Trafik canavarı olmayalım. Gereksiz yere korna kullanmayın. Direksiyonu iki el ile birden tutun. Sürüş esnasında vitesi boşa almayın. Farlarınızı gece gündüz açık tutunuz. Virajlara girerken hızınızı iyi ayarlayın. Bakımsız ve arızalı aracınızı kullanmayın. Yağmurun çiselediği ilk anlarda dikkatli olun. İçkili ve yorgun olarak otomobil kullanmayın. Aracınızı özellikle ayna ve camlarınızı temiz tutun. Kendinize yapılmasını istemediğiniz şeyleri başkasına yapmayın. Karlı havalarda aracınızda zincir,çekme halatı ve takoz bulundurun. Yaya geçitlerine dikkat edin, unutmayın ilk geçiş hakları yayalarındır. Caddeler yarış pisti değildir, hız tutkumuzu Rallilere katılarak giderelim. Aşırı geniş ve kalın tabanlı, uzun topuklu ayakkabı ile otomobil kullanmayın. Hız kurallarına uyun, sizden hızlı Araçlara kurallara uymasalar bile yol verin. Kırmızı ışıklarda durun, yeşil ışık yanınca kırmızı ışık ihlali yapanları dikkate almayın. Ters yöne girenlere el kol hareketi yapmayın onların genelde paraları ve sinirleri bol olur. Çocuklarınız arka koltukta ise bebek kilidini kapatın, var ise otomatik camlarınızı kilitleyin. Şerit değiştirme, sollama, yanaşma gibi durumlarda aynaları ve sinyalleri muhakkak kullanın. Motosiklet ve bisikletlilere dikkat edin, yanlarından geçerken mümkün mertebede yavaşlayın. Emniyet kemerinizi mutlaka takınız ; AIRBAG Emniyet kemeri ile bağlantılı çalışır unutmayın. Takip mesafesini iyi ayarlayın, yakın takip yapmayın (Özellikle misfortune hocamı takip ederken) Mahalle aralarında, okul önlerinde yavaş gidin unutmayın İnsan hayatı kadar değerli bir şey yoktur. Koltuğunuza oturduğunuzda oturma pozisyonunuza göre direksiyon, yan aynalar ve dikiz aynasını iyi ayarlayın 10 yaşından küçük çocuklarınızı ön koltuğa oturtmayın. Özellikle ışıklarda bekleme sırasında kapılarınızı kilitleyin. Ön konsola cama yansıması muhtemel hiçbir şey bulundurmayın ve güneşin karşıdan alındığı yolculuklar için yanınızda güneş gözlüğü bulundurun. TRAFİK KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM
Trafik canavarı olmayalım. Gereksiz yere korna kullanmayın. Direksiyonu iki el ile birden tutun. Sürüş esnasında vitesi boşa almayın. Farlarınızı gece gündüz açık tutunuz. Virajlara girerken hızınızı iyi ayarlayın. Bakımsız ve arızalı aracınızı kullanmayın. Yağmurun çiselediği ilk anlarda dikkatli olun. İçkili ve yorgun olarak otomobil kullanmayın. Aracınızı özellikle ayna ve camlarınızı temiz tutun. Kendinize yapılmasını istemediğiniz şeyleri başkasına yapmayın. Karlı havalarda aracınızda zincir,çekme halatı ve takoz bulundurun. Yaya geçitlerine dikkat edin, unutmayın ilk geçiş hakları yayalarındır. Caddeler yarış pisti değildir, hız tutkumuzu Rallilere katılarak giderelim. Aşırı geniş ve kalın tabanlı, uzun topuklu ayakkabı ile otomobil kullanmayın. Hız kurallarına uyun, sizden hızlı Araçlara kurallara uymasalar bile yol verin. Kırmızı ışıklarda durun, yeşil ışık yanınca kırmızı ışık ihlali yapanları dikkate almayın. Ters yöne girenlere el kol hareketi yapmayın onların genelde paraları ve sinirleri bol olur. Çocuklarınız arka koltukta ise bebek kilidini kapatın, var ise otomatik camlarınızı kilitleyin. Şerit değiştirme, sollama, yanaşma gibi durumlarda aynaları ve sinyalleri muhakkak kullanın. Motosiklet ve bisikletlilere dikkat edin, yanlarından geçerken mümkün mertebede yavaşlayın. Emniyet kemerinizi mutlaka takınız ; AIRBAG Emniyet kemeri ile bağlantılı çalışır unutmayın. Takip mesafesini iyi ayarlayın, yakın takip yapmayın (Özellikle misfortune hocamı takip ederken) Mahalle aralarında, okul önlerinde yavaş gidin unutmayın İnsan hayatı kadar değerli bir şey yoktur. Koltuğunuza oturduğunuzda oturma pozisyonunuza göre direksiyon, yan aynalar ve dikiz aynasını iyi ayarlayın 10 yaşından küçük çocuklarınızı ön koltuğa oturtmayın. Özellikle ışıklarda bekleme sırasında kapılarınızı kilitleyin. Ön konsola cama yansıması muhtemel hiçbir şey bulundurmayın ve güneşin karşıdan alındığı yolculuklar için yanınızda güneş gözlüğü bulundurun. TRAFİK KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM
Çok güzel bilgiler Mevlüd abibu kuralları herkes uygulasa zaten trafik polisine iş düşmezdi.
Trafik canavarı olmayalım. Gereksiz yere korna kullanmayın. Direksiyonu iki el ile birden tutun. Sürüş esnasında vitesi boşa almayın. Farlarınızı gece gündüz açık tutunuz. Virajlara girerken hızınızı iyi ayarlayın. Bakımsız ve arızalı aracınızı kullanmayın. Yağmurun çiselediği ilk anlarda dikkatli olun. İçkili ve yorgun olarak otomobil kullanmayın. Aracınızı özellikle ayna ve camlarınızı temiz tutun. Kendinize yapılmasını istemediğiniz şeyleri başkasına yapmayın. Karlı havalarda aracınızda zincir,çekme halatı ve takoz bulundurun. Yaya geçitlerine dikkat edin, unutmayın ilk geçiş hakları yayalarındır. Caddeler yarış pisti değildir, hız tutkumuzu Rallilere katılarak giderelim. Aşırı geniş ve kalın tabanlı, uzun topuklu ayakkabı ile otomobil kullanmayın. Hız kurallarına uyun, sizden hızlı Araçlara kurallara uymasalar bile yol verin. Kırmızı ışıklarda durun, yeşil ışık yanınca kırmızı ışık ihlali yapanları dikkate almayın. Ters yöne girenlere el kol hareketi yapmayın onların genelde paraları ve sinirleri bol olur. Çocuklarınız arka koltukta ise bebek kilidini kapatın, var ise otomatik camlarınızı kilitleyin. Şerit değiştirme, sollama, yanaşma gibi durumlarda aynaları ve sinyalleri muhakkak kullanın. Motosiklet ve bisikletlilere dikkat edin, yanlarından geçerken mümkün mertebede yavaşlayın. Emniyet kemerinizi mutlaka takınız ; AIRBAG Emniyet kemeri ile bağlantılı çalışır unutmayın. Takip mesafesini iyi ayarlayın, yakın takip yapmayın (Özellikle misfortune hocamı takip ederken) Mahalle aralarında, okul önlerinde yavaş gidin unutmayın İnsan hayatı kadar değerli bir şey yoktur. Koltuğunuza oturduğunuzda oturma pozisyonunuza göre direksiyon, yan aynalar ve dikiz aynasını iyi ayarlayın 10 yaşından küçük çocuklarınızı ön koltuğa oturtmayın. Özellikle ışıklarda bekleme sırasında kapılarınızı kilitleyin. Ön konsola cama yansıması muhtemel hiçbir şey bulundurmayın ve güneşin karşıdan alındığı yolculuklar için yanınızda güneş gözlüğü bulundurun. TRAFİK KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM
Baştan sona okudum, bence ehliyet alan herkese broşür şeklinde verilmeli
Yeni otomobillerin boyasını korumak üzere tasarımlanmış Boya Koruma Sistemi ve Lokal Çizik Giderme, tüm benzerleri içinde en mükemmel boya koruyucu sistemdir. Profesyonel yöntemlerle uygulanan Boya Koruma Maddesi, günümüz otomobillerinin "metalik kat + şeffaf kat" boyaları için özel olarak formüle edilmiştir. Yaz aylarında boyayı sarartıp solduran zararlı güneş ışınlarını bloke eden özel bir ultraviyole filtre maddesi içerir. Kışın ise boyayı yağmur, çamur, hava kirliliği gibi aşındırıcı ve tahrip edici etkilerden korur, Gençler Otomotiv'e ait özel formül sayesinde asit yağmurlarını nötralize ederek bu yağmurların yarattığı tahribatı önler.
ÖZELLİKLERİ ve YARARLARI: Boya Koruma Maddesi: • Günümüzün şeffaf son kat boyalı otomobilleri için formüle edilmiş bir kaplamadır. Opak ve Metalik boyalarda da aynı başarı ile uygulanır. • Güneşin zararlı ışınlarını bloke ederek boyanın solmasını ve sararmasını önleyen ultraviyole filtre maddeleri içerir. Boya Koruma Sistemi: • Boyayı kış ayları boyunca tahrip eden çamur, tuz ve diğer minerallerden, hava kirliliğinin içerdiği zararlı etkenlerden ve en önemlisi asit yağmurlarının yarattığı kalıcı tahribattan korur. • Uzmanlarca eğitilmiş sertifikalı teknisyenler tarafından özel aletlerle profesyonel bir şekilde uygulanır. • Yeni otomobilin orijinal boyasını ilk günkü güzelliğinde koruyarak onu sürekli yeni tutar. Bu da aracın ikinci el satış değerini büyük ölçüde artırır. 0 km ARAÇLAR İÇİN "0" km araçlar için boya koruma işleminin amacı mevcut olan boya ve parlaklığı geleceğe taşımaktır. 5 aşamalı bir uygulama olup aracın orijinal boyası üzerinde 5 mikronluk bir film tabakası oluşturarak otomobilinizi dış etkenlere, hava şartlarına, asit yağmurlarına, güneşin zararlı ve soldurucu etkilerine karşı korur. Özellikle koyu renk araçlarda dış etkenlerin zararlı etkileri kendini daha çok gösterir. Boya koruması yapılmış bir araç uzun süre orijinal boyasının parlaklığını korur. KULLANILMIŞ ARAÇLAR İÇİN 2.el araçlarda boya koruma yapılmadan önce aracın dış yüzeyi temizlenir. Zift ve yapışkan maddeler giderildikten sonra aracın dış yüzeyindeki ince çizikler ve girdap izleri polisaj makinesiyle yok edilir. Daha sonra makine izleri yok edilerek, araç yapılacak olan cila ve koruma işlemi için hazır hale getirilir. En son işlem olarak araç orijinal parlaklığına getirilip koruma altına alınır. DETAYLI İÇ TEMİZLİK Tavan, taban, koltuklar, bagaj, paspas ve halılar, motor, jantlar, stepne komple detaylı olarak temizlenir. Uygulamadan sonra vinil ve motor koruma yapılarak aracın iç plastik aksamları daha canlı bir görünüme kavuşur. Aracın içindeki hava ve koku değişir. Hijyenik bir ortam sağlanır. Özellikle alerjisi olanlar ve çocuklar için gerekli bir uygulamadır. DETAYLI DIŞ TEMİZLİK Aracın tüm dış yüzeyi, davlumbaz içleri ile jantlar ve dış plastik aksamlar temizlenerek parlatılır ve cilalanarak koruma altına alınır. MOTOR TEMİZLİĞİ Motorun iç ve dış bölümleri, aracın elektronik aksamları korunarak, detaylı olarak yıkanmadan temizlenir. Temizleme işleminden sonra motor koruma uygulanır. DÖŞEME ve VİNİL KORUMA Sıfır araçlarda döşeme koruma uygulandıktan 24 saat sonra döşemelere ne dökülürse dökülsün (cola, kahve, çay, meşrubatlar) sıvılar kumaşın altına geçmez yüzeyde tanecikler halinde kalarak kolay temizlik sağlar. Deri ve kumaş uygulamaları farklıdır.
bu arada herkese iyi haftalar diyerek kazasız belasız neşeli günler diliyorum
Bahri Eline sağlık, sende güzel konulara değinmişsin.Benim arabalarda en çok önem verdiğim konu aracın iç temizliğidir. Geçenlerde bir gaztede okumuştum en çok mikrop barındıran yerlerden bir taneside otoların iç bölümleri imiş, onun için mümkün olduğunca aracın iç kısmını temiz tutmak lazım. Çünkü arabanın içine yazın,kışın dışarda dolaştığımız ayakkabılarımızla biniyoruz, ve ayaklarımızdan bir sürü mikrop arabanın içine giriyor kapalı mekan hele birde yazın sıcakta o mikroplar üreme ortamını iyice yaygınlaştırıyorlar. Bence güzel bir konuya değinmişsin.Teşekkür ederim.
(SİS FARLARI)
Sis farları genelde önemi fazla bilinmeyen bir elektrik donanımıdır. Sis farının ana görevi sis-yağmur gibi hava koşullarında yol çizgilerini, işaretlerini daha iyi görmenizi sağlamaktır. Geniş yayılan, kısa mesafeli ve düzgün yayılan bir ışık üretir. Bu ışık deseni yatay olarak keskin bir şekilde bölünmüştür. Sis farlarında beyaz ya da sarı ışık üreten ampullerin kullanılması daha iyi sonuç verecektir. Xenon ya da mavimsi ışık veren ampuller iyi bir seçim değildir. Sis farlarını gerçekten gerektiğinde kullanmalı. Sisli-yağmurlu havalar dışında sis farlarını kullanmanız size daha iyi bir aydınlatma sağlamaz çünkü otomobilin ilerisini değil önünü aydınlatır. Yüksekliği doğru ayarlanmamış sis farları karşıdan gelen sürücüleri zor durumda bırakabilir. Yapısı itibarıyle yere çok yakın ışık dağıtan bu farların ışığı yerdeki su birikintilerinden yansıyarak ta karşıdan gelen sürücüleri rahatsız edecektir.
rica ederim mevlüd abi sis farları konusu benim kafamı karıştıryor bizim buralarda sis harici kullanmak yasak ve trafik cezası veriliyor benim duydugum avrupada sisfarı kullanımı yasak değil hatta mecburi kılınıyor bazı ülkelerde ama bizde ise yasak gerçektende sis farları (orjinal araç farları) insanları rahatsız edyormu bana kalırsa iyi ayarlanmamış düz farda aynı etkiyi yapıyor
Sis farlarını yağmurlu ve sisli havalarda kullanın diyorlar fakat yağmurlu havada sis farlarına açtığın zaman yoldaki sudan yansıyıp direk karşı sürücüye etki yapıyor. Ben onun için yağmurlu havalarda açmamaya özen gösteriyorum. Tabii sisli havalarda açmak farz oluyor...
Geçmiş olsun Emekli jandarma.
Bundan sonra kendinize daha fazla özen göstermeniz gerekecek.
Sağlıklı günler dilerim.
ARKADAŞLAR HERKESE HAYIRLI RAMAZANLAR SAĞLIKLI GÜNLER.EMEKLİ JANDARMA ÇOK GEÇMİŞ OLSUN.İYİ BAKIN KENDİNİZE.BEN DE ECZACIYIM BİZ SİZİN GİBİ BYPASS OLAN HASTALARIMIZA MOTORU REKTİFİYE YAPMIŞSIN KORKMA ARTIK DİYE TAKILIRIZ:)NEYSE TEKRAR BÜYÜK GEÇMİŞ OLSUN.SAĞLIKLI GÜNLER SİZE.BU ARA BENİM GETZE NAZAR DEYDİ.1 AY KADAR ÖNCE BİR YAKIT SORUNU YAŞADIM.ONU HALLETTİK DERKEN.BU DEFA AKÜ BİTTİ.ARACIM 2 YAŞINDA.2005 DE SIFIR ALMIŞTIM.AZ KULLANILAN BİR ARAÇ.KAFAMA TAKILAN 2 YILDA AKÜ BİTER Mİ?ENSON 15 GÜN ÖNCE SERVİSTE BAKIM YAPILDI.ÇIKMADAN MOTORU YIKATIP GELDİLER.SONRA ARAÇ 1 HAFTA EVİN ÖNÜNDE YATTI.PAZAR GÜNÜ BİNDİM TIK YOK AKÜ SIFIR.FARLAR TAVAN LAMBASI KAPALI.SERVSİ ARADIM GELDİLER ALARM SAAT ÇALIŞTIĞI İÇİN VE ARAÇ AZ KULLANILDIĞI İÇİN AKÜ BİTER DEDİLER.2 YILDA MI DEDİM? FARKETMEZ DEDİLER.DÜN YENİ BİR MUTLU AKÜ ALDIM.AMA BEN YİNE DE SERVİSİN BU KONUDA HATALI OLDUĞUNA İNANIYORUM.ACABA MOTORU BİLİNÇSİZCE YIKATIP BİR ŞEKİLDE BİRYERLERDEN ŞASİ YAPIP AKÜYÜMÜ YEDİLER?
tweety arda sanmam çünki dediğin durum araçta kısadevre olayını getirir ve siğortalardan biri veya bir kaçını atırırdı hem araçlarda bu konu ile ilgili olarak gelişmiş izolasyon malzemeleri kullanılmakta hem yeni araçların elektronik beyinleri hataları pek affeden cinsten değil benim anladım kadarı ile iki sorun olabilir 1.) akünün kalitesizliği bu olasılın neredeyse %100 gibi 2.) araç şarz dinamosu arızalı olabilirki araçlarda akü sadece çalıştırmak yani marş motoruna ve motora ilk hareketi sağlamak için gerekli gücü sağlar araç çalışır çalışmaz akü beslemesi kesilir ve şarz dinamosu devreye girer bu durum düşün bir ihtmal ama olabilir ekranda elektirik işareti yanardı neyse benim aklıma ilk gelenler bunlar
quote:
Orjinalden alıntı: carenfly Geçmiş olsun Emekli jandarma.
Bundan sonra kendinize daha fazla özen göstermeniz gerekecek.
Sağlıklı günler dilerim.
Teşekkür ederim carenfly kardeş iyi dileklerin için.Allah sizlere sağlık ve sıhhat versin.
quote:
Orjinalden alıntı:tweety arda ARKADAŞLAR HERKESE HAYIRLI RAMAZANLAR SAĞLIKLI GÜNLER.EMEKLİ JANDARMA ÇOK GEÇMİŞ OLSUN.İYİ BAKIN KENDİNİZE.BEN DE ECZACIYIM BİZ SİZİN GİBİ BYPASS OLAN HASTALARIMIZA MOTORU REKTİFİYE YAPMIŞSIN KORKMA ARTIK DİYE TAKILIRIZ:)NEYSE TEKRAR BÜYÜK GEÇMİŞ OLSUN.SAĞLIKLI GÜNLER SİZE.BU ARA BENİM GETZE NAZAR DEYDİ.1 AY KADAR ÖNCE BİR YAKIT SORUNU YAŞADIM.ONU HALLETTİK DERKEN.BU DEFA AKÜ BİTTİ.ARACIM 2 YAŞINDA.2005 DE SIFIR ALMIŞTIM.AZ KULLANILAN BİR ARAÇ.KAFAMA TAKILAN 2 YILDA AKÜ BİTER Mİ?ENSON 15 GÜN ÖNCE SERVİSTE BAKIM YAPILDI.ÇIKMADAN MOTORU YIKATIP GELDİLER.SONRA ARAÇ 1 HAFTA EVİN ÖNÜNDE YATTI.PAZAR GÜNÜ BİNDİM TIK YOK AKÜ SIFIR.FARLAR TAVAN LAMBASI KAPALI.SERVSİ ARADIM GELDİLER ALARM SAAT ÇALIŞTIĞI İÇİN VE ARAÇ AZ KULLANILDIĞI İÇİN AKÜ BİTER DEDİLER.2 YILDA MI DEDİM? FARKETMEZ DEDİLER.DÜN YENİ BİR MUTLU AKÜ ALDIM.AMA BEN YİNE DE SERVİSİN BU KONUDA HATALI OLDUĞUNA İNANIYORUM.ACABA MOTORU BİLİNÇSİZCE YIKATIP BİR ŞEKİLDE BİRYERLERDEN ŞASİ YAPIP AKÜYÜMÜ YEDİLER?
Teşekkür ederim tweety arda arkadaşım, gerçekten dediğiniz gibi bizde motoru rektifiye yaptırmış olduk. Allaha şükür Ameliyat olalı bir ay oldu ama her geçen gün sağlığım dahada düzeliyor. sizin aracın akü durumuna gelince gerçekten iki senede akünün bitmemesi lazım. Ben kendi arabama bundan dört yıl önce takdım hala kullanıyorum bir sorunum yok. Bahri (westbam) Kardeşimin söylediği gibi araç yıkandığında kısa devre yapmış olsaydı, muhakkakki sigortalardan birkaçını attırırdı.Yinede Bahrinin söylediği nedenler akla geliyor.Yeni Takdırdığınız Akünün bence 5 yıl miadı var.Sağlıcakla kalın.
Ayrıca şu var. Benim Hyundai Accent in akü 45 lik aküymüş. Servis dedi normalde bunun aküsü 60 lık olması lazım dedi garantiden değiştiririz dedi fakat akünün garantisi bitmiş. Benimde aracın aküsü arada sırada bitiyodu 45 lik olduğu için. Belki ondan olabilir..
günaydın herkese emrecim akünün 45 lik veya 60 lık olması kapasite meselesi bence sorun düşük olması değil sadece biraz etken olur gibi bunların basit nedeni ucuz arba üretme yarışı ve servislerin daha çok çalışabilmesi yani bir bakıma rant meselesi ve bizde bu rant'ın bir parçasıyız gibi
Arkadaşlar günaydın.Herkese hayırlı Ramazanlar. Bende 2004 Elantra var. Daha 20 bin km.de ama test cihazında anahtar uyuşmazlığı arızası verdi. Immobılızer'ın anteninin değişmesi gerekiyormuş. 141 YTL. Ben anlamadım yeni arabada nasıl olur böyle bir arıza. Garantiden değiştirilebilirmi. Gerçe garanti bitti ama Ne dersiniz?
quote:
Orjinalden alıntı: sa32
Arkadaşlar günaydın.Herkese hayırlı Ramazanlar. Bende 2004 Elantra var. Daha 20 bin km.de ama test cihazında anahtar uyuşmazlığı arızası verdi. Immobılızer'ın anteninin değişmesi gerekiyormuş. 141 YTL. Ben anlamadım yeni arabada nasıl olur böyle bir arıza. Garantiden değiştirilebilirmi. Gerçe garanti bitti ama Ne dersiniz?
hımm zor bir durum garantisi zaten bittiğine göre garantiden yaptırman biraz imksansız gibi neyse sorunun aracın yazılımı olmadığına eminmisin bence başka bir servise daha baktır onlar sana ne diyecekler bu konuda ben biraz yazılımdan şüplendim bence başka bir servise daha sor ama önceki servisin söylediklerini söyleme adamlar bulsun