Şimdi Ara

Hyundai i20 1.2 Benzin Lpg Vs 1.4 Dizel

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
1
Favori
329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2010-2012 arası 1.2 benzin/lpg olan modelini ilk aracım olarak almayı düşünüyorum.

    350-375 bin liraya kadar çıkabiliyorum ancak kafama takılan birkaç nokta var.


    1-dizel olan 1.4 modelini almak daha mı mantıklı olur? yakıt masrafı olarak 1.2 benzin lpg olanıyla arada çok büyük fark olur mu? Yani örnek veriyorum dizel aldım ve yakıt masrafım ayda 500 tl daha arttı buna değecek bir fark oluşturur mu dizel almam?


    2- 1.2 olan aracı alsam yokuşlarda veya uzun yolda çok sorun yaşar mıyım? Aracı daha çok şehir içinde kullanacağım.


    3- 2009 corsa veya 2010 fiesta da bakıyorum siz olsanız i20 yerine yine bu araçlardan birisini mi tercih ederdiniz?


    yardımcı olursanız sevinirim. çok teşekkürler.








  • 2012 i20 aracım vardı. LPG’de klasik şekilde supap sorunu yaşadım. Foruma baksan hiç sorun çıkartmıyor derler.

    1-2-3 güzel hızlanır. 4-5 de pek hızlanamaz. Şehirlerarası yollarda iyi bayılır. Yani 3 e düşüp 80 le anca çıktığım yokuşalar olurdu.

    Fiesta bu aracın yanında mercedes. Direksiyonu, şasesi, sürüş pozisyonu hemen her açıdan baya üstün.

    Kliması soğutmazdı. Fiestanın klima iyidir.

    Lpg ile ekonomik bir araç. Hızlansın diye sıkıştırarak kullanırsanız 10 litre lpg yakar. Sakin kullanırsanız 25km/sa ortalama hızlarda 7-8 litre lpg yakması mümkün. Şehirlerarası 90-100 giderseniz 6 litre lpg yakar.

    Bu kasa i20 nin dizeli muadillerine göre bir tık fazla yakar diyorlar.

    Arkadaşta dizel fiesta vardı. Ne gibi bir arızası vardı bilmiyorum ama normalde bu araç ile rahat 5 litre ortalama yakalanır, onunki göstergede 5 gerçekte tam hesaplamadım ama bundan çok fazlaydı. Arızasız bir fiesta bulursanız 5 litre mazot yakacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.2 motor zorlamaya gelmez heleki turbosuz lpg ise şahsen yaklaşmazdim.Motor kucuk az yakar düşüncesi olmasin oluşmasin 1.2 atmosferik motor tatmin etmez Kisacasi dizell derim diyecek başka sözüm yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim. Araştırdığım zaman 1.2 motor olanıyla ilgili genelde olumlu yorumlar vardı ama kullanan birisinin tecrübelerini öğrenmek çok daha iyi tabii ki.


    Yakın fiyatlara 1.4 Fiestalar var düzgün olanını bulabilirsem onları düşünmek çok daha mantıklı o zaman.

    İ20 için de eğer almaya karar verirsem 1.4 dizel olanı performans ve genel açılardan daha doğru tercih olur gibi.



    370.00 Bin tl bandında hatchback araç istiyorum fiyat/performans ve görünüş açısından bu 3 araç (i20-fiesta-corsa) en mantıklı seçenekler gibi geldi. Başka tavsiyen olursa da değerlendirmek isterim.

  • 2011 yılında 1.2 motorlusunu sıfır alıp 5 sene kullandım.
    Gelelim sorunlarına iç trim malzemeleri çizilir benim aracın ön göğsüde dahil çizikti çok kötü bir görüntüye döner
    A noktasından b noktasına sizi götürür.
    Ben lpg ile hiç sorun yaşamasamda mümkünse benzinli almaya çalışın o fiyata temiz dizel bulunmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m_kucukaksoy -- 3 Haziran 2023; 1:39:53 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • SEHZADE63 S kullanıcısına yanıt

    Niye 1.4 atmosferikler tatmin mi ediyor? Bomboş yorum. Turbosuz lpg ise yaklaşmazdım demişsin. LPG, atmosferik araçlarla çok daha uyumlu.


    370.000₺ ile araç arıyorsanız asla ve asla dizel almayın. Benzin veya benzin&lpg en mantıklı seçim olur.


    Ayrıyeten 1.2mpi 2015 i20 kullanıyorum 10.000km dir. Araç 200 bine yaklaştı. Ben 70' inci sahibi falanım herhalde. LPGli ve halen taş gibi araç.



    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-sahibinden-2010-model-peugeot-308-1097740137/detay



    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-2011-opel-corsa-1.4-twinport-133-bin-km-de-1099147864/detay



    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-2010-clio-1.2-extreme-90.000km-1075701866/detay



    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-turkecanlar-dan-2012-punto-1.4-start-stop-138.000-km-1100154946/detay



    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-130-bin-km-aciliyeti-kalmadi-1099636122/detay





  • umpaX U kullanıcısına yanıt

    O sınıfta, o dönem araçlarının en iyisi fiesta. cunku kendini diğerlerinden ayıran bir sürüse sahip.


    bunu fiyat, motor, kaza durumu, fiyat gibi konulardan bağımsız söylüyorum.


    fiesta ve i20 nin aynı kondisyonda olanlarının aynı para olması zordur bence. Sürüş açısından cidden çok fark var.


    konuda atmosferik araçların lpgye turbolu araçlardan daha uyumlu olduğu söylenmiş. Bu tamamen hatalı bir bilgidir. Turbodan geçen tek şey egzoz gazidir. Onda da LPG gazi ve benzin gazı bir fark yaratmıyor. Bilhakis turbolu bir araçta daha düşük devirlerde seyir mümkün olduğu için subaplar açısından daha faydalı olur diye düşünüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.