Şimdi Ara

HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU (37. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.077
Cevap
1
Favori
89.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • GERCEEKTENDE KATILIYOORUM ARKADASLARIN ELLERINE SAGLIK NE GUZEL YAZMISLAR NE TAMIRCILER NEDE SERVISLERI BILE BÖYLE FAYDALI BILGILERI BILDIRMEZLER KESIINLIKLEE AMA ARKADASLAR TESEKKURLER GERCEEKTENDE COK FAYDALI SAGOLUNN
  • herkese tekrardan mrb bayadan beri forma girmedim özlemişim emre seni görüyorum ama mevlüd abi yok hayırmı acaba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: westbam

    herkese tekrardan mrb bayadan beri forma girmedim özlemişim emre seni görüyorum ama mevlüd abi yok hayırmı acaba


    Bahri abi nerelerdesin ya dedim ne zamandır uğramıyor.Özlletttin kendini yaw Abi Mevlüd abiyi göremiyorum msnde fln da yok. Abi sen bana özelden msn ini verir misin?
  • ARKADAŞLAR SELAM.HERKESE İYİ GÜNLER.GEÇEN HAFTA YAŞADIĞIM BİR SORUNU AKTARMIŞTIM.HAFTA SONU İZMİRDE BULUNAN KALBURCU HYUNDAİ YETKİLİ SERVİSE GİTTİM.SORUNUN TAHMİN ETTİĞİM GİBİ BP DEN ALDIĞIM YAKITTAN KAYNAKLANDIĞI DOĞRULANDI.CHECK LAMBASI BİLG.KONTROLUNDE SİLİNDİ.YAPILACAK ŞEY YAKITI BİTİRMEK YADA ÜZERİNE TEMİZ YAKIT ALMAK.BU BELKİ DE BAYİNİN SUÇU DEĞİL.RAFİNERİDEN DE KAYNAKLANIYOR OLABİLİR.AMA BP YE KARŞI İÇİMDE BİR İTİCİLİK GELDİ.ŞİMDİ HER BP GÖRDÜĞÜM YERDE BU OLAYI ANIMSAYACAĞIM.İSTASYONLA GİDİP KONUŞMADIM DAHA BELKİ BENİM GİBİ O GÜN YAKIT ALAN KAÇ KİŞİNİN CANI YANDI.
  • emrecim msn kullanmıyorum sadece e-mail özelden nasıl gönderecem deneyeyim bu arada mevlüd abi kalp krizi felan geçirmiş ameliyat olmuş geçen hafta mail yazdı özldekik valla mevlüd abiyi en kısa zamanda iyileşip aramıza döner yoklugu hissediliyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: westbam

    emrecim msn kullanmıyorum sadece e-mail özelden nasıl gönderecem deneyeyim bu arada mevlüd abi kalp krizi felan geçirmiş ameliyat olmuş geçen hafta mail yazdı özldekik valla mevlüd abiyi en kısa zamanda iyileşip aramıza döner yoklugu hissediliyor


    bana senden mail geliyor o mu adresin acaba Bahri abi. Mevlüd abi bana yazmış tekrar geçmiş olsun. Yeniden kuralım şu grubu Bahri abi.
  • İyi Akşamlar Arkadaşlar, çoktandır aranızda yoktum.Malum bir hastalık atlattım.02 Ağustos 2007 günü Direksiyon başında kalp krizi geçirdim, daha sonra Anjiyo derken By pas ameliyatı oldum. İnsanlar sağlıklı iken kendi sağlığının kıymetini bilmez, ama başlarına bir şey gelince sağlığın herşeyden önemli olduğunu anlarlar.Arkadaşlara tavsiyem direksiyon başında iken fazla sürat yapmamaları, herşeye hazırlıklı olmaları,Allah göstermesin ben kendime hakim olmasaydım birde trafik kazası olur, daha vahim sonuçlar ortaya çıkabilirdi. Onun için arkadaşların direksiyon başında çok dikkatli olmalarını tavsiye ederim.
    Herkese sağlıklı ve mutlu yıllar dilerim.
  • abilerin abisi mevlüd abi seni aramızda görmek gerçekten hoş özledik abi seni uyarıların için teşekkür ederiz doru tespitler yaşadığın hastalığı allah bir daha yaşatmasın dileğiyle diyor tekar geçmiş olsun diyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: legion90


    quote:

    Orjinalden alıntı: westbam

    emrecim msn kullanmıyorum sadece e-mail özelden nasıl gönderecem deneyeyim bu arada mevlüd abi kalp krizi felan geçirmiş ameliyat olmuş geçen hafta mail yazdı özldekik valla mevlüd abiyi en kısa zamanda iyileşip aramıza döner yoklugu hissediliyor


    bana senden mail geliyor o mu adresin acaba Bahri abi. Mevlüd abi bana yazmış tekrar geçmiş olsun. Yeniden kuralım şu grubu Bahri abi.


    emrecim benim mail adresim mevlüd abide var istersen sana o mail göndersin veya mevlüd abiden tekrar isterim mail adresini evet ya haklısın uzun zamandan beri sesimiz kesildi ee abimiz başımızda yoktu ondan oldu galiba sessizliğimiz.




  • Bahri,Emre ikinizede çok teşekkür ederim.İkinizin mail adreslerini birbirinize gönderdim.
    Ben olmayınca baktım Topiç çok aşağı sıralara düşmüş, güncellenmemiş. bende akşam yazayım dedim.Bu kadar uzak kalmayın toparlanalım. Ben olmasamda bilgilerimizi paylaşalım.Mutlu günler .
  • Mevlüd abi,Çok geçmiş olsun.Senin forumlardaki yazılarını özlemiştik.Hastalıgınla ilgili daha ayrıntılı yazarsan cok iyi olur.Sonuçta trafikle ilgili oldugundan konu dışı da olmuyor.Herkezin başına gelebilecek bir olay.Hatta gecen sene bizim bir tanıdıgın da başına gelmiş,tek başına direksiyondayken hastaneye kadar gitmişti.
  • Evet abi konuyu ayakta tutamadım bide benim dersane fln olunca pek giremedim abi. Kısmetse artık tekrar bilgilerimizi paylaşırız.
  • quote:


    Orjinalden alıntı:opxito
    Mevlüd abi,Çok geçmiş olsun.Senin forumlardaki yazılarını özlemiştik.Hastalıgınla ilgili daha ayrıntılı yazarsan cok iyi olur.Sonuçta trafikle ilgili oldugundan konu dışı da olmuyor.Herkezin başına gelebilecek bir olay.Hatta gecen sene bizim bir tanıdıgın da başına gelmiş,tek başına direksiyondayken hastaneye kadar gitmişti.


    Teşekkür ederim opxito Kardeş, İzinde iken Amasya Merzifon ilçesinden Çoruma gidiyordum. Yol yapımı olduğu için yollar biraz bozuk bende 80-90 km aralığında hızla seyrediyordum. Birden Göğsümde çok şiddetli bir sancı ve sanki üzerime 10 ton yük varmış gibi bir basınc hissettim.Aynı zamanda soğuk,soğuk terlemeler başladı. Ağustosun o sıcağında ben üşümeye başladım ve klimayı kapatıp kaloriferi son kademede açtım.Ve o anda aklıma daha önce bir kaç arkadaşın kalp krizi geçirenlerden söyledikleri aklıma geldi, heyacana kapılmadan hemen arabayı yavaşlatıp sağa çektim.Arabanın içi dolu ben dahil 6 kişi varız. Yanımda bacanak vardı ona dedim ben galiba kriz geçiriyorum diye, çoruma 10 km mesafe vardı. Daha sonra ben kendimi kaybetmişim. Gözlerimi açtığımda hastanede yoğun bakımda yatıyordum.Sonra Ankaraya geldim Anjiyo oldum,üç damar tıkalı imiş. Ve Açık kalp ameliyatı oldum. Allaha şükür şu anda iyiyim.Arkadaşlara tavsiyem direksiyon başında her türlü risklere karşı tedbirli ve panik olmamalı insan. Bütün arkadaşlara sağlıklı ve mutlu günler diler Ramazan ayının ailecek mutlu bir şekilde geçirmelerini yüce allahtan temenni ederim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    quote:


    Orjinalden alıntı:opxito
    Mevlüd abi,Çok geçmiş olsun.Senin forumlardaki yazılarını özlemiştik.Hastalıgınla ilgili daha ayrıntılı yazarsan cok iyi olur.Sonuçta trafikle ilgili oldugundan konu dışı da olmuyor.Herkezin başına gelebilecek bir olay.Hatta gecen sene bizim bir tanıdıgın da başına gelmiş,tek başına direksiyondayken hastaneye kadar gitmişti.


    Teşekkür ederim opxito Kardeş, İzinde iken Amasya Merzifon ilçesinden Çoruma gidiyordum. Yol yapımı olduğu için yollar biraz bozuk bende 80-90 km aralığında hızla seyrediyordum. Birden Göğsümde çok şiddetli bir sancı ve sanki üzerime 10 ton yük varmış gibi bir basınc hissettim.Aynı zamanda soğuk,soğuk terlemeler başladı. Ağustosun o sıcağında ben üşümeye başladım ve klimayı kapatıp kaloriferi son kademede açtım.Ve o anda aklıma daha önce bir kaç arkadaşın kalp krizi geçirenlerden söyledikleri aklıma geldi, heyacana kapılmadan hemen arabayı yavaşlatıp sağa çektim.Arabanın içi dolu ben dahil 6 kişi varız. Yanımda bacanak vardı ona dedim ben galiba kriz geçiriyorum diye, çoruma 10 km mesafe vardı. Daha sonra ben kendimi kaybetmişim. Gözlerimi açtığımda hastanede yoğun bakımda yatıyordum.Sonra Ankaraya geldim Anjiyo oldum,üç damar tıkalı imiş. Ve Açık kalp ameliyatı oldum. Allaha şükür şu anda iyiyim.Arkadaşlara tavsiyem direksiyon başında her türlü risklere karşı tedbirli ve panik olmamalı insan. Bütün arkadaşlara sağlıklı ve mutlu günler diler Ramazan ayının ailecek mutlu bir şekilde geçirmelerini yüce allahtan temenni ederim.





    Abi tekrar çok geçmiş olsun çok şükür atlatmışsın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: legion90


    quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    quote:


    Orjinalden alıntı:opxito
    Mevlüd abi,Çok geçmiş olsun.Senin forumlardaki yazılarını özlemiştik.Hastalıgınla ilgili daha ayrıntılı yazarsan cok iyi olur.Sonuçta trafikle ilgili oldugundan konu dışı da olmuyor.Herkezin başına gelebilecek bir olay.Hatta gecen sene bizim bir tanıdıgın da başına gelmiş,tek başına direksiyondayken hastaneye kadar gitmişti.


    Teşekkür ederim opxito Kardeş, İzinde iken Amasya Merzifon ilçesinden Çoruma gidiyordum. Yol yapımı olduğu için yollar biraz bozuk bende 80-90 km aralığında hızla seyrediyordum. Birden Göğsümde çok şiddetli bir sancı ve sanki üzerime 10 ton yük varmış gibi bir basınc hissettim.Aynı zamanda soğuk,soğuk terlemeler başladı. Ağustosun o sıcağında ben üşümeye başladım ve klimayı kapatıp kaloriferi son kademede açtım.Ve o anda aklıma daha önce bir kaç arkadaşın kalp krizi geçirenlerden söyledikleri aklıma geldi, heyacana kapılmadan hemen arabayı yavaşlatıp sağa çektim.Arabanın içi dolu ben dahil 6 kişi varız. Yanımda bacanak vardı ona dedim ben galiba kriz geçiriyorum diye, çoruma 10 km mesafe vardı. Daha sonra ben kendimi kaybetmişim. Gözlerimi açtığımda hastanede yoğun bakımda yatıyordum.Sonra Ankaraya geldim Anjiyo oldum,üç damar tıkalı imiş. Ve Açık kalp ameliyatı oldum. Allaha şükür şu anda iyiyim.Arkadaşlara tavsiyem direksiyon başında her türlü risklere karşı tedbirli ve panik olmamalı insan. Bütün arkadaşlara sağlıklı ve mutlu günler diler Ramazan ayının ailecek mutlu bir şekilde geçirmelerini yüce allahtan temenni ederim.





    Abi tekrar çok geçmiş olsun çok şükür atlatmışsın.


    Emreciğim çok Teşekkür ederim, sağolasın.Allaha şükür atlattık şu anda evde dinleniyorum birde doktorun dediği yürüyüş hareketlerini yapıyorum.Doktor Altı ay araba sürmeyi yasakladı.Arabayıda kızağa aldım, örtüsünü örtüm ev. önünde yatıyor.




  • önce sağlık abi arabayı her zaman kullanırsın

    bu arada herkesin mübarek ramazan ayını kutlar kazasız belasız günler dilerim ve insanların ramazan ayında oruç iken daha agresif araç kullanımı yaptığını açlığın bazı insanlarda kan şekerini düşürüp halsizlik yapabildiği buda kazalara sebebiyet verebileceğini hatırlatmak isterim
  • lastiklerde nitrojen kullanımı ile ilgili biraz internete bilgi toparladım onları sizlerle paylaşmak istedim
    yine her zamanki uyarımı yapayım yazıların tamamı sitelerden alıntı olup kaynakları üstlerinde belirtilmektedir.

    kaynak:http://www.elektrotekno.com/archive/o_t__t_10050__nitrojenle-sisen-lastikler.html
    LASTİKLERDE NİTROJEN KULLANIMI

    1. GİRİŞ

    N2 lastik şişirme birçok endüstride yaygındır. Uzay endüstrisi nitrojeni sürekli şişirme basıncı tutması ve kauçuk bileşiklerdeki oksitlenmeyi azaltması nedeniyle kullanmaktadır. Otomobil ve motosiklet yarışları nitrojeni kullanır çünkü sıkıştırılmış havaya kıyasla doğal olarak kurudur. Şişirme havasının nemine bağlı olarak, lastik basıncı yarış nedeniyle oluşan sıcaklık inşası süresince dramatik (ve doğrulsa olmayan biçimde) değişebilir. Nitrojen tahmin edilebilir biçimde ideal bir gaz olarak görev yapar çünkü suyu kolayca ememez veya taşıyamaz. Örneğin, maden teknolojisindeki arazi araçlarında kullanılan geniş lastikler, nitrojeni yüksek sıcaklıklar ve kalın lifler nedeniyle lastiklerin kendiliğinden tutuşmasını önlemek için kullanır.
    Nitrojen lastik şişirmesinin yolcu ve kamyon lastiklerinde benimsenmesi çok daha yavaş olmuştur. Nitrojen şişirmenin ana uygulamalarda daha yavaş benimsenme oranı olmasının bazı nedenleri şunlardır:
    1) nitrojen şişirme sistemlerine ulaşabilme,
    2) Nitrojen şişirme sistemlerinin maliyeti, hem sağlayıcıya hem de kullanana,
    3) Nitrojen şişirmenin faydalarıyla ilgili bilginin gerek filo sahibi gerekse ortalama tüketici için kıtlığı. N2 kullanmanın bir faydası N2’nin IIR, NR, ve SBR bileşikleri yoluyla O2’den daha düşük geçirgenliğe bağlı olarak daha yüksek hava basıncı tuttuğunun ileri sürülmesidir. Bu lastikte basınç tutma için kontrollü laboratuar testlerinde gerçekken, gerçek dünyadaki tüketiciye faydası biraz az olabilir. Örneğin, lastiğin kenar flanş mührü etrafındaki sızıntıya bağlı basınç kaybı ve aynı zamanda tekerleğe vana mührü (artı vananın kendisi yoluyla basınç kaybı) tipik müşteri tarafından karşılaşılan hava kaybının bir kısmı için sayılabilir. Nitrojenin doğasında bulunan düşük su emme özellikleri nedeniyle ısılı karakteristik doğrusal hacim genişlemesi ortalama sürücü için bir fayda değildir çünkü günlük değiştirme için kullanma gereklilikleri yarış için talep edildiği kadar yakında değildir; gelişme önemsiz ve hissedilemez olabilir.

    Buna karşın, kauçuk oksitlenmesindeki önemli azalmaya bağlı olarak yapısal dayanıklılıktaki beklenen gelişme, hem filo sahibi hem de tüketici için çok büyük bir fayda olabilir. Lastiğin içindeki kauçuk oksitlenmesinin boşluktan lastik iskeletine zorlanan hava nedeniyle oluştuğuna inanılır. Ulusal Anayol Trafik Emniyeti İdaresi (UATEİ) eskimenin mekanizması dâhil olmak üzere alanda eskiyen lastiklerin fiziksel ve kimyasal özelikleri ile ilgili bir çalışmayı son günlerde tamamlamıştır. UATEİ çalışması alandan edinilen ve Bridgestone/Firestone, Goodyear ve Michelin tarafından üretilen yaklaşık 150 lastiğin “kesme lastik” analizini de içermektedir. Çalışmadan alıntı yaparak:
    “ Değişimin genel seyri aeorobik ve termal eskimeye bağlı olarak çapraz bağlantı yoğunluk gelişiminin baskın eskime faktörü olduğunu göstermektedir.”
    UATEİ çalışmasının odağında olan lastikler kısmen hasarlı bulunmuştu çünkü çelik kemer alanındaki kauçuğun fiziksel özellikleri oksitlenme eskimesine bağlı olarak kötüleşmiştir. Bu laboratuar tarafından başlatılan çalışmalar UATEİ bulgularını doğrulamaktadır. Daha ileri çalışmalar lastiklerin hızlandırılmış oksitlenme eskimesinin bir fırın kullanarak tamamlanabileceğini ve eskimenin mekanizmasının alandan elde edilen lastiklerle aynı olduğunu göstermiştir. Eğer şişirme aracı olarak nitrojen kullanımı lastik kauçuğunun oksitlenme azalmasını yavaşlatabilir veya azaltabilirse, o zaman lastiğin dayanıklılığı geliştirilebilir. Lastik dayanıklılığının nasıl geliştirilebileceği ile ilgili bir mekanizma ayırma kauçuğunun oksitlenme eskimesini azaltmaktır. Çelik kemerli radyal bir lastikteki ayırma kauçuğu kemer kenar ayrımlarının oluşmasını engellemeye yardımcı olmak için eklenmiştir. Bu sebeple ayırma kauçuğu en önemli lastik bileşenlerinden biridir; ayırma kauçuğu lastik dayanıklılığını belirlemeye yardımcı olur. Bir lastik ömrü süresince tekrarlanan baskı döngülerinden geçtikçe, izler kemer kenarında en fazladır. Ayırma kauçuğu aerobik olarak eskidiğinde, materyal saha fazla baskı yapmaya başlar. Bu baskı sertleşmesi frendeki uzamayı düşürür ve baskı döngüleri süresince çatlama büyümelerine direncini azaltabilir. Bu önemlidir çünkü tırtıl ve kemer yırtıkları çelik kemerler arasındaki ayırma içinde büyüyen çatlaklardan başlar. Nitrojen şişirme ayırmanın baskı sertleşmesini önleyebilir, böylece çatlak büyüme direncini geliştirerek, karşılığında lastik dayanıklılığını geliştirebilir. Tüp tipi meyil kat lastikler ve yol sürüşü test edilmiş çelik kemerli radyaller üzerinde daha önce yapılan çalışmalar havayla şişirilmiş lastiklere kıyasla dayanıklılıkta gelişmeler göstermiştir.

    -----------------------
    kaynak:http://www.aracforum.com/lastiklere-nitrojen-basilmasi-vt1853.html
    Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
    Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır

    Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor ve yaptığınız fren daha etkili oluyor

    Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor

    Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.

    Çevreye zararı yok.

    Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatarak bir nevi bakımını yapar ve sürüş güvenliğini arttırır.

    Hava oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfuz eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3 kat daha yavaş basınç kaybeder. (Lastik patlamalarında ani boşalma olmaz.) Sonuç olarak lastiklere şimdiki sıklıkla hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder.

    Otobüs ve kamyon gibi ağır tonajlı uzun yol vasıtalarında, Formula 1 yarışlarında ve hız rekoru denemeleri gibi olağan dişi olaylarda nitrojenin oksijene tercih edilmesi, nitrojenin faydalarına iyi birer örnektir.

    Nitrojen daha hafif olduğundan %2 civarı yakıt tasarrufu yapar ve lastik ömrünü %30-35 arası uzatıyor




  • Lastiğe saf nitrojen basma olayına hiç sıcak bakmıyorum ve para tuzağı olarak görüyorum.

    1- Normalde soluduğumuz ve lastiğe bastığımız havanın zaten %79'u nitrojendir. %20 daha fazla nitrojen basmanın pratik bir faydasını görmüyorum.

    2- Tempolu, sürekli saatte 200-300 km hızlara ulaşıp sert frenler yapan, 50-60 tur atan formula veya motosiklet yarışçıları değiliz. Lastiklerin durumundaki %0,5 lik fark bu yarışçılar için yarış derecesinde ciddi farklara yol açabilir ama bizim bu tür %1, %2'lik avantajlara ihtiyacımız yok.

    3-Ordan %2 kazanırsın, sonra tır devrildiği için TEM'de takılıp 5 km'lik yolu 1,5 saate alır, yarım depo benzin harcarsın

    4-Lastiğin içini ne kadar nemden vesaireden korunursa korunsun , dıştan aşındığı, diş derinliği kaybolduğu için ortalama olarak bir lastik 3-4 yıl içinde kullanılamaz hale gelir ve değiştirilir. Nitrojen basarsan 4 yıl sonra aşındığı için kullanılmaz hale gelmiş ama içi sapasağlam bir lastiğin olur sadece! Bu süre içerisinde nitrojene ödediğin para da yanına kar kalır

    5- İçinde normal hava var diye (%79 azot, %18 oksijen, %2 argon, karbondioksit ve diğer gazlar) tutuşan, tehlike yaşayan bir lastik hiç görmedim şimdiye kadar.

    6- Nitrojen atomları daha büyük olduğu için lastiklere daha az sık aralıklarla hava basılması bana göre iyi bir şey değil. Nasıl olsa lastiklerde nitrojen var hava kaçırmıyor diye daha az kontrol, ihmalkarlık getirebilir. Lastikler yere temas ettiğimiz, bizi hayata bağlayan en önemli parçalar. Mümkün olduğunca sık sık kontrol edilmeli. Sık aralıklarla hava basmak, havasını kontrol etemk iyidir! Bizi sürekli lastikleri kontrol etmeye zorlar.

    7- Lastiklerin hava kaçırması içindeki %18'lik oksijen oranından değil, daha çok berbat, taşlı, çivili, çukurlu, tümsekli yollar sebebiyle lastiklerin hasar görmesi, jantların eğilmesi sebebiyledir. Nitrojen de bassanız, Helyum'da koysanız bir çukura girdikten sonra jantın eğilmesi, deforme olması sebebiyle yine hava kaçıracaktır lastikler.


    Kısacası benim gözümde Nitrojen basma olayı para tuzağıdır, ölçülebilir pratik bir faydası yoktur ve ona verceğim 15-20 liraya mazot alır 100-150 km daha yol yaparım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 13 Eylül 2007; 11:08:12 >




  • yazı yorumu için teşekkür ederim ihg70 yorumlarında tüketici olarak haklı detaylar içeriyor bizim burada yaptığımız sadece teknik bilgi paylaşımı sadece bilgilendirmek yapılması için zorlamak değil bunu belirtmek istedim.

    gerçi senin yorumunda haksız değil hani artık bize lazım gibi gelen bir çok şey para tuzakları içeriyor bu form sayfalarında deneyimlerimizi paylaşarak bu para tuzaklarından kurtulabilir veya daha bilinçli olabiliriz bu anlamda yorumun faydalı oldu diyebilirim mesala ben senin düşündüğün açıdan düşünmememiştim
  • İlk defa bu nitrojenin lastiklere basıldığını duydum. Arkadaşta saolsun bilgilendirdi.
  • 
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.