Şimdi Ara

Vatan Bilgisayar'dan alınmış ikinci el ürünü almayın.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kısa özet: 1 ay önce İstanbul Küçükçekmece'de bir kişiden MSI Pro X670-P WiFi AM5 anakartı arkadaşım aracılığıyla satın aldım. Kendim Bolu'da oturuyorum. Aklıma bugün geldiğinden Vatan Bilgisayar'ı arayıp ürün sahipliğini değiştirmek veya garanti işlemlerini ayarlamak için telefonda görüşme yaptım. Bana ürünün garantiye gidecek olsa bile tamirden sonra bana teslim edilmeyeceğini, iade çıkarsa bana yapılmayacağını ve değişim çıkarsa ürünün satın alındığı fiziksel mağazadan birinci fatura sahibine verileceğini söylediler. Hiçbir koşul altında da ürünün garanti sahipliğini alabilmem mümkün değilmiş. Bu legal mi ? yani yasalara dayalı işleyen bir süreç mi var ortada yoksa firmanın kendi bürokrasisi mi ?


    Üründe bir sorun çıksa tamamen fatura sahibinin insafına kalmış durumdayız; kendisini tanımıyorum. Notere gidip karşılıklı imza atacak olsak bile Vatan Bilgisayar'ın prosedürlerini aşmak imkansız.


    Yani söyleyeceğim odur ki ikinci el alışverişlerde garantili ürün alma takıntınız varsa ve başınızın ağrımasını istemiyorsanız lütfen bu firmanın ürünlerine yönelmeyin (bence bu fahiş fiyatlarla Vatan'dan sıfır alışveriş da alışveriş yapmayın, neyse).


    Yasal prosedürün nasıl işlediğini bilmiyorum ama 2 yıl önce XFX MERC319 6900XT kartını ikinci elden aldıktan sonra faturadaki şirket olan İncehesap'la görüştüğümde benim için ayarlama yapacaklarını söylemişlerdi; sadece alındığına dair bir kanıt sunmam gerekiyordu. Benim tarafıma yapılan güvenli alım satışı göstermem yetmişti. Ben bu deneyimden yola çıkarak rahatça ikinci el alışveriş yapıyordum ama artık her üründe nereden alındığını kontrol etmek zorunda kalacağım.








  • Whitebeard. kullanıcısına yanıt
    Ben kimlik fotokopisi alarak çözmüştüm

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Mediamarkt hediye çeki verdi benzer durumda, eski sahibini aramaya gerek kalmadı.

    Ama Asus çok büyük kazık attı, anakartın iki sene önceki parasını iade etti, yeni ürün talebini kabul etmedi. Zaten ürünün arızalı olduğunu bile 6 ayda anca kabul ettiği için lanet olsun size deyip iade ettim. Asus markasından uzak duruyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 sene önce de böyleydi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu yeni bir şey değil ikinci el elektronik ürün alışverişlerinde ürünün garanti süresi devam ediyorsa mutlaka garanti süresince satıcı ile irtibatı koparmamanız gerekiyor bir şekilde ulaşılabilir olmalı yoksa ürün arızalanırsa geçmiş olsun


    başımdan geçen örnek (ref olması açısından)


    sahibinden üzerinden jabra marka kablosuz bir kulaklık satmıştım 1 yıl civarı daha garantiliydi, alıcıya'da mutlaka garanti bitene kadar arıza yaşanma durumu ihtimaline karşın iletişim bilgilerimi saklayın diye özellikle bilgi verdim. çoğu kişi bunu bilmiyor yada sormuyor alıcı sormasa bile satıcı bu bilgiyi paylaşmalı etik olması açısından


    6-7 ay sonra tam hatırlamıyorum, satın alan arkadaş whatsappdan yazdı hocam böyle bir durum var sol kulaklıktan ses gelmemeye başladı garantiye gönderdim ama fatura benim üstüme olmadığı için işlem yapmadılar ürünü geri gönderdiler dedi. (böyle bir süreçte yani garanti süresi devam eden ürün arızalanırsa direk servise değil satıcı arkadaşa göndermelisiniz süreci o başlatmalı yoksa boş yere git gel olur) ürünü bana gönder deyip süreci ben başlattım 2 haftada değişim RMA kararını servis bana ulaştırdı , rma belgesini amazon'a ilettim aynı markanın ürününden stoklarında yoktu değişim yapılamadı para iadesi yaptılar kartıma bende bakiyemden satıcıya tutarı iade ettim.


    böylece ben sıkıntı yaşamadım hem de alıcının parası çöp olmadı.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.