rocapitol peki resimdeki tür araç için yuvarlanma direnci ve yokuş direnci nasıl hesaplanır ? 2. olarakda baktımki benzinli motora hidropompa ve hidromotor tertibatı ekleyerek de sonuçta aynı oranda tork a ulaşacağım mesela 13 hp benzinli 2,7 danm torku 2500 de veriyor 3600 devirdeki torku 2 danm desek 300 devirde 3600/300=12 redüksiyon oranı 2*12=24 danm torka ulaşacağız aynı bunun gibi 13 hp benzinli motor kullanacağım hidromotoru 300 devirde çevirse yine ancak 24 danm tork verecek yani ürettikleri tork açısından bir avantajı olmayacak dolayısıyla hidrolik sistemden vazgeçebilirim .
rocapitol hidrolik sistemden vazgeçtim sizin tork için hidroliğe yönelmeniz bir avantaj sağlamayacak anlamındaki sözlerinizde etkili oldu gerçektende difransiyel+şanzuman +tork konvertör ve difransiyelin 2 tarafına ayrı fren sayesinde bu iş daha kolay çözülecek ve de bu şekilde daha yüksek torka da çıkabiliyorum aynı zamanda daha yüksek hızlara çıkabileceğim bir difransiyel buldum tamda aradığım gibi bi ara resmini göndermeye çalışayım
1.2 lik 1.4 lük araçlarla torktan beygirden nasıl bahsedebiliyorsunuz? bazen bana da denk geliyorlar 1.4 lükler yol müsaitse öğretiyorum yok değilse solladığını sanıp mutlu olmalarına izin veriyorum.
bırakın bunları ya parayla aldığınız bir makina onu sollarım bunu rampada geçerim. hadi geçtin noldu?
müdür sen burdayken bişiy sorayım ağırlığın hızkanmaya etkisi nedir örnek bi araç 0-100 11 sn ve 1200 kg ise +200 kg yükle bunu ne kadar süre de yapar 13 sn gibi mesela
Boş zamanlarda okumak lazım bunları.
Eline sağlık Rocapitol arkadaşım.
Selam uzun bir süre oldu konuya yazmayalı… Ama ara ara oluşturduğum bu kaynağa göz atmayı ihmal etmedim… Gerçekten bu konudan çok faydalandım . Zamanında çok vaktimi almışdı ama olsun bilgiden zarar gelmez bilgiye ayrılan vakit boşa gitmiş vakit değildir....
Bu arada forumda benzer konular da işlendi… Bu konu , benzer konulara ilham kaynağı oldumu bilemem olduysa ne mutlu…
Forumda yapılan tartışmalardan biri de ,yüksek hacimli motora sahip araçlar(2,0 cc) düşük hacimli motora(1,6 cc) sahip araçlardan azmı yakar çokmu idi…
Tabi eğer bir karşılaştırma yapmak istiyorsanız elmayla elmayı karşılaştırmalısınız.. Yani aynı ağırlıktaki 2 aracın 1,6 ve 2.0 cc lik motorunu karşılaştırmak mantıklı olur . 1,6 cclik araç 1200 kg 2.0lık araç 1750 kg ise bu karşılaştırma doğru olmaz… Aynı şekilde karşılaştırılan araçların ikisi de benzinli ya da dizel olmalı biri dizel biri mazotluyu karşılaştırmak yine olmaz… Ben karşılaştırmayı aynı kasayı taşıyan hemen hemen aynı ağırlıkta olan Caddy 1.6 ve Caddy 2.0 arasında yapacağım… önce teknik bilgiler…
1-)Ağırlıklara baktığımızda farkın 10-20 kg civarında olduğunu görüyoruzki bu da ihmal edilebilir bir farktır…
2-)Tekerlek çapına baktığımızda ilginçtirki 1,6 nın tekerlek çapının daha fazla olduğunu görüyoruz…2.0 ın Jant çapı 1 inç fazla olsa da 1,6 nın yanak oranı daha fazla olduğu için toplamda 1,6nın tekerlek çapı 0,25 cm yani 2,5 mm fazla… Yani bir gün arkadaşınız 1,6nın tekerlek çapının 2,0ınkinden büyük olduğunu iddia ederse iddiaya girmeyin kaybedersiniz… ))
3-)Şimdide tork beygir grafikleri…. Bu 2 aracın grafiğini tek bir grafikte birleştirdimki karşılaştırma kolay olsun … Bir de Caddy 102 ps motorun grafiğini bulamadım 105 psninkini bulabildim… 3 pslik fark da önemli bir fark değil…
Birleştirilmiş grafiğe baktığımızda 2000 devirde motorların 250nm ve 320 nm lik torklar ürettiğini görüyoruz…. Yine bu devirdeki beygir güçlerine baktığımızda 70beygirlik ve 90 beygirlik rakamlar karşımıza çıkıyor.. Peki bu araçların otomatik vites son dişlilerine bakalım dsg7 0,75 dsg6 ise 0,80 lik bir dişli oranına sahip son dişlileri de aynı diyelim… Peki bu durumda gerçektende 2.0 mı çok yakar yoksa 1,6mı? Hemen söyliyim enerji kullanımı tamamen araçların karşılaştıkları dirence bağlıdır… Yoksa oanda tabloda yer alan beygir gücüne değil…
Şöyle düşünelim bu araçlar 2.000 devirde 90la gidiyor olsunlar ve yokuş aşağıya inmeye başlasınlar… Ne olacak hemen tüketim azalmaya başlayacak… Çünkü yokuş direnci yokuş aşağı itiş kuvvetine dönüşecek ve motorun yükü azalacak işte bu sebeple yakıt sarfiyatı azalacak.. . Ozaman şu sonuçları çıkartabiliriz…
1-)Bu 2 aracın sabit hızlarda yakıt sarfiyatları aynı olacakdır… Peki tabloda 2,0 aracın yakıt tüketimi 5,4 ....1,6 nın 5,2 buna ne diyorsun diyeceksiniz.. Evet burada gerçekten de bir fark var peki ağırlığı ön yüz cephesi v.s. her şeyi aynı olan bu araçlarda bu fark nerden geliyor? Hemen söyliyim tabiî ki tekerlek kalınlığından… 1,6nın tekerlek eni 19,5 cm iken 2,0ın 20,5 cm..
Peki 2,0ın tekerlekleri 1,6nın tekerleklerinden ne kadar daha fazla yüzeye temas ediyor? 20,5-19,5=1 cm * pi R(teker çapı)*4 (tekerlek adedi.) > 1*3,14*63,19*4 =793 cm^2 daha fazla bir alana daha temas ediyor işte 2,0 tdi ın fazla yakmasının sebebi budur..
2-)şehir içi tüketime nediyorsun diyeceksiniz… tabi burada farklı bir durum var.. Şehir içi tüketim bol dur kalklı kullanım demektir… 2,0 motorunun güçlü olmasından dolayı kalkışlarda her zaman daha seri olacakdır… Yani konuyu okuyacak olursanız birim zamanda ürettiği güç her zaman fazla olacaktır… işte bu sebeple şehir içi tüketimde 2,0 her zaman daha fazla yakacakdır…
3-) peki 0-100 km hızlanmada durum ne olacakdır? İşte burada da 2,0 cc 10 saniyede 1,6 cc ise 12,9 saniyede 100’e çıkacağı için birim zamanda 2.0 ın ürettiği güç 1,6 nın ürettiği güçten fazla olacağı için yakıt sarfiyatı 2,0ın daha fazla olacakdır… Bunlar dışında sabit hızlarda gidilirken gerek düz yolda gerek yokuş inişinde gerekse yokuş çıkışında yakıt sarfiyatları aynı olacaktır…
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 21 Ocak 2015; 22:56:09 >
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme