bakım masrafından illallah ediyorlar... yağ değişimi, periyodik bakım... sürekli şarj olunca bataryada kısa ömürlü yeni batarya masrafı... |
Hyundai, elektrikli araç planlarında geri adım atıyor (5. sayfa)



-
-
%75 optimistik bir rakam. Gerçekçi olanı %80'ini mekanik enerjiye çevrilemiyor. Benzinli veya dizel motor denilen şey esasen içinde benzin veya mazot yakılan döner milli kalın bir soba, başka bir şey değil. Bacasına da ayıp olmasın diye egzoz diyoruz. Bu ICE sevdalıları temelde sobadan başka bir şey olmayan bir aparata haddinden kat kat fazla anlam yüklüyorlar. Evet, karmaşık, kompleks bir yapı ama nihayetinde içinde ateş yakılan bir soba yahu.
100 yıldan uzun süredir ulaşımda bir tür soba kullanıyor olmak insanlığın en büyük ayıplarından biridir.
-
Değerli yorumunuz için teşekkürler. Verimsiz benzinli motorları inatla verimli hâle getirmeye çalışmak (hibrit) yerine kesinlikle elektrikli araçlar yaygınlaşmalı. En kral benzinli motorlar şu an F1'de onlar bile %50 verimliliğe sahip. Beğenilmeyen dizeller ise minimum %30 genellikle 35-40 verime sahip.
Bu durum bazı hükümetlerin işine gelmiyor. Bizim gibi petrol bağımlısı ülkelere ise ilaç olacak bir teknoloji.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Motorlarla ilgili verilen verimlilik değerleri maalesef pik yani tepe verimlilik değerleridir. Bir benzinli veya dizel motorun en verimli olduğu devir belli bir yük altında pik tork değerinin geldiği devirdir genellikle. O devirdeki verimliliği bize motorun verimi olarak veriyorlar ama motorlar sürekli pik tork devirlerinde çalışmıyor, geniş bir rpm bandını kullanıyor. O yüzden pik verimlilik yerine averaj verimliliğe bakmak gerek ama üreticiler nedense averaj verimlilik rakamlarını vermezler, "o kullanıma göre değişir, o yüzden veremeyiz" derler. İşin gerçeği ortalama verimlilik o verilen pik değerlerin hep altındadır. Sonuçta verimlilik bir tür çan eğrisi. Eğrinin tepe noktası çanın tamamını temsil etmez.
Petrol lobisi hız kesmeden elektrikli otomobiller aleyhine çaktırmadan menfi propaganda yapmaya ve hatta gerçekleri çarpıtmaya devam ediyor ne yazık ki.
-
Şu anda aracım 2009 model. 2.25 kuruş km'de yakıyor. Yağını suyunu alıyorum 3-4 bin tutuyor. Son model araç alsam da garanti bitince öyle yapardım büyük ihtimalle. Problem?
-
"Elektrik üretmek bedava" dediğiniz kısmı açar mısınız? Mesken elektriği kWh'sı 1.35TL, 150kW hızlı şarj istasyonu elektrik kWh'sı 10TL, böyle uygun satış fiyatlarıyla ancak elektrik bedavaya üretiliyorsa kar edilebilir mi demek istediniz?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
F1 araçlar, 50:1 yani jet motoru düzeylerinde sıkıştırma oranına sahip o sayede çok verimli.
Benim 2018 model (benzinli) Mazda 1.5 Skyactive 'in motor 14:1 yani sıkıştırma oranına sahip o sayede çok verimli. Hibrit falan olmadan bir depo ile (51lt) 1100km rahat yapıyor.
Aynı Mazda'nın hafif hibrit destekli, manuel vitesli modeli aynı depo ile 1400km rahat görüyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Günün sonunda %10 ötvli 1 milyon tl ye aldığım elektrikli aracım siteden ac şarj (4 saat) ile 80 kuruş yakıyor. Dc şarj ile %20-80, 20dk. Yıllık mtv 3bin tl, yıllık ya da 25bin km servis bakımı 2bin tl. 3 yıl mekanik, 8 yıl batarya garantisi. 0-100 8.2sn, yanında bir sürü donanım vs
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 1 Eylül 2024; 22:18:56 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli araçlar için şarj ve menzil problemi çözülmeden 1. Araç için mantıksız. 2. Araç olacaksa alınmalı.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Gerekli sistem yatırımı yapıldığında, Güneş enerjisi, Rüzgar enerjisi gibi, sonsuza dek enerji üretilebilir. Bedava'dan kastım aslında yer altına sondaj vurup kısıtlı yer altı fosil kaynakları ile kıyaslarkan mübalağa yaptım hocam.
-
Butçeniz ancak bu seviyelere yetiyorsa hiç bulaşmayın, yapmayın böyle şeyler. Muhtemelen en çok para bağladığınız meta olacak araba. O yüzden ilerde ne olacağı ne kadar zarar ettireceği belli olmayan bir maceraya girmeyin derim. Yukarıda biri yazmış f10 touareg kullandım ionic şöyle daha iyi böyle daha kullanışlı diye, işte şuan için aynı böyle tuzu kuruların oyuncağı olabilir bunlar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Problem sayın @Stones
Sizin aracınızın bu alintiladigim mesajda yazanları yapamıyor olması.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İkinci defa fren yazmışsın diye yazıyorum hocam. Elektrikli araçlarda fosiller gibi lak luk ikide bir balataları diske yapıştırmazsın. Araç hafif frenlemelerde motoru jeneratör olarak kullanmaya başlayıp direnç oluşturarak yavaşlar ve bu esnada elde ettiği enerji ile şarj da olur. Tabi uzun bir bayır inmiyorsan çok söz konusu bir fayda sağlamaz bu şarj. Hani frenler elektrikli araçlarda fosillere oranla çok geç eskir.
Hibrit de bir ara saçmalık aslında. Elektrikli tadını elektrikli masrafı yapmadan kullanıcıya tattıralım, serviste de kullanıcıyı tadalım olayı. Hibrit araçların bataryaları küçük olduklarından elektriklilere göre çok daha sık şarj deşarj döngüsü geçiriyor. Hani uzun vadede bu bataryaların ölme şansı elektrikli araçlarınkilerden daha kolay gibi. Tamam masrafı elektrikli araç bataryası kadar değil ama üç beş bin dolar batarya değişim masrafı da çok iyi değil bence. Bakımsız bırakırsan motor masrafı çıkarma olasılıkları yine var...
Batarya olayının bir çözülmesi lazım. Ondan sonra elektrikli yönüne ivme oldukça iyileşir.
-
Vallahi, bu "10 dakikada şarj edip 1000 km gideceğiz" olayına inanmayın. Yıllardır böyle bir sürü haber bulursunuz, ama gerçeklik sıfır. Uzun yol yapan, sol şeritten kapatmayı seven biri 2 saatte bir şarja girmek zorunda. Bunu göze alan alır kullanır, kimseyi ilgilendirmez.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bilgilendirme için teşekkür ederim hocam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
https://www.dolubatarya.com/haber/dunyanin-en-hizli-elektrikli-arac-sarj-istasyonu-cinde-acildi
İşin içine Allah'ı katma
Çarpılırsin sonra
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Burada öyle değil. Aşırı kalabalık AVM’ler hariç sıra yok.
İstasyonların %90’ı aktif. Bazı markalarda bu rahat %95 çalışıyor.
Elektrik bazen az olduğu için hız düşüyor ama böyle olunca bir daha oraya gitmiyorsun oluyor bitiyor.
Zaten her yer şarj istasyonu dolu. 136 bin araç var elektrikli 25 bin şarj istasyonu var yani her beş araca bir tane neredeyse ki zaten bayağı bir kişi evinde, iş yerinde yapıyor şarjı.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Elektrikli araç işi tüm geliştirdiğin teknolojiyi çöpe atıp yenisini geliştirmen demek, sonra onun için tüm fabrikalarını çöpe atıp yenilerini yapman gerek.
Bunu yaparsanda 10 sene zarar yazman demek. Borsada yatırımcısı olan bu tür şirketler bu kararı alamıyorlar.
Devletin Çin’deki gibi devasa destek vermesi gerek firmalara oda olmadığından girmiyorlar yoksa biliyorlar düştükleri durumu.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İleri adım atan BYD
Korkakların silineceği zamanlar yakın
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X