------------------------2------------------------------------------1500
    3000------------------------------10-----------------------------------------300

    burda dediğin doğru.. gerçektende mesafe uzaklaştıkca o torkun ileride yaptığı kuvvet azalır...
    ancak matematikte şöyle bir kural vardır.. eğer sen bir sayıyı birden küçük bir rakama bölersen, o sayının değeri yükselir... yani burda yarı çapımız 1 metreden küçük olduğu durumlarda, Kuvvetimiz,torkdan daha büyük çıkacakdır... Çünkü Torkun tanımını hatırlayacak olursak tork,1 metre uzaklıkdaki bir cisme uygulanan kuvvettir... eğer sen bu cismi 1 metreden daha yakına getirirsen tork, kendi rakamından daha büyük bir kuvvet uygular.. eğer 1 metreden daha uzağa götürürsen tork , o noktaya kendinden daha düşük bir kuvvet uygular..

    şimdi yarı çapı, 1 metrenin altındaki rakamlara indirelim ve kuvvetler ne olur bakalım?


    Tork(birimi Nm)--------------- yarıçap(mesafe birimi m )--------o mesafede doğan Kuvvet birimi N
    3000-------------------------------0,9-----------------------------------3333
    3000-------------------------------0,6-----------------------------------5000
    3000-------------------------------0,3-----------------------------------10000

    gördüğün gibi yarı çapı 0,3 metre olduğu zaman torkumuz 10.000 N çıktı ancak bu 10.000 Nluk kuvvet bir tekerleğin kuvveti..diğeride 10.000 N olduğuna göre toplam 20.000 N yapar..

    Demekki tekerlek ne kadar küçük olursa, torkda okadar artar.. Ancak tekerleğin çok küçük olması çevresini kısaltacağı için bu sefer hızın artmamasına yol açacakdır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 26 Ocak 2007; 16:24:57 >




  • Peki benden sana bir soru... Aynı kuvveti kaldırabilen 2 şahıs(yani kuvvetleri yada bir başka ifadeyle kollarının torkları aynı olsun) ,bilek güreşi yapsa sence kolu uzun olanmı kazanır yoksa kısa olanmı?

    formül şuydu..

    Tork= kuvvet* mesafe(burda kol uzunluğu)


    Bu soruyu bil benden sana 10 puan dermişim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 26 Ocak 2007; 16:33:33 >
  • Biraz kolay olmuş soru.Söyliim mi
  • Ohooo usta bu soru sana basit kaçar..Sen sözlü sorusu istiyordun dimi alsana sözlü sorusu


     Hız,hızlanma(ivme),güç,tork,kuvvet v.s.


    şu motorun ay yüzeyindeki torku ne olur?

    Ayın yerçekimi= 1,62 m/sn^2



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 26 Ocak 2007; 20:52:09 >




  • Torq olayını tam bilmiyorum ama ağırlığın düzeneğe uyguladığı moment 31,428Nm.Pistonların sabit noktaya(krank miline) olan uzaklığını bilirsem pistonun uyguladığu kuvvetide hesaplayabilirim sanırım.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.