Şimdi Ara

Hybrid araç 3.1 lt yakıt tüketimi doğru mu? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
117
Cevap
2
Favori
45.202
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniuye

    Bu konuda kendini ispatlamış bir seçenek var bir inceleyin isterseniz. Kia Niro. 4.1 depo benzinle 6000 Km yol gitti. Guiness rekorlar kitabına bile girdi. Hatta, ülkemizde de denediler(video sitesine bir bakın) yaklaşık aynı değeri elde ettiler. Ama malesef aracın fiyatı oldukça yüksek. Uygun olsa bide LPG atardık.

    https://www.kiamedia.com/us/en/media/pressreleases/11956/2017-kia-niro-sets-guinness-world-records-title-for-lowest-fuel-consumption-by-a-hybrid-vehicle
    Deposu kaç litre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yanlışınız var. Dizeller soğuk havada ısınana kadar çok tüketir. Hatta benzinlilere göre daha fazla bile tüketebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Benzinden çok tüketir diyorsunuz, Sebebi nedir peki ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 20 Kasım 2018; 20:19:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de detaylı bilmiyorum ama benzin yanıcı olduğu için ısınması daha az zaman alıyor olabilir dizele göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hybrid araçların şehir içinde az yakması çok doğal. Bu rakamlarda doğru olması gayet mümkün yaris ebatları için. Şehir içinde yüksek hız yok ve dur kalk çok. Çok fren çok elektrik kazanımı demek bu da bataryanın sürekli dolu olması ve elektrik motoru ile daha çok mesafe demek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yasinergul Y kullanıcısına yanıt
    Dizel motoru sıkıştırma ile ateşleme yapar ve yanma özellikleri nedeniyle yüksek sıkıştırma için uzun strok oranları kullanılır ve güçlü olması için de mecburen Turbo kullanılır. Yani dizelin tasarrufu fiyat (eskiden) düşük maksimum devir, yüksek tork nedeniyle kullanılan uzun şanzıman oranları kombinasyonunun ortak sonucudur. Benzinlilerinki gibi bi şanzımanla aynı devirde aynı mesafeyi dizel motorla gitsen litre bazındaki tüketim birbirine çok yakın hale gelir. tabiki böyle birşey efektif olmaz torktan dolayı. Benim burada anlatmak istediğim yakıt yakma açısından değil aynı yakıtla gidilen mesafe açısından ekonominin gerçekleştiğidir. Bunu da şunun için söyleme gereği duydum. Dizel ekonomi ve tork için dedinya, işte o tork zaten ekonominin temeli diyebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 20 Kasım 2018; 21:6:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Benzin de aynı tork için çok Daha fazla devir çeviriyor... Bu konuya yaklaşımımız biraz daha farkli olmali.



    Konunun cevabı thermal efficiency (termal verimlilik) içten yanmalı motorlarin ne kadar verimliliği olması gerektiğinden bahsediyoruz.



    Belli başlı motor başına ancak bu motor digerinden daha verimlidir ya da değildir diyebiliriz.



    Toyota'nın bu sene tanittigi 2.0L benzin motor Otto olarak 40% Atkinson(hybrid) formunda 41% termal verimlilikte çalışıyor.



    Aynı hacimde OM654 dizel motorunu tanitan Benz ise 44% termal verimlilik elde ediyor.



    Genel olarak benzinli motorlara oranla emisyon kisitlari nedeniyle binek dizel motorların daha yüksek termal verimliliği daha yuksek olarak piyasaya sunuluyor.


    Dizel ve Benzinli motorlu araclar arasinda 40kg gibi bir fark olsa da, Hybridler gibi batarya, inverter sistemi, e-motor ve ozel sanziman gibi agirliklarin toplami 500kg'i buluyor.

    Bu nedenle soğukta hybrid elektrik motor kullanim kosullari hazirlanana kadar dizel motorun tüketimi, hybrid sistemden daha az olabiliyor.sistemin agirligi ve Kabin ici isitma sisteminin bindirdiği yükü de goz önüne aldiginizda kisin hybrid cok verimli olmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 20 Kasım 2018; 22:8:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O değil de 1.8 motor hibritlerin (auris, chr, corolla gibi) yıllık mtv si 2512 liraymış (ocakta daha da artacak). 1000-1300 cc arası araçlar 743 ya da 812 tl. Bu durumda yarisin 1.5 olması avantaj. Ötekiler istediği kadar az yaksın vergiden kaybediyor ki dci, multijet 2 de uzun yolda daha az yakar herhalde hibritten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Benzin ve dizel motora olan soğuk hava etkisi ile Hybridler ayni etkilenmiyor. Soğuk havanin dizele pek bir etkisi yok ekonomi olarak



    Soğuk havada düşen pil ömrüne, 500kg ağırlık eklenince... Pek bir farklı oluyor.
    Tamamen yanlış bilgi.

    1.5 benzinli otomatik vites Yaris ile hibrit Yaris arasında en dolu pakette sadece 5kg fark vardır. Hadi dolu pakette cam tavan ağırlık yaptı diyelim, en boş pakette (ki hibrit modelin en boşu Cool donanımdır ve en boş standart Yaris'den daha fazla donanımlıdır) 30kg fark vardır.



    Hybrid araç 3.1 lt yakıt tüketimi doğru mu?



    Diğer konu, dizel motorun daha geç ısınması. Elbette daha geç ısınır. Yüksek sıkıştırma oranını ve yüksek torku kaldırabilecek mataryel kullanılır motorda, haliyle benzinli motora göre daha fazla kitleye sahip olabilir ve bu materyal daha geç ısınabilir. Benzinli motorlarda daha fazla alüminyum kullanılabilir. Alüminyum daha kısa sürede ısınır. İşin içinde termal verimlilik de vardır elbette ama soğuk motorda sürtünmeler fazladır ve yeterli gücü almak için daha fazla gaz pedalına basılır taa ki optimum motor/yağ/soğutma suyu sıcaklığına kadar. O esnada doğal olarak yakıt fazla tüketilir. Ha, ben rolantide bırakırım, gaza basman derseniz; rolantide de yakıt kullanırsınız boşu boşuna.

    Diğer hata ise; batarya ömrü soğuk havada düşmez, aksine sıcak havada düşer. Soğuk havada bataryanın verimi düşer, çalışma sıcaklığına gelince de tekrar verimi artar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 21 Kasım 2018; 0:51:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Tamamen yanlış derken ? Herhalde tek yanlış Bilgi batarya ömrü - verimliliği yazmam gerekiyor.



    Yaris 1250kg vs çok daha geniş ic hacmi olan Honda jazz 1050 sadece batarya değil şase de bu ağırlığı kaldirmasi ucin güçlendirmeler yapılabiliyor. Ufak sinifta 200kg olan bu ağırlık pil kapasitesi artarak suvlara gelince 500kg kadar artıyor.



    İşin içinde termal verimlilik elbet vardır denen kısmı asıl konu. Tüm metarulji ve teknoloji sonucunda bu oran ortaya çıkıyor.

    Bu nedenle yazın olan verimin yanindan bile geçmiyor kışın. Mesela bir honda Jazz'a ya da 208'e göre.

    Aynı yolu ayni kullanım tarzıyla bu 3 aracı karşılaştırip yazmak gerek.ama Hybrid'den çok birşey beklemek pek doğru olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 21 Kasım 2018; 8:51:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarisle jazz ı kıyaslamak saçma olur. Yaris hibrit le muadil yaris benzinli, jazz la jazz hibrit ağırlık karşılaştırılır.



    Hibritlerin bahsettiğin gibi ağırlık farkı yok.



    Rav4 2.5hibrit awd 1685kg.

    Rav4 2.0awd 1615kg.



    Auris 1.2turbo cvt 1205kg

    Auris 1.8hibrit 1310kg.



    Yaris hibritte fark daha da az. Şanzıman olmadığı için ağırlığı düşürüyor olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Evet haklisin, modelX ağırlığı ile Rav4 ağırlığını karıştırınca sacma bir savunma noktasi ortaya çıkmış :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    90km/h ile sabit gidersen belki 1.6 dizel Focus ile 90'a sabitleyerek 6. viteste 3.7 değerini gördüm. Sabırlı olunursa neden olmasın.

    Hyndai sitesinde ikonik teknik verilerinde hem şehir içi hem şehir dışı hem ortalama tüketim 3.9 diyor. Her yerde aynı mı yakıyo bu araba?
    Hyundai hibrit araçlar için bize tanıtıma geldi geçenlerde. Sunumda bahsettikleri en enteresan konuda bu yakıt konusuydu.



    Şehir içinde hybrid daha az yakıt harcarken uzun yolda daha fazla yakıt harcıyor. Bunun sebebi de rejeneratif fren sistemiymiş. Şehir içinde sürekli dur kalklarda araç hareket ederken kullandığı enerjiyi dururken aküye geri alıyor. Bu döngü sürekli devam ettiği için şehir içinde uzun yola göre daha az yakıt harcıyor. İoniq sadece ev modunda ilk hareketten 120 km/h hıza kadar sadece ev modunda gidebiliyormuş.



    Uzun yolda ise rejeneratif sistem yokuş aşağı ve durma anları hariç çok fazla iş yapamadığından araç bir süre sonra benzinli moda dönüyor. Buda uzun yol tüketimini arttırıyor.



    Kısa bir parkurda ioniq'i sürdük, sürerken herkes ekonomiden çok bu araba ne kadar gidiyor diye gaza abandığından biraz fazla yaktırdık. 5.2 litre dipgaz tüketimi vardı.



    Sakin kullanılınca düşüyormuş. Bana yeterince inandırıcı geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Tamamen yanlış derken ? Herhalde tek yanlış Bilgi batarya ömrü - verimliliği yazmam gerekiyor.



    Yaris 1250kg vs çok daha geniş ic hacmi olan Honda jazz 1050 sadece batarya değil şase de bu ağırlığı kaldirmasi ucin güçlendirmeler yapılabiliyor. Ufak sinifta 200kg olan bu ağırlık pil kapasitesi artarak suvlara gelince 500kg kadar artıyor.



    İşin içinde termal verimlilik elbet vardır denen kısmı asıl konu. Tüm metarulji ve teknoloji sonucunda bu oran ortaya çıkıyor.

    Bu nedenle yazın olan verimin yanindan bile geçmiyor kışın. Mesela bir honda Jazz'a ya da 208'e göre.

    Aynı yolu ayni kullanım tarzıyla bu 3 aracı karşılaştırip yazmak gerek.ama Hybrid'den çok birşey beklemek pek doğru olmaz.
    Elma ile armut kıyaslanamaz. Elma ile elmayı kıyaslayalım;



    Honda Jazz'ın hibrit versiyonu donanım seviyesine göre 1080-1220kg arasındadır. Türkiye'de satılmadı bu araç, Japonya'da Jazz değil, Fit olarak adlandırılır.

    Türkiye'de satılan Honda Jazz 1.3 ve 1.5 modelleri (donanım ve motor farklı) 1165kg ve 1196kg'dır.

    Gördüğünüz gibi; hibrit Jazz ile standart Jazz arasında bile çok çok az ağırlık farkı vardır.





    Hybrid araç 3.1 lt yakıt tüketimi doğru mu?



    Hybrid araç 3.1 lt yakıt tüketimi doğru mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ben belcikada yaşıyorum bmw bin 330 benzinli hybrid modeli 3.20 DIZELDEn daha mi az yakar sizce ; yalnız burda suanda benzin litre fiyatı 1.230 euro dizel ise 1,490 fiyat ; ayrica burda vergide yok hybrid arabalara sıfır vergi yani hangisi mantıklı butun bunlar düşünüldüğünde
  • 2016 Toyota Auris Manuel Dizel ile Büyükçekmece - Halkalı arası gece 12 de boş yolda kullandım. Kontak kapattığımda 4.0 lt yakıt tüketimini gordum ekranda. Dolayisiyla hibritte uygun koşul ve şartlarda çok çok daha azı bile görülebilir.
  • Bugün ilk kez c-hr hybrid deneyimledim uzun yolda.

    Tüketimi merak ediyordum, hybridlerin zayıf karnı olduğu söylenen otoyol süratlerinde. Hava epey soğuktu dün, 10 derece altındaydı, gece daha da soğuktu ve kuvvetli rüzgar vardı. 110 km/s hıza kurulu adaptif cruise control sürekli açık olarak 270 km. git-gel yani yaklaşık 540 km. yolu istanbul (ataşehir)-ereğli- ataşehir güzergahını 4.1 litre ortalama ile gittim ve geldim. Adaptif cruise control mükemmel çalışıyormuş, bu konuda helal olsun dedirtti toyota önce onu da belirteyim. Yolun %90' ında ne gaz ne fren kullandım, bir kez bile önüme ani atlayan araç benzeri durumlar dahil tedirgin etmedi. Nasıl olması gerekiyorsa öyle çalışıyor. Gerektiği yerde yavaş, gerektiği yerde biraz daha kuvvetli yavaşlıyor, ya da hızlanıyor.

    Toplamda yarım saati bulmayan bir süre de kendim biraz daha hızlı 120-130 gibi seyrettim herhalde. onun dışında dediğim gibi herşeyi adaptif c.c. halletti.

    Sonuç itibariyla bence bu ortalama, 1500 kg' lık bir araç için fazlasıyla tatmin edici. düşük süratlerdeyken, şehiriçinde benzin yakmadan sadece elektrikle uzunca seyredebilmek özellikle keyif veriyor.

    Başlıktaki 3.1 genel ortalama iddiası eğer çok temkinliyseniz tabi mümkün ama gerçekçi olarak 4-4.5 litre istanbul şartlarında -genel ortalama- mümkün görünüyor. birkaç gün bu araç bende kalacak, şehir içinde de denedikçe paylaşacağım, şehir içindeki halini de merak ediyorum.

    ***

    Öte yandan hybrid sistemin kendi adıma ilk deneyimimde intibası ise tek kelimeyle mükemmel. Pürüzsüz, sessiz, gürültüsüz. Gerektiğinde yeterli çekişi de fena değil, yerinde. Uçup kaçmıyor bu model ama hiç güçsüz de hissettirmiyor. Araç biraz daha hafif olsa performans konusunda da çok daha iyi hissettirirdi eminim. kendi kullanmakta olduğum aracım Audi A4 ve açıkçası çok sessiz, dışarıdan neredeyse ses almayan bir araç. Bu sebeple yolculuktan önce biraz konfor anlamında hayal kırıklığı yaşayacağımı düşünüyordum ama alakası yok. Bu haliyle tam bir konfor aracı olmuş, her anlamda.

    Sessizlik, teknoloji insanı mest ediyor. Yol gürültüsünü de fazla aldığını söyleyemeyeceğim, daha çok motor gürültüsü neredeyse yok gibi olduğundan diğer sesler daha çok geliyormuş gibi hissettirdi. Bundan sonraki aracımda kendi adıma %90 hybrid tercih edeceğim herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 30 Mart 2019; 10:32:37 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.