Şimdi Ara

HOnda CVT şanzıman da kayış koparan var mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
0
Favori
5.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle ;

    Her konuda DSG gibi bir mühendisliği sözde yermeye çalışanları gözlerim hasretle aradı.

    Ama bulamadı.

    Neyse, bahsi açılmışken biraz da farklı bir bakış açısıyla CVT’yi elel alalım.

    Mesela CVT’nin kısa tarihinden bahsedelim ki ;

    -Konuya girenler için kaportası kendi kendine göçen, arka tampon arkasında darbe emici demiri dahi olmayan, güvenlikliği ABS modülü koymak zanneden ve boyası durduğu yerde soyulan meşhur japon daciası civic’in şimdi de CVT sıkıntısına ek olsun.

    Malum objektif otomotiv otoritelerini takip edenler iyi bilir ki otomotiv endüstrisinde bir çok şey önce formula 1 gibi üst mekanik bilgiyle beslenen spor dallarında kullanılır.

    CVT de 30 yıldan fazla zaman önce F1’ de ki manuel vitesde ki kayıpları ortadan kaldırmak için ortaya çıkmış bir ara geçişti.

    Tabii ki japon oto üreticilerinin tümü ucuz ve ekonomik odaklı olduğu için nasıl ki motorda ilk hâl olan atmosferiği kullanmaya devam ediyorlarsa aynı mantıksal yaklaşımla otomatik vitesinde ilk hâli olan bu CVT’yi kullanmaya çeyrek asırdır devam ediyorlar.

    Mesela Honda hala CVT ile uğraşırken rakibi Dacia çift kavramalıya geçti. Çift kavramalar minimum kayıp ile maksimum verim sağlayan modern mühendisliğin aktarmada nirvanasıdır.

    Ayrıca CVT’nin bir arızasının minimum 1500-2000 euro aralığında ki maliyetine karşılık, modern mühendisliğin ürünü olan DSG’de ise maksimum 500-1000 euro arasında bir maliyet söz konusu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daswagen -- 19 Mayıs 2022; 20:39:42 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • daswagen kullanıcısına yanıt
    Olm seni kel ferit mi tutup gönderdi buraya lobicilik yap diye doğruyu söyle.

    Yoksa direkt volfsburg a mı bağlı calisiyorsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    c90adventuresyoutube
    This a little tongue in cheek video that I've made about me riding my C90 around the world. Don't get me wrong, the 1200GS is a lovely piece of engineering but it's not the only way to ride around the world. This is my light hearted way of saying it :) don't forget to check out www.c90adventures.co.uk for more information on my C90 travels.
    https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DxDOOT-T2gKo&q=EgQuLZpEGPrSmpQGIhBZy35eCD9lgdzcLKYljoCeMgFy
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt


    Üstat o değilde keşke en düşük saatlik ücretin 9.90 öyro olduğu Wolfsburg’ta yaşasaydımda, 7.99 öyroya bi kasa tavuk kanat alsaydım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    Nedir bu ? Bende gözükmüyor. İşgillendim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • tafo0911 T kullanıcısına yanıt

    Asıl ustalık sanayide zaten. VAG - BMW - Mercedes gibi markalar için özelleşmiş servisler var malum, bu adamlar bayağı iyi kazanıyor. Standart bir oto sanayi dükkanı değil.


    Fakat servis bilse de üstten böyle bir emir gelmedikçe kafasına göre iyileştirme yapamaz. Ayrıca dediğiniz gibi devam etmek işine de gelir.

  • Yapı Ustası kullanıcısına yanıt
    Ne anlatıyon sen ya

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • daswagen kullanıcısına yanıt
    Kanka gece gece saçmalamışım kusura bakma tatsızlığa gerek yok 16 saat bilgisayara bakınca böyle oluyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • daswagen kullanıcısına yanıt
    Ne oldu daswagen, eskiden Avrupa bizi gısganiydi şimdi işler değişti mi? Rotadan sapmışın zahar…

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • daswagen kullanıcısına yanıt

    Bu mesajın neresinden tutsan elinde kalıyor.


    Birincisi CVT ucuz bir şanzıman değildir. Manuel'den sonraki en ucuz şanzıman tek kavrama yarı otomatiklerdir.


    Çift kavramada keramet olsa, Ford PowerShift'i bırakıp 6 ve 8 ileri yeni tam otomatiğe geçmezdi.


    Çift kavramada keramet olsa Pug ve Citroen tek kavramadan direk EAT serisine geçmezdi.


    Çift kavramada keramet olsa Opel tek kavramadan 5 ve 6 ileri kademeli tam otomatik arayışında olmazdı.


    Sportif manada ve sürüş zevkinde çift kavramanın avantajı tartışılmaz. Ancak yoğun trafikteki dur kalklarda dezavantajlı olması da tartışılamaz. Evet Formula-1 için ideal bir şanzıman olabilir ama bireysel kullanıcılar için arızaya açık olması ve maliyetli onarımları nedeniyle para çukurudur.


    Çift kavramada keramet olsa VW Amerika'da şanzımanına 10 yıl sorunsuzluk garantisi vermezdi. Ama orada hükümet var, vatandaşını koruyor. Yorumlarından anladığım kadarı ile senin eski yol arkadaşlarının yönettiği ülkenin kanunları ne yazık ki vatandaşını Doğuş ve VW'nin kucağına oturtuyor.


    Nerede kalmıştık. CVT şanzımana otomatik vitesin ilk hali demek gerçekten cehaletin "nirvanası" olmuş. Modern diyebileceğimiz sıvı kuplajlı ilk otomatik vites, seri üretim olarak General Motors tarafından müşterilerine sunuldu.


    Avrupa'da otomatik şanzımanı seri üretim olarak kullanan ilk firma ise Mercedes'tir.


    CVT ise, ilk olarak ismini hatırlayamadığım Hollanda'lı bir firma tarafından oldukça ilkel haliyle kullanılmıştır. Asıl gelişimi 1990'ların son döneminde ironik bir şekilde Honda tarafından sağlanmıştır.


    Yüksek torklu dizel araçlarda CVT'nin kullanılabilmesi için standart CVT'den daha maliyetli iyileştirmelere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle CVT'yi benzinli motorlarında kullanan Toyota, dizel motorlarında tek kavrama yarı otomatik şanzıman kullanmıştır.


    Ancak yukarıda belirttiğim iyileştirmeleri yapan Subaru 4x4 dizel araçlarında CVT kullanmış ve sorun yaşamamıştır.


    VW dizel skandalı nedeniyle yeni bir şanzıman yatırımı yapmaktansa uzun dönemli garantiler ile günü kurtararak yakın gelecekteki elektrikli otomobil dönüşümünde zaten çöpe atacağı DSG'yi, araçlarında kullanmaya devam etmektedir. Ama yine belirtiyorum uzun dönemli garantiler gelişmiş ve vatandaşına değer veren ülkeler için geçerlidir. Vatandaşını öpenlere ise, iyi niyet garantisi gibi bir başka yolma stratejisi geliştirilmiştir.





  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Ben apolitik Özal kuşağıyım üstad. Sadece Erdoğan sempatim var, neticede Türk tarihinin en büyük siyasi markası kendisi.

    Ve bu topraklarda Alparslan dönemi dahil en kolay premium araç alma; mesela Mercedes, BMW, VW, Audi vs. alma onun döneminde gerçekleşti.

    Mesela kalite abidesi E serisi sedanın en çok sattığı ülke olduk. Ve bir başka örnekte Passat sedan.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    Okumaya değer görüpte vakit harcamamak için, kaynaksız olduğu için, algı çalışması olduğu için ve de yazılanları meşrulaştırmamak için cevap vermeyeceğim.

    Size iyi forumlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ne olursa olsun manuel şanzımandan sonra tek güvenebileceğim şanzıman türü amerikan araçlarda sıklıkla kullanılan Tork konvertörlü tam otomatik vitestir.


    O da şu an bildiğim kadarıyla opel ve peugeot modellerinde kullanılıyor

  • daswagen kullanıcısına yanıt

    işte o ara yediğimiz hurmalar günü geldi hepimizi tırmalamaya başladı.... daha ne tırmalayacak; şöyle bir söz var; bir işe nasıl başladığın değil; nasıl bitirdiğin önemlidir diye.

  • daswagen kullanıcısına yanıt

    Yalnız bunu Erdoğan değil bizzat ABD sağladı sadece Erdoğan dönemine denk geldi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cvt de kayiş koparmak? Ne bileyim cok olagan disi bir durum gibi sanki. Ben olsam o kadar takilmazdim. Sonucta Honda bu, dayanikli otomatik şanzimanlari ile ün yapmiş.Eger bakimlari zamaninda yapilirsa bir sey olacagini sanmam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tafo0911 -- 20 Mayıs 2022; 18:39:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.