Şimdi Ara

Hız,hızlanma(ivme),güç,tork,kuvvet v.s. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
127
Cevap
6
Favori
38.897
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Teşekkürler.. Artık bu konuya ayıracak vaktim yok... onun için çok fazla yazamıyorum halbuki daha bir çok problem felan çözecekdik...ama yaza bol bol vakit bulurum diye düşünüyorum....


    Hareket halindeyken arabaya etki eden bir çok kuvvet var..Yani arabayı durdurmaya çalışan.. Bu etkenlerden biri hava direnci, biri ise tekerlek yuvarlanma direnci...

    Eğer arabaya ilk hareketi vermek istiyorsanız yenmeniz gereken direnc tekerlek yuvarlanma direncidir...
    Bu direnç arabanın tekerleğinin yere temas ettiği genişlik ve arabanın ağırlığıyla doğru orantılıdır.. Bunun dışında yolun durumu(stabilize-asfalt) yada tekerleğin sert-yumuşak olup olmaması yada hava basıncı bunda etkili...

    Yuvarlanma direnci= yuvarlanma katsayısı (yaklaşık alınıyor)* ağırlık(arabanın ağırlığı)

    Yuvarlanma direnci=0,02* (200*9,8)=39,2 = yaklaşık 40 N lik bir kuvvet uygulamanız lazım...


    Demekki tekerleğin yüzeyinde 40 N lık bir kuvvet oluşturursam bu araba harekete başlar...

    ozaman sorumuz şu.. Tekerleğin yüzeyinde 40 Nluk kuvvet oluşturmak istiyorsam tekerleğin milinin torku ne olmalı?

    Tork= Kuvvet * yarıçap Tekerleğin çapı 200 cm ise yarı çapı 100 cm yani 1 metredir..

    Tork=40 *1= 40 Nm olur...

    Yani tekerlek milinin torku 40 Nm olursa bu araba hareket eder..

    Tekerlek miline kaynak yaptığım 1 metrelik çubuğa kaç kilo bağlarsam tekerlek milinde 40 Nm lik bir tork yaratabilirim?

    Bir ağırlığın kuvveti= Kg * ivme(yerçekimi ivmesi) birimi N dur
    Mile kaynak yapılan çubuğa bağlayacağımız ağırlığın kuvveti= X *9,8 olur.. X= koyacağımız ağırlığın kilosu..

    Tork= Kuvvet * uzunluk( kaynak yaptığımız çubuğun uzunluğu)
    Tork= Kuvvet (koyacağımız ağırlığın kilosu*9,8) * uzunluk( kaynak yaptığımız çubuğun uzunluğu)


    40= X * 9,8 *1

    40
    -------=X X= 4,08= 4 kilo olur...
    9,8
    Demekki bu çubuğun ucuna 4 kilo bağlarsam tekerleğin mili tekerleği döndürmeye başlar ve araba hareket edebilir..


    ""bir başka ifadeyle ;teker miline direk motorun mili bağlı olarak düşünüürsek motorun araca ilk hareketi verebilmesi için motorun ilk çalışmaya başladığında üretmesi gereken torkumu bulmuş oluyoruz?""

    Evet aynen öyle eğer krank mili(motorun mili) direk tekerlek miline bağlı olsaydı krank milinin torku 40 Nm olacakdı...
    Ancak gerçekte öyle değil.... Motordan sonra şanzıman kutusu var.. şanzıman kutusundan sonra diferansiyel var.. (yukarıdaki resimde var bunlar)) işte tekerleği döndüren milin torkunu şanzıman ve diferansiyel oranlarının çarpımına bölersen motorun torkunu bulabilirsin... Yani bir başka deyişle tekerleğin mili( yani aks diyorlar buna ) aksın torku motorun torkundan herzaman işçin daha fazladır...

    Diyelimki arabanın 3. vites dişli oranı 1.6 diferansiyel oranıda 5 olsun...

    Tekerlek milinin torku 40nm iken motorun krank milinin torku ne olur?

    Tekerlek milinin torku
    ---------------------------=Krank torku
    şanz or * diferans oranı


    40
    --------= 5 Nm imiş...
    1.6* 5

    demekki bu aracın motorunun torku 3. vitesde 5 Nm iken araba harekete başlayabilir...


    Birimlerle ilgili çevirilere konunun içinde ulaşabilirisiniz...

    Ülkemin insanlarının sadece kahve muhabbeti yapan insanlar olmadığını görmek beni çok mutlu ediyor...

    Sizin gibi düşünen insanların sayısının artması dileğiyle hoşcakalın...



    quote:

    Orjinalden alıntı: ixir111

    hocam ellerinize sağlık hiç bu kadar güzel anlaşılır bişekilde bu meseleyi açıklayan yazı dizisi okumamıştım teşekkür etmeden geçemedim
    bende bir soru sormak istiyorum:
    bir araç var diyelim toplam ağırlığı 200kg
    ve aracın tekerleğinin çapı 200cm
    bu aracı hareket ettirmek için şö0le bi deney yapsak
    aracın tekerinin milinine 1 metrelik demir çubuk kaynatsak ve bu çubuğu tam yere paralel olacak şekilde durdursak
    daha sonra o 1 metrelik çubuğun ucuna ağırlık koymaya başlasak ve aracımızın ilk hareket anında o 1 metrelik çubuğun ucundaki ağırlığı ölçsek atıyorum diyelim 20 kg ağırlık olduğunu ölçtük
    bu deneyde neyi bulmuş oluyoruz
    o araca ilk hareketi vermek için tekermilinde olması gereken torkumu bulmuş oluyoruz
    bir başka ifadeyle ;teker miline direk motorun mili bağlı olarak düşünüürsek motorun araca ilk hareketi verebilmesi için motorun ilk çalışmaya başladığında üretmesi gereken torkumu bulmuş oluyoruz?
    şimdiden cevaplarınız için teşekkürler


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    Teşekkürler.. Artık bu konuya ayıracak vaktim yok... onun için çok fazla yazamıyorum halbuki daha bir çok problem felan çözecekdik...ama yaza bol bol vakit bulurum diye düşünüyorum....


    Hareket halindeyken arabaya etki eden bir çok kuvvet var..Yani arabayı durdurmaya çalışan.. Bu etkenlerden biri hava direnci, biri ise tekerlek yuvarlanma direnci...

    Eğer arabaya ilk hareketi vermek istiyorsanız yenmeniz gereken direnc tekerlek yuvarlanma direncidir...
    Bu direnç arabanın tekerleğinin yere temas ettiği genişlik ve arabanın ağırlığıyla doğru orantılıdır.. Bunun dışında yolun durumu(stabilize-asfalt) yada tekerleğin sert-yumuşak olup olmaması yada hava basıncı bunda etkili...

    Yuvarlanma direnci= yuvarlanma katsayısı (yaklaşık alınıyor)* ağırlık(arabanın ağırlığı)

    Yuvarlanma direnci=0,02* (200*9,8)=39,2 = yaklaşık 40 N lik bir kuvvet uygulamanız lazım...


    Demekki tekerleğin yüzeyinde 40 N lık bir kuvvet oluşturursam bu araba harekete başlar...

    ozaman sorumuz şu.. Tekerleğin yüzeyinde 40 Nluk kuvvet oluşturmak istiyorsam tekerleğin milinin torku ne olmalı?

    Tork= Kuvvet * yarıçap Tekerleğin çapı 200 cm ise yarı çapı 100 cm yani 1 metredir..

    Tork=40 *1= 40 Nm olur...

    Yani tekerlek milinin torku 40 Nm olursa bu araba hareket eder..

    Tekerlek miline kaynak yaptığım 1 metrelik çubuğa kaç kilo bağlarsam tekerlek milinde 40 Nm lik bir tork yaratabilirim?

    Bir ağırlığın kuvveti= Kg * ivme(yerçekimi ivmesi) birimi N dur
    Mile kaynak yapılan çubuğa bağlayacağımız ağırlığın kuvveti= X *9,8 olur.. X= koyacağımız ağırlığın kilosu..

    Tork= Kuvvet * uzunluk( kaynak yaptığımız çubuğun uzunluğu)
    Tork= Kuvvet (koyacağımız ağırlığın kilosu*9,8) * uzunluk( kaynak yaptığımız çubuğun uzunluğu)


    40= X * 9,8 *1

    40
    -------=X X= 4,08= 4 kilo olur...
    9,8
    Demekki bu çubuğun ucuna 4 kilo bağlarsam tekerleğin mili tekerleği döndürmeye başlar ve araba hareket edebilir..


    ""bir başka ifadeyle ;teker miline direk motorun mili bağlı olarak düşünüürsek motorun araca ilk hareketi verebilmesi için motorun ilk çalışmaya başladığında üretmesi gereken torkumu bulmuş oluyoruz?""

    Evet aynen öyle eğer krank mili(motorun mili) direk tekerlek miline bağlı olsaydı krank milinin torku 40 Nm olacakdı...
    Ancak gerçekte öyle değil.... Motordan sonra şanzıman kutusu var.. şanzıman kutusundan sonra diferansiyel var.. (yukarıdaki resimde var bunlar)) işte tekerleği döndüren milin torkunu şanzıman ve diferansiyel oranlarının çarpımına bölersen motorun torkunu bulabilirsin... Yani bir başka deyişle tekerleğin mili( yani aks diyorlar buna ) aksın torku motorun torkundan herzaman işçin daha fazladır...

    Diyelimki arabanın 3. vites dişli oranı 1.6 diferansiyel oranıda 5 olsun...

    Tekerlek milinin torku 40nm iken motorun krank milinin torku ne olur?

    Tekerlek milinin torku
    ---------------------------=Krank torku
    şanz or * diferans oranı


    40
    --------= 5 Nm imiş...
    1.6* 5

    demekki bu aracın motorunun torku 3. vitesde 5 Nm iken araba harekete başlayabilir...


    Birimlerle ilgili çevirilere konunun içinde ulaşabilirisiniz...

    Ülkemin insanlarının sadece kahve muhabbeti yapan insanlar olmadığını görmek beni çok mutlu ediyor...

    Sizin gibi düşünen insanların sayısının artması dileğiyle hoşcakalın...



    quote:

    Orjinalden alıntı: ixir111

    hocam ellerinize sağlık hiç bu kadar güzel anlaşılır bişekilde bu meseleyi açıklayan yazı dizisi okumamıştım teşekkür etmeden geçemedim
    bende bir soru sormak istiyorum:
    bir araç var diyelim toplam ağırlığı 200kg
    ve aracın tekerleğinin çapı 200cm
    bu aracı hareket ettirmek için şö0le bi deney yapsak
    aracın tekerinin milinine 1 metrelik demir çubuk kaynatsak ve bu çubuğu tam yere paralel olacak şekilde durdursak
    daha sonra o 1 metrelik çubuğun ucuna ağırlık koymaya başlasak ve aracımızın ilk hareket anında o 1 metrelik çubuğun ucundaki ağırlığı ölçsek atıyorum diyelim 20 kg ağırlık olduğunu ölçtük
    bu deneyde neyi bulmuş oluyoruz
    o araca ilk hareketi vermek için tekermilinde olması gereken torkumu bulmuş oluyoruz
    bir başka ifadeyle ;teker miline direk motorun mili bağlı olarak düşünüürsek motorun araca ilk hareketi verebilmesi için motorun ilk çalışmaya başladığında üretmesi gereken torkumu bulmuş oluyoruz?
    şimdiden cevaplarınız için teşekkürler



    hocam gerçekten minnettarım
    sorularıma gerçekten açıklayıcı net cevaplar vererek beni aydınlattınız
    burdan şunu anladım
    demekki tekerlekler sayesinde aracı hareket ettirmek için gereken kuvvet azalmış oluyor
    birde bu verdiğiniz yuvarlanma direnci formülüyle artık deney yapmadan da gereken torku hesaplayabiliyoruz
    benim yapmaya çalıştığım araçta şanzuman ve difransiyel olmayacak hidromotorlar kullanmayı düşünüyorum ve bu motorların kataloglarında torklar daNm cinsinden yazmış öğrendiğim kadarıyla (yanlışım varsa düzeltin) 1daNm=10Nm
    bu arada teker değilde palet kullansak yuvarlanma direnci değişir heralde öylemi?
    herşey gönlünüzce olsun.tekrar teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ixir111

    quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    Teşekkürler.. Artık bu konuya ayıracak vaktim yok... onun için çok fazla yazamıyorum halbuki daha bir çok problem felan çözecekdik...ama yaza bol bol vakit bulurum diye düşünüyorum....


    Hareket halindeyken arabaya etki eden bir çok kuvvet var..Yani arabayı durdurmaya çalışan.. Bu etkenlerden biri hava direnci, biri ise tekerlek yuvarlanma direnci...

    Eğer arabaya ilk hareketi vermek istiyorsanız yenmeniz gereken direnc tekerlek yuvarlanma direncidir...
    Bu direnç arabanın tekerleğinin yere temas ettiği genişlik ve arabanın ağırlığıyla doğru orantılıdır.. Bunun dışında yolun durumu(stabilize-asfalt) yada tekerleğin sert-yumuşak olup olmaması yada hava basıncı bunda etkili...

    Yuvarlanma direnci= yuvarlanma katsayısı (yaklaşık alınıyor)* ağırlık(arabanın ağırlığı)

    Yuvarlanma direnci=0,02* (200*9,8)=39,2 = yaklaşık 40 N lik bir kuvvet uygulamanız lazım...


    Demekki tekerleğin yüzeyinde 40 N lık bir kuvvet oluşturursam bu araba harekete başlar...

    ozaman sorumuz şu.. Tekerleğin yüzeyinde 40 Nluk kuvvet oluşturmak istiyorsam tekerleğin milinin torku ne olmalı?

    Tork= Kuvvet * yarıçap Tekerleğin çapı 200 cm ise yarı çapı 100 cm yani 1 metredir..

    Tork=40 *1= 40 Nm olur...

    Yani tekerlek milinin torku 40 Nm olursa bu araba hareket eder..

    Tekerlek miline kaynak yaptığım 1 metrelik çubuğa kaç kilo bağlarsam tekerlek milinde 40 Nm lik bir tork yaratabilirim?

    Bir ağırlığın kuvveti= Kg * ivme(yerçekimi ivmesi) birimi N dur
    Mile kaynak yapılan çubuğa bağlayacağımız ağırlığın kuvveti= X *9,8 olur.. X= koyacağımız ağırlığın kilosu..

    Tork= Kuvvet * uzunluk( kaynak yaptığımız çubuğun uzunluğu)
    Tork= Kuvvet (koyacağımız ağırlığın kilosu*9,8) * uzunluk( kaynak yaptığımız çubuğun uzunluğu)


    40= X * 9,8 *1

    40
    -------=X X= 4,08= 4 kilo olur...
    9,8
    Demekki bu çubuğun ucuna 4 kilo bağlarsam tekerleğin mili tekerleği döndürmeye başlar ve araba hareket edebilir..


    ""bir başka ifadeyle ;teker miline direk motorun mili bağlı olarak düşünüürsek motorun araca ilk hareketi verebilmesi için motorun ilk çalışmaya başladığında üretmesi gereken torkumu bulmuş oluyoruz?""

    Evet aynen öyle eğer krank mili(motorun mili) direk tekerlek miline bağlı olsaydı krank milinin torku 40 Nm olacakdı...
    Ancak gerçekte öyle değil.... Motordan sonra şanzıman kutusu var.. şanzıman kutusundan sonra diferansiyel var.. (yukarıdaki resimde var bunlar)) işte tekerleği döndüren milin torkunu şanzıman ve diferansiyel oranlarının çarpımına bölersen motorun torkunu bulabilirsin... Yani bir başka deyişle tekerleğin mili( yani aks diyorlar buna ) aksın torku motorun torkundan herzaman işçin daha fazladır...

    Diyelimki arabanın 3. vites dişli oranı 1.6 diferansiyel oranıda 5 olsun...

    Tekerlek milinin torku 40nm iken motorun krank milinin torku ne olur?

    Tekerlek milinin torku
    ---------------------------=Krank torku
    şanz or * diferans oranı


    40
    --------= 5 Nm imiş...
    1.6* 5

    demekki bu aracın motorunun torku 3. vitesde 5 Nm iken araba harekete başlayabilir...


    Birimlerle ilgili çevirilere konunun içinde ulaşabilirisiniz...

    Ülkemin insanlarının sadece kahve muhabbeti yapan insanlar olmadığını görmek beni çok mutlu ediyor...

    Sizin gibi düşünen insanların sayısının artması dileğiyle hoşcakalın...



    quote:

    Orjinalden alıntı: ixir111

    hocam ellerinize sağlık hiç bu kadar güzel anlaşılır bişekilde bu meseleyi açıklayan yazı dizisi okumamıştım teşekkür etmeden geçemedim
    bende bir soru sormak istiyorum:
    bir araç var diyelim toplam ağırlığı 200kg
    ve aracın tekerleğinin çapı 200cm
    bu aracı hareket ettirmek için şö0le bi deney yapsak
    aracın tekerinin milinine 1 metrelik demir çubuk kaynatsak ve bu çubuğu tam yere paralel olacak şekilde durdursak
    daha sonra o 1 metrelik çubuğun ucuna ağırlık koymaya başlasak ve aracımızın ilk hareket anında o 1 metrelik çubuğun ucundaki ağırlığı ölçsek atıyorum diyelim 20 kg ağırlık olduğunu ölçtük
    bu deneyde neyi bulmuş oluyoruz
    o araca ilk hareketi vermek için tekermilinde olması gereken torkumu bulmuş oluyoruz
    bir başka ifadeyle ;teker miline direk motorun mili bağlı olarak düşünüürsek motorun araca ilk hareketi verebilmesi için motorun ilk çalışmaya başladığında üretmesi gereken torkumu bulmuş oluyoruz?
    şimdiden cevaplarınız için teşekkürler



    hocam gerçekten minnettarım
    sorularıma gerçekten açıklayıcı net cevaplar vererek beni aydınlattınız
    burdan şunu anladım
    demekki tekerlekler sayesinde aracı hareket ettirmek için gereken kuvvet azalmış oluyor
    birde bu verdiğiniz yuvarlanma direnci formülüyle artık deney yapmadan da gereken torku hesaplayabiliyoruz
    benim yapmaya çalıştığım araçta şanzuman ve difransiyel olmayacak hidromotorlar kullanmayı düşünüyorum ve bu motorların kataloglarında torklar daNm cinsinden yazmış öğrendiğim kadarıyla (yanlışım varsa düzeltin) 1daNm=10Nm
    bu arada teker değilde palet kullansak yuvarlanma direnci değişir heralde öylemi?
    herşey gönlünüzce olsun.tekrar teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Rocapitol güzel bilgiler vermişsin
    eskiden vezir emre ve mühendis 06 ile bizde bu tarz konuları bayağı koyu irdeledik şimdilerde vakit bulamıyorum artık bayrak sizde

    kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ixir111

    quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    Teşekkürler.. Artık bu konuya ayıracak vaktim yok... onun için çok fazla yazamıyorum halbuki daha bir çok problem felan çözecekdik...ama yaza bol bol vakit bulurum diye düşünüyorum....


    Hareket halindeyken arabaya etki eden bir çok kuvvet var..Yani arabayı durdurmaya çalışan.. Bu etkenlerden biri hava direnci, biri ise tekerlek yuvarlanma direnci...

    Eğer arabaya ilk hareketi vermek istiyorsanız yenmeniz gereken direnc tekerlek yuvarlanma direncidir...
    Bu direnç arabanın tekerleğinin yere temas ettiği genişlik ve arabanın ağırlığıyla doğru orantılıdır.. Bunun dışında yolun durumu(stabilize-asfalt) yada tekerleğin sert-yumuşak olup olmaması yada hava basıncı bunda etkili...

    Yuvarlanma direnci= yuvarlanma katsayısı (yaklaşık alınıyor)* ağırlık(arabanın ağırlığı)

    Yuvarlanma direnci=0,02* (200*9,8)=39,2 = yaklaşık 40 N lik bir kuvvet uygulamanız lazım...


    Demekki tekerleğin yüzeyinde 40 N lık bir kuvvet oluşturursam bu araba harekete başlar...

    ozaman sorumuz şu.. Tekerleğin yüzeyinde 40 Nluk kuvvet oluşturmak istiyorsam tekerleğin milinin torku ne olmalı?

    Tork= Kuvvet * yarıçap Tekerleğin çapı 200 cm ise yarı çapı 100 cm yani 1 metredir..

    Tork=40 *1= 40 Nm olur...

    Yani tekerlek milinin torku 40 Nm olursa bu araba hareket eder..

    Tekerlek miline kaynak yaptığım 1 metrelik çubuğa kaç kilo bağlarsam tekerlek milinde 40 Nm lik bir tork yaratabilirim?

    Bir ağırlığın kuvveti= Kg * ivme(yerçekimi ivmesi) birimi N dur
    Mile kaynak yapılan çubuğa bağlayacağımız ağırlığın kuvveti= X *9,8 olur.. X= koyacağımız ağırlığın kilosu..

    Tork= Kuvvet * uzunluk( kaynak yaptığımız çubuğun uzunluğu)
    Tork= Kuvvet (koyacağımız ağırlığın kilosu*9,8) * uzunluk( kaynak yaptığımız çubuğun uzunluğu)


    40= X * 9,8 *1

    40
    -------=X X= 4,08= 4 kilo olur...
    9,8
    Demekki bu çubuğun ucuna 4 kilo bağlarsam tekerleğin mili tekerleği döndürmeye başlar ve araba hareket edebilir..


    ""bir başka ifadeyle ;teker miline direk motorun mili bağlı olarak düşünüürsek motorun araca ilk hareketi verebilmesi için motorun ilk çalışmaya başladığında üretmesi gereken torkumu bulmuş oluyoruz?""

    Evet aynen öyle eğer krank mili(motorun mili) direk tekerlek miline bağlı olsaydı krank milinin torku 40 Nm olacakdı...
    Ancak gerçekte öyle değil.... Motordan sonra şanzıman kutusu var.. şanzıman kutusundan sonra diferansiyel var.. (yukarıdaki resimde var bunlar)) işte tekerleği döndüren milin torkunu şanzıman ve diferansiyel oranlarının çarpımına bölersen motorun torkunu bulabilirsin... Yani bir başka deyişle tekerleğin mili( yani aks diyorlar buna ) aksın torku motorun torkundan herzaman işçin daha fazladır...

    Diyelimki arabanın 3. vites dişli oranı 1.6 diferansiyel oranıda 5 olsun...

    Tekerlek milinin torku 40nm iken motorun krank milinin torku ne olur?

    Tekerlek milinin torku
    ---------------------------=Krank torku
    şanz or * diferans oranı


    40
    --------= 5 Nm imiş...
    1.6* 5

    demekki bu aracın motorunun torku 3. vitesde 5 Nm iken araba harekete başlayabilir...


    Birimlerle ilgili çevirilere konunun içinde ulaşabilirisiniz...

    Ülkemin insanlarının sadece kahve muhabbeti yapan insanlar olmadığını görmek beni çok mutlu ediyor...

    Sizin gibi düşünen insanların sayısının artması dileğiyle hoşcakalın...



    quote:

    Orjinalden alıntı: ixir111

    hocam ellerinize sağlık hiç bu kadar güzel anlaşılır bişekilde bu meseleyi açıklayan yazı dizisi okumamıştım teşekkür etmeden geçemedim
    bende bir soru sormak istiyorum:
    bir araç var diyelim toplam ağırlığı 200kg
    ve aracın tekerleğinin çapı 200cm
    bu aracı hareket ettirmek için şö0le bi deney yapsak
    aracın tekerinin milinine 1 metrelik demir çubuk kaynatsak ve bu çubuğu tam yere paralel olacak şekilde durdursak
    daha sonra o 1 metrelik çubuğun ucuna ağırlık koymaya başlasak ve aracımızın ilk hareket anında o 1 metrelik çubuğun ucundaki ağırlığı ölçsek atıyorum diyelim 20 kg ağırlık olduğunu ölçtük
    bu deneyde neyi bulmuş oluyoruz
    o araca ilk hareketi vermek için tekermilinde olması gereken torkumu bulmuş oluyoruz
    bir başka ifadeyle ;teker miline direk motorun mili bağlı olarak düşünüürsek motorun araca ilk hareketi verebilmesi için motorun ilk çalışmaya başladığında üretmesi gereken torkumu bulmuş oluyoruz?
    şimdiden cevaplarınız için teşekkürler



    hocam gerçekten minnettarım
    sorularıma gerçekten açıklayıcı net cevaplar vererek beni aydınlattınız
    burdan şunu anladım
    demekki tekerlekler sayesinde aracı hareket ettirmek için gereken kuvvet azalmış oluyor
    birde bu verdiğiniz yuvarlanma direnci formülüyle artık deney yapmadan da gereken torku hesaplayabiliyoruz
    benim yapmaya çalıştığım araçta şanzuman ve difransiyel olmayacak hidromotorlar kullanmayı düşünüyorum ve bu motorların kataloglarında torklar daNm cinsinden yazmış öğrendiğim kadarıyla (yanlışım varsa düzeltin) 1daNm=10Nm
    bu arada teker değilde palet kullansak yuvarlanma direnci değişir heralde öylemi?
    herşey gönlünüzce olsun.tekrar teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Şimdi, hareket halindeyken arabayı durdurmaya çalışan kuvvetlere bakalım..

    1-) Tekerlek yuvarlanma direnci
    Önceden Yuv.Dİr= 0,02*kilo*9,8 formülünü kullanıyorduk şimdi daha gelişmiş bir formül olan şunu kullanalım

    Yuv.Dir=0,01 *[1+Hız/160] Birimi N(Newton) yada kg.m/sn^2

    2-)Hava Direnci

    Hav.Dir.=0,0386*Hava yoğunluğu[kg/m^3]*Hav.dir. katsayısı*taştın önizdüşüm alanı[m^2]*(Hız)^2[m^2/sn^2]

    Birim kontrolü yapalım..

    kg*m*m*m*m
    --------------------=kg.m/sn^2 yapar bu da N nin birimidir.. Doğruladık..
    m*m*m*sn*sn

    3-)İvme direnci:

    İv.Dir=kilo(kg) *[1,04+0,0025*( toplam aktarma oranı=diferans*şanzıman)^2]*ivme (m/sn^2)

    birim kontrolü yapalım..

    İv.Dir= kg*m/sn^2= N Doğruladık...

    4-) Yokuş direnci

    Yok.Dir.=Kilo(kg)*Yerçek.iv(9,8)* Sin X

    birim kontrolü...


    Yok.dir.=kg*m/sn^2= N doğruladık...

    Bundan sonra bu formüllerle arabaların yokuş performanslarıyla ilgili kıyaslama yapabiliriz...

    Mesela uzun bir yokuşda 5. vitesde Lagunayı tokatlamışdım... Ama ondan sonrakıvrımlar başlayınca o beni tokatladı... Neden? Çünkü devrini yükselterek 5000-6000 devirde kullandı arabayı... benim ise en fazla 4000-4500 devire kadar çıkabilmem mümkündü... onun yüksek devirde aldığı tork,benim aldığım torkdan çok daha yüksekdi..bunun gibi..

    Şimdi problem çözmeden önce mümkün olduğu kadar şanzıman-diferansiyel oranları verinki o arabalarla ilgili doğru tesbitler yapabilelim... eğer benden 2 aracın yokuş yarışı yapması durumunda hangisinin geçeceğini söylememi isterseniz o arabalara ait, şanzıman ve sondişli oranlarını, lastik inchlerini ve max tork ile bu torku kaç devirde yaptığını söyleyin bende buna göre hesap yapıp size sonucu söyliyeyim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    Rocapitol güzel bilgiler vermişsin
    eskiden vezir emre ve mühendis 06 ile bizde bu tarz konuları bayağı koyu irdeledik şimdilerde vakit bulamıyorum artık bayrak sizde

    kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    Hocam eyvallah... Yukarıda gördüğün gibi Nm cinsinden tork devir denklemini buldum...Ama az kalsın bunu bulayım derken kafayı yiyecektim o başka mesele . İnternet ortamında hiç böyle bir formül yok..Olanlar hep libre-feet cinsinden...

    Bunları bulmaya çalışırken radyanıda yalayıp yuttum.. Açısal hız açısal ivme omega falan filan..Bunlarıda öğrendim... Ancak atalet momentini anlamakta zorlanıyorum... Şimdi hedefimde şu var...

    Bir aracın yakıt sarfiyatının formülünü bulmak... Ancak bunu mühendis arkadaşların yardımı olmadan başarabileceğimi sanmıyorum... Çünkü çok kompleks bir konu...

    Hani şimdi yakıt beygirlgücüyle alakalı diyebilirsin ama bu tam doğru değil...Çünkü aynı beygir gücüyle düz yolda gittiğinde yol bilgisayarı 5 litre gösteriyor yokuş çıkmaya başladığında 8 litre..Aynı şey ivmelenme içinde geçerli...İvmelenirken yakıt sarfiyatı yaklaşık3 kat artıyor..neden? Çünkü ivme direnci motor üstünde durdurma etkisi yapıyor tıpkı yokuşun yaptığı gibi...Motorda bu farkı kapatmak için sarfiyatı arttırıyor... İşte tork-devir formülünü buldum.Şimdiki hedefim bunu formüle dökmek... Onun için Makine mühendisi arkadaşlar yardımcı olursa çok sevineceğimdir..



    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    Rocapitol güzel bilgiler vermişsin
    eskiden vezir emre ve mühendis 06 ile bizde bu tarz konuları bayağı koyu irdeledik şimdilerde vakit bulamıyorum artık bayrak sizde

    kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Hocam eyvallah... Yukarıda gördüğün gibi Nm cinsinden tork devir denklemini buldum...Ama az kalsın bunu bulayım derken kafayı yiyecektim o başka mesele . İnternet ortamında hiç böyle bir formül yok..Olanlar hep libre-feet cinsinden...

    Bunları bulmaya çalışırken radyanıda yalayıp yuttum.. Açısal hız açısal ivme omega falan filan..Bunlarıda öğrendim... Ancak atalet momentini anlamakta zorlanıyorum... Şimdi hedefimde şu var...

    Bir aracın yakıt sarfiyatının formülünü bulmak... Ancak bunu mühendis arkadaşların yardımı olmadan başarabileceğimi sanmıyorum... Çünkü çok kompleks bir konu...

    Hani şimdi yakıt beygirlgücüyle alakalı diyebilirsin ama bu tam doğru değil...Çünkü aynı beygir gücüyle düz yolda gittiğinde yol bilgisayarı 5 litre gösteriyor yokuş çıkmaya başladığında 8 litre..Aynı şey ivmelenme içinde geçerli...İvmelenirken yakıt sarfiyatı yaklaşık3 kat artıyor..neden? Çünkü ivme direnci motor üstünde durdurma etkisi yapıyor tıpkı yokuşun yaptığı gibi...Motorda bu farkı kapatmak için sarfiyatı arttırıyor... İşte tork-devir formülünü buldum.Şimdiki hedefim bunu formüle dökmek... Onun için Makine mühendisi arkadaşlar yardımcı olursa çok sevineceğimdir..



    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    Rocapitol güzel bilgiler vermişsin
    eskiden vezir emre ve mühendis 06 ile bizde bu tarz konuları bayağı koyu irdeledik şimdilerde vakit bulamıyorum artık bayrak sizde

    kolay gelsin


    Alıntıları Göster
    Okuldayken bir ara derste benzeri bir formül oluşturmuştuk. Notlarıma bir bakmam gerekiyor (tabi eğer bulabilirsem. Uzun zaman oldu...)
    Formül, hatırladığım kadarıyla yarım sayfa kadardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Okuldayken bir ara derste benzeri bir formül oluşturmuştuk. Notlarıma bir bakmam gerekiyor (tabi eğer bulabilirsem. Uzun zaman oldu...)
    Formül, hatırladığım kadarıyla yarım sayfa kadardı.

    Alıntıları Göster
    Hocam minnettar olurum... Eğer bu hazırda varsa uğraştırma bizi beah




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Hocam minnettar olurum... Eğer bu hazırda varsa uğraştırma bizi beah

    Alıntıları Göster
    Elimden geleni yapacağım.

    Bu arada, bu konu gerçekten mükemmel. Başta Rocapitol olmak üzere katkıda bulunan herkese teşekkürler. Büyük emek var burada...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Elimden geleni yapacağım.

    Bu arada, bu konu gerçekten mükemmel. Başta Rocapitol olmak üzere katkıda bulunan herkese teşekkürler. Büyük emek var burada...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar emeğinize sağlık gerçekten de güzel
    PEKİ VİTES DİŞLİ ORANLARI NE ANLAM İFADE EDİYO? BU KONUDA DA AYDINLATIRSANIZ HERALDE TAM OLUR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nkaymak

    arkadaşlar emeğinize sağlık gerçekten de güzel
    PEKİ VİTES DİŞLİ ORANLARI NE ANLAM İFADE EDİYO? BU KONUDA DA AYDINLATIRSANIZ HERALDE TAM OLUR

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bişey değil... Yurdum insanının pozitif bilimlere ilgi göstermesi, artık o alaturka kahve muhabbeti yapan insanlar olmaktan çıkması çok önemli... Bu anlamda katkım olduysa kendi adıma sevindim...Ancak konuyu daha çok kendimi geliştirmek için açtığımıda itiraf etmeliyim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nkaymak

    arkadaşlar emeğinize sağlık gerçekten de güzel
    PEKİ VİTES DİŞLİ ORANLARI NE ANLAM İFADE EDİYO? BU KONUDA DA AYDINLATIRSANIZ HERALDE TAM OLUR

    Alıntıları Göster
     Hız,hızlanma(ivme),güç,tork,kuvvet v.s.


    şu resimde üstteki mil debriyaj baskısının arkasındaki mildir.. Yani siz vitese takıp ayağınızı debriyajdan çektikten sonra debriyaj baskısıyla ,volana bağlı debriyaj balatası kitleniyor...İşte bu noktadan sonra resimde yukarı tarafda gördüğünüz mil aşşağıdaki dişlilerin olduğu mille dişlilerin olduğu noktadabirleşiyor...(Debriyaj baskı -balata resmi yukarıdaki mesajlarda var)

    İşte yukarıdaki mil, krank milinin ürettiği torku aynen alır ve alttaki dişlileri döndürmeye başlar...

    2.vites dişli oranı 3 dür dediğinizde bu şu anlama gelir... Yukarıdaki milin dişlisinin yarı çapı 2cm ise, 2. vites dişlisinin yarı çapı 6 cm dir...işte bu oran 6/2=3 dür...bu aynı zamanda şu anlamada gelmektedir... 2. vitese taktığınızda, diferansiyele gelecek tork krank milinin torkundan 3 kat daha fazla olur ama hızda aynı oranda yani 3 kat azalır..


    quote:

    Orjinalden alıntı: nkaymak

    arkadaşlar emeğinize sağlık gerçekten de güzel
    PEKİ VİTES DİŞLİ ORANLARI NE ANLAM İFADE EDİYO? BU KONUDA DA AYDINLATIRSANIZ HERALDE TAM OLUR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

     Hız,hızlanma(ivme),güç,tork,kuvvet v.s.


    şu resimde üstteki mil debriyaj baskısının arkasındaki mildir.. Yani siz vitese takıp ayağınızı debriyajdan çektikten sonra debriyaj baskısıyla ,volana bağlı debriyaj balatası kitleniyor...İşte bu noktadan sonra resimde yukarı tarafda gördüğünüz mil aşşağıdaki dişlilerin olduğu mille dişlilerin olduğu noktadabirleşiyor...(Debriyaj baskı -balata resmi yukarıdaki mesajlarda var)

    İşte yukarıdaki mil, krank milinin ürettiği torku aynen alır ve alttaki dişlileri döndürmeye başlar...

    2.vites dişli oranı 3 dür dediğinizde bu şu anlama gelir... Yukarıdaki milin dişlisinin yarı çapı 2cm ise, 2. vites dişlisinin yarı çapı 6 cm dir...işte bu oran 6/2=3 dür...bu aynı zamanda şu anlamada gelmektedir... 2. vitese taktığınızda, diferansiyele gelecek tork krank milinin torkundan 3 kat daha fazla olur ama hızda aynı oranda yani 3 kat azalır..


    quote:

    Orjinalden alıntı: nkaymak

    arkadaşlar emeğinize sağlık gerçekten de güzel
    PEKİ VİTES DİŞLİ ORANLARI NE ANLAM İFADE EDİYO? BU KONUDA DA AYDINLATIRSANIZ HERALDE TAM OLUR


    Alıntıları Göster
    Bir aracın,yakıt sarfiyatını çok karışık olmamak kaydıyla formüle dökmeye çalışacağız...

    Bunu yapabilmek için önce elimizdeki verileri ortaya koyalım...


    A-)Teorik veriler:

    1-) Motordan gelen ve tekerleklere ulaşan tahrik kuvveti ,arabayı durdurmaya çalışan kuvvetlerden(Tekerlek yuvarlanma direnci-ivme direnci-hava direnci-yokuş direnci gibi) büyük olduğu zaman araç hızlanmaya başlar...
    a-)Hızlanma , tekerlek tahrik kuvveti direnç kuvvetleri toplamına eşit olana kadar artar..ancak eşit olduğunda durur ve araç sabit hıza geçer.

    2-)Bu kuvvetler birbirine eşit olduğu zaman aracın hızı sabit olur.
    a-)Mesela yokuş çıkıyorsunuz. (Diyelimki tekerlek tahrik kuvveti 1400.. tekerlek yuvarlanma direnci 500N olsunHava direnci 700N olsun Bu araba ,yokuş direnci 1400-1200= 200N olduğunda ne kadar gaza basarsanız basın hızını arttıramaz...)
    3-)Arabayı durdurmaya çalışan kuvvetler, motordan gelen ve tekerleklere ulaşan kuvvetten fazla olursa araba yavaşlamaya başlar
    a-)Bu yavaşlama ,direnç (durdurucu)kuvvetlerinin büyüklüğü tekerlek tahrik kuvvetine eşit olana kadar sürer.. Eşit olunca araba sabit hızla seyretmeye başlar..

    4-)Araba boş viteste iken motorun devri belli bir noktaya kadar çıkabilir.Belli bir noktadan sonra motor devir artmaz... Çünkü pistonların silindire uyguladığı sürtünme kuvveti,ktrank miline bağlı pompalar,subaplar, biyel kolu (bunu tam bilmiyorum) gibi cisimler motorun devrini durdurmaya çalışır... Ayrıca motorun yüksek devirlere çıkıldıkca torku yani kuvvet üretme kabiliyeti zayıflar... İşte bu zayıflamış kuvvet, motoru durdurmaya çalışan kuvvetlere eşit olduktan sonra artık motorun devir artmaz..


    B-)Pratik(gözleme dayalı) bilgiler...

    1-)Araç ivmelenirken aracın yakıt sarfiyatı yaklaşık 3 kat artıyor..(ivme direnci)
    2-)Araç yokuş çıkmaya başladıktan sonra aracın yakıt sarfiyatı yaklaşık 2-3 kat artıyor.(yokuş direnci)
    3-)Aracı durduk yerde yaklaşık 5000 devire çıkarttığımda yol bilgisayarı yaklaşık 3-4 litrelik bir harcama gösteriyor..
    4-) Araç yüksek hızlara çıktığında ancak vitesi küçük viteste tuttuğumda,araba anırıyor ama yakıt sarfiyatı çok fazla yüksek olmuyor... 5 .vitesde yüksek hız çıktığımda ise yakıt harcaması büyük oranda artıyor..
    5-)Araç yokuş inerken viteste olduğu zaman hiç yakıt yakmıyor (yol bil sıfır gösteriyor)..
    6-)Araç yokuş inerken boşta olduğu zaman sarfiyat 0.8-1 lt arasında kalıyor..
    7-)Araç yüksek hızlara çıkarken Devir-hız oranı hız lehine bozuluyor yani araba hesaplanan hızdan daha yüksek bir hız yapmaya başlıyor..Sanki görünmez bir el, yüksek hızlarda arabayı ittiriyor..

    Not:Teorik veriler kısmındaki 4. madde, Noss ve Fiatcı tarafından biraz daha ayrıntılı verilirse seviniriz... Motoru durdurmaya çalışan kuvvetler nelerdir? Debriyaj baskı- balata ayrıkken ki durumu konuşuyoruz..

    Ayrıca yine Teorik4. maddede krank milinin atalet momentiyle karşılaşıyoruz ve atalet momenti kavramı çıkıyor karşımıza... Bu kavramında Arıkantürk gibi mühendis arkadaşlarımız tarafından bize anlatılması, sonuca gitmemiz açısından faydalı olacakdır diye düşünüyorum....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 27 Mart 2007; 14:34:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Bir aracın,yakıt sarfiyatını çok karışık olmamak kaydıyla formüle dökmeye çalışacağız...

    Bunu yapabilmek için önce elimizdeki verileri ortaya koyalım...


    A-)Teorik veriler:

    1-) Motordan gelen ve tekerleklere ulaşan tahrik kuvveti ,arabayı durdurmaya çalışan kuvvetlerden(Tekerlek yuvarlanma direnci-ivme direnci-hava direnci-yokuş direnci gibi) büyük olduğu zaman araç hızlanmaya başlar...
    a-)Hızlanma , tekerlek tahrik kuvveti direnç kuvvetleri toplamına eşit olana kadar artar..ancak eşit olduğunda durur ve araç sabit hıza geçer.

    2-)Bu kuvvetler birbirine eşit olduğu zaman aracın hızı sabit olur.
    a-)Mesela yokuş çıkıyorsunuz. (Diyelimki tekerlek tahrik kuvveti 1400.. tekerlek yuvarlanma direnci 500N olsunHava direnci 700N olsun Bu araba ,yokuş direnci 1400-1200= 200N olduğunda ne kadar gaza basarsanız basın hızını arttıramaz...)
    3-)Arabayı durdurmaya çalışan kuvvetler, motordan gelen ve tekerleklere ulaşan kuvvetten fazla olursa araba yavaşlamaya başlar
    a-)Bu yavaşlama ,direnç (durdurucu)kuvvetlerinin büyüklüğü tekerlek tahrik kuvvetine eşit olana kadar sürer.. Eşit olunca araba sabit hızla seyretmeye başlar..

    4-)Araba boş viteste iken motorun devri belli bir noktaya kadar çıkabilir.Belli bir noktadan sonra motor devir artmaz... Çünkü pistonların silindire uyguladığı sürtünme kuvveti,ktrank miline bağlı pompalar,subaplar, biyel kolu (bunu tam bilmiyorum) gibi cisimler motorun devrini durdurmaya çalışır... Ayrıca motorun yüksek devirlere çıkıldıkca torku yani kuvvet üretme kabiliyeti zayıflar... İşte bu zayıflamış kuvvet, motoru durdurmaya çalışan kuvvetlere eşit olduktan sonra artık motorun devir artmaz..


    B-)Pratik(gözleme dayalı) bilgiler...

    1-)Araç ivmelenirken aracın yakıt sarfiyatı yaklaşık 3 kat artıyor..(ivme direnci)
    2-)Araç yokuş çıkmaya başladıktan sonra aracın yakıt sarfiyatı yaklaşık 2-3 kat artıyor.(yokuş direnci)
    3-)Aracı durduk yerde yaklaşık 5000 devire çıkarttığımda yol bilgisayarı yaklaşık 3-4 litrelik bir harcama gösteriyor..
    4-) Araç yüksek hızlara çıktığında ancak vitesi küçük viteste tuttuğumda,araba anırıyor ama yakıt sarfiyatı çok fazla yüksek olmuyor... 5 .vitesde yüksek hız çıktığımda ise yakıt harcaması büyük oranda artıyor..
    5-)Araç yokuş inerken viteste olduğu zaman hiç yakıt yakmıyor (yol bil sıfır gösteriyor)..
    6-)Araç yokuş inerken boşta olduğu zaman sarfiyat 0.8-1 lt arasında kalıyor..
    7-)Araç yüksek hızlara çıkarken Devir-hız oranı hız lehine bozuluyor yani araba hesaplanan hızdan daha yüksek bir hız yapmaya başlıyor..Sanki görünmez bir el, yüksek hızlarda arabayı ittiriyor..

    Not:Teorik veriler kısmındaki 4. madde, Noss ve Fiatcı tarafından biraz daha ayrıntılı verilirse seviniriz... Motoru durdurmaya çalışan kuvvetler nelerdir? Debriyaj baskı- balata ayrıkken ki durumu konuşuyoruz..

    Ayrıca yine Teorik4. maddede krank milinin atalet momentiyle karşılaşıyoruz ve atalet momenti kavramı çıkıyor karşımıza... Bu kavramında Arıkantürk gibi mühendis arkadaşlarımız tarafından bize anlatılması, sonuca gitmemiz açısından faydalı olacakdır diye düşünüyorum....

    Alıntıları Göster
    Teorik kısımdaki 4. madde için eklenebilecek çok fazla girdi var. Sübap yaylarının sertliğinden tutun, ateşleme sisteminin performansına kadar bir çok faktör motorun ancak belli bir devire kadar verimli olmasını sağlıyor. Forumda halefly nickli bir arkadaşımız araç elektroniği konusunda oldukça bilgili ancak bir süredir foruma girmiyor sanırım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Teorik kısımdaki 4. madde için eklenebilecek çok fazla girdi var. Sübap yaylarının sertliğinden tutun, ateşleme sisteminin performansına kadar bir çok faktör motorun ancak belli bir devire kadar verimli olmasını sağlıyor. Forumda halefly nickli bir arkadaşımız araç elektroniği konusunda oldukça bilgili ancak bir süredir foruma girmiyor sanırım...

    Alıntıları Göster
    rocapitol ellerine emegine saglık

    bi sorum olicak, o zmn verdigin resimde 6. vitesin yarıcapı en kucuk oldugu icin dolayısıyla en az torku urettigi icin mi ekonomi vitesi olarak anılır??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aDoLF®

    rocapitol ellerine emegine saglık

    bi sorum olicak, o zmn verdigin resimde 6. vitesin yarıcapı en kucuk oldugu icin dolayısıyla en az torku urettigi icin mi ekonomi vitesi olarak anılır??

    Alıntıları Göster
    Yahu hoca sen mühendis yada mühendis adayı değilmisin?tereciye tere satmayalım sonra

    Evet en az torku ama ençok hızı sağladığı için ekonomi vitesi olarak adlandırılır... Ancak bu konuda birşey dikkatimi çekti...Aynı markadaki bazı arabalarda 6.vites oranlarının 5 vitesli arabalarda 5 .vites oranlarıyla aynı olduğunu gördüm..Siz hiçböyle birşeye şahit oldunuzmu?


    quote:

    Orjinalden alıntı: aDoLF®

    rocapitol ellerine emegine saglık

    bi sorum olicak, o zmn verdigin resimde 6. vitesin yarıcapı en kucuk oldugu icin dolayısıyla en az torku urettigi icin mi ekonomi vitesi olarak anılır??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Yahu hoca sen mühendis yada mühendis adayı değilmisin?tereciye tere satmayalım sonra

    Evet en az torku ama ençok hızı sağladığı için ekonomi vitesi olarak adlandırılır... Ancak bu konuda birşey dikkatimi çekti...Aynı markadaki bazı arabalarda 6.vites oranlarının 5 vitesli arabalarda 5 .vites oranlarıyla aynı olduğunu gördüm..Siz hiçböyle birşeye şahit oldunuzmu?


    quote:

    Orjinalden alıntı: aDoLF®

    rocapitol ellerine emegine saglık

    bi sorum olicak, o zmn verdigin resimde 6. vitesin yarıcapı en kucuk oldugu icin dolayısıyla en az torku urettigi icin mi ekonomi vitesi olarak anılır??


    Alıntıları Göster
    hocam birşey soracaktım
    bende 13 hp benzinli motor var 3600 rpm ve 3600 devirde 13 hp güçüretiyor
    2500 devirde ise 2,7 kgm tork veriyor
    peki biz redüksiyonla devri 100 e düşürürsek
    yani son gazda dakikada 3600 devir yapan motordan 3600 yerine 100 devir alacağız 36:1 oranında redüksiyon yaptık
    devri 36:1 oranında düşürdük peki tork da 36 kat artarmı yoksa 2500 devirde 2,7 kgm tork verdiği için 25 kat mı artar
    motordan tekerin miline 36:1 oranıyla aktarma yapınca teker milindeki tork 2,7*36=97,2 kgm mi olur ?2,7*25=67,5 kgm mi olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ixir111

    hocam birşey soracaktım
    bende 13 hp benzinli motor var 3600 rpm ve 3600 devirde 13 hp güçüretiyor
    2500 devirde ise 2,7 kgm tork veriyor
    peki biz redüksiyonla devri 100 e düşürürsek
    yani son gazda dakikada 3600 devir yapan motordan 3600 yerine 100 devir alacağız 36:1 oranında redüksiyon yaptık
    devri 36:1 oranında düşürdük peki tork da 36 kat artarmı yoksa 2500 devirde 2,7 kgm tork verdiği için 25 kat mı artar
    motordan tekerin miline 36:1 oranıyla aktarma yapınca teker milindeki tork 2,7*36=97,2 kgm mi olur ?2,7*25=67,5 kgm mi olur?

    Alıntıları Göster
    O devirdeki tork redüksyon oranı kadar artar...

    2500 devirdeki tork 2.7kgm ise tahminime göre 3600 devirdeki tork yaklaşık 2 kgm'ye iner... ozaman sen 36 katlık artış alacağına göre 3600 devirde 2*36=72 kgm lik bir tork alırsın...

    geçen gün paletlerden bahsediyordun tankmı yapacaksın yoksa? bu palet dediğin şey nedir yaw




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    O devirdeki tork redüksyon oranı kadar artar...

    2500 devirdeki tork 2.7kgm ise tahminime göre 3600 devirdeki tork yaklaşık 2 kgm'ye iner... ozaman sen 36 katlık artış alacağına göre 3600 devirde 2*36=72 kgm lik bir tork alırsın...

    geçen gün paletlerden bahsediyordun tankmı yapacaksın yoksa? bu palet dediğin şey nedir yaw

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    O devirdeki tork redüksyon oranı kadar artar...

    2500 devirdeki tork 2.7kgm ise tahminime göre 3600 devirdeki tork yaklaşık 2 kgm'ye iner... ozaman sen 36 katlık artış alacağına göre 3600 devirde 2*36=72 kgm lik bir tork alırsın...

    geçen gün paletlerden bahsediyordun tankmı yapacaksın yoksa? bu palet dediğin şey nedir yaw


    Rocapitol abi çok teşekkürler cevap için
    evet abi tank gibi yürüyüş sistemi olan bişey yapmayı düşünüyorum
    yapacağım araç paletli olacak .

    palet dediğim şey ise şöyle anlatayım : biçerdöverlerde kullanılan kulaklı zincirler var onlara tırıtrlı levhalar ekleyeceğim ve paletin yere tema eden yüzeyleri öyle olacak yapmak istediğim araç aşağıya resmini koyacağım aracın küçük versiyonu olacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ixir111

    quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    O devirdeki tork redüksyon oranı kadar artar...

    2500 devirdeki tork 2.7kgm ise tahminime göre 3600 devirdeki tork yaklaşık 2 kgm'ye iner... ozaman sen 36 katlık artış alacağına göre 3600 devirde 2*36=72 kgm lik bir tork alırsın...

    geçen gün paletlerden bahsediyordun tankmı yapacaksın yoksa? bu palet dediğin şey nedir yaw


    Rocapitol abi çok teşekkürler cevap için
    evet abi tank gibi yürüyüş sistemi olan bişey yapmayı düşünüyorum
    yapacağım araç paletli olacak .

    palet dediğim şey ise şöyle anlatayım : biçerdöverlerde kullanılan kulaklı zincirler var onlara tırıtrlı levhalar ekleyeceğim ve paletin yere tema eden yüzeyleri öyle olacak yapmak istediğim araç aşağıya resmini koyacağım aracın küçük versiyonu olacak

    Alıntıları Göster
    resim çıkarsa burda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ixir111

    resim çıkarsa burda


    Alıntıları Göster
    Resim çıkması için

    1-)image butonuna tıkla yukarıda sağdan 4.
    2-)Bunun ortasına image shackdaki en alttaki linki kopyala..

    Direct likn to image dı yanlış hatırlamıyorsam..
    ozaman resim böyle çıkar.

    />


    İyide bu araç için verdiğimiz tekerlek yuvarlanma direnci formülü yanlış çıkar onu baştan söyliyeyim..

    Birde bırak şu abiyi yaw çocukmuşsun gibi abi deme bana

    Rocapitol beyde mesela hayır hayır sadece rocapitol de..




    quote:

    Orjinalden alıntı: ixir111

    resim çıkarsa burda
    />





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    O devirdeki tork redüksyon oranı kadar artar...

    2500 devirdeki tork 2.7kgm ise tahminime göre 3600 devirdeki tork yaklaşık 2 kgm'ye iner... ozaman sen 36 katlık artış alacağına göre 3600 devirde 2*36=72 kgm lik bir tork alırsın...

    geçen gün paletlerden bahsediyordun tankmı yapacaksın yoksa? bu palet dediğin şey nedir yaw

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    O devirdeki tork redüksyon oranı kadar artar...

    2500 devirdeki tork 2.7kgm ise tahminime göre 3600 devirdeki tork yaklaşık 2 kgm'ye iner... ozaman sen 36 katlık artış alacağına göre 3600 devirde 2*36=72 kgm lik bir tork alırsın...

    geçen gün paletlerden bahsediyordun tankmı yapacaksın yoksa? bu palet dediğin şey nedir yaw


    imzami izle alsana tork




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.