< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R-10 -- 8 Ocak 2021; 13:45:42 > |
Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]
-
- Şimdi gelelim HZD'nin zayıf bulduğum kısımlarına. Sanırım eskiler artılardan fazla olacak, buna rağmen oyundan çok memnun kalmamın sebebi ise saydığım eksilerin çoğunluğunun genel deneyimi büyük anlamda etkilememesi.
-
Hikaye ve oynanış sıradan open-world ubisoft oyunu gibiydi fakat sanat yönetmenliği bir başka. Konsol sattıracak bir oyun değil kesinlikle. -
Dedikodusu çıkmıştı haliyle gerçek oldu
Merakla bekliyorum merak ettiğim bir oyundu. -
Pek ahım şahım bir oyun değil, bana soracak olursan grafikten başka bir şey yok oyunda. Meta puanlarını genelde önemsemem ancak bu oyunun aldığı puanı hal ettiğini düşünmüyorum. Bence şişirilme bir puanı var. Oynarken aynı şeyleri yapmaktan sıkılmıştım. Keşke bu oyunun yerine Until Dawn falan gelseydi daha iyi olurdu. En azından Until Dawn'da tempo yüksek insan sıkılmıyor sürekli acaba ne olacak havasında oynuyordunuz. -
Ben bitirip bir daha bakmadıydım oyuna. Bir yerden bir yere gitmek bir süre sonra ızdırap olmaya başlıyor. Devamlı aynı robotlar geri çıkıp duruyor.
indirimi beklemek iyi olur, öyle öldük bittik hemen almalıyızlık bir oyun değil bence.
Büyük olasılıkla grafik ps4 pro da neyse o gelecektir. Belki uzak çizimleri iyi olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cryptdlg -- 10 Mart 2020; 21:9:0 > -
Merak ettiğim bir oyun. Ama en çok fiyatlandırmasını merak ediyorum. Microsoft Türkiye'nin özel fiyatlandırmalarından sonra Sony ne yapacak bakalım. Zaten pek uğraşmamış gibi, Playstation Mobile ne la Yayıncı firma. -
-
Steam'de 77,00 TL
Epic Games Store'da 79,00 TL
MİNİMUM:
64-bit işlemci ve işletim sistemi gerektirir
İşletim Sistemi: Windows 10 64-bits
İşlemci: Intel Core i5-2500K@3.3GHz or AMD FX 6300@3.5GHz
Bellek: 8 GB RAM
Ekran Kartı: Nvidia GeForce GTX 780 (3 GB) or AMD Radeon R9 290 (4GB)
DirectX: Sürüm 12
Depolama: 100 GB kullanılabilir alan
ÖNERİLEN:
64-bit işlemci ve işletim sistemi gerektirir
İşletim Sistemi: Windows 10 64-bits
İşlemci: Intel Core i7-4770K@3.5GHz or Ryzen 5 1500X@3.5GHz
Bellek: 16 GB RAM
Ekran Kartı: Nvidia GeForce GTX 1060 (6 GB) or AMD Radeon RX 580 (8GB)
DirectX: Sürüm 12
Depolama: 100 GB kullanılabilir alan
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Foxx Mulder -- 3 Temmuz 2020; 17:18:10 >
-
gerçekten fiyat Türkiye için çok iyi.
https://steamdb.info/app/1151640/
Amerika ve Avrupa'da 50$-50€
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gaara34 -- 3 Temmuz 2020; 18:39:52 > -
Sony'e helal olsun. Direk Microsoft gibi güzel fiyatlandırma yaptı. "SON FİYAT" 200 TL Amd kodu satanların gözleri yaşlı. Müstehak. -
Fiyat çok iyi gerçekten. Artık 7 Ağustos'u bekliyoruz. -
67 tl çok iyi fiyattı bende değerlendirdim.Türkçe yama çıkınca zevkle oynanır
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Prometheus- -- 3 Temmuz 2020; 19:45:15 > -
Almam diyordum da 67 liraya geliyor 10 lira steam hediyesiyle bu paraya aldım artık. -
aylar sonra pc'de oyun aldım. -
benimde elim satın ala gidiyor da konsolda bitirdim dlc ile beraber, alıp bitirmem falan diye düşünüyorum.
gerçi bide Türkçe yama ile oynamak lazım bu oyunu. -
Fiyat gerçekten çok iyi ve bu nedenle önsipariş ettim.Bu arada oyunun optimizasyonuda iyi olacak gibi çünkü son videosunda hem grafik ayarları hemde kendi içindeki benchmark yazılımı ile alınmış bir sonuç var ve test edilen sistemle alınan sonuçlara göre yüksek çözünürlükte dahi akıcı bir deneyim sunacak gibi görünüyor.Oyun 100 Gb olarak belirtilmiş,3.bir SSD almanın vakti geldi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Terminator T-800 -- 3 Temmuz 2020; 20:31:24 > -
-
Al gitsin ya pc de tadı başka olur bu işin mod kısmı da var . -
Fiyat çok iyi ama ben indirim beklemeyi tercih edeceğim sanırım. Bir de optimizasyonu görmek lazım tabi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
İşin daha bir komik tarafını söyliyim.
Horizon Zero Dawn - 275 TL Cyberpunk 2077 - 249 TL |
Yıllardır bir akıl gram ilerlenemedi şu PC camiasında. Hala salt "fps" değerlerinin %100 referans olduğu zamanları çoktaaaan geçtiğimizi anlamayanlar var.
Bu işin üstadı Digital Foundry'den bir kaç yorum; -Oyunun VSYNC'si bozuk. Triple Buffering olmasına rağmen inanılmaz frametime spikeları var. -Oyun konsoldaki "shared memory" sistemini kullandığı için PC'de ayrı kaynaklara çok fazla saldırıyor (bellek ve VRAM) -PCI-E bandwith'nin problem olduğu tek oyun olabilir, zira oyun inanılmaz bir PCI-E bandwith'i kullanıyor. (x8-x16 arasında %30 performans farkı var, yine konsol mimarisinden kaynanklanan bir bottleneck olduğu düşünülüyor) -Bu güne kadarki portlarda GTX 1060, ps4 pro ayarında (hatta yer yer geçerek) performans verip 60 fps'yi yakalayabilirken averajda, bu oyunda GTX 1060 standart base PS4 gibi performans veriyor. -Pek çok ayarın katkısı minimal düzeyde. Medium ile Ultra ayarlar arasında çok çok ufak farklar var. Original adı verilmiş ayarlar zaten konsol ayarları ve Medium'a eşdeğerler. -Ambient Occulusion da ters bir etki söz konusu. Kalite arttıkça AO ortadan kalkıyor (transparan etkisinin artmasından kaynaklı, artistik bir tercih) bu da Ultra'ya alıp size fps kaybettiren bir ayarın daha kötü görüntü sunmasına sebep oluyor. -Oyun Borderless modda sistem kaynaklarını kullanamıyor, Fullscreen'de bazen çözünürlüğü yarıya düşürüyor, tekrar Fulscreeni kapatıp açmanız gerekiyor düzeltmeniz için. -Anlık stutterlar çok fazla ve sistem, işlemci, ssd, ekran kartı ıvır zıvır ayırt etmiyor. 2080ti - 3900x'li bir sistemde bile mevcut. -Oyuna PC versiyonu namına eklenen çim etkileşimi (konsol versiyonunda sadece uzun otlar ile etkileşim vardı) sahte bir warp efekti ile sağlanmış. Balık gözü merceğin görüntüyü bozması gibi. -Yüz animasyonları, ara sahnelerdeki geçişler, bazı yaratık animasyonları 30 fps'ye kitli. Siz isterseniz 200 fps alıyor olun, oyun içindeki etkileşimler 30 fps düzeyinde, bu da komik, bozuk, judderlı animasyonlar, görüntüler ortaya çıkarıyor. -İşlemci ve ekran kartı kullanımı çok kötü oyunun. Yüzdeler çok dengesiz ve bilinemeyen noktalarda yazılımsal/kaynak kullanımı olarak bottleneck yaşıyor oyun (yine alt tabanda konsol mimarisi ve salt 30 fps üzerine kodlandığı için) -Oyunun giriş ekranında Shader compile yapılıyor ve bu çoğu zaman çökmelere, ayarların sıfırlanmasına sebep oluyor. -Optimizasyon genel olarak kötü. Aynı oyun motorunu kullanan Death Stranding bu oyunun 3'te 1'i kadar sistemi zorluyor. Yine de umutluyuz denmiş. Zira bunlar düzeltilebilecek etmenler ve Guerilla Games yetenekli bir geliştirici kadrosuna sahip. Ben iade ettim. Umuyorum üzerinden çok geçmeden ve oyun unutulmadan bu sıkıntılar giderilir. Üzücü bir durum. |
77 tl fiyatı gören adam artık 270 tl verir mi bu oyuna?
Bu adamlarda ticari akıl hiç yok. Bir hata yaptıysan tükürdüğünü yalamayacaksın. O fiyata kimse almaz artık o oyunu kendini enayi hisseder normal bir insan çünkü. Bu kadar basit bir şeyi düşünme kapasitesi yok bu fiyatı belirleyen adamların. |
Bizdeki oyunlara para vermek istemeyenlere bahane çok nede olsa.77 tl olur aman çok pahalı ucuzlar alırım derler.Sonra fiyat düzenlemesi gelir bu ne fiyat yaaa 77 tl olsaydı alırım diye beyinleri yakarlar.İşin komik tarafı steam de o fiyata almayıp şimdi ağlayanlar epic den hala almıyorlar.Epic dede fiyat arttığında gene derler alacaktık tam fiyat arttı.Witcher 3 gibi bir sanat eseri bile bizde utanmasalar para verecek kadar bedavaya satılmasına rağmen ona bile düşermi daha diye yüzyüz kaynıyor.
|
77 e almak isteyipte hala düşer falan mırın kırın yapanlara iyi oldu.fiyat bedavaydı.ps4 pro da bitirmemiş olsaydım direk kaçırmazdım.
|
Oyunu devasa ve keşfedilebilir açık dünyası,çok sayıda görev ve aktivite içermesi,makine tasarımları ve kombat sistemiyle oldukça beğendim.Steam'de erişime açıldığından beri her akşam düzenli bir şekilde oynuyorum ve 30 saati aşkın bir süre geçirdim.Bu süreçte bu kadar büyük bir oyunu bitirmek pek mümkün olmasada bitirenler ya sabah akşam oynadılar yada trainer vs kullanarak tamamladılar.Açıkcası bu tür bir oyunda böyle hilelere başvurup oynayan oynadığı oyundan ne anlıyor anlamış değilim.Oyunun keyfini sürmek yerine ok kapasitesini artırmak için trainer vs açanlar oynadığı oyundan nasıl keyif aldılar bilemiyorum fakat oyuna gelecek olursam oyunun teknik sorunları oynanış ve diğer unsurların önüne geçmiş durumda gerek bu konuda gereksede Steam'deki kullanıcı incelemelerinin ortak konusu oyunun teknik kısmını oluşturuyor.Oyunun sorunlarının farkındayım fakat oynadığım bu süre içerisinde bir kez bile çökme yada doku bozulması gibi grafik hatası ile karşılaşmadım.Elbette bu durum oyunu herkesin sorunsuz oynadığı anlamına gelmiyor fakat oyun teknik olarak üzerinde durulduğu kadar sorunlu değil sadece PC de oynayan her oyunda olduğu gibi bu oyun içinde bazı ayarların yapılması gerekiyor.PC de oyun oynayanlar zaten bu güne kadar tecrübe ettikleri üzere oyunu yükle grafik ayarlarını yap ve oyna şeklinde bir düzen çoğu kez olmuyor ve en sorunsuz oyun bile birkaç güncelleme ile düzeliyor.PC ninde böyle bir durumu var ve Horizon Zero Dawn bu konuda ne ilk nede son olacak.Özellikle ilerleyen aylarda yeni nesil diye çıkacak oyunlarda yükselen gereksinimler doğrultusunda bu oyuna göre çok daha fazla sorun yaşanabilir.
Horizon Zero Dawn'ı sorunsuz bir şekilde yani grafik hatası yada çökme olmadan oynamak için uygulamanız gereken basit bir kaç işlem bulunuyor.Bunlar sadece Horizon'da değil diğer tüm oyunlarda fayda sağlayacaktır.Bunları uyguladığınızda oyunun keyfini sürmek dışında yapmanız gereken başka bir şey bulunmuyor.Kendiminde kullandığı bu işlemleri paylaşmak istiyorum. 1-)Oyun için uyumlu ekran kartı sürücülerini kullanın.Nvidia tarafında 451.67 WHQL sürücüsünü AMD tarafındada oyunla uyumlu olan sürücüleri tercih edin.Nvidia'da daha sonra yayınlanan .85 Hotfix sürücüsü ise bu oyun için herhangi bir düzenleme içermediği gibi oyunda pikselleşmeye neden oluyor.Bu nedenle Hotfix sürücüsünü tercih etmenizi önermem. 2-)Horizon Zero Dawn'da görülen grafik hatalarının temel nedeni Shader Compilation işleminin hatalı yapılması,eğer bu işlem olması gereken şekliyle tamamlanırsa yüklenemeyen dokular,flickering ve buna benzer tüm sorunlar giderilir.Bu işlemi şu şekilde uygulamanız gerekiyor. Oyun için uygun ekran kartı sürücüsünü kurun ve ardından oyunun profiline gelip Eşyönsüz Süzme yani Anisotropic Filtering'i 16X olarak seçin.Bu ayar oyunda yaşanılan grafik hatalarını ve özellikle flickering sorununun düzelmesini sağlıyor fakat sürücü üzerinden değiştirdiğiniz bir seçenek oyunda bozulmalara yol açabilir.Bu nedenle en baştan sürücü ayarlarını yapmanız gerekiyor.AF nin çalışması için ; Oyuna daha önce shader işlemi uygulandıysa oyunun kurulu olduğu dizine gelip "LocalCacheDX12" içerisindeki "PSOCache.bin" dosyasını silin ve tekrardan Shader Compilation işlemini yaptırın.(Bu dosyanın boyutu sistemden sisteme değişiyor)Böylece 16X Anisotropic Filtering aktif olacak şekilde shaderler yeniden yüklenir ve doku hatalarını gidermiş olursunuz.Shader işlemininde sağlıklı bir şekilde tamamlanabilmesi için yeterli disk alanınında bulunması gerekiyor.Önerim oyunu SSD de biraz boş yer bırakarak oynamanızdır. 3-)Oyun çok fazla sistem belleği kullandığı için bir süre sonra sanal bellek yani pagefile dsoyasından okuma-yazma yapmaya başlıyor.Bu durumda oyun içi takılmalara ve yetersiz bellekten dolayı çökme sorunlarına yol açıyor.Bu sorunu gidermek için ufak ama bir o kadarda etkili bir yazılım var.İsmi "Intelligent Standby List Cleaner" sadece Horizon'da değil özellikle Windows 10 da oyun oynayanlar için çok önemli bir yazılım,yazılımın yaptığı ise Windows 10 un arka planda doldurduğu bekleme alanındaki Ram kullanımının zamanla artması ve kullanılabilir belleğin azalması sonucu boşta kalan bellek miktarını temizlemek,bu sayede Horizon gibi yüksek bellek kullanan oyunlarda oluşan stutter sorununu tamamen çözüyor.Programı ve nasıl kullanıldığını kendi sitesinden kolayca bulabilirsiniz fakat kısaca anlatmam gerekirse programı indirip varsayılan ayarlarında arka planda çalışır halde bırakın.Sistemde 1 GB boş bellek kaldığında kendisi otomatik çalışıyor.İsteğe bağlı olarak bu değeri değiştirebilirsiniz.Sistemde ne kadar bellek olursa olsun Horizon'da olduğu gibi bir oyunda Memory Leak sorunu varsa bu program olmadan oyunu Stuttersiz oynamak neredeyse imkansız bu nedenle kesinlikle kullanmanızı öneriyorum.Ayrıca bu yazılımı kullanırsanız işletim sistemine fazladan sanal bellek değeri atamanıza gerek yok çünkü Windows bu kısma gerek duyduğu şekilde kendi sanal bellek miktarını ayarlıyor. 4-)Son olarak oyunun uyumluluk ayarlarından "Tam ekran iyileştirmelerini devre dışı bırak" seçip yüksek DPI ayarlarını ise "Uygulama" olarak seçin.Bu ayarlar içerisinde Exclusive Fullscreen bulundurmayan oyunlarda tam ekrandan kaynaklı stutteri ve oyun içi takılmaları gidermeyi sağlıyor. Oyundaki tüm sorunları bu basit birkaç düzenleme tamamen çözüyor.Ne bir çökme nede grafik hatası almadan sorunsuz bir şekilde oynarsınız.Oyun grafiksel açıdan bence kaliteli özellikle dinamik bitki örtüsü,makine tasarımlarındaki detaylar,ışıklandırmalar konusunda başarılı,dinamik bitki uzun yıllardır PC de oynadığım oyunlar arasında ne iyi çalışan oyunlardan birisi bu nedenlede oyun sistem kaynaklarına birazda teknik sorunlarından dolayı fazla yükleniyor.Elbette işletim sistemi güncellemeleri,sistemin diğer bileşenlerine ait sürücülerin güncel olması ve varsa overclock uygulamalarının stabil olması her sistemde olması gerekenler olduğundan bunların mevcut olduğunu varsayıp yukarıdaki adımları paylaştım.Oyun özellikle bellekler ve işlemci üzerinde yüklendiği için olası bir stabilite sorunuda oyundan bağımsız olarak çökme sorunlarına yol açabilir.Bu ayarlar ve yazılım sayesinde belirttiğim üzere herhangi bir sorun olmadan bu keyifli oyunu oynamaktayım.Mesajımı oyun içi aldığım birkaç görselle sonlandırmak istiyorum.Herkese iyi oyunlar. |
Oyunu zamanında Epic'ten 77 TL'ye almıştım ancak soğuk ve kapalı havalarda oynamaya bırakmıştım. Kışın ise öncesinde Cyberpunk, sonrasında da askerlikti başka yapımların araya girmesiydi derken anca Eylül ayında başlamaya fırsat bulabildim ve dün gece Frozen Wilds eklentisiyle birlikte 77 saatte, hard zorlukta ve ana oyunda %96, DLC'de %98 completion ile maceranın sonuna geldim. Sonda söyleyeceğim şeyi başta söyleyeyim, Horizon Zero Dawn'dan son derece memnun kaldım diyebilirim. Son yıllarda AAA yapımlarda çok fazla yeni bir IP ve lore yaratılmıyorken HZD bana kalırsa bu eksikliği oldukça güzel bir şekilde kapatmış. Puanlayacak olursam 100 üzerinden 85 veririm. Çok sevmiş olmama rağmen öyle 90 üstü alıp ''top tier'' dediğimiz Witcher 3, RDR 2, GOW, Zelda gibi oyunların yanına konulabilecek bir yapım olmasa da onların 1-2 tık altında ve Forbidden West'te rahatlıkla o seviyeye çıkabilecek potansiyelde bir iş olmuş HZD. Kısaca ana fikirlerimi belirttiğime göre şimdi detaya inip oyunun iyi ve kötü yönlerinden bahsedeyim : + Oyunun en büyük artısı şüphesiz görselliği. HZD 2017 yılında çıkmış olmasına rağmen bugün için bile nefes kesici bir grafik kalitesine sahip. Bazı mekanlarda resmen ağzım açık kaldı. Sırf bu yüzden bir yerden bir yere çoğunlukla koşmadan ve yayan olarak gittim + Oyunu 3060Ti ve R5 3600 ikilisiyle ultra ayarlarda 1080p'de akıcı 70 fps üstü deneyimledim ve en ufacık bir glitch, bug veya optimizasyon sorunuyla karşılaşmadım. Sanırım ilk çıktığı zamanlarda özellikle PC tarafında biraz problemliymiş ancak bugün o sıkıntılardan arınmış diyebilirim. Ayrıca 75Hz bir monitörde oynamış olmama rağmen HZD hissiyat olarak sanki 100 üstü fps alıyormuşum kadar rahat ve akıcıydı + Bazı kesimler oynanışı biraz yavan bulmuş ancak ben genel olarak beğendim ve gayet keyif de aldım. Farklı robotlara farklı taktiklerle ve silahlarla yaklaşmak, hepsinin zayıf yönlerini keşfedip ona göre planlar yapmak ve bunların pratik bir şekilde oynanışa aktarılabildiğini görmek hoşuma gitti. Ha tabii ki gameplay daha da çeşitlendirilebilirdi, daha çok silah eklenip yakın dövüş geliştirilebilirdi fakat o da devam oyununa artık + Yine insanlarla kapışmak genelde eleştirilmiş ancak ben ondan da zevk aldım. Evet yapay zekaları çok kıt ve yakın dövüş yetersiz olduğu için uzaktan avlamak gerekiyor ancak vuruş hissini ve gizlice kamp basmayı sevdiğim için o problemleri göz ardı edebildim. Ayrıca vuruş hissi de bence ortalamanın üstündeydi. En azından son Tomb Raider üçlemesinden daha tatmin edici olduğunu söyleyebilirim + Yaratılan atmosfere ve sanat yönetmenlerinin işçiliğine bayıldım. Evet grafiklerin kendisi zaten harika ancak ne bileyim son COD'lara BF'lere baktığınız zaman da grafikler çok iyi diyebilirsiniz. HZD ise sadece çok iyi olmakla kalmayıp insanı büyülemeyi de başarıyor + Pek çok farklı hava olayını görebiliyoruz ve bu durum atmosferi çeşitlendirip değiştirme açısından güzel bir iş çıkarıyor + Robotların ve Aloy'un animasyonları ve robotların parçalanma efektleri oynanışın en başarılı yanlarından olmuş. Oynarken en ufak bir yapaylık hissetmiyorsunuz + Aloy demişken kendisini de çok sevdiğimi söyleyebilirim. Guerrilla Games oyun dünyasına çok tatlı ve eğlenceli, empati kurulması da oldukça kolay bir karakter hediye etmiş + Hikayesi aslında öyle aşırı dallanıp budaklanmasa da veya öyle aman aman şaşırtmasa da sunum olarak bence başarılı. Özellikle Sylens olaylara dahil olduktan sonra her bir göreve büyük bir heyecanla gittim + En başta zaten söylemiştim fakat yine belirteyim, sıfırdan çok hoş bir lore ve evren yaratmayı başarmışlar + Her ne kadar insanların yapay zekasına kıt demiş olsam da robotlarınki beklemediğim kadar iyiydi. Sadece direkt bize değil de koşu yollarımıza da bombalar atıp saldırmaları veya bizi köşeye sıkıştırma çabaları beklentimi aştı + Menülerde gezinmek, skill geliştirip crafting yapabilmek son derece pratik ve anlaşılabilir + Aloy's Theme müziğine aşık oldum, aksiyon sekansları sırasında da insanı moda sokan güzel tınılar vardı + Çok ufak ama güzel bir detay olarak da düşmanları işaretlediğiniz zaman sadece üzerlerinde ok belirmesi ve radarda kalabalık yapmayıp duvarların arkasından da görünmemeleri çok hoşuma gitti. Ubisoft bu konuda Guerrilla Games'ten ders almalı bana kalırsa + Son olarak da Frozen Wilds ek paketi tek başına harikaydı. En az ana oyun kadar ilgi çekici olmasının yanında birazdan aşağıda sayacağım eksilerin bir kısmından da devam oyununa gerek kalmadan kurtulmayı başarmış -- Oyunda en ama en sinir olduğum şey kameranın sabitlenemeyişi oldu. Aloy hiçbir şekilde kameranın ve ekranın merkezinde kalamıyor. Hadi sol tarafa kaysa belki yine o kadar laf etmeyeceğim ama sürekli sağ tarafa kayıyor ve Focus modunu açana veya nişan alana kadar da orada kalıyor -- Diyaloglar ve yan görevler genel anlamda sıkıcılar (Frozen Wilds bunu biraz toparlıyor). Yan görevlerden bir Witcher, Cyberpunk başarısı beklemiyordum tabii ama yine de biraz hayal kırıklığına uğradım. Öyle çok kötü de değiller ama haritadaki her şeyi tamamlama takıntısı olmayan birinin hiç sıkılmadan hepsini yapabileceğini sanmıyorum (benim hepsini tamamlamış olmamın sebebi ise hem bu takıntıya sahip olmam hem de tüm haritada her yeri görmek istememdi) -- Üstte de belirttim zaten, yakın dövüş son derece yetersizdi. Forbidden West'in gameplay videosunda o kısmı geliştirmişler gibi görünüyor ancak görünen kadarıyla o bile yeterli değil bence. Block, parry, dodge gibi olayları getirmeleri gerekiyor diye düşünüyorum -- Hikayeyi sevdim dedim ama biraz daha detaya inecek olursam aslında hikayenin sadece bilim-kurgu kısımları hoşuma gitti. Kabile yaşantıları ve onları ilgilendiren bölümler hiç ilgimi çekmedi ve bazı yerlerde sıktı bile -- Binek hayvan kullanımı resmen kütük gibi, hani Roach'u bile aradım neredeyse -- Skill'ler yetersiz ve tam anlamıyla geliştiğimizi hissettirmiyor, çoğu ya pasif özellikleri arttıran ya da zaten oyunun başında olması gerekirken skill olarak eklenen şeyler olmuş -- Her ne kadar evrenin kendi içinde mantık çerçevesinde açıklanmış olsa da daha fazla doğal yaşam ve hayvan görmek isterdim (bu da Frozen Wilds'ta biraz olsun toparlanmış) -- Zaman ve hava değişimleri çok ani oluyor ve kısa sürüyor. Günlük güneşlik havadan 1-2 saniyede yağmurlu ve kapalı havaya geçmesi veya güneşin aniden batıp havanın kararması rahatsız etti beni -- Karakterlerin çoğu aşırı silik tipler. Çok fazla yan karakter vardı ama büyük ihtimalle Erend, Rost ve Sylens dışında hiçbirini 1 ay sonra falan hatırlamayacağım (bahsettiğim şey Aloy, Elisabeth, Ted gibi ana karakterler değil, yanlış anlaşılmasın) -- Benim için aslında bir eksi olmasa da objektif bakıldığında söylemem gerekir ki temelde oyun tam anlamıyla Far Cry açık dünyası sistemine sahip -- Diyaloglar esnasında sadece 2 karakter dümdüz birbirine bakarak konuşuyor, kendimi Fallout 3 falan oynuyormuş gibi hissettim resmen (yine bunu Frozen Wilds'ta düzeltmişler neyse ki) -- Aloy'un hitbox'ı çok büyük. Net olarak kaçınabildiğim bazı saldırılardan hasar yediğimi gördüm kaç kere. Burada da Dark Souls 2'yi andım sıkça -- Ok attığımızda beyaz bir gidiş çizgisi çıkıyor, bu da hoşuma gitmedi -- İç mekan grafikleri ve ışıklandırmaları genel görsellik kalitesinin çok altındaydı. Cauldron'lar yine neyse de normal yapıların içinde hiç ambient occlusion kullanılmamış ve sarı ışık ve filtre ile patlatılmış -- Frozen Wilds'ın aksine ana oyun mekanlarında karlı yerlere gittiğiniz zaman ayak izleri, karların yüzeyden kalkması, üstümüzün karla kaplanması yani kısaca snow tessellation gibi bir durum yok. 2012'de çıkmış AC 3'te bile bu eklenmişken HZD'de anca DLC'de getirmiş olmaları şaşırttı beni -- Meridian çok boş ve ruhsuz hissettiriyor. Ben Witcher'daki Novigrad gibi bir yerle karşılaşacağımı hayal etmiştim ancak beklediğimi bulamadım -- Glinthawk'lar. Evet bir açıklama yapmıyorum, sadece Glinthawk demem yeterli bence -- Final boss çok gösterişsizdi ve daha önce karşılaştığımız bir rakibin can barı çok daha yüksek versiyonuydu (bu durum da Frozen Wilds'ta düzeltilmeye çalışılmış, her ne kadar oradaki final boss da başka bir düşmanın ReSkin edilmiş hali olsa da sunum ve gösteriş açısından ana oyundakinden iyiydi) -- Zamanı ileri sarma yok. Özellikle son 15-20 saatte falan gündüz atmosferinde daha fazla vakit geçirmek istedim ancak inadına sürekli geceye denk geldim. Ayrıca oyunda gece gündüzden daha uzun sürüyor
İşte böyle. Hala henüz denememiş varsa rahatlıkla tavsiye edebilirim. Ancak yine de öyle muazzam, efsane statüsünde bir yapımla değil de ''gayet iyi'' denilebilecek bir oyunla karşılaşacağınız beklentisiyle girişin derim. Saydığım eksiklerin çoğunun Forbidden West'te giderilebileceğini düşünüyorum, zaten gördüklerim de çok hoşuma gitti. O yüzden devam oyunundan beklentim büyük. Umarım bizi hayal kırıklığına uğratmaz. |
150 saat mi Hem de oyunun yarısını bile bitirmeden. Napıyorsun hocam oyun haritasını tavaf mı ediyorsun
|
Oyunu dün bitirdim, 9846549787 kere crash vere vere. DLC'yi oynamadım, onu oyun tamamen düzelince oynarım artık. Zaten oyun mu oynadım, işkence mi gördüm, anlayamadım. Tek diyeceğim "Allah sizi bildiği gibi yapsın Guerilla Games / Sony" 1 saat bile test etmemişler oyunu çıkarmadan önce. Yoksa imkanı yok bu crash sorunlarından, performans sorunlarından farkında olmamalarının. Oyunu en sıkıntısız oynayanlar AMD ekran kartı kullananlar, onlar bile crash yiyor yer yer.
PC port faciasını geçersek, oyunun grafikleri ve çevre gerçekten çok güzel. Sanatsal açıdan harika bir iş çıkarılmış. Hikayesi de merak uyandırıcı. Hoş benim gibi Sci-Fi tutkunları için biraz klişe bir senaryo, birçok dizi ve filmde defalarca işlenmiş bir senaryo ama yine de güzel. Ama ana hikaye dışında oyunun yan hikayesi/hikayeleri çok basit ve çoğu sırf "Side Quest" koyalım diye yazılmış bölük pörçük hikayeler. Çok daha güzel bir evren yaratılabilirmiş eğer kabileler ve oyundaki diğer insanların da biraz üstüne düşülseymiş. Oyunun bir diğer basit kalan kısmı ise RPG kısmı. Diyaloglarda seçimler var ama oyunun gidişatına/sonuna bir etkisi yok. Zaten görevi almak ya da görevi bitirmek için tek seçeneğiniz var, sadece onu seçmeniz yeterli. Diğer seçenekler daha çok bilgi edinmek için konulmuş. Silah ve armor çeşitliliği çok az, ki bazı silahlar arasında neredeyse hiç fark yok. Her yere trader/merchant koymuşlar ama aynı haritadaki her trader/merchant'lar aynı şeyleri satıyor. Skill sistemi ise birkaç skill dışında tamamen pasif. Bu konuda bir sıkıntı yok ama. Zaten çok çeşitli silahlar kullanmanız gerekiyor farklı yaratıklarda. O yüzden hem silahla, hem skill ile uğraşmak oyunu zorlaştırmaktan başka bir şey yapmazdı, ki oyun yeterince zor normalde bile. Zaten çevrenizi 3-4 tane güçlü robot çevreleyince silah değiştirmek biraz zor olabiliyor. (Silah değiştirmek kastım, 4 quick slot dışındaki bir silaha geçecekseniz) Horizon Zero Dawn'da Ubisoft oyunlarından çok etkilenilmiş ve Ubisoft oyunlarıyla aşina olduğumuz bazı mekanikleri copy-paste şekilde birebir eklemişler. Mesela Craft sistemi ve Bandit Camp'ları temizleyip Fast Travel yapma olayı Far Cry serisinden, harita açma ise Assasin's Creed serisinden neredeyse birebir alınmış. Dışarıda gezerken yabani hayvanlardan ve bitkilerden topladıklarınızla envanter ve cephane kapasitenizi arttırıyorsunuz, robotlardan topladığınız bazı parçalar ile cephane üretebiliyorsunuz. Harita açmak için ise haritanın kapalı bölgelerinde Mavi ile işaretlenmiş bir robota (Tallneck, Uzun Boyun) gidip, tepesine çıkarak hack'liyorsunuz ve haritanın bir kısmını açıyorsunuz. (En soldaki Tallneck'e giderken dikkatli olun, çevresi biraz kalabalık ve oyunun en sinir bozucu yaratığından 2 tane çıkabilir karşınıza, adı Rockbreaker, sürekli yerin altına giriyor) Oyunun side quest'lerini beğenmedim. Sürekli aynı şeyleri yaptığınız ve bir süre sonra gerçekten can sıkan türden görevler. Yok kızım kayboldu, yok bir şeyim kayboldu, yok şurada şöyle bir yaratık var, yok şunu şuna ver falan. Çoğu bildiğiniz ayak işleri. Zaten çoğu yan görevde de ayak izi, kan falan takip ediyorsunuz. Yukarıda söyledim ya, çok daha güzel bir evren yaratılabilirmiş ama ana hikaye ve sanat tasarımı dışında pek bir şeyin üstüne düşülmemiş oyunda. İnsan ister istemez Witcher 3 ile kıyaslıyor, bir Witcher 3'teki side quest'lerin kalitesine bakıyorsun, bir de Horizon'a, arada dağlar var. Ya da daha adil bir karşılaştırma olsun diye, kendi türündeki Mass Effect serisine bakalım. Yine arada çok büyük fark var. Ama genel olarak beğendim, hem de işkence çeke çeke oynamama rağmen. En azından ana hikaye ve çevre/sanat tasarımı için uğraşıldığı belli ve iyi bir iş çıkarılmış. İkinci oyun da yoldaymış (zaten oyunun sonu 2. gelecek diye bağırıyor) ama PC'ye geç geleceği için muhtemelen konsolda oynayan birini izleyerek devam ederim hikayeye. Eğer Witcher 3 10, Mass Effect 1 9'luk bir oyunsa, Horizon: Zero Dawn 7.5 / 8'lik bir oyun oluyor benim gözümde. Mass Effect 1 gibi 9'luk bir potansiyeli var oysaki ama gereken özen gösterilmemiş maalesef. Oyunun son sahnesiyle ilgili yorumum, SPOILER içerir Yazımı yeni başlayan ya da oyunun başlarında olanlar için birkaç ipucu ile bitireyim. 1) Oyunun başında paranızı (shard'larınızı) çok fazla silah ve armor almaya harcamayın. Oyunun sol taraftaki haritasına (Meridian'a) gelmeden oyun zorlaşmıyor zaten. Oyunun size verdiği bow'lar ile çok rahat ilerleyebilirsiniz Meridian'a kadar. 2) Oyunun başında Traveler skill'lerine önem verin benim gibi pas geçmeyin. Ekstra eşya düşmesini sağlayan skill'leri açmaya bakın ve karşınıza çıktıkça normal hayvanları öldürün. Hayvan kemikleri ve derileri craft yapabilmek için çok önemli. Ben çok geç açtım ve bir süre sonra craft yapabilmek için sadece hayvan avlamak zorunda kaldım. Kemik çok çıkıyor da, deri çok nadir çıkıyor. 3) Robotlardan çıkan eşyaları para için satıcılara satmayın. Craft yapabilmek ve item alabilmek için gerekli o eşyalar. "Used for" kısmında sadece "Selling for metal shards" yazanları satın. 4) Oyunun başlarında Concentration skilini açın ve sonraki yükseltmesini de yapın, çok kullanacaksanız. 5) Oyunun sol taraftaki bölgesi Meridian'a gittiğinizde "Golden Travel Pack" diye bir eşya var, onu gördüğünüzde almayı unutmayın. Sınırsız Fast Travel yapmanıza yarıyor. Oyunun ortalarından sonra çok sık kullanmaya başlıyorsunuz. Yanlış hatırlamıyorsam Fox Skin / Tilki Derisi istiyordu, envanterinizde 1 tane mutlaka olsun. 6) Haritada aktif edebildiğiniz kadar Campfire'ı aktif edin, bir süre sonra gezmek sıkabiliyor, karşınıza da sürekli robotlar çıkıyor, bazıları inatçı olabiliyor, uzun süre takip ediyor. Görevler arası gezerken de çok işinize yarayacak. 7) Oyunda gizli toplanabilir eşyalar var, kırık bardak, metal çiçek vs. gibi. Eğer oyunun suyunu çıkarıcam, adım atılmadık yer bırakmıcam, bulunmadık eşya bırakmıcam diye oynamıyorsanız, pas geçebilirsiniz. Bu eşyaları Meridian haritasında alan bir satıcı var, karşılığında Special Box diye bir kutu veriyor. Special dediğine bakmayın, içinden 500 shard ve dandik bir kutu daha çıkıyor. O dandik kutudan da pek bir şey çıkmıyor. Oyunun başındakiler "ne 500 shard mı?" diyebilir ama o toplanabilir eşyaların çoğu Meridian haritasında ve oraya geldiğinizde zaten 10K belki daha fazla shard'ınız oluyor. Benim oyun bittiğinde 20K shard'ım vardı, ki satıcılardaki bütün mor item'ları aldım, bütün paralı kutuları aldım. 8) Meridian haritasına geldiğinizde item'lardan soketleri çıkarma skill'ini mutlaka açmış olun. Meridian haritasında oyunun en zor yaratıkları olduğu için, çok fazla mor renkli değerli soket çıkıyor. Sık sık soketleri silahlarınız arasında değiştirmek durumunda kalabilirsiniz. Bahsettiğim skill Forager kısmında, ortanın en altındaki skill. Mavi ve yeşil renkli kullanmadığınız soketleri direkt satın, bir süre sonra yer sıkıntısından dolayı morları bile satmaya başlayacaksınız. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Zaten uzun bir yazı oldu. |
Benzer içerikler
- throne and liberty türkçe yama
- phantom blade zero
- rise of the ronin pc
- pokemon fire red cheats
- throne and liberty forum
- witcher 4
- rp ne demek
- witcher 1 remake
- mmorpg oyunlar
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X