Şimdi Ara

Hyundai Ix35 2.0R Elite OV Mini İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
1
Favori
2.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,


    Aslında başka bir yer için hazırladığım bu yazıyı belki bir merak eden olur diye uzun süredir takipte olduğum bu forumda da paylaşayım dedim. Eksiği kusuru mutlaka olmuştur, affola şimdiden.




    Hyundai Ix35 2.0R Elite OV Mini İnceleme


    Hyundai Ix35 2.0R Elite OV Mini İnceleme


    Hyundai Ix35 2.0R Elite OV Mini İnceleme


    Hyundai Ix35 2.0R Elite OV Mini İnceleme


    Hyundai Ix35 2.0R Elite OV Mini İnceleme


    Hyundai Ix35 2.0R Elite OV Mini İnceleme



    Önceki aracım Cruze'u eşim kullanamayınca ve de piyasasının diğer araç markalarına göre Türkiye'den çekildiğinden olsa gerek yavaş ilerlemesi yüzünden araç değiştirmeye karar verdim 2020 sonlarında. Cruze'u satıp aralık 2020 itibariyle Dizel otomatik Hyundai Ix35 aldım. Cruze aracımdan da tokluğu olsun, yakışıklılığı olsun memnundum ama beni özellikle LPG kaynaklı sorunlardan üzdüğü de oldu. Her neyse o başka bir hikaye. 



    Sportage, Kuga, Ix35, Tiguan araçların arasında seçim yapacaktım. Çok uzun bir süre araştırma yaptık kendimizce. Otomatik vites şartımız vardı ama malum çift kavrama DSG ve Powershift'ten çekindim sonraları. Halbuki Kuga ve Tiguan da çok güzel araçlardı. Mecbur Spo ve Ix35 arasında kaldık. Ix35'in sonraları tekrar Tucson'a dönüşmesi nedeniyle gönlüm Sportage'dan yanaydı fakat maddiyat el vermedi. Daha doğrusu ix35'in 155 bin km'de 2014 modelini alabileceğim fiyata 200 bin km üstü Spo'ları anca alabiliyordum. Bu nedenle mecburi şekilde dümen kırdım ve 156 bin km'de 2014 elite ix35'i alıverdik.


    Aracı alır almaz satıcının bakımı yeni, rot balansı falan yeni demesine rağmen hemen bakıma soktum çünkü İstanbul'dan aldığım aracın Bursa'ya gelirken yolda freni, rot ayarı ve far ayarı berbat durumdaydı. Güvenemedim açıkçası bu nedenle. Balataları değiştirince frenler, ampülü lede çevirip ayar yaptırınca farlar ve ön lastikleri değiştirip ayar yaptırınca da direksiyon yamuk duruş kendine geldi. Acemilikten kaynaklı bakım olayını tamamen, güvendiğimiz bir ustaya bıraktık. Sağ olsun o da güzel yaptı işini problem yaşamadık ama bazen takıntım tutuyor bu sefer yağ ve filtreleri ben alayım dedim 1 yıl sonra yani bu ay bakıma gidecekken. Kabul etmedi, ben de kendim alıp başka özel servise gittim.


    -İlk aldığımda yani 2020 aralıktaki antifriz, yağ, filtreler ve ön balataların değişimi 1100 tl tutmuştu. Yağ castrol, filtreler kore işiydi sanırım. Pandeminin de etkisiyle yaklaşık 8-9 bin km yapınca bakımı 1.5 ay geciktirdim.


    -1 ay önce yaptırdığım bakımda distribütöründen aldığım Mann filtreler (yağ, hava, mazot) 550, shell 5w30 yağ 900 lira tuttu. Hayvan 9.5 lt yağ alıyor. Birader kamyon musun sen bu nedir diyemedik tabi. Takribi ıvırı zıvırı ile 1750 tl civarı tuttu 2022 Ocak bakımı.


    Bunun dışında araçta aldığımda 4 mevsim kumho lastikler vardı. Diş derinliği çok iyi durumda ama sertleşmişti. Sanırım 1 tanesi de sıkıntılıydı. Şimdilik sadece ön 2'liyi değiştirebildik. Bunun dışında kendimce bagaj havuzu, fitillerin ve sunroofun bakımı gibi ufak tefek şeyler yaptım. Basamaklara da led bağlayacağız uygun vakitte.


    Aracın artı ve eksi yönlerine gelirsek:


    Eksilerle başlayalım.


    1.Aracın yol yalıtımı ciddi manada kötü. Tipi Kore. Eğer sert lastik kullanırsanız rahatsız edebilir. Ben ön iki lastiği değiştirince bile baya değişiklik hissettim ki buna rağmen kötü.

    2.Şanzımanı biraz ağırkanlı ve de ekonomi odaklı. Tipik eski tip tork konvertörlü gibi davranıyor bazen. 6 ileri.

    3.Özellikle sağ şoför koltuğu yan kısmında mühendislik hatası mı dersiniz artık kronik yırtılma sorunu var. Deri kısım koltuğun metaline sürtünce zamanla yırtılıyor. Söküp araya yırtılmasını engelleyecek deri parçası koydum kendimce. Hafif deforme olmuştu ama kurtardık sayılır.

    4.Mercek var ama halojen ampül kullanılmış. Bence eksi bir durum.

    5.Bagaj kısmında yalıtım neredeyse yok. Valla ayıptır be.

    6.Multimedya ekranı var. Kullanışlı ama bir android değil.

    7.Yan aynalardaki sinyal kısmı kırılmaya ve zarar görmeye çok müsait. Şeffaf bantla korumaya aldım ama ne kadar korur kim bilir.

    8. Bence çok değil ama genel kanı çok yaktığı yönünde. Benim şehir içi yoğunluklu ortalamam 9.1'di en son. Bakımdan sonra sıfırlandı, yaklaşık 700 kmdir de 8.4 lt.

    9. MTV malum. 2882 TL koymuyor değil.

    10.Bakımı yağ meselesinden ötürü biraz tuzlu.

    11.Virajlarda yatma oluyor ister istemez. Suv'umsu araç sonuçta.




    Artılarıyla devam edelim.


    1. Kısmen hacimli motor 2000 cc ve 184 bg 392 tork üzmüyor. Hatta bazen sırıtıyorum.

    2. Şanzıman maşallah çok konforlu.

    3. İç mekan yerleşimi oldukça ferahlık sağlıyor. Açık renk deri, cam tavan, geniş camlar vs.

    4. Şehir içinde dar sokaklarda bile kullanımı kolay. Bağcılar ve Esenler gördük hiç zorlanmadık o derece.

    5. 4x4 olması hızlı kalkış sevenler ve dağ bayır gezenler için avantaj. Ağırlık ve yakıt olarak dönüşü de var tabi.

    6. Her ne kadar ben sensör arızasından kullanamasam da araçta APA var. Otomatik park, yokuş kalkış, yokuş iniş gibi güvenlik önlemleri hoş.

    7. 4 koltukta da ısıtma var. Kışın valla çok iyi oluyor. Otomatik far, yağmur sensörü, anahtarsız giriş-çalıştırma, bluetooth (sesli komut) , soğutmalı torpido gibi dönemine göre güzel özellikleri var.

    8. Araç oldukça konforlu. 225/55/18 lastikler de etkili tabi bunda.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TahaKaradeniz -- 16 Şubat 2022; 13:39:14 >







  • Bu arabayı almayı bende düşünmüştüm çok hoşuma giden bir araçtı.

    Sonra çocuksuz bir çift olarak eşimle düşününce büyük bir araca gerek olmadığına karar vermiştik.

    Fiyatına göre oldukça güzel bir araç olduğunu düşünüyorum diğer SUV'lara göre.

    Güzel günlerde kullanın.


    Kore grubunda yol sesi her araçta bir miktar var sanırım, bundan kaçamıyorsunuz, benim aracımda da premium lastik olmasına rağmen bir miktar ses var.

    Yakıt meselesi sanırım en çok yakan dizeller yine kore grubunda olabilir, üstüne 4x4 ve suv bir araç için yakıt normal bence.

  • BenjaminGreen kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim Hocam.


    Yakıt bana 1700 kg, 4x4 ve tork konvertörlü bir araca göre makul geliyor açıkçası. Yol sesi ise canımı sıkmıyor değil. Davlumbazlara pütür ve bitüself düşünüyordum ama sadece pütür atıp geçebilirim de.

  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt

    Beni çok rahatsız etmiyor çocuk olmayınca müzik hep açık oluyor, çok nadir müziksiz yolculuk yaparım.

    Pütür tek başına fayda etmez ikisini bir yaptırırsanız beni de haberdar edin işe yarayıp yaramadığına dair, bende yaptırırım eğer işe yararsa 

  • BenjaminGreen kullanıcısına yanıt

    Denersem mutlaka haber veririm. Bende de sürekli açıktır müzik, idare ediyoruz öyle.


    Müzik sistemi de orta-alt seviye bu arada. Öldürmüyor da güldürmüyor da.

  • Öncelikle emeğinize sağlık, güzel bir yazı olmuş.


    Suv düşüncem var ama hep yakıt tüketimi sebebiyle vazgeçiyorum. Şehir içi makul, kabul edilebilir ancak şehir dışı tüketimi nasıldır?

  • san_jose kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim.


    Şehir dışı 2 defa İstanbul bir defa Manisa yaptım ölçmedim açıkçası ama 7.5 olan değer geçen sene kar-buz varken akşam-sabah soğuğunda Bursa-Keles ve Keles-Bursa yolculuğundan sonra çekilmişti. O havada ve Keles yolunda - bilen bilir oldukça rampalı bir yoldur- çok güzel bir değer. Uzun yol ve normal bir kullanımda 6-6.5 lt yakar diye düşünüyorum.


    Normalde çok sakin bir sürücüyümdür lakin araba özellikle ücretli otoyollarda insanı gaza getirmiyor değil. Değer söyleyebilseydim sizlere de açıkçası makul olmayacaktı.

  • Bi Kocayayla yapıp gelelim haftasonu

    Güle güle kullanın
  • Esp yi kapatip dönüşlerde yanlamasi cok hosuma gidiyor bu arabanin agirligina gore kalkisi muhtesem. Beygir ve torku. Hakkini veriyor kesinlikle.
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt
    Kocayaylada çekilen fotoğrafı bilen çıkması hoşuma gitti. Nefis bir yer yahu, inşallah keşfedilmez.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Hocam o aksiyonu yapacak kadar usta değilim ama virajlara sert girdiğimde apex sonrası gazlayınca arkayı da güzel topluyor kerata. Esp yi kapatmak nasip olmadı hiç
  • Hayırlı olsun güzel araç, güle güle kullanın.

  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim Hocam, pek kullanıcısı yok sanırım ama iş görüyor.

  • Merhaba,


    Aracınızı reliability(uzun dönem sorunsuzluk diyelim) olarak değerlendirmeniz mümkün mü?


    Ben çekme karavancıyım ve bu araç radarımda(ikizi kia sportage ile beraber). Aracın tüketimi, motor şanzuman uyumu, iç donanım/malzeme eskime oranı, rutin ve ağır bakımda malzeme/parça bulunabilirlik gibi hususlarda malesef dilimizde olan yazılar çok kısıtlı.


    Keyifli sürüşleriniz olsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 212444 -- 18 Şubat 2022; 14:52:45 >
  • Güzel ve faydalı inceleme. Araç da fena değil ama yıllar önce deneyimlediğim kadarıyla yol tutuş açısından rahatsız edici bir araç. Süspansiyonlarını da beğenememiştim, şehiriçinde ve uzun yolda beni rahatsız etmişti. Yine de SUV ve otomatik olduğu için piyasası hareketlendi eskiye göre.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • 212444 kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Şimdi ben aşağı yukarı 9 bin km civarı tecrübemle size sorunsuz desem pek doğru olmayacaktır. Face grubunda bir arkadaş (tamamı kendi kullanımı) 437.674 km'deyken bir fotoğraf paylaşmıştı ve sorun yaşamadığını söylemişti. Almayı düşünürseniz 2013-15 arası olan makyajlı kasa ve Elite paketini tavsiye ederim. Sorunlarını genel olarak yazdım yukarıda bir de 4x4 sisteminde dişlilerinde sıyırma yapan bir bölüm var, o da kronik arıza deniyor.


    -Malzeme kalitesi orta derece diye bilirim. Sert plastik kullanılan yerler çoğunlukta. Benim araç 2014, pek bir eskime yok.


    -Parça konusunda sorun yaşamazsınız diye düşünüyorum. Hele ki rutin bakımında oldukça kolay. Yalnız özellikle yağ konusunda müsrif bir araç. 9.5 lt yağ alıyor. Bu da ekonomik değil.


    -Motor şanzıman uyumu oldukça iyi. Yüksek torktan ötürü tork konvertörlü bir şanzıman kullanılması iyi olmuş kanımca. Herhangi bir sarsıntı, titreme vs söz konusu değil. Launch control yapıp 8.x saniyelerde 0-100 yapan arkadaşlar mevcut.


    -Hocam siz karavanla kullanacaksanız tabiki benim verdiğim oranlar zor ama 9 lt Bursa trafiğinde oldukça normal bir tüketim bu araç için bence. Eşim kullanmasa ben 8-8.5 civarına gezerim ama almadan önce 10 lt bu aracın hakkıdır diye gözden çıkarmıştım açıkçası.


    -Karavanın büyüklüğüne göre durum değişiklik gösterebilir tabi ki ama bu aracın ve Sportage'ın 1.6 gdi motor 135 bglik modeliyle bile bu işi yapanlar var. Bu araçların yaklaşık 2.5 katı torku olan dizel Spo-Ix35 bu konuda sıkıntı yaşamayacaktır. Tabi bakım periyotları değişmek suretiyle.


    Teşekkür ederim.





  • anyhill kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    2013 öncesi araçlarda söylediğiniz süspansiyon rahatsızlığından bahseden arkadaşlar var. Makyajla beraber bu durum düzeltilmiş. Dizellerde jantların 18 olması ve lastiklerin 60 değil de 55 yanak olması yol tutuş konusunda benzinliye göre avanataj sağlayacaktır. Ben memnunum ama eski aracım Cruze'a göre daha yatma daha fazla tabi. Kayma ve güven kaybı yaşamadım ama çok şükür.


    Teşekkür ederim ilginiz için.

  • Ix35 efsanedir. Tucsonun ix olmasi bmw yoneticisinin hyundaiye katilimiyla olmustur. Ancak kisa bir sure sonra Amerika etkisiyle yine tucson ismine dönüş yasanmistir.
    Kisacasi ix35, walking deadte kullanilan efsane bir aractir.
  • 7 yıl hundai accent blue,5 yıldır kia sportage 1.6 gdi consept plus paketli,alınırken 45000 km de lpg li hasarsız araç kullanıyorum,seçerken ix35 ile spo arası çok dolandım,ama kaslı yapısı bizi spoya çekti,2020 ye kadar kia ve hundai kardeş firmalar oldugu için vidasından yazılımına kadar herşeyi benzeştir.kullanım dilini anlayıp tarzını severseniz üzmeden sorunsuz (belalı fransızlardan sonra)kore araçlarını severek ve mutlulukla kullanıyoruz.

  • Lawy L kullanıcısına yanıt

    BMW'den gelen tasarımcısıyla (yönetici) isim değişikliği arasında bağ olduğunu bilmiyordum. Teşekkürler.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.