Şimdi Ara

Hyundai BAYON Ana Konu (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.148
Cevap
61
Favori
140.410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zaferfb kullanıcısına yanıt

    hocam araba yok. gerçek anlamda araç yok. siz style paketi yine bulabilmiş ve almışsınız. bayide arkadaş önünde duran exceli açıp gösterdiğinde 30 kişi vardı ve kimisi 3-4 tane birden istiyordu. bu nasıl bir ortam nasıl bir piyasa hiçbir fikrim yok. hakkımızda hayırlısı.

  • TheSerial kullanıcısına yanıt
    225 ten toplayanlar ikinci el sitelerine ortalama 245 ten koymuşlar, onlarca ilan var. Bir o kadar da zammı bekleyenler de vardır ilana koymak için. Zaten sınırlı sayıda üretim olunca da ben durum yaşandı sanırım. Ben de son 1 araca denk geldim kısmet.
  • iyi bayramlar herkese. 1.4 style otomatik ile aranıza katıldım . Araçla 1000 km si uzun yol 1400 km yaptım arkadaşlar. Uzun yol tüketimim 5.8 lt. şehir içinde 7.5-8 lt. arası oldu. ortalamam 7 lt. şu anda. Araç çok sessiz ve titreşimsiz gerçekten. Bunu sevdim. Vites geçişleri neredeyse hissedilmiyor. Yumuşak ve rahat bir sürüşü var. Devrinde aşırı basmadan kullanılırsa yolundan götürüyor ve tüketimde aşırı artmıyor. Yüksek olması güzel. Beklenmeyen tümseklerde ve kasislerde hızlı girseniz de sorun olmuyor. Şimdilik deneyimlerim bunlar .

  • Chili pepper C kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın. Yüksek performans vermeyeceğini biliyorum ama hızlanma ve çekiş gücü performansı nasıl ? Tatmin edici seviyede mi yoksa bir soru işareti bırakıyor mu ? Bir de ses sistemi ses kalitesi ve seviyesi nasıl ? Konu sahibi değinmişti ama sizin de yorumlarınızı alabilir miyiz ?
  • Teşekkür ederim. Daha iyisi sizlere olsun. Çekiş performansı beklentiyle alakalı. Aracın hızlanması İstanbul şehir içi ortamında gayet yeterli. Araçla 4 yetişkin ve dolu bagajla uzun yolda yaptık, şehir içi de yaptık. Öyle gitmiyor denecek bir durum yaşamadım. Sadece uzun yolda çok sollama yapan biri iseniz ani hızlanması yavaş. Ama yumuşak bir şekilde gaza basarsanız sıkıntısız hızını alıyor. Gaz pedalından çok hızlı tepki bekleyen zaten turbo bakmalı diye düşünüyorum. Şehir içi çok dik yokuşlardan da çıktım bir performans düşüklüğü görmedim. Aşırı hızda olmasa da belli bi hızda devrini bile yükseltmeden tırmandı. Zaten otomatik vites aracı hep 2 bin devirlerde tutmaya ayarlı gibi. Bu çerçevede kişinin sürüş stiline göre çok memnun da kalabilir. Motorun gücü iyi, ataklığı tartışılabilir sadece. O da ne beklendiğine bağlı. Sessiz sakin işini yapan bir motor. 1.4 MPİ Motor ve tork kovertörlü otomatik vites içinde sıkıntısız ve uzun ömürlü olduğu söylenmekte. Turbo motora göre %15-20 fazla sarfiyatı var anladığım. Çok km yapıyorsanız LPG'ye uyumlu olduğu söyleniyor. Şu ana kadar beni memnun etti.


    Ses sistemine gelince 6 hoparlör var. Bir eksiklik hissetmedim. Bir tık daha iyi olabilirdi belki. Kulak alışıyor tınısına gitgide. Bas, tiz, ayarı güzel. Sesin merkezini de ayarlayabiliyorsunuz ön ve arka koltuklar olarak. Multimedya cihazı işini güzel yapıyor. Kablosuz Apple Carplay, navigasyon, mesaj, spotify, radyo, usb mp3 sıkıntısız çalışıyor. Androidle nasıl bilmiyorum .





  • Chili pepper C kullanıcısına yanıt
    Detaylı açıklamalar için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chili pepper

    iyi bayramlar herkese. 1.4 style otomatik ile aranıza katıldım . Araçla 1000 km si uzun yol 1400 km yaptım arkadaşlar. Uzun yol tüketimim 5.8 lt. şehir içinde 7.5-8 lt. arası oldu. ortalamam 7 lt. şu anda. Araç çok sessiz ve titreşimsiz gerçekten. Bunu sevdim. Vites geçişleri neredeyse hissedilmiyor. Yumuşak ve rahat bir sürüşü var. Devrinde aşırı basmadan kullanılırsa yolundan götürüyor ve tüketimde aşırı artmıyor. Yüksek olması güzel. Beklenmeyen tümseklerde ve kasislerde hızlı girseniz de sorun olmuyor. Şimdilik deneyimlerim bunlar .

    Style 1.4MPI 6 AT (Benzinli) modeli var sanırım. Yakıt tüketimi halen benzer rakamlarda mı. Biraz bahsedebilir misiniz

  • Chili pepper C kullanıcısına yanıt

    Hayırlı olsun. Ben çok daha fazla ortalama tüketim değerleri görüyorum. Halen 1000 km'yi geçmememle ilgili ya da yokuşlu semtte oturmamla ilgili.

  • Uzun yolda 5.5 lt altını görmedim. dur kalk durumunda da 9 lt üstü olmadı. Ortalama değerler bunlar. Yol durumuna göre bu değişir doğal olarak. Çok aşırı trafikte daha da artar tabii. Bir fikir vermiştir umarım.

  • Selamlar herkese.

    Yaklaşık 2 haftadır kullanmaktayım aracı. Sanırım satın alabilen ilk şanslı gruba dahil oldum ki aslında Konya Öntur Hyundai showroom a babamın accent blue'yu servise götürmesinde yanında arkadaşlık edecektim. O arabayı servise bırakırken ben de henüz lansmanı yapılmamış ve showroom henüz gelmiş olan bordo tondaki style paketi gezme imkanı buldum. Şaşırdım arabaya dair daha öncesinden herhangi bir bilgi sahibi de değildim aslında i10 ve i20'leri kurcalamaya girmiştim. Kadın "şu araç da lyeni geldi incelemek isterseniz" deyince merak ettim baktım. Hali hazırda 2013 model 1.2 motor manuel şanzıman i20 style kullanıyorduk annemle o yüzden i20'leri severim. Bayon'u görünce kocaman olmaması ve standartın dışında çizgilerini de sevince atladım içine. Sunroof, kablosuz şarj, ambiyans aydınlatma, dijital ve otomatik klima, CarPlay multimedya sistemi, otomatik şanzıman e bir de üzerine compact SUV olunca dedim ki bu araç 300K'dan aşağı olmaz. Kadın araçların önceki gün geldiğini ve henüz kişilere opsiyonlamaya başladıklarını söyleyince ben de atladım, 220K fiyat baremini de duyunca direk motoru sordum. 1.4 atmosferik olması şahsen beni daha önceden kullandığım i20'den dolayı üzmedi ki üzeceğini de sanmıyordum. Hemen hesap kitap yapıldı ve opsiyonlandı araba adıma ve şuna şahit oldum; ellerindeki 6 adet Bayon benimle beraber yarım saat içerisinde satıldı. Şimdi sizlerin yazdıklarını okuyunca iyi ki o günden opsiyonlamışım diyorum. Zaten daha ben arabanın içindeyken bir kaç ailenin arabanın etrafında meraklı gözlerle dolanması canımı sıkmıştı biraz da ona kıllanıp opsiyonlamışım iyi ki. Yani babama serviste arkadaşlık yapıcam diye gittim ve haberim bile olmayan bir arabayı beğenip opsiyonladım.

    Tabi hız ve güç delisi bir kaç arkadaşım "araba denenmeden alınır mı ? turbosuz araba alınır mı ? Ne Yaptın sen?" deyince içime kurt düştü. Arabayı test de edemiyoruz çünkü daha test araçları ellerine ulaşmamış. Neyse araç hakkında yaptığım araştırmalardan sonra i20 'nin upgrade edilmiş hali olmasından dolayı aynı motor ve şanzımana sahip i20 sürüş testlerini incelemeye başladım. Ben öyle arabayı hırçın kullanan, şehir içinde sabrımın sınırlarına ulaşmadan 70'i geçmeyen, yol veren sakin sakin müziğimi dinleyip yoluma bakan bir sürücüyüm. Keyiftir benim için araba sürmek. Sürüş sırasındaki konforum, spotify listelerime ulaşabilmem ve ses kalitem her zaman arabanın motorundan daha kıymetli olmuştur. Bilmiyorum sanırım gemi makinacı oluşumun deformasyonlarındandır ben de bu kadar küçük makinalardan beklenen gücün çok çok ötede olması. Çünkü çalıştığım ortamlardaki dizel jeneratörler yahut gemi hareketini sağlayan 20000KW'lık ana makineler olsun, gücün alasını zaten oralarda görüyor ve gerekli buluyorum.

    Neyse konumuza geri dönersek izlediğim i20 sürüşlerinden de gayet memnun kalacağıma dair işaretler aldım. İçim rahatladı 2 haftalık bir bekleyişten sonra (haziran vergi dilimine denk gelmemek için arabayı 1 haziranda teslim aldım çünkü) Bayon'un ile kavuştuk. Ve ben arkada babam önce araba ile eve gidişimiz benim için gayet tatmin edici bir deneyim oldu. Bilen bilir zaten Konya içerisinde çok da yürek yemiş bir sürücü değilseniz kolay kolay 70'i geçmezsiniz. Ya da en azından ben fazla kuralcıyım.

    E yumuşacık bir direksiyon - ki direksiyon yeni tasarımı 2013 i20'den sonra hem kaplamasıyla hem de dizaynıyla beni kendine hayran bırakmıştır- yumuşacık bir sürüş deneyimi beni baya cezbetti. Evet gönül isterdi ki elite paketteki full dijital ekran olsun hız kadranlarımız da ama malesef o paketten ses yok ve hala nasıl olduğunu anlamadığım bir şekilde aynı motora sahip olmasına rağmen %80 vergi dilimine giriyor ve 282K 'dan başlıyor fiyat...??? Ama kullandıkça ve özellikle ışıkları da yanınca bu standart kadranları da gayet sevdim. Zaten iki kadran arasındaki yol bilgisayarı ekranı da renkli ve akıcı oluşuyla gayet sempatimi kazandı. Anlık hız, tüketim ve iç donanımdaki ayarlara ulaşabiliyorsunuz. Aydınlatma demişken ambiyans aydınlatma da gayet seksi. Evet bir audi ya da mercedes led şeritleri değil. Renk değiştirmiyor ya da animasyonlu değiller ama karanlık bölgeleri bir buz mavisi tonuyla çok güzel aydınlatıyorlar ve gözü hiç yormuyorlar. Keşke arka kapılarda da olsaydı ama malesef sadece ön tarafta bu aydınlatmalarımız mevcut.

    Araca biner binmez telefonu alt taraftaki Qi şarj bölümüne koyuyorum ve unutuyorum. Gerçekten alışamadım hala evden inip arabadan telefonu aldım bir kaç kez =) Şaka bir yana yıllarca kabloyla telefonu bağlama zahmetinden sonra araba açılır açılmaz arababın hızlıca telefona bağlanıp CarPlay'e bağlanıp bana multimedya ekranda telefonumu yansıtmazı inanılmaz büyük bir keyifmiş, imrenirdim hep olanlara =) Bu arada ekran dokunmatiği de öyle leş ekranlardan değil. Gayet tepkileşimli, gecikmesiz bir şekilde isteklerinizi yerine getiriyor. Bir BOSE ses paketi olmasa da mevcut ses sistemi de oldukça tatmin edici. Ki müzikle yakından ilgilenen birisi olarak ben zaten 2013 i20'den beri Hyundai ses sistemilerini gayet yeterli buluyorum. Binen misafir arkadaşlar da özellikle ses konusunda güzel yorumlar yaptılar. Hepsinden öte ben memnunum gerisi teferruat.

    Bayon'u aldığım ikinci günü biraz daha Cruise kontrol denemek ve direksiyon düğmelerine haşır neşir olabilmek adına Konya'dan yola çıktım dedim ki hem biraz basayım hem deneyeyim. Dostlar sizi bilmem ama araba için verilmiş olan 0-100 km hızlanma süresi olan 13 saniye ilk başlarda güncel youtube araba inceleme otoriteleri tarafından beğenilmese de benim için hiç bir problem teşkil etmedi. Özellikle şehirler arasında kırmızı ışıklarda en önde ben var isem "aman bir an önce hızlanayım da millet beni beklemesin" diye tribe girerim. i20 ile manuel vites ata ata acele acele kasardım kendimi. Bayon ile hiç öyle olmadı. Evet 100'e çıkması geç belki ama kalkışı atik. Bu sayede olası sabırsız bmw ve audici abilere yol verebilme şansınız oluyor erkenden kalkarak. Dediğim gibi ne şehir içinde ne şehir dışında hız limitlerini aşırı derecede aşan bir insan olmadım olamyacağım da, can taşıyorum çünkü. Neyse dağıtmadan konuya geri dönecek olursam araba resmen kendi kendine cruise kontrolde benden daha güzel sürüyor kendisini. 120'ye sabitliyorum ve yokuş çıkarken bile devirini hemen ayarlayarak o hızda kalmayı başarabiliyor. Dahası 1 hafta önce tatil amaçlı Konya-Ankara yolculuğuna çıktım ve neredeyse bütün yol gaza basmadan Cruise kontrol ile geldim. İnanılmaz keyifli, direksiyondan ister birer ister 10'ar olacak şekilde hızınızı ayarlayıp pause/start tuşuyla da devam edebiliyorsunuz müdahale ettikten sonra.

    Gelelim Ankara içerisinde yokuşlu deneyimlerime; özellikle ilk mesajdaki dostumuzun da belirttiği gibi Dikmen tarafına gittim sırf yokuş göreyim diye. Malum Konya' da yokuş yok =) Şehir içi için hiç de korktuğum gibi olmadı ve ben işte o an tamam dedim kendim için en doğru fiyat performans arabasını almışım.

    **28 Temmuz Deneyim Güncellemesi**

    Merhabalar tekrardan. Bayram seyahatleri deneyimlerimi de eklemek istedim. Bayramda Konya'dan İzmir'e geldik ve bu yolculuk tam bir full yük yolculuğu oldu. 3 Adet dolu dolu kabin valiz, 3 sanayi tipi büyük torba kurban etiyle dolu - yaklaşık 30-35 kilo- ve ekstralarla beraber 3 kişi yola çıktık. Ankara yolundan daha dik yokuşları full dolu bir şekilde ve klima açık olarak hız kaybederek de olsa rahat rahat aştık. Bunun dışında gene bayram sürecinde Karaburun ve Gümüldür taraflarına olan günü birlik ve 3 kişilik yolculuklarımızda klimayla beraber gayet rahat bir yolculuk deneyimi yaşadık.

    Uzun yolda klima 23 derece ve 3 diş çalışıyor iken 6,5-7 litre civarında , şehir içersinde de gene aynı koşullarda 8-9 litre civarında bir harcam oluyor. Ama ek olarak belirtmek istiyorum ki klima açık olduğu zaman ciddi manada hızlı bir şekilde Km menzilimin düştüğünü görmek canımı sıkıyor resmen klima yüzünden babamla kavga edecek duruma geldik bugün gümüldür yolunda "iyice pinti oldun ha sen de" diye laf yedim :D:D

    Lakin özellikle Karaburun yolculuğu dönüşünde arkadan, bagaj tarafından gelen takırtılar - özellikle anlık kasislerde ve izmirin meşhur taşlı yollarında - canımızı sıktı. Stepne ve yedek lastikten mi geliyor bilmiyorum , oradaki kapaktan mı geliyor bilmiyorum defalaca sabitlemeye çalışsam da bir türlü geçmedi o ses. İzmir'de randevu almak istedim ama randevular dolu olduğu için dönüşte Konya'da satın aldığım yetkili servise götüreceğim.

    Soruları olan arkadaşlar merak ettikleri şeyleri sorabilir. Yaşadığım takırtı sesiyle alakalı bir fikriniz varsa da cidden yardımlarınıza açığım.




  • bugün bayide arabayı inceledim ama begenmedim malzeme kalitesi çok kötü hiç hoşuma gitmedi.

  • ben de aracın style paketini dün satın aldım. 600 km kadar kullandım çorum'dan istanbul'a kadar. 6.7 lt civarı yaktım. genel olarak aracı beğendiğimi söyleyebilirim. benim kıyaslamam 2007 model toyota corolla'ya göre tabii.



    malzeme kalitesi kendi segmentine göre normal. elektrikli katlanabilir yan aynalar ve kablosuz şarj gibi üst segment teknolojilerinin olması çok hoş. keşke anahtarsız giriş ve çalıştırma da olsaydı ama bu hali de bence güzel.


    sorularınız olursa yanıtlamaya çalışırım.

  • Bende de style paket var, bayramdan önce sipariş verildi ancak bu salı ancak teslim alabildim. Ekstra olarak cam filmi, seramik kaplama, kaput çamurluk koruma, ön led farlar, yan basamaklar eklendi. Özellikle ön farların led farlar ile değişmesi çok iyi oldu. Henüz 150 km yaptım, ama genel olarak kullanımı çok rahat bir araç. Bir önceki aracım 2013 model 3008 idi dizel robotik şanzıman. Ondan sonra pamuk gibi geldi. Sınıfına göre malzeme kalitesi çok normal hatta iyi bile sayılabilir. Tabi ki dizel ve turbo motorlara göre daha fazla yakacak, bunu bilerek satın aldım. Çok km yapan biri olmadığım için yıllardır dizel araç kullanımım aslında çok gerekli değildi, bu nedenle benzinli motora döndüm. Dizelden sonra motor sessizliği de çok farketti, bazen araç çalışmıyormuş gibi geliyor. Ben yine bu fiyatlara 2017 civarı dizel otomatik megane yada o sınıfta bir araç düşünüyordum aslında ama bu arac fikrimi değiştirdi ve tercih ettim. Ülkemiz şartlarında bu fiyata 0 olarak alınabilecek en iyi seçeneklerin başında geldiğini düşünüyorum. İç donanımı da fazlasıyla iyi. Ancak özellikle çok arayacağım iki eksiği bulunuyor, belki çok büyük detaylar değil ama benim için önemli detay. Birincisi camların kumanda ile kapatılamaması, diğeri ise arka camları kilitleyen tuşun çocuk kapı kilidini sağlamaması. Özellikle 2021 yılında artık kumanda ile cam kapatılmaması gibi bir eksikliğin olmaması gerektiğini düşünüyorum artık standart olmalı bu özellik. Alışkanlık olduğu için sürekli unutuyorum.

    Bu arada apple car play kullananlar arasında whatsapp mesajlarını okuyabilen yada mesaj yazabilen var mı ? Ben her ikisinde de Siri’den şu an bir sorun oluştu hatası alıyorum, ne gelen mesajı okuyor ne de mesaj yazabiliyorum. Normal mesajlar da sorun yok.




  • arda_yaman kullanıcısına yanıt

    1500 km oldu. kaç km de ilk servise gideceğim hiçbir fikrim yok. sanırım 10 yada 15'tir. ama ben araçtan gerçekten çok memnunum.


    sadece arkadan gelen o ses bende de var. benimde canımı sıkmadı desem yalan olur. sağ ön yolcu koltuğu tarafından muhtemelen konsol ile camın oradan çok ufak bir trim sesi geliyor bir de arkadan anlamlandıramadığım bir trim sesi geliyor. onları bir çözmek lazım yetkili serviste. araba yeni olduğu için tam nereden geldiğini anlayabilirler mi onu da bilmiyorum gerçi :)

  • @TheSerial şu an o ses için servisteyim ve ustalarla beraber komple bagajı boşaltarak dinleyerek yaşadık gene o sesi. Bagaj kapağının üzerindeki siyah plastik koruma açıldı ve bir usta bagajda iken tekrar denedik taşlı yolda. Arkaya binen usta Bagaj kapağının dilinden şüphelendi. Muhtemelen kapanınca sıkı kalmıyor ve oynama yapıyor çünkü hareket halindeyken bagaj kapağını açtığımız zaman ses kesti. Şu an aldılar içeri ustaya gösteriyorlar bakalım ümit var yaşar dediler =)

    Bu arada fabrika çıkış lastik basınçları da çok yüksekmiş babam "şu lastikleri bi kontrol ettirelim" dedi de girdik hemen bir benzinliğe, düşürdük olması gereken değerlere ve gerçekten yoldaki o beyaz yükseltilerden geçerken vs çok daha yumuşak bir sürüş oldu İzmir-Konya tatil dönüşü. Bu arada şu an bende ön konsolda herhangi bir ses yok. Ama 2010 'dan beri sahip olduğum Hyundai deneyimime güvenerek Atos Prime, i20, Accent Blue hepsinde zamanla ön aksamda ufak tıkırtılar duydum. Tabi ki sıcaklık, kullanım lokasyonuna göre de bu süreç değişecektir. Şunu da kabullenmek lazım Hyundai kullanıyoruz, aşağılamak değil tabi ki niyetim yoksa gidip yıllardır kullanayım ? Malzeme kalitesi bir Auid, BMW değil sonuçta. Ha ama o bagaj sesi cidden çekilecek gibi değil, çözüm bulununca hemen paylaşacağım sizinle.

    Bu arada bakım için benim aracı satın aldığımız zaman satıcı kişi 15.000Km 'ye ayarlamıştı. Lakin az önce servisle konuştuğumda siz 15.000 olmadan mutlaka getirin oldu. Hoş şu an şu ses hatırına ufak da bir bakımdan geçiriyorlar. Özellikle rodaj süreci sonrasında yağ değişmine gerek var mı diye sorduğumda gene siz 15bini beklemeyin baktınız 10-13 bin oldu getirin dediler.

    @zaferfb bir aydır 3000 km boyunca devamlı Carplay'i fazla aktif bir şekilde kullanıyorum. Spotify ve Whatsapp ağırlıklı olmak üzere. Muhtemelen sıkıntı Siri'nin izinleriyle alakalıdır. Ayarlar -- Whatsapp -- Siri ve Arama bölümündeki ayarlarla ilgili olduğunu düşünüyorum. Bende o bölümdeki bütün ayarlar açık. Bir kontrol edin isterseniz.

    Aynı şekilde ben de park edilen konumu kaydetmemesiyle alakalı bir sıkıntı yaşıyordum. Özellikle telefonda Gizlilik Ayarlarıyla ilgilibi birşeyler değiştirdiyseniz bu ayarları önceki haline getirmenizi öneririm çünkü arka planda birbiriyle bağımlı servisleri kapatınca saçmalıyor bu tür şeyler.

    Hyundai BAYON Ana Konu

    Hyundai BAYON Ana Konu

    Hyundai BAYON Ana Konu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda_yaman -- 2 Ağustos 2021; 15:39:2 >




  • arda_yaman kullanıcısına yanıt

    eyvallah. çok teşekkürler. gerçekten tıkır tıkır deli etti beni. çözüm bulursanız bana haber verirseniz bende yetkiliye götüreyim hemen. çok teşekkürler.

  • TheSerial kullanıcısına yanıt
    Defalarca denemeler sonucunda sorunun bagaj kapağının yerine oturduğunda sesin geldiğini fark ettiler. Kilit mekanizmasının tuttuğu aşağıdaki demire bildiğiniz elektrik bantı sardık ve çözüldü mevzu. Malesef çok saçma bir çözüm ama sanırım bu hatchback hyundailerde kronik bir sıkıntı olmaya başlamış çünkü yakın zamanda bir kaç tane Kona'da aynı şikayetten muzdarip gelmişler. İsterseniz siz de kendiniz bir deneyin. Kopçanın o alt taraftaki çengeli tuttuğu yere sardık birkaç tur bant ve sorun geçti.
  • arda_yaman kullanıcısına yanıt

    hocam müsait bir zamanda fotoğraf atma şansınız olur mu acaba size zahmet olmazsa?

  • TheSerial kullanıcısına yanıt
    Tabi aslında sabah çekecektim o telaşla unuttum en arabaya indiğim ilk an çekip koyarım fotoyu
  • arda_yaman kullanıcısına yanıt

    süpersin hocam. teşekkürler.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.