Şimdi Ara

İÇERİSİ EN SESSİZ OTOMOBİL (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
0
Favori
35.668
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2006 hyundai sonata 2.0 crdi 140hp 304 nm
    100km/h = 60db(A)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sener_aydogan

    fiyatı 30-50 bin arası ekonomik konforlu ve içeriye ses almayan bir araç arıyorum. volvo s40 ve c30 şu an aklımdaki
    araçlar(ikisine de hiç binmedim sadece okuduğum yorumlar doğrultusunda bu araçları düşünüyorum)
    sizlere sorum volvo bu özelliklere sahipmi yani doğruluğu varmı? ve önerebileceğiniz başka araçlar varmı?
    gürültü desibel oranlarını araştırdım ama bulamadım. yardımcı olursanız sevinirim



    Honda kullanıcısıyım, tavsiye etmem. Önceki aracım alfaydı, tavsiye etmem. Toyota kullandım, avensis, sessizdi gerçekten. VW grubu da iyidir diye biliyorum. Volvo kullanıcıları ses konusunda ne der bilemem ama şekli çok tatlı s40'ın. Hadi hayırlısı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sener_aydogan

    fiyatı 30-50 bin arası ekonomik konforlu ve içeriye ses almayan bir araç arıyorum. volvo s40 ve c30 şu an aklımdaki
    araçlar(ikisine de hiç binmedim sadece okuduğum yorumlar doğrultusunda bu araçları düşünüyorum)
    sizlere sorum volvo bu özelliklere sahipmi yani doğruluğu varmı? ve önerebileceğiniz başka araçlar varmı?
    gürültü desibel oranlarını araştırdım ama bulamadım. yardımcı olursanız sevinirim



    Honda kullanıcısıyım, tavsiye etmem. Önceki aracım alfaydı, tavsiye etmem. Toyota kullandım, avensis, sessizdi gerçekten. VW grubu da iyidir diye biliyorum. Volvo kullanıcıları ses konusunda ne der bilemem ama şekli çok tatlı s40'ın. Hadi hayırlısı...




  • 2004 Avensis kullanıyorum, araç gerçekten çok sessiz özellikle arkada oturan yolcular motor sesini neredeyse hiç duymuyor; lakin 5 vites olması nedeniyle yüksek hızlarda özellikle 150'dan sonra motor sesi oldukça mevcut , yeni kasa avensisler ise çok daha iyi bu konuda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuSoniC

    2004 Avensis kullanıyorum, araç gerçekten çok sessiz özellikle arkada oturan yolcular motor sesini neredeyse hiç duymuyor; lakin 5 vites olması nedeniyle yüksek hızlarda özellikle 150'dan sonra motor sesi oldukça mevcut , yeni kasa avensisler ise çok daha iyi bu konuda.


    Hem eski hem de yeni Avensisi çok beğenirim.

    İki araçla da seyahat etmişliğim vardır.

    İki araçta gerçekten çoook sessizdir (konu başlığını bağlayan kısmı), ancak şimdi yazacaklarım araçlardaki motorlar üzerine (benim takıntım :).


    Abimde hem 2004 Corolla HB, hem de 2010 Auris mevcut ve bu araçların motorları eski ve yeni Avensistekilerle aynı (küçük tork farklarının saymazsak).

    Corolla dediğiniz gibi yüksek süratlerde, hatta bence 3000 devirden sonra (100-110 km den sonra) çok bağırmaya başlıyor.

    Auris ise daha yüksek gücü ve 6. vitesi sayesinde biraz daha bağışlayıcı ama onda da şu sıkıntı mevcut: 130-140 ile giderken bile yokuş yukarı hafif te olsa bir meyil olduğunda vites değişim göstergesi ok vasıtasıyla vites küçültmemi istiyor. Vitesi küçültüp 5 e atınca da bu sefer aynı uyarı vitesi büyütmemi istiyor. Hele bir de cruise control devredeyken çok daha erken devreye giriyor.

    Eski aracım C-max dizel idi ve de cc olayını ilk onda kullandığımdan olsa gerek 5. vites 80 km den itibaren tüm yokuşları çok rahat bir şekilde çıkardı zorlanmadan (tork farkıyla tabii).


    Aralarda eski kasa bir 1.6 Avensis alıp iç mekan + bagaj genişliği ve sessizlik + sorunsuzluk anlamında zirve yapayım, keyifle bineyim diyorum, araçta CC olmadığı gerçeği beni engelliyor.

    Yeni kasa alayım diyorum onda da CC 2011 modellerle birlikte sunulmaya başlandı ve de fiyatlar hala çok yüksek.

    O fiyata (her ne kadar 2.0 motorlu olsa da) gider 2006-2007 makyajlı kasa Accord alırım çok daha donanımlı diyerek Avensis macerama hiç başlamadan nokta koyuyorum.

    Paylaşayım dedim :)


    Haluk




  • Kesinlikle S40 düşük devirlerde ve viteste motor sesini duyarsın duymadığın araba ancak mercedes Bmw olur ama 5 viteste 120-130la motor sesini duyman mümkün değil.Araca binenler hemen çok sessiz diyor birde bunu Volvo kaliteli bir müzik sistemiyle birleştirmiş ki diyecek bişi kalmamış.
  • VOLVO S40 with laminated side windows.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: effendy75


    quote:

    Orijinalden alıntı: katzedie

    İçersinde karının olmadigi otomobil...


    dünyadaki en güzel üç ses su sesi, para sesi ve kadın sesidir derler ama sanırım bu sözü aşağıdaki şekilde revize edersek pek çok forumdaşın itirazı olmaz;

    su sesi, para sesi ve ferrari sesi


    Aston Martin V8 ve V12 lerin sesi daha da etkileyici valla. Ferrarinin ki çok tiz kalıyor bence.


    Kadın sesinin tamamen kısılması taraftarı olmadığımı da belirtmek isterim bu arada :)


    Haluk



    hocam bu arada ses denince bu aleti tek geçerim :D

    http://www.facebook.com/video/video.php?v=1240595173091



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pres sure -- 16 Nisan 2011; 10:44:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zouzuni

    aman diyim sakın renault tercih etme , Toyotalar başarılı bu konuda volvo hakkında bilgim yok ama volvo yapmıstır gibi geliyo


    corollalarda çok ses alıyor,,
    fordlara oranla sessizdir , oda yumuşak suspansyon ve yumuşak lastikten kaynaklanıyor..

    en gürültülü araç ford sa arkasındanda toyota gelir,, renolar daha sessizdir...:)

    ses zaafiyeti sıralamasında ilk 3 ::::
    1 ford sert susbansyon yalıtım zayıf
    2 honda nisbeten sert suspansyon,,, alçak
    3 corolla.... yalıtım zayıf, ama suspansyonların yumuşak olması nisbeten sesi azaltıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23
    Konu sahibi arkadaşın üst limiti 50.000 TL imiş ilk mesajda da yazdığı üzere.

    Volvo S60 ya da V60 ın yeni kasası alternatif olamaz o açıdan.


    Ayrıcaaaa,

    Bir de bunu izleyin isterseniz.

    Reklam değil, gerçek test :)




    Kaldı ki Volvonun sicili biraz kabarık bu konuda:



    Japonların testinde de duramadı Volvo S60.

    Bulursam onu da eklerim.


    Ama durumu uygun olanlar için dizaynı için bile alınır bu araç, orası ayrı.

    Haluk


    Siz mercedeste BMW de testlerin yapılırken bu olayların gerçekleşmediğini mı sanıyorsunuz adı üzerinde test kaldiki Buyuk hiç markanın standart olarak yapamadığı şeyi Volvo yaptı tek eksiği vardı tasarımı onuda
    guvenligiyle birleştirdi şimdi kendi rekorlarını kırıyor yok satıyor




  • passat 2.0 TDI
    keyifli araba çook
  • Megane ıı çok sessiz bir araç. Laguna ııı'le sessizlik konusunda karşılaştırıldığında bana göre genelde megane ıı daha sessiz. Yaklaşık 100 km hızdan sonra belirgin şekilde Laguna ııı daha sessiz.

    Yolculuk yaptığım Toyota carolla ve Ford Focus bana çok gürültülü geldi. Özellikle lastik ve yol sesi çok fazla.
  • Bu Auto Show'un karşılaştırmalarında gürültü seviyesininz yanında bir de gürültü hissi oluyor. Ne ayak onlar acaba?
  • peg 407
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Concrete Jungle

    Bu Auto Show'un karşılaştırmalarında gürültü seviyesininz yanında bir de gürültü hissi oluyor. Ne ayak onlar acaba?



    Anladığım kadarıyla otomobillerin insana verdiği histen bahsediliyor. Örneğin, gürültü seviyesi ilgili aletlerle ölçülüyor. Aletlerden ayrı olarak bizim gürültü hissimiz işte burada devreye giriyor. Ölçüm aletlerinde gürültülü olan araç bize gürültülü gelmeyebilir ya da onu göz ardı ederiz.

    Yine bir araç gerçekten parasına göre kalitesiz olabilir ama verdiği kalite hissi üst seviyede olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dendesox


    quote:

    Orijinalden alıntı: joseph33


    quote:

    Orijinalden alıntı: Judge34

    2-3 db lik farkı ortalama bir insan kulağı ayırt edebilir mi peki? db bilgileri bence çok sağlıklı değil duymak lazım..


    Desibel değerindeki her 3 birim artış için, ses 2 kat artar. buna göre 2-3 desibel çok farkeder.



    desibel değerindeki her 10 birimlik artışta gürültü 2 kat artar diye biliyorum


    Desibel daima iki değer arasındaki karşılaştırmadır. Bunun sonucu olarak da, çoğu kez ölçülen güç değeri değişik
    olmasına rağmen desibel sayısı aynıdır. Örneğin bir vericinin gücü 1W`tan 2W`a çıkartılırsa, güçteki desibel cinsinden artış;

    N=10 log (2/1) = 3dB

    Şimdi elimizde 5KW`lık bir verici olsa, biz bunun gücünü 10KW`a çıkartırsak desibel cinsinden artış, güçlerin değişik olmasına rağmen önceki örnekle aynıdır.

    N=10 log (10/5) = 3dB

    Bu örneklerlerden bir sonuç çıkaracak olursak güçteki iki katlık bir artış +3dB, yarı yarıya azalış ise -3dB ile ifade edilir.

    Not:Alıntıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23
    Konu sahibi arkadaşın üst limiti 50.000 TL imiş ilk mesajda da yazdığı üzere.

    Volvo S60 ya da V60 ın yeni kasası alternatif olamaz o açıdan.


    Ayrıcaaaa,

    Bir de bunu izleyin isterseniz.

    Reklam değil, gerçek test :)

    Kaldı ki Volvonun sicili biraz kabarık bu konuda:

    Japonların testinde de duramadı Volvo S60.

    Bulursam onu da eklerim.


    Ama durumu uygun olanlar için dizaynı için bile alınır bu araç, orası ayrı.

    Haluk


    Siz mercedeste BMW de testlerin yapılırken bu olayların gerçekleşmediğini mı sanıyorsunuz adı üzerinde test kaldiki Buyuk hiç markanın standart olarak yapamadığı şeyi Volvo yaptı tek eksiği vardı tasarımı onuda
    guvenligiyle birleştirdi şimdi kendi rekorlarını kırıyor yok satıyor


    Volvoyu ben de çok beğenirim ve de mesajımda da bunu belirtmiştim zaten.

    Ama bu konuda tamamen başarılı olmadığı da ortada sonuçta.

    Ayrıca buradaki adı üstünde test denemeyecek kadar ilerlemiş bir aşama.

    Teknoloji geliştirilir, testlerde denenir, çalıştığına ikna olunur ondan sonra basın davet edilir.

    Bu test falan değil yani.

    Mercedesin cortladığı testi de izlemiştim zamanında Top Gear'da

    Bunu kastediyorsunuz herhalde.





    Kaldı ki ben Mercedes BMW iyidir de Volvo kötüdür diye bir şey yazmadım.

    Bu arada Japonların testi youtube da yok.

    Ama izlediğim program Best Motoring idi.

    Programın tamamının indirmiştim.

    Nasıl paylaşacağımı bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23
    Konu sahibi arkadaşın üst limiti 50.000 TL imiş ilk mesajda da yazdığı üzere.

    Volvo S60 ya da V60 ın yeni kasası alternatif olamaz o açıdan.


    Ayrıcaaaa,

    Bir de bunu izleyin isterseniz.

    Reklam değil, gerçek test :)

    Kaldı ki Volvonun sicili biraz kabarık bu konuda:

    Japonların testinde de duramadı Volvo S60.

    Bulursam onu da eklerim.


    Ama durumu uygun olanlar için dizaynı için bile alınır bu araç, orası ayrı.

    Haluk


    Siz mercedeste BMW de testlerin yapılırken bu olayların gerçekleşmediğini mı sanıyorsunuz adı üzerinde test kaldiki Buyuk hiç markanın standart olarak yapamadığı şeyi Volvo yaptı tek eksiği vardı tasarımı onuda
    guvenligiyle birleştirdi şimdi kendi rekorlarını kırıyor yok satıyor


    Volvoyu ben de çok beğenirim ve de mesajımda da bunu belirtmiştim zaten.

    Ama bu konuda tamamen başarılı olmadığı da ortada sonuçta.

    Ayrıca buradaki adı üstünde test denemeyecek kadar ilerlemiş bir aşama.

    Teknoloji geliştirilir, testlerde denenir, çalıştığına ikna olunur ondan sonra basın davet edilir.

    Bu test falan değil yani.

    Mercedesin cortladığı testi de izlemiştim zamanında Top Gear'da

    Bunu kastediyorsunuz herhalde.





    Kaldı ki ben Mercedes BMW iyidir de Volvo kötüdür diye bir şey yazmadım.

    Bu arada Japonların testi youtube da yok.

    Ama izlediğim program Best Motoring idi.

    Programın tamamının indirmiştim.

    Nasıl paylaşacağımı bilmiyorum.



    Elinize saglık bende bunu diyorum bu markadan değil distronic sisteminden kaynaklanıyor çok fazla değişken var sistemin her an hata yapması beklenebilir




  • 3db=2 kat. 65db 62db'nin iki katıdır.

    bildiğim kadarıyla insan kulağı doğrusal bir fonksiyonla çalışmıyor, yani 2 kat daha güçlü bir sesi insan kulağı 2 kat daha güçlü ses olarak algılamıyor. db hesaplamasında olduğu gibi 2 kat artışı insan kulağı küçük bir artış olarak algılıyor.
  • İnsanlar öyle bir yazmiski mb,bmw,volvo gibi araçlar ultra sessiz..

    Ya onlar gercekten bu markaların tüm araçlarına binmediler yada benim bindiğim 30farkli araçta sorun vardı.

    5serisi e serisi dahil öyle aman aman sessiz araçlar değiller. En azindan burada bahsedildiği gibi "tık ses yok" tarzında değiller..

    Heleki dizel motorlulari kendilerinden beklenmeyecek sekilde sesli diyebilirim.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.