Şimdi Ara

ikinci el araba arayışında başımıza gelenler (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
122
Cevap
1
Favori
6.472
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu ikinci el araba işiyle alakalı olarak sizlere ustaya ekspertize dahi gitmeden ön elemeyi yapabileceğiniz bazı basit püf noktaları iletmek istiyorum.
    1) Aracı gördünüz mevcut kilometre bilgisini okuyun ve ardından aracın lastiklerine yönelin,lastiklerin dişderinliğine baktıktan sonra lastiğin üzerindeki hafta yıl olarak belirtilmiş olan üretim bilgisi ile aracın kilometresini ve yaşını oranlayın...Örneğin araç 2006 model lastikler 2008 imalatı duruyor ve yarısı bitmiş durumda ama araç kilometresi 65000 gözüküyor.Ortalama lastik ömrü 50000 km olarak esas alırsanız bu araç direkt olarak sakatlar listesine terfi eder.
    2) Debriyaj pedalı fren pedalı üzerindeki lastik pabuçların aşınmalarına bakın örneğin renault grubunda 50000 den sonra net olarak aşınma belirmeye başlar BMW mercedes gibi araçlarda da bu süreç hemen hemen aynıdır.
    3) Aracın altına eğilin ve önden itibaren arka son susturucuya kadar olan tüm egzost sistemini gözle kontrol edin eğer ön bölüm hafif kahverengi paslı ama arka susturucu tertemiz ise arka susturucu ya bir hadiseye kurban gitti yada araç min 70000 km civarlarındadır.
    4) Aracın sağ ön koltuğuna oturun ayarlarını kendinize göre yapın ve koltuğu hissedin sonrada şöför koltuğuna oturup aynı şeyi tekrarlayın aynı hissi alamadıysanız aşağı çökmüş hissi varsa arabayı bilmem ama koltuk en az 70.000 80.000 civarındadır.
    5)araç eğer dört tekerlek disk frense arka tekerlek fren disklerine bakın eğer aşınma görüyorsanız veya disk size ince geldiyse aracın km si inanın min.80000 civarıdır.Ortalama arka disk kalınlığı 8mm civarıdır.D ve e segmentinde min 9-10 mm olurlar.Ön tekerlek disklerini değiştiriyorlar ama arka taraf zaten normal kullanım ile 80.000 gidiyor.Ben kendi aracımda 86000 de değiştirdim ve daha gidebilirdi aslında.
    6)Motor kapağını açın ve elektrik tesisatı üzerindeki makaron denilen izolasyon malzemesini iki parmağınızın arasında sıkıştırın plastik gevrek bir şekilde çıtırdıyorsa km yine 80.000 üstüdür.
    7)Aracın fren hidrolik kabının kapağını açın ve içindeki hidrolik yağının rengine bakın eğer dot 4 ise açık sarı renkte olur ,dot 3 ise canlı mavi renktedir.yağ kahverengi veya siyaha dönmüş ise en az 5 yada 6 yıllık vede min 75.000- 80.000 km kullanılmış demektir.
    8) Sürücü emniyet kemerini çekin ve mandaldan itibaren kemerin yan bölgelerine bakın eğer tekstilde yanlarda pamuklanma gibi izler var ise km min 60000 falandır.
    9) yanınızda bir şerit metre bulundurun .Şerit metre ile ön sol tekerlek üstü ile çamurluk alt seviyesini ölçün sonrada sağ tarafı ölçün iki ölçüm arasındaki fark yarım cm den fazla ise uzak durun.

    Bunun gibi daha onlarca kıstas olup yukarıda yazdıklarım genelde galericiler ve çakalların aklına gelmeyen yerlerdir.Hele hidrolik yağını değiştirmeyi akıl eden bir çakalın olduğunu hiç sanmıyorum.
    Boya konusu ise gören bir göz ve deneyim gerektirdiğinden ustanıza servise vs danışmakta fayda var.Ama yukarıda belirttiğim kontrolları 5 dk içerisinde yaparak gereksiz zaman ve para kaybından kurtulabilirisiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalkinh

    Arkadaşlar bu ikinci el araba işiyle alakalı olarak sizlere ustaya ekspertize dahi gitmeden ön elemeyi yapabileceğiniz bazı basit püf noktaları iletmek istiyorum.
    1) Aracı gördünüz mevcut kilometre bilgisini okuyun ve ardından aracın lastiklerine yönelin,lastiklerin dişderinliğine baktıktan sonra lastiğin üzerindeki hafta yıl olarak belirtilmiş olan üretim bilgisi ile aracın kilometresini ve yaşını oranlayın...Örneğin araç 2006 model lastikler 2008 imalatı duruyor ve yarısı bitmiş durumda ama araç kilometresi 65000 gözüküyor.Ortalama lastik ömrü 50000 km olarak esas alırsanız bu araç direkt olarak sakatlar listesine terfi eder.
    2) Debriyaj pedalı fren pedalı üzerindeki lastik pabuçların aşınmalarına bakın örneğin renault grubunda 50000 den sonra net olarak aşınma belirmeye başlar BMW mercedes gibi araçlarda da bu süreç hemen hemen aynıdır.
    3) Aracın altına eğilin ve önden itibaren arka son susturucuya kadar olan tüm egzost sistemini gözle kontrol edin eğer ön bölüm hafif kahverengi paslı ama arka susturucu tertemiz ise arka susturucu ya bir hadiseye kurban gitti yada araç min 70000 km civarlarındadır.
    4) Aracın sağ ön koltuğuna oturun ayarlarını kendinize göre yapın ve koltuğu hissedin sonrada şöför koltuğuna oturup aynı şeyi tekrarlayın aynı hissi alamadıysanız aşağı çökmüş hissi varsa arabayı bilmem ama koltuk en az 70.000 80.000 civarındadır.
    5)araç eğer dört tekerlek disk frense arka tekerlek fren disklerine bakın eğer aşınma görüyorsanız veya disk size ince geldiyse aracın km si inanın min.80000 civarıdır.Ortalama arka disk kalınlığı 8mm civarıdır.D ve e segmentinde min 9-10 mm olurlar.Ön tekerlek disklerini değiştiriyorlar ama arka taraf zaten normal kullanım ile 80.000 gidiyor.Ben kendi aracımda 86000 de değiştirdim ve daha gidebilirdi aslında.
    6)Motor kapağını açın ve elektrik tesisatı üzerindeki makaron denilen izolasyon malzemesini iki parmağınızın arasında sıkıştırın plastik gevrek bir şekilde çıtırdıyorsa km yine 80.000 üstüdür.
    7)Aracın fren hidrolik kabının kapağını açın ve içindeki hidrolik yağının rengine bakın eğer dot 4 ise açık sarı renkte olur ,dot 3 ise canlı mavi renktedir.yağ kahverengi veya siyaha dönmüş ise en az 5 yada 6 yıllık vede min 75.000- 80.000 km kullanılmış demektir.
    8) Sürücü emniyet kemerini çekin ve mandaldan itibaren kemerin yan bölgelerine bakın eğer tekstilde yanlarda pamuklanma gibi izler var ise km min 60000 falandır.
    9) yanınızda bir şerit metre bulundurun .Şerit metre ile ön sol tekerlek üstü ile çamurluk alt seviyesini ölçün sonrada sağ tarafı ölçün iki ölçüm arasındaki fark yarım cm den fazla ise uzak durun.

    Bunun gibi daha onlarca kıstas olup yukarıda yazdıklarım genelde galericiler ve çakalların aklına gelmeyen yerlerdir.Hele hidrolik yağını değiştirmeyi akıl eden bir çakalın olduğunu hiç sanmıyorum.
    Boya konusu ise gören bir göz ve deneyim gerektirdiğinden ustanıza servise vs danışmakta fayda var.Ama yukarıda belirttiğim kontrolları 5 dk içerisinde yaparak gereksiz zaman ve para kaybından kurtulabilirisiniz.

    yalkinh, bunları konya otopazarında yada galerilerde yaparsan ,en kibarından kovarlar.daha sonra o satıcıya tekrar denk gelirsen,ya satılık değil der yada bakmasın diye çok uçuk fiyat söyler.işi bilen alıcı zaten direkleri vs. göz ucuyla kontrol edip ,motor sesine göre ön incelemesini bir dakikaya varmadan yapıyor.anlamayan pert araca saatlerce de baksa, kız gibi araba diye etrafında dönüyor.en iyisi yetkili servisten rapor almak.ha araç reno,şahin vs. ise beğen,al,bin -sevmedin,500 ucuza ver kurtul.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi necmi42 -- 13 Aralık 2010; 22:43:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N

    Anlatmayı unuttum.2 tane honda city görmeye gittim.

    İlkinde hiç kazasız, tertemiz yazıyordu.
    Tamam, arabanın dışında bir kaza ve boya belirtisi, ezik yoktu. Ancak arabanın içi hiç de tertemiz değildi. Sigara yanıkları, çocukların arabanın arka koltuğuna döktüğü içecekler vs. Arabanın koltukları da kremden resmen simsiyah renge dönmüştü. Bu araba da 2006 model 45000 km deydi. Arabanın 45000 de olduğuna inanamadım doğrusu. İçini böyle kullanan arabayı nasıl kullanmıştır dedim, vazgeçtim.

    Diğer araba da 2008 model 19000 deydi. Telefonda sıfırından farksız, neredeyse hiç kullanmadım dedi. Bu yüzden ucuza vermeyeceğim diyordu. Arabayı yere göre sığdıramıyordu kadın. Galericiye bıraktım, orada görebilirsiniz demişti. Arabayı görmeye gittim. Hiç dedikleriyle ilgisi yoktu. Arabanın sağ sola tıklatmadık yeri kalmamış, her tarafı ezik büzüktü. Kaput un boşluk hizaları sağ ve solda farklıydı. Çok arabadan anlamadığım için kazalı yada kazasız olduğunu söyleyemeyeceğim ama boşluk farkı vardı. İçi görece olarak biraz daha temizdi ancak bunda da sigara yanıkları mevcuttu. İçini biraz temizlemişler ama hala koltukların siyahlıkları gitmemiş. Bir de istediği fiyat 2000 lira emsallerinden pahalıydı. Üstüne üstlük bizi acemi görünce (enayi sandı heralde) arabayı başka birine göstereceğim, 1 saat sonra almaya gelecek ayağı yaptı galerici. 10 dakika sonra hafif yaşlı bir adam arabaya bakmaya geldi. Hah bu abiyi demiştim alacak diye dedi vs. Gelen adam da siz almıyorsanız ben alıyorum falan diyor . Tam bir tiyatroydu.

    Pek söylenilenlere güven olmuyor.





  • Araca elimizde metreyle yaklaşırsak belaltı biçok espriye maruz kalabiliriz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Trike


    quote:

    Orijinalden alıntı: galatasarayşampiyon


    quote:

    Orijinalden alıntı: albati


    quote:

    Orijinalden alıntı: galatasarayşampiyon

    sahibindene ilan açmıştım arabayı satmicam için biraz piyasanın 2 bin tl üstüne yazdım bi amca aradı .arabanın ne özelliği var yanlış mı açtın ilanı diyor başka araba mı diyor bende dedim temiz ondan pahalıya satıyorum dedim adama kapattım


    Hocam yanlış yere yazdın bence bu mesajı, sizin gibiler yüzünden piyasa aldı başını gidiyor, birbirinizi gazlaya gazlaya sıfır araç fiyatına ikinci el satan adamlar var.
    Amca doğru söylemiş, böyle ilanları görünce benim de açıp sorasım gelir "senin araba padişahın sol torbasından mı" diye.


    serbest piyasa istersem 5 katını yazarım


    İnternette ilan bedava nasılsa ŞİŞİİİİRRRR...
    5 lira isteseler vermezsin o ilanı.
    Arabana yazı as bakalım ilanı fiyatı da görelim.
    İyi ki serbest piyasa diye bir kavram duymuşş
    Allah vermesin başın paraya sıkışırsa acil satmaya kalkarsan görürsün serbest piyasa arabana kaç para verir.


    Günün yorumu




  • 30.000 e fıstık gibi 0 araçlar var alın kafanız rahat olsun hiç bir sürprizle karşılaşmassınız. bizde 1 2 hafta önceye kadar 28.000 tl ye kadar dizel 2. el araç bakarlen gidip 0 astra klasik dizel aldık hem kasko ucuza geldi hemde sürpriz bir masraf yapma şansımız azaldı
  • O zaman bu konuyu hiç konuşmayıp gidip sıfır aracı alıp kullanacaksınız,Ne yardan ne serden durumuna girmeyeceksiniz.Ben bugüne kadar çok araç aldım bu yöntemlerle ve aldığım insanlarda ben aracı kontrol ederken mal mal bakıyorlardı yandan çünkü neye baktığımı dahi anlayamıyorlardı.Ben galericiden ürkerim diyen arkadaşlar zaten bu işlere hiç bulaşmasınlar kazığı yiyincede oturup vaveyla etmesinler.Güzel bir atasözümüz vardır Dağda gezen kurdu görür demiş eskiler...
    hayırlı geceler herkese.
  • ikinci el araç alacaksan boya değil kazası var mı ona bakacan,km değil motor temizliğine ve düzenli bakımları yapılmış mı ona bakacan yoksa araç alamassın.
  • ikinci elden aldığım tüm araçlar çok iyi çıktı. çünkü çok araştırırım ve bazı kriterlerim vardır. örneğin eirbeg yazan adam arabasını 5000 tl aşağıya verse de işim olmaz. belden altı boyalı ise bir araç dönüp bakmam. adam gibi aracının fotosunu çekmeyenlere de bakmam. bunun gibi daha bi sürü şey. ikinci elde çok sabırlı olmak lazım. ben sadece bir defa adam gibi baktırmadan, hatta hiç baktırmadan üstelikte galericiden bir araç aldım. biraz şansta olcak işte bu konularda. o araçta şu ana kadar en zevk aldığım araçtı. alfa 156, toprak rengi. daha görür görmez galericide hasta olmuştum araca. eskişehir'den gelmiş. fiyatı da uygundu, doğru düzgün baktırmadan ustaya aldık. şans işte, çok memnun kaldım. satarken de kolay sattım. üstelik aldığım fiyatın çok üstüne.
    arabadan anlarım, ikinci elden de anlarım ama tanıdık harici her türlü stres, sıkıntı ikinci el. sizin gibi ilk arabasını alacak bi arkadaş vardı. bende o zaman megane2 almıştım ama memnun değildim. yeni çıkmıştı, bi heves aldık, dizelini. neyse söylemiştim, belki satarım diye. o araba bakan arkadaş nerdeyse yalvardı bana sat diye çünkü öyle şeylerle karşılaşmış ki, çocuk resmen korkmuştu araba almaktan. sattım bende, hazır alıcı varken. diyeceğim o ki bunca tecrübeme rağmen eğer 30.000 tl nakitim varsa ikinci ele dönüp bakmam. direkt sıfıra yönelirim. size de tavsiyem bu. şu sıralar astra'lar kasa değiştirdiği için eski kasasını 35'e veriyolarmış. sıfır tabi araç. dizel üstelik ve donanımı çok iyi. hiç düşünmeden alın derim.




  • hocam seceneklerınızden cok farklı bır model soylemek ıstıyorum ford connect 110bg glx paket hem full donanım hem genıs hemde suan fıyatları 31bın tl cıvarı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: albati

    Ya arkadaşlar adam VW Touran, Scenic, C-Max bakıyom diyor, arkaya iki tane bebek koltuğu sığacak, buna paralel bagajı geniş olacak ve (2. ele 30 Bin ayırdığına göre) komforlu bişey istiyor. Kimisi HB araç, kimisi arka camları manuel olan LPGsiz binmeye cesaret isteyen HB focus tavsiye etmiş, alemsiniz valla.
    Ben de hemen hemen aynı aralıklarla sedan araç bakıyorum, evet söylediğiniz gibi piyasada dürüst adamın soyu tükenmek üzere.
    Hatta bu h.sonu 3 parça boya var denilen aracın kaput dahil 5 parça boyası çıktı, araba hış olmuş, 90 bin diyor en az 150 bin yapmış, içi dağılmış nerdeyse, gaza basınca gitmiyor araba, gazı oraya yapıştırman lazım ki kalksın yerinden.
    Ama bunlar 30 bin lirası olan adamın zamanında sıfırı 50 bin liraya satılmış lüks bir araba keyfinden mahrum olması gerektiği anlamına gelmemeli.
    Biraz sabır ve fırsatçılık, biraz da şans ikinci elde mutlu sonla bitebilir.
    Ben de şu an hergün ilan taramaktayım, aklıma yatanı gidip araştırıyorum, başka çaremiz yok maalesef.



    Nihayet bizi anlayan birisi çıktı şükür. her duyan o paraya sıfır araba var diyor. biz de anlatmaya calısıyoruz derdimizi.

    Ancak eger gercekten içimize sinen birsey bulamazsak beklentilerimizi düşürüp sıfır alabiliriz. henüz sabrımızın sonuna gelmedik :).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    hıııımmm, garantici olmak için sıfır alalım diyorsunuz. demek sıfırlardaki sorunları hiç duymadınız.

    * mesela nakliye sırasında nakliye kamyonundan düşüp hasarlanan sıfır araçların yeniden yapılıp satıldığını,
    * test araçlarının kilometrelerinin sıfırlanıp yeni diye kakalandığını,
    * showromlarda araçlara yer değiştiriken sağa sola vurulan arabaların yapılıp satıldığını

    ve bunlar gibi nice olayları hiç duymadınız yani...


    işte şimdi benden duydunuz. ne olacak şimdi? siz sıfırda alamazsınız şimdi...

    demek ki neymiş, altı üstü arabaymış. bu kadar abartmamak, kasmamak, dert etmemek lazımmış. her güzelin bir kusuru olabileceğini bilmek ve kabullenmek gerekiyormuş. nikahınıza eş değil, kullanım için bir meta aldığınızın bilincinde olmak gerekiyormuş...









  • quote:

    Orijinalden alıntı: derya_deniz


    quote:

    Orijinalden alıntı: albati

    Ya arkadaşlar adam VW Touran, Scenic, C-Max bakıyom diyor, arkaya iki tane bebek koltuğu sığacak, buna paralel bagajı geniş olacak ve (2. ele 30 Bin ayırdığına göre) komforlu bişey istiyor. Kimisi HB araç, kimisi arka camları manuel olan LPGsiz binmeye cesaret isteyen HB focus tavsiye etmiş, alemsiniz valla.
    Ben de hemen hemen aynı aralıklarla sedan araç bakıyorum, evet söylediğiniz gibi piyasada dürüst adamın soyu tükenmek üzere.
    Hatta bu h.sonu 3 parça boya var denilen aracın kaput dahil 5 parça boyası çıktı, araba hış olmuş, 90 bin diyor en az 150 bin yapmış, içi dağılmış nerdeyse, gaza basınca gitmiyor araba, gazı oraya yapıştırman lazım ki kalksın yerinden.
    Ama bunlar 30 bin lirası olan adamın zamanında sıfırı 50 bin liraya satılmış lüks bir araba keyfinden mahrum olması gerektiği anlamına gelmemeli.
    Biraz sabır ve fırsatçılık, biraz da şans ikinci elde mutlu sonla bitebilir.
    Ben de şu an hergün ilan taramaktayım, aklıma yatanı gidip araştırıyorum, başka çaremiz yok maalesef.



    Nihayet bizi anlayan birisi çıktı şükür. her duyan o paraya sıfır araba var diyor. biz de anlatmaya calısıyoruz derdimizi.

    Ancak eger gercekten içimize sinen birsey bulamazsak beklentilerimizi düşürüp sıfır alabiliriz. henüz sabrımızın sonuna gelmedik :).


    kardeş o kadar yazdık ve opel astra dedik işte. sedanını al, rahat et. iki bebek koltuğu rahat sığar arkaya, bi kişide yanına oturur yani. bagaj 500 lt. bi tek 1.3 olması soru işareti aracın, 1 ve 2. vitesler yavaş ama sende çocuk olduğu için sakin kullanırsın zaten. ani hızlanmalara gerek yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06


    quote:

    Orijinalden alıntı: derya_deniz


    quote:

    Orijinalden alıntı: albati

    Ya arkadaşlar adam VW Touran, Scenic, C-Max bakıyom diyor, arkaya iki tane bebek koltuğu sığacak, buna paralel bagajı geniş olacak ve (2. ele 30 Bin ayırdığına göre) komforlu bişey istiyor. Kimisi HB araç, kimisi arka camları manuel olan LPGsiz binmeye cesaret isteyen HB focus tavsiye etmiş, alemsiniz valla.
    Ben de hemen hemen aynı aralıklarla sedan araç bakıyorum, evet söylediğiniz gibi piyasada dürüst adamın soyu tükenmek üzere.
    Hatta bu h.sonu 3 parça boya var denilen aracın kaput dahil 5 parça boyası çıktı, araba hış olmuş, 90 bin diyor en az 150 bin yapmış, içi dağılmış nerdeyse, gaza basınca gitmiyor araba, gazı oraya yapıştırman lazım ki kalksın yerinden.
    Ama bunlar 30 bin lirası olan adamın zamanında sıfırı 50 bin liraya satılmış lüks bir araba keyfinden mahrum olması gerektiği anlamına gelmemeli.
    Biraz sabır ve fırsatçılık, biraz da şans ikinci elde mutlu sonla bitebilir.
    Ben de şu an hergün ilan taramaktayım, aklıma yatanı gidip araştırıyorum, başka çaremiz yok maalesef.



    Nihayet bizi anlayan birisi çıktı şükür. her duyan o paraya sıfır araba var diyor. biz de anlatmaya calısıyoruz derdimizi.

    Ancak eger gercekten içimize sinen birsey bulamazsak beklentilerimizi düşürüp sıfır alabiliriz. henüz sabrımızın sonuna gelmedik :).


    kardeş o kadar yazdık ve opel astra dedik işte. sedanını al, rahat et. iki bebek koltuğu rahat sığar arkaya, bi kişide yanına oturur yani. bagaj 500 lt. bi tek 1.3 olması soru işareti aracın, 1 ve 2. vitesler yavaş ama sende çocuk olduğu için sakin kullanırsın zaten. ani hızlanmalara gerek yok.



    Astranın sıfırında süper kampanya yapmışlar hem de! aklıma düşürdünüz :).




  • Bu ülkede araçta boya olunca neden hemen aracın fiyatı düşer, alıcının hevesi kaçar, araca kötü gözle bakılır anlamış değilim, Türkiye gibi bir ülkede 5-6 yaşına gelipte boya görmeyen araç çok nadir olsa gerek. Garaj kapısına sürttüğümüz yada başka nedenle çizilen kaportayı 5 sene sonra satarken değeri düşmesin diye 5 sene boyunca çizik olarakmı kullanacağız. Benim eski aracımında kapı ve çamurluğunda boya vardı, hiçbir kazasıda yoktu, sadece kapalı garajın kapısına sürtmüştü kapı, çizilen yerlere boya yaptırdık ve satarkende bir kuruş inmedim boyadan dolayı. Aracında kaza harici boya olan arkadaşlara sesleniyorum, araç boyalı diye fiyat kırmaya çalışanlara fırsat vermeyin lütfen. Aracın fiyatını düşürmek için uyanıkların seçtiği bir bahane olmaktan çıkmalı artık bu boya işi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0D5BA3914 -- 14 Aralık 2010; 11:59:02 >
  • Astra' nın sıfırındaki süper kampanya nedir arkadaşlar? En uygun fiyatlı astra classic 3 dizel 35.834 tl görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    hıııımmm, garantici olmak için sıfır alalım diyorsunuz. demek sıfırlardaki sorunları hiç duymadınız.

    * mesela nakliye sırasında nakliye kamyonundan düşüp hasarlanan sıfır araçların yeniden yapılıp satıldığını,
    * test araçlarının kilometrelerinin sıfırlanıp yeni diye kakalandığını,
    * showromlarda araçlara yer değiştiriken sağa sola vurulan arabaların yapılıp satıldığını

    ve bunlar gibi nice olayları hiç duymadınız yani...


    işte şimdi benden duydunuz. ne olacak şimdi? siz sıfırda alamazsınız şimdi...

    demek ki neymiş, altı üstü arabaymış. bu kadar abartmamak, kasmamak, dert etmemek lazımmış. her güzelin bir kusuru olabileceğini bilmek ve kabullenmek gerekiyormuş. nikahınıza eş değil, kullanım için bir meta aldığınızın bilincinde olmak gerekiyormuş...




    her evlilik bir kumardır aynı zamanda her yeni araba da öyle

    sonuçta ne kadar ince eleyip sık dokusanız da sonuçta olacağı varsa oluyor. showroom u, nakliye kazalarını filan geçtim fabrika çıkışı hatalı defolu araçlar olabiliyor. sıfır aldığı aracın patlak süspansiyonu yüzünden yıllarca mahkeme dolaşan arkadaşlar var.

    ancak sıfır araçlar için bunlar istisnai durumlar. ancak iş ikinci ele gelince temiz ve masrafsız araç denk getirmek zor iş. sürekli ilanları takip edip gidip bakmak uğraşmak gerekiyor. ciddi anlamda zaman alıcı bir iş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WpTürkiye

    Bu ülkede araçta boya olunca neden hemen aracın fiyatı düşer, alıcının hevesi kaçar, araca kötü gözle bakılır anlamış değilim, Türkiye gibi bir ülkede 5-6 yaşına gelipte boya görmeyen araç çok nadir olsa gerek. Garaj kapısına sürttüğümüz yada başka nedenle çizilen kaportayı 5 sene sonra satarken değeri düşmesin diye 5 sene boyunca çizik olarakmı kullanacağız. Benim eski aracımında kapı ve çamurluğunda boya vardı, hiçbir kazasıda yoktu, sadece kapalı garajın kapısına sürtmüştü kapı, çizilen yerlere boya yaptırdık ve satarkende bir kuruş inmedim boyadan dolayı. Aracında kaza harici boya olan arkadaşlara sesleniyorum, araç boyalı diye fiyat kırmaya çalışanlara fırsat vermeyin lütfen. Aracın fiyatını düşürmek için uyanıkların seçtiği bir bahane olmaktan çıkmalı artık bu boya işi.

    Herkes sizin gibi kapalı garaj kapısına sürtüp boyattırmıyorda ondan;

    Ya önden darbe alıp boyatıyor ya yan direklerden darbe alıp boyatıyor yada takla atıp boyatıyor.

    Sonuçta servis bakımlı ve garantili olmayan bir aracın geçmişini her detayı ile bilemezsiniz.
    ki bu işin tüccarı olmuş bazı insanlar sırf serviste değişim görmesin diye türlü dolaplarla araçlarını başka yerlerde yaptırıyorlar.

    Ben hiç tanımadığım bir insana güvenip Bu riskleri alıyorsam fiyatını da kırarım.

    Maalesef ülkemizde öyle satıcılar varki,kazasız diyip satın alınan sonra kasko firmasında araçın perte çıktığı binlerce araç var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WpTürkiye

    Bu ülkede araçta boya olunca neden hemen aracın fiyatı düşer, alıcının hevesi kaçar, araca kötü gözle bakılır anlamış değilim, Türkiye gibi bir ülkede 5-6 yaşına gelipte boya görmeyen araç çok nadir olsa gerek. Garaj kapısına sürttüğümüz yada başka nedenle çizilen kaportayı 5 sene sonra satarken değeri düşmesin diye 5 sene boyunca çizik olarakmı kullanacağız. Benim eski aracımında kapı ve çamurluğunda boya vardı, hiçbir kazasıda yoktu, sadece kapalı garajın kapısına sürtmüştü kapı, çizilen yerlere boya yaptırdık ve satarkende bir kuruş inmedim boyadan dolayı. Aracında kaza harici boya olan arkadaşlara sesleniyorum, araç boyalı diye fiyat kırmaya çalışanlara fırsat vermeyin lütfen. Aracın fiyatını düşürmek için uyanıkların seçtiği bir bahane olmaktan çıkmalı artık bu boya işi.



    Boya olması sorun degil de, satıcının boyanın neden oldugunu bir şekilde kanıtlaması gerekir.




  • Hyundai İX 20'ye bak hemen ,başın ağırmaz,hemde sıfır.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.