Şimdi Ara

HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR (198. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: krayt_dragon
1 Kayıtlı Üye ve 5 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
3.972
Cevap
192
Favori
225.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 195196197198199
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • boorock666 kullanıcısına yanıt
    Bu havalarda böyle, ben de e308 ile o civarlarda alıyorum.
  • mvd23 M kullanıcısına yanıt
    Talep edin kursunlar hocam.
  • Arkadaşlar ben genelde astorda şarj ediyorum pili gitmeden ısıtırsam 180 leri görüyor i5
  • HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR
  • mvd23 M kullanıcısına yanıt

    Aracın kendinde navigasyon sisteminden yakınlardaki bir şarj noktasını seçin. Oraya gidene kadar bataryayı şarj etmek için ısıtacaktır. Buna kondisyonlama deniyor hocam.


    https://www.youtube.com/shorts/mf21kWUeHIM?si=0OQwwRrxZn19dijS


    Soğuk havalarda hızlı şarj etmek istiyorsanız bunu yapmak zorundasınız veya bekleyeceksiniz şarj ederken ısınacaktır.

  • Makyajlı i5 de etkinleştirme butonu var menüde manuel olarak yapılabiliyor
  • turkeril kullanıcısına yanıt

    Havaya görede araba alamayiz ki abi yaza göre ayrı kışa göre ayrı araba mı olur yani

  • progressive kullanıcıları doyasıya kullansın, alacak olan sarı siteden progressive alsın.


    5'in orta konsolu hareket etmeyen, cam tavanı olmayan dynamic versiyonuna 1.8 milyon verecek olan akıl sağlığını kontrol ettirsin. 2.7 milyona da 360 kamerası olmayan advance alacak olan akıl sağlığını kontrol ettirsin. ioniq 6 advance alınabilir belki ama yine de 1.8 milyona teknolojik diye satılan aracında 360 kamera, v2l özelliği, koltuk soğutma, bose ses sistemi vb. birçok şeyin olmadığını da bilerek alsın.


    hyundai progressive'i bitirerek yine türkiye'ye büyük bir tiktir çekmiştir.


    hele ki dynamic dedikleri ioniq 5 paketi tamamiyle bir komedidir. ulan arabanın en büyük özelliği konsolun hareket etmesi. kafayı mı yediniz bu özellik olmayan bir ioniq 5 yapıyorsunuz.


    tesla arabadan çok bir elektronik alete benziyor diye bu modellere yöneliyoruz fakat yok abi adamlar bu elektrikli araba işinin tanrısı yapacak bir şey yok. gitti donanım monanım karıştırmadan motoru kıstı fiyatı çekti aşağıya. yazılım desen zaten rakipsiz. sen daha arabayı hücreselden internete bağlayacak izinleri almamışsın umrunda değil bir de bir sürü özellik kısıyorsun.


    hadi oradan.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheFormul -- 7 Ocak 2025; 1:21:25 >




  • Mustafa örnek M kullanıcısına yanıt
    hocam i6 ve eski i5 te menüden aktifleştirip sonrasında navigasyondan dc şarj istasyonunu varış yeri olarak ayarlamak gerekiyor. kondisyonlama başladığında ise göstergede simge çıkıyor. siz makyajlı i5 te sadece menüden aktif edince kondisyonlamanın başladığına dair göstergede bir ibare simge vs oluyor mu?
  • TheFormul kullanıcısına yanıt

    hyundai.com.tr de cam tavan var gibi duruyor ? Cam tavan ve kayan konsol gitti bilgisi kaynağı nedir?


    Edit: Dynamic de kalkmış gibi ikiside...84kw olanda duruyolar. Bu durumda 2024 sonunda satılan 84kw lık dynamic e denk donanım sunan en mantıklı seçenek olacak sanırım.


    Aracın model pil donanımı ile o kadar oynadılar ki maymuna döndü...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarpuli -- 7 Ocak 2025; 10:2:15 >
  • Merhabalar,


    Daha önce İ5 kullanmış ve deneyimlerimi paylaşmıştım. Orada da Kia EV3’ün gelecekteki  olası adaylarım arasında olduğunu belirtmiştim. İ5 sonrası geçiş aracı olarak içten yanmalı bir araç kullandım. Şu anda da Kia EV3 Elegance LR (81,4 kWh bataryaya sahip) kullanıyorum.


    Malumunuz kış şartlarında menziller düşüyor. Ben hep evden wall-box ile 11 kWh hız ile %80’ne kadar şarj yapıyorum. Aracım yeni olduğu için şu ana kadar 2 kez şarj yaptım. Wall-box’u Amazon TR’den aldım. Aşağıda linkini paylaşacağım.  Kia EV3 LR %80 şarj ile kış şartlarında 450 km karma menzil veriyor.


    Aracın kitabında batarya sağlığı için;

    -        Mümkün olduğunca AC şarj kullanımı (11 kwh tavsiye ediliyor)

    -        %80’ne kadar şarj edilmesi özellikle belirtilmiş.


    Aşağıdaki paragraf aracın kitabından alıntıdır.

    -        DC Şarjı: Halka açık şarj istasyonlarında hızlı şarj edebilirsiniz. Şirketin tüm DC şarj cihazı türleri için sağlanan ilgili kılavuzuna bakın. DC şarj cihazı sürekli kullanılırsa batarya performansı ve dayanıklılığı azalabilir.

    -        Yüksek voltajlı batarya ömrünü uzatmaya yardımcı olmak için DC şarj kullanımı en aza indirilmelidir.


    Hızlı (DC şarj) şarjın batarya ömrü üzerinde AC şarja göre olumsuz etkisi olduğu aşikar. Bu durum aracın kitabında açıkça belirtilmiş.


    Bu durumda “menzil önemli değil, şarj hızı önemli” kavramı batarya sağlığı göz önüne alındığında çelişkili bir durum yaratmıyor mu?


    Ben özellikle uzun yol kullanımı ve kışın düşen menziller nedeniyle, EV’lerde menzilin önemli olduğunu düşünen taraftayım. Kaldı ki kışın hava sıcaklığının düşük olduğu bölgelerde, DC şarj hızının ön ısıtma yapılmazsa ne kadar düştüğü forumdaki kullanıcı deneyimleri ile ispatlanmış durumda.


    Bataryaların toplam dolum döngüleri ile yapılabilecek azami km konusunda, doğru ya da yanlış şöyle bir kanıya vardım.


    Örnek olarak daha önce kullanmış olduğum 58 kWh HYUNDAI  İ5 ve şimdi kullandığım 81,4 kWh bataryaya sahip Kia EV3’ü alalım.


    Her iki araçta da NMC batarya var ve 1000 dolum döngüsüne sahip olduklarını varsayalım. EV Data Base sitesinden almış olduğum gerçek değerler üzerinden kıyaslama yapmak gerekirse;


    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR




    Ilık hava karma menzil değerleri:

    HYUNDAI I5   340 km,         KIA EV3 LR     525 km


    1000 dolum döngüsüne göre;  HYUNDAI  I5  340.000 km,  KIA EV3  525.000 km yol yapacak demek olmuyor mu?


    Sonuç olarak:

    -        MENZİL = BÜYÜK BATARYA (Aerodinami gibi başka etkenler de var tabii ki)

    -        DAHA FAZLA KM = BÜYÜK BATARYA

    -        UZUN BATARYA ÖMRÜ = AC ŞARJ KULLANIMI


    Burada iki farklı segmentteki araçları kıyaslama yapmak istemedim. Sık yapılan DC şarjın batarya sağlığına olan etkisi ile büyük kapasiteye sahip bataryanın menzile olan katkısına ilave olarak, aracın kullanım ömrü boyunca yapacağı toplam km'ye olan etkisini vurgulamaya çalıştım.


    Saygılarımla.


    Kullandığım Wall-box'un resmini koyuyorum. Şu anda stokta yok, ama ara ara stoğa giriyor.


    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 7 Ocak 2025; 13:11:54 >




  • Ev3 güzel araç tamam da ioniq5 ile aynı sınıfta değil iç genişlik olarak fark var. Ev3 gtline harici alınmaz bence arka taraf çok plastik ve kalite farkı var ioniq5 ile.
  • oto_sever O kullanıcısına yanıt
    Batarya olarak mükemmel ama iç kalite olarak vasat bir araç. Kia ev3 maalesef
  • hocam küçük bataryanın şarj döngüsünü daha çabuk tüketme konusunda haklısınız. ama geçenlerde denk gelmiştim 300k küsür km yapan bir i5 in batarya sağlığı %91 di. normal bir kullanıcı bu km ye 15 senede anca ulaşır ve hala %90 civarı pil sağlığı olan bir bataryaya sahip olur.
  • canlee89 kullanıcısına yanıt

    Her ikisini de kullanmış birisi olarak hiç de öyle değil maalesef. Gidin test edin, araç youtube'da göründüğü gibi değil.


    Sıfır trim sesi, mükemmel süspansiyon konforu.


    Yeterli güvenlik, yeterli fiziksel tuş, kullanıcı dostu ara-yüz. Bunlar tüm donanım seçeneklerinde standart.


    Her ihtiyaca, her bütçeye uygun donanım seçenekleri sunmuş KIA.


    Satılmayacak olsa, KIA 3 farklı donanım getirmezdi. Sadece tek donanımla piyasaya girerlerdi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 7 Ocak 2025; 14:19:30 >
  • emrsln E kullanıcısına yanıt

    Zaten aynı sınıfta olmadıklarını ve kıyaslamadığımı belirttim, I5 kullandım ve kullanıyorum. Aracı yakın bir akrabama verdim.


    GT Line gereksiz pahalı. EV'leri ekonomisi için alıyoruz. Alırken, kullanırken ve satarken de ekonomik olmalı.


    Donanım ihtiyacı ve aracın büyüklüğü kişiye göre değişir.


    - Ben deri koltuktan hoşlanmıyorum mesela. Sıcak-soğuk yüzünden ısıtma ve soğutma gereksinimi de kalmıyor böylece.

    - Full cam tavan ha keza. Yazın içerinin aşırı ısınması nedeniyle, Tesla kullanıcılarının şikayetleri ortada.

    - Benim kapalı garajıma HYUNDAI I6 ve Tesla sığmıyor, ya da girip-çıkmak işkence olurdu. I5 ile en az iki manevra ile girip-çıkıyordum.


    Dedim ya, donanım ve genişlik ihtiyaca göre değişir. Herkes kendi ihtiyacına ve kendisine mantıklı gelen aracı alıyor sonuçta.


    Herkesin doğrusu, kendisine doğru.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 7 Ocak 2025; 14:20:53 >
  • ftrpist F kullanıcısına yanıt

    Doğrudur, o zaman 84 kWH'lık bataryaya sahip HYUNDAI I5'de 400.000 km de aynı batarya sağlığına sahip olacaktır.

  • hocam bizde bile 20 senelik araçlar artık miadını doldurmuş oluyor. ki refah seviyesi daha yüksek ülkelerde 10 yıllık araçlar bile hurdaya ayrılıyor. 14-15 sene sonra %10 luk bir bozunma ekstra bir arıza olmadıkça sadece aynı oranda menzil kaybı demektir. güncel bataryalar için 20 sene ömür biçiyorlar ve aracın diğer aksamları kullanım ömrünü tamamladığında bile bataryalar hala kullanılabilir olacak deniyor. haber linkini aşağı bıraktım

    https://www.donanimhaber.com/amp/elektrikli-arac-pilleri-20-yil-dayanabiliyor-iste-yeni-veriler--182183
  • kış şartlarına rağmen şehir içi tüketim böyle bende, son şarjdan önce 140km/s hızlarda şehir dışı kullanımım olmuştu, yoksa menzili daha yüksek veriyor. yazın şehir içi normal kullanımda 460km menzili görüyor i6

    HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR
  • oto_sever O kullanıcısına yanıt

    Hızlı şarj, elektirikli araba almamdaki tek motivasyondur. İ5 i çoğunlukla şehir içi kullanıyoruz evden şarj ediyoruz. Yılda 2-3 defa şehir dışı yapıyoruz. Eğer Tesla vs gibi 30 dk yı geçen şarj süreleri olsaydı kesinlikle almazdım. Kapasitenin benim için hiç önemi yok. 40 kw olsun sadece 200km gitsin ama 5 dk da şarj olsun bugün i5 i satar onu alırım.

  • 
Sayfa: önceki 195196197198199
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.