Şimdi Ara

Honda Civic Triptonic Şanzuman Hakkında Yardım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
2
Favori
51.389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Üstüne zilyon tane araba değişimi oldu konu hala duruyor. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gorod -- 2 Temmuz 2013; 21:46:19 >



  • yakıt tüketimini düşürmek amacayla vitesleri uzun tutmuşlar.
    mesela düz vites 2.viteste 90-95 gibi kesiciye girerken;otomatik 120km de giriyor.
    yine düz vites 3.viteste 140 gibi giriyor.otomatik ise 170km de..
    bu yüzden hızlanması düze oranla daha uzun.
    ama uzun yolda yakıt tüketimi otomatiğin bir miktar daha düşük.
    en önemlisi rahatlığı.vites değişimleri anlaşılmıyor gibi.
    D ve S modları var.
    S modundaaraç biraz daha atak oluyor.vitesleri daha geç değiştiriyor.yani devir olarak.
    D modunda ayağını gazdan çektiğinde vitesi büyütüyor.ama S de hemen büyütmüyor.
    bir de S modundayken direksiyondaki kulakçıklara dokunduğun anda F1 denilen moda giriyor.o zaman kontrol tamamen sende.1den 5e kadar sen değiştiriyorsun.vites geçişleri sanki çok az daha hızlanıyor.

    yani kısaca düz vites daha performanslı.şehir içi yakıt tüketimi de bir miktar düşük.
    otomatik vites ise çok rahat.yokuşa geldiği zaman hemen kick down yapıyor.kasılmadan çıkıyor yani.sollamaları daha rahat yaparsın.bi de 150 160km gibi hızlarda daha az tüketirsin.150 ile giderken devir 3000de oluyor çünkü.manuelde bu rakam daha yüksek oluyor.
    karar senin.yakınlarında honda bayisi varsa gidip bi test ederseniz karar vermeniz kolay olur.




  • Teşekkürler Peki.Top Speedleri Nasıldır Bunların.
    Manuel İle En Fazla Ne Kadar Otomatik İle En Fazla Ne Kadar Yapabiliriz.
  • valla fab. verisi düz için 197 otom. içinse 192km
    ama ben çok kısa sürede 185e kadar çıktım.o da 4 viteste yaklaşık 5000 devire denk geliyor.yani yol olsa 200ü çok çok rahat yapar.daha 5. vites var çünkü.
    düzlerin youtubede 239 yapanı vardı.ne kadar gerçek bilmiyorum.
    araba bi hızdan sonra gücünü(125hp) hissettiriyor.yüksek hızlardaki ivmelenmesi bana göre gayet iyi.
  • Ben de imla konusunda biraz yardımcı olabilirim:

    triptonic değil tiptronic olmalı, iyi forumlar...
  • ben düzle 221 yaptım.ama stilll'inde dediği gibi 235'i geçen videolar mevcut nette.ve büyük ihtimalle gerçekler.
  • ben ankara-istanbul otoyolda 228 km gördüm kadran da , işin tuhaf tarafı korktum çünkü biraz daha düz yol olsaydı daha da gidecekti :)
  • dostum mereba sıze..2005 model 32000 de eskı kasa cıvıc es ım var..arabayı satla cıkarım 2008 2009 elegance almak nıyetım..ama gecenlerde brının yazdı mesajla benım mıdem bulandı..arkadas ban sole dıyor.senın aracın daha ıyı performance olarakda daha ıyı dıyo satma arabanı pısman olursun dıyo..sız kullanıcı olarak benı bu aracla alakalı bılgılendrırsenız sevınırım..bıde nette cok satlık ılanı var bu aracın 10000 15000 de adamlar satla cıkarmıs..bu kadar az km bı aracı neden satsınkı sahıbı sordumdada ben baska arac alıcam zaten dyor..aklımada otomatıkman memnun deyıl satıyor heralde dıyorum..benı bılgılendrırsenız sıze mınnetter kalıcam..avansis@mynet.com msn bu yada meıl atın ıstersenız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avansis

    dostum mereba sıze..2005 model 32000 de eskı kasa cıvıc es ım var..arabayı satla cıkarım 2008 2009 elegance almak nıyetım..ama gecenlerde brının yazdı mesajla benım mıdem bulandı..arkadas ban sole dıyor.senın aracın daha ıyı performance olarakda daha ıyı dıyo satma arabanı pısman olursun dıyo..sız kullanıcı olarak benı bu aracla alakalı bılgılendrırsenız sevınırım..bıde nette cok satlık ılanı var bu aracın 10000 15000 de adamlar satla cıkarmıs..bu kadar az km bı aracı neden satsınkı sahıbı sordumdada ben baska arac alıcam zaten dyor..aklımada otomatıkman memnun deyıl satıyor heralde dıyorum..benı bılgılendrırsenız sıze mınnetter kalıcam..avansis@mynet.com msn bu yada meıl atın ıstersenız..



    Hocam bende 2007 civic var, arkadaşın 2005 civic'i var...
    Tipo ya da uno'ya bindiyseniz böyle kendinizi bi çıplak hissedersiniz, sağ dikiz aynasına biraz uzanınca yetişirsiniz gibi hisse kapılırsınız ya aynısını ben arkadaşın arabasında hissediyorum...
    Tamam 2005 civic'ler iyi araba, performans, yakıt konusunda emsalleri arasında iyi bir yerde olabilir ama 2008-2009 civic'ler de gemi gibi be kardeşim...
    Denizde açıldıkça açılası geliyo insanın :)
    Her ne kadar bugün tamponumu kaldırıma sürtmüş olsamda arabanın ucunun bucağının belli olmaması hoşuma gidiyor...
    Yeni civcivlerin 1400 kiloya yakın ağırlığı ve 125 at gücünde olması belki eskilerine nazaran azcık daha hantal olmasına sebep oluyor olabilir...
    4000 devri geçince civciv kendine geliyor ama...
    Ben yollarda kapışmam diyosanız ((1600cc ile olmaz zaten...) (peugeot 106 ile belki)) alın bi civic, test sürüşüne çıkın...
    acayip rahat...

    not: BMW, Mercedes veya Audi daha önce hiç kullanmadığım için Honda şimdilik benim için diğerleri arasında 1 numara...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a1g0rithm -- 25 Temmuz 2009; 0:46:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    yakıt tüketimini düşürmek amacayla vitesleri uzun tutmuşlar.
    mesela düz vites 2.viteste 90-95 gibi kesiciye girerken;otomatik 120km de giriyor.
    yine düz vites 3.viteste 140 gibi giriyor.otomatik ise 170km de..
    bu yüzden hızlanması düze oranla daha uzun.
    ama uzun yolda yakıt tüketimi otomatiğin bir miktar daha düşük.
    en önemlisi rahatlığı.vites değişimleri anlaşılmıyor gibi.
    D ve S modları var.
    S modundaaraç biraz daha atak oluyor.vitesleri daha geç değiştiriyor.yani devir olarak.
    D modunda ayağını gazdan çektiğinde vitesi büyütüyor.ama S de hemen büyütmüyor.
    bir de S modundayken direksiyondaki kulakçıklara dokunduğun anda F1 denilen moda giriyor.o zaman kontrol tamamen sende.1den 5e kadar sen değiştiriyorsun.vites geçişleri sanki çok az daha hızlanıyor.

    yani kısaca düz vites daha performanslı.şehir içi yakıt tüketimi de bir miktar düşük.
    otomatik vites ise çok rahat.yokuşa geldiği zaman hemen kick down yapıyor.kasılmadan çıkıyor yani.sollamaları daha rahat yaparsın.bi de 150 160km gibi hızlarda daha az tüketirsin.150 ile giderken devir 3000de oluyor çünkü.manuelde bu rakam daha yüksek oluyor.
    karar senin.yakınlarında honda bayisi varsa gidip bi test ederseniz karar vermeniz kolay olur.



    Selamlar,
    stilll, sen anladığım kadarı ile burada manuel derken, otomatiğin manuel modundan (F1 modu) bahsediyorsun. Bildiğimiz standart manuel'in otomatiğe (ve otomatiğin manuel moduna) göre performansı nasıl olur bir fikri olan beyan ederse sevinirim.


    quote:


    mesela düz vites 2.viteste 90-95 gibi kesiciye girerken;otomatik 120km de giriyor.
    yine düz vites 3.viteste 140 gibi giriyor.otomatik ise 170km de..
    bu yüzden hızlanması düze oranla daha uzun.


    Ben bu kısmı pek anlayamadım. Yani geç mi vites değiştiriyor otomatikte? Yoksa örneğin 3000cc'de otomatik modda isek otomatiğin manuel(F1 modu) modundakine göre daha yüksek süratleri mi görüyoruz. Nasıl bir sistem ola ki bu?
    Hadi daha yüksek devirde vites değiştiriyor olarak algılayacaksam. S modunu nasıl anlamayalım. Artık 6000cc'de mi devir değiştiriyor

    Özenle açıklamışsın aslında ama ben biraz tabirlere yabancı olduğum için yine detaylı bir iblgiye ihtiyaç duyuyorum.


    quote:


    D modunda ayağını gazdan çektiğinde vitesi büyütüyor.ama S de hemen büyütmüyor.


    D modunda gazdan çekince vites neden büyültüyor? Küçültmesi gerekmez mi? Bunun hikmeti nedir?


    quote:

    Orijinalden alıntı: avansis

    nette cok satlık ılanı var bu aracın 10000 15000 de adamlar satla cıkarmıs..bu kadar az km bı aracı neden satsınkı sahıbı sordumdada ben baska arac alıcam zaten dyor..aklımada otomatıkman memnun deyıl satıyor heralde dıyorum..


    Aynı soruyu ben de soruyorum avansis. Madalyonun diğer yüzü nedir acaba?




  • düz vitesli model F1 moduna göre daha performanslı tabiki.

    burada söylediklerim düz ve otomatik vites arasındaki şanzıman oranlarından farkediyor.nasıl her araba farklı hızlarda vites değiştiriyorsa düz ile otomatik de öyle.düz viteste daha düşük hızda vites değiştirirken, otomatikte daha yüksek oluyor.burada düz vites ile otomatik vitesi karşılaştırdım.
    S modu=F1 oluyor bu arada.
    F1 modunda gazın tepkisi biraz daha fazla oluyor.haliyle yakıt tüketimi de artıyor.
    F! de biraz daha geç değiştiriyor derken;mesela normal D modunda kullanırken gaza 1cm bastığında 3000devirde değiştiriyorsa F1 modunda 4000devirde değiştirir.böylece daha performanslı oluyor.

    araba otomatik olduğundan vitesin konumunu gaz pedalına basmaya göre ayarlıyor.
    gaza çok basarsan olabildiğince küçük viteste gider.az basarsan büyütebildiği kadar büyütür.çünkü burdaki amaç yakıtı düşürmek.
    ama dersen ben yakıtı düşünmüyorum performanslı olsun dersen (S modunda) ayağını gazdan çektiğinde vitesi hemen büyütmüyor.o viteste devam ediyor.


    şöyle açıklayayım.
    S modu: max 3.vitese kadar. D moduna göre daha yüksek devirde vites büyütür.
    S modundayken direksiyon arkasındaki kulakçıklarla kullandığın zaman ise (F1 modu) 1'den 5'e kadar kendin değiştiriyorsun.
    tam anlatamadım.kafam biraz karışık.anlamadığın bir yer yer varsa anlatırım tekrar




  • Tamam o zaman soruyorum anlamadığım yerleri (yandık desene )

    Düz vitesli model otomatiğin manuel olarak kullanımına göre daha performanslı dedin, yakıtı nasıldır sence? Muhtemelen daha az yakar ama, otomatiğin manuel kullanımı ile bu yakıt seviyesine erişilebilir mi?

    F1 diye bahsettiğinin S modda olduğunu söylemişsin. Benim bildiğim hem D'de hem de S'de direksiyondaki kulakçıklardan manuel kullanıma geçiş yapılabiliyor. Bu durumda F1 dediğin sadece S modundaki manuel kullanım mı? Yoksa mod ayırt etmeksizin manuel kullanıma geçmek mi?

    quote:


    Ben bu kısmı pek anlayamadım. Yani geç mi vites değiştiriyor otomatikte? Yoksa örneğin 3000cc'de otomatik modda isek otomatiğin manuel(F1 modu) modundakine göre daha yüksek süratleri mi görüyoruz. Nasıl bir sistem ola ki bu?
    Hadi daha yüksek devirde vites değiştiriyor olarak algılayacaksam. S modunu nasıl anlamayalım. Artık 6000cc'de mi devir değiştiriyor


    Burada beklediğim cevabı bir örnekle verebilirsin;
    >>> D modunda 3. vitese geçiş (otomatik kullanımda) kaç bin devirde olur?
    >>> Ve yine D modunda 3. vitese geçiş (manuel kullanımda) kaç bin devirde olur?
    Fark var diye anladım çünkü.

    Aynı durumu bir de S modu için açıklamak faydalı olur.


    quote:


    araba otomatik olduğundan vitesin konumunu gaz pedalına basmaya göre ayarlıyor.
    gaza çok basarsan olabildiğince küçük viteste gider.az basarsan büyütebildiği kadar büyütür.çünkü burdaki amaç yakıtı düşürmek.
    ama dersen ben yakıtı düşünmüyorum performanslı olsun dersen (S modunda) ayağını gazdan çektiğinde vitesi hemen büyütmüyor.o viteste devam ediyor.


    Bu gerçekten hoş bir özellik. Yakıt tüketiminin düşmesi açısından iyi. Ama şehir içinde otomatiğin düze göre fazla yakmasının sebebi de bu aletin (vites kutusunun) sürekli vites değiştirmesi olsa gerek.




  • Bilen herhangi bir arkadaşımız da cevaplayabilir, pamuk eller klavyeye lütfen...
  • zameet sen buı işi çözemeyeceksin anlaşılan, reno sümbül falan al en iyisi
  • Abi taktın sen de Sümbüle.
    Benim ağzımdan sümbül lafı çıkmadı hiç. Sümbül buldun da bana satmaya mı çalışıyon ne

    İşin ilginci sümbül lafına hala gıcık olamadım tam olarak, sündüs diye bir arkadaşım var onun aklıma gelmesinden olsa gerek.
  • sümbül benimde hoşuma gidiyor, tofaşın kartal,karga,doğan,saksağan modelleri gibi itici değil
  • Üzgünüm, Sümbül için bir itirafım var sana; ilk çıktığında tipinden dolayı bu arabadan almayacağım şeklinde büyük konuşmuştum...
    Yıllar geçti, ve bugün:
    caucass beni sümbül almaya mahkum etti.
    Cezam ellerinden oldu causass, daha mutlu günler görecektim ben

    Tofaş deme aman. Kaç kaç kaç
  • Abi biraz önce gülmekten herhalde altıma ettim gece gece güldürdün beni ya ....
    quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    zameet sen buı işi çözemeyeceksin anlaşılan, reno sümbül falan al en iyisi
  • Arkadaşlar honda civic 2010 modellerinde otomatik deniyor.Bu triptonik vites oluyor değilmi ?
  • merhaba arkadaşlar bende bu sayfada yeniyim benim hondada D de kullanırkende direksyondaki kumanda kollarından vitese müdahale edebiliyorum. yani vites küçültüp büyültebiliyorum. bu normal bir durum mu acaba arkadaşimda da var o kullanamıyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.