Şimdi Ara

Hyundai i20 Rezaleti (Kullanıcıları Konuya) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
4
Favori
39.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk önce bindiğiniz arabanın b sınıfı olduğunu unutmuşsunuz..b sınıfı araçların ağırlık merkezleri ve toplam ağırlıkları viraja hızlı ve güvenli bir şekilde girmeniz için tasarlanmamıştır.. Hele ki arabada güvenlik donanımları eksik ise.. . Eğer bir araçda ESP yoksa viraja çok yavaş bir şekilde girmelisiniz aksi takdirde araba kayar ve ters döner... Diger bir husus arabanın lastik kalitesi ve hava basıncı... Bunların doğruluğunu ve kalitesini kontrol etmeden yola çıkarsanız zaten baştan arabadan anlamıyorsunuz demektir....ayrıca aracınızı yetkili bir serviste bakıma verin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi swat882 -- 2 Nisan 2013; 11:57:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni Aveo daha iyi bir araç i20'ye göre.
  • Lastik değiştirirken Michelin marka alın ve yanağını 5 ebat düşürün yani 65 se 60 alın tabanıda 175 se 185 alın 185 se 195 alın.

    Ve o savrulmanın sebebi amortisörlerin çok yumuşak olmasıdır. İsterseniz spor yay koyarsınız daha sert olur ama lastiklerle beraber araç çok daha güzel ve keyifli olur. Virajın içinde araç yatıyodur konfordan ödün verip peorformans alabilirsiniz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dzr


    HL0002 : Araçta abs var ama sert fren yapınca ya sağa yada sola çekiyor kendini sizde ona göre kontra yapınca s çizmeye başlıyor anlamsızca.


    Coşkun : bundan daha rezaleti nasıl olabilir tahmin edemiyorum o kdr yalpalanmaya karşılık bari yumuşak bi süspansiyon olsa sarsıntısız gitse bari içim gam yemicek


    mathematician_01: bir bayan için araç gayet hoş ve yeterli diye düşünüyorum bende agrasif kullanmam ama yinede bu tarz olayları yaşadım kardeşinizde her daim temkinli olsun derim kesinlikle güven oluşmasın araca karşı.

    gezginbur : öncelikle karşında çocuğun yok aklından geçeni değil mantıklı olanı yaz derim haddini aşma ben aracın sadece tipine iç görünümüne ve ivmelenmesine olumlu konuştum dezavantaj olarak yazdığım hiçbirşeyde bunlardan bahsetmedim. Ne almancıyım ne wv ciyim. Ayrıca şehir içinde 40 km ile alınan bi virajı sen kabiliyet olarak görüyorsan kendinde başarılarının devamını dilerim

    Bu konuyu açmandaki amacı anladım. Boş boş marka kötülemek peşindesin herkes bunun farkında. Saçma sapan şikayetler yazmışsın, hatta bulamamışsın yazacak bir şey. Şehir içi 40 kilometre ile keskin viraj al hele yağmurda, duvara toslarsın elinde bmw olsa bile.

    @gezginbur

    Arkadaşım cocukmu kandırıyosun kendinimi kandırıyosun anlamadım. o nası lbir zeka ki şehir içinde 40 50 gibi hızlarla yağmurlu havada keskin viraj alınca toslanıyormuş (bmw bile olsaymış) pehh. Bi bitmediniz gittiniz arkadaş.

    Örnek 1) Kuzenim çok deli arabakullanır (sert+hızlı) yağmurlu havada kaçkez keskin virajlara 50-60 la girdiğine şahit oldum. Hiç toslamadık çok şükür.(2008 linea 1.3 mjt)
    örnek 2 ) Amcam genelde sakindir ama acelesi varsa aracı cok zorlar yağmurlu havada yanında otururken connect ile 50 60 kmh ile pek çok kez keskin viraj aldığını şahit oldum.
    örnek3) babam, adam 32 yıllık şöför 99 passatla yağmurlu havada o aracı limitlerine kadar kullandığını gördüm. Ankara protokol yolunda 140 150 den aşşağıya gitmedi o yolda savrulmadı.
    örnek 4) bendeniz. İmzamdaki araba ile 60 km hızla viraj aldım daha dün akşam. ışıklardan sağa dönmem gerekiyordu aracın biri beni sıkıştırdı hızlanıp virajı öyle almak zorunda kaldım 80 den 60 a indim ve 60 la neredeye 90 derecelik bi dönüş yaptım.

    Gözümle gördüklerim. kendimin yaşadıkları bunlar. Altınızdaki araba eğer gerçekten arabaysa hiç bir sıkıntı olmaz.

    Yağmurlu havalarda her zaman daha sakin araç kullanmak gerekir. Unutmayınızki risk ettiğiniz sadece kendinizin hayatı değil başkalarının hayatınıda riske atarsınız.
    EDİT:bilgi eklemesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azasio -- 2 Nisan 2013; 12:55:20 >




  • dediklerin broadwayde bile olmuyor geç bunları
  • Genel olarak i20 sert viraja limitini zorlayarak giremez mi girer ama kelle koltukta.Beklentilerin beğenileri ne kadar etkilediğini bu forum sayesinde öğrendim.Bunun bir çok örneği var.Aracında bir sorun olabilir Latitudelerde de aynı sorun vardı.Kaymak asfalta göre ayarlanmış süspansiyon değerleri yollarımıza uygun olmayınca servise çağrılıp ayar yaptırıldığını hatırlıyorum.Anlattıkların senin yalan söylediğin anlamına gelmez,doğrudur ancak yıllarca arge çalışmalarından geçen bir aracın bu testleri zaten geçtikten ve onay aldıktan sonra yollara çıktığını unutmamalı ve On binlerce mühendisin hakkını yememeliyiz.Sonuç:Aracınızın dengesinde sıkıntı var.
  • Kaza yaptığım zaman bir süreliğine bacanağın i20'yi kullanmıştım.
    B segmenti bir araç için yeterli bence.

    Not: Aracım Yaris
  • i20 alacağıma, rio alırım i20 yi amerikada bulamazsın , ama rio çatır çatır ...
  • B sınıfı bir araç, i20'de oluyor sadece diyemeyiz. Hadi ESP'li i20 yolda S çiziyor, ESP'siz Polo o zaman dans etmez miydi?
  • b sınıfı araçla 140 yaptınız ve memnun kalmadınız
    beklentiniz nedir acaba?

    daha önceden c sınıfı veya tabiri caizse daha oturaklı arabalar kullandıysanız bu araç size yetersiz gelmiş olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dzr

    Herkese selamlar. Arkadaşlar bu konu içerisinde hem i20 hakkında 1-2 gözlemimden bahsedicem hemde elimden geldiğinde sorularınıza ve kıyaslamalarınıza cevap vermeye çalışıcam. Aşağı yukarı 3-4 ay önce elimize 1.4 cvvt 100 beygir bir hyundai i20 geçti aracı satın almadık bize gelişi biraz karışık oldu uzun lafın kısası araç bana kaldı sürekli ben kullanıyorum 21 yaşındayım öğrenciyim. Aracı genel olarak ele aldığımızda b sınıfı bi araç için hiçte fena sayılmaz iç dizaynı konforu özelliklede çekişi yeterince tatminkar. Ama araç baştan aşağı rezalet neden dicekseniz eğer;

    -Geçen gece sefaköy yenibosna yönünde aşağı yukarı 80 km ile giderken sağ şeritte asfalt kamyonlardan dolayı biraz kabarmış aracın sağ tarafı oraya geldi normal bi araç için kaale alınmicak bi pürüz ama aracı toparlayana kadar ecel terleri döktüm 80 km ile bir araç ufak bir yol pürüzünde eğer yolcusunu bu şekilde tehlikeye atabiliyosa onu yapanada güvenlik testlerinden geçirenede yazıkları olsun.

    - Araçta kesinlikle viraj alma kabiliyeti diye birşey yok senelerdir araba kullanırım yaşıma kanmayın acelem olmaıdğı sürece hayattan bıkmış 70 yaşındaki bi gurbetçi tarzında kullanırım araç hiçbir virajda güven vermiyor çok basit bir viraj bile olsa eğer dönüşte arabanın herhangi bir lastiği logar kapağına fln denk gelirse araç arkadan salıyo kendini hemde korkutucu derecede.

    - Araçta 1 kere kök fren yapmak durumunda kaldım şu ana kadar ondada çoğu kişinin başına gelmiştir çocukluktan bisikletin yanlışlıkla ön frenine asılıpta baş aşağı asfalta yapışmak işte bende bir ara araçla onu yaşıcağımın düşüncesine kapıldım araç 4bin küsür km de daha sıfır olmasına rağmen sert bir frende durana kadar S yaparak gidiyorsunuz.

    - 140 km den sonra yol dümdüzde olsa araç hoplamaya başlıyor ve bu süratte benim kanaatime göre 5cm lik bi çukurda asfaltı tersten görüceğimin düşüncesindeyim Allah korusun. Uzun lafın kısası bu araç hakkında bilgisi olan veyatta kullananlar varsa onlarında yorumlarını almak isterim ben kesinlikle araçtan soğudum beni bomboş yolda 80 km ile basit bi çukurda tehlikeye atabilen logar kapağına denk geldiği zaman savrulan bir araçtan hiçbir beklentim kalmadı kısacası benim düşüncem eğer bu tarz araçlar düşünenler varsa aman diyorum Allah korusun gidip 2. el bi c sınıfı alın hiç olmazsa hem güvende olun hemde arabaya biniyorum diyin. Sizlerinde yorumlarını almak isterim şimdiden herkese tşk ler...

    Bu arada merak eden olrsa son full depo ile şehir için (istanbul) 700 km gittim aşağı yukarı araç 6 ile 6.5 arası tüketiyor. İstanbulda yapılan gece yolculukları rahat e-5 trafiği vb ile 4-5 arasına düşürmek çok rahat.

    Daha çok gençsin her ne kadar kendini tecrübeli de saysan olmadığın anlaşılıyor 80km ile giderken o pürüzü nasıl ölçtün ölçtün üstüne nasıl sürdün piyasada binlerce şahin o pürüzden gelip geçerken modern sayılabilecek bir arabanın sendeleyeceğine önce sen innanmış ardından başkalarınıda inandırma gafletine düşmüşsün yanlış... bence mesele arabada değil söförün tecrübesiz tedbirsizliğinde...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: azasio

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dzr


    HL0002 : Araçta abs var ama sert fren yapınca ya sağa yada sola çekiyor kendini sizde ona göre kontra yapınca s çizmeye başlıyor anlamsızca.


    Coşkun : bundan daha rezaleti nasıl olabilir tahmin edemiyorum o kdr yalpalanmaya karşılık bari yumuşak bi süspansiyon olsa sarsıntısız gitse bari içim gam yemicek


    mathematician_01: bir bayan için araç gayet hoş ve yeterli diye düşünüyorum bende agrasif kullanmam ama yinede bu tarz olayları yaşadım kardeşinizde her daim temkinli olsun derim kesinlikle güven oluşmasın araca karşı.

    gezginbur : öncelikle karşında çocuğun yok aklından geçeni değil mantıklı olanı yaz derim haddini aşma ben aracın sadece tipine iç görünümüne ve ivmelenmesine olumlu konuştum dezavantaj olarak yazdığım hiçbirşeyde bunlardan bahsetmedim. Ne almancıyım ne wv ciyim. Ayrıca şehir içinde 40 km ile alınan bi virajı sen kabiliyet olarak görüyorsan kendinde başarılarının devamını dilerim

    Bu konuyu açmandaki amacı anladım. Boş boş marka kötülemek peşindesin herkes bunun farkında. Saçma sapan şikayetler yazmışsın, hatta bulamamışsın yazacak bir şey. Şehir içi 40 kilometre ile keskin viraj al hele yağmurda, duvara toslarsın elinde bmw olsa bile.

    @gezginbur

    Arkadaşım cocukmu kandırıyosun kendinimi kandırıyosun anlamadım. o nası lbir zeka ki şehir içinde 40 50 gibi hızlarla yağmurlu havada keskin viraj alınca toslanıyormuş (bmw bile olsaymış) pehh. Bi bitmediniz gittiniz arkadaş.

    Örnek 1) Kuzenim çok deli arabakullanır (sert+hızlı) yağmurlu havada kaçkez keskin virajlara 50-60 la girdiğine şahit oldum. Hiç toslamadık çok şükür.(2008 linea 1.3 mjt)
    örnek 2 ) Amcam genelde sakindir ama acelesi varsa aracı cok zorlar yağmurlu havada yanında otururken connect ile 50 60 kmh ile pek çok kez keskin viraj aldığını şahit oldum.
    örnek3) babam, adam 32 yıllık şöför 99 passatla yağmurlu havada o aracı limitlerine kadar kullandığını gördüm. Ankara protokol yolunda 140 150 den aşşağıya gitmedi o yolda savrulmadı.
    örnek 4) bendeniz. İmzamdaki araba ile 60 km hızla viraj aldım daha dün akşam. ışıklardan sağa dönmem gerekiyordu aracın biri beni sıkıştırdı hızlanıp virajı öyle almak zorunda kaldım 80 den 60 a indim ve 60 la neredeye 90 derecelik bi dönüş yaptım.

    Gözümle gördüklerim. kendimin yaşadıkları bunlar. Altınızdaki araba eğer gerçekten arabaysa hiç bir sıkıntı olmaz.

    Yağmurlu havalarda her zaman daha sakin araç kullanmak gerekir. Unutmayınızki risk ettiğiniz sadece kendinizin hayatı değil başkalarının hayatınıda riske atarsınız.
    EDİT:bilgi eklemesi

    Virajı tanımlarken otoyol virajı demiyorum. 90-180 derece arası virajlar konuyu açanın tarif ettiği virajlar. Bende eskiden 98 accent kullandığım için biliyorum. Hiçbir donanımı olmamasına rağmen şehir içi keskin viraj alırken ince tekerden dolayı tedbirli olmak gerekiyordu. Hele yağmurlu havalarda. 98 accent alıyorsa 800 kilo olmasına rağmen, donanımlı ağır i20 hayli hayli alır.




  • 140'tan sonra hoplaya hoplaya gitmek nasıl oluyo onu anlamadım..

    Şöyle mi mesela?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avagadroo

    son kasa i20 çok kalitesiz malzemelden imal edilmiş.bu kanıya şöyle varmıştım.kardeşime sıfır b sınıfı alma arefesinde komşumun henüz 4000 km deki i20siyle test sürüşü yapmıştım ve hemen hemen her yerinden cızırtılar,tıkırtılar gelince i20 yi elemiş ve punto almıştık.

    Peki Puntodan ses geldimi sonra.
  • 80 km/h hıza, bisiklet hızı muamelesi yapmayalım hocam. arabayı savunmak için söylemiyorum, ama çok ciddi kazalara sebep olacak hız aslında.
    benim arkadaşım 30-35 km/h hızla takla attı. 20 ile de gidecek halimiz yok tabi de dikkatli olalım her zaman. araçtan transformers koruması beklemeyelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dzr

    Şimdi hocam elimden geldiğince sorununuza çözüm üretmeye ve kendi düşüncelerimi belirtmeye calışayım.

    Ben bu arabayı almadan önce Qashqai kullanıyordum sonra ona babam el koyunca bana bu düştü. İlk başlarda çok tedirgin ediyordu en ufak çukurda sekiyordu yüksek hızlarda zerre kadar güven vermiyordu. Bunda segment farkının çok büyük etkisi var.

    -Şimdi öncelikle arabanız yeni anladığım kadarıyla ve araç servisten çıktığında bana 48psi hava basılmıştı. Hava basınçlarını 36'ya düşürünce herhangi bir sıkıntı kalmadı. Lastik havalarınızı ayarlarsanız sekme sorunu düzelecektir. 140'tan sonra çok sekmeniz de muhtemelen aynı sebepten kaynaklanıyor.
    -Viraj alma kabiliyetine gelince arabaya alışmanızla alakalı forum buluşmalarında uslu durmayıp çok viraja sert girmişliğim vardır buluşmalara katılan arkadaşlarımız da şahitlik edebilir. He yok yine de tatmin olmadıysanız İtü'de okuyorum yolunuz düşerse bir gün buluşalım kendi aracımla istinye virajlarına girelim.
    -Bu arabayla çok hız yapan bir insan değilim. Yaz stajımı adapazarında yaptım ama izmitte arkadaşımın evinde kalıyordum bir gün geç kalmam neticesiyle izmit-adapazarı arasını 170-180 arası kesintisiz gittim, alışınca cidden hız konusunda sıkıntınız kalmayacaktır diğer b sınıfı arabalardan hiçbir farkı yok. Müsait zamanımda tek elle hatta çoğunda direksiyona el değmeden çekilmiş 0-170 hızlanma videomu koyabilirim.
    -Fren konusunda frenleri iyi değil yanlış bilmiyorsam 100-0 42m gibi rezalet bir sonucu var ama S çizme gibi bir durumu yok balatalarınızda veya diskinizde bir problem olabilir. Hatta titreme ve sekme ile bağlantılı olarak ön takımınızda, rotlarınızda hatta lastiğinizde bile bir sıkıntı olabilir baktırın derim.

    Şimdi gelelim benim i20 konusundaki şikayetlerime.

    1- Tıkırtılar artık gerçekten canımı sıkıyor.
    2- Şanzımanı geri vitese geçmede sıkıntı yaratıyor iki kere şanzıman indi ama düzelmedi.
    3- ABS'si öyle verimsiz ki bir gün kaza yaptıracak. Şöyle anlatayım. Örneğin sert fren yaptınız ama ABS devreye girmeden bir tık öncesindesiniz bir lastiğin çukur veya tümseye girdi veya yerde bir ıslaklığa denk geldi. Araba direk ABS'yi devreye sokuyor ve hiç fren yapılmamış gibi 2-3 metre fren boş devam ediyor. Ne yaptıysam düzelttiremedim. Hatta forumdan Enoman'la beraber test etmiştik o da farketmişti.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir. Onun dışında da i20 gerçekten 35 bin üstünü hak eden bir araba değil bence ama asla kalitesiz ve B segmentinin aşağısında bir araba değil hele çokca test ettim Polo'dan zerre kadar eksiği olan bir araba değil.

    Saygılar.

    Dipnot: Bu arabayla 4 kişi dolu bagaj istanbul-artvin arası karadeniz gezisi yapıp geri geldik. Ve biliyorsunuzdur belki Kastamonu-Sinop arası sahil yolunu kullandık gerçekten virajlarda bir sıkıntı yaşamanız beni çok şaşırttı ben gayet memnunum ve dediğim gibi isterseniz beraber 175-70-14 ölçülerine sahip olan arabamı da test edebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chncnyhn -- 2 Nisan 2013; 17:08:40 >




  • lafım konu sahibine değilde ben anlamıyorum düne kadar esp mi vardı delimiyim viraja 140 150 le gireyim yaşım 30 yaklaşık 16 yaşımdan beri şahinde kullandım mercedeste ne arabam savruldu nede kaza bela. manisa istanbul arası gider gelirim sürekli millet deli gibi basıyor makas atıyor sağ viraja en sol şeritten sıfır giriyo hani anlamıyorum. böyle deli gibi gitmemek için illa siz arabayı kullanırken kaza yapıp yanınızdaki birinin sakat olacağını yıllarca görüp kahrolmakmı istiyosunuz ozamanmı başımıza dank edecek nedir bu acele
  • Arabada bir problem vardır belki? Ayrıca abs yok mu araçta?
  • Golf alın sizi her anlamda memnun eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dzr

    Herkese selamlar. Arkadaşlar bu konu içerisinde hem i20 hakkında 1-2 gözlemimden bahsedicem hemde elimden geldiğinde sorularınıza ve kıyaslamalarınıza cevap vermeye çalışıcam. ürmek çok rahat.

    Arkadaşım, diğer kullanıcılar sizin şikayetlerinizi pek kabul etmiyorlar. Siz en iyisi, ön takımları, lastik basınçlarını bir kontrol ettirin. Hatta özel Hyundai servisinden bir usta ile deneme yapın. Aynı sorunları ustada kabul ederse, yetkili servise gidip sorunu çözmeye çalışın.
    İnşallah sorununuz çözülür...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.