Şimdi Ara

Honda CR-Z ile 6 ay 4000 km İzlenimlerim...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
18.753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhaba arkadaşlar... Alırken doğru düzgün uzun süreli kullanım izlenimi bulamadığımdan sebeple almayı düşünen arkadaşlar için izlenimlerimi paylaşmak istedim. Umarım faydalı olur...



    1. Motor
    1.5 l Elektrik destekli motora sahip aracım 1100 dd itibaren max tork değerini verdiğinden sebeple öncelikle gayet hızlı hissettiren bir yapıya sahip. Honda motorları dayanıklılığını kanıtlamış olmasından sebeple hiçbir zaman aracın arıza lambasının yanmayacağını düşünerek kullanıyorum. elektrik motoruna gelince turbo görevini daha küçük bir etki ile olsa da göstermekte gayet iyi. IMA işletim sistemine sahip aracım 30 km altında yavaşlamalarda benzinli motoru kapatıp tekrar vitese takmadığınız sürece çalıştırmıyor ve Start stop olayını elektrik motoru sayesinde bi ileri noktaya taşıyor sanırım. 3 farklı sürüş modu bulunan aracımı eco modda kullanmak bana çok gereksiz geliyor çünkü araç çok kasıyor hissettiriyor kendisini. sport modda ise inanılmaz güzel gaz tepkileri ve direksiyon tepkileri alıyorsunuz. normal mod kullanımda 2500dd ye kadar 3 silindir çalışan otomobilin sonraki devir bandı ise gayet keyifli bir şekilde bitiyor. aracın motor ve şanzımanı genel crz lerde 2019 a kadar garantili durumda bu sebeple sadece araçtan keyif almaya bakıyorsunuz.

    2. Şanzıman performansı

    Araç 6 ileri manue olarak türkiyeye geldi.. çok güzel ve kemikli vites geçişleri var.. 54. km de 6. vitese atmanızı istiyor bu sebeple şehir içinde birçok kez vites değiştiriyorsunuz. kendim genelde 2-4-6 şeklinde kullanıyorum kasılmadan çok yakıt harcamadan ve debriajı yormadan yol alıyorum. şanzıman oranları gayet iyi aracın düşük hp sine rağmen tekerleklere aktarımı konusunda görevini başarıyla yerine getiriyor. 4000 km boyunca çekiş kontrol sistemini devreye hiç sokmadım. uzun yolda 6. vitese atıp yolunuzu bitiriyorsunuz o kadar.


    3.yürüyen

    Alırken en çok korktuğum şey aracın çok sert çıkmasıydı. ama kullanınca gördüm ki 2011 model fiestam dan daha yumuşak bir yapısı var (fiestam 15' jant kullanmasına rağmen). aracım 70.000 km de ama yürüyen aksamında hiçbir gevşeme ya da sendeleme yok. sanki 0 km hiç çukura girmemiş bir araç gibi ( diğer kullandığım birkaç cr-z de aynı durumdaydı benim aracıma özel bir durum değil yani :)) Aracın sağından solundan trim sesler gelmiyor. Yol tutuşu go kart araçları gibi. Çoğu araca nispeten kısa ve geniş yapısı sayesinde gayet çevik ve sportif hissettiriyor. Hondalarda nefret ettiğim direksiyon -tur oranı bu araçta tam olarak istediğim gibi. küçük hareketlerle aracın yularını istediğiniz yere çekebiliyorsunuz.


    4.Trim Aksam ve parça fiyatları:

    Araç piyasada çok bulunan bir araç olmadığından parçalarını servisten tedarik etmek zorundasınız. Kaskosu olmadan kesinlikle binilmemesi gereken bir araç. Garantisi devam ettiğinden eskiyen ya da yerinden çıkan parçaları garantisi sayesinde değişebiliyor. Benim vites topzunun üzt tarafındaki kromaj çizilmiş biraz ama rengi dolayısı ile sadece benim gibi kıl adamların dikkat edeceği bir durum sanırım. onun haricinde henüz bir sorun yaşamadım.

    5.Yakıt

    Aracın en güzel tarafı bu sanırım. 1200 kg aracım ile 4000 km ortalamam 5.9 lt. ortalama şehir içinde 5.5 ile 5.8 arasında değişiyor. pompada a aynı değerleri alıyorum.. Trafikte kaldığım ya da performanslı kullandığım zamanlar dahi 6.1 lt üzerini hiç görmedim. ( Kayseri-Ankara ort hız 122 km 310 km boyunca ortalama 6.0 lt yakıt tüketimi değerini gösteriyordu)


    6.Servis

    Araç nadir olduğundan her servise güvenemiyorum. Henüz bir arıza yaşamadığımdan (çok şükür) servis seçmedim henüz. aracım Honda a.ş de çalışan bi kişiden aldığımdan sorularımı direkt olarak kendisine soruyorum ve tatmin edici cevaplar alıyorum. Bakımlarını yaptırdığım Efe Honda servisi sağ olsun aracımın ufak defek işlerini ( cila rütuş vs. kendileri yapıyor.) parça olarak en özel parça için dahi ''2 haftada elinizde olur'' dediler. umarım lazım olmaz ama bence makul bir süre olduğundan problem yaşayacağımı sanmıyorum. Rutin servis ücreti 600 tl civarında.

    7.iç mekan konforu

    Koltukları sert. Sizi çok fazla saran bir yapısı da yok. rengi dolayısı ile de kirlenme olasılığı yüksek. birçok göze sahip ama pek de kullanışlı değil sanırım. arka koltuğa 1 kişi oturtabiliyorsunuz. o da sağ tarafta oturan kişinin dizinin konsola dayanmasına sebep oluyor.

    8.Genel arızalar

    Bilinen kronik bir arızası olamayan bir Honda.

    9.Genel görüş.

    Genel olarak çok memnun kaldığım parasından fazlasını veren bir araç. Eğer yeni evli iseniz ya da bekarsanız gerçekten f/p açısından çok çok mutlu eder diye düşünüyorum. Segmentinde olan DS3 - Rc-z -Scirocco gibi araçlardan çok çok daha makul fiyata sahip ve genellikle düşük km li ve çok el değiştirmemiş olmaları + ları. - leri ise çok fazla dikkat çekiyor olması (bir de bendekinin rengi kırmızı). herkes hem Honda hem bilinmeyen Hem de Hybrid olduğunu görünce soru yağmuruna tutuyor (Nerde fişe takıyorsun gibi :)) altına eğilip egzosuna bakıyor var mı diye , kafasını cama yaslayıp içine bakıyor vs. bu sebepten her yere aracı park edemiyorsunuz ederseniz de rahat edemiyorsunuz. Sokakta zaten yarışmaya can atan apaçi dolu iken önünüze kıranlar veya yanınıza yanaşıp rolling yapanlar cabası. 32 yaşında biri için pek makul olmayan davranışlar sanırım.

    Son olarak arabayı aldığım ve abim dediğim kişiye de okumasa da buradan teşekkürü borç bilirim.
    Almayı düşünen arkadaşlarım için yardımı olur umarım.

    Saygılarımla.







  • tasarım göreceli ama bana göre iyi bir tasarımı var. Manuel yerine otomatik seçeneği olsa daha çok talep görebilirdi.
  • auto_man A kullanıcısına yanıt
    Türkiyeye maalesef satış adedi az olduğu için gelmedi..

    Yanlış hatırlamıyorsam türkiyeye geldiğinde fiyatı bir golf dizel den pahalıydı. 54000 tl gibş idi golf ün ücreti. bu araç ise 58000 tl. marjinal bir aracı da o fiyatlara tercih edecek kitle tabiki çok az.
  • Amerikada hala satiliyor bu arac.Amerikada yuksek lisans yapan bir arkadasim almisti Turkiyede satisinin bitmesi cok kotu.
  • Fotoğraf da paylaşsanız güzel olurdu.
  • Arka koltuklar normal olsa mükemmel araba
  • El Valiente kullanıcısına yanıt
    Keşke ama işte her güzelin kusuru oluyor maalesef.
  • Otomatik şanzıman seçeneği olsaydı hiç düşünmeden alıp bineceğim araçtı ama maalesef sadece manuel geldi..
  • Bayram ziyaretimde Kayseri - Ankara yakıt ortalamam...

    Uzun yolda Şehir içi kullanımdan daha çok yakan tek araba :)



    Honda CR-Z ile 6 ay 4000 km İzlenimlerim...


    Honda CR-Z ile 6 ay 4000 km İzlenimlerim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SinanKkner -- 27 Haziran 2017; 22:4:13 >




  • SinanKkner S kullanıcısına yanıt
    Peki ilk kalkisi ve ara hizlanmalari nasil?

    Hybrit motoru ne zaman devreye gecip ne zaman pasif hale geliyor
  • 200ugececekaga kullanıcısına yanıt
    Kalkista bence biraz yavas kaliyor ama yine esp kapali 8.5 sn 0-100 var. Acikcasi oyle ucup kacan bi adam degilim bu veriyi de baska bir kullanicidan ogrendim.



    Sport moda alinca 100 den 160 a 7.5 saniye civarinda cikiyor bunu ben denedim ve 6. Viteste bu deger vites kucultmuyosunuz.



    Hybrid araclarda elektrik motorunu turbo gibi dsunun gaz tepkinize gore yaklasi 20 hp olan motor sizi daha az yakitla hizlandiriyor ve turbo dolma zamani beklemiyorsunuz.. Her uat vitese gectiginizde elektrikli motor benzinli motora destek vererek daha az sarfiyatla istediginiz suratte ilerlemenizi sagliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SinanKkner -- 27 Haziran 2017; 22:32:46 >
  • SinanKkner S kullanıcısına yanıt
    Verdiginiz bilgiler icin tesekkurler. Piyasada nadir bulunan bi arac ve kimsenin pek bilgisi yok. Bu konuyu actiginiz iyi oldu. Bi sorum daha olacak. Arka cam tasarimi gorusu etkiliyoru ? Nasil etkiliyor. Hayirli ugurlu olsun.
  • 200ugececekaga kullanıcısına yanıt
    Cok etkilemiyor ama tabiki 2 parcali gorunum ilk basta garipsiyor insan.
  • Abisi crx in geri döndürülmiş hali crx gibi atarlı giderli bir araç olsaydı eminim çok güzel satardı
  • HondatugraL kullanıcısına yanıt
    keşke düzgün bi crx denk gelseydi bi tane de ondan istiyorum.

    atarı gideri konusunda ama çok emin olma crx kadar atarlı giderli biraz yan görünümü soft o kadar.

    hybrid diye ekonomi amaçlı düşünüyosan felan hiç öyle bi araba değil yani videolarda çok güzel kesiciye giren kemikli vites geçişleri ve hisli direksiyona sahip bir araçtır kendisi.. önden agresif ama mugen kit elbette istiyor.

    2011 yılında 45 bin tl olan golf dizel varken kimse bu arabaya 55 bin vermedi bu çok normal.. retro bir araç sonuçta ve hybrid nedir hala bilen yok. çıkan videolarda saçma sapan yarım yamalak bilgiler havalarda uçuşuyor :) adam 25 km elektrikle sonra benzinle gidiyosun felan diye tanıtım yapıyor. ben de gülüyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanKkner

    keşke düzgün bi crx denk gelseydi bi tane de ondan istiyorum.

    atarı gideri konusunda ama çok emin olma crx kadar atarlı giderli biraz yan görünümü soft o kadar.

    hybrid diye ekonomi amaçlı düşünüyosan felan hiç öyle bi araba değil yani videolarda çok güzel kesiciye giren kemikli vites geçişleri ve hisli direksiyona sahip bir araçtır kendisi.. önden agresif ama mugen kit elbette istiyor.

    2011 yılında 45 bin tl olan golf dizel varken kimse bu arabaya 55 bin vermedi bu çok normal.. retro bir araç sonuçta ve hybrid nedir hala bilen yok. çıkan videolarda saçma sapan yarım yamalak bilgiler havalarda uçuşuyor :) adam 25 km elektrikle sonra benzinle gidiyosun felan diye tanıtım yapıyor. ben de gülüyorum...



    Kullanmakta binmekte nasip olmadı şuan ne desem boş crx ciyim çocukluk hayalım ve zamanında vardıda ama şuanki idealim ibretlik bi crx yapmak yapıcamda inş ölmeden. Crz mugen gelmişti zamanında istanbula yakından gördüm çok yakışıklıydı ama düzüne binen kimse yok etrafımda merak edıyorum nasıl gidiyor acaba. Yinede en temizi bitaze crz alıp k20 oturtmak




  • Hocam gerçekten güzel bir araç, güzel günlerde kullanmanız dileğiyle. Araçta yokuş kalkış desteği var mo acaba?
  • Arka koltuğa insan sığabiliyor mu?
  • seyfiican kullanıcısına yanıt
    Hem ileri hem geri kalkis yaparken kullanilan yokis kalkis destegi standart.
  • 1.85 boyunda arkadasim tek basina sigiyor sag tarafa ama kafasini egmesi gerekiyor. 1.70 de sorun yok zaten. Ama max 3 kisi
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.