Bildirim
İDEAL DEVİR ARALIĞI NEDİR ARKADAŞLAR
Amazon.com.tr: Crocs Ürünlerinde Sepette %20 İndirim promosyon
https://www.amazon.com.tr/promotion/psp/A2T3EGTPRK0CVZ?ref=psp_pc_cart_collapse
9 sa. önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
devir saatim yok
ideal devir aralığını kulağımla ölçüyorum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Delgado -- 16 Aralık 2011; 17:47:57 > -
insanın kendine yakışan viteste gitmesidir
kişiden kişiye değişir kimisi 2500 devirde vites atar kimisi redline görene kadar basar -
Dizel araçlar için düz yolda 2250, rampada 3000 devir idealdir.
Turbo benzinli araçlar için düz yolda 2000 rampada 2750 devir idealdir.
Atmosferik benzinli araç için düz yolda 2500, rampada 3500-4000 devir idealdir.
Bu benim test ettiğim ya da bizzat kullandığım araçlardan çıkardığım sonuçtur...... -
quote:
Orijinalden alıntı: smg05
Dizel araçlar için düz yolda 2250, rampada 3000 devir idealdir.
Turbo benzinli araçlar için düz yolda 2000 rampada 2750 devir idealdir.
Atmosferik benzinli araç için düz yolda 2500, rampada 3500-4000 devir idealdir.
Bu benim test ettiğim ya da bizzat kullandığım araçlardan çıkardığım sonuçtur......
rampada neden devir yükseliyo cahilliğime verin ama açıklarsanız sevinirim -
quote:
Orijinalden alıntı: odevinimo
quote:
Orijinalden alıntı: smg05
Dizel araçlar için düz yolda 2250, rampada 3000 devir idealdir.
Turbo benzinli araçlar için düz yolda 2000 rampada 2750 devir idealdir.
Atmosferik benzinli araç için düz yolda 2500, rampada 3500-4000 devir idealdir.
Bu benim test ettiğim ya da bizzat kullandığım araçlardan çıkardığım sonuçtur......
rampada neden devir yükseliyo cahilliğime verin ama açıklarsanız sevinirim
Eğer alt devirde vites atarsan düz yolda attığın gibi araç turboyu ya da max hp yi yakalayamaz ve bırak hızlanmayı hız kaybetmeye bile başlar bu yüzden yeniden vites küçültmek zorunda kalırsın bu da hem zaman kayıbı hemde daha çok yakıt israfı demektir......
-
Ne demis ünlü bir düşünür; Fun starts at 3000 rpm
156 ve Marea ile 3000 deviri geçmeden 6 litre ortalamayı tutturabiliyorum. Marea için 6.5, 156 için 5.8-6 ortalama yakıyor 3000 devirde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: odevinimo
quote:
Orijinalden alıntı: smg05
Dizel araçlar için düz yolda 2250, rampada 3000 devir idealdir.
Turbo benzinli araçlar için düz yolda 2000 rampada 2750 devir idealdir.
Atmosferik benzinli araç için düz yolda 2500, rampada 3500-4000 devir idealdir.
Bu benim test ettiğim ya da bizzat kullandığım araçlardan çıkardığım sonuçtur......
rampada neden devir yükseliyo cahilliğime verin ama açıklarsanız sevinirim
Düşük viteste olduğu için.
-
quote:
Orijinalden alıntı: odevinimo
quote:
Orijinalden alıntı: smg05
Dizel araçlar için düz yolda 2250, rampada 3000 devir idealdir.
Turbo benzinli araçlar için düz yolda 2000 rampada 2750 devir idealdir.
Atmosferik benzinli araç için düz yolda 2500, rampada 3500-4000 devir idealdir.
Bu benim test ettiğim ya da bizzat kullandığım araçlardan çıkardığım sonuçtur......
rampada neden devir yükseliyo cahilliğime verin ama açıklarsanız sevinirim
benden önce cevaplanmış ama neyse yazmış oldum.
yüksek devirde vitesi atmazsanız bir sonraki viteste devriniz çok düşer, aracın çekişi düşer..tekrar vites küçültmeye kadar gider bu olay
bende o andaki psikolojik durumuma göre atarım devir saatine göre diil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UNF0RGIVEN -- 16 Aralık 2011; 18:11:36 >
-
Nedense dizellerde bana devir kesici yok gibi geliyor. Ne bileyim , alt devir hızlanması iyiyde, bazen şöyle adam gibi hızlanayım, yardırayım diyorum 3500-4000 devirden sonra beli bükülüyor. 5000 devire kadar getirmiştim Focus Tdci 90 Ps'yi ama kesiciye felan girmedi feci bir uğultu oluyor o kadar. Bir dahada denemedim zaten. -
Devir ile yakit sarfiyati pozitif orantilidir. Istisnasiz her motor ne kadar cok cevirirse o kadar cok tuketir; ister TFSI olsun ister pancar motor olsun, ister hidrojenle ister patates suyu ile calissin, her motor boyledir.
O yuzden az yakit tuketmek istiyorsaniz olabildigince dusuk devirli kullanacaksiniz; yani X hizini en dusuk devirle saglamaya calisacaksiniz. Yani normal duz yol ivmelenmede vitesi erken yukselteceksiniz. 6 vitesli bir aracta 30 km dedi mi 3'e, 40'ta 4'e, 50'de 5'e, 60-70'te 6'ya atacaksiniz.
Bu tabii keyifsiz bir kullanim tarzi, ama ekonomik. -
quote:
Orijinalden alıntı: smg05
Dizel araçlar için düz yolda 2250, rampada 3000 devir idealdir.
Turbo benzinli araçlar için düz yolda 2000 rampada 2750 devir idealdir.
Atmosferik benzinli araç için düz yolda 2500, rampada 3500-4000 devir idealdir.
Bu benim test ettiğim ya da bizzat kullandığım araçlardan çıkardığım sonuçtur......
kullandığın 1.3 cdti araç olduğu için bu bilgileri veriyorsun(dizel araç için) ama bu sadece 1.3 dizel motor için gerekli evet dediğin gibi bu motor bu devir aralıklarında kullanılmalı alt devirlerde çok ölü ama transporter-master böyle değil düz yolda 2000 devirde kullanıyorum rampada 2100-2200 çok dikse 2400 devir arası kullanıyorum çünkü araç devirden düşmüyor çekiyor
ama 1.3 multijet-cdti deviri seviyor
-
quote:
Orijinalden alıntı: ForteVeloce
Ne demis ünlü bir düşünür; Fun starts at 3000 rpm
Aslında 3.000rpm değil de, 4.800rpm olabilir.
Söz konusu bir Type-R, S2000, veya M3 ise 6.500rpm. -
Benzinlilerde genelde yeşil band yani ekonomi devir aralığı genelde 1500-2500 devir aralığı. Dizellerde genelde 1500-2000 -
İdeal devir yoktur aslında. Kime göre neye göre?
Sokakta yatan aslan parçası oğlunuz veya el değmemiş kızınız & prensesiniz olabilir.
Onu çok iyi tanıyın. Ne zaman size biraz daha benzin istiyorum artık bak ağlıyorum at şu vitesi diyorsa bunu kulaklarınızla anlamalısınız. -
vitese göre değişir. Dizel bir araç için 2 den 3 e geçerken 500, 3 ten 4 e geçerken 750 devir düşüyorsa vitesi ona göre atarsınız. Benim araçta shift up diye bir lamba var belirli bir devire gelince vites yükselt diyor.2 den 3 e geçerken 2200rpm de vites at derken 4 ten 5 e 1900 rpm de vites atmamı söylüyor. ona göre vites atınca 1400 e kadar düşebiliyor (vitese göre) devir. Doğru olan, vites attıgınızda max tork eğsinin 250 rpm kadar aşagısına gelmektir(1500 ün çok altına inmemek koşuluyla). Benim araç için bu 1750-250 = 1500 rpm yapiyor. Tabi bunlar sakin kullanım için geçerlidir. 1500 rpm ve altında motor vuruntu bölgesine girer ve aşırı yüklediginiz-yokuş çıkmaya çalıştıgınız zamanda vuruntu başlar. Ayrıca yine bu devrin altında motor gücü hızla düşer ancak bilinenin aksine turbonun çalışmaması değil daha çok vuruntu yüzünden düşmektedir. Zaten motoru uzun süre bu rpm de zorlarsanız piston erimesine kadar gider olay.Sonuç olarak, düz yolda sakin kullanımda max tork un başlangıç rpm i -250, yokuş çıkıyor veya motora yükleniyorsanız ( yüklü araç veya hızlanmaya çalışmak gibi) max tork eğrisinin altına düşmiycek şekilde vites atmak dogrudur. Max hızlanma istiyorsanızda max gücün verildigi rpm civarında dolaşmanız lazım. Dizel araçlarda 0-100 deneyip 3500 de vites atanlar çokça görülmekte. Buda bir hata tabiki. Yine dizel için motor 4000 rpm de max güç veriyorsa bunun hemen üstünde 4200 civarı vites atmak gerekir.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X