Şimdi Ara

İkinci el 150 bin km'de Multijet motor mu yoksa D-4D motor mu daha sorunsuz olur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
502
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İkinci el 150 bin km'nin üzerinde multijet motor mu yoksa D-4D motor mu daha sorunsuz olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • taksicilerin söylediği albea'lar hafif olduğu için düzgün bakımları yapılan 1.3 multijet araçların 800bin km yol yaptığı yönünde. ama aynı şeyi linea için söylemiyorlar çünkü araç daha ağır. motor uzmanı değilim ama bana mantıklı geldi. ama ben şahsen toyota motorunu tercih ederdim...
  • Multijet

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel araçlar nasıl kullanıdığı çok önemli
    d4d yada multijet olmasının oneminden daha ziyade hor ve devirsiz kullanılan dizelden kaçının
  • mrvolkan kullanıcısına yanıt
    Devirsiz derken?
    Düşük devirde kullanmak mı sakıncalı yüksek devirde mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangisinin bakımı zamanında yapılmışsa ve düzgün kullanılmışsa o daha iyidir. Ikisi Arasında kalsam bakımlarının kayıt Altında olmasına göre karar verirdim sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.ERTEN

    Devirsiz derken?
    Düşük devirde kullanmak mı sakıncalı yüksek devirde mi?


    dizelde devir aralığı vites geçiş aralıkları önemli

    size bir alıntı paylaşayım:

    Dizel kullanırken dikkat edilmesi gerekenler ;

    Motoru çalıştırmadan önce kontağı yarım çevirerek uyarı ışıklarının sönmesini bekleyin. Çünkü ilk çalıştırmada motor soğuk olacağı için aracı zorlayabilirsiniz.
    Kalitesiz yakıt kullanmayın. Tek seferlik kullanılan kalitesiz yakıt bile motorda ciddi sorunlara neden olabilir.
    “Aracı vurdurmayın” Dizel motorlarda yapılan en büyük hatalardan biri de budur. Yeni nesil dizellerde motor çalışır durumda değilse yağ basıncı oluşmaz bu nedenle vurdurma esnasında dizel pompasına aşırı yük biner ve ciddi zarara yol açabilir. Zaten aracınızın klavuzunda da “aracınızı iterek çalıştırmayın” yazar.
    Aracınızı düzenli olarak servise götürün. Periyodik bakım dizel otomobillerde daha fazla önem arz eder. Çünkü bildiğiniz gibi dizel yakıt, benzinli yakıta oranla daha çok partikül taşır. Bu partiküller mazot filtresinde birikir ve aracın performans kaybetmesine neden olur.

    Eğer kullandığınız araç turbo dizel ise bu konuda da bilmeniz gereken birkaç önemli nokta var ;

    Öncelikle bilinmelidir ki turbo dizel motora sahip olan araçlar gaz verilerek ısıtılmamalıdır. Motoru ısıtmak için en az 30 saniye rölantide çalıştırmak yeterlidir. Diğer önemli nokta ise motor soğukken yüksek devirde kullanılmamalıdır. Çünkü motor soğukken yüksek devire çıkması aynı zamanda yüksek basınç oluşmasına neden olur bu durum turbo türbinlerine zarar verebilir. Yani motor soğukken 2500 devri aşmamakta fayda var.

    Turbo araçları çalıştırmak kadar stop etmekte büyük önem arz eder. Tıpkı ilk çalıştırmada motorun gaz verilmeden ısıtılması gerektiği gibi stop edilirkende en az 30 saniye gaz verilmeden çalıştırılması gerekir. Bunun nedeni motor çalışırken turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlanmasıdır. Kontağı kapattığınızda motor durur buna bağlı olarak yağlama da durur. Ancak turbo yağsız olarak bir süre daha dönmeye devam eder. Bu durum turboda büyük zararlar açabilir. O yüzden motoru stop etmeden önce rölantide bir süre çalıştırarak turbo türbinlerinin normal devrine inmesi beklenmelidir.

    Eğer turbo dizel aracınızı sağlıklı olduğu kadar ekonomik olarak da kullanmak istiyorsanız “maximum tork” durumuna dikkat etmeniz gerekir. Yani dizel araçlar için maximum tork gücü üreten devir aralığını geçmemelisiniz. Zaten turbo dizel araçlarda maximum güç genellikle 1750 ile 3750 devirleri arasında üretilir. Bundan fazlası gereksiz ve zararlıdır. Araç hareket halindeyken de maximum güç aralığını geçip geçmediğinizi aracın çekişinden de anlayabilirsiniz.

    İkinci önemli nokta ise kalkış ; kalkışlarda aracınızı kesinlikle rölanti (1000) devrine düşürmeyin. Bu durumda mazot pompası zarar görebilir. Aynı şekilde rölanti de gidiyorsanız gaz pedalına bir anda abanmayın, turbo yüksek basınç altında kalacağı için zarar görebilir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • mrvolkan kullanıcısına yanıt
    Multijet ve D-4D motor da aynı şekilde kullanıldığını farzedersek tercihimiz Fiat'ın Multijet motoru mu yoksa Toyota'nın D-4D motoru mu sorunsuzluk yönünden tercih edersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nulla Poena Sine Lege kullanıcısına yanıt
    İkisinin bakımları da kayıt altında ve bakımları aynı yapılmışsa, Fiat Multijet mi yoksa Toyota D-4D motor mu daha uzun vadeli sorunsuzluk yönünden tercih edersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabadan pek anlamam ama bildiğim tek birşey var dizel motorda sağlamlık konusunda multijet 'in eline hiçbirisi su dökemez.Ne dci ,Ne hdi nede tdi...
  • Hocam d4d motorun yağ yakma problemi vardı detaylı bilen arkadaşlar yardımcı olsun. Araç bakarsınız bu konuda dikkatli olun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafauzgur

    İkisinin bakımları da kayıt altında ve bakımları aynı yapılmışsa, Fiat Multijet mi yoksa Toyota D-4D motor mu daha uzun vadeli sorunsuzluk yönünden tercih edersiniz?

    Multijet 1.6 olansa onu tercih ederim. 1.3 multijet ekonomik olsa da Performansı Hoşuma gitmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabikide Multijet motor. Albea ile 1 milyonun üzerine çıkan tanıdıklarım var. Linea ile yine 1 milyona yaklaşıyor. Arada 100 kilo fark var diye 500.000 de bitecek hali yokya. Ayrıyetten kendi aracım 150 binde Mutlijet Albea, motor taş gibi sürekli gazlanmaya atraksiyona devire rağmen verimliliğinden en ufak bişey kaybetmedi ilk günki halinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafauzgur

    Multijet ve D-4D motor da aynı şekilde kullanıldığını farzedersek tercihimiz Fiat'ın Multijet motoru mu yoksa Toyota'nın D-4D motoru mu sorunsuzluk yönünden tercih edersiniz?

    Tabiki d4d motor daha iyidir..
    Ayrica corollalardaki yag yakma.problemi 2011 modeller den itibaren 6 ileri manuel olanlarda gorulmustur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    Hocam d4d motorun yağ yakma problemi vardı detaylı bilen arkadaşlar yardımcı olsun. Araç bakarsınız bu konuda dikkatli olun.

    Yag yakma tum modellerde yok
    2011 dahil sonraki modellerde ve 6 ileri manuel olanlarda daha cok görülmüş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.