Şimdi Ara

Hybrid araç 3.1 lt yakıt tüketimi doğru mu? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
2
Favori
45.202
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konu sahibi ve diğer bir çok kişi hibrit araçların yakıt tüketimiyle ilgili akıldaki bazı soruların yanıtlarını almıştır.

    Hibrit araçların diğer konularıyla ilgili sorusu olanlar benimle iletişime geçebilir veya konu açabilirler. Teknoloji severlere elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tuzla kocaeli arasi hybrid aracimla, ve"pulse and glide" teknigi ile 2,7 lt/100km yaptim





    Hybrid araç 3.1 lt yakıt tüketimi doğru mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasinergul -- 25 Mayıs 2018; 21:50:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Teşekkür ederim. :)



    Şu husus var hem yaris hem de hybrd chr yi kısa süreli kullandım ve kullanan tanıdıklarım var. Hybrid Toyotalar kendi kendini şarj ediyor. Bu hybrid savunucuları kısa mesafede fazla yakıyor diye dizele bahane bulurken şunu düşünmüyor bu hybrid araçların şarjı bitiyor. Benzinde kullanacak eğim inecek ki araç şarj etsin.



    Hybrid yaris fiyatı ne zaman ki dizel otm b sınıfı fiyatına rahatlıkla alınabilir o gün tamam derim ama mantıklı bir tercih arayan konu sahibine teknoloji fedailiğ yaptırmak saçma 😂
    panaromik istanbul manzarası eşliğinde bir kahve sözümü yineliyorum ona göre istanbula yolun düşerse levent e beklerim.

    konuya gelirsek,aracın maliyeti çalışma şekli ve kendini amorti etmesi ve işletilmesi pek efektif değil.

    sürekli şarj olup boşalmasıda ömrünü tükettiği için.




  • Pil garantisi 5+5 yıldır, toplamda 10 yıldır. Yurtdışında 300.000-1.000.000km arasında aynı batarya ile araçlarını kullananlar vardır.

    Not: Bu bilgileri daha önce de bir çok kez paylaştım. Gerektiğinde tekrar paylaşıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yasinergul Y kullanıcısına yanıt
    3litre dizel ortalamasina esit yakıt maliyeti .



    Şehir dışı tuketim 2.9lt/100km olan bir 208 dizel ile kafa kafaya kalmis diyelim kalmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 25 Mayıs 2018; 22:1:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açılan konudaki yorumlari biraz okudum. Herhalde dunya uzerinde birbirine katlanamayan başka millet yoktur. Yanliş anlamayin ama keşke şu ecnebiler kadar olabilsek. Yurtdışı forumlari okuyanlar, takip edenler de bilir, böyle bir münazara, münakaşa oluşturmak için sudan sebep başka yabanci forumlarda bulamazsiniz.



    Benim düşüncem,



    Hibrit ile dizeli karsilastirmak cok yersiz.



    Hibrit araç müşterisi birinci önceliği çevre duyarliğidir. Yakiti az yakmasi bunun yaninda artidir sadece.



    Dizel araç müşterisinin ise birinci önceliği yakit tasarrufudur. Yaninda artisi yuksek tork degerleridir.



    Yakittan tasarruf edecegim diye hibrit arac alinmaz, az biraz matematik zaten bunu söyler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinergul

    Açılan konudaki yorumlari biraz okudum. Herhalde dunya uzerinde birbirine katlanamayan başka millet yoktur. Yanliş anlamayin ama keşke şu ecnebiler kadar olabilsek. Yurtdışı forumlari okuyanlar, takip edenler de bilir, böyle bir münazara, münakaşa oluşturmak için sudan sebep başka yabanci forumlarda bulamazsiniz.



    Benim düşüncem,



    Hibrit ile dizeli karsilastirmak cok yersiz.



    Hibrit araç müşterisi birinci önceliği çevre duyarliğidir. Yakiti az yakmasi bunun yaninda artidir sadece.



    Dizel araç müşterisinin ise birinci önceliği yakit tasarrufudur. Yaninda artisi yuksek tork degerleridir.



    Yakittan tasarruf edecegim diye hibrit arac alinmaz, az biraz matematik zaten bunu söyler.
    bizim ülkemiz için örnekleyelim..

    hangi aracı alırsanız alın,ne kadar yaktığı önemli önceliklerden..

    bunu hibrid alan adam çevreciyim der..bilmezki aracından çıkan piller doğayı katletmektedir.

    dizel alan tork vs

    işin ana paydası daha ucuza yol katedmektir aslında,evlere alınan A++ sınıf klasında verimli makinalar gibi.

    diğer + sı olmayanlar daha ucuzdur.

    pahalıyı alan başta farkı öder amorti etmeye çalışır.

    ucuz alanda zaten ucuz almıştır.

    hibriddeki olayın avantajı şehir içi,şehirdışında fazla tesisat taşımaktan öteye gitmiyor.

    fakat bir elin parmaklarını geçmeyen kullanıcı kitlesi son kale badında bu cepheyi öyle bir savunuyorlarki..)

    kanlarının son damlasına kadar taarruz olayındalar..

    bu araçlar madem bu kadar faydalı ekonomik çevreci az yakıyor,etrafmızda dolu olması lazımdı..

    bakıyorum etrafa yokk

    ee o zaman

    insanlarda bir ekonomi ışığı oluşturamış bir sistem hala.

    aksi halde tersi olurdu.




  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    Kahve teklifiniz için teşekkür ederim. Gelirsem inşallah aklımdasınız görüşmek tanışmak isterim.

    Tokat tarafına yolunuz düşerse ben daha iddialı olarak çam ormanları içinde Tokat kebabı teklif ediyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 25 Mayıs 2018; 23:17:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Kahve teklifiniz için teşekkür ederim. Gelirsem inşallah aklımdasınız görüşmek tanışmak isterim.

    Tokat tarafına yolunuz düşerse ben daha iddialı olarak çam ormanları içinde Tokat kebabı teklif ediyorum :)
    o tarafa yolum düşerse özelden size yazarın genç kardeşim..
  • yasinergul Y kullanıcısına yanıt
    Gercek ve bilincli Hibrit Kullanicilarini bu yuzden seviyorum, Ekonomi'den once cevreye olan sorumlulugum gelir diyen insanlar. Keske her birimiz bu denli dogrucu olabilsek, Sadece biz degil Avrupa insanlarindan bile Yuzde olarak fazla da olsa , Karbon emisyonlandirmaya gore vergi olmasa, Hibrit ya da ZE araclara tesvikler olmasa, kisacasi "Turkiye" usulu vergilendirme olsa, onlar da bizler gibi sadece Tuketime bakarlar. Elbette bilincli olan vardir ama biraz elit kesim kalir.

    Cevrecilik Hibrit Kullandim bitti! demeyen insanlardan baslar, evinde Cam Damacana kullanarak, Kahvesini Kendi Kupasinda icerek devam eder. Organik Olmayan Atik uretimini minimum'a dusurur. Evinde bile Coplerini geridonusume gore ayirir. Iste bu oncelikleri olan insanlarin yakit tuketim konusu acacagini ben de sanmiyorum. Dunya insanlari bu kafada olsa , bu gunlere bu dunyanin gelebilecegine de inanmiyorum. Bulundugumuz Ramazan ayinda Muslumanim diyerek Luks Otellerde iftar edenlerin, dunya kaynaklarinini yedikleri yuzlerce liralik iftar organizasyonun, dunyanin sayisiz nimetlerini futursuzca israf eden acik bufe iftarlara paralar harcayanlardan cok uzak bir dunya, Gercek Hibrit kafasinda olmak.

    Ancak Forumda acilan konu ve yorumlar, Hibrit Yakit tuketimi hakkinda, Kaldi ki ulkemizde de reklam cevrecilik vurgusundan cok, yakit tuketimi vurgusunda. Bataryalarin nasil Uretildigini, Nasil imha edildigi konularina giremiyoruz bunlari konusmaktan.

    Cunku Ulkemizde Hibrit, Ekonomik kafadakiler icin degil, Zengin elit kesim icindir.

    Selamlar,




  • Hibrit ile düşük yakıt tüketimlerini yakalayabilirsin. Ama hibritin esas olayı emisyondur yakıt tüketimi de bonustur. Ülkemizde tabi böyle bir dert olmayınca iş biraz karışıyor.

    Bunun anlamı ikinci el düşük tüketimli dizel de alabilirsin hibrit araç da. Bu sana kalmış. İkisi de az çok aynı değerleri tüketir. Burada alacağın aracın şanzıman türü,güvenlik donanımı vs gibi diğer kriterlere göre seçim yapman lazım.
  • yasinergul Y kullanıcısına yanıt
    Hibrit'in çevre duyarlılığı ve yakıt dışında konfor'u da vardır özellikle toyota araçlar da bulunan e-cvt şanzıman baskı balata gibi parçalar içermez vites geçişleri sarsıntısızdır bir diğer farklılığı ise sistemin daha sessiz çalışmasıdır yakıt fiyatlarından dolayı dizel avantajını yitirmiştir litre birim maliyeti açısından benzin ile arasında ki fark azalmıştır dolar kuruna bağlı olarak artan parça fiyatları nedeniyle dizelin işletme maliyeti daha yüksektir yakıttan edilen tasarruf olası bir büyük arıza da anlamını yitirmektedir ayrıca ülkemizde bulunmayan daha gelişmiş hibrit araçların motor tork eğrisi de yüksektir elektrik motoru tüm içten yanmalı motorlardan daha yüksek tork üretir ilerleyen zamanlarda dizelden daha fazla tork eğrisi olan araçları göreceğiz.
  • Hibritlerin fiyat farkını düşününce bırak 3.1'i en azından 2 yıl falan hiç yakmaması lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    Toyota için konuşayım pilleri geri dönüşüme gönderilip yeniden ham madde olarak kullanılabiliyor doğanın katliamından bahsediyorsunuz dizelin egzozundan çıkan onca kükürtü zararlı gazı neden hesaba katmıyorsunuz kaç kişinin aracında dpf,egr vs.sistemler düzgün çalışıyor ekonomiden bahsediyorsunuz da kusura bakmayın bunlar arıza yaptığında adamlar bunları iptal ettiriyor evet bu konuda da ekonomiyi düşünüyorlar size bir ekonomiklik örneği daha vereyim solventli sahte mazotu 10 numara yağ ve türevlerini depolarına doldurup ekonominin dibine vuruyorlar hibrite gelince çevre katliamı bunlara gelince ekonomi önemlidir yok öyle yağma !

    Torktan bahsediyorsunuz ülkemizde olmayan diğer hibrit modellerinde gayet tatminkar tork değerleri vardır elektrik motorunun tork'u tüm içten yanmalı motorlardan daha yüksektir bu araçlarda ki teknoloji geliştikçe daha güçlü motorlar göreceğiz ülkemizde hibrit araç sayısı giderek artmaktadır şahsen trafikte farklı modellerde bir çok hibrit araç görüyorum sizin gibi bakış açısında olanlar bu araçlara ön yargıyla baktıkları için maalesef kullanım oranı yavaş artıyor ayrıca devletin hibrit araçlar'ın alımı için yeterli teşvik ortamı oluşturamaması nedeniyle kullanım oranı hemen artmıyor.




  • Biraz daha çevreci olmak isterseniz hibrit araca LPG kiti de taktırabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Çevrecilikten çok ekonomi önemlidir ülkemiz insanı için onu da yapanlar var zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Yaris Hybrid; uzun yolda 70-80-90km/h ile 3.0-3.5lt/100km, 100-110km/h ile 4lt/100km, 120-140km/h ile 4.5-5.5lt/100km ve 180km/h ile 9-10lt/100km benzin tüketir.

    Uzun yolda dizel otomobil kadar yakıt tüketir, şehir içinde ise dizelin 5-6-7-8lt/100km yaktığı yerde 3-4lt/100km kadar yakar.
    Çok şükür biri sorunun cevabını vermiş, kalan mesajlar yok spirit yok donanım hava yastığı vs boş mubabbet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havalar soğudukça hybridlerin ekonomi ve çevrecilik işi zorlaşıyor. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 20 Kasım 2018; 17:28:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin, dizel soğuk havada koklamadığı için sorun yok bence. Soğuk da olsa her türlü avantajlı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Benzin ve dizel motora olan soğuk hava etkisi ile Hybridler ayni etkilenmiyor. Soğuk havanin dizele pek bir etkisi yok ekonomi olarak



    Soğuk havada düşen pil ömrüne, 500kg ağırlık eklenince... Pek bir farklı oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.