Şimdi Ara

HONDA F1'E GERİ DÖNDÜ,PEKİ DURUMUNDAN HABERDAR OLAN VAR MI? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
3
Favori
11.173
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mercedes vermis cocugu yine aslanim be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gelişmeleri nerden takip ediyorsunuz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: os_lnx

    Gelişmeleri nerden takip ediyorsunuz ?


    trf1.net den takip edebilirsin
  • McLaren 1.25 in altına inemiş. Daha umut verici gelişmeler bekliyoruz. 2 haftaya kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Ne kadar da iyimsersin :) Bu sorunu Ferrari de Mercedes de Renault da yaşadı ama hiçbiri bunun yüzünden ne yarış kaçırdı ne de 3-4 tur atıp test gününü kapattı :) Mercedes bugün 48 tur, Dün ise 131 TUR attı :) Honda bugün sadece 7 tur atabildi ve sezon başından beri daha dipgaz ile 2-3 den fazla tur atamadı :) Bu seneyi rafa kaldırın. Turbo motorlara geçilen ilk yıl olan geçen seneye bakın, renault ferrari mercedes testlerde kaç tur atmış bir araştırın :) Aynı zamanda konuyu okumamışsın belli, Honda bugün MGU-K dan değil, motor bloğundaki sızıntıdan dolayı testleri tamamlayamadı

    İyimser kötümser değilim meseleye, örneklere takılıp kalmıyorum. Sana biraz takılayım dedim sadece :)
    Beceri beceriksizlik üzerinden gidilecekse Honda bugün ve geçmişte Indycar motor tedarikçilerinden biri söz konusu motorsporları ise örnek F1 olmamalı sadece. Ben beceri yönünden bu forumda bunun örneklendiğini hiç okumadım mesela. O yüzden birşeylerin binek dünya ile ilişkilendirilmesini mantıklı görmüyorum. Mesela başarmak ve beklentilerse f1 sitelerinde Honda'nın ilk giriş söylenti, haberlerinden beri yazıyorum zaten gördüğüm her fan yada yorumcu Honda'nın çok eski zamanlarını örneklendiriyordu ancak Honda 2000'lerde var olduğu F1'de motor konusunda hiç en önde olmadı dedim, izah ettim. Turbolara geçerken de örneklerin 80'ler olamayacağını defalarca izah ettim o günlerde performans için uygulanıyordu charge ve tek yarışlık üniteler hatta sıralama turlarına özel şanzımanlar üretiliyor parçalanıyordu. Bugün tüm otomotiv sanayiinde böyle anlayışlar yok. Bırak bu tip üniteleri üreticiler testlere dahi sahip değil. Herkes Cosworth'ü dalga derecesinde eleştiriyorken kollanmaları gerektiği, var olmaları gerektiğini savundum durdum ama öyle olmadı malesef. Cosworth o günlerde orta-iyi derecede motorlar ile F1 de koşturamadı diye bizim basit bakış ve cümlelerle yerebileceğimiz bir mühendislik şirketi değil halen farklı serielrde motorları ve destekleri pistlerde koşturuyor çok ciddi bir şirkettir.
    Velhasıl en iyi durumda olan MB de senin yukarda adım adım Honda testlerini yazdığın gibi MGU sorunu yaşadı. 2016 veya sonrasında spec.ler değişirse MBenz'in de yeni belirlenebilecek motorlarla berbat bir motor ortaya koyması yani kimine göre beceriksizlik yapması gayet mümkün ancak böyle olsa bile bunu binekleriyle yine ilişkilendirmezdim. Bu markada geçmişinde ciddi motor sorunlarıyla uğraştı defalarca dayanıksızlıktan yolda kaldı diğer birçokları gibi bugün ve uzun zamandır en iyi olarak konuşuluyorlar.
    Güncellemelerini buradan okumamıştım çünkü zaten trf1.net üyesiyim günlük takip ediyorum olan biteni. :)
    Bu arada sitelerde Mclarenci arkadaşlar durumun vehametinin gayet farkında ve birbirlerine teselli verip duruyorlar. Umutları 2016 ancak ben bir ihtimal dairesinde mümkün olan başarılı bir başlangıç yapılamamasının sonrasında 2016 da ve hatta sonrasında da Honda'nın çok çok iyi olamayacağını düşünüyorum. Ellerinden daha iyisi zor gelir. Ancak Mclaren'in bu üretici ile başarılı ve uzun dönemli olabilmesini istiyorum çünkü Mclaren otomotive'in de uzun dönemli iyi bir tedarikçiye ihtiyacı var ve şuan Honda'dan daha iyi bir alternatif görünmüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 2 Mart 2015; 2:21:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland
    Bu arada sitelerde Mclarenci arkadaşlar durumun vehametinin gayet farkında ve birbirlerine teselli verip duruyorlar.



    biz mclaren i gp zaferleri alsin diye sevmedikki onun buyuklugu gp zaferleri kupalar degil.onun buyuklugu bir baska buyukluk adi konamaz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 2 Mart 2015; 13:28:52 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland
    Bu arada sitelerde Mclarenci arkadaşlar durumun vehametinin gayet farkında ve birbirlerine teselli verip duruyorlar.



    biz mclaren i gp zaferleri alsin diye sevmedikki onun buyuklugu gp zaferleri kupalar degil.onun buyuklugu bir baska buyukluk adi konamaz...

    yok öyle bi dünya :) neden detomasoyu jaguarı sevmiyorsunda mclaren'i seviyorsun neden lotus değilde mclaren bunların cevabı net muazzam başarıları sayesinde halen var ve biliniyorlar çok kötü de olsalar, daha kötü de olacak olsalar birşeylerin ekmeğini yeme uzun yıllar alıyor. Bizlerin doğumundan önce başlayan zaferleri, kupaları sayesinde ek ruh bindirme beklentiye girme var.
    Halen çok çok az da olsa Williams'ı hayırla yad eden, görsellerini taşıyanlar var ancak durumun farkındalar alıştılar şimdi şimdi biraz heyecan geldi. Mclaren de Ferrari de birşeyleri uzun süre doğru yapmazsalar önce williams olurlar sonrada silinir giderler. Bir iflasa bakıyor bu çağda birçok şey.




  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Hahah. Güldüm.

    Ferrari ve McLaren zaten sadece F1deki başarılarını ana kazanç olarak kullanıyorlar ve varlıklarını F1deki başarıları ve kazandıkları para doğrultusunda sağlıyorlardı sanki di mi ?
    Sonları Williams gibi olcakmış da silinip gidiceklermiş de...
    Nası bi kendinize güveniyorsunuz da böyle açık açık sallıyorsunuz merak ediyorum yani karşınızdakiler hiç bişey bilmiyormuş gibi sanki...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    Hahah. Güldüm.

    Ferrari ve McLaren zaten sadece F1deki başarılarını ana kazanç olarak kullanıyorlar ve varlıklarını F1deki başarıları ve kazandıkları para doğrultusunda sağlıyorlardı sanki di mi ?
    Sonları Williams gibi olcakmış da silinip gidiceklermiş de...
    Nası bi kendinize güveniyorsunuz da böyle açık açık sallıyorsunuz merak ediyorum yani karşınızdakiler hiç bişey bilmiyormuş gibi sanki...

    Gülme :) komşuna gelir başına.
    Anlamadan konuşma ki güldürme kendine. Sallıyor demeden önce yazdıkların üzerinden kendini, tarih bilgini bir sorgula bari. Cevap arıyorsan al;
    Evet ikisi için de öyle. Ferrari için bugün kurumsal yapı ve tesisleriyle öyle olmasa bile Ferrari 60-70'ler hatta 80'lerin sonuna kadar motorsporlarından kazandıkları ile otomobil geliştiriyor piyasaya sürüyor elde edilme arzusu hissettiriyor rahat satış yapabiliyordu. Ferrari'nin otomobil ağı, bayiliği, üretim bandı asıl gücü 80'lerin sonu 90'ların başında Fiat'ın hisse ve bütçelerini arttırmasıyla gerçeğe döndü. F355 adetlerinde bant sahibi olabilmek böyle gerçekleşti. Scuderia Ferrari markası Ferrari SPA dan eskidir salt o günün F1'i , motorsporlarından geldiğini herkes biliyor bu eski bir otomobil üreticisi olduğunu değiştirmiyor ancak otomobil deyince Ford, Jaguar gibi bir üretici değil uzun dönem butik üreticilik yaptı. Başka italyan garajlarının Ferrari topladığını herkes bilmez. Mclaren ise tamamen motorsporlarıyla var olmuş büyümüş ilerlemiş bir isim otomobil işine girişi çok geçtir. McLaren'in Mclaren F1'den kazandığı para motorsporlarından kazandığı yanında devede sivilce bile değil. Bu durum ancak şu son 3-5 yıl ve ilerisinde değişmeye başlayacak o kadar.
    Bu iki markayı da asıl isim gücünü oluşturan F1 değil Lemans ve Can am 'dir. Vakti zamanında ki bu dallarda ki olağan üstü başarıları isimlerini mukayesesiz güçlü yaptı sonra da her dalda devamı geldi. Motorsporlarında sürekli başarılı olmadan Mclaren'in bugüne gelmesi çok daha zordu yarışmanın dışında işin arka planında da üretici olduğundan son olarak Mercedes Benz'in dahi ele geçiremediği bir marka oldu ancak bu çok geç bir dönemdir 2000'ler....
    Williams örneği öylesine verilmiş bir şey değil karşılığını ödemeden, diğerlerinin önünde durmadan kimse uzun süre sahnede kalamaz bunun batmış birçok yarış atelyesi ve otomobil markasıyla örneği bol. Williams'ın eski dönemde F1'de McLaren'dan daha fazla para kazandığı dönemler oldu ancak devamiyet de önemli. Mclaren, Mercedes Benz gibi Ferrari, Fiat gibi bir güç sayesinde halen ön plandalar. Bu ekonomik rahatlığa erişemeyen çok firma Lamborghini, Lotus gibi kucaktan kucağa oyuncak oldu bataktan batağa sürüklendi. Ferrari'nin maddi olarak bitik durumda olduğu dönemde Fiat satışı olmasa ve bugüne kadar sabit devam etmese kaderinin Lamborghini gibi olmaması içten bile değildi belkide. Lamborghini 90'larda berbat durumdaydı neredeyse 0 dan bir araya getirilişi Audi alışı sonrasına denk gelir. Ferrari de otomotovi olmasa da F1'de 90'lar da son çeyreğe kadar berbat durumdaydı. Bugün Formula 1'den daha büyük bir marka. Bu Fiat parasıyla oldu. Şu son 5-10 yılda Fiat grubunda ki markaları diriltir hale dönüştü.
    Mclaren halen maddi olarak mükemmel durumda değil sanıyorum yol aracı üretimi dahil teknoloji merkezlerinin geliri F1 takımının birkaç katından fazladır.
    Belirli maddi güce ulaşmış markalar yada yarış takımları öyle 10 yıl içinde silinmiyor zaten ancak 20 yılda önlerde olamadığınızda kimse size paraları akıtmaz. Bugatti EB110'dan sonra neredeyse silinmişti tekrar diriltidi. Williams da şu son birkaç yılda yeniden diriliyor bu sadece F1 de olmuyor ancak F1 ilgisinde oluyor McLaren'da ki gibi. Williams da teknoloji satıyor McLaren gibi.
    Evet kendime güveniyorum bu konularda...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 11 Mart 2015; 0:11:56 >




  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Eee bunları yazınca benim haklılığımı daha da ortaya çıkardın.
    60ları 80leri anlatarak ben bunları iyi biliyorum demekle olmuyor bu iş. Herkes açıp tarihte neler olduğunu okuyabiliyor okumamız yazmamız var şükürler olsun ki.
    Ben de ilgiliyim bu konularda ve bilgili de olduğumu düşünüyorum. Bu anlattıkların %90ı da yeni değil benim için yani ben de bak bunları bunları biliyorum diye ortaya dökmekle uğraşamıcam açıkçası elimdeki bilgileri iki saat, ama, esas olay şu benim için şu an; lafı uzatmaya gerek yok, yahu bütün bunları yazdın da benim deminki mesajım haklılık katmaktan başka neye yaradı şimdi ?
    80lerde miyiz hala yoksa ben mi yanlış görüyorum tarihe bakınca.
    Artık devasa firmalar haline geldiler Ferrari ile McLaren. Williams gibi ana para kaynakları yalnızca F1 değil.
    O böbürlene böbürlene yazdığın satırlarla tamamen ilk mesajıda ifade ettiğim konudahi haklılığımı arttırmışsın, sağ ol ne diyim.
    Ferrari üst üste rezil rüsva sezonlar geçirmesine rağmen hala kar etmeye devam ediyor, böyle gerçekler varken ortada, yok efendim Ferrari ve McLaren'in sonu da Williams gibi olur böyle giderse demek tamamen saçmalıktan ibaret kusura bakma ama, hiç gerçekçi tahminler değil...




  • Honda şu sorunları çözse de eski günlerdeki gibi bir McLaren izlesek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    Eee bunları yazınca benim haklılığımı daha da ortaya çıkardın.
    60ları 80leri anlatarak ben bunları iyi biliyorum demekle olmuyor bu iş. Herkes açıp tarihte neler olduğunu okuyabiliyor okumamız yazmamız var şükürler olsun ki.
    Ben de ilgiliyim bu konularda ve bilgili de olduğumu düşünüyorum. Bu anlattıkların %90ı da yeni değil benim için yani ben de bak bunları bunları biliyorum diye ortaya dökmekle uğraşamıcam açıkçası elimdeki bilgileri iki saat, ama, esas olay şu benim için şu an; lafı uzatmaya gerek yok, yahu bütün bunları yazdın da benim deminki mesajım haklılık katmaktan başka neye yaradı şimdi ?
    80lerde miyiz hala yoksa ben mi yanlış görüyorum tarihe bakınca.
    Artık devasa firmalar haline geldiler Ferrari ile McLaren. Williams gibi ana para kaynakları yalnızca F1 değil.
    O böbürlene böbürlene yazdığın satırlarla tamamen ilk mesajıda ifade ettiğim konudahi haklılığımı arttırmışsın, sağ ol ne diyim.
    Ferrari üst üste rezil rüsva sezonlar geçirmesine rağmen hala kar etmeye devam ediyor, böyle gerçekler varken ortada, yok efendim Ferrari ve McLaren'in sonu da Williams gibi olur böyle giderse demek tamamen saçmalıktan ibaret kusura bakma ama, hiç gerçekçi tahminler değil...

    Hangi haklılık yahu :)
    Ortada tahmin felan yok anlamadığın birşey üzerinden gereksiz cümle yaptın izah ettik yine gereksiz şeylere giriyorsun.
    "Mclaren de Ferrari de birşeyleri uzun süre doğru yapmazlarsa önce williams olurlar sonrada silinir giderler. Bir iflasa bakıyor bu çağda birçok şey"
    güzelce tekrar oku. Makarayla karışık yazan bir arkadaşın yazdıklarına yine makarayla karışık bir muhabbet var orada sadece bundan ibaret. Adam birşey demedi de sen atar yaptın.
    Sadece laf arası bir olasılıktan bahsettik orada bunu da örneklerini az çok bildiğimizden kullandık. Kesinlik yok, mevcudu görmeme yok, ciddiyetle üzerinde durulmuş birşey yok.
    "Bir iflasa bakıyor" babında söylediğim şey de otomotiv sanayisinin genel tarihi üzerine. Üzerine gideceksek tekrar söyleyeyim bu 2 büyük markanın gelecekte batmayacağının garantisini verebilir misin. Kimse veremez. Ne dev görülen şirketler battı el değiştirdi kimi markalar halen var sahipleri farklı kimilerinin niteliği değişti. Konu F1 ve başarıları ilgisinde değil sadece. Borsada, hisse ortaklıklarında dolanan markaları F1 içinde ki ve dolaylı oluşan gelirleri parasal işler kötü gittiğinde ayakta tutmaya yetmez. Şirketler buna göre farklı zamanlarda motorsporlarına katılıyor yada ayrılıyorlar. Küçük garajlardan bahsetmiyoruz ki onların durumu da çok farklı değil williams dedik diye bu ilgide düşünmemek lazım. Mclaren ciddi bir borç yükü altında varlık geleceği yarış sanayisine değil daha çok yol araçlarına, kurumsal yapısına bağlı. MBenz'in ele geçirmesine karşı ciddi bir savaş verdi ve işin içinden başarıyla çıktı. Hisselerini geri satın almasıyla ciddi bir yükün altına girdi. MB'in bu yüzden kendi takımı var bir süredir. Mclaren Honda dönemi ve yol araçlarının geleceği hayati önemde. Ferrari'nin kurulan algı gibi üst üste rezil sezonlar geçirdiği felan yok uzun dönem sonra sadece geçen sezon berbat ötesi bir dönem geçirdiler. Son 5 yılda şampiyonluk mücadelesi içinde oldular. Scuderia dışında fabrika kendi gelir rekorlarını kırıp duruyor zaten. Scuderia'ı geç Ferrari yakın yıllar içinde italyan krizi ve depremiyle ürettiği tüm araçları satmasına rağmen ciddi bir kriz dönemi atlattı Fiat da buna dahil. Bugün Ferrari'nin geleceği amerikalılara teslim ediliyormuş gibi görünüyor. Ferrari geçmişte motorsporlarından ayrılmadan zaten battı Fiat desteği ile ayakta kaldı bugün tamamen Fiat'ın mülkü olmuş durumda sadece fiat patronunun borusunun öteceği hisse dağılımına sahip. Marchione'nin bazı gelecek planları markanın akıbetini değiştirebilecek nitelikte. Adam lambo gibi daha çok üreten, daha ucuza satılabilen bir ferrari istiyor. Luca'nın kovulması F1 ilgisinde değil sadece. Zamanla insanlarda ki marka algısını değiştirirler mi yaşayarak görürüz. Batmalar çıkmalar insan yarı hayatının üzerinde gerçekleşiyor çoğu zaman o yüzden fark edemeyebiliyoruz. Pontiac battı yok oldu Saab battı başkalarının oldu F1'in en başarılı 5 takımından biri olan Lotus otomotiv markası ile birlikte zaman içinde battı başkalarının oldu başka ellerde marka olarak yine dirilti yine durumları çok parlak değil. Otomotiv de batan büyük markalar el değiştiriyor diğerleri fabrika, atelyelerin kapılarına kilit vurabiliyor.
    GM grubunun batışı yaşadığı bir dünyada meselen buysa madem uzun süreli ticari yada marka gücü başarısızlığı sonucunda bu 2, sanayiye göre küçük markanın kesinlikle batmayacağını söylüyorsan buyur birde seni dinleyelim yoksa anlamadan hareket etmenin lüzumu yok.....




  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Arkadaş azcık paragraf kullan da yazdıkların okunacak halde olsun. Valla okumadım bile yazdığın şeyleri, o kadar göz yoruyor ki. Sadece bi göz gezdiridm, yine otomotiv tarihinden dem vurup o battı bu battı demişsin. Üstelik hangi haklılık diye başlamışsın mesaja...

    Ne kadar örnek verirsen ver hiç biri senin söylediğin doğrular nitelik olmayacak çünkü en başından beri diyorum, Williams'ın binek araç ürettiği ya da piyasaya sunduğu bi otomotiv durumu yok. O battı battı dediğin firmalar F1deki başarsızlıklarından değil, otomotiv alanında iş yapıyor olmalarından ve bu alandaki hatalarından dolayı battılar. Zaten bazıların F1de başarasız olma durumu olamazdı çünkü F1de takım bulundurmadılar bile. Formula 1 bölümündeyiz burda, gelmişsin batan araba markaları tarihi yazıyorsun bana. Ne alakası var bu durumun Williams'ın durumu ile Allah aşkına ?

    McLaren ve Ferrari firmaları da artık otomotiv sektöründe çok büyüdüler ve aynı zamanda F1 takımları da pek tabi devam ediyor. Otomotiv alanında başarısız olup iflas edebilirler. Dediğin gibi iflasa bakıyor herşey. Ya da F1 alanında başarısız olup ordan da büyük zarar edebilirler. Bunları söylüyorsun başından beri eyvallah da ona karşı çıkan yok ki zaten. Sadece bunların Willliams ile ne alakası var yani ? Sürekli otomotiv şöyle böyle diye örneklendirip duruyorsun ama Williams'ın otomobil ürettiği falan yok. F1 takımın kaynağını F1 takımı kendisi sağlıyor sezon içerisindeki başarılarıyla. Ne McLaren'de ne Ferrari'de ne de o saydığın, artık kaç taneyse, örnekte de durum böyle değil. Tamamen farklı senaryolar.

    Farklı farklı şeylreden bahsedip en sonunda olayı Williams'a da bağlamıyorsun kaç mesajdır. Sonra ben ilk mesajımda Williams gibi olamaz ne Ferrari'nin ne de McLaren'in sonu diye başlattığım konuşmada kendimi haklı görünce ne hakkı diyorsun. Valla tebrik ederim yani.

    Bi sonraki mesajında da yine Williams'ın başına gelen senaryodan bağımsız, F1 dışındaki bambaşka olayları sıralar atarsın artık mesaj olarak yine buraya, F1 bölümünde bulunan bi konuya. İyi eğlenmeler sana...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    Arkadaş azcık paragraf kullan da yazdıkların okunacak halde olsun. Valla okumadım bile yazdığın şeyleri, o kadar göz yoruyor ki. Sadece bi göz gezdiridm, yine otomotiv tarihinden dem vurup o battı bu battı demişsin. Üstelik hangi haklılık diye başlamışsın mesaja...

    Ne kadar örnek verirsen ver hiç biri senin söylediğin doğrular nitelik olmayacak çünkü en başından beri diyorum, Williams'ın binek araç ürettiği ya da piyasaya sunduğu bi otomotiv durumu yok. O battı battı dediğin firmalar F1deki başarsızlıklarından değil, otomotiv alanında iş yapıyor olmalarından ve bu alandaki hatalarından dolayı battılar. Zaten bazıların F1de başarasız olma durumu olamazdı çünkü F1de takım bulundurmadılar bile. Formula 1 bölümündeyiz burda, gelmişsin batan araba markaları tarihi yazıyorsun bana. Ne alakası var bu durumun Williams'ın durumu ile Allah aşkına ?

    McLaren ve Ferrari firmaları da artık otomotiv sektöründe çok büyüdüler ve aynı zamanda F1 takımları da pek tabi devam ediyor. Otomotiv alanında başarısız olup iflas edebilirler. Dediğin gibi iflasa bakıyor herşey. Ya da F1 alanında başarısız olup ordan da büyük zarar edebilirler. Bunları söylüyorsun başından beri eyvallah da ona karşı çıkan yok ki zaten. Sadece bunların Willliams ile ne alakası var yani ? Sürekli otomotiv şöyle böyle diye örneklendirip duruyorsun ama Williams'ın otomobil ürettiği falan yok. F1 takımın kaynağını F1 takımı kendisi sağlıyor sezon içerisindeki başarılarıyla. Ne McLaren'de ne Ferrari'de ne de o saydığın, artık kaç taneyse, örnekte de durum böyle değil. Tamamen farklı senaryolar.

    Farklı farklı şeylreden bahsedip en sonunda olayı Williams'a da bağlamıyorsun kaç mesajdır. Sonra ben ilk mesajımda Williams gibi olamaz ne Ferrari'nin ne de McLaren'in sonu diye başlattığım konuşmada kendimi haklı görünce ne hakkı diyorsun. Valla tebrik ederim yani.

    Bi sonraki mesajında da yine Williams'ın başına gelen senaryodan bağımsız, F1 dışındaki bambaşka olayları sıralar atarsın artık mesaj olarak yine buraya, F1 bölümünde bulunan bi konuya. İyi eğlenmeler sana...

    Yav taktın ha williams'a niye bağlamadığımı anlamadın mı halen :) o yaz geç birşey sadece o kadar. Williams gerçekten battı mı ki takılıp durdun adamlar şimdilerde çok fazla ilerlediler bile. En son ingiliz çift katlılarına kendi geliştirdikleri kers ünitesini vermişler. Orayı Lotus cars, team lotus yap hadi gönlün olsun madem. :)
    Williams'ın eli değen birkaç iş :)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Clio#Clio_Williams
    http://www.evo.co.uk/news/evonews/290101/nismo_and_williams_road_cars.html

    Başından beri gereksizce takılıyorsun.
    Meselenin özü Mclaren, Ferrari ism-i niteliğinin daimi başarıları sayesinde olduğu başka birşey olmadığı, diğeri onların da bunlardan yoksun kalırsa zaman içinde batabileceği o kadar hani. Williams'ın düşmesine sebep olan da verdiği hatalı kendi kararları. Tabi ki bu 2 marka ile mukayese değil bu. Gülerek yazılmış basit bir cümle o kadar çok ciddiye alıyorsan da anlatılmayan manaları yükleyip anlayacan artık uzun uzun bunu anlattık işte. Zaten Ferrari geçmişte markalarda 16 pilotlarda 21 yıl şampiyonluk görememiş yine de ismini, regulation değiştirebilen gücünü korumuş bir marka. Ama gelinen noktada Enzo'nun yetiştirdiği adamların gram tesirinin kalmadığı bir marka bunu son yılda çok iyi gördük. Hani bu manada zaten Enzo Ferrari'nin şahsında 2. defa batmış bir marka. Geçmişiyle para babalığı dışında hiç alakası olmayan adamların mülkü olmuş durumda. Bakıyorsam bazen birde burdan bakarım. Hani Feruccio Lamborghini'nin markasının batalı çok olması gibi. Yeni sahiplerinin birşeyleri benzer niteliklerde yürütmesini kastetmiyorum.
    Sonuç olarak bunlar da birgün batabilir de ne ben ne sen görmeyiz ancak gelecekte olmayabilirler.
    Burası F1 konusu diyorsun da konuyu başlatan adam zaten Honda otomobilleri dahilin de turbo beceremiyora getirerek başlattı bu konuyu. İyice miç ettik o ayrı :) zaten sonuçta çıkmazdı.




  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Şu son cümlende çok haklısın. O şekilde düşününce konuyu uzattım aslında, kabul ediyorum.
    Ayrıca McLaren ve Ferrari batana kadar F1 batcak bu gidişle, ve biz de görücez hatta bunu malesef gibi duruyor ama dur bakalım.
  • 1. Ve 2. Antrenmanın lideri Mercedes pilotu Rosberg oldu. Mclaren Honda pilotları ilk 10 'da yer alamadı Bu Honda motoru başa bela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Krone K kullanıcısına yanıt
    fena haldeyız.
    sezon oncesı motor ortaklıgının ılk ayı ukalaca yorumlar yapan honda ısıne odaklanır umarım
  • MMX 166 kullanıcısına yanıt
    aracın altyapısı (motor hariç) mercedes kadar olmasa da , mclaren bu seneki paketten çok ümitliydi, en olumlu pencereden bakalım, mclaren paketi ferrari ile aynı seviyede olsa, net olarak şunu diyebiliriz ki motor'un ürettiği güç sanki 1 alt yarış serisine aitmiş gibi. Maksimum hız listesinde yoklar, tur ve zaman sayılarında listede yoklar.. Motorlar biliyorsunuz donduruldu, hızlansa hızlansa bu motor 2-3 kmh daha hızlanır, o da en iyi tabloda. Zaten motorlar donduruldu artık.
    Son sıradan daha iyi bir sonuç beklememek gerek.
  • Onu yaşarsak görcez bak ha o kesin bu gidişatı cidden değiştirmeye niyetlenmezlerse 2020 den sonra F1... F1 değil.
    Artık ismini de dünya özel binek otomobilleri üreticileri şampiyonası yaparlar.

    yeni vtec sesi illa ki seveni çok çıkar.


    Ortada dün Jenson'un söylediklerinden farklı bir şey yok görünüyor. Bu adamlar bi acayip kafada limit attıkları yok ya atamıyorlar yada ilk yarışları tamamlayamayacak bu adamlar. Allah sabırlar versin ne diyelim McLaren ismini liste sonu görmek pek hoş birşey olmaz.




  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Motorun sorunlarını bir kenara koydum. Motorun ürettiği güç görünüşe göre diğer rakiplere nazaran çok ama çok zayıf. Kesinlikle tur 'atamıyorlar' seste problem anlamında sorun yok gibi , ama hala çalışma gürültüsü , aracın yanındaki gürültü Mercedes ve Ferrari'den çok farklı. Marussia ve Force india gibi rakiplerin de gerisinde kalırlarsa bu sezon (ki görünüş öyle) çok umutla başlanan sezon, rezalet sayılabilecek düzeyde bitecek.. Sabah 8'i merakla bekliyorum, bakalım ne durumdalar.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.