Şimdi Ara

...:::HONDA JAZZ FUN CVT SEYİR DEFTERİ:::... (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.488
Cevap
25
Favori
172.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muallim53

    Bugün yolu boş görünce motoru biraz zorlayayım dedim. S moduna takıp hızlanmaya başladım. 100 km/h ulaşınca bir su birikintisine denk geldim. Anında VSA (ESP) devreye girdi. En ufak istikametten sapma olmadı. Bu durum beni çok mutlu etti.
    Çünkü bir öğrencimizin velisi böyle bir hızla bir su birikintisinden geçerken aracın kontrolünü kaybetmiş ve hayatını kaybetmişti.
    ESP çok önemli!
    Bu da bana bir ders oldu. Artık yağmurlu havalarda böyle şeyler yapmak yok.

    ben sulu karda 100 ve 120 km hızda kullandığım halde esp yi devreye girmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muallim53

    Benzin ikaz ışığı yandığında yol bilgisayarı 50 km'lik menzil kaldığını gösteriyor. Bu da yaklaşık 3 lt'ye denk geliyor. Ancak depoyu fullediğimde yakıt deposu 30 lt alıyor. Yani depoda aslında 12 lt var. Bu durumda kalan yakıtla 50 km değil de 200 km daha gidilebilir. Tabii bu benim 6 lt'lik tüketim değerimle yaptığım hesap.


    bende bir suredir bunu yazacaktim
    benzin isigi yandiktan sonra veya yanmaya yakın ibre 0 da iken benzin aliyorum
    2-3 kez dikkat ettim ama en fazla 32lt aldi digerleri 30 ve 29 lt
    depo 42 lt yani daha en az 10 lt benzin olmali, bu da min 175km demek
    honda cok garantici sanırım (veya depo 32lt :) ) ama bu durum daha sık benzin almaya yol aciyor sonucta 40lt yerine 30lt aliyorum surekli 700km yerine atiyorum 550km de benzinlige giriyorum
    benzinciye 1/4 daha sık gitmek demek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliserpil2006

    quote:

    Orijinalden alıntı: muallim53

    Bugün yolu boş görünce motoru biraz zorlayayım dedim. S moduna takıp hızlanmaya başladım. 100 km/h ulaşınca bir su birikintisine denk geldim. Anında VSA (ESP) devreye girdi. En ufak istikametten sapma olmadı. Bu durum beni çok mutlu etti.
    Çünkü bir öğrencimizin velisi böyle bir hızla bir su birikintisinden geçerken aracın kontrolünü kaybetmiş ve hayatını kaybetmişti.
    ESP çok önemli!
    Bu da bana bir ders oldu. Artık yağmurlu havalarda böyle şeyler yapmak yok.

    ben sulu karda 100 ve 120 km hızda kullandığım halde esp yi devreye girmedi.

    Kuru zeminde hızla giderken suya girdiğinde araç su tarafından tutulur. Direksiyonu sağlam tutmamışsanız aracın kontrolünü kaybedebilirsiniz. İşte ben böyle bir durumdan bahsediyorum.
    Sürekli ıslak veya karlı yolda giderken yolun tamamı aynı şartta olduğu için bu durum yaşanmaz tabii ki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goofyitu

    quote:

    Orijinalden alıntı: muallim53

    Benzin ikaz ışığı yandığında yol bilgisayarı 50 km'lik menzil kaldığını gösteriyor. Bu da yaklaşık 3 lt'ye denk geliyor. Ancak depoyu fullediğimde yakıt deposu 30 lt alıyor. Yani depoda aslında 12 lt var. Bu durumda kalan yakıtla 50 km değil de 200 km daha gidilebilir. Tabii bu benim 6 lt'lik tüketim değerimle yaptığım hesap.


    bende bir suredir bunu yazacaktim
    benzin isigi yandiktan sonra veya yanmaya yakın ibre 0 da iken benzin aliyorum
    2-3 kez dikkat ettim ama en fazla 32lt aldi digerleri 30 ve 29 lt
    depo 42 lt yani daha en az 10 lt benzin olmali, bu da min 175km demek
    honda cok garantici sanırım (veya depo 32lt :) ) ama bu durum daha sık benzin almaya yol aciyor sonucta 40lt yerine 30lt aliyorum surekli 700km yerine atiyorum 550km de benzinlige giriyorum
    benzinciye 1/4 daha sık gitmek demek


    Bende daha önce fabia vardı. 42 lt benzin deposu, 7-8 lt de genleşme tankı (bazıları yedek depo da der) vardı. Deponun bir köşesinde düğme vardı, onu ittirdiğinde bu 7-8 lt'yi de doldurtabiliyordun.
    Honda bu genleşme tankını bu 42 lt'nin içinde bulunduruyor galiba. Yani 34-35 lt depo, 7-8 lt genleşme tankı gibi. Fabia'da olduğu gibi depo kapağının br tarafında düğme yok zannedersem. Ben bakmadım, belki de vardır. O zaman kalanı da doldurulabilir. Benzinin genleşeceği alan kalmayacağından doğru olmaz ama.




  • Arabamızdaki manuel karartmalı iç dikiz aynasını daha yeni farkettim. Gündüz mandalı aşağı doğru itince arka koltuktakileri gösterdiğinden, sadece bu işe yarıyor diye zannederdim. 12 yıldır araç kullanıyorum, daha yeni anladım bu aynanın fonksiyonunu.

    Benim gibi bu konuda cahil kalmış kişiler için açıklayalım: Gece arkadan uzunlarını yakmış bir amcamız geliyor olsun. Bizi çok rahatsız eder değil mi. İşte o zaman aynanın altındaki mandalı ittiriyorsunuz ve aynanız kararıyor. Artık far ışığı çok az geliyor ve gözünüzü rahatsız etmiyor. Üst donanım araçlarda bu iş otomatik oluyormuş. Mandal falan yok. Ayna ışığı algılayınca otomatik kararıyor yani.

    Teknik detayını @Taner Göde arkadaşımızdan naklediyorum: Manüel GÜNDÜZ / GECE karartmalı dikiz aynalarda aynanın öndeki cam tabakası ile arkadaki yansıtıcı tabaka prizma şeklinde olduğundan (ön ve arka yüzeyler birbirleri ile paralel olmadığından) arkadan gelen ışık farklı konumlarda farklı yansıtılır. Normal (gündüz) konumunda öndeki cam yukarı bakar ve arkadaki yansıtıcı tabaka tam yansıtma pozisyonunda bulunur. Karartma (gece) konumuna öndeki cam düz bakar ve arkadaki yansıtıcı tabaka yansıtma pozisyonundan uzaklaştırılır. Böylece aynada sadece öndeki camın kendiliğinde bulunan (doğal) ve çok hafif olan yansıtıcı görüntüsü ortaya çıkar. Bu çok hafif yansıtıcı görüntü arkadaki araçların far hüzmelerinin çok az bir kısmını (ayna olmadan) yansıttığından karartılmış bir görüntü olarak bize yansır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    çok para git vw polo al daha kaliteli bir araca binersin ne de olsa alman malı

    hııı esp'siz 2 hava yastıklı arabaya bin bence de...
  • Bugün sabah heryer karlı ve buzluydu. Gideceğim mesafe kısa, yol düz ve tenha olunca zincir takmadan yola çıktım. Yol boş iken bir iki fren denemesi yaptım. Lastiklerin yeni olmasının da etkisiyle çok az kayma oldu. ABS devreye girdi ancak. Hiçbir sorun yaşamadan gittim ve döndüm.
    Aracın üzerinde Bridgstoone yaz lastikleri bulunmakta.
  • Alınacak en mantıklı ve kaliteli B sınıflarından. Ancak Aveo dizel sonrası pek şansı kalmayacak sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unalsel

    Alınacak en mantıklı ve kaliteli B sınıflarından. Ancak Aveo dizel sonrası pek şansı kalmayacak sanırım.

    Jazz ile aynı veya yakın donanıma sahip Aveo dizel otomatiğin fiyatı ne kadar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muallim53


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalsel

    Alınacak en mantıklı ve kaliteli B sınıflarından. Ancak Aveo dizel sonrası pek şansı kalmayacak sanırım.

    Jazz ile aynı veya yakın donanıma sahip Aveo dizel otomatiğin fiyatı ne kadar?

    aveo dizelin otomatiği yok.manueli varen üst manuel 39 bin lira olmuş.aradaki yakıt tüketimi farkını düşünürsek yine jazz aveodan üstün
  • Yine de Jazz üstün sanırsam. Aveo da epeyce fiyat çünkü.
  • Arabama ayda bir meguiars ürünüyle cila atıyorum. Sadece yarım saatimi alıyor. Şu ana kadar biraz parlaklık dışında fark görememiştim. Bugün arabanın köşelerine bakınca birkaç çizik gördüm. Hem de tırnağa gelecek şekilde. Bir tanesi leke gibiydi. Elimde döşeme temizleyici sprey vardı. Onunla temizleyeyim dedim, temizledi. Tırnağa gelen çiziğe sürdüğümde o da gitti. Meğer benim attığım cila koruyucu bir tabaka oluşturmuş. çizik onun üzerinde oluşmuş. Cila sprey şeklinde olunca fazla etkili olmaz diye düşünmüştüm. Ama bayağı işe yaramış.

    Şu ürünleri kullanarak cila atıyorum:

    ...:::HONDA JAZZ FUN CVT SEYİR DEFTERİ:::...


    ...:::HONDA JAZZ FUN CVT SEYİR DEFTERİ:::...


    ...:::HONDA JAZZ FUN CVT SEYİR DEFTERİ:::...


    Arabayı yıkattıktan sonra sprey cilayı kapı kadar bir alana iki kez sıkıyorum. Pedle iyice dağıtıyorum ve microfiber bezle siliyorum. Yarım saatte işim bitiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 53*MURAT -- 23 Ocak 2012; 16:11:55 >




  • Arabadaki ferahlığa bak.


    ...:::HONDA JAZZ FUN CVT SEYİR DEFTERİ:::...
  • Jazz'ın en önemli güzelliklerinden biridir şu ferahlık.. Muazzam bir his..
    Jazz kullanmaya başladığımdan beri tavanı kapalı arabalar ayrıca bir basık gelmeye başladı..
    Şımardım mı ne..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muallim53

    Arabadaki ferahlığa bak.


    ...:::HONDA JAZZ FUN CVT SEYİR DEFTERİ:::...


    ya müthişmiş.. ben henüz yerinde incelememiştim aracı cam tavanın bu kadar geniş olduğunu bilmiyodum.. nerdeyse tüm tepe açık cidden farklı bi his
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    quote:

    Orijinalden alıntı: muallim53

    Arabadaki ferahlığa bak.


    ...:::HONDA JAZZ FUN CVT SEYİR DEFTERİ:::...


    ya müthişmiş.. ben henüz yerinde incelememiştim aracı cam tavanın bu kadar geniş olduğunu bilmiyodum.. nerdeyse tüm tepe açık cidden farklı bi his

    fun'ın diğer + özelliklerine pek ihtiyacım yok joy yerine fun alırsam sırf bu sebepten dolayı alırım ama aradaki 3.500 tl civarındaki farka değermi beni asıl düşündüren bu




  • arkadaşlar yeni jazzların fabrika dolum yağı eneos tam sentetik mi yoksa magnetec 10w40 yarı sentetik mi
  • Jazz alanlar; faturalarınızı aldınız mı? Hemen mi, yoksa kaç gün sonra aldınız?
    Ben arabamı alalı nerdeyse 3 ay oldu halen faturam gönderilmedi. Sebebi, faturanın trafikten daha gelmemiş olmasıymış!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muallim53

    Jazz alanlar; faturalarınızı aldınız mı? Hemen mi, yoksa kaç gün sonra aldınız?
    Ben arabamı alalı nerdeyse 3 ay oldu halen faturam gönderilmedi. Sebebi, faturanın trafikten daha gelmemiş olmasıymış!

    ben de uzunerden senden sonra aldım.geçen ay bana gönderildi
  • Başka bir uzun yol tüketim değerim şöyle:
    Güzergah: Rize-Sapanca
    Yol koşulları: Gündüz. Yolun yarısı yağmurlu-rüzgarlı, diğer yarısı kar yağışlı. Sıcaklık -3, +1 derece arası, duble yol.
    Araç: Üç kişi + bir çocuk, bagaj yarı dolu, klima çoğunlukla açık.
    Hız: 89 km/h.
    Mesafe: 1020 km.
    Yakıt tüketimi: 6,6 lt
    Km'de kaç krş: 28,71 krş (95 oktan 4,35 tl'den)

    Daha önceki uzun yol sürüşümde elde ettiğim 5,1 lt tüketim değerini oldukça geçtim. Bu farkın en büyük sebebi yağışın çok olması, yerdeki suyun fazalığı ve aracı tutması. Bir de rüzgar.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.