Şimdi Ara

İdeal hava basıncı Nasıl Öğrenilir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
2.386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracımda 16 jant 195 45 yanaklı lastik var.

    araca 30 35 basınca araç hantallaşıyor direksiyon bile dönmüyor.

    şuan 40 bastım ve direksiyon hafifledi ve daha serileşti araç..

    sizce fazlamı bastım ? araç 980 kilo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sessizlerin_umudu -- 16 Temmuz 2019; 11:24:28 >



  • kullanım kılavuzunda, bazı araçlarda ön kapıyı açınca b sütununda etiket şeklinde lastiklere kaç hava basacağınıza dair bilgi panosu bulunur. ya bar şeklinde yazar ya da psi. zaten benzin istasyonlarındaki hava basma makinelerinde bar ve psi olarak iki ayrım var hangisi yazıyorsa o havayı basabilirsiniz.
  • Marka model belirtirseniz daha doğru cevap alırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    Marka model belirtirseniz daha doğru cevap alırsınız.
    fiat 500c aracın kapısında bir şey yazmıyor malesef nerede yazdığını da bulamadım hava basıncını
  • 40psi özellikle 980kg araca çok fazla. Binek oto lastiklerinde genel hava basıncı 30-34psi arası olur genelde. Şoför kapısı içinde de basınç değerleri bar cinsinden yazar. 1 bar = 14.5 psi
  • lastik.rezulteo.com.tr
    500 C 1.2 8V 69 lastikleri: 500 C lastik ebatları ve uygun fiyatlar
    https://lastik.rezulteo.com.tr/otomobil-4x4-ticari-lastikleri/fiat/500/500-c/1-2-8v-69
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sessizlerin_umudu

    fiat 500c aracın kapısında bir şey yazmıyor malesef nerede yazdığını da bulamadım hava basıncını

    Alıntıları Göster
    Depo kapağındadır hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • lastik yanağı inceldikçe daha fazla hava basmak gerekir, benim lastikler 195/50/r15 35 basıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    lastik yanağı inceldikçe daha fazla hava basmak gerekir, benim lastikler 195/50/r15 35 basıyorum
    galiba haklısınız yanak 45 olduğu için 35 bastım şişmedi gene aynı.. 40 bastım yükseldi araç
  • Bunu sorduğuna göre araba kesin Fiat'tır diye geldim, yanılmamışım

    Fiat'ta deneme yanılma yoluyla bulacaksın hocam. Kullanma klavuzuna göre benim araba 1090 kg, 32 bas diyor. Şimdi başka klavuz indirdim, 1265 kiloymuş, öne 37 arkaya 43 bas, yükte 40/50 bas diyor

    Arabanın boş hali 1400 kilo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..Raptor.. -- 16 Temmuz 2019; 14:59:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürüş sirasinda lastiklerin genşelmesini isinmasinida göz önüne alin lütfen "ohh şu kadar bastim şu kadar basilmali" diye avundurmayin kendinizi..genelde 32-33 arasi olur.Yolda sürat halinde gümletmeyi göze alin kelimey i şehadet getirmeden azrail le göz göze gelirisniz:))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • düşük basınçlı lastik çukura düştüğünüzde veya kaldırıma sürttüğünüzde daha çabuk yarılır. 40 psi kadar normal. lastikler max 51 psi kadar dayanır.
  • 40psi öyle hafif bir araç için çok fazla.

    Basınç 2.2 bar yani 32psi basmalısınız. Evet arabanız alçak veya lastikleriniz inik gibi durur ama bu sorun olduğu anlamına gelmez. 40psi ile yolda durmaz. Frenleme kızaklama sorunları olabilir. Hoş bir durum değil...

    O araca en fazla basılacak olan 34psi. Daha fazlası yol tutuş kaybı olarak döner...
  • İdeal basınç arkadaşların da yazdığı gibi ya kapı içinden ya kullanma kılavuzundan bir şekilde öğrenilir ancak bundan sonra akla gelen asıl önemli soru İDEAL BASINÇ NASIL DOĞRU OLARAK LASTİĞE BASILIR?
    Birbirine 300-500 mt arası olan lastikçi ve benzinliklerde (yani birinden diğerine giderken lastiğin ısınıp basıncının artmayacağı kadar yakın) hiçbiri bir diğerine uymuyor yakın bile değil 3-5 psi fark çıkıyor!
    Zaten lastikçilerin kullandıkları basınç ölçerler analog göstergeli ve küçücük bir alanda 20-25-30 diye 5er 5er rakamlar yazılmış, bu rakamların arasında 1 mm ara ile çizgiler var, her biri güya bir psi .
    Cihazlar eski püskü doğru kalibrasyona sahip mi belli değil,
    kalibrasyon doğru olsa bile lastikçiler çoluk çocuğa hava bastırıyor, o çocuk ne kadar dikkat ediyor , ne kadar gözü kesiyor, ya da sonuçta azami dikkat ve bilinçle yapsa bile hava basarken anlık olarak ibre bir çizgi üzerinde sabit kalacak da, eleman da tam orda basmayı kesecek de ideal basınç olan 31 ya da 32 yi tutturacak da, doğru hava basıncını lastiğe basmış olacağız. Bir de bunu stepneyi saymasak bile 4 lastikte başaracak!
    Benzinliklerde dijital ve istenen basınca ayarlanabilen dijital göstergeli olanlar var, 2 lastiği ayarlayıp üçüncüye geçince 28 den başlayıp 32 ye kadar hava basacakken 30 dan sonra bazen söndürmeye başlıyor, ne oluyor demeye kalmadan lastik havası 20 ye iniyor. Sonraki gün dört lastiği sorunsuz ayarlasa bile bir gün önce böyle sapıtan aletin neyine güvenilir?
    Ben de çözüm olarak hem bu iş için hem temizlikte kullanmaya en küçüğünden 25 lt kapasiteli kompresör aldım, alışveriş sitelerinden benzinliktekilere benzer sistemle çalışan yani istenen basıncı önceden ayarlanan dijital basınç ölçer aldım, (ölçüm ve ayarlama hassasiyet aralığı 0.1 psi yani istersenzi 33.7 psi olarak ayarlayabilirsiniz) buna da güvenilmez belki deyip bir tane de yerli üretim yorumlarda güvenilir olduğu söylenen mekanik kalem tip metal basınç ölçer aldım.
    Kıyaslayınca dijital saatin mekanik olanla birebir uyumlu olduğunu gördüm, şimdi bu şekilde sabah aracı yürütmeden haftada bir kontrol yapıp ayarlıyorum, kafam rahat. Fazla mı abarttık, psikopata bağladım galiba....




  • 195/45/16 için 32 psi idealdir 40 psi bence aşırı fazla

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • medvet M kullanıcısına yanıt
    bilgilendirme için teşekkürler. mekanik ve dijital ürünlerin linkini atar mısınız? bir de mekanik olan kalem ölçeri kullanım sırasında lastikten hava çıkışı oluyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    İdeal basınç arkadaşların da yazdığı gibi ya kapı içinden ya kullanma kılavuzundan bir şekilde öğrenilir ancak bundan sonra akla gelen asıl önemli soru İDEAL BASINÇ NASIL DOĞRU OLARAK LASTİĞE BASILIR?
    Birbirine 300-500 mt arası olan lastikçi ve benzinliklerde (yani birinden diğerine giderken lastiğin ısınıp basıncının artmayacağı kadar yakın) hiçbiri bir diğerine uymuyor yakın bile değil 3-5 psi fark çıkıyor!
    Zaten lastikçilerin kullandıkları basınç ölçerler analog göstergeli ve küçücük bir alanda 20-25-30 diye 5er 5er rakamlar yazılmış, bu rakamların arasında 1 mm ara ile çizgiler var, her biri güya bir psi .
    Cihazlar eski püskü doğru kalibrasyona sahip mi belli değil,
    kalibrasyon doğru olsa bile lastikçiler çoluk çocuğa hava bastırıyor, o çocuk ne kadar dikkat ediyor , ne kadar gözü kesiyor, ya da sonuçta azami dikkat ve bilinçle yapsa bile hava basarken anlık olarak ibre bir çizgi üzerinde sabit kalacak da, eleman da tam orda basmayı kesecek de ideal basınç olan 31 ya da 32 yi tutturacak da, doğru hava basıncını lastiğe basmış olacağız. Bir de bunu stepneyi saymasak bile 4 lastikte başaracak!
    Benzinliklerde dijital ve istenen basınca ayarlanabilen dijital göstergeli olanlar var, 2 lastiği ayarlayıp üçüncüye geçince 28 den başlayıp 32 ye kadar hava basacakken 30 dan sonra bazen söndürmeye başlıyor, ne oluyor demeye kalmadan lastik havası 20 ye iniyor. Sonraki gün dört lastiği sorunsuz ayarlasa bile bir gün önce böyle sapıtan aletin neyine güvenilir?
    Ben de çözüm olarak hem bu iş için hem temizlikte kullanmaya en küçüğünden 25 lt kapasiteli kompresör aldım, alışveriş sitelerinden benzinliktekilere benzer sistemle çalışan yani istenen basıncı önceden ayarlanan dijital basınç ölçer aldım, (ölçüm ve ayarlama hassasiyet aralığı 0.1 psi yani istersenzi 33.7 psi olarak ayarlayabilirsiniz) buna da güvenilmez belki deyip bir tane de yerli üretim yorumlarda güvenilir olduğu söylenen mekanik kalem tip metal basınç ölçer aldım.
    Kıyaslayınca dijital saatin mekanik olanla birebir uyumlu olduğunu gördüm, şimdi bu şekilde sabah aracı yürütmeden haftada bir kontrol yapıp ayarlıyorum, kafam rahat. Fazla mı abarttık, psikopata bağladım galiba....
    Hocam biraz fazla abartmışsın sanki. Ben decathlon'dan bisikletime 160 psi basabilen göstergeli pompa almıştım, onunla lastikler soğukken göz kararı basıyorum. Lastikler tipinden hava ihtiyacı olup olmadığını gösteriyor zaten.

    Bir süre lastikleri şişerken takip edince anlaşılıyor ne istedikleri. Bu arada plastik siboplar çok hava kaçırıyor. En son lastik değiştirirken şu pahalı olanlardan taktırmıştım, 6 ayda bir hava basıyorum. Diğerinde fabrikanın sibopları var. Maksimum 2 haftada gidiyor. 2. Haftadan sonra lastikler hava bas demeye başlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    40psi öyle hafif bir araç için çok fazla.

    Basınç 2.2 bar yani 32psi basmalısınız. Evet arabanız alçak veya lastikleriniz inik gibi durur ama bu sorun olduğu anlamına gelmez. 40psi ile yolda durmaz. Frenleme kızaklama sorunları olabilir. Hoş bir durum değil...

    O araca en fazla basılacak olan 34psi. Daha fazlası yol tutuş kaybı olarak döner...
    İdeal hava basıncı Nasıl Öğrenilir ?

    Hocam hafiflikle alakası yok. Lastik ölçüsü ile alakalı. Yukarıdaki arkadaş pisikletim olur, sadece 10 kilo ağırlığı var ve lastiklerine 120 psi basıyorum. 100 psi altı basınçla ilk mıcırda lastik patlıyor mesela. Minimum 100-105 psi olması gerekiyor.


    İdeal hava basıncı Nasıl Öğrenilir ?

    Dağ bisikletlerinde mesela tam tersi, 14-15 kilo ve yanaklı lastiğe ortalama 40 psi basarsın.

    Arabada da lastik inceldikçe basınç artmalı mantıken. 175/70/14 arazi lastiğiyle geziyorum bu arada. Diğer lastikte 195/55/16. Daha ince yanaklı lastik otomobilde kullanmadım.

    Şimdi bisiklette durum böyle, otomobilde en doğrusu üreticinin tavsiyesine uymak. Peki üreticinin tavsiyesi yoksa ne yapmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..



    Hocam hafiflikle alakası yok. Lastik ölçüsü ile alakalı. Yukarıdaki arkadaş pisikletim olur, sadece 10 kilo ağırlığı var ve lastiklerine 120 psi basıyorum. 100 psi altı basınçla ilk mıcırda lastik patlıyor mesela. Minimum 100-105 psi olması gerekiyor.




    Dağ bisikletlerinde mesela tam tersi, 14-15 kilo ve yanaklı lastiğe ortalama 40 psi basarsın.

    Arabada da lastik inceldikçe basınç artmalı mantıken. 175/70/14 arazi lastiğiyle geziyorum bu arada. Diğer lastikte 195/55/16. Daha ince yanaklı lastik otomobilde kullanmadım.

    Şimdi bisiklette durum böyle, otomobilde en doğrusu üreticinin tavsiyesine uymak. Peki üreticinin tavsiyesi yoksa ne yapmalı

    Alıntıları Göster
    Sen de çok basıyorsun hocam genelde 120 maksimum değer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt
    Hocam kullandığım dijital hava basma- ayarlama saati
    urun.n11.com
    Dijital Hava Basınç Göstergeli Lastik Şişirme Tabancası - n11.com
    https://urun.n11.com/diger/dijital-hava-basinc-gostergeli-lastik-sisirme-tabancasi-P266827033
    Önceki mesajda belirttiğim gibi bu fiyata bir ürüne göre iyi iş yapıyor. Kalibrasyonu doğru, önceden istenen basıncı ayarlamak mümkün, 0.1 psi hassasiyetle ayarlanır, o basınca kadar basıp otomatik duruyor, fazla basıncı boşaltmak için üzerinde düğmesi var. Ekranın aç kapa tuşu var, kendisi otomatik de kapanıyor. Aynı işi yapan ürünü wurth mağazasında sordum 800 lira demişlerdi.
    kalem tip mekanik basınç ölçer
    urun.n11.com
    Ceta Form Lastik Basınç Ölçer Hava Ölçer N23-0831 - Türk Malı - n11.com
    https://urun.n11.com/basinc-olcme-saati/ceta-form-lastik-basinc-olcer-hava-olcer-n23-0831-turk-mali-P79777844
    Ben ucuz ürünler çin malı diye güvenmeyip bunu aldım.
    Arkadaşım daha ucuz olan
    www.n11.com
    Diğer Oto İç Aksesuarları & Modelleri - n11.com
    https://www.n11.com/aksesuar-ve-tuning/oto-ic-aksesuar/diger
    bu ürünü kullanıyor, denedik ikisi de aynı hassasiyete sahip.
    Kalem tip basınç ölçer kullanırken ilk birkaç kez el alışana kadar anlık bir hava çıkışı oluyor ama 0.1 psi bile değildir, lastik basıncını etkilemez. Sonra el alışınca basınç ölçeri tam milimetrik olarak siboba denk gelecek şekilde bastırınca hiç hava çıkışı olmaz (sonuçta mekanik çubuğu itmek için illa lastikten hava çıkar ama el alışkanlığı olmadan dışarı anlık pıs ses gelir, alışınca hiç dışa kaçmayıp sadece basınç ölçer içine girer, yani daha az çıkış olur, dışarı ses gelmez sonuçta acemi iken bile çıkan hava önemsizdir)
    Bazı ilanlarda "hava boşaltma özelliği" yazıyor. Bu durumda otomatikman bu işi yapmak için ayrı bir düğme var gibi bir düşünce oluşuyor ya da bu ifade yazmayan ürünler hava boşaltmaz diye düşünülüyor, öyle değil , ayrı bir düğme yok, basınç ölçeri siboba tam bastırmayınca hava çıkışı oluyor, başka bir alet olmadan benzinlikte ayar yaparken hava fazla olursa bu şekilde biraz boşaltıp sonra tam bastırarak ölçüm yapılır, istenen basınca ayarlanabilir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.