Şimdi Ara

Hyundai'nin beygir gücü şikesi. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
239
Cevap
0
Favori
20.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    tamam hocam senimi kırcam, anlaştık gitti


    peace
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun


    quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    ister ps ister hp, ister ingiliz bhp, ister kw, önemli olan birim değil, yöntem, birimde şöyle önemli metrik beygir gücü ps de yüksek çıktığından onu yazıyorlar, gerçi bu akımı japonlar başlattı ve artık hemen hemen her firma ps yazıyor, ama hp yazıyorsa üstüne 2-3 te siz ekleyin...


    golfun kw cınsınden gucuyle i30 un kw cinsinden gucunu hp cınsınden guce cevırın ve fark varmı bize söyleyin. üşenecekseniz ben söyleyeyim, hiçbir fark yok... hiçbir aracın açıklanan gucunden 02-3 beygir çıkartmaya veya eklemeye gerek yok.














     Hyundai'nin beygir gücü şikesi.


    Ya harun bey insanı niye boşuna uğraştırıyorsun ki, anlatıyorumda anlamamak için direniyorsun,

    Biri yani hyundai ninki SAE standartından ölçülüp Kw birimine çevirilmiş,

    Diğerleri yani piyasadaki birçoğu araç (özellikle EU pazarına giden) DIN standartından ölçülüp Kw çevirilmiş,

    Alın size tofaş ın vakti zamanında yaptığı dürüstlük örneği,

    Birinde yani SAE de, hava filtresi, alternatör, dinamo, egzost, klima vs gibi donanımlar takılı değilken kranktan alınan güç, 73 hp çıkıyorken

    Diğerinde sürüşe hazır tüm donanımlar takılıyken kranktan ölçülen güç, 65 hp çıkıyor,

    Hyundai işte bunu yapıyor, hoş ta ediyor, zaten ameraka da da iyi satıyor ve oranın ölçüm yöntemlerine göre elde ediyor teknik değerleri...

    Daha bunun nesini anlamadınız bende sizi anlayamadım, biri bir birimi yada miktarı ifade ederken, diğeri o miktarı elde edebilmek için kullanılan yöntemi ifade ediyor, SAE bir standart, bir yöntem, Kw bir birim, ölçüm birimi, ve yöntemden elde edilen tekniğe göre çevirildiği veya direkt elde edildiği için, fark çıkıyor, yok çıkmaması lazım sa,

    Siz söyleyin tofaş araçtaki 8 beygire ne olduuu ???


    Gerçekten bazı arkadaşlar anlamamkda ısrar ediyor.


    Olay burda Hp veya Ps olayı değil.

    Bu gücün ölçüm normunda olay sae veya dın'de olsa ölçüm birimi sonuçta ps ve hp'ye dönüştürülüyor.

    Başlığı açan arkadaşa neden çizilmiş merak ettim.Oysaki foruma uyan gayet güzel bir konu.

    Eğer hyundai sae biçiminde ölçüp yazıyorsa evet dolaylı olarak üçkağıt yapıyor demektir.Bunda kabullenemicek ne var?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerf -- 27 Ağustos 2011; 11:25:30 >




  • Bilmeyenler için şunu belirtmekte fayda var ,konuyu açan arkadaş (eac) müthiş Hyundai düşmanıdır.
    Bu şekilde başlıkları çoktur.Başka markaların hatalarını araştırma konusunda da hyundai gibi istekli olsaydı onlarda da bulurdu emin olun.O yüzden temkinli yaklaşmalı.
    110 beygirlik era dizelin aslında 93 beygir olduğuna bu aracı kullanan kimse inanmaz.
    İyi niyetli her türlü bilgilendirmeye açığız ve faydalı da olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hkas -- 27 Ağustos 2011; 11:33:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kajmer88

    Vay arkadaş. Doğruysa da yanlışsa da ne kadar çok Hyundai düşmanı varmış :)






    Bir de konuyu açan arkadaşa itafen,bunu amerikadan geldiğini iddaa ettiğiniz belgeler ile (hani CIA'nın gönderdikleri) neden mahkemeye gidip biz kandırılmışların kahramını olmuyorsunuz.Sanayi bakanlığının vermiş olduğu tip onay belgesi yanlış sizin CIA bilgileriniz doğruysa sizi mahkemelerde görmek isteriz hem meşhur olursunuz,hem kahraman hem de kazandığınız tazminat ve reklamlar ile zengin, yoksa da burada boşu boşuna kendinizi yırtmayın konu kirliliği yapmayın.


    EDİT:İmla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -ottoman- -- 27 Ağustos 2011; 11:35:40 >




  • Hyundai eralar 98 ps dir bu bir,

    ikincisi hyundai kullanılan yöntem hakkında hiçbir yerde bilgi vermemektedir bu da iki,

    verdiği tek bilgi 80/1268/EEC 2004/3/EC diye bir yönetmeliktir ki o da,

    MOTORLU ARAÇLARIN KARBON DİOKSİT EMİSYONLARI VE YAKIT

    TÜKETİMİ İLE İLGİLİ TİP ONAYI YÖNETMELİĞİDİR, bu da üç,

    sıkıysa SAE mi DIN mi kullandın onuda yazsana çakal HYUNDAI MOTOR COMPANY !!!

    çok ilgili arkadaşlar varsa burdan araştırabilirler

    http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi McManamann -- 27 Ağustos 2011; 11:43:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company


    quote:

    Orijinalden alıntı: eac

    Şimdi forumu sallayacak bombayı patlatıyorum.

    Bu yazdıklarımın belgeleri var. Bu akşam için söz verdiğimden konuyu şimdi açmayı uygun gördüm. Ama musait olduğum en kısa zamanda tablolar ve şemaları buraya ekleyeceğime emin olabilirsiniz.

    Öncelikle konuyu kavrayabilmek için ön bilgi gerekli.

    Bunu da şu kaynaktan ediniyoruz. Özellikle SAE güç birimi için olan tanımlamayı mutlaka okumalı ve DIN güç biriminden olan farkını bir kenara not etmeliyiz.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower

    İlk önce şunu belirtmeliyim. 1990'lı yılların başında otomobillerin beygir güçlerini SAE normu üzerinden veren "exaggerate" sendromu ortaya çıktı. Özellikle Renault, Fiat, Jaguar, Hyundai, BMW, Ford ve Mazda başta olmak üzere pek çok diğer marka motor güçlerini SAE normunda vererek motor güçlerini abartı gösteriyordu.

    Olay şundan ibaret;

    1.4 litre motorumuz 92 hp/SAE normunda 92 hp gibi görünürken aslında 80hp/DIN yani bizim bildiğimiz 80 hp güç üretiyordu. Ama şatış broşürlerinde 80 hp değil 92 hp yazıyordu.

    Üreticiler yavaş yavaş DIN normuna geçerek otomotiv sektöründe prestijlerini ve güvenilirliklerini artırma çabasına girdiler. Üstteki markalardan biri hariç hepsi bu geçiş sürecini sorunsuzca tamamladı.

    Geçiş yapamayan marka ise Hyundai oldu.

    2004 yılında ANSI yani (American Society of Standarts Institute) bir bildirim yayınladı ve dedi ki;

    "New York, 2003


    According to consumer advocacy groups, many carmakers have joined in a trend of inflating horsepower claims in recent history. To address this issue, the Society for Automotive Engineers (SAE), an ANSI member and accredited standards developer, is revising a standard to verify car manufacturers� claims for the power of their engines. Adherence to the revised standards will help to give consumers more confidence in their assessment of vehicles that best meet their needs.
    Horsepower is defined as work done over time. One horsepower is the amount of power necessary to lift 550 pounds 1 foot in 1 second, or 33,000 lb.ft./minute. In automobiles, torque measures the turning force generated at the wheels. A high horsepower rating generally indicates higher top speeds, while torque signifies a vehicle's acceleration and ability to pull heavy loads.

    Automakers can test for horsepower and torque in a variety of ways. SAE J1349 Engine Power Test Code � Spark Ignition and Compression Ignition � Net Power Rating Standard specifies a basis for net engine power rating, and a method for determining net full load engine power with a dynamometer. A dynamometer places a load on the engine and measures the amount of power that the engine can produce against the load.

    The current test, which originated in the early '70s and was last reviewed in 1995, allows automakers to claim horsepower and torque figures higher than what most owners will actually experience. The SAE Power Test Code Committee � chaired by David Landcaster, General Motors Corp. engineering group manager � is revising its standard for measuring horsepower and may suggest that automakers have an independent observer verify the numbers they claim for horsepower and torque. The standard will also set a procedure for how to test torque, which is also heavily advertised by car manufacturers.

    According to SAE, the revised standard is expected to be written by the end of the year. An SAE ****ory committee will then decide whether to adopt the procedure and the use of outside witnesses, such as Underwriters Laboratories Inc., to verify automakers' claims. "

    Peki Hyundainin bu duruma karşı tavrinin ne olduğunu biliyor musunuz?

    Amerika gibi "akiili ve değerli insanlar"ın yaşadığı ülkelerde motor güçlerini halen HP/SAE olarak yayınlamaya devam ediyorlar.

    http://www.carseverything.com/112/hyundai-performance-specs.html

    Gördüğünüz gibi güç birimi SAE olarak belirtiliyor.

    Ancaaaakk; Hyundai Türkiye, Rusya ve Hindistan gibi geri kalmış ve aptal olduğunu düşündüğü ülkelerde, tüm broşürlerinde ve sattıkları araçlarda HP birimini kaldırarak, bu yaptırımdan kurtulabilmek adına PS birimine geçti ve birimi SAE cinsinden ele aldığı bilgilerini her yerden kaldırdı.

    Yani hyundai araçlar Hp olarak güç üretirken, bunun hangi birime göre ölçüldüğü bilgisi yok edildi.

    Sonuç;

    Amerika'da şu oldu;

    "Incidently, I spoke with our CARB consultant this morning who said he has
    spent the last few month as a expert witness in the horsepower claims debacle
    with Hyundai NA. It seems that the mistake came when Hyundai NA used the HP
    figures obtained in un-officially tested (no SAE correction) dyno pulls, done
    somewhere in Korea.

    It is accross every model.

    They have been forced to offer huge cash refunds and extentded warranties
    to a few people. "

    Durumu farkeden ve kendilerine daha düşük güçlü araç satıldığını iddia eden Amerikalılara 450 ile 1000 dolar arası para iade edildi ve uzatılmış garanti süreleri hediye edildi.

    Ancak Türkiye gibi ülkelerde hiçbir şey çaktırılmadı. (:

    Bugün satılan Sıfır kilometre Hyundai Accent ERA'nın broşürde ve her yerde motor gücü 110 PS görünüyor iken;

    Bu motor gücünün 110 PS= 108 HP/SAE;

    Diğer tüm markalar gibi DIN normunda ölçüm yapıldığında bu gücün 93 hp/DIN çıktığını biliyor musunuz?

    Yani Hyundai Accent ERA 1.5 CRDİ 110 Hp değil 93 Hp'dir.

    Ayrıca bunun belgesini de buraya ekleyeceğim.

    Bu bilgiler bana Amerika'dan gelmekte. İnanmayan olursa araştırabilir.

    Ayrıca belgeleri de ekleyeceğim.

    Kısaca Hyundai'nin motor güçlerine inanmayın. İnanacaksanız da 15-20 hp'yi çıkartın.

    Bir dahaki yazımda 1.5 CRDİ motora dyno'da nasıl 240 hp tork ürettirebileceğimizi de açıklayacağım.

    Tork konusu da sizleri şoke edecek.

    Saygılar.

    Hyundai'yi ölümüne savunan arkadaşlardan açıklama bekleriz (:

    Bye...



    SAÇMALIK


    merak ettim bende şimdi önce fail dedim ama henüz belgeler konmamış....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 27 Ağustos 2011; 12:05:04 >




  • Hyundai sahibi arkadaşlar konuyla ilgili herhangi mantıklı bir açıklama yapmak yerine sadece başlığı açan arkadaşa saldırmışlar buda dikkatimi çekti.

    Çocuk gibi laf sokmak yerine bildiğiniz birşey varsa bir belge varsa koyarsınız buraya cevabı vermiş olursunuz fakat bişey bilmiyorsanızda körü körüne savunmanın anlamı yok.

    Hyundai bunu yapıyorsa evet çakallık yapıyor demektir.

    Bende sitesini inceledim bir kaç modelin teknik verilerine baktım hiç bir yerde güç ölçümlerinin SAE mi,DIN mi olduğuna dair birşey görmedim.
  • TFF nin haberi var mı?????
  • Bir dahaki yazımda 1.5 CRDİ motora dyno'da nasıl 240 hp tork ürettirebileceğimizi de açıklayacağım.

    ben bunu merak ediyorum ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun


    quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    ister ps ister hp, ister ingiliz bhp, ister kw, önemli olan birim değil, yöntem, birimde şöyle önemli metrik beygir gücü ps de yüksek çıktığından onu yazıyorlar, gerçi bu akımı japonlar başlattı ve artık hemen hemen her firma ps yazıyor, ama hp yazıyorsa üstüne 2-3 te siz ekleyin...


    golfun kw cınsınden gucuyle i30 un kw cinsinden gucunu hp cınsınden guce cevırın ve fark varmı bize söyleyin. üşenecekseniz ben söyleyeyim, hiçbir fark yok... hiçbir aracın açıklanan gucunden 02-3 beygir çıkartmaya veya eklemeye gerek yok.














    Güzel kardeşim saten o kw ta sae veya din e göre hesaplanıyor.Yani din olarak hesaplansa kw daha düşük çıkacaktır.

    Kw sadece beygirin farklı bir birime dönüştürülmesidir.Yani kw yi referans alamassın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun


    quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    ister ps ister hp, ister ingiliz bhp, ister kw, önemli olan birim değil, yöntem, birimde şöyle önemli metrik beygir gücü ps de yüksek çıktığından onu yazıyorlar, gerçi bu akımı japonlar başlattı ve artık hemen hemen her firma ps yazıyor, ama hp yazıyorsa üstüne 2-3 te siz ekleyin...


    golfun kw cınsınden gucuyle i30 un kw cinsinden gucunu hp cınsınden guce cevırın ve fark varmı bize söyleyin. üşenecekseniz ben söyleyeyim, hiçbir fark yok... hiçbir aracın açıklanan gucunden 02-3 beygir çıkartmaya veya eklemeye gerek yok.














    Güzel kardeşim saten o kw ta sae veya din e göre hesaplanıyor.Yani din olarak hesaplansa kw daha düşük çıkacaktır.

    Kw sadece beygirin farklı bir birime dönüştürülmesidir.Yani kw yi referans alamassın


    öncelikle hitaplarımıza dikkat edelim tamammı güzel kardeşim

    yazdıkların mantıklı zamanım olunca araştıracağım




  • bütün yorumları okudum birçok arkadas konu hakkında adam akıllı bir yorum yapmamış bir cogu işin gırgırında. hyundai ın böyle bişey yapacıgını hiç sanmıyorum ki adamların zaten böyle birşey yapmaya gereği yok peynir ekmek gibi araç satıyorlar. gazetenin otomobil eki aynen böyle yazıyor bir çok markanın reklamlarını yayınlamıs arabaları hakkında yorum yapmış ama hyundai için şöyle yazıyor..

    Başlık Hyundai Ödüle Doymuyor
    Segmentinin en İyisi
    Hyundai nın modelleri tüm dünyada ödül kazanmayı sürdürüyor.Hyundai nın premium segmentteki amiral gemisi Equus Amerikada J.D Power tarafından segmentinin en iyisi seçilirken SONATA da Strategic Vision tarafından ^^Toplam Kalite Endeksi^^ araştırmasında segmentinin Lideri oldu.SONATA arastırmada BİR REKORA İMZA ATTI. 14 YILDIR DÜZENLENEN DEGERLENDİRME RAPORUNDA LÜKS SINIF DA DAHİL OLMAK ÜZERE GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜM SEGMENTLERDE ALINAN EN YÜKSEK PUANI ELDE ETTİ.Bu başarı Hyundai SONATA BUGÜNE KADAR İLK KEZ VERİLEN ^^ÖZEL TOPLAM PUANI^^ ödülünüde aldı.

    Kalitenin temel göstergesi
    Hyundai Motor America Ürün planlama direktörü Scott Margason bu başarıyla ilgili olarak^Hyundai nın almış oldugu bu ödüller otomobilin yüksek kalitesi ve kullanıcıları üzerindeki olumlu etkisinin en temel göstergesi.Etkileyici tasarımı,yüksek ikinci el degeri ve sınıfının en düşük yakıt degeri ile SONATA orta sınıfta liderliği yakaladı.Yılbasından beri Amerikada elde ettigimiz başarılı satış grafigini de bunun bir diger kanıtı dedi. İngiliz Auto Express ise Hyundai nın Avrupaya özel i-serisi modellerinden ix20 MPV-B segmentinin İ10 u ise küçük sınıfının en iyisi seçti.

    (Bunları yazan insanlar ve avrupadaki insanlar bu markanın bu kadar (eac arkadasın her yorumunda kötüledigi kadar) kötü bir marka oldugunu bilmiyorda sen mi biliyorsun. Her yorumunda her kelimende bir hyundai ı kötüleme çabasının nedenini ögrenebilirmiyiz. SONATA için o kadar kötü yorumlar yaptın. Arac avrupada yıllardır alınamayan ödülü almış ve yok satıyor. Benim bunları yazmamın sebebi bir markayı haksız yere kötülüyorsun sen haricinden hiç kimse bir diger markaları kötülemiyor.Ben hem vw hemde hyundai sahibiyim ama iki markanında kendilerine göre artıları ve eksileri var zaten bindigimiz araclar bugatti veyron gibi araclar degil. tabiki hatalarıda olacak zaten parası olan hyundai,vw,toyota,honda,renault gibi araclara binmez. paramızın karşılıgında işimizi görsğn bize az sorun cıkartsın derdindeyiz. Kötüledigin marka bir mercedes,bmw,volvo,saab,bugatti,ferrari,degilki sorunsuz ve kusursuz olsunlar.Adamlar bu paralara bence en sorunsuzunu yapmaya çalısıyor tabiki hatalarıda olacak.




  • Eac adlı arkadaşın arabası ne acaba , varsa tabi .
  • eac, tam fakesin
    hyundai'nin motor gücü kw cinsinden'dir.
    amerika birleşik devletlerinin kullandığı güç birimleri bizi bağlamaz.
    benim arabanın motor güvü 71.3 kw yani 97 ps'tir.
    sen işkembe den sallaya dur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Hyundai sahibi arkadaşlar konuyla ilgili herhangi mantıklı bir açıklama yapmak yerine sadece başlığı açan arkadaşa saldırmışlar buda dikkatimi çekti.

    Çocuk gibi laf sokmak yerine bildiğiniz birşey varsa bir belge varsa koyarsınız buraya cevabı vermiş olursunuz fakat bişey bilmiyorsanızda körü körüne savunmanın anlamı yok.

    Hyundai bunu yapıyorsa evet çakallık yapıyor demektir.

    Bende sitesini inceledim bir kaç modelin teknik verilerine baktım hiç bir yerde güç ölçümlerinin SAE mi,DIN mi olduğuna dair birşey görmedim.


    çakallık varsa tabiki hepimiz tepki göstermeliyiz,yeterki görüşler iyi niyetli olsun.Hyundainin modellerinde sae veya dın belirtilmemiş ama diğer markalarda da yok. Bir kaç markaya baktım maksimum güçler hep (ps/dd/kw) şeklinde.Yani bir çakallık varsa hepsinde var.Ayrıca Avrupada bir kaç sitenin broşürlerine baktım aynı veriler orda da yazıyor.Hadi Türkiye insanı kandırıldı,Avrupa nasıl kandı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaGaga73

    hocam önemli olan hp değil torktur.

    eski arabamız olan şahin 80 hp di.
    yeni arabamız megane 2 de 80 hp.

    aralarındakı performans farkını anlatmama gerek yok sanırım...

    Eveet sanirsam tek ekisigimiz buydu bu baslikta. :))
  • arabam test santa fe 2001

    Motor,performans
    Hyundai, Santa Fe'de motor bloğu ve üst kapağı alüminyumdanüretilmiş ileri teknoloji ürünü bir motor kullanmış.2676cc hacmindeki V6 24 supaplı bu motor, 6000 d/d'da179 HP /SAE (160 HP /DIN) güç, 4000 d/d ise 245 Nm torküretiyor


    hyundaiclubtr
    bir üye yorumu 19 Eyl 2009

    1- Öncelikle motor güçleri konusunda bakış açılarına katılmıyorum. Bu aracın 1.2 65HP benzinli, 1.3 70HP diesel (yeni versiyonları 75 hp) ve 1.9 JTD (105hp) olanlarını kullandım. Kıyaslama yapmak gerektiğinde tabiki 1.9 olanı çok daha performanslı. Ancak ne 1.2'si nede 1.3 olanı, hiçbir yokuşta yokuşun ortasında kalmıyor. Motorların yeterli olup olmaması konusunda da size şunu söyleyeyim 2.5 litre H100 1600kg ağırlığında ve 80HP (SAE) gücündedir. Bu gücü DIN normuna çevirdiğinizde (ki doblonun gücü DIN normunda verilmiş bir değerdir) 58HP çıkmaktadır. Sizce, 1600kg ağırlığında bir araç 58HP güç ile takribi 2 ton yükle rampalarda nasıl hareket edecek? Üstelik bu aracın dolu hali ile 160km hıza ukaştığını iddia edenler bile var. (Torku 170NM ama oda SAE...Din normundaki karşılığı yaklaşık 1.4 civarıdır) Tabiki vites kutusu oranları ile..... Bu nedenle belirli bir araç ile kıyaslama konusunda fikirlerinize katılıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nonvolatile


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    @nonvolatile
    hocam subaru nerden çıktı şimdi, biz ortadirek hyundai den bahsediyorduk

    ekleme: yazıyı okudum. orda sae ve dın normundan subarunun gucu yazıyor ama biz o işi kw kullanarak çözdük zaten. asıl şu katalitik falan sökülerek güç ölçümü yapılıyor dedinya onunla ilgili bir kaynak varsa daha iyi olur.




    eksoz yok gördünmü teker de bağlamamış

    inat ediyorsun


    çıkış güçleri bu şekilde ölçülür direk krank milinden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    tofaş bile müşterilerine zamanında sae ve hp olarak sunumunu yapmış. altında hyundai olanların söylediği bir söz var "abi çok seri araba" millet beygiri yüksek diye gidip hyundai alıyor ona gülüyorum.

    azami güç bölümünde 73 hp sae , 65 hp din yazıyor.

     Hyundai'nin beygir gücü şikesi.





    ee neden hiç tofaş dizel yok sokaklarda




  • meyve veren ağaç taşlanır.

    Benim 105 HP olarak lanse edilen aracım kendisinden 100-150 kg daha hafif ama beygir gücü 5-10 HP daha fazla olan araçları son sürat olarak geçebiliyor. Başlığı açan arkadaşıda birisi geçmiş demek ki :)
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.