Şimdi Ara

HYUNDAI ALACAKLAR 2.DEFA DÜŞÜNMELİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.709
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaşadığım bir problem ile ilgili olarak Hyundai müşteri hizmetlerine aşağıdaki sıkınıtımı yaklaşık 3 hafta önce ilettim. Bir hafta boyunca düzenli olarak telefon ile de şikayetiminin nasıl değerlendirildiğini takip ettim. Sonuç olarak ne bir mail ne de telefon geldi.En sonunda müşteri hizmetleri sorumlusunu bağlattılar. Beyfendi bana iletişim formundan mail adresinizi bulup size oradan dönüş yapacağım dedi.Sonuç olarak yetkili servis sizinle irtibata geçecektir dediler. 2 haftadır ne kimse aradı ne de mail geldi. Ben de Hyundai global a ingilizce olarak şikayetimi ilettim, ama oradan da gelen bir cevap olmadı.
    Bu yüzden hyundai alırken 2 defa düşünülmesini,
    hyundai araç sahibi olanların hyundai müşteri hizmetlerine kimseyi allahın düşürmemesini
    dileyerek şikayetimi alta yazıyorum:::




    Ocak 2010 da başıma gelen trafik kazasında aracım sağ arkadan darbe aldı. Eskişehir yolundaki Neziroğlu Hyundai yetkili servisine gittim. Aracım yaklaşık 10-15 gün serviste kaldı. Bu süreyi telefonla takip ederken 2 veya 3 günün test ile geçtiğini öğrendim. Aracımı tekrar teslim aldıktan yaklaşık 1 ay sonra arkadaşım aracımı satın almak için aynı serviste 2. el ekspertiz yaptırdı. Bu raporun sonucunda sağ arka amortisör patlak ve sağ arka porya bilyasının ses yaptığı ortaya çıktı.

    Geçen hafta yetkili servis ile yaptığım görüşmede sıkıntılarımı (porya bilyası, iç döşeme) ilettim ve sonuncunda;

    1-Bana ortaya çıkan arızaların kaza ile ilgisi olmadığını, %99 arabam 9 yıllık olduğundan deforme olmuş olabileceği, eskpere ses yapan bölgenin gösterildiğinde bilyaya gelene kadar olan kısımda kaza ile ilgili problem olmadığından yine %99 oranında eskperin de aynı şekilde söyleyeceğini ve bunun sonucunda harcanan işçilik masraflarının benden karşılanacağı,
    2-Sağ arka dikmenin iç döşemede oluşan yırtığın kendi hataları olduğunu ve aracımı auto king mini onarımdan yaptırabileceğimi söylediler.


    Benim de bu konu ile düşüncelerim şunlar;

    1- Şayet herşey servisin ifade ettiği gibiyse bu arabaya 2-3 gün test yapılıp bana sağ arka tekerlete sorun olmadığını söyleyip teslim ettiklerinde, gerçekten iyi test yaptıysalar, bu arızaların oluğunu ama bu arızaların kaza ile ilgili olmaığını söylemeleri gerekmez miydi?

    2- Önden çekişli bir arabanın ön ve sol arka tekerleklerinde hiçbir sorun yokken darbe alıp cant kapağı kırılan sağ arka tekerlerleğinde sorun olması bilyanın sadece deformasyondan sorun çıkardığını ve amortisörün sadece bu yüzden patlak olduğu müşteriye inandırılabilir mi?

    3- 2 gün dışarı çıkarılan arka cam yerine takılırken, takıldıkta sonra silinmesi çok zor olan tozlanmış arka stop lambasının için temizlenmesi gerekmez miydi. 2 gün evninizin camını açıp bırakınca içerideki toz sizi rahatsız etmez mi? Ki burası elinizin giremiyeceği fakat görünen bir yer ise?

    4- Önümüzdeki sene 0 araba almayı düşünüyorum bu olaylar sonucunda hangi firmayı tercih etmemi ve aracımın bundan sonraki bakımlarını hangi serviste yaptırmamı önerirseninz


    ENGLISH


    DISRESPECTFUL APATHY OF HYUNDAI ASSAN IN TURKEY

    Hello,

    Acording to a problem which i had,i made contact( only one-way relation ) with Turkey Hyundai Assan customer Service departmant.I sent a from like this and made aproximetly 10 calls to learn their approach to my problem.However at the end of two weeks i got nothing but a mail tells me that related authorized service will contact me.I waited one week but there are no mail or calls. There is a saying that Hyundai Services are worst services in Turkey.Inıtıally i was against this idea, but when i encountered with the problem, i began to think that maybe it is true.

    I am sending my problmes to you to understand that how HYUNDAI Turkey ,a large company's value decreased in my eyes;

    In Janruary 2010 i had a car accidenet in Ankara,Turkey. My car, Hyundai Elantra-2001, was hit by a minibus at right-back wheel.I drove my car nearest authorized service, Neziroglu at Eskisehir-Way in Ankara,Turkey. My car was in there for 10-15 days. While I was track the changes, i learned that the car was tested for 2 or 3 days. A month after i got my car, one of my friends went this service to get expertise report of the car to buy the car. As the results of the report right-back wheel's shock eleminator was flated and wheel-hub bearing(porya rulman) was making noise. There was no noise before accident. After accident at 90 kmph there is a noise coming from deeply.

    Last week i went to the service to tell my problem which was related with the problem above and upholstery. Finally i got these answers;

    1-They told me that the problem at right-back wheel isn't related with the accident, %99 it was deformed because of the car's age, if they show the car to the exper, the exper will look former parts before heel-hub bearing and they told me that there is no problem at the former parts. İf it happens like they told, wasn't they have to tell me the problems when gave the car back and they said that they will take payment for their work to open and closing the part.

    2-Related with upholstery, there is a cracked part in the right back of the car's interior. They told that this is their mistake. But in the mean time they told i can repair this part with my insurance right(which is a limited right to repair the car's small problems with interior and exterior).

    Here is my idea about this;

    1-İf all things are like they told(but i don't think like that);when they give the car back, did they have to tell me that these problems had been there before accident, if they made good tests for right-back wheel for 2-3 days.

    2-When there is absuletly no problem in a Front-wheel-drive car's other front wheels and back-left wheel, if there is problems at the back-right wheel which take hit and have a broken rim cover, how can i take beleive their comments that the wheel-hub bearing(porya rulmanı,bilyası) had problem only because of the deformation?

    3-When the rear window which was out for 2 days,before put back it's place, Wasn't they have to clear inside of stop lamp which is very hard to clean now. When you open your house's windows, don't you feel uncomfortable from the dust which is on the furniture.worst if it is not a place where you can easily put in your hand?

    4-By the end of the year i am going to buy a new car, Finally which firm you recommend me to choose and which authorized service do you recommend in Ankara,Turkey?







  • Geçmiş olsun.
    Otomobilleri bizi çağırıyormuş bi de öyle diyolar.
  • Bir servisten memnun değilsiniz diye Milyar dolarlık şirketi silmek nekadar kolay.Ayrıca eskişehirdeki Hyundai servisi benim tecrübelerime göre "tabi yaklaşık 8 yıl önceki tecrübem" hiç iyi bir servis değil ama 9 yıldır babamın kullandığı 97 model accent bu servisin aksine babamı bi okadar menun etmiş bir araçtır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Bir servisten memnun değilsiniz diye Milyar dolarlık şirketi silmek nekadar kolay.Ayrıca eskişehirdeki Hyundai servisi benim tecrübelerime göre "tabi yaklaşık 8 yıl önceki tecrübem" hiç iyi bir servis değil ama 9 yıldır babamın kullandığı 97 model accent bu servisin aksine babamı bi okadar menun etmiş bir araçtır.

    peki bu arkadaş milyar liralar harcamış veya şimdiki parayla binlerce lira harcayıp aldıgı aracı yetkili servisine götürüp galeye alınmaması ne kadar kolay öyle değil mi ????? ayrıca ülkemizdeki satıcı esnafının 'SATTIM GERİSİ BENİ İLĞİLENDİRMEZ' politikası ne kadar kolay .
    quantus arkadaşa katılıyorum eger bi daha araç alacaksan uzak dur hyundaiden aynı sorunu yaşarsan kafanı taşlara vurursun . bi söz vardır ' bir defa aldatılırsan aldatanın suçudur iki defa aldatılırsan bu senin suçundur'.
    bu veryansınını bütün müşteri temsilciliklerine bildir ki herkes okusun aldanmasın ......




  • sayın ototube

    Dikkat ederseniz ben arabam ile ilgili şikayet etmedim,

    Türkiye' ye iki tane adam araba getirip de şirket anlayışını ve müşteri memnuniyetini hala benimsememiş olmalarını şikayet ettim.Bugün benim başıma geldi yarın (inşallah başınıza gelmez)sizin başınıza gelirse karşılaşacağınız durumu gösterdim.

    Ayrıca milyar dolarlık şirket nasıl oldu? tabiki bizim paralarımız ile oldu. Yasin548 in de dediği gibi sadece arabayı Türkiye'ye getirip, satıp, bakımını yapıp para kazanmak ile iş bitmiyor.
  • geçmiş olsun öncelikle bende anlamıyorum bu hyndaiyi adamlar müşteri için dokuz takla atıyorlar satıncada hiç tınlayan yok müşteriyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin548


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Bir servisten memnun değilsiniz diye Milyar dolarlık şirketi silmek nekadar kolay.Ayrıca eskişehirdeki Hyundai servisi benim tecrübelerime göre "tabi yaklaşık 8 yıl önceki tecrübem" hiç iyi bir servis değil ama 9 yıldır babamın kullandığı 97 model accent bu servisin aksine babamı bi okadar menun etmiş bir araçtır.

    peki bu arkadaş milyar liralar harcamış veya şimdiki parayla binlerce lira harcayıp aldıgı aracı yetkili servisine götürüp galeye alınmaması ne kadar kolay öyle değil mi ????? ayrıca ülkemizdeki satıcı esnafının 'SATTIM GERİSİ BENİ İLĞİLENDİRMEZ' politikası ne kadar kolay .
    quantus arkadaşa katılıyorum eger bi daha araç alacaksan uzak dur hyundaiden aynı sorunu yaşarsan kafanı taşlara vurursun . bi söz vardır ' bir defa aldatılırsan aldatanın suçudur iki defa aldatılırsan bu senin suçundur'.
    bu veryansınını bütün müşteri temsilciliklerine bildir ki herkes okusun aldanmasın ......



    Eyvah eyvah millet hyundai almazsa benim kârım düşer hemen sana senin gibi saldırmalıyım ve bu sözlerine cevap yetiştirmeliyim.

    Almasın banane.Sen de alma.Senin tanıdıkların da almasın. Benim de şuan hyundai marka aracım yok zaten.Bu forumdakiler de almasın.Banane ki.Çok da umrumda.Ben sadece pireye kızıp yorgan yakılmaz diyorum.İster yorganın yün olsun, ister samandan, ister kaz tüyünden olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube


    quote:

    Orijinalden alıntı: yasin548


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Bir servisten memnun değilsiniz diye Milyar dolarlık şirketi silmek nekadar kolay.Ayrıca eskişehirdeki Hyundai servisi benim tecrübelerime göre "tabi yaklaşık 8 yıl önceki tecrübem" hiç iyi bir servis değil ama 9 yıldır babamın kullandığı 97 model accent bu servisin aksine babamı bi okadar menun etmiş bir araçtır.

    peki bu arkadaş milyar liralar harcamış veya şimdiki parayla binlerce lira harcayıp aldıgı aracı yetkili servisine götürüp galeye alınmaması ne kadar kolay öyle değil mi ????? ayrıca ülkemizdeki satıcı esnafının 'SATTIM GERİSİ BENİ İLĞİLENDİRMEZ' politikası ne kadar kolay .
    quantus arkadaşa katılıyorum eger bi daha araç alacaksan uzak dur hyundaiden aynı sorunu yaşarsan kafanı taşlara vurursun . bi söz vardır ' bir defa aldatılırsan aldatanın suçudur iki defa aldatılırsan bu senin suçundur'.
    bu veryansınını bütün müşteri temsilciliklerine bildir ki herkes okusun aldanmasın ......



    Eyvah eyvah millet hyundai almazsa benim kârım düşer hemen sana senin gibi saldırmalıyım ve bu sözlerine cevap yetiştirmeliyim.

    Almasın banane.Sen de alma.Senin tanıdıkların da almasın. Benim de şuan hyundai marka aracım yok zaten.Bu forumdakiler de almasın.Banane ki.Çok da umrumda.Ben sadece pireye kızıp yorgan yakılmaz diyorum.İster yorganın yün olsun, ister samandan, ister kaz tüyünden olsun.

    aynı sorun seninde başına gelirse bu arkadaşın ne demek istediğini ve o zaman çok iyi anlarsın . daha güzel cevaplarda veririm ama buna degmez .......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin548


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube


    quote:

    Orijinalden alıntı: yasin548


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Bir servisten memnun değilsiniz diye Milyar dolarlık şirketi silmek nekadar kolay.Ayrıca eskişehirdeki Hyundai servisi benim tecrübelerime göre "tabi yaklaşık 8 yıl önceki tecrübem" hiç iyi bir servis değil ama 9 yıldır babamın kullandığı 97 model accent bu servisin aksine babamı bi okadar menun etmiş bir araçtır.

    peki bu arkadaş milyar liralar harcamış veya şimdiki parayla binlerce lira harcayıp aldıgı aracı yetkili servisine götürüp galeye alınmaması ne kadar kolay öyle değil mi ????? ayrıca ülkemizdeki satıcı esnafının 'SATTIM GERİSİ BENİ İLĞİLENDİRMEZ' politikası ne kadar kolay .
    quantus arkadaşa katılıyorum eger bi daha araç alacaksan uzak dur hyundaiden aynı sorunu yaşarsan kafanı taşlara vurursun . bi söz vardır ' bir defa aldatılırsan aldatanın suçudur iki defa aldatılırsan bu senin suçundur'.
    bu veryansınını bütün müşteri temsilciliklerine bildir ki herkes okusun aldanmasın ......



    Eyvah eyvah millet hyundai almazsa benim kârım düşer hemen sana senin gibi saldırmalıyım ve bu sözlerine cevap yetiştirmeliyim.

    Almasın banane.Sen de alma.Senin tanıdıkların da almasın. Benim de şuan hyundai marka aracım yok zaten.Bu forumdakiler de almasın.Banane ki.Çok da umrumda.Ben sadece pireye kızıp yorgan yakılmaz diyorum.İster yorganın yün olsun, ister samandan, ister kaz tüyünden olsun.

    aynı sorun seninde başına gelirse bu arkadaşın ne demek istediğini ve o zaman çok iyi anlarsın . daha güzel cevaplarda veririm ama buna degmez .......


    Neyse tartışma uzamaya başladı bırakalım. mesajlarımı okuyup anlamaya çalışsaydın başıma bu duruma benzer şeyin aynı servisten gelmiş olup olmayacağını düşünebilirdin ama sadece saldırı üzerine okumak ve cevap vermeye güdülenmişin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube


    quote:

    Orijinalden alıntı: yasin548


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube


    quote:

    Orijinalden alıntı: yasin548


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Bir servisten memnun değilsiniz diye Milyar dolarlık şirketi silmek nekadar kolay.Ayrıca eskişehirdeki Hyundai servisi benim tecrübelerime göre "tabi yaklaşık 8 yıl önceki tecrübem" hiç iyi bir servis değil ama 9 yıldır babamın kullandığı 97 model accent bu servisin aksine babamı bi okadar menun etmiş bir araçtır.

    peki bu arkadaş milyar liralar harcamış veya şimdiki parayla binlerce lira harcayıp aldıgı aracı yetkili servisine götürüp galeye alınmaması ne kadar kolay öyle değil mi ????? ayrıca ülkemizdeki satıcı esnafının 'SATTIM GERİSİ BENİ İLĞİLENDİRMEZ' politikası ne kadar kolay .
    quantus arkadaşa katılıyorum eger bi daha araç alacaksan uzak dur hyundaiden aynı sorunu yaşarsan kafanı taşlara vurursun . bi söz vardır ' bir defa aldatılırsan aldatanın suçudur iki defa aldatılırsan bu senin suçundur'.
    bu veryansınını bütün müşteri temsilciliklerine bildir ki herkes okusun aldanmasın ......



    Eyvah eyvah millet hyundai almazsa benim kârım düşer hemen sana senin gibi saldırmalıyım ve bu sözlerine cevap yetiştirmeliyim.

    Almasın banane.Sen de alma.Senin tanıdıkların da almasın. Benim de şuan hyundai marka aracım yok zaten.Bu forumdakiler de almasın.Banane ki.Çok da umrumda.Ben sadece pireye kızıp yorgan yakılmaz diyorum.İster yorganın yün olsun, ister samandan, ister kaz tüyünden olsun.

    aynı sorun seninde başına gelirse bu arkadaşın ne demek istediğini ve o zaman çok iyi anlarsın . daha güzel cevaplarda veririm ama buna degmez .......


    Neyse tartışma uzamaya başladı bırakalım. mesajlarımı okuyup anlamaya çalışsaydın başıma bu duruma benzer şeyin aynı servisten gelmiş olup olmayacağını düşünebilirdin ama sadece saldırı üzerine okumak ve cevap vermeye güdülenmişin.

    saldırmak amaçlı değil sadece quantus arkadaşa destek çıkmak amaçlı ve onun ne yaşadıgını tam anlamıyla anladıgım için öyle söyledim . senin başına gelmiş olması anlamış olmanı gerektirmez senin düşüncen farklıdır sen o servisi suçlu görürsün ben bu servislerin en üst mevkisini ve hatta hyundaiyi suçlu görürüm herkesin düşüncesi farklıdır . benimde bir çok defa aynı şey başıma geldi cep telefonundan tutunda giydiğim takım elbiseye kadar . sonuçta ben ona para ödüyorum karşılıgını görmezsem değil milyon dolarlık şirket milyar liralık şirket olsun silerim. ha ben sildim diye ona dokunur mu dokunmaz tavşan daga küsmüş dagın haberi olmamış misali. ama herkes tepkisini dogru yerlere şikayet ederek o ürünleri almayarak gösterirse ürün kalitesinden tutunda hizmet kalitesine kadar hepsi avrupa düzeyindeki gibi olur.bu arkadaşın adı ahmet mehmet ali değilde marc, adam , david olsaydı yaşadıgı yer TÜRKİYE değil amerika veya avrupanın herhangi bir ülkesi olsaydı gönderdiği şikayet maillerine kesinlikle cevap gelir vede zararı fazlasıyla giderilirdi.amacım tartışmayı büyütmek değil sadece bizim şikayetlerimiz askıda kalması ve bu kötü hizmetin aynen devam etmesidir....




  • Bu müşteri hizmetlerinin ilgisiz olması durumu bir çok markada aynı. Bir tek hyundai özgü değil Ford ta aynı Fiatta aynı araçları satana kadar ilgileniyorlar sattıktan sonra hiç ilgi alaka yok.
  • Rahatsızlığınızı dile getirip konuyu en üst muhatabına kadar taşımanızı destekliyorum. Bir servisin hatası müşteri hizmetlerine kadar uzamış ve devam etmiş siz de kullanıcı olarak paylaşmışsınız.

    Bu, markaların asıl sahipleri olan kullanıcılara (bizlere) daha iyi hizmet etmeleri konusunda şirketlere yön gösterir.

    Olayınızda servisin eksikliği var bana göre. Fakat, inanın bana önümüzdeki sene 0 alacağınız hiçbir markada %100 müşteri memnuniyeti yoktur. Piyasadaki en ucuz markadan en pahalısına kadar araştırırsanız hepsinde ama hepsinde müşteri şikayetleri (bazıları akılalmaz derecede) bulursunuz.

    Size şahsi önerim; sene 0 araç alacakken eğer aracınızdan teknik olarak memnunsanız yine Hyundai öneririm. Yakaladığı bu ivmeyi kolay kolay riske etmeyeceğini düşündüğüm bu markanın 2011 modellerini bekleyen potansiyel bir alıcısıyım.
  • 0 araba konusunda ben de kararsızım,
    geçen gün deneme olsun diye reanult un iletişim sayfasına gittim bana bir aracın broşürünü gönderir misiniz dedim, aynı gün cevap geldi.Hoşuma gitti.
    Hyundai müşteri hizmetlerine sayısız form ve telefon görüşmesi yaptım ödeyeceğim telefon faturaları ile kaldım.

    quiet_dead ve yasin548 dedikleri de aynı Türkiye olarak bu konuda çok ekmek yememiz gerekiyor.
  • Oncelikle gecmis olsun. Valla ben artik hic bir markanin servisine guvenmiyorum. Renault servisiyle, Opel servisiyle sorunlarimiz oldu. Sizin de Hyundai ile olmus. Tamam servistir sorun olabilir ama ana firmanin bu sorunu cozmeye calismasi lazim koru korune servisi korumaya calisiyorlar genelde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Bir servisten memnun değilsiniz diye Milyar dolarlık şirketi silmek nekadar kolay.Ayrıca eskişehirdeki Hyundai servisi benim tecrübelerime göre "tabi yaklaşık 8 yıl önceki tecrübem" hiç iyi bir servis değil ama 9 yıldır babamın kullandığı 97 model accent bu servisin aksine babamı bi okadar menun etmiş bir araçtır.

    Şimdi konuyu açan arkadaş araçtan şikayetçi değil anlaşıldığı kadarıyla.Sadece başına üzücü bir olay gelmiş ve kendisiyle ne müşteri hizmetleri,ne Hyundai Assan ne de bayi&yetkili servis ilgilenmemiş.Arkadaş bundan dert yanıyor ve başına gelen bu olay neticesinde muhatap bulamamaktan yakınıyor;araçtan değil.
    Sen şimdi 9 senedir babanın kullandığı araç babanı bir o kadar memnun etmiş araçtır demişsin.Etmiştir.Çünkü burada araçtan değil servisten,bayiden,distribütörden yakınılıyor.Hyundai firması ve üretip&sattığı araçlardan değil.

    Pireye kızıp yorgan yakmak ta değil mevzu.

    Arkadaş bir de kendisine yapılan test sürüşü sonrasında "ok" denilerek verilen aracın;kaza sonrasında bilya dağıtmasıyla oluşan zararı da karşılamamalarından şikayetçi.Bunu da %99 kazadan önce olmuştur demişler.Eee madem kazadan önceydi;2 gün boyunca yapılan testte bir Allahın kulu da mı duymamış acaba o bilyadan gelen sesi?

    Yani sorun Hyundai markası ya da bu markanın ürettiği modeller değil.Sorun bu markayı getirip TR'de satanlarda.Nasılsa ben sattım;gerisi ben ilgilendirmez gibi bir zihniyettir bu..




  • Benim anlamadığım bu satıcı ve müşteri hizmetleri de dışarıda bir tüketici. Hiç mi sorun yaşamıyorlar?

    Bir şey daha düşünmeye başladım, müşteri hizmetlerinde duran bayanlara tamam dinleyin, tamam deyin, beni sorarlarsa şirket dışında deyin veya size daha sonra dönüş yapacağız deyin başınızdan savın diyorlar herhalde. Başka türlü bu kadar ilgisiz olamazlar.

    Yukarıdaki linkte de bu sorunu Hyundai ile yaşayan arkadaşlar var, hepsine de bana verilen cevapların aynıları verilmiş. çok enteresan!!!
  • tekar bilyası şu şekildedir.

    kolay kolay 100 000 km den önce bozulmaz.
    genelde araçlarda kaliteli 1. sınıf bilya kullanılmaktadır.
    yaklaşık 1000-1800 kg yükü rahatlıkla uzun km ler taşırlar.

    ancak çok çukura giren araçlarda bilya yatagında ki darbeler. bilyaların aşınmasına sebeb olur ve gittikçe artan ugultu şeklinde şikayetlere neden olur.

    teker bilyasını aşınma olayı olup. tekere alınan darbe bu süreci sadece hızlandırır.
    ancak bilyalar iyice aşınınca , ugultu çok belirgin hale gelir test sürüşlerinde belirginleşmedikçe anlaşılamaz asvaltların farklılıkları göz önüne alınırsa, lastik farklılıkları ve lastik uğultuları..

    keza bunu en iyi aracı iyi tanıyan kendi sürücüsü tarifler genelde..

    90 000 de sağ arka tekere taktırdığım bilya. 130 000 de tekrar gitii. sonra 140 000 de bi daha gittti. bende 140 000 de kaliteli marka bir rulman aldım taktırttım başka marka bir araçta). bu arada diğer 3 teker de hiç problem yok... araç 150 000 km de.. bidahada sorun çıkarmaz. zooor.

    Sonuç: rulmancılardan alınacak kaliteli bir bilya oraya uyar. bilya üretimleride dünyada birkaç sayılı firma kaliteli rulmanlar üretmektedir.
    pahalı bir işlem değildir. servis haricinde..
    rulman aşınan bir parçadır. kazalardan hemen etkilenmez. kazalar sadece aşınma sürecini hızlandırabilir. kazanın bilya üzerine anlık etkisi ölçülemez.
    zamanla arkada artan sese neden olur. ancak araç kaldırılıp tekerler çevrilirse. ugultu kısmen daha erken farkedilebilir.




  • Kazadan 2 hafta önce uzun yol yaptım.

    Otobanda 160 a kadar çıktım hiç ses yoktu. Şimdi 85 i geçince uğultu başlıyor. Hatta arabanın düzenli bakımlarını yaptırdığım yetkili servisteki ustam aracı kaldırıp lastiği çevirdi, kulağını dayadı uğultu var dedi. Hatta bana kızdı niye o servise gittin diye Keşke çekici çağırıp getirseydim dedim ben de. lastik kaportaya sürtüyordu tümseklerde. ben de en yakın servise girdim ve hatayı orada yaptım. Hyundainin başka bir ustası darbe alan lastğin bilyasını değiştirmeleri gerekiridi diyorsa ben daha ne diyim diğer servise.

    sayın mrtxpp ben de biliyorum bilyanın nasıl olduğunu, çocukken çok oynardım onlarla :) Babam skf nin rumlanlarını satıyordu.
    tamam kazadan önce deforme olmuş olabilir ama ses yapmadığına eminim. Kocaman dolmuşun öndeki ağır demir tarafından darbe alınca bu olayın meydana geldiğine de eminim. artık bilyalar sürtülmeye başladı fark ediyorum. 3000 km içerisinde yolda bırakıp rulmanı dağıtırım. Yarın değiştirmeye gidiyorum zaten.

    Ayrıca tek kızıdğım şey bu sorun olsa keşke. İç dikme döşemesindeki yırtığı bu adamlar yaptı dış parçayı kesip değiştirirken. Kazadan sonra dikkat etmiştim içeriden birşey var mı diye.

    daha neler neler ....




  • arkadaşım
    bende biniciyi.m... yanlış anlama.. eşimde gets, kardeşimde jetta, babamda corolla, bende i30 var, kardeşimde 2 bora da var..hepsi sıfır alındı. 80 000 i geçmedi henüz.

    önce sinden uzun km ler 10 yıl kadar lada kullandım.

    sadece tecrübelerimi payaştım.. mekanik bilgisisini sizinle paylaştım..

    30-40 tl ye bilya işi çözülür.
    kolay gelsin..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.