Şimdi Ara

Hız Seviyorsanız Bağımsız Süspansiyon Şart

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
66
Cevap
2
Favori
3.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Seat Ibiza SC arabam var belki bilenler bilir.

    H&R'nin 3.5'luk yaylari ve Seat spor suspansiyonlarıyla yol tutuşunu beğendiğim bir arabaya sahibim.

    Bugün Eskişehir'den Akçay'a macera olsun diye Kütahya - Dursunbey - Balıkesir üzerinden gelme kararı aldım.

    Yol Tavşanlı'dan sonra ciddi derecede bozuk fakat 1 gidiş 1 geliş dağ yollarını seviyorum. Arabanın el verdiği kadar maceralı ve eğlenceli sekilde virajlara girdim. Fakat bir durum ciddi anlamda beni ürküttü.

    Sola dogru küçümsenmeyecek bir viraja yokuş aşagı 110 gibi bir sürat ile girdim. Arabanın sınırı denilebilir. 120 olsa yoldan çıkacak.

    Derken yoldaki bir bozukluk bana spin attiriyordu. Ön tekerin girdiği çukur yüzünden arabanın arkası bagimsizligini ilan edecekti ki allahtan direksiyonu hissiz bir araba değil toparladim.

    Aynı olaylar yeni Leon ve Golf 7'de de oluyor. Yani torsiyon cubuklu arabalara guvenip, bozuk yollarda virajlara sert girmeyin. Zira arkayı bırakıyor.

    Yoldan çikmasa da yarattigi his kotu.

    Bu konuda düşünceleriniz neler?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Hocam öncelikle geçmiş olsun.
    Leon'da arka bırakma özelliğini biliyordum ama Golf 7'de olduğunu hiç bilmiyordum Golf 7 kullanan bir çok arkadaşım var hiçbiri bana o şikayetten yakınmadı.
    Hocam nasıl VW'de DSG ayarı her arabaya göre değişiyorsa torsiyon çubuğunun ayarı da değişiyor demektir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Harfi harfine katılıyorum, kullandığım çoğu torsiyonlu araç arkayı bırakma eğilimi gösterdi. Şimdi farketmiyor torsiyon daha iyiciler gelir.

    En basiti şöyle örnek vereyim; Golf ve A3 torsiyonlu modellerinde esp kapatmaya izin vermiyor, buradan yola çıkarsak aradaki farkı mühendislerin de tescillediği aşikar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir süspansiyonu bağımlı - bağımsız, torsiyon ya da başka birşey olarak daraltmayın. Torsiyon sistemininde farklı versiyonları vardır. Dünyanın en iyi yol tutan aracıyla, en barbat tutan aracında torsiyon bulunuyor.
  • Arkayı bırakma eğiliminin torsiyonla alakalı olduğunu düşünmüyorum.Arkayı bırakma önden çekişli araçlarda motor ağırlığının ve çekişin ön taraftan olmasından kaynaklanıyor.Önden çekişli özelikle hathcbak araçlarda ön arka ağırlık dağılımı çok dengesiz.Ben kendi aracımda arka tekerlerden birisi sökülü durumdayken çamurluktan kaldırıp aracın altını kriko üzerinden bağlantısını kesebiliyorum.Bunu ön tarafta yapmak mümkün değil.Sert süspansiyonlu araçlarda virajlarda araç yatma eğilimini yeterince gerçekleştiremediği için aracın arkasının da hafif olması ile birlikte arkayı bırakma eğilimi oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    Harfi harfine katılıyorum, kullandığım çoğu torsiyonlu araç arkayı bırakma eğilimi gösterdi. Şimdi farketmiyor torsiyon daha iyiciler gelir.

    En basiti şöyle örnek vereyim; Golf ve A3 torsiyonlu modellerinde esp kapatmaya izin vermiyor, buradan yola çıkarsak aradaki farkı mühendislerin de tescillediği aşikar.

    Böyle bir genelleme yapamassınız.Bugün birçok pist yarışlarındaki araçlarda torsiyon kullanılmaktadır.Bu kadar elzem bir durum olsa adamlar neden torsiyon kullansın.Böyle bir mantık olabilir mi?

    Ayrıca bugün örnek olarak verilirse opel astra veya insignia gibi araçlarda da bağımsız süspansiyon yok ama yol tutuşları gayet iyidir.

    Ayrıca günümüzde araçların %90 ında ESP kapatılmasına izin verilmiyor zaten.bunun torsiyonla ne alakası var.Böyle saçma bir bağlantı olabilir mi?O zaman neden golfün bağımsız olanında da kapatılmıyor?

    Arkadaşın dediği her araçta olabilecek birşey.Oradaki zeminin durumu lastik durumu birçok etken olabiliyor.O yüzden genelleme yapamassınız.

    Hele hele şu esp örneğiniz öyle saçma ki.Onca tam bağımsız araçların espleri kapatılamıyorken hemde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Bir süspansiyonu bağımlı - bağımsız, torsiyon ya da başka birşey olarak daraltmayın. Torsiyon sistemininde farklı versiyonları vardır. Dünyanın en iyi yol tutan aracıyla, en barbat tutan aracında torsiyon bulunuyor.

    Katılıyorum, Astra için parantez açabiliriz mesela. Watts denilen sistemi ile çoğu bağımsız süspansiyonlu araçtan daha iyi yol tuttuğunu biliyoruz, tabi Lotus mühendislerinin imzası var, ancak bunun gibi örnekleri çoğaltamıyoruz malesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    Insignia da yanlışınız olmasın?
  • Ibiza Sc nin hangisi ??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    Harfi harfine katılıyorum, kullandığım çoğu torsiyonlu araç arkayı bırakma eğilimi gösterdi. Şimdi farketmiyor torsiyon daha iyiciler gelir.

    En basiti şöyle örnek vereyim; Golf ve A3 torsiyonlu modellerinde esp kapatmaya izin vermiyor, buradan yola çıkarsak aradaki farkı mühendislerin de tescillediği aşikar.

    Böyle bir genelleme yapamassınız.Bugün birçok pist yarışlarındaki araçlarda torsiyon kullanılmaktadır.Bu kadar elzem bir durum olsa adamlar neden torsiyon kullansın.Böyle bir mantık olabilir mi?

    Ayrıca bugün örnek olarak verilirse opel astra veya insignia gibi araçlarda da bağımsız süspansiyon yok ama yol tutuşları gayet iyidir.

    Ayrıca günümüzde araçların %90 ında ESP kapatılmasına izin verilmiyor zaten.bunun torsiyonla ne alakası var.Böyle saçma bir bağlantı olabilir mi?O zaman neden golfün bağımsız olanında da kapatılmıyor?

    Arkadaşın dediği her araçta olabilecek birşey.Oradaki zeminin durumu lastik durumu birçok etken olabiliyor.O yüzden genelleme yapamassınız.

    Hele hele şu esp örneğiniz öyle saçma ki.Onca tam bağımsız araçların espleri kapatılamıyorken hemde.


    İnsignia'da bağımsız süsp var, D sınıfında pek yemiyor hocam malesef.

    Peki fikrimi saçma buldunuz, A3 tdi'da esp kapatılmazken Tsfi' da kapatılabiliyor, sizce nedeni ne olabilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeadLifter -- 13 Ağustos 2014; 18:53:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert


    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Bir süspansiyonu bağımlı - bağımsız, torsiyon ya da başka birşey olarak daraltmayın. Torsiyon sistemininde farklı versiyonları vardır. Dünyanın en iyi yol tutan aracıyla, en barbat tutan aracında torsiyon bulunuyor.

    Katılıyorum, Astra için parantez açabiliriz mesela. Watts denilen sistemi ile çoğu bağımsız süspansiyonlu araçtan daha iyi yol tuttuğunu biliyoruz, tabi Lotus mühendislerinin imzası var, ancak bunun gibi örnekleri çoğaltamıyoruz malesef.

    Meşhur citroen süspansiyonlarıda arkada torsiyon kullanır. Yapısı golfteki gibi kasadan ayrı bir torsiyon demiri bulundurmaz. Torsiyon çubuğu şaseye bağlıdır ve sağ-soldan iki adet taşıyıcı kol iner. Bu kollara da silindirler bağlıdır. Ayrıca bu kolları birbirine bağlayan birde viraj çubuğu vardır. Çoğu araçta arka viraj çubuğu bulunmaz. Hatta viraj çubuğu yol tutuşunu artıran ama bağımlı bir süspansiyon düzeneğidir aslında. Bu durumda bağımlı kötü de diyemeyiz çünkü sadece bağımsız süspansiyon arazide işe yarar. Bu araçların viraj performansları ise rezildir.




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    1.2 TSI 2011 model sport donanım olanlardan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Insignia da yanlışınız olmasın?

    Tam bağımsız değil.Özel bir sistem kullanıyorlar.Torsiyonvari.(siz deyince şüphelendim tekrar:D)

    Bu bile aslında bu işin karmaşık olduğunu bize gösteriyor.Çöp tam bağımsız süspansiyon yapılabileceği gibi torsiyonun kralının da yapılması muhtemel.

    Aslında en büyük püf noktası;süspansiyon sisteminin şasi ile olan ve aracın ağırlık dağılımıyla olan uyumu vsvs.Birçok değişken var bu konuda
  • Astra;

     Hız Seviyorsanız Bağımsız Süspansiyon Şart


    İnsignia; Bu bildiğin bağımısız,torsiyonvari bile değil :)


     Hız Seviyorsanız Bağımsız Süspansiyon Şart


     Hız Seviyorsanız Bağımsız Süspansiyon Şart



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 12 Ağustos 2014; 19:13:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    Harfi harfine katılıyorum, kullandığım çoğu torsiyonlu araç arkayı bırakma eğilimi gösterdi. Şimdi farketmiyor torsiyon daha iyiciler gelir.

    En basiti şöyle örnek vereyim; Golf ve A3 torsiyonlu modellerinde esp kapatmaya izin vermiyor, buradan yola çıkarsak aradaki farkı mühendislerin de tescillediği aşikar.

    Böyle bir genelleme yapamassınız.Bugün birçok pist yarışlarındaki araçlarda torsiyon kullanılmaktadır.Bu kadar elzem bir durum olsa adamlar neden torsiyon kullansın.Böyle bir mantık olabilir mi?

    Ayrıca bugün örnek olarak verilirse opel astra veya insignia gibi araçlarda da bağımsız süspansiyon yok ama yol tutuşları gayet iyidir.

    Ayrıca günümüzde araçların %90 ında ESP kapatılmasına izin verilmiyor zaten.bunun torsiyonla ne alakası var.Böyle saçma bir bağlantı olabilir mi?O zaman neden golfün bağımsız olanında da kapatılmıyor?

    Arkadaşın dediği her araçta olabilecek birşey.Oradaki zeminin durumu lastik durumu birçok etken olabiliyor.O yüzden genelleme yapamassınız.

    Hele hele şu esp örneğiniz öyle saçma ki.Onca tam bağımsız araçların espleri kapatılamıyorken hemde.


    İnsignia'da bağımsız süsp var, D sınıfında pek yemiyor hocam malesef.

    Peki fikrimi saçma buldunuz, A3 tdi'da esp kapatılmazken Tsfi' da kapatılabiliyor, sizce nedeni ne olabilir?

    Arkadaşım sen esp nin kapatılmasını aracın süspansiyonunun torsiyon olup olmadığına göre belirlendiğini söyleyemessin.

    Bugün araçların %60 ı tam bağımsız süspansiyona sahip ama %90 ının espsi kapanmıyor.

    FOcus 3 te mesela yol tutuş ustası olmasına rağmen aracın esp si devreden çıkarılamıyor.Çok basit bir örnek mesela.

    Audi Tfsi da biraz bmw özentiliği yapmış.Gerçi bmw lerde bile esp kaapatılıyor dense bile çok uç noktalarda esp devreye giriyor.Her araçta aşşağı yukarı böyle.

    O yüzden böyle bir mantık yok.Sen 1 örnek verirsin ben sana aksini gösteren 10 tane veririm.

    http://static-135-131-92-77.sadecehosting.net/m_75160618/f_//tm.htm#75160618

    Bu arada süspansiyon sistemleri artık çok karışıktır.Belli bir netlik yoktur.İnsigniaya bağımsız diyende var değil diyende.EN klasik bağımsız süspansiyon Trailing Arms diye geçer.Linkte birçok süspansiyon sistemiyle alakalı bilgi mevcut.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 12 Ağustos 2014; 19:27:39 >




  • Yoldaki bozukluklar, yanlış eğim, çukurlar vb. bunlar torsiyon ya da bağımsız süspansiyon dinlemez, götürür.

    Ayrıca @ykaya1983 dediği gibi arkayı bırakma ağırlık dağılımından çok fazla etkilenen bir unsur.

    Size tavsiyem bozuk yolda ve bilmediğiniz yolda kesinlikle macera aramayın.
  • İnsignianın süspansiyonları bağımsızdır bilip bilmeden konuşup insanları yanlış yönlendirmeyin
  • Torsiyon+watts baglantili astra hb ile spin attik gecen hafta; benim, arkadasi gaza getirmemle..
    Arka direksiyona, onden kaymalar da ayaga bakar
    Torsiyonun bozuk yoldaki avantajj, yukluyken daha az kirilgan olmasi.. bagimsizda arka takimin da ince ayarlari var òn gibi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 12 Ağustos 2014; 19:50:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ..NeyzeN.. kullanıcısına yanıt
    Hocam iskembeye karşılık kapak koymussun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabanı iyi tanımakla ilgili, torsiyon çubuklu 206'yla İstanbulpark'ta şaşırtıcı süreler yapmışlığım var.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.