Şimdi Ara

İkinci El Alırken Vatan Bilgisayar Ürünlerine Dikkat!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
6.300
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar bugün size Vatan Bilgisayar ile yaşadığım sıkıntılı bir durumu anlatmaya ve ikinci el ürün alma niyetinde olan arkadaşları uyarmaya geldim...

    Bilenler biliyordur belki ama bu konuda ciddi bir konu göremediğim için açıyorum...

    18 Ocak 2019 tarihinde forumdaki bir arkadaştan çok az kullanılmış bir ASUS Strix Vega 56 ekran kartı aldım. Ürün Vatan Bilgisayar'dan alınmaydı ve daha 3 haftalık falandı. Fiyatta da anlaştık ürünü aldım.

    Ürün geldi ve gerçekten sıra dışı bir sorun yaşıyordum; ekran kartı masaüstünde sistemin takılmasına, seslerin bozulmasına sebep oluyordu; ancak oyunlarda böyle bir sorunu yoktu. Satışı yapan arkadaşa sordum böyle bir şeyden haberin var mıydı diye ve yok dedi. Hatta çok şaşırdı bende böyle bir sorun yoktu dedi ürünü iade almayı dahi kabul etti. Ama dedim ki ya önemli değil (arkadaşa da güvendiğim için) garantiye gönderirim zaten bir aylık bile değil ürün değişim çıkarırlar yenisini alırım sorun değil...

    Neyse ürün iki kere servise gitti ve ikincisinde ASUS SMS Infocomm servisi ürün için değişim kararı çıkardı.

    SORUN BURADA BAŞLIYOR

    Karar çıktıktan bir hafta sonra Vatan Bilgisayar bana "iade alınabilir" mesajı gönderdi ancak oraya gittiğimde şöyle bir sorunla karşılaştım; Vatan Bilgisayar diyor ki "değişim ve iade" işlemini sadece "FATURA SAHİBİNE" yaparız.

    Derdimi anlatmaya çalıştım, kartın sahibi benim, faturası da benim elimde (orijinal nüsha bendeydi) vs. diye... Ama yok; kabul etmediler.

    Uzun bir tartışmanın ardından fatura sahibinin imza vermesi ile işlemi yapabileceklerini ifade ettiler. Ben Gaziantep'teyim. Ürünü aldığım Trabzon'da yaşayan arkadaşımdan bir Vatan Bilgisayar şubesine gitmesini rica etmek zorunda kaldım ve gerçekten mahcup oldum. Sağ olsun beni kırmadı gitti muvafakatname imzaladı ve işlemi Gaziantep'ten halledebildim.

    ANCAK, her satıcı aynı iyi niyette olmayabilir. Karşımda kötü niyetli biri olsa, herhangi bir Vatan şubesine gidip başka hiçbir belgeye gerek duymaksızın (servis formu da gerekmiyor) SADECE KİMLİK ibrazı ile ürünün değişimini veya para iadesini alabilirdi. Ayrıca benim alışverişim daha yeni olduğu için arkadaşa ulaşabildim. Alışveriş üzerinden 2 yıl geçmiş de olabilirdi ve arkadaşa ulaşamayabilirdim de. Şimdi bile düşünüyorum bu kart 2 sene sonra arıza çıkarırsa ne olacak halimiz diye...

    Vatan Bilgisayar'ın yaptığı, fatura sahibini güvence altına alsa da ikinci el satışları tamamen yok saymaktır ve suistimale açıklık vermektedir.

    Bunun yasal olduğundan da emin değilim, ancak bu konuda fazla bilgi sahibi değilim. Hukukçu arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elessar Eredhian -- 22 Şubat 2019; 11:46:18 >







  • Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, Mesut Çevik'in yaptığı Tüketici Haklı programında bu işin yasal olmadığını söyledi. Garanti kişiye değil, ürüne verilir dedi. Ayrıca ben Vatan Bilgisayar'a gittiğimde de dile getirdim bunu burada da söyleyeyim, benim yasal olarak garanti işlemi için fatura göstermeme bile gerek yok çünkü tüm bu işlemler için aslen yasal belge garanti belgesidir ve garanti belgesinde isim soyisim YAZMAZ. Fatura şartı bile yasal değil; garanti belgesi yeterli.

    Ek olarak, faturada kimin isminin yazdığının bir önemi yok. Ben elimde orijinal faturası ile bir ürünü servise götürdüğümde servisin benim hırsız olduğumu varsayması gibi bir şey söz konusu olamaz. Masumiyet karinesi diye bir şey var, benim suçlu olduğumu kanıtlamadan suçsuz olduğumu varsaymak zorundalar bu hukukta da böyledir... Eğer evinizden faturalı ürünler çalındıysa gider faturanın kopyasını satın aldığınız yerden ister çalıntı bildirimi yaparsınız seri numarası üzerine...

    Ayrıca bu sistem şurada da çöküyor. Ben hırsızım diyelim ki, çaldıktan sonra ürünü istediğim gibi kullanıyorum istediğimi yapıyorum hırsız olduğum ürün bozulunca mı aklınıza geliyor? Hatta ve hatta ürün bozulunca da sorun yok, çünkü servis aynı ürünü TAMİR EDERSE fatura sahibinin lafı bile geçmiyor; sadece ürünü teslim eden muhatap alınıyor. Vatan çalışanının bana söylediği şuydu: "Eğer burada ürün değişim/iade yapılmamış olsa ve tamir edilseydi, servis raporunda teslim eden kişi SİZ olduğunuz için fatura sahibine bile ürünü teslim etmezdik"

    Yani hırsıza ürün tamiri var ama iadesi yok... Böyle saçmalık olamaz. Vatan Bilgisayar'ın başını beladan kurtarmak için uydurduğu bir şey bu sadece.
  • Aynısı bugun benım basıma geldi.eğer iade olursa fatura sahibinin gelmesi gerekiyormuş.elmadağ vatan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hep aklıma takılın bişeydi diğer firmalarda durum nasıl acaba?
  • bizim arkadaşta 2. el ürün aldı vatandan alınmış, faturaya ihtiyaç duyduğumuzda sadece ilk sahibinin alabildiğini söylediler, ve o aldı, ürünü garantiye verirkende bizim bilgilerimizi aldılar ve ürün tamir gördü, dönüştede bizi arayıp, bize vermişlerdi
    250 liralık bir mouse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2. Elde vatan ürünleri satılırken Noterden onaylı muvafakatname istenmeye başlarsa şaşırmam.

    Gerçekten ilginç bir durum. Kardeşim ürün bende mi bende. Faturası elimde mi elimde. Bitti gitti neyini uzatıyorsun işte.
  • Devir işlemlerinde satan kişi gidip bundan sonraki muhatap alıcı olan kişidir diye imza verse olur mu acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cuhadarzade kullanıcısına yanıt
    Valla aslında bundan sonra düşünmüyor değilim şuna benzer bir satış sözleşmesi yapmayı:

    İkinci El Alırken Vatan Bilgisayar Ürünlerine Dikkat!


    Ama işte Vatan bunu ciddiye alır mı bilmiyorum... Çünkü sadece sözleşme olmasını yeterli göreceklermiş gibi gelmiyor bana. Sonuçta sahtesini evde hazırlayıp da getirebilirim... Ancak noter onaylı olursa kabul etmek zorunda kalırlar ama kim ikinci el satış yaparken noter onaylı sözleşme imzalamakla uğraşacak? Kira sözleşmesi yaparken bile notere onaylatmıyor vatandaş... Kaldı ki şehirler arası işlem yaparken bunu yapmak zaten imkansız. Tam bir arap saçı anlayacağınız...

    Ben ürünü aldığım arkadaştan Trabzon'daki bir Vatan Bilgisayar'a gidip o belgeyi imzalatmak zorunda kaldım... Ama şunu da söyleyeyim bu belge "bundan sonraki işlemler için" diye de olmuyor, sadece o anki servis işlemi için oluyor. Saçmalığın daniskası.

    Arkadaşlar konuyu öne çıkararak farkındalık yaratmaya yardımcı olabilirsiniz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hukuki olarak bence doğru.
    n11 den banlanan bir hesaptan arkadşaımın aldığı anakartı ben 2. el olarak aldım. üründe sıkıntı çıktı. n11'de banlanan hesabı açtırdık bir şekilde. İade onun üzerinden ödeme yapılan karta yapıldı. Arkadaşta bana havale etti.

    Evet satın aldığınız ürünün sahibine bir süre sonra ulaşamayabilirsiniz belki. Bu bir risk. Ondan arasıra bağınızı koparmayın. :) Dostluk daimdir.

    Fatura sahibi baz alınır bence normal ve olması gereken bir durum.

    Şöyle düşünün bir ürününüz evinizden faturası ile çalınsa nolucak? Bir şekilde de iade hak etse o hırsız. Hop nakite çevirecek. Sadece bir örnek ama neden olmasın.

    Bir hırsız odama girse rahatça kasamı ve kutularını çalsa garantili faturalı diye ürünü çok rahat satarda atarda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KYTECHNGAMING -- 25 Şubat 2019; 1:5:48 >




  • Garanti urunu degil, kisiyi takip eder. THH ile cozulmus bir cok vaka olmasina ragmen ayni seyi tekrar tekrar yapmalarinda ben artik art niyet ariyorum. Ayni olay forumdan birinde yasandi ikinci el laptop ta ve para iadesi gerceklesti. forumu arastirin. bende elimden geldigince yaziyorum. ikincibsahibinin haklari aynen ilk sahibinin ki gibidir eksigi yok. avukatlara da danisabilirsiniz. Vatanin yaptigi hukuka aykiri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, Mesut Çevik'in yaptığı Tüketici Haklı programında bu işin yasal olmadığını söyledi. Garanti kişiye değil, ürüne verilir dedi. Ayrıca ben Vatan Bilgisayar'a gittiğimde de dile getirdim bunu burada da söyleyeyim, benim yasal olarak garanti işlemi için fatura göstermeme bile gerek yok çünkü tüm bu işlemler için aslen yasal belge garanti belgesidir ve garanti belgesinde isim soyisim YAZMAZ. Fatura şartı bile yasal değil; garanti belgesi yeterli.

    Ek olarak, faturada kimin isminin yazdığının bir önemi yok. Ben elimde orijinal faturası ile bir ürünü servise götürdüğümde servisin benim hırsız olduğumu varsayması gibi bir şey söz konusu olamaz. Masumiyet karinesi diye bir şey var, benim suçlu olduğumu kanıtlamadan suçsuz olduğumu varsaymak zorundalar bu hukukta da böyledir... Eğer evinizden faturalı ürünler çalındıysa gider faturanın kopyasını satın aldığınız yerden ister çalıntı bildirimi yaparsınız seri numarası üzerine...

    Ayrıca bu sistem şurada da çöküyor. Ben hırsızım diyelim ki, çaldıktan sonra ürünü istediğim gibi kullanıyorum istediğimi yapıyorum hırsız olduğum ürün bozulunca mı aklınıza geliyor? Hatta ve hatta ürün bozulunca da sorun yok, çünkü servis aynı ürünü TAMİR EDERSE fatura sahibinin lafı bile geçmiyor; sadece ürünü teslim eden muhatap alınıyor. Vatan çalışanının bana söylediği şuydu: "Eğer burada ürün değişim/iade yapılmamış olsa ve tamir edilseydi, servis raporunda teslim eden kişi SİZ olduğunuz için fatura sahibine bile ürünü teslim etmezdik"

    Yani hırsıza ürün tamiri var ama iadesi yok... Böyle saçmalık olamaz. Vatan Bilgisayar'ın başını beladan kurtarmak için uydurduğu bir şey bu sadece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elessar Eredhian -- 17 Ekim 2019; 14:14:20 >




  • Elessar Eredhian kullanıcısına yanıt
    Bu tarafından düşünmemiştim. Aydınlattığın için teşekkürler.
  • Mesut ağabey bir sonraki programda bu konuyu Aydın Bey'e sorabilir misin acaba? Bu konuda ne yapabiliriz, bu ne kadar yasal? @Speed-Step
  • Saçmalığın daniskası. Belki hediye aldım aleti? Alet içinde garanti belgesi veya garantili olduğunu belgeleyen seri no ile gelmiyor mu? Geliyor. Ee daha ne?

    Tamamen süreci uzatmak, insanları bezdirip iadeden yırtmak için yapıyorlar. Geri adım atmayın. Vatan'dan da alışveriş yapmayın zaten pahalı satıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski kız arkadaşın bilgisayarına da değişim çıkmıştı. Miray siz misiniz diye sordu, evet biraz değişik isim ama yapacak bir şey yok; ilk defa böyle bir erkek ismine denk geliyorum dedi, değişim ürününü aldım :) Kimlik vs sorsa alamazdım sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • L.J kullanıcısına yanıt
    Hediye alacağınız ürünün faturasını hediye sahibi adina kestirebilirsiniz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aynı sorunu yaşıyorum.

    VATAN BİLGİSAYAR FATURALI İKİNCİ EL ÜRÜN ALIRKEN DİKKAT EDİN ! (ALMAYIN)

    2 Ay önce kadar güvenilir birinden 75 HZ 1 MS AOC MONİTÖR aldım. Üründe ölü pikseller mevcuttu ben alırken ama aldıktan sonra sol alt köşede siyah lekeler çıktı ve freesync aktif edilince monitör kapanıyordu. Ben de faturayı monitörü aldım VATAN'a gittim verdim. 18. İş gününde mesaj geldi değişim veya iade yapılacaktır diye fakat bana İADE VEYA DEĞİŞİM işlemi yaptırmıyorlar faturada kimin ismi varsa o kişi gelsin diyorlar. Ben bu monitörün 3. sahibiyim bir şekilde ilk sahibine ulaştım sağolsun yardımcı olabileceğini söyledi fakat kendisi farklı şehirde ben farklı şehirdeyim ve kendisini tanımıyorum. Şimdi fatura sahibi kendi şehrindeki VATAN'a gidip İADE DEĞİŞİM kuponunu alacak ve eğer dolandırıcı değilse bana yollayacak.

    Demek istediğim VATAN FATURALI ikinci el ürün alırken dikkat edin ve bence mümkünse fatura sahibi tanıdığınız değilse satın ALMAYIN.




  • Bunu öğrendiğimiz iyi oldu. Vatandan alışveriş de yapmayalım. İkinci el satışta elimizde kalır ürün
  • Vatan bilgisayar gerçekten rezalet bende bi bilgisayar toplattım masa üstü kulak girişi çalışmıyor 0 ön panel gönderdiler o bile çalışmıyor bilgisayarı gönderelim dediler kutu olmadığı için biz kutu bulana kadar beklemeniz gerekiyor dediler böyle sıkıntılı bi firma bi daha tövbe !!

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Her geçen gün yeni durumlar çıkıyor bi ara psu bozuldu kutusuna koydum goturdum servise yolluyacaz dedıler kutusunu alın kutusuz gonderıyoz dedıler bende kutuyu attım cope 20 gun sonra urun degısım oldu kutusunu getırın dıye tutturdular cop olan psu nun kutusunu ne yapcaklarsa yokuşa sürüp bişeyler çıkartabilirmiyiz kafasındalar
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.