Şimdi Ara

Hız Seviyorsanız Bağımsız Süspansiyon Şart (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
2
Favori
3.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ..NeyzeN.. kullanıcısına yanıt
    Hangi siteden alıyorsun hocam
  • tolgacem kullanıcısına yanıt
    Bağımsız süspansiyonların yerini hiçbir şey tutmaz. Focus'la girmediğim düz, kasisli, bozuk, vs. viraj kalmadı, yeri geldi aracı son haddine kadar zorladım, özellikle kasisli yollarda hiçbir şekilde arka kendini bırakmadı, yoldan kopması için bir hayli uğraşmak gerekiyor.
  • Ben de gerçek hayat tecrübesi olarak bir örnek vereyim. Mercedes A200 ile Golf 7 tuzla liman bölgesindeki geniş yolda peşpeşe ve aşırı süratle ilerliyorlardı. İkisi de arkamdan geldi önümden çaprazlayarak tam gaz devam ettiler. O esnada az ileride zeminde ani bir çökmeye denk geldiler; Mercedes'in tek tekerleği buraya girdi çıktı aynen devam etti pek hissetmedi. Arkasından aynı süratle gelen Golf ise aynı yere aynı hız ve şekilde girdi fakat arkası zıpladı. Arkası yere oturuken hafif denge kaybı yaşadı ve gaz kesti yavaşladı. Yani tam gazla veya biraz daha hızlı girseydi aracın zıplama şiddetiyle arkası kontrolden çıkıp savrulabilirdi.

    Dolayısıyla eğer performanslı kullanımı seviyor ve özellikle aracınızı spor süspansiyon gibi seçenekler ile almışsanız bu zıplamanın şiddeti daha da fazla hissedileceğinden torsiyonlu araçlarda güvenlik zafiyeti hat safhada olacaktır.

    Tabi bağımsızın yol tutuş avantajı olduğu gibi bagaj hacmi azaltması ve arıza durumunda yüksek onarım maliyetleri gibi dezavantajları da var. Kendi kullandığım V40 aracım 335 litrelik bagaj hacmine sahip. A3 Sportback ise, V40'tan 7cm daha dar bir araç olmasına rağmen 380 litre bagaja sahip. İşte torsiyonun avantajı burada ortaya çıkıyor. Denemek için geri döndüm ve aynı çöküntüden onlardan daha yüksek süratle geçtim, aracımda fabrika çıkışı spor süspansiyon olmasına rağmen zıplamaksızın aynen devam ettim. Fakat dikkat ettiğim nokta, çöküntüye girince direksiyonun çok sert biçimde sola çekmesi oldu. Eğer direksiyonu sıkı tutmasaydım, neyi tutardım bilemiyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • @Ex-Silver
    Ben bağımsız süspansiyon yok diye aynı bedel karşılığında dizel yerine benzinli modeli seçtim, ama doğru ama yanlış, performansı ya da konforu sessizliği için değil az da olsa güvenliği için, kararımın da arkasındayım. Yarın bir gün kullandığım marka benzinlisinde de torsiyon kullanırsa farklı markaya geçerim olur biter. Tercihlerimiz aynı olsa hepimiz aynı otomobilleri kullanırdık..

    Aldığınız eksileri sayarsanız bu tartışmaya da son vermiş olursunuz. Iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    Harfi harfine katılıyorum, kullandığım çoğu torsiyonlu araç arkayı bırakma eğilimi gösterdi. Şimdi farketmiyor torsiyon daha iyiciler gelir.

    En basiti şöyle örnek vereyim; Golf ve A3 torsiyonlu modellerinde esp kapatmaya izin vermiyor, buradan yola çıkarsak aradaki farkı mühendislerin de tescillediği aşikar.

    Böyle bir genelleme yapamassınız.Bugün birçok pist yarışlarındaki araçlarda torsiyon kullanılmaktadır.Bu kadar elzem bir durum olsa adamlar neden torsiyon kullansın.Böyle bir mantık olabilir mi?

    Ayrıca bugün örnek olarak verilirse opel astra veya insignia gibi araçlarda da bağımsız süspansiyon yok ama yol tutuşları gayet iyidir.

    Ayrıca günümüzde araçların %90 ında ESP kapatılmasına izin verilmiyor zaten.bunun torsiyonla ne alakası var.Böyle saçma bir bağlantı olabilir mi?O zaman neden golfün bağımsız olanında da kapatılmıyor?

    Arkadaşın dediği her araçta olabilecek birşey.Oradaki zeminin durumu lastik durumu birçok etken olabiliyor.O yüzden genelleme yapamassınız.

    Hele hele şu esp örneğiniz öyle saçma ki.Onca tam bağımsız araçların espleri kapatılamıyorken hemde.


    pist diyorsun dümdüz yol, virajda apex'e sert giren ve apexe lastiğini kaptıran o araçlar spin atıp yarış dışı kalabiliyor....




  • https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=71256287&p=1#71256287

    Şöle bir konu vardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Pulse_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    Harfi harfine katılıyorum, kullandığım çoğu torsiyonlu araç arkayı bırakma eğilimi gösterdi. Şimdi farketmiyor torsiyon daha iyiciler gelir.

    En basiti şöyle örnek vereyim; Golf ve A3 torsiyonlu modellerinde esp kapatmaya izin vermiyor, buradan yola çıkarsak aradaki farkı mühendislerin de tescillediği aşikar.

    Böyle bir genelleme yapamassınız.Bugün birçok pist yarışlarındaki araçlarda torsiyon kullanılmaktadır.Bu kadar elzem bir durum olsa adamlar neden torsiyon kullansın.Böyle bir mantık olabilir mi?

    Ayrıca bugün örnek olarak verilirse opel astra veya insignia gibi araçlarda da bağımsız süspansiyon yok ama yol tutuşları gayet iyidir.

    Ayrıca günümüzde araçların %90 ında ESP kapatılmasına izin verilmiyor zaten.bunun torsiyonla ne alakası var.Böyle saçma bir bağlantı olabilir mi?O zaman neden golfün bağımsız olanında da kapatılmıyor?

    Arkadaşın dediği her araçta olabilecek birşey.Oradaki zeminin durumu lastik durumu birçok etken olabiliyor.O yüzden genelleme yapamassınız.

    Hele hele şu esp örneğiniz öyle saçma ki.Onca tam bağımsız araçların espleri kapatılamıyorken hemde.


    pist diyorsun dümdüz yol, virajda apex'e sert giren ve apexe lastiğini kaptıran o araçlar spin atıp yarış dışı kalabiliyor....

    bu yorum çok güzeldi :D:D

    Arkadaşım orada adam 200 ile viraja giriyor.Sen o aracınla aynı viraja 200 le viraja gir bakalım.

    Ayrıca o araçların spin atmasının sebebi yüksek güç sebebiyle viraj çıkışlarında bir tekerleğin diğerine göre daha iyi yol tutmasından kaynaklanıyor.

    viraja hızlı girdi diye spin atmıyorlar yani...Viraj çıkışından dolayı spin atıyorlar.

    Bu yorumu da gördükten sonra daha birşey demeye gerek yok zaten...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 12 Ağustos 2014; 22:12:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    @Ex-Silver
    Ben bağımsız süspansiyon yok diye aynı bedel karşılığında dizel yerine benzinli modeli seçtim, ama doğru ama yanlış, performansı ya da konforu sessizliği için değil az da olsa güvenliği için, kararımın da arkasındayım. Yarın bir gün kullandığım marka benzinlisinde de torsiyon kullanırsa farklı markaya geçerim olur biter. Tercihlerimiz aynı olsa hepimiz aynı otomobilleri kullanırdık..

    Aldığınız eksileri sayarsanız bu tartışmaya da son vermiş olursunuz. Iyi forumlar.

    aldığımız eksileri mi?:D

    Bunlara mı bakıyorsunuz.Hemde bu forumda.Takılmayın bu kadar.Siz diyene kadar aklıma bile gelmemişti

    bir araç torsiyonlu diye o aracın esp si kapatılmıyor diyen birine elbette cevap vereceğim.Önümüzde yüzlerce örnek varken.

    O eksileyen arkadaşların zamanında çok canını yaktığım için sinirleri geçmemiş belliki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    @Ex-Silver
    Ben bağımsız süspansiyon yok diye aynı bedel karşılığında dizel yerine benzinli modeli seçtim, ama doğru ama yanlış, performansı ya da konforu sessizliği için değil az da olsa güvenliği için, kararımın da arkasındayım. Yarın bir gün kullandığım marka benzinlisinde de torsiyon kullanırsa farklı markaya geçerim olur biter. Tercihlerimiz aynı olsa hepimiz aynı otomobilleri kullanırdık..

    Aldığınız eksileri sayarsanız bu tartışmaya da son vermiş olursunuz. Iyi forumlar.

    aldığımız eksileri mi?:D

    Bunlara mı bakıyorsunuz.Hemde bu forumda.Takılmayın bu kadar.Siz diyene kadar aklıma bile gelmemişti

    bir araç torsiyonlu diye o aracın esp si kapatılmıyor diyen birine elbette cevap vereceğim.Önümüzde yüzlerce örnek varken.

    O eksileyen arkadaşların zamanında çok canını yaktığım için sinirleri geçmemiş belliki

    Sonuç olarak torsiyon iyidir, bağımsız süspansiyon sınıfında focus'u mazda3'ü hatta golf' ü sürüş dinamiği anlamında bir adım öne taşımak bir yana gereksiz maliyet oluşturur değil mi? bunu mu anlamalıyız? Dünya devleri ne de gereksiz işler yapıyor.

    Tamam torsiyon iyidir zafer sizin doya doya kutlayın ben pes ettim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Pulse_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    Harfi harfine katılıyorum, kullandığım çoğu torsiyonlu araç arkayı bırakma eğilimi gösterdi. Şimdi farketmiyor torsiyon daha iyiciler gelir.

    En basiti şöyle örnek vereyim; Golf ve A3 torsiyonlu modellerinde esp kapatmaya izin vermiyor, buradan yola çıkarsak aradaki farkı mühendislerin de tescillediği aşikar.

    Böyle bir genelleme yapamassınız.Bugün birçok pist yarışlarındaki araçlarda torsiyon kullanılmaktadır.Bu kadar elzem bir durum olsa adamlar neden torsiyon kullansın.Böyle bir mantık olabilir mi?

    Ayrıca bugün örnek olarak verilirse opel astra veya insignia gibi araçlarda da bağımsız süspansiyon yok ama yol tutuşları gayet iyidir.

    Ayrıca günümüzde araçların %90 ında ESP kapatılmasına izin verilmiyor zaten.bunun torsiyonla ne alakası var.Böyle saçma bir bağlantı olabilir mi?O zaman neden golfün bağımsız olanında da kapatılmıyor?

    Arkadaşın dediği her araçta olabilecek birşey.Oradaki zeminin durumu lastik durumu birçok etken olabiliyor.O yüzden genelleme yapamassınız.

    Hele hele şu esp örneğiniz öyle saçma ki.Onca tam bağımsız araçların espleri kapatılamıyorken hemde.


    pist diyorsun dümdüz yol, virajda apex'e sert giren ve apexe lastiğini kaptıran o araçlar spin atıp yarış dışı kalabiliyor....

    bu yorum çok güzeldi :D:D

    Arkadaşım orada adam 200 ile viraja giriyor.Sen o aracınla aynı viraja 200 le viraja gir bakalım.

    Ayrıca o araçların spin atmasının sebebi yüksek güç sebebiyle viraj çıkışlarında bir tekerleğin diğerine göre daha iyi yol tutmasından kaynaklanıyor.

    viraja hızlı girdi diye spin atmıyorlar yani...Viraj çıkışından dolayı spin atıyorlar.

    Bu yorumu da gördükten sonra daha birşey demeye gerek yok zaten...

    çok iyi betimleyici süper açıklayıcı bir yorum, senin kullandığın normal aracınla piste girenleri aç youtube'dan bak..
    fanzorotlukta bir yere kadar anasını satayim. he torsiyon süper icat, diğer firmalar enayiliğinden bağımsız süspansiyon kullanıp arge yapıp zarar ediyorlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Pulse_ -- 12 Ağustos 2014; 23:04:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Pulse_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Pulse_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    Harfi harfine katılıyorum, kullandığım çoğu torsiyonlu araç arkayı bırakma eğilimi gösterdi. Şimdi farketmiyor torsiyon daha iyiciler gelir.

    En basiti şöyle örnek vereyim; Golf ve A3 torsiyonlu modellerinde esp kapatmaya izin vermiyor, buradan yola çıkarsak aradaki farkı mühendislerin de tescillediği aşikar.

    Böyle bir genelleme yapamassınız.Bugün birçok pist yarışlarındaki araçlarda torsiyon kullanılmaktadır.Bu kadar elzem bir durum olsa adamlar neden torsiyon kullansın.Böyle bir mantık olabilir mi?

    Ayrıca bugün örnek olarak verilirse opel astra veya insignia gibi araçlarda da bağımsız süspansiyon yok ama yol tutuşları gayet iyidir.

    Ayrıca günümüzde araçların %90 ında ESP kapatılmasına izin verilmiyor zaten.bunun torsiyonla ne alakası var.Böyle saçma bir bağlantı olabilir mi?O zaman neden golfün bağımsız olanında da kapatılmıyor?

    Arkadaşın dediği her araçta olabilecek birşey.Oradaki zeminin durumu lastik durumu birçok etken olabiliyor.O yüzden genelleme yapamassınız.

    Hele hele şu esp örneğiniz öyle saçma ki.Onca tam bağımsız araçların espleri kapatılamıyorken hemde.


    pist diyorsun dümdüz yol, virajda apex'e sert giren ve apexe lastiğini kaptıran o araçlar spin atıp yarış dışı kalabiliyor....

    bu yorum çok güzeldi :D:D

    Arkadaşım orada adam 200 ile viraja giriyor.Sen o aracınla aynı viraja 200 le viraja gir bakalım.

    Ayrıca o araçların spin atmasının sebebi yüksek güç sebebiyle viraj çıkışlarında bir tekerleğin diğerine göre daha iyi yol tutmasından kaynaklanıyor.

    viraja hızlı girdi diye spin atmıyorlar yani...Viraj çıkışından dolayı spin atıyorlar.

    Bu yorumu da gördükten sonra daha birşey demeye gerek yok zaten...

    çok iyi betimleyici süper açıklayıcı bir yorum, senin kullandığın normal aracınla piste girenleri aç youtube'dan bak..
    fanzorotlukta bir yere kadar anasını satayim. he torsiyon süper icat, diğer firmalar enayiliğinden bağımsız süspansiyon kullanıp arge yapıp zarar ediyorlar..

    Sen pistteki araçların spiniyle arkadaşın yaşadığı olayı bağdaştırırsan tabiiki sıkıntı çekersin.

    Kimse sana bağımsız kötü demiyor ya da torsiyon daha iyi demiyor.Önce yorumları anlamaya çalışın.

    böyle bir kesinlik yoktur diyor ya da tek başına bu çeşitlikil birşe ifade etmeyebilir diyor.

    Şimdi astradaki torsiyonlu süspansiyon nice bağımsız süspansiyonlu araçtan daha iyi yol tutmasını sağlıyor.

    Burada birçok etken var.BUnların şasi uyumu teknolojisi ağırlık dağılımı vs vs.

    Tek başına bir aracın süspansiyon sistemi bağımsız diye ya da torsiyonlu diye bu kesin daha iyi yol tutuyordur diyemessin.TUtmuyordur da diyemessin.




  • Astra ve Focus C sınıfında liderdir yol tutuş konusunda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    @Ex-Silver
    Ben bağımsız süspansiyon yok diye aynı bedel karşılığında dizel yerine benzinli modeli seçtim, ama doğru ama yanlış, performansı ya da konforu sessizliği için değil az da olsa güvenliği için, kararımın da arkasındayım. Yarın bir gün kullandığım marka benzinlisinde de torsiyon kullanırsa farklı markaya geçerim olur biter. Tercihlerimiz aynı olsa hepimiz aynı otomobilleri kullanırdık..

    Aldığınız eksileri sayarsanız bu tartışmaya da son vermiş olursunuz. Iyi forumlar.

    aldığımız eksileri mi?:D

    Bunlara mı bakıyorsunuz.Hemde bu forumda.Takılmayın bu kadar.Siz diyene kadar aklıma bile gelmemişti

    bir araç torsiyonlu diye o aracın esp si kapatılmıyor diyen birine elbette cevap vereceğim.Önümüzde yüzlerce örnek varken.

    O eksileyen arkadaşların zamanında çok canını yaktığım için sinirleri geçmemiş belliki

    Sonuç olarak torsiyon iyidir, bağımsız süspansiyon sınıfında focus'u mazda3'ü hatta golf' ü sürüş dinamiği anlamında bir adım öne taşımak bir yana gereksiz maliyet oluşturur değil mi? bunu mu anlamalıyız? Dünya devleri ne de gereksiz işler yapıyor.

    Tamam torsiyon iyidir zafer sizin doya doya kutlayın ben pes ettim...

    Bu söylediklerimden nasıl bunu çıkardınız pes.Yukarıdaki yazdığım yorum sizin "torsiyonlu araçlarda esp kapatılmıyor" genellemenizin yanlış olduğuyla ilgiliydi.
    Arkadaşa yazdığımı size de yazayım.

    "Kimse size bağımsız kötü demiyor ya da torsiyon daha iyi demiyor.Önce yorumları anlamaya çalışın.

    böyle bir kesinlik yoktur diyor ya da tek başına bu çeşitlilik birşey ifade etmeyebilir diyor.

    Şimdi astradaki torsiyonlu süspansiyon nice bağımsız süspansiyonlu araçtan daha iyi yol tutmasını sağlıyor.

    Burada birçok etken var.BUnların şasi uyumu teknolojisi ağırlık dağılımı,geometrisi kamberi bilmemnesi vs vs.

    Tek başına bir aracın süspansiyon sistemi bağımsız diye ya da torsiyonlu diye bu kesin daha iyi yol tutuyordur diyemessiniz.TUtmuyordur da diyemessiniz. "

    Yorumlarınıdca benim söylemediğim birşeyi sanki söylüyormuşum gibi yapmanıza gerek yok.Demogoji iyi birşey değildir.Tartışmayı basitleştirir.

    İyi geceler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: themonsterlive

    Hocam öncelikle geçmiş olsun.
    Leon'da arka bırakma özelliğini biliyordum ama Golf 7'de olduğunu hiç bilmiyordum Golf 7 kullanan bir çok arkadaşım var hiçbiri bana o şikayetten yakınmadı.
    Hocam nasıl VW'de DSG ayarı her arabaya göre değişiyorsa torsiyon çubuğunun ayarı da değişiyor demektir.

    aynen öyle, aynı platform aynı torsiyon golf7 ve audi a3 de yumuşak konforlu ama leon ve octavia da kazık gibi sert konforsuz..
  • Tabi ki tek başına bağımsız suspansiyon bir halta yaramaz, takım elbisesiz köseleye benzer, bağımsız kullanılan modelleri nispeten yol tutuşa daha fazla önem veren firmaların kullandığına vurgu yapıyoruz. (Alfa-Ford-Mazda vs) Bu markalar yol tutuş ile kafayı bozmuş firmalar, torsiyon dediğiniz tekerden tekere yaylı demiri de hayatta kullanmazlar, bu yüzden yolda güven duyarsın.

    iyi geceler.
  • İş her zaman bağımsız süspansiyonda da olmuyor.
    Esp şart bence her ne kadar bağımsız olsa da.
    Mşsal bir önceki aracım golf 4 tü bağımsız süspansiyon ama velakin aracın önden kaymaya meğili vardı.Özellikle adalı kavşaklarda cok kez önün kaydığına şahit oldum..
    Şimdi aracım ise fabia II tarsiyonlu ama viraj konusunda daha güven veriyor nedense üstelik üzerinde fabrika çıkışı bitik dunlop lastik vardı.
    Bu arada golfün lastikleri de continental idi ...
  • benim astra G 'de de bağımsız süspansiyon yok ama yol tutuşu ile ilgili sorunum olmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratt45 -- 13 Ağustos 2014; 0:16:05 >
  • Golf 4 bağımsız süspansiyon, emin misiniz?

    Golf 4 ve 5 in önden kayma eğilimi daha çok ağırlık sorunu nedeniyleydi, 100 kg hafifletilen golf 7 de bu sorunun giderildiği söyleniyor, kiralık olarak kullandığım dizel golf 7 de ben de hissetmedim, ama arka taraf bir kaç defa az da olsa tedirgin etti.
  • Hocam özellikle incelediğim bir araçtı


    Google görseller @Thomassee
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PIERzig

    İş her zaman bağımsız süspansiyonda da olmuyor.
    Esp şart bence her ne kadar bağımsız olsa da.
    Mşsal bir önceki aracım golf 4 tü bağımsız süspansiyon ama velakin aracın önden kaymaya meğili vardı.Özellikle adalı kavşaklarda cok kez önün kaydığına şahit oldum..
    Şimdi aracım ise fabia II tarsiyonlu ama viraj konusunda daha güven veriyor nedense üstelik üzerinde fabrika çıkışı bitik dunlop lastik vardı.
    Bu arada golfün lastikleri de continental idi ...

    Golf 4 torsiyondur,tıpkı dönemin polo,Bora,B5 ve B5.5 passat modelleri gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 13 Ağustos 2014; 8:43:14 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.