Şimdi Ara

Hobi Olarak Turbo Doğan Toplamak ? :) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
6.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Heves kırmak gibi olmasında parayı sokağa atmak gibi birşey o arabaya para harcamak.Sahsi fikrimdir görünce yazmak istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok pahalı bir hobi değil mi bu?
  • Aklıma ilk gelen şey diferansiyel oldu. Biliyorsunuzdur bu araçların diferansiyelleri kronik sorunlu. Ona da el atmak gerekecek.



    Paran varmış ve vaktin varmış. Bence yapılır neden yapılmasın? Ama ne olursa olsun o araçla kaza yapmak, motosikletle yapmaktan daha da güvenli değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • techturkey forumlarına bir bak orada yapanlar var bir kaç kişi. belki de malumsiteden hazır turbolanmış alabilirsin üstüne masraf yapıp güçlendirebilirsin
  • https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tofas-atmosferik-plusturbo-sahin-408474084/detay

    Hazırı varken niye o kadar para harcayacaksın ki ? Ne güzel yapmış adam , karbüratörlü araca turbo takmak enejeksiyonludan daha kolaydır.
  • Sana peşin söylüyorum, seni bir güzel yiyecek bu ustaların. Sıkıyorlar sorunsuz 3 ay normal tofaş yürütemeyen adam sana 3 yıl sorunsuz nasıl turbolu makina verecekmiş. Yalan hepsi, malı satarken 3 yıl garantili sorun çıkınca servisi 1. sanayide (30 km). Bu hep böyledir.

    Bu konularda tecrübesizsin, basit mantık şu sanayide kimseye güvenme babanın oğlu olsa bile. İllaki sıkacak illaki yalan söyleyecek, illaki aldatacak.

    Yani 35 bin var. insan gibi harcadın bunun 3/2 si boşa gidecek. Yaptığı işin sorumluluğunu alan adam yok gibi. Ahmet abi mehmet abi farketmez.

    Bu yüzden önce arabadan sen anlayacaksın ki, seni aldatması zor olsun, bir çok işini kendin yapacaksın, yani bir öğrenme süreci atlatacaksın. Bu öğrenme süreci de masraf işi, yedek parçası ucuz, ustası çok olduğundan Tofaş en iyisi.

    DŞK (Doğan, Şahin, Kartal) nin falanı filanı olmaz. Hepsi aynıdır. tek temel fark motordur. O daha sağlam bu daha çürük diye bir şey yok. Hepsi aynı derecede çürük.

    Doğanlar daha pahalı olduğu için daha çok hürmet ve bakım görür o yüzden uzun vadede daha dayanıklıymış gibi algılanır alakası yok. Neticede hepsi aynı parçalarla aynı fabrikalarda yapılıyor, bir daha fazla yalıtım 3 tane daha düğme boyalı tampon arabayı sağlam yapmaz.

    Aradaki temel fark motorlarda. Eski motor 124 ün 1.300 cc nin 1.600 e çevrilmiş hali 60 model tasarıma sahip olduğu için sıkıştırma oranı çok düşük. Yenisi önden çekişli olduğu halde bizimkiler arkadan itişe uyarlamış. Fabrikasyon 2.000 cc turbo var temprada kullanılan 160 bg.

    Özetle mevcut arabanı tut. tek araba ile bu işler yaş. Bir tane tofaş topla yavaş yavaş kafana göre. Ben olsam tempra motorlu bir tane tercih ederim. En fazla 3 5 bin tl zarar edersin, bu arada da epey bir şey öğrenirsin.

    Her şey yolunda giderse bu yaz düzgün bir tofaşa binersin, hala kaşıntın geçmiyorsa o zaman bakarsın edersin. Sakın unutma karbüratörlü turbo tercih edilen bir şey değildir, çok sıkıntı verir. Yani enjeksiyonna geçmen, manifold uretmen vs lazım. Ecu bulacaksın falan filan.

    Aslında ayrıdığın bütçe ile bu iş çok kolay yapılır sorun bunun markette satılıyor olmaması. Sen yapacaksın.

    Sorunsuz diyen yalan söyler, sorunsuz senin şimdi bindiğin araba. Sen sadece sorunları ile yaşamayı öğreneceksin, aracı sorunsuz hale getirmek çok uzun süre isteyen bir iş. Taunus forumunda orjinalci arkadaşımızın sorunsuz 200 bin bindiği bir GTS macerası var, aç bak aracı fabrikasyon standartlarından bir iki tık yukarıda tutmak nasıl bir çaba istiyorki sen turbo peşindesin.

    Unutmadan, Tofaşlar mevcut halleri ile bile adamı çok kolay öldürebilen araçlar. Ki şu anda gazda en fazla 60 65 bg falandır. 100 bg bence limittir. Bunda sonra rollcage olamadan o arabaya binmek ihtihara girer, onu da araca nasıl işletir trafikte yürütürsün bilemem.




  • Forumu kullanmayı bilmediğim için herkesi bir anda etiketleyemiyorum kusura bakmayın.

    Öncelikle doğana için değmez onu yap bunu yap diyen arkadaşlar var çevremde aynı şekilde o olmaz bunu yap filan diyor.

    Bunun haricinde üç ustam var Gebze organize sanayiye yakınım techturkey den arkadaşlarla da iletişime geçtim yavaş yavaş bilgi topluyorum.

    Ama direk seni yerler muhabbetine girmeyelim kesinlikle tamamen araştırıp emin olmadan zaten parçaları toplamayacağım. Daha sonra

    yürüyen de emin olmadığım kısımlarda bakıma girecek komple yürüyeni değiştirebilirim gerekirse.

    Ustalarla konuştum 4 nokta enjeksiyondan 250-300 beygir güç alınabiliyor. Ama ben bu kadarını gereksiz buldum onun için aracı

    tüplü yürüteceğim.

    Bu arada Gebze de turbo şahin var yaklaşık 6 aydır sorunsuz yürüyor o araç da onun sahibiyle de iletişime geçtim ondan da bilgi alıyorum.

    Son olarak Doğan için değmez diyip farklı araçlar önermeyin arkadaşlar bütün hevesim kaçıyor bu tür yorumları görünce çevremde

    baskı yapıyor bu konuda herşeye rağmen yapmaya çalışıyorum ama en azından sizin desteğiniz olsun.




  • 1000 beygirlik LPG araç var. LPG ile ne alakası var.

    300 beygiri dynoda mı veryor telefon damı.

    Neyse sen bildiğin gibi yap. Bilehare görüşürüz...
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Hocam telefonda verdi 300 beygiri ama yalan olduğunu düşünmüyorum.

    Dediğim turbo şahin benim giulietta mı düz yolda boy boy geçiyor 170 beygir bir aracı bu denli rahat geçiyorsa

    190-200 beygir vardır diye düşünüyorum. 4 nokta enjeksiyonlu bile değil bu dediğim araç.

    Yine de sizin iyi kötü yorumlarınızı bekliyorum nasıl daha ileriye götürebileceğim konusunda her türlü bilginize açığım.
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Niye doğanla şahin arasında fark olmuyor ? Fiyatları doğanların daha yüksek sadece motordan dolayı mı ? Doğanların boyası sanki daha iyi atılmış ve çürüme olayı geç oluyor gibi. Sonrasında p.ç motor diye geçenler üstten egzantrik tek nokta enjeksiyonlu tempra motor mu ?
  • Saygılar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Niye doğanla şahin arasında fark olmuyor ? Fiyatları doğanların daha yüksek sadece motordan dolayı mı ? Doğanların boyası sanki daha iyi atılmış ve çürüme olayı geç oluyor gibi. Sonrasında p.ç motor diye geçenler üstten egzantrik tek nokta enjeksiyonlu tempra motor mu ?

    Doğan nın Şahin'den farkı birkaç aksesuar(sisfarı,far yıkama,.boyalı tampon, renkli cam vs ) yalıtım ve döşeme farkı var. Boyanın iyi görünmesi doğan'da metalik renk seçeneği ve camların renkli oluşundan daha güzel görünüyor. Bi rivayete göre doğan'da kullanılan saç farklı olduğu söyleniyor be kadar doğru bilemiyorum lakin doğanların daha uzun süre paslanmadığı göze çarpımıyor değil.

    Piç motor diye tabir edilen motor tempra motoruna geçilmeden önce alttan egzantrikli motora, yeni tip karbüratör, elektronik ateşleme ve cut off sistemi eklenerek güncellenmiş olan motor.

    Şahin motoru ve doğan motoru arasında pek farklılık yok. Sadece doğanların tamamı elektronik ateşleme ve otomatik jikleli iken şahinler de platin, melsefe ve manuel jikle vardı 1993 de piç motor dan itibaren şahinler elektronik ateşlemeye kavuştu. Üstten egzantrikli Tempra motora Doğanlarda 1993 de Şahinde ise 1995 de geçildi. Sonuç olarak motor bloğu, üst kapak, piston, sübap, egzantrik gibi bilimum parçalar aynı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunc52 -- 14 Mart 2017; 22:39:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rüzgarbey34

    Hocam telefonda verdi 300 beygiri ama yalan olduğunu düşünmüyorum.

    Dediğim turbo şahin benim giulietta mı düz yolda boy boy geçiyor 170 beygir bir aracı bu denli rahat geçiyorsa

    190-200 beygir vardır diye düşünüyorum. 4 nokta enjeksiyonlu bile değil bu dediğim araç.

    Yine de sizin iyi kötü yorumlarınızı bekliyorum nasıl daha ileriye götürebileceğim konusunda her türlü bilginize açığım.



    Bak şöyle anlatayım, yurt dışında namı yürüyen tuning çi dergileri, her ay başka bir etkinliğe dyno ile gidiyorlar, söylediği beygiri kafadan tutturan veya geçen 10 da 2 kalan 8 kişiden 4 ü %15 - %30, kalan dört kişiden 2 si %50, kalan 2 side %50 nin altında sonuç veriyor.

    Yanı kişinin aracı turboluyor olması, her konuya tam olarak hakim olduğu anlamına gelmez. 170 beygirlik bir doğan seni çiğ çiğ yer çünkü o araba 950 kg civarı senin araba 1400 kg arada neredeyse yarım ton.

    Yani senin arabanın güç ağırlık oranı 0.0551
    170 bg bir şahinin güç ağırlık oranı 0.0812

    Senin aracın turbo şahinle eşit güç ağırlık oranına gelmesi için 230 250 bg civarında olması gerekir.

    Yakıtın sisteminin enjeksiyonlu olması aracın gücü ile alakalı bir mevzu değildir. NASCAR bazı yarış kategorilerinde enjeksiyona 2012 geçti, klask seri ve kamyonet serisi halen daha karbüratör ile yürüyor. beygir güçlerinde aman aman fark yok, sadece akıllı yönetimle yakıt tasarrufu sağlayıp pit stoplarla oynayabiliyorlar.

    Bak bizde bu yollardan geçtik, geçiyoruz. Bu işleri kovalamakta bir sorun yok, kafana göre takıla da bilirsin, benim dediklerim bu gün geldiğim noktada, senin yerine kendimi koysaydım böyle böyle yapardım.

    Bu işler aceleye gelmez, keyifle yapılmalıdır, bütün adımlar bir den atılamaz. Gerçek arabalar, belgesel kanallarındaki gibi 1 haftada toplanmaz, eğer raftan alınıp takılmayacaksa seneler sürer. Senin bir de işi öğrenme durumun var.

    Bu yüzden git kafana göre bir doğan bul, sağını solunu toplattır, biraz sanayii ortamını tanı, dönen çakallıklara şahit ol, çevre yap, kazık ye (ucuzundan). Sonra benzinde motor kabüratörü + iyi bir dereceli egzantrik + iyi kapak işçiliği yaparak yürütmeyi dene(gene bir 100 120 bg bulursun sanki azıcık uğraşsan). Bunlar düşük masrafla kolayca yapılacak işler. Vazgeçsen yine zararın olmaz.

    Hem daha arabayı tanıman lazım, 250 bg doğan tabutun turbolusu olur mazallah. Sakın olakı rollcage yaptırmadan binme. Ustası değil kralı olsa farketmez (ki etmedi) hızlı tarafından, mezara intikal edersin. DŞK nın şakası olmaz. 70 80 i geçtiğinde Allaha emanet gidersin.

    Kolay gelsin.




  • Bu bilgi seviyesiyle bu iş olmaz öyle araştırıcam sorgulayacam felan derken adamı ayakta masaya dayarlar.:) Bildiğin zaman bile yumruklaşma haline evriliyorsun.
    Julyettana int. den bakıp kağıda mod dizecek bilgi düzeyin var mı ki tarihi eser olmuş şeyi miden kaldıracağını sanıyorsun. Bir heves işte.. hevesti deyip geçicen. Bu işler zamana yayarak öğrenilir. Ufak ufak terlenerek, el yağa girerek sindirilmeye başlanır. Ayrıntıda problem çok öyle yürürü değiştirim cümlesi kadar basit değil karşılaşılanlar. Sen değiştir usta deyince seni değiştirirler :) Bu çağda halen beyaz şahinciler belirli kültür düzeyinin insanları boşverin değiştirin o çevreyi girmek ne kelime.. Ne bu işte dükkanın var tecrüben de yok nede ekmeğini yiyebilirsin bu çağda. Bunlar olsa zaten bu foruma gelmezdin. :) Final de o kadar parayı çöpe atmaktan başka birşey değil bu heves. Önce kafayı değiştir derim çok çok istiyorsan da eski alman, fransız, japonlarına para harca harcayacaksan en azından tenekeye binmemiş olursun.




  • Hocam türk garaj performans fscebook tan bakmanızı istiyorum.



    Hocam bence imkanınız sevdanız varsa yapın ne kaybedersinizki? Insan parasını zevki için harcamıcaksa ne için harcıcak?



    Gidin yapın 200 250 beygir gazlayın yanlayın sıkılırsanız benzin döküp yakın para sizin değil mi kimene?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo doğan toplamak yerine 2.0 mpi cat tempra motorunu swaplamak bence başlangıç için yeterli olacaktır, bunun üstüne de atmosferik modifiye ve güçlendirmeler yapılarak 200bg zorlanabilir
  • Arkadaşlar cevap vermiş olan herkese çok teşekkür ediyorum uzun bir zaman geçti aradan kaza geçirdim kolumu kırdım ama vazgeçmedim aracı toplamış bulundum hemde ayırdığım bütçenin çok çok altına suanlik sorunsuz yürüyor araç yazılımlı 320 c180 filan rahat onlarla yürüyor sorunum yok şuan tekrardan herkese teşekkür ediyorum.

    Edit:video ve fotoğraflar da atabilirim isteyen olursa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rüzgarbey34 -- 12 Aralık 2017; 19:21:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turboyu doğana taksan , dip gazda ön kaput sürtünmeye dayanamayıp fırlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taktım hocam ama dediğiniz gibi bişey hiç yaşamadım tamam kontrol etmesi oldukça zor oluyor ama zaten öyle hız yapacak yollara sahip değiliz sorun olmuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben isterim foto ve video dışında yapılan işlemler ve yapılan masraflar hakkında yazarsanız sevinirim.

    Kazasiz belasiz keyifle binin aracınıza..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.