Şimdi Ara

HYUNDAİ SONATA 2009-2011 (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
138
Cevap
2
Favori
23.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Adaptif süspansiyon kontrolü (Ads) bütün markalarda var.. ismi değişiyor gerçi her markada bu sistemin ama her markada var.. her markada olması demek her modelde olması anlamına gelmiyor passatında üst segment versiyonlarında var mercedesde ek paket olarak para verilirse ekleniyor yada en üst dolu paketlerinde var c ve e serisinde.. her c serisinde yada her e serisinde ads sistemi yok .. şu anda bende 2007 3.20d var aracımda ads sistemi yok ama dolu paketlerde var..

    ayrıca hiç bir marka viraj güvenliğini riske edicek bir araç üretmez bu yanlış bir algılama olur.. sadece sonata için demiyorum hiç bir marka üretmez.. aracın viraj yeteneği zayıf denebilir onu anlarım.. ama Düm düz yol için araba üretilmez böyle bir üretim tarzı olmaz.. arabalar üretilmeden önce her türlü yol koşulunda denenir test edilir öyle üretilir.. çünkü aracın nereye satılıcağını kimse bilemez..
    amerikayada satılır arabistanada satılır kutuplarada satılır dağın başındaki bolcana dağ yolları olan bir ülkeyede satılır...
    sonatanın en çok satıldığı ülkelere bakın 1 milyonla ilk sırada amerika pazarı geliyor sonra kore pazarı ve sonra ortadoğu pazarı.. hepsinin iklimi yolları bambaşka..

    Kaliteli bir yol tutuşu içinde adaptif süspansiyon sistemi şart değildir.. w126 bir mercedes sürün oda en ufak bir rahatsızlık vermeden yormadan rüzgar sesini almadan yoldaki asfalt sesini vermeden kaymak gibi gider yolda.. kaliteli bir sürüş için en başda kaliteli yol gerekir arabadan ziyade dikkat ederseniz avrupadaki otoyollar çarşaf gibidir.. ikinci sırada aracın izalasyonu gerekirki buda malzeme kalitesi ile orantılı bir şeydir yani arabada ads olmuş ama rüzgar sesini alıyor asfalt sesini alıyor lastik sesini alıyor zehir olur gene yolculuk kaliteli bir sürüşün etkenleri çokdur ama en başda yoldur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    Adaptif süspansiyon kontrolü (Ads) bütün markalarda var.. ismi değişiyor gerçi her markada bu sistemin ama her markada var.. her markada olması demek her modelde olması anlamına gelmiyor passatında üst segment versiyonlarında var mercedesde ek paket olarak para verilirse ekleniyor yada en üst dolu paketlerinde var c ve e serisinde.. her c serisinde yada her e serisinde ads sistemi yok .. şu anda bende 2007 3.20d var aracımda ads sistemi yok ama dolu paketlerde var..

    ayrıca hiç bir marka viraj güvenliğini riske edicek bir araç üretmez bu yanlış bir algılama olur.. sadece sonata için demiyorum hiç bir marka üretmez.. aracın viraj yeteneği zayıf denebilir onu anlarım.. ama Düm düz yol için araba üretilmez böyle bir üretim tarzı olmaz.. arabalar üretilmeden önce her türlü yol koşulunda denenir test edilir öyle üretilir.. çünkü aracın nereye satılıcağını kimse bilemez..
    amerikayada satılır arabistanada satılır kutuplarada satılır dağın başındaki bolcana dağ yolları olan bir ülkeyede satılır...
    sonatanın en çok satıldığı ülkelere bakın 1 milyonla ilk sırada amerika pazarı geliyor sonra kore pazarı ve sonra ortadoğu pazarı.. hepsinin iklimi yolları bambaşka..

    Kaliteli bir yol tutuşu içinde adaptif süspansiyon sistemi şart değildir.. w126 bir mercedes sürün oda en ufak bir rahatsızlık vermeden yormadan rüzgar sesini almadan yoldaki asfalt sesini vermeden kaymak gibi gider yolda.. kaliteli bir sürüş için en başda kaliteli yol gerekir arabadan ziyade dikkat ederseniz avrupadaki otoyollar çarşaf gibidir.. ikinci sırada aracın izalasyonu gerekirki buda malzeme kalitesi ile orantılı bir şeydir yani arabada ads olmuş ama rüzgar sesini alıyor asfalt sesini alıyor lastik sesini alıyor zehir olur gene yolculuk kaliteli bir sürüşün etkenleri çokdur ama en başda yoldur..




    sonatayı savunmak için kendinizi bu kadar parçalamayın. zira savunmak için fikir uyduruyor komik duruma düşüyorsunuz.

    her üretici hedef pazar belirler. ilk etapta hedef pazarın beklentileri doğrultusunda ürününü üretir. ürünün de nereye satılacağını bilir. bilemeyen üretici piyasada tutunamaz.

    kaliteli bir yol tutuş için adaptif süspansiyon şart değildir ama benzer sistemler şarttır. yol tutuşu artırmak için aracın ağırlık merkezini yere yaklaştırmak ve süspansiyon salınımını azaltmak zorundasınız. ya süspansiyonu sertleştireceksiniz ya da mekanik de olsa virajlarda sertleşen süspansiyon kullanmalısınız.

    tam tersini iddia etmenin bir anlamı yok. e sınıfına kadar ki araçlarda yol tutuş isteniyorsa sert süspansiyon kullanılır konforu düşürür, konfor isteniyorsa yumuşak süspansiyon kullanılır yol tutuşu güvenlik sınıları içerisinde kalsa bile düşürür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    Adaptif süspansiyon kontrolü (Ads) bütün markalarda var.. ismi değişiyor gerçi her markada bu sistemin ama her markada var.. her markada olması demek her modelde olması anlamına gelmiyor passatında üst segment versiyonlarında var mercedesde ek paket olarak para verilirse ekleniyor yada en üst dolu paketlerinde var c ve e serisinde.. her c serisinde yada her e serisinde ads sistemi yok .. şu anda bende 2007 3.20d var aracımda ads sistemi yok ama dolu paketlerde var..

    ayrıca hiç bir marka viraj güvenliğini riske edicek bir araç üretmez bu yanlış bir algılama olur.. sadece sonata için demiyorum hiç bir marka üretmez.. aracın viraj yeteneği zayıf denebilir onu anlarım.. ama Düm düz yol için araba üretilmez böyle bir üretim tarzı olmaz.. arabalar üretilmeden önce her türlü yol koşulunda denenir test edilir öyle üretilir.. çünkü aracın nereye satılıcağını kimse bilemez..
    amerikayada satılır arabistanada satılır kutuplarada satılır dağın başındaki bolcana dağ yolları olan bir ülkeyede satılır...
    sonatanın en çok satıldığı ülkelere bakın 1 milyonla ilk sırada amerika pazarı geliyor sonra kore pazarı ve sonra ortadoğu pazarı.. hepsinin iklimi yolları bambaşka..

    Kaliteli bir yol tutuşu içinde adaptif süspansiyon sistemi şart değildir.. w126 bir mercedes sürün oda en ufak bir rahatsızlık vermeden yormadan rüzgar sesini almadan yoldaki asfalt sesini vermeden kaymak gibi gider yolda.. kaliteli bir sürüş için en başda kaliteli yol gerekir arabadan ziyade dikkat ederseniz avrupadaki otoyollar çarşaf gibidir.. ikinci sırada aracın izalasyonu gerekirki buda malzeme kalitesi ile orantılı bir şeydir yani arabada ads olmuş ama rüzgar sesini alıyor asfalt sesini alıyor lastik sesini alıyor zehir olur gene yolculuk kaliteli bir sürüşün etkenleri çokdur ama en başda yoldur..




    sonatayı savunmak için kendinizi bu kadar parçalamayın. zira savunmak için fikir uyduruyor komik duruma düşüyorsunuz.

    her üretici hedef pazar belirler. ilk etapta hedef pazarın beklentileri doğrultusunda ürününü üretir. ürünün de nereye satılacağını bilir. bilemeyen üretici piyasada tutunamaz.

    kaliteli bir yol tutuş için adaptif süspansiyon şart değildir ama benzer sistemler şarttır. yol tutuşu artırmak için aracın ağırlık merkezini yere yaklaştırmak ve süspansiyon salınımını azaltmak zorundasınız. ya süspansiyonu sertleştireceksiniz ya da mekanik de olsa virajlarda sertleşen süspansiyon kullanmalısınız.

    tam tersini iddia etmenin bir anlamı yok. e sınıfına kadar ki araçlarda yol tutuş isteniyorsa sert süspansiyon kullanılır konforu düşürür, konfor isteniyorsa yumuşak süspansiyon kullanılır yol tutuşu güvenlik sınıları içerisinde kalsa bile düşürür.

    şimdi en başda sonatı savunurum savunmam o kısmı bana kalmış.. Zira ben sonatayı savunmuyorum demedim savunuyorumda demedim o tamamen kendi insiyatifimde olan bir şey..

    ikincisi her üretici illaki hedef pazar belirler bunda farklı düşünmüyoruz o pazarın zevki doğrultusundada üretir aynen hem fikiriz ama genede bilirki aracı dünyanın her yerinde ama az ama çok satılıcak o yüzden zaten fia nında belirlediği belli güvenlik yoltutuş standartlarında üretmesi zorunludur..
    hiç bir üretici dümdüz yolda gitsin diye araç üretmez sizinle bizim tek anlaşamadığımız nokta burası sanırım çünkü dünyada böyle bir üretim şekli yok..

    zira amerikada 1 milyon tane sonata satmış.. amerika demek bir ucu antartika soğuk buz kar kış demek eksi bilmem kaç derece demek.. bir ucu miami demek bir ucu çöl demek bir ucu dağ taş demek yani koca kıtaya araç üretmek ve başarılı olmak zor işdir biraz bari burda hakkını versin insanlar..

    hangi pazara üretirse üretsinki bir mühendislik standartı vardır aracın bu araç dümdüz yolda gitsin zaten biz şu ülkeye satıcaz orda hiç viraj yok viraja girerse takla atsın orası bizi ilgilendirmez biz viraj alan araç yapmıyoruz tarzında bir üretim yokdur.. bizim tek anlaşamadığımız nokta bu zaten bunda anlaşmalıkda bir şey yok mantıklı düşünen herkes böyle bir üretim tarzı olamıycağını bilir..

    sonatanın satış rakamlarını ve satıldığı yerlere bakarsanız asya pazarı amerika pazarı ortadoğu afrika pazarına satmış yani bu demek adamlar nerdeyse zaten tüm dünyaya satış yapmışlar.. tam aksine avrupa pazarında az satmışlar yani yolların kaymak gibi olduğu otobanlarının dünyanın en kaliteli ve iyi otobanları olduğu kıtada az satış yapmışlar..

    kaliteli yol tutuşa gelirsek kaliteli yol tutuş ile kasıt aracın yan rüzgarlarınımı yemesidir ads sistemimidir.. çünkü bu kaliteli değil güvenlikli yol tutuşa girer. yoltutuşu arttırmanın temel unsuru aracın yapısal halidir aracın güç dağılım ağırlık dağılım dengesidir yediği rüzgar katsayısını düşürmesidir yere yakınlık falan filan daha bir çok unsurdur sanırım bundada hem fikirizdir.. süspansiyonda birebir katılıyorum zaten size.. şimdi yazdığımız şeyler bu kadar ortak iken nasıl oluyorda sadece ve sadece muhalefet olıyım tersden yazıyım diye aynı şeyleri yazıyorsunuz..

    bence bunun tek bir nedeni olabilir aslında fikirlerimiz ortak yalnızca siz sonatayı sevmiyorsunuz ve sevmediğiniz için her defasında bir noktadan vurmaya çalışıyorsunuz bende otomatik savunmaya geçiyorum çünkü sonata hiç kötü bir araç değil.. şurda audi yi bmw yi mercedesi vw savunucak binlerce insan çıkar ama birileri üstünüze alınmayın size demiyorum bu kısmı kesinlikle.. Birileri çıkıp sonata gibi bir araca çamur attımı sahipsiz kimsesiz evlat gibi savunanıda olmadığı için ben bu aracı sürdüm ara sırada sürmekdeyim bildiğim bir araç gayet kaliteli gayetde güzel o yüzden savunma pozisyonuna geçerim sahipsiz bırakmam.. hani savunulıcak yanı olmasa hiç uğraşmam araba der geçerim..

    doğru noktalardan eleştirirsek zaten ortak fikirde beraber eleştiririz eminki ortak çok noktada buluruz.. bu sonatayı sadece savunduğum anlamınada gelmesin ben piyasada hakkı yenmiş ama kaliteli çok araçları bu forumda savundum ne tartışmalara girdim ama zaman hep benim haklı olduğumu kanıtladı.. misal subaru legacy misal infiniti misal lexus misal jaguar v.b piyasada iyi arabayı sadece üç dört marka üretmiyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34
    şimdi en başda sonatı savunurum savunmam o kısmı bana kalmış.. Zira ben sonatayı savunmuyorum demedim savunuyorumda demedim o tamamen kendi insiyatifimde olan bir şey..

    ikincisi her üretici illaki hedef pazar belirler bunda farklı düşünmüyoruz o pazarın zevki doğrultusundada üretir aynen hem fikiriz ama genede bilirki aracı dünyanın her yerinde ama az ama çok satılıcak o yüzden zaten fia nında belirlediği belli güvenlik yoltutuş standartlarında üretmesi zorunludur..
    hiç bir üretici dümdüz yolda gitsin diye araç üretmez sizinle bizim tek anlaşamadığımız nokta burası sanırım çünkü dünyada böyle bir üretim şekli yok..

    zira amerikada 1 milyon tane sonata satmış.. amerika demek bir ucu antartika soğuk buz kar kış demek eksi bilmem kaç derece demek.. bir ucu miami demek bir ucu çöl demek bir ucu dağ taş demek yani koca kıtaya araç üretmek ve başarılı olmak zor işdir biraz bari burda hakkını versin insanlar..

    hangi pazara üretirse üretsinki bir mühendislik standartı vardır aracın bu araç dümdüz yolda gitsin zaten biz şu ülkeye satıcaz orda hiç viraj yok viraja girerse takla atsın orası bizi ilgilendirmez biz viraj alan araç yapmıyoruz tarzında bir üretim yokdur.. bizim tek anlaşamadığımız nokta bu zaten bunda anlaşmalıkda bir şey yok mantıklı düşünen herkes böyle bir üretim tarzı olamıycağını bilir..

    sonatanın satış rakamlarını ve satıldığı yerlere bakarsanız asya pazarı amerika pazarı ortadoğu afrika pazarına satmış yani bu demek adamlar nerdeyse zaten tüm dünyaya satış yapmışlar.. tam aksine avrupa pazarında az satmışlar yani yolların kaymak gibi olduğu otobanlarının dünyanın en kaliteli ve iyi otobanları olduğu kıtada az satış yapmışlar..

    kaliteli yol tutuşa gelirsek kaliteli yol tutuş ile kasıt aracın yan rüzgarlarınımı yemesidir ads sistemimidir.. çünkü bu kaliteli değil güvenlikli yol tutuşa girer. yoltutuşu arttırmanın temel unsuru aracın yapısal halidir aracın güç dağılım ağırlık dağılım dengesidir yediği rüzgar katsayısını düşürmesidir yere yakınlık falan filan daha bir çok unsurdur sanırım bundada hem fikirizdir.. süspansiyonda birebir katılıyorum zaten size.. şimdi yazdığımız şeyler bu kadar ortak iken nasıl oluyorda sadece ve sadece muhalefet olıyım tersden yazıyım diye aynı şeyleri yazıyorsunuz..

    bence bunun tek bir nedeni olabilir aslında fikirlerimiz ortak yalnızca siz sonatayı sevmiyorsunuz ve sevmediğiniz için her defasında bir noktadan vurmaya çalışıyorsunuz bende otomatik savunmaya geçiyorum çünkü sonata hiç kötü bir araç değil.. şurda audi yi bmw yi mercedesi vw savunucak binlerce insan çıkar ama birileri üstünüze alınmayın size demiyorum bu kısmı kesinlikle.. Birileri çıkıp sonata gibi bir araca çamur attımı sahipsiz kimsesiz evlat gibi savunanıda olmadığı için ben bu aracı sürdüm ara sırada sürmekdeyim bildiğim bir araç gayet kaliteli gayetde güzel o yüzden savunma pozisyonuna geçerim sahipsiz bırakmam.. hani savunulıcak yanı olmasa hiç uğraşmam araba der geçerim..

    doğru noktalardan eleştirirsek zaten ortak fikirde beraber eleştiririz eminki ortak çok noktada buluruz.. bu sonatayı sadece savunduğum anlamınada gelmesin ben piyasada hakkı yenmiş ama kaliteli çok araçları bu forumda savundum ne tartışmalara girdim ama zaman hep benim haklı olduğumu kanıtladı.. misal subaru legacy misal infiniti misal lexus misal jaguar v.b piyasada iyi arabayı sadece üç dört marka üretmiyor..

    tabiki sonatayı savunabilirsiniz ancak savunmak için komik duruma düştüğünüzü belirtiyorum ben. daha önceki sonatayı e sınıfına sokma çabanızda cabası. orada haklı çıkmak için çok uğraştınız ama hyundai india ve sahibinden den başka örnek gösteremeyince konuya uzun süre yazmadınız.

    aracın güvenlik sınırları içerisinde kalması yasal bir zorunluluktur dolayısıyla burada aracın düz yollar için üretiliyor savunuşumuzda yasal sınırlar içerisinde kalacağını belirtmemize gerek yok. diğer araçlardan daha yumuşak süspansiyona sahip olduğunu ve bunun da her ne kadar yasal sınırlar içerisinde kalsa da yol tutuşu zayıflattığını söyledik.

    siz süspansiyon yumuşak olsa dahi yol tutuşun iyi olabileceğinden bahsettiniz ben de bu sınıftaki araçlarda mümkün değil dedim.

    almanya dışındaki avrupa yolları sizin düşündüğünüz gibi kaymak asfalt tadında değil. ancak sonatanın pazarı da bu değildi. i40'ın pazarı avrupa olduğu için süspansiyonlar daha sert ve yol tutuş ağırlıklı üretildi. hyundainin kendisi bile biliyor sonatanın asıl pazarının düz yollar olduğunu. o nedenle i40 avrupaya yeni sonata amerikaya ****ı.

    sonata benim beğendiğim bir araç. hatta otomatik vitesi 6 ileri olsa almayı da düşünürdüm. ancak aracın zaafiyetleri de belli. yumuşak süspansiyon, 4 ileri otomatik vites vs. bunları fanatikçe savunuyorsunuz. işte bu noktada ayrılıyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34
    şimdi en başda sonatı savunurum savunmam o kısmı bana kalmış.. Zira ben sonatayı savunmuyorum demedim savunuyorumda demedim o tamamen kendi insiyatifimde olan bir şey..

    ikincisi her üretici illaki hedef pazar belirler bunda farklı düşünmüyoruz o pazarın zevki doğrultusundada üretir aynen hem fikiriz ama genede bilirki aracı dünyanın her yerinde ama az ama çok satılıcak o yüzden zaten fia nında belirlediği belli güvenlik yoltutuş standartlarında üretmesi zorunludur..
    hiç bir üretici dümdüz yolda gitsin diye araç üretmez sizinle bizim tek anlaşamadığımız nokta burası sanırım çünkü dünyada böyle bir üretim şekli yok..

    zira amerikada 1 milyon tane sonata satmış.. amerika demek bir ucu antartika soğuk buz kar kış demek eksi bilmem kaç derece demek.. bir ucu miami demek bir ucu çöl demek bir ucu dağ taş demek yani koca kıtaya araç üretmek ve başarılı olmak zor işdir biraz bari burda hakkını versin insanlar..

    hangi pazara üretirse üretsinki bir mühendislik standartı vardır aracın bu araç dümdüz yolda gitsin zaten biz şu ülkeye satıcaz orda hiç viraj yok viraja girerse takla atsın orası bizi ilgilendirmez biz viraj alan araç yapmıyoruz tarzında bir üretim yokdur.. bizim tek anlaşamadığımız nokta bu zaten bunda anlaşmalıkda bir şey yok mantıklı düşünen herkes böyle bir üretim tarzı olamıycağını bilir..

    sonatanın satış rakamlarını ve satıldığı yerlere bakarsanız asya pazarı amerika pazarı ortadoğu afrika pazarına satmış yani bu demek adamlar nerdeyse zaten tüm dünyaya satış yapmışlar.. tam aksine avrupa pazarında az satmışlar yani yolların kaymak gibi olduğu otobanlarının dünyanın en kaliteli ve iyi otobanları olduğu kıtada az satış yapmışlar..

    kaliteli yol tutuşa gelirsek kaliteli yol tutuş ile kasıt aracın yan rüzgarlarınımı yemesidir ads sistemimidir.. çünkü bu kaliteli değil güvenlikli yol tutuşa girer. yoltutuşu arttırmanın temel unsuru aracın yapısal halidir aracın güç dağılım ağırlık dağılım dengesidir yediği rüzgar katsayısını düşürmesidir yere yakınlık falan filan daha bir çok unsurdur sanırım bundada hem fikirizdir.. süspansiyonda birebir katılıyorum zaten size.. şimdi yazdığımız şeyler bu kadar ortak iken nasıl oluyorda sadece ve sadece muhalefet olıyım tersden yazıyım diye aynı şeyleri yazıyorsunuz..

    bence bunun tek bir nedeni olabilir aslında fikirlerimiz ortak yalnızca siz sonatayı sevmiyorsunuz ve sevmediğiniz için her defasında bir noktadan vurmaya çalışıyorsunuz bende otomatik savunmaya geçiyorum çünkü sonata hiç kötü bir araç değil.. şurda audi yi bmw yi mercedesi vw savunucak binlerce insan çıkar ama birileri üstünüze alınmayın size demiyorum bu kısmı kesinlikle.. Birileri çıkıp sonata gibi bir araca çamur attımı sahipsiz kimsesiz evlat gibi savunanıda olmadığı için ben bu aracı sürdüm ara sırada sürmekdeyim bildiğim bir araç gayet kaliteli gayetde güzel o yüzden savunma pozisyonuna geçerim sahipsiz bırakmam.. hani savunulıcak yanı olmasa hiç uğraşmam araba der geçerim..

    doğru noktalardan eleştirirsek zaten ortak fikirde beraber eleştiririz eminki ortak çok noktada buluruz.. bu sonatayı sadece savunduğum anlamınada gelmesin ben piyasada hakkı yenmiş ama kaliteli çok araçları bu forumda savundum ne tartışmalara girdim ama zaman hep benim haklı olduğumu kanıtladı.. misal subaru legacy misal infiniti misal lexus misal jaguar v.b piyasada iyi arabayı sadece üç dört marka üretmiyor..

    tabiki sonatayı savunabilirsiniz ancak savunmak için komik duruma düştüğünüzü belirtiyorum ben. daha önceki sonatayı e sınıfına sokma çabanızda cabası. orada haklı çıkmak için çok uğraştınız ama hyundai india ve sahibinden den başka örnek gösteremeyince konuya uzun süre yazmadınız.

    aracın güvenlik sınırları içerisinde kalması yasal bir zorunluluktur dolayısıyla burada aracın düz yollar için üretiliyor savunuşumuzda yasal sınırlar içerisinde kalacağını belirtmemize gerek yok. diğer araçlardan daha yumuşak süspansiyona sahip olduğunu ve bunun da her ne kadar yasal sınırlar içerisinde kalsa da yol tutuşu zayıflattığını söyledik.

    siz süspansiyon yumuşak olsa dahi yol tutuşun iyi olabileceğinden bahsettiniz ben de bu sınıftaki araçlarda mümkün değil dedim.

    almanya dışındaki avrupa yolları sizin düşündüğünüz gibi kaymak asfalt tadında değil. ancak sonatanın pazarı da bu değildi. i40'ın pazarı avrupa olduğu için süspansiyonlar daha sert ve yol tutuş ağırlıklı üretildi. hyundainin kendisi bile biliyor sonatanın asıl pazarının düz yollar olduğunu. o nedenle i40 avrupaya yeni sonata amerikaya ****ı.

    sonata benim beğendiğim bir araç. hatta otomatik vitesi 6 ileri olsa almayı da düşünürdüm. ancak aracın zaafiyetleri de belli. yumuşak süspansiyon, 4 ileri otomatik vites vs. bunları fanatikçe savunuyorsunuz. işte bu noktada ayrılıyoruz.

    sizin gözünüzde öyledir özelden bana gelen mesajları buraya koysam şaşardınız çok üzülürdünüz ben buraya hiç birini yazmadım yansıtmadım.. neyse geçmiş zaman.. ben resmi hyundai sitesinden size kanıt sundum ötesi benim için anlamsız.. ha bir polis den kanıt sunmuşum ha bir mahkemeden kanıt sunmuşum resmi ha bir resmi firmanın kendi resmi sitesinden kanıt sunmuşum.. bir yerde resmi bir kanıt sunulmuşsa artık o bir tez teori olmakdan çıkar..

    yazmamamın bir diğer sebebide konuya kimse devam etmedi bende etmedim.. zaten bir sonuda yokdu.. ayrıca bir çabamda yok algılamada hata olmasın ben olanı belirttim.. yoksa öyle bir "çaba" niyetinde olsam inanın gerekirse gider hyundai amerikadan hyundai india dan faksla yazılı bir belge alır onu burda scan ederdim istersem yapardım sadece bir realiteyi belirttim. bunu bir şeyi çabalama gibi algılamanız garip.. çabalamak için çünkü gerçekden bir amacım olması lazım.. öyle hırslı biri değilim..

    Ben bunu yazdıkdan sonra bu kanıtları sundukdan sonra zaten pek çok forumdada sonata d mi e segmentimi diye konular açıldı.. ben tek kapıyı açdım gerisi insanların tartışıcağı bir neticeye varıcağı bir iş.. benim için d de olsa farketmez e de olsa farketmez..

    ikinci paragrafınızda harfiyen katılıyorum zaten bu araçlar sürat için tasarlanmış araçlar değil yasal standart hızlar dahilindede gayet güvenlikli yol tutan araçlar..

    yumuşak süspansiyona gelince ben öyle bir şey demedim şimdi yazdıklarıma bakdım öyle bir şeymi yazmışım diye demedim varsa buyrun siz çıkartın ben göremedim.. demediğim laflar üstündende hayali teoremler kurmassak sevinirim..

    ben fransaya gittim almanyaya gittim italyadan hollandaya kadar otobanda gittim yollar bildiğiniz kaymak gibiydi zaten avrupa dediğinizde burası.. sizin bahsettiğiniz başka bir avrupa ise onu bilemem.. velevki hyundai düz yollar için üretsin bu araç viraja girdimi taklamı atıcak bakın anlaşamadığımız ve hala aynı şeyleri yazıpda ayrı pencerelerden bakdığımız unsur bu... bu sohbette böyle sabaha kadar sürer ben size söyliyim.. hiç bir marka ben şu ülkeye satıcam burda yollar dümdüz bu araba düz gitsin diye araç üretmez.. bakın üçdür aynı şeyi yazıp yazıp duruyorum..

    sonatanın yumuşak süspansiyonunda bir nebze haklısınız ama sıradan süspansiyon olmadığını ve 6 noktadan bağımsız olduğunu sanırım biliyorsunuz..
    4 ileri şanzımanda haklısınız onda bir şey demiyorum bakın haklı olduğunuz noktalarda haklısınız zaten diyorum fanatiklik falan yapmıyorum sizin düşündüğünüz gibi sadece h-matic şanzımanın dünyadaki en sorunsuz otomatik şanzıman seçildiğinide hatırlatıyım.. yani her olumsuzlukda bir yandan yanında olumlu bir şeyler getiriyor.. hyundai nin 6 ileri kullanmamasının bir nedeni ide buydu o zamanlar üretilen 6 ileri şanzımanlı araçlar şu anda sanayilerde şanzımanları tamir görüyor yada şanzımanı inmiş yada değiştiriyorlar.. bu demek değilki 4 ileri iyidir altını çiziyim haklısınız.. ayrıca chip yapıldımı 180 beygir oluyor tiptironikde ara hızlanması baya baya bir iyi oluyor bunlar sadece tadımlık ek bilgi :)

    Benim anladığım şu siz kafanızda bir şablon çizmişsiniz ama o şablon yanlış.. ben doğru olanı ölümüne savunurum yanlış olanında arkasında ibr saniye durmam..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    ayrıca hiç bir marka viraj güvenliğini riske edicek bir araç üretmez bu yanlış bir algılama olur.. sadece sonata için demiyorum hiç bir marka üretmez.. aracın viraj yeteneği zayıf denebilir onu anlarım.. ama Düm düz yol için araba üretilmez böyle bir üretim tarzı olmaz.. arabalar üretilmeden önce her türlü yol koşulunda denenir test edilir öyle üretilir.. çünkü aracın nereye satılıcağını kimse bilemez..
    amerikayada satılır arabistanada satılır kutuplarada satılır dağın başındaki bolcana dağ yolları olan bir ülkeyede satılır...




    Yazmışsınız.
    Ya ne yazdığınızı hatırlamıyorsunuz, ya da neden yazdığınızı.

    Bende buna cevap olarak dedim ki,
    Mercedes C w203 kasasa kronik
    olarak rüzgarda gezme problemi var,
    dayanak olarak da Mercedes kullanıcı forumlarında
    bu konu hakkında yazılmış kullanıcı tecrübelerine bakabilirsiniz,
    Ki bunu servisler de kabul ediyor dedim.

    Demekki yumuşak süspansiyondan ödün vermemek için
    bazı şeylerden Mercedes bile ödün veriyor ki,
    diğer markalar neden vermesin.

    Herkes size tavır alarak yazıyor piskolojisini biraz yenebilirseniz
    belki daha kolay anlayabileceksiniz.

    Konuya dönecek olursak anladığım kadarıyla Sonata aslında tam benlik bir yapıya sahip
    sert süspansiyondan nefret ediyorum çünkü.

    Mtv filanda hadi neyse ama beğenmediğim ve ciddi sorun yeşkil edecek kısım inanılmaz takıt tüketimi
    9-10 Lt diesel nedir Allah aşkına kamyon gibi.
    8 filan bile dense hadi diyeceğim ama kullanıcılar hep 9,5-10 lt demiş şehir içi ve
    Bu çok can sıkabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    ayrıca hiç bir marka viraj güvenliğini riske edicek bir araç üretmez bu yanlış bir algılama olur.. sadece sonata için demiyorum hiç bir marka üretmez.. aracın viraj yeteneği zayıf denebilir onu anlarım.. ama Düm düz yol için araba üretilmez böyle bir üretim tarzı olmaz.. arabalar üretilmeden önce her türlü yol koşulunda denenir test edilir öyle üretilir.. çünkü aracın nereye satılıcağını kimse bilemez..
    amerikayada satılır arabistanada satılır kutuplarada satılır dağın başındaki bolcana dağ yolları olan bir ülkeyede satılır...




    Yazmışsınız.
    Ya ne yazdığınızı hatırlamıyorsunuz, ya da neden yazdığınızı.

    Bende buna cevap olarak dedim ki,
    Mercedes C w203 kasasa kronik
    olarak rüzgarda gezme problemi var,
    dayanak olarak da Mercedes kullanıcı forumlarında
    bu konu hakkında yazılmış kullanıcı tecrübelerine bakabilirsiniz,
    Ki bunu servisler de kabul ediyor dedim.

    Demekki yumuşak süspansiyondan ödün vermemek için
    bazı şeylerden Mercedes bile ödün veriyor ki,
    diğer markalar neden vermesin.

    Herkes size tavır alarak yazıyor piskolojisini biraz yenebilirseniz
    belki daha kolay anlayabileceksiniz.

    Konuya dönecek olursak anladığım kadarıyla Sonata aslında tam benlik bir yapıya sahip
    sert süspansiyondan nefret ediyorum çünkü.

    Mtv filanda hadi neyse ama beğenmediğim ve ciddi sorun yeşkil edecek kısım inanılmaz takıt tüketimi
    9-10 Lt diesel nedir Allah aşkına kamyon gibi.
    8 filan bile dense hadi diyeceğim ama kullanıcılar hep 9,5-10 lt demiş şehir içi ve
    Bu çok can sıkabilir.

    alıntı yapdığınız kısmı ben size yazmadımki nerden üstünüze alındınız ordan nasıl bir çıkarım yapdınız kendinize. şu anda yapdığınız alıntıya verdiğiniz cevap bile çok alakadar değil ama güzel ve doğru şeyler yazmışsınız bir bilgi olarak tabiki w203 alıcaklara yol rehberi olur onada bir lafım yok.

    olay sert yada yumuşak süspansiyon olayı değil.. yazılarımızı iyi okursanız noktanınsabiti nickli arkadaşlada ortak şeyler yazdık her ne kadar farklı açılardan baksakda fikirler ortak.. aracın yapısallığı önemlidir süspansiyon dediğiniz şey yol tutuşunu süspanse eder sadece eğerki aracın yapısal değeri güç ağırlık denge salınımı rüzgar sürtünme katsayısı v.b bunlar kötüyse süspansiyon yumuşak olmuş sert olmuş bir şey ifade etmez tabi sonraki faktörlerde cabası öncedende yazdım aracın malzeme kalitesi rüzgarı yol sesini lastik sesini içeri alma oranı vibrasyon oranları v.b kısaca bu bir bütündür..neyse bunları geçelim..

    benim yazılarım sonata konusunda sert ve keskin bu forumda başka hiç bir konuda böyle değilimdir.. kimse üstüne alınmasın bu konuda yazan arkadaşlarımıda tenzih ederim genel anlamda yazıyorumki ömrü boyu sonataya binmemiş ömrü boyu direksiyonun başına oturmamış sürmemiş hata şeklini sorsanız tarif bile edemiycek insanlar gelip ahkam kesiyor.. vay efendim şöyle vay efendim böyle .. altını çiziyim bu konuda yazan arkadaşlarımı ve bilgili tecrübe sahibi insanları tenzih ederim..

    basit bir örnek veriyim bu forumda gene sonata konusunda biri tavsiye istedi aracı anlattım. hemen dakkası geçmedi altıma biri yazmış alınmaz ben sürdüm şöyle böyle adama tek soru sordum sonatanın dedim iç panel aydınlatması ne renk dedim ?? bakın çok basit bir soru sürmüşse bilir aydınaltmasını sordum nf1 ler yeşil nf2 ler mavi hangisini dese kabülüm bana kırmızı dedi :) yani insanlar nasıl bir sallamasyon içinde nasıl bir paranoya içinde bazı şeyleri üstlerine misyon edinmişler illa kötülüycekler.. sonra o kırmızı diyen yapdığı rezaleti anlayınca o konudaki tüm yazılarını editleyip sildi..

    şimdi böyle insanlarla muhattapsanız ve bir şeyler anlatmaya çalışıyorsanız ne yazık ki biraz keskin bir duruşunuz olucak.. eğitimli bilgili doğru düzgün eleştirmeyi bilmeden teknik verilerle olaya yaklaşmayan aman sakın alma çok kötü falan filan diye konuya bodozlama giren insanlara ancak böyle tepki verdinizmi sustura biliyorsunuz yada tam zıttı dahada azdıra biliyorsunuz zaten o azanlarıda forumda en geç bir kaç hafta içinde banlanmış bir şekilde görüyorsunuz ömürleri fazla uzun olmuyor.. tekrar tekrar ediyim bu dediklerim bu konuya yazanærkadaşlarımı tenzih ederim ve aklı baki bilgili tecrübeli arkadaşlarımıda tenzih ederim..

    yakıt konusundada bir hatırlatma yapıyım d segmenti e segmenti tiptironik bir aracın şehir içi yakıcağı değer odur ne alırsanız alın ondan aşağısını beklemek manuel olmadıkça zor olur kaldıki kendi zamanındaki akranları arasındada ortalama yakıt değerleri aynı vectra dizel tiptironik passat dizel tiptironik bmw 3.20d o yıllarda üretilen hepsinin yakdığı hemen hemen sonatayla aynı en azından arkadaşımda vectra dizel vardı şehir içi 9.5 yakıyordu passatda yiğenimde vardı 2008 passat 2.0 tdi dsg tiptironiclerden oda 9 dan aşağı yakmıyordu şehir içi kendi aracımdan örnek veriyim 2007 3.20d 177lik şehir içi kağıt üstüne baksanız 6 diyor ama şehir içi hayatta görmedim o rakamları 7.7-7.9 arası geziniyorum yani 8 diyelim işde.... sonata şehir dışındada gayet az yakıyor 5-5.5 arası..

    ancak yeni nesil bmw ler falan 6-7 llitre yakıyor.. yani arada oynıycak hepi topu 1-2 litre o 1-2 litre içinde aradaki 50-60 bin tl fark vermeye değermi orası size kalmış samimi söyliyim tabiki paranız varsa verin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    ayrıca hiç bir marka viraj güvenliğini riske edicek bir araç üretmez bu yanlış bir algılama olur.. sadece sonata için demiyorum hiç bir marka üretmez.. aracın viraj yeteneği zayıf denebilir onu anlarım.. ama Düm düz yol için araba üretilmez böyle bir üretim tarzı olmaz.. arabalar üretilmeden önce her türlü yol koşulunda denenir test edilir öyle üretilir.. çünkü aracın nereye satılıcağını kimse bilemez..
    amerikayada satılır arabistanada satılır kutuplarada satılır dağın başındaki bolcana dağ yolları olan bir ülkeyede satılır...




    Yazmışsınız.
    Ya ne yazdığınızı hatırlamıyorsunuz, ya da neden yazdığınızı.

    Bende buna cevap olarak dedim ki,
    Mercedes C w203 kasasa kronik
    olarak rüzgarda gezme problemi var,
    dayanak olarak da Mercedes kullanıcı forumlarında
    bu konu hakkında yazılmış kullanıcı tecrübelerine bakabilirsiniz,
    Ki bunu servisler de kabul ediyor dedim.

    Demekki yumuşak süspansiyondan ödün vermemek için
    bazı şeylerden Mercedes bile ödün veriyor ki,
    diğer markalar neden vermesin.

    Herkes size tavır alarak yazıyor piskolojisini biraz yenebilirseniz
    belki daha kolay anlayabileceksiniz.

    Konuya dönecek olursak anladığım kadarıyla Sonata aslında tam benlik bir yapıya sahip
    sert süspansiyondan nefret ediyorum çünkü.

    Mtv filanda hadi neyse ama beğenmediğim ve ciddi sorun yeşkil edecek kısım inanılmaz takıt tüketimi
    9-10 Lt diesel nedir Allah aşkına kamyon gibi.
    8 filan bile dense hadi diyeceğim ama kullanıcılar hep 9,5-10 lt demiş şehir içi ve
    Bu çok can sıkabilir.

    alıntı yapdığınız kısmı ben size yazmadımki nerden üstünüze alındınız ordan nasıl bir çıkarım yapdınız kendinize. şu anda yapdığınız alıntıya verdiğiniz cevap bile çok alakadar değil ama güzel ve doğru şeyler yazmışsınız bir bilgi olarak tabiki w203 alıcaklara yol rehberi olur onada bir lafım yok.

    olay sert yada yumuşak süspansiyon olayı değil.. yazılarımızı iyi okursanız noktanınsabiti nickli arkadaşlada ortak şeyler yazdık her ne kadar farklı açılardan baksakda fikirler ortak.. aracın yapısallığı önemlidir süspansiyon dediğiniz şey yol tutuşunu süspanse eder sadece eğerki aracın yapısal değeri güç ağırlık denge salınımı rüzgar sürtünme katsayısı v.b bunlar kötüyse süspansiyon yumuşak olmuş sert olmuş bir şey ifade etmez tabi sonraki faktörlerde cabası öncedende yazdım aracın malzeme kalitesi rüzgarı yol sesini lastik sesini içeri alma oranı vibrasyon oranları v.b kısaca bu bir bütündür..neyse bunları geçelim..

    benim yazılarım sonata konusunda sert ve keskin bu forumda başka hiç bir konuda böyle değilimdir.. kimse üstüne alınmasın bu konuda yazan arkadaşlarımıda tenzih ederim genel anlamda yazıyorumki ömrü boyu sonataya binmemiş ömrü boyu direksiyonun başına oturmamış sürmemiş hata şeklini sorsanız tarif bile edemiycek insanlar gelip ahkam kesiyor.. vay efendim şöyle vay efendim böyle .. altını çiziyim bu konuda yazan arkadaşlarımı ve bilgili tecrübe sahibi insanları tenzih ederim..

    basit bir örnek veriyim bu forumda gene sonata konusunda biri tavsiye istedi aracı anlattım. hemen dakkası geçmedi altıma biri yazmış alınmaz ben sürdüm şöyle böyle adama tek soru sordum sonatanın dedim iç panel aydınlatması ne renk dedim ?? bakın çok basit bir soru sürmüşse bilir aydınaltmasını sordum nf1 ler yeşil nf2 ler mavi hangisini dese kabülüm bana kırmızı dedi :) yani insanlar nasıl bir sallamasyon içinde nasıl bir paranoya içinde bazı şeyleri üstlerine misyon edinmişler illa kötülüycekler.. sonra o kırmızı diyen yapdığı rezaleti anlayınca o konudaki tüm yazılarını editleyip sildi..

    şimdi böyle insanlarla muhattapsanız ve bir şeyler anlatmaya çalışıyorsanız ne yazık ki biraz keskin bir duruşunuz olucak.. eğitimli bilgili doğru düzgün eleştirmeyi bilmeden teknik verilerle olaya yaklaşmayan aman sakın alma çok kötü falan filan diye konuya bodozlama giren insanlara ancak böyle tepki verdinizmi sustura biliyorsunuz yada tam zıttı dahada azdıra biliyorsunuz zaten o azanlarıda forumda en geç bir kaç hafta içinde banlanmış bir şekilde görüyorsunuz ömürleri fazla uzun olmuyor.. tekrar tekrar ediyim bu dediklerim bu konuya yazanærkadaşlarımı tenzih ederim ve aklı baki bilgili tecrübeli arkadaşlarımıda tenzih ederim..

    yakıt konusundada bir hatırlatma yapıyım d segmenti e segmenti tiptironik bir aracın şehir içi yakıcağı değer odur ne alırsanız alın ondan aşağısını beklemek manuel olmadıkça zor olur kaldıki kendi zamanındaki akranları arasındada ortalama yakıt değerleri aynı vectra dizel tiptironik passat dizel tiptironik bmw 3.20d o yıllarda üretilen hepsinin yakdığı hemen hemen sonatayla aynı en azından arkadaşımda vectra dizel vardı şehir içi 9.5 yakıyordu passatda yiğenimde vardı 2008 passat 2.0 tdi dsg tiptironiclerden oda 9 dan aşağı yakmıyordu şehir içi kendi aracımdan örnek veriyim 2007 3.20d 177lik şehir içi kağıt üstüne baksanız 6 diyor ama şehir içi hayatta görmedim o rakamları 7.7-7.9 arası geziniyorum yani 8 diyelim işde.... sonata şehir dışındada gayet az yakıyor 5-5.5 arası..

    ancak yeni nesil bmw ler falan 6-7 llitre yakıyor.. yani arada oynıycak hepi topu 1-2 litre o 1-2 litre içinde aradaki 50-60 bin tl fark vermeye değermi orası size kalmış samimi söyliyim tabiki paranız varsa verin..



    Anlıyorum, uslübunuz derli toplu ve düzgün. Benim açımdan bir sıkıntı yok.
    Ve hep merak ettiğim bir bir araçla ilgili konuşuyoruz.
    Aslında rahat bir süspansiyon ve dinamiğe sahip araçlar ilgimi çekiyor çünkü istanbul gibi sürekli
    hoplamalı zıplamalı,çukurlu yollarda ilerlemeye çalışıyoruz.
    İyi yol tutacak diye sert süspansiyon ve salınımı mümkün olduğu kadar aza indirgenmiş bir aracı neden kullanmak zorundayım?
    Bu bana her zaman saçma gelmiştir, hala da öyle.
    Bu iki durumu harmanlayacak bir araç araştırıyorum uzun zamandır.
    Sonata anlattığınız kadarıyla buna namzet gibi.
    En kısa zamanda bir test aracı bulup deneyeceğim.

    Yalnız yakıt konusunda size katılamayacağım.
    Bahsettiğiniz araçlar hep aktarması zayıf araçlar.
    Eğer verimlilikten, kaliteden bahsediyorsak bu hususuda objektif olarak değerlendirmemiz gerek.

    Sadece Bmw değil.

    Audi A4 Multitronic PI 2.0TDI 5.7 Litre
    Passat 2.0TDI Dsg 6.2 Litre
    Bmw 3.20D ZF 5.4 Litre

    Bunlar fabrika verileri, hadi 1 Litre daha ekleyelim ama sonuç yine fiyasko bence.
    Yakıt tüketimi ve çağ dışı şanzımanı Sonatanın en büyük handikapı.




  • yakıt konusunda siz sanırım ortalama rakamı baz alıyorsunuz ama şehir içi yakıt tüketimini baz almanız lazım en azından istanbulda iseniz yoksa ortalamayı baz alırsanız sonatada 7 falan yakıyor. ama okuduğunuz o 9-10 litre diyen insanlar şehir içi verilerini söylemişler yazmışlar..

    bahsettiğiniz araçlardan passat 2.0 tdi comfort paket tiptironik yiğenimde vardı 6.2 gibi bir rakam kesinlikle şehir içi hiç görmedim çokda kullandım..
    bakın şehir içi yaktığıhttp://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-sahibinden-hatasizz-boyasizz-dsg-sadece-97-binde-105926739/teknik-detaylar/ 8.7 litre.. bizimkide 9 dan aşağı yakmıyordu yukardada daha önce yazdım zaten veriler uyuşuyor..

    audiye şahane en ufak bir lafım yok haklısınız oda şehir içi 7.7 yakıyor ama cidden az bana göre..
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-koray-dan-2007-audi-a-4-2-0tdi-s-line-multitronic-101546417/detay/
    en büyük etken multitronik 7 ileri vitesi.. tabi fiyatıda bir o kadar güzel bakdım şimdi temiz adam gibi yorulmamışı 70-80 bin tl den aşağı değil..

    birde multi tronik şanzıman ikinci elde saatli bomba eğer önceki sahipleri bakımını yaptırmamışsa sizin elinizde arıza verebilir.. Allah göstermesin bir arıza verirse evlere şenlik bir fatura çıkartır yani ekonomi yapıyım derken Allah göstermesin bütün yapdığınız ekonominin 20 misli fazlasını arabanın şanzımanına yatırırsınız.. arabaya meraklı birisi iseniz zaten multitronik arızalarını biliyorsunuzdur söylememe gerek yok yada neti araştırırsanız bir çok araç görebilirsiniz. bu forumda bile bir kaç tane audi vardı hatta bir tane a6 vardı arıza yapmış..


    bu arada yakıt tüketiminde bahsettiğim tabiki yeri gelip 45 dakka dur kalk yapdığımız yeri gelip saatlerce trafikde kitli kaldığımız 10 dakkalık yolu 1 saatte gittimiz istanbul trafiğidir başka şehirlerde oturan arkadaşlar yada trafiğin olmadığı yerlerde yaşayan arkadaşların yakıt değerleri farklı olabilir ama ben istanbul trafiğindeki hiç bir aracın fabrikaların şehir içi yakıt değerlerinden fazlasını yakdığını gördümde azını yakdığını görmedim hep tutuyor.
    1500 kiloluk 1700 kiloluk bir kütleyi devamlı kaldırıp durduran bir motor ne kadar yüksek teknoloji olsada bir yerde bana göre alt sınıfdaki b ve c segmenti araçları falan kast ediyorum araçlardan çok yakıcağı bir gerçekdir..

    d ve e segmenti araçlar genelde 1500kg ve üstü araçlar oluyor... bu tip tonajlı ağır araçların az yakmasını beklemek iyimserlik olur.. tabi lafım 100 bin tl ye yada 200 bin tl ye sıfır yada bir iki yaşında yeni nesil bir araç alırsanız meclisden dışarı o zaman :) ... gerçi bugün sıfır f10 kasa 5.20d bile alsanız şehir içi fabrika verisi yakıt değeri 6.4 deniyor ki düşünün 8 ileri vites olmasına rağmen ancak o kadar yani bana göre reel hayatta oda bir 7 yakar gibi ama tabiki ne olursa olsun 1700kg lık bir araç için müthiş değerler tabi fiyatıda müthiş oda ayrı mesele :) .. Genel olarak bakdığımızda sonata klassmanındaki akranlarına fiyat performans donanım ortalamasına vurursanız gene seçim size kalmış..

    bu tamamen kişisel fikrim d yada e segmenti bir araç alıcak olsam kesinlikle boş araç almam almışken en dolusunu en fullünü alırım.. sunroof olmazsa olmazım zaten.. kendi tercihim bunlar.. belli bir yaşdan sonrada yaş ermiş kemale insan lüksü konforu hak ediyor birdahamı gelicez dünyaya.. zaten yıllarcana bizleri gaz tenekelerine araba diye bindirdiler.. canımız kelle koltukda Allah emanet gittik..

    Sonataya bence alınıp chip yapılırsa hem araba 180 beygir oluyor (Bu gün Bmw F10 kasa 5.20d lerin bile 184 beygir olduğunu düşünürsek) hemde 1 litre yakışı düşüyor chipde.. yani şehir içi 9-10 yakıyorsa 8-9 yakmaya başlıyor.. güzel bir multimedya double din teyp şöyle navigasyonlu bluetoothlu tv,dvd li falan(firmalar genelde bu tür donanımları ek paket olarak bin euro iki bin euro hatta luxury markalar 5 bin euro bile satıyor) .. o arabaya gps bluettooth gibi lükslerde eklenirse tamamdır zaten bir eksiği kalmıyor donanımdan 100-150 bin tl lik aracın performansında konforunda lüksünde aracınız oluyor.. şahsi fikrim..

    Son bir ekleme yapıyım yazıyıda çok uzattım kusura bakmayın :) ben 2000 lilerden sonra hep d ve e segmenti kullandım şu anki aracımda öyle inanın şehir içinde daha 6-7 litreyi görmedim şu anki aracımda işde anca anca 7.7 leri gördüm.. gönül isterki tabiki 140-150 bin tl yi basalım şehir içi 6-7 falan yakan bir 2013 2012 yi geçdim 2011 bir 5.20d alalım bakalım keyfimize ama zaten o kadar parayı bir arabaya verebilicek insanında ekonomiyi düşünücek bir maddi durumu yokdur yani maddi durumu gayet iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 22 Kasım 2012; 6:13:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: obt


    quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    Otomatik dizel sonata lar 4 ileri olduğu için çok yakıyor diye duydum. Aslında ben de düşünüyorum. Ne kadar doğrudur araştırmak lazım.

    Makyajlılar 5 ileri diye biliyorum benim kullandığım 4 vites.

    Uzun yol tüketim rekorum 5.1 ama çok kasmıştım.. 120 ile falan giderseniz 6.0 yakıt tüketimiyle yaylana yaylana gidersiniz.. Şehir içi 9-9.5 lt yakıyor

    9 litre mi yakıyor şehir içi ? Mazotmu benzinmi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayadır bu başlığa yazan olmamış. Sonata hk. yeni bilgilendim şahsen. Ama incelediğim kadarıyla aracın haketmediği bir rağbet durumu var. Passat, C5, Alfa vs. kıyaslanıyor ama donanım ve kalite açısından malum lüks sınıf araçlardan sonra ilk tercih edilecek araç diye düşünüyorum sınıfında. D segment midir E segment midir bu bir kenara, Süperb ile kıyaslanabilse de daha bir karizmatik yapısı ve ön konsol ile gösterge ekranının daha çekici oluşu biraz daha tatminkar kılıyor bu aracı diye düşünüyorum. Kronik sorunlarından hiç bahsedilmemiş forumda. Kullanıcılar veya tecrübe sahipleri bu konudaki yorumlarınız nedir yazar mısınız?. Artıları-eksileri nedir. Konfor, donanım, kasa açısından piyasadaki rakiplerine göre makul bir fiyat seçeneği ile 2. elde satışları var. Ucuz ama passata göre kalitesiz mi acaba. Çip ile performans artışı ve yakıt tüketimi nasıl etkilenir, çipi en iyi hangi usta nerede yapar gibi bilgilendirlebilmeyi umut ediyorum bu forumda. Yorumlarınız için şimdiden tşk.ler.




  • ZDZB kullanıcısına yanıt
    Yıl 2010 passatımızı satıp 2010 model sonata aldım yıl oldu 2017 aracımız 140 bin km de ve maşallah geçen 7 yılda hiçbir problem çıkarmadı kronik bi arızası yok tabi arada bi nazarlık olsun park halinde sürtenler yüznden bi arka stop değiştim onu da 200 tl ye ikitelli sanayiden çıkma aldım ki servis 450 tl demisti yani parça olarakda istediğim gibi uygun fiyatlara istediğim parçasını bulmuştum. 60 Bin Tl ye bir araç alıp bu kadar konfor ve sorunsuz bi model olacağını bende beklemiyordum. Maalesef sonata Türkiyemizde hak ettiği degeri görmedi ama ben şahsımda çok memnunum bu arabadan daha iyi bir modele bineyim dediğinzde A4 superb felan bi tarafa A6 dan aşağısı artk tatmin etmiyor çok yakın bi arkadasmda 2011 A6 var benm sonatayı kullandı konfor vs neredeyse aynı diyor benm yorumumda bir A6 ile arasındaki fark birin,n tarzı amerikanvari diğeri alman usulu chip konusunda da 150 hp bana yetiyor gerek duymadım şu haliyle ş.içi 9 lt ş.dışı ortalama 5.5lt yakıyor umarım yardımcı olabilmişimdir.




  • Sonatave6 S kullanıcısına yanıt
    çok tşk.ederim üstad.
  • Merhaba ,

    2010 model Sonata Select araç aldım.Bu aracın donanım özelliklerini görebileceğim bir döküman var mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi excalibur -- 18 Mayıs 2018; 12:38:55 >
  • ne zamandır takip ediyorum..

    Yok arkadaş Bu sonata alınır bir araba..
  • sonata her şekil alınır sıfır meganelar olmuş 180-190 bin tl benim standartlarımda adam akıllı alınabilicek orta dolu paketlisi.. yoksa doğandan hallice bomboş donanınımlı bir aracada 120-130 bin tl vermem ben..
  • i 40 lar hakkında ne düşünüyorsunuz.sonataya göre daha güncel bir tasarımı var,fiyat olarakta hemen hemen eşdeğer.
  • i40 da güzel araçdır ama tam anlamıyla sonata değildir.. avrupa sonata diye geçer..

    Amerikan sonatayla aynı platformu paylaşır ama çoğu şeyi farklıdır..

    i40 güzel araçdır ama şahsen onu alıcağıma çok benzeri olan bir alt sınıf elantrayı alırdım hiç olmassa piyasası ve ikinci eli var elantranın..
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.