Şimdi Ara

Hız Seviyorsanız Bağımsız Süspansiyon Şart (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
2
Favori
3.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bahsettiginiz olayin torsiyon ile iliskisi oldugunu dusunmuyorum. Yasadiginiz olayin sebebi, bir tekerlek cukura girince cekisten dusmesi ve yere tam temas eden tekerin tam tutunmasindan dolayi aracin kafa atmasi. Aslinda araba arkasini atmadi. Kafasini atti.

    Bunu yasamamak icin espli ve en az arkadan itisli bir araca binmeniz gerek. Torsiyon ile cok alakali degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Arkayı bırakma eğiliminin torsiyonla alakalı olduğunu düşünmüyorum.Arkayı bırakma önden çekişli araçlarda motor ağırlığının ve çekişin ön taraftan olmasından kaynaklanıyor.Önden çekişli özelikle hathcbak araçlarda ön arka ağırlık dağılımı çok dengesiz.Ben kendi aracımda arka tekerlerden birisi sökülü durumdayken çamurluktan kaldırıp aracın altını kriko üzerinden bağlantısını kesebiliyorum.Bunu ön tarafta yapmak mümkün değil.Sert süspansiyonlu araçlarda virajlarda araç yatma eğilimini yeterince gerçekleştiremediği için aracın arkasının da hafif olması ile birlikte arkayı bırakma eğilimi oluyor.

    Katılıyorum, bağımsız süspansiyonlu önceki nesil golflerde de limitlerinde viraja girdiğinizde arkalarını kolayca bırakıyorlar. Adı üstünde "limitlerde". Bence torsiyon, bağımsız meselesi abartılıyor.




  • Bence torsiyon ve bağımsız süspansiyonun farkı, en çok bizim yollarımızda belli oluyor. Yani viraj içinde tonajlı araçların sebep olduğu çukurlar, asfalt buruşmaları ve yamalar gibi durumlarda...Biraz hızlı girince aracın dengesi kayboluyor.
  • Bağımsız süspansiyona laf yok ta, torsiyon çubuğu da ne be yaaaacılar da ayrı bir garip.
    Yol tutuşu sağlayan yegane unsur bağımsız bağlantı kollarıymış gibi lanse edilmelere bayılıyorum. Bağımsız olunca arkasını mı bırakmıyor acaba ki mucizevi şekilde anlatılıyor, bağımsız süspansiyon iyidir de öyle aman aman fark yaratmaz sadece limit kullanımlarda yola viraja göre biraz daha avantaj sağlar, yoksa viraja 120 km hızla giren bağımsız süspansiyonlu araca göre, torsiyonlu aynı araç 100 km hızla girerse yoldan çıkmaz, virajda çukur sonrası zıplama hadisesine gelirsek orada amörtisör ve yay sertliğide çok önem arz eder.
  • stabil olmayan yollarda,yüksek virajlarda ve yüksek hızlarda arka amortisor sistemi bağımsız olmayan araçlar her zaman tedirginlik yaratır. Ancak bu her daim aracın yoldan çıkacağı anlamına gelmez. Ha tabiki bağımsız süspansiyon çok daha iyidir yüksek hızlar ve Türkiye yolları için bu tartışılmaz bile Ama otoyolda gidiyorsanız arka tarafın bağımsız veya torsiyon yada bağımlı denge çubukları olmasının bir farkı yoktur.
  • Virajı dönerken ki yol bozuklukları ciddi anlamda kaza sebebidir. Siz güvenli şekilde döneyim derken bir çukur sizi Allah korusun kazaya götürebilir. Türkiye'de yol şartlarına bakarsak otoban haricinde hız olayının olabileceği yol çok az
  • Düzenli olarak go-kart yapan birisi lastikleri, motor güçleri aynı olan araçlar arasında bile kafasında karar verdiği araçtan başkasını almak istemez, çünkü bilirki onunla virajları daha hızlı dönüyordur. Nitekim bağımsız süspansiyonlu aynı marka iki araç arasında yol tutuş farkı olabilir. Bunun nedenleri; Sürüş yüksekliği, Kamber açısı, Toe açısı, Sıkıştırma ayarı, Genişletme ayarı, ağırlık dağılımı vs etkenlerin araca ve yol durumuna göre doğru ayarlanmasıdır. Hatta motorun yükseklik konumu bile etkiler (boxer motor)

    Astra örneği verilmiş; tamam güzel yol tutuşu var ancak torsiyonun farklı şekilde geliştirilmiş versiyonu olan watts teknolojisi var. Bu sayede bir taraftan gelen darbe diğer taraftan gelen güçle dengeleniyor. Son olarak; dizelinde torsiyon benzinlide bağımsız süspansiyon kullanılan 2 golf 7 ile piste çıkılsa, arka arkaya gelen sağlı sollu virajlarda fark daha belirgin hissedilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aracın yol tutuşunu etkileyen en önemli faktör lastiktir...

    sonrasında ağırlık merkezi,iz genişliği,aks aralığı,süspansiyon sertliği,şase rijitliği gibi unsurlar gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Ben de gerçek hayat tecrübesi olarak bir örnek vereyim. Mercedes A200 ile Golf 7 tuzla liman bölgesindeki geniş yolda peşpeşe ve aşırı süratle ilerliyorlardı. İkisi de arkamdan geldi önümden çaprazlayarak tam gaz devam ettiler. O esnada az ileride zeminde ani bir çökmeye denk geldiler; Mercedes'in tek tekerleği buraya girdi çıktı aynen devam etti pek hissetmedi. Arkasından aynı süratle gelen Golf ise aynı yere aynı hız ve şekilde girdi fakat arkası zıpladı. Arkası yere oturuken hafif denge kaybı yaşadı ve gaz kesti yavaşladı. Yani tam gazla veya biraz daha hızlı girseydi aracın zıplama şiddetiyle arkası kontrolden çıkıp savrulabilirdi.

    Dolayısıyla eğer performanslı kullanımı seviyor ve özellikle aracınızı spor süspansiyon gibi seçenekler ile almışsanız bu zıplamanın şiddeti daha da fazla hissedileceğinden torsiyonlu araçlarda güvenlik zafiyeti hat safhada olacaktır.

    Tabi bağımsızın yol tutuş avantajı olduğu gibi bagaj hacmi azaltması ve arıza durumunda yüksek onarım maliyetleri gibi dezavantajları da var. Kendi kullandığım V40 aracım 335 litrelik bagaj hacmine sahip. A3 Sportback ise, V40'tan 7cm daha dar bir araç olmasına rağmen 380 litre bagaja sahip. İşte torsiyonun avantajı burada ortaya çıkıyor. Denemek için geri döndüm ve aynı çöküntüden onlardan daha yüksek süratle geçtim, aracımda fabrika çıkışı spor süspansiyon olmasına rağmen zıplamaksızın aynen devam ettim. Fakat dikkat ettiğim nokta, çöküntüye girince direksiyonun çok sert biçimde sola çekmesi oldu. Eğer direksiyonu sıkı tutmasaydım, neyi tutardım bilemiyorum.

    kahkaha attırdın hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Harun -- 13 Ağustos 2014; 13:24:50 >




  • Benim Hyundai Accent 2000 önünü bırakıyor sonra toparla toparlayabiliyorsan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınız kırmızı JT plaka mı? :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 13 Ağustos 2014; 17:12:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • süspansiyon tabii ki önemli. ibizacıktan zaten ne bekliyorsunuz? lancer ile virajlara hiç takılmadan girip çıkıyorum hiç hissettirmiyor. 110 derecelik dönüşte bana mısın demiyor.
  • Konudaki mesajım nerede? Yönetici arkadaşlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bendemi hata var mesajımi göremiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ..NeyzeN.. kullanıcısına yanıt
    Uçurmuşlar galiba hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Uçurmuşlar galiba hocam.

    İnsallah öyle değildir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • torsiyonlu yeni corollam var virajlarda bir kaç kez denememe ragmen esp yi bile devre sokamadım henüz ,bu arada esp kapatılabiliyor, şüphesiz paliodan daha iyi yol tutuyor ancakk rüzgardan acayip etkileniyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Arkadaşlar bendemi hata var mesajımi göremiyorum

    Niye silindi acaba

    İki araç örneği var aslinda konuyu kapatacak. Auris ve golf. Beygiri düşükler torsiyonlu, yüksekler tam bağımsız. Demekki etkili oldugu aşikar yol tutusta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Arkadaşlar bendemi hata var mesajımi göremiyorum

    Niye silindi acaba

    İki araç örneği var aslinda konuyu kapatacak. Auris ve golf. Beygiri düşükler torsiyonlu, yüksekler tam bağımsız. Demekki etkili oldugu aşikar yol tutusta.

    Hala cevap bekliyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir yanlışlık olmuş galiba hocam, geri aldım.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.