Aracın km olarak ekonomik ömrünü ben bitiremem. Yani 10 yılda 500.000 km yapamam. Batarya büyüklüğüne bağlı uzun km ömrü, olsa olsa ikinci ele etki eder. Yani 100.000 km deki bir EV'yi satmak daha kolay olabilir. |
HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR (199. sayfa)
-
-
Sizin aracın aerodinamisi çok iyi. Bu nedenle tüketim, I5 ve EV3'e göre daha az olacaktır.
Ben 450 km menzili %80 şarj seviyesinde aldım.
Batarya büyük olduğu için mümkün mertebe %80 şarj sınırını aşmayı düşünmüyorum.
-
Şöyle düşünün sizin 2 kez şarj yapacağınız ortamda, büyük bataryalı araçlar ya bir kez ya vardıkları destinasyonda şarj yapacaklar.
Tabloda ortalama DC şarj hızlarına bakarsanız, HYUNDAI I5 800V mimarisi ile 140 kW, KIA EV3 ise 400V mimarisi ile 105 kW hızlara sahipler. KIA EV3 (81,4 kWh batarya) %10-80 arası şarjı 33 dakikada ve 57 kW elektrik alarak tamamlıyor. HYUNDAI I5 SR (58 KWh batarya) ise %10-80 arası şarjı 17 dakikada ve de 40,6 kW elektrik alarak tamamlıyor. Basit bir oranlama ile EV3 de 40,6 kW elektriği 24 dakikada alıyor.
Şarj hızı önemli tabii ki, ama menzil ve batarya büyüklüğü de önemli. Ben yılda 3-4 kez uzun yol yapıyorum. Gittiğim uzun yol da azami 450 km. Ben ya tek şarjla giderim ya da 5 dk DC şarja takarım.
Doğru olan kişinin kendisine uygun ve ihtiyacını gören araçtır. Sizin için hızlı şarj önemlidir, başkası için menzil.
-
Hocam ayda bir kere %100 yapmak gerekiyor diyorlar var mı öyle bir durum ? -
Hocam bu tabloda bir hata var galiba. Benim geçmiş paylaşımlarımda 300kw'lık bir şarja bağladığımda 1.dakika 177 kw 5.dakika 220 kw ile şarj ettiğimi görebilirsiniz. Şu an kış 2 hafta önce Ankara Eskişehir yaptım. Sivrihissar astor da pil ısıtma ile 190kw ile şarj ettim. Yazdan farklı olarak ilk 2 dakika 130 ile sonrasında 190 ile devam etti.
-
Oluyor evet pil kısmında ısıtma ibaresi çıkıyor -
Ben makyajlı i5'i görünce düşünmeden hemen aldım çok da memnunum ön konsol olsun cam tavan olsun araç gerçekten ferah mükemmel pil 63 kW ama şu an gelecek olan 1800 luk i5 yerine Tesla alırım cam tavan önemli benim için 2800 olan i5 yerine tereddütsüz id7 Hyundai i5 satmak istemiyor anladığım bu
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mustafa örnek -- 7 Ocak 2025; 19:16:58 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Mustafa örnek
Ben makyajlı i5'i görünce düşünmeden hemen aldım çok da memnunum ön konsol olsun cam tavan olsun araç gerçekten ferah mükemmel pil 63 kW ama şu an gelecek olan 1800 luk i5 yerine Tesla alırım cam tavan önemli benim için 2800 olan i5 yerine tereddütsüz id7 Hyundai i5 satmak istemiyor anladığım buŞimdiye kadar satılan i5 lerden en iyilerinden birini almışsınız. Birde yazın 1550 den alınan bir önceki model de
iyiydi... Şu an listede olan (bayilerde araç falan yok) dinamik1800 advance de 2700 ASLA etmez. 2024 toplam satışlarında i5 ev3 vs nal toplamasının tek nedeni fiyatları...
-
Aracın kullanım kitabında öyle bir ibare görmedim. Bahsettiğiniz konu LFP bataryaya sahip elektrikli araçlar için geçerli sanırım.
-
Benim bahsettiğim değer %10-80 arası tüm şarjın ortalaması. Peak power değil. Ama sizin gördüğünüz değerler ilginç. Ben İ5'de 175 üzerini görmedim. O da anlık değerdi. 100-175 arası dalgalanıyordu. Bu arada bahsettiğim değerleri yaz aylarında gördüm. Yani batarya ısıtmaya ihtiyaç yoktu.
İ5 LR'da bahsettiğiniz değerler görülebilir, ama SR'da gördüyseniz gerçekten çok güzel değerler.
-
KIA EV3 dünya lansmanı sonrası Avrupa ile aynı anda ülkemize geldi. Dolayısı ile ülkemize belli adette verildi. Kasım ve Aralık aylarında gelen tüm EV3'ler satıldı. KIA TR'nin en büyük hatası GT-Line ve Prestige donanımlı araçların ön siparişini sınırlı tutması oldu. Sanırım Kasım-Aralık aylarında 750 adet EV3 satıldı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X